Volgens mij moet die 3e pic Mohammed voorstellen hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:38 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Jij snapt mijn punt niet, het gaat me niet om het geloof, maar dat er met 2 maten gemeten wordt in Nederland. Christenen mag je alles over zeggen (afbeelden in dit geval) maar een Ayaan Hirsi Ali wordt bijna neergeschoten vanwege haar toch vrijwel onschuldige film submission. En dan zeggen veel politici ook nog dat ze eigenlijk wel iets '' te ver'' is gegaan.Als hetzelfde programma een naakte vrouw in een moskee had geplaatst, of de profeet mohammed aangelijnd als een sm-slaaf had afgebeeld was het hek van de dam af geweest. Vele mensen hadden het dan in een keer kwetsend gevonden en dan waren en de politieke moorden waren waarschijnlijk niet meer op een hand te tellen.
Jep, ongelovigen, homo's minderwaardig noemen ook, ongetrouwde vrouwen hoereerders noemen ook, homofilie gelijkstellen aan moord ook.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:38 schreef Youssef het volgende:
[..]
Mensen belachelijk maken behoort inderdaad tot vrijheid van meningsuiting zeker.
Nee hoorquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:40 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Volgens mij moet die 3e pic Mohammed voorstellen hoor.
Heb je het programma uberhaupt gezien? ALLE religies kwamen aan bod hoor.quote:
Btw lijkt me dat er sowieso een begrijpelijke overweging van de programma makers achter zit, als je een naakte vrouw in een moskee zet krijg je dit 1. erg moeilijk voor elkaar en 2. word je waarschijnlijk neergeknald.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Heb je het programma uberhaupt gezien? ALLE religies kwamen aan bod hoor.
En deze kerk had ze onder het motto van 'vrijheid van meningsuiting' toegelaten als ze vantevoren hadden geweten wat er gedaan werd. Tuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Btw lijkt me dat er sowieso een begrijpelijke overweging van de programma makers achter zit, als je een naakte vrouw in een moskee zet krijg je dit 1. erg moeilijk voor elkaar en 2. word je waarschijnlijk neergeknald.
Precies. Of vrouwen uitsluiten, mag ook. Gelovigen hebben in dit land het recht om zich aan discriminatie, haatzaaierij en grove belediging schuldig te maken. Als ik die afbeeldingen zo zie, vind ik de RVU-uitzending ook tamelijk smakeloos, maar wie kaatst kan de bal verwachten. Ongelovigen hebben niet minder rechten dan gelovigen!quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:42 schreef milagro het volgende:
Jep, ongelovigen, homo's minderwaardig noemen ook, ongetrouwde vrouwen hoereerders noemen ook, homofilie gelijkstellen aan moord ook. Mag ALLEMAAL gezegd worden, is ALLEMAAL kwetsend.
... of de Verenigde Statenquote:Op donderdag 9 juni 2005 09:39 schreef Skyclad het volgende:
... Aangezien voor Moslims Jesus een profeet was zullen die deze uitzending ook niet grappig vinden. Maar dit keer zijn het de Gristenextremisten die zeiken, en niet Moslims. Aangezien de SGP tegen de wettelijke vastgelegde gelijkheid tussen man en vrouw is zou die partij zowieso verboden moeten worden. Laat ze maar integreren of opzouten naar een religieus achtergesteld 3e wereldland zoals Italie.
Verrek, Akk(k)ersloot is Rob Muntz! Nu hebben we het ontdekt!quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:46 schreef IPdaily het volgende:
Ze noemde Mohammed een lijder aan temporale kwab-epilepsie![]()
http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist/
Mwaaa, Theo van Gogh heeft ooit eens lichte kritiek op de Islam geleverd. En als je ziet hoe dat is afgelopen twijfel ik of er ooit een programma "Allah bestaat niet" zal worden gemaakt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:46 schreef Falco het volgende:
Geen probleem wat mij betreft, zeker niet als de RVU het lef heeft een soortgelijk programma over Allah en de islam te maken.
Akkerslootquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:46 schreef IPdaily het volgende:
Ze noemde Mohammed een lijder aan temporale kwab-epilepsie![]()
http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist/
Uit de eerste uitzending begreep ik dat het om het hele concept "god" te doen is, dus allah mag zichzelf ook aangesproken voelen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:56 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Mwaaa, Theo van Gogh heeft ooit eens lichte kritiek op de Islam geleverd. En als je ziet hoe dat is afgelopen twijfel ik of er ooit een programma "Allah bestaat niet" zal worden gemaakt.
Maar goed, tegen christenen aanschoppen is natuurlijk altijd makkelijk.
Tsja, het is voor mensen die niet geloven net zo onbegrijpelijk dat mensen wel geloven als vice versa. Ik ben van mening dat het programma wel zonder de (voor gelovigen) schokkende tussenstukjes had gekund - ook al zie ik als atheist er de humor wel van in. Wat betreft jouw 'respect-argument' vind ik totaal nergens op slaan; respect moet je verdienen en kun je niet aangemeten krijgen door bij 1 of ander groepje te horen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch ben ik het met deze gelovigen eens. Het moet toch niet gekker worden, het is toch van de zotte dat de ongelovigen geen respect tonen voor gelovigen terwijl dit eigenlijk andersom zou moeten zijn? Wat een arrogantie straalt de naam van het programma overigens uit. In 1 zin schakelen ze de Schepper uit en ontkennen ze de Schepping.²
De meeste geloven stralen eenzelfde arrogantie uit met de gedachte dat er maar 1 juiste god is.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch ben ik het met deze gelovigen eens. Het moet toch niet gekker worden, het is toch van de zotte dat de ongelovigen geen respect tonen voor gelovigen terwijl dit eigenlijk andersom zou moeten zijn? Wat een arrogantie straalt de naam van het programma overigens uit. In 1 zin schakelen ze de Schepper uit en ontkennen ze de Schepping.²
Dit is wel erg veelzeggend, BSBquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja... bedoelt 'ie nu eigenlijk dat ongelovigen respect moeten hebben voor gelovigen, of dat gelovigen geen respect voor obgelovigen zouden moeten hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dit is wel erg veelzeggend, BSB
Je had het over je eigen 'hoogstaande' essays, neem ik aan?quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
.... Zolang hij/zij iets maar lang genoeg blijft herhalen wordt het vanzelf een (waargebeurd feit) argument dacht hij/zij.![]()
²
Volgens mij heeft dit topic dezelfde reacties als topics waarin moslims klagen over bepaalde programma's. Meki uitgezonderd wrs.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:07 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Kijk dat is het hele punt natuurlijk, dit soort programma's waarin er een naakte dame aan het kruis hangt en Jezus als een hond wordt afgebeeld zullen nooit over de Islam kunnen worden gemaakt zonder iedereen zwaar verontwaardigd is en er een ware politieke rel komt (met eventuele moorden e.d). Hier komt dan ook meteen de huichelachtigheid van de linkse medemens (Moslim) tevoorschijn, bij Moslims mag het niet want dan valt het onder 'kwetsen' maar bij christenen valt het dan onder 'vrijheid van meningsuiting' en dit de normaalste zaak van de wereld.
Dit is zo'n heerlijke troll-zinquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:56 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Mwaaa, Theo van Gogh heeft ooit eens lichte kritiek op de Islam geleverd.
Maar gelukkig is dat varken voor zijn mening geslacht hé?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is zo'n heerlijke troll-zinLichte kritiek zegt ie
![]()
![]()
Jongen, wijlen Theo van G. heeft dingen gezegd die whay whay beyond "lichte kritiek" gaat, dat was gewoon keihard beledigen en op de zieltjes trappen van de nobele Moslims
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |