Nou nee, het beestje is zo plat als een dubbeltje, eigelijk nog platter. en 3 mm lang. In de winkel hadden ze het over een soor mijn-nog iets, maar het lijkt er niet helemaal op.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:32 schreef Veersesmurf het volgende:
is een behoorlijk dik blad dan, als het beestje 3 mm is. ik heb overigens geen flauw idee wat het is...
Dat is inderdaad een lelie, en een mooie ook.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:47 schreef _Angie_ het volgende:
Hier mijn trots (ik heb geen idee wat het is, maar vind het wel heel mooi!):
[afbeelding]
[afbeelding]
de mijne heet 'president'op de foto is ie nog niet helemaal volledig in bloei, nu is ie NOG mooierquote:Op woensdag 13 juli 2005 12:08 schreef senesta het volgende:
Bij de intratuin hebben ze goede middeltjes, ook biologisch, op basis van parrafineolie (vast niet goed geschreven) geloof ik.
Mooie bloem hoor, ik heb vier clematissen in de tuin staan, de mijne lijken wel wat op die van jou.
Ik heb er ook één die van november tot februari bloeit, komen witte klokjes in, echt heel leuk.
Hoi Senesta,quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:05 schreef senesta het volgende:
Hallo, leuk topic is dit.
Aangezien ik me hier onder kenners bevind, dacht ik dat mijn vraag hier wel kwijt kon.
Er is in mijn voortuin spontaan een heel leuk plantje tevoorschijn gekomen, ben eigenlijk benieuwd of iemand hem kent.
en erg lekker kennelijkquote:
Ja zeker zegquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:59 schreef Sorbootje het volgende:
Het moet hoognodig eens wat beter tuinweer worden!
Vandaag ook niet?quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja zeker zeg
Het begint allemaal lekker voller worden maar nu kunnen we er niet van genieten
Ehm ik werk en ben pas om 19 uur thuisquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:14 schreef Oblivion het volgende:
Vandaag ook niet?
Wij wel hoor!
En we gaan op naar de volgende ronde bloemen!!! YEAH!
Je had het over tuinweer...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ehm ik werk en ben pas om 19 uur thuis
quote:
Het heeft lang geduurd, maar het zevenblad is nu vrijwel overal helemaal weg, na diverse spuitbeurten.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:22 schreef Scootmobiel het volgende:
Hm, het duurt wel lang hoor, voordat dat zevenblad de pijp uit gaat.
De bladeren worden wel hier en daar wat bruin, maar pas na een keer of 3 spuiten, en dan staat het proces weer stil tot aan de volgende spuitbeurt.![]()
Volgens mij spelen hier 3 mogelijke factoren een rol:
a) die Roundup werkt misschien niet afdoende;
b) de Roundup werkt prima, maar heeft gewoon z'n tijd nodig en meerdere herhalingen, omdat zevenblad nou eenmaal erg hardnekkig is;
c) ik heb gewoon te weinig geduld.
Zelf heb ik zo het vermoeden dat het vooral aan de factoren b en c ligt, dus er is nog hoop...!![]()
![]()
(Ben je nog maar net terug van vakantie, word je gelijk alweer aan het werk gezet door je mede-Fokkers...!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:49 schreef Scootmobiel het volgende:
Heeft hier iemand trouwens verstand van blauwe druifjes?
Ik heb ze na de bloei gewoon in de pot laten staan, op het terras, en ze hebben inmiddels een heleboel kleine bolletjes/knolletjes erbij gevormd.![]()
Wat kan ik daar het beste mee doen, om volgend voorjaar weer een mooie volle bos te krijgen?
Uitgraven en in een grotere pot of kuip zetten? En mag je de nieuwe knolletjes losscheuren van de oude en ze apart inplanten? Of kan ik de hele boel beter zo laten zitten, om geen processen te verstoren enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |