Eensch. Met het eerste gedeelte danquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:12 schreef kastanova het volgende:
Ik ben helemaal niet lief!
En ook nauwelijks homo...
Was jij niet dat wijf dat me een ban aannaaide na m'n "Val uit een klimrek en krijg een dwarslaesie" betoog in je gymtopic?quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:15 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Eensch. Met het eerste gedeelte dan.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:18 schreef kastanova het volgende:
Was jij niet dat wijf dat me een ban aannaaide na m'n "Val uit een klimrek en krijg een dwarslaesie" betoog in je gymtopic?
"Boehoe, Kasta was gemeen en nu durf ik niet meer naar de gymles."
Waar de fok! heb jij het over?quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:18 schreef kastanova het volgende:
[..]
Was jij niet dat wijf dat me een ban aannaaide na m'n "Val uit een klimrek en krijg een dwarslaesie" betoog in je gymtopic?
"Boehoe, Kasta was gemeen en nu durf ik niet meer naar de gymles."
Je geilt gewoon op hemquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:24 schreef djenneke het volgende:
kasta is een eikel
en daarom mag ik hem eigenlijk wel![]()
wat zit je nou te geieln op een 17 jarigequote:
Wat maakt leeftijd nou uit. IJsmeis is gewoonquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:26 schreef donald_dick het volgende:
wat zit je nou te geieln op een 17 jarige
dat vindik niet gek voor iemand ide geschiedenis studeerdquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:27 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Wat maakt leeftijd nou uit. IJsmeis is gewoon![]()
Dus jij houd van een onbereikbare spleetoog tussen je spleet?quote:
Ik ook niet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:28 schreef donald_dick het volgende:
dat vindik niet gek voor iemand ide geschiedenis studeerd
quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:29 schreef patty het volgende:
[..]
Dus jij houd van een onbereikbare spleetoog tussen je spleet?
quote:
Die is kei-lekker!quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:30 schreef tonks het volgende:
Wie is die ijsmeis waar jullie het over hebben?
Cuijkquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:30 schreef tonks het volgende:
Wie is die ijsmeis waar jullie het over hebben?
van het 1ste uurquote:
Hmmmz, kan een oldbie me ff helpen?quote:
*kuch* .quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:35 schreef tonks het volgende:
Ik kan me wel een gymles topic van ijsmeis herinneren
Hmm, misschien was het iemand andersquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
*kuch* .
Ik heb al minimaal 6 jaar geen 'gym' meer gehad.
En ik zit pas 2 en half jaar op fok! .
.
Dan was je dus direct vanaf je registratie al een kutuser aangezien het inderdaad zo'n 2,5 jaar geleden gebeurdequote:Op woensdag 8 juni 2005 17:36 schreef ijsmeis het volgende:
*kuch* .
Ik heb al minimaal 6 jaar geen 'gym' meer gehad.
En ik zit pas 2 en half jaar op fok! .
.
Ik ben benieuwd, want ik kan me er niks meer van herinnerenquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:40 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dan was je dus direct vanaf je registratie al een kutuser aangezien het inderdaad zo'n 2,5 jaar geleden gebeurde.
Ik ga eens ff zoeken in m'n notes.
o.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:41 schreef kastanova het volgende:
Die stinknotes gaan maar tot begin 2002.
Dan kun je het btw wel opzoekenquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:41 schreef kastanova het volgende:
Die stinknotes gaan maar tot begin 2002.
quote:Geregistreerd op: dinsdag 18 maart 2003 @ 15:35
quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dan kun je het btw wel opzoeken. Want:
[..]
Heb je daar een half uur voor moeten rekenen?quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik mocht van mijn o zo lieve baas naar huis toe.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:11 schreef tonks het volgende:
[..]
[..]
Heb je daar een half uur voor moeten rekenen?
En onze trio dan?quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:35 schreef kastanova het volgende:
[..]
Mwoooah, eerder een kwartiertje [afbeelding]
ja dat krijg je als je 17 bent en armper school heb gehadquote:Op woensdag 8 juni 2005 18:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nee, ik mocht van mijn o zo lieve baas naar huis toe.
Zou kunnenquote:Op woensdag 8 juni 2005 18:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja dat krijg je als je 17 bent en armper school heb gehad![]()
jongeren doen vaak ongeschoold vakantiewerkquote:Op woensdag 8 juni 2005 18:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Maar dan vraag ik mij af waarom ik daar in de vakantie mag blijven werken.
Het eerste resultaat dat ik met CTRL-F-en op "meis" tegenkom is:quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:42 schreef kastanova het volgende:
Ik zie juist meer dikke wijven dan lekkere slanke...
Zie je het verband? Die dikke wijven vreten alle slanke meisjes op!.
Destijds ging ik voor permbans, nu ik mod ben ga ik voor ontslagenquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
kasta is wel de eerste die zn baan kwijtraakte dankzij fok...
das ook wel stoer van em...
lol!! nou dan staat biancavia, of hoe heet die snol, wel boven aan je hitlist zeker?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:36 schreef kastanova het volgende:
[..]
Destijds ging ik voor permbans, nu ik mod ben ga ik voor ontslagen.
Tuurlijk niet...quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
lol!! nou dan staat biancavia, of hoe heet die snol, wel boven aan je hitlist zeker?
Goed van je jôhquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:47 schreef kastanova het volgende:
[..]
Been there, done that, got the t-shirt.
Moet je nagaan, het aanmaken van die kloon kostte me meer tijd dan jouw gehele topicopengeschiedenis samenquote:
Moet je nagaan, dit heb je bij elk account van mijn kant, al 3 keer tegen me gezegd, ouwequote:Op woensdag 8 juni 2005 19:52 schreef kastanova het volgende:
[..]
Moet je nagaan, het aanmaken van die kloon kostte me meer tijd dan jouw gehele topicopengeschiedenis samen.
Moet je nagaan, en nu opgetieftquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:53 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Moet je nagaan, dit heb je bij elk account van mijn kant, al 3 keer tegen me gezegd, ouwe.
Ik luister lekker toch niet daar zo'n drankorgel in je avatarquote:
Ja die lelijke snol in jou avatar doet me spleet anders ook niet soppenquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:55 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Ik luister lekker toch niet daar zo'n drankorgel in je avatar![]()
.
Waarempelquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:56 schreef patty het volgende:
[..]
Ja die lelijke snol in jou avatar doet me spleet anders ook niet soppen![]()
Zelfs na 3 pogingen ben je nog steeds een zwakbegaafde kutuser...quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:53 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Moet je nagaan, dit heb je bij elk account van mijn kant, al 3 keer tegen me gezegd, ouwe.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:57 schreef kastanova het volgende:
En dan te bedenken dat je vader slechts 1 poging nodig had om je te verwekken.
Oh nu heb ik het toch gedaanquote:In zijn/haar signature schreef Ondergrond het volgende:
En waag het niet over mijn avatar te beginnen!
Nu moet er lang en hard gecopuleerd worden, helaaschquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:06 schreef patty het volgende:
[..]
Oh nu heb ik het toch gedaan![]()
![]()
![]()
En nu schat?
en dat maakt jouw gewenst danquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:57 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zelfs na 3 pogingen ben je nog steeds een zwakbegaafde kutuser...
En dan te bedenken dat je vader slechts 1 poging nodig had om je te verwekken.
Hoewel de zin niet echt begrijpelijk is kan ik desondanks concluderen dat het toch in ieder geval 'jou' moet zijnquote:
Als jij al zoveel moeite hebt met zinnen van anderen, waarom gebruik jij dan 3 keer dezelfde woorden in een ander jasje in je zin ??quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hoewel de zin niet echt begrijpelijk is kan ik desondanks concluderen dat het toch in ieder geval 'jou' moet zijn.
Het is geen onzekerheid, het is órginaliteitquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:24 schreef vanilla het volgende:
Als jij al zoveel moeite hebt met zinnen van andere, waarom gebruik jij dan 3 keer dezelfde woorden in een ander jasje in je zin ??![]()
Niet meer doen, staat zo onzeker bij de stoere jij![]()
Ok die ik ga ik de volgende keer ook gebruiken als k fouten maakquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het is geen onzekerheid, het is órginaliteit.
Kun je me nog even uitleggen welke fout ik exact maaktequote:Op woensdag 8 juni 2005 20:26 schreef vanilla het volgende:
[..]
Ok die ik ga ik de volgende keer ook gebruiken als k fouten maak
Thanks kasta...
maakt nisk uit, maar het komt ooit eens allemaal op zijn pootjes terechtquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hoewel de zin niet echt begrijpelijk is kan ik desondanks concluderen dat het toch in ieder geval 'jou' moet zijn.
Neauqen beftekkeltje van me?quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:06 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Nu moet er lang en hard gecopuleerd worden, helaasch.
desondanks, toch en in ieder geval komen in deze zin allemaal op hetzelfde neerquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Euuh... Ja... Énquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:31 schreef vanilla het volgende:
[..]
desondanks, toch en in ieder geval komen in deze zin allemaal op hetzelfde neer
wederom erg ontopic, als zeg ik het zelfquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:35 schreef kastanova het volgende:
[..]
Euuh... Ja... Én.
"Poep, stront en schijt zijn vies."
OMG!!! WTF!!! RTFM!!! Foute zin! het komt allemaal op hetzelfde neer!!!!112!@!!11.
You moron.
ik zal je verder niet meer wijzen op de simpele uitspattingen van je simpele ziel.quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:35 schreef kastanova het volgende:
[..]
Euuh... Ja... Én.
"Poep, stront en schijt zijn vies."
OMG!!! WTF!!! RTFM!!! Foute zin! het komt allemaal op hetzelfde neer!!!!112!@!!11.
You moron.
Wat een beargumentatie!quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:43 schreef vanilla het volgende:
ik zal je verder niet meer wijzen op de simpele uitspattingen van je simpele ziel.
Your ego has definately taken over honey![]()
Je zult het gewoon nooit leren, dat nederlands ...quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:53 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wat een beargumentatie!.
Bis! Bis!.
Én Frans hé! Zag je dat wel!quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:09 schreef vanilla het volgende:
[..]
Je zult het gewoon nooit leren, dat nederlands ...![]()
zelfs Belgisch, wat een knappe knul ben jequote:
Alé Gertje! Ik plak graag maandverband op mijn ogen!quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:47 schreef donald_dick het volgende:
zelfs Belgisch, wat een knappe knul ben je
24 was t hequote:Op woensdag 8 juni 2005 23:52 schreef kastanova het volgende:
[..]
Alé Gertje! Ik plak graag maandverband op mijn ogen!
Sommige mensen werken in plaats van op hun zakgeld te terenquote:
jaloers?quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Sommige mensen werken in plaats van op hun zakgeld te teren.
Wil je die zin even uitleggen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:23 schreef vanilla het volgende:
ga s bij je baas vragen voor vakantie dan![]()
Zou je mij een plezier willen doen en je in het vervolg gewoon beperken tot smileys?quote:
Je wil me he?quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:27 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou je mij een plezier willen doen en je in het vervolg gewoon beperken tot smileys?
Scheelt de nodige verwarring.
Als je toch over spelfouten gaat zeiken, doe het dan zelf ook goed.quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zodra je de Nederlandse grammatica onder de knie hebt, kunnen we er over pratenquote:
Rustig, Kasta. Rustig.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:30 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zodra je de Nederlandse grammatica onder de knie hebt, kunnen we er over praten.
wilt
quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:32 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Rustig, Kasta. Rustig.
Je maakt zelf ook fout na fout.
Die van jou gelukkig al weer een aantal jaren...quote:
Eentje maarquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:32 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Rustig, Kasta. Rustig.
heb je een opdrachtgever in de vorm van een mod in US?quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:36 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Die van jou gelukkig al weer een aantal jaren...![]()
Laat me raden; je krijgt bij iedere toets 2 uur extra in verband met je dyslexie, borderline en hoogsensitiviteitquote:
Ben je een newbie ofzo?quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:39 schreef vanilla het volgende:
heb je een opdrachtgever in de vorm van een mod in US?
quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:40 schreef kastanova het volgende:
[..]
Laat me raden; je krijgt bij iedere toets 2 uur extra in verband met je dyslexie, borderline en hoogsensitiviteit.
Tautologie. En dat is in deze zin dus foutquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Originaliteit. En dat is een duidelijke fout.quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nee joh.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:40 schreef kastanova het volgende:
[..]
Laat me raden; je krijgt bij iedere toets 2 uur extra in verband met je dyslexie, borderline en hoogsensitiviteit.
1. Een tautologie is niet per definitie incorrect.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:42 schreef Bupatih het volgende:
Tautologie. En dat is in deze zin dus fout
Dat zei ik al; 1 fout.quote:Originaliteit. En dat is een duidelijke fout.
Dat heb ik ook nooit gezegd. Ik zei: "En dat is in deze zin dus fout."quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:47 schreef kastanova het volgende:
[..]
1. Een tautologie is niet per definitie incorrect.
Desondanks concludeerde je dat het toch 'jou' moet zijn:quote:2. Desondanks had betrekking op de "onbegrijpelijk zin", toch had betrekking op het woord "jou".
Altijd, schat.quote:Wel weten wat je doet hé.
En nu nog netjes tellen.quote:Dat zei ik al; 1 fout.
Führer, politicus.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:49 schreef vanilla het volgende:
Naast psycholoog heb je zelfs potentie politicus te worden
Ik houd niet van honingquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:56 schreef ijsmeis het volgende:
Kasta heeft honing aan zijn reet.
Het enige, potentieel foutieve aan die zin is een eventuele komma, that's it.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:52 schreef Bupatih het volgende:
Dan is het dus gewoon een tautologie in één zin. En je gebruikte het niet als stijlfiguur of in een vaste uitdrukking, dus is het in dit geval wel degelijk fout.
Policus, politicusquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:56 schreef Bupatih het volgende:
Policus.
Omdat ze anders gewoon fout zijn. (Als het geen stijlfiguur betreft).quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:04 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het enige, potentieel foutieve aan die zin is een eventuele komma, that's it.
En waar je in godsnaam de illusie vandaan haalt dat een stijlmiddel van invloed is op het gebruik van tautologieën is me al helemaal een raadsel.
Heel leuk dat je een boekje hebt gelezen op school, maar het is niet echt de bedoeling dat je de grammaticaregels @random gaat toepassen zonder ook maar enigszins het verband te zien.
Euh, geen vaste afspraken iig. Why?quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:47 schreef kastanova het volgende:
[..]
MUUS, morgen rond 12:30 wat te doen?
Kom, kom, nu geen dingen gaan verzinnen héquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:12 schreef Bupatih het volgende:
Omdat ze anders gewoon fout zijn. (Als het geen stijlfiguur betreft).
Ik zie het verband wel degelijk hoor, wees maar niet bang.
In mijn geval is het feitenkennis; elke bewering wordt ondersteund door een bron; van de Dikke van Dale tot de Wachtendonkse psalmenquote:En waarom zou ik het uit een boekje hebben van school?
Waar heb jij die kennis dan vandaan? En waarom zou jouw redenatie wél goed zijn?
Ben morgen in Amsterdam en heb geen zin in een duffe lunch met de bedrijfsbobo'squote:Op donderdag 9 juni 2005 18:13 schreef MUUS het volgende:
Euh, geen vaste afspraken iig. Why?
Ben je er al uit?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:14 schreef Bupatih het volgende:
Het is dus een stijlfout.
Bron?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kom, kom, nu geen dingen gaan verzinnen hé.
Kom maar eens met je bron dan.
[..]
In mijn geval is het feitenkennis; elke bewering wordt ondersteund door een bron; van de Dikke van Dale tot de Wachtendonkse psalmen.
Dude, doe nou niet zo koppig.quote:
Ah, da's een heel okay plan, maaaaaarrrrr 12:30u is wel moeilijk. Dan ben ik nooit op tijd terug in Den Haag om die kleine van school te halen, joh.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:26 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ben morgen in Amsterdam en heb geen zin in een duffe lunch met de bedrijfsbobo's.
Knullie, ik weet wel wat een tautologie is, ik heb namelijk ook googlequote:Op donderdag 9 juni 2005 18:41 schreef Bupatih het volgende:
Bron?
Stijl- en taalfouten
Taalfouten en Stijlfouten
Pleonasme / tautologie
Tautologie
En hier een mooi lijstje met stijlfouten.
In jouw geval is het dus een stijlfout, aangezien je niet iets wilde versterken en je het gewoon fout hebt gebruikt.
Ik gebruik hem verkeerd?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:41 schreef Bupatih het volgende:
Je gebruikt de tautologie verkeerd.Klaar.
Naja, dan houdt het op héquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:48 schreef MUUS het volgende:
Ah, da's een heel okay plan, maaaaaarrrrr 12:30u is wel moeilijk. Dan ben ik nooit op tijd terug in Den Haag om die kleine van school te halen, joh..
Dat heb je niet gezegd. Je vroeg niet om zo'n bron.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:11 schreef kastanova het volgende:
[..]
Knullie, ik weet wel wat een tautologie is, ik heb namelijk ook google.
Ik wilde echter een bron zien die me vertelde dat er ook sprake is zijn van een tautologie als het 2 verschillende onderwerpen betreft.
als reactie op:quote:
En daarin heb ik nog steeds gelijk. Als het geen stijlfiguur betreft, is het een stijlfout.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:12 schreef Bupatih het volgende:
Omdat ze anders gewoon fout zijn. (Als het geen stijlfiguur betreft).
quote:En dan laat ik nog in het midden of het tekstueel, danwel grammaticaal onjuist is.
Tot je daar mee gekomen bent, kun je me dus alleen verwijten dat ik de komma niet plaatste, hetgeen ik zelf dus al aangaf, waar jij het vergat.
Sowieso aandoenlijk om te zien hoe je van grammaticale fout terugkrabbelt naar stijlfout, hetgeen toch vooral subjectief en een kwestie van interpretatie is.
Uhh, een tautologie kan wel degelijk een versterkend effect hebben.quote:Oh, van versterken is trouwens geen sprake bij een tautologie, je bent in de war met een pleonasme, daar is namelijk wél sprake van het versterken van het hoofdwoord.
Ja. Een tautologie is correct te gebruiken ja.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik gebruik hem verkeerd?
Het is dus tóch wel correct te gebruiken?.
Tautologie. En dat is in deze zin dus foutquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet hé?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:21 schreef Bupatih het volgende:
Dat heb je niet gezegd. Je vroeg niet om zo'n bron.
Je zei:
[..]
als reactie op:
En daarin heb ik nog steeds gelijk. Als het geen stijlfiguur betreft, is het een stijlfout.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:30 schreef kastanova het volgende:
Zodra je de Nederlandse grammatica onder de knie hebt, kunnen we er over praten.
Waarmee je dus insinueert dat ik grammaticale fouten maak.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:32 schreef Bupatih het volgende:
Nee, dommie, da's afzwakkenquote:Uhh, een tautologie kan wel degelijk een versterkend effect hebben.
Vorrbeeld?
Ik wil nooit ofte nimmer een koekje van jou.
Is dat een tautologie? Ja
Heeft het een versterkend effect? Ja.
Opgelost.
Ah, voor de 4e keer dan maar: bron?quote:Ja. Een tautologie is correct te gebruiken ja.
Zie bovenstaand voorbeeld ('nooit ofte nimmer')
Maar in jouw geval (en dat heb ik al eerder gezegd) is het wél onjuist gebruikt.
Dit is de indoctrinatietactiek ofzo?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:25 schreef Bupatih het volgende:
Trouwens.....
Wel leuk dat ik het in het begin óók al zo zei:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[..]
Tautologie. En dat is in deze zin dus fout
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
![]()
Ah, op jou zat ik te wachten!quote:
Homo's zijn toch altijd lief?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:40 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ah, op jou zat ik te wachten!
Jij mag het verlossende antwoord geven.
Ben ik homo of liev?
Ik ga je een ban aannaaien lul!quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:43 schreef Conflict het volgende:
[..]
Homo's zijn toch altijd lief?
Nee dus![]()
Mail jij Pepijn ondertussen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:46 schreef Karboenkeltje het volgende:
Jááááá, dames en heren! Het is weer een spannende wedstrijd in de Heineken Taalcup. Beide teams laten zich niet van de wijs brengen en geven geen duimbreed toe.
Neen, ik ben namelijk zelf van mening dat stijlfouten in persoonlijk contact en creatief schrijven niet... onjuist zijn. Ze geven namelijk tot op zekere hoogte karakter aan het schrijven en dientengevolge een ruimer beeld van de schrijver.quote:
Waarom had jij een ban dan?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:46 schreef Conflict het volgende:
[..]
alweer?
En ik heb nog wel mijn eerste reactie na mijn unban in jouw topic geplaatst poepsie!![]()
Ik insinueer niet dat jij grammaticale fouten maaktquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:37 schreef kastanova het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet hé?
Maar om ook maar eens met een paar quotes te komen dan:
[..]
[..]
Waarmee je dus insinueert dat ik grammaticale fouten maak.
Dus je wilt een bron zien waarin duidelijk wordt dat jouw zin fout is, omdat het geen stijlfiguur bevat?quote:En nu is het dus "een stijlfout áls het geen stijlfiguur betreft"
En dáár heb ik dus nog steeds geen bron over gezien.
Je kunt wel met grammaticale regeltjes blijven gooien die eventueel in het ene geval van toepassing kúnnen zijn, maar ik vraag inmiddels al 3 keer om een bron die aantoont dat míjn zin fout is.
Nee, het is versterken van het woord 'nooit'.quote:Nee, dommie, da's afzwakken.
Ah!quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:55 schreef Bupatih het volgende:
Ik insinueer niet dat jij grammaticale fouten maaktJij interpreteert het zo. Dat is wat anders.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:11 schreef kastanova het volgende:
Sowieso aandoenlijk om te zien hoe je van grammaticale fout terugkrabbelt naar stijlfout, hetgeen toch vooral subjectief en een kwestie van interpretatie is.
En jij blijft een lelijke pleurishoer en je moeder heeft zelfmoord gepleegd vanwege jou!quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:00 schreef vanilla het volgende:
Kasta je blijft toch een eikel en ik beargumenteer dit standpunt lekker niet!!![]()
Wacht ff, noem je me nu een homo?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:04 schreef MUUS het volgende:
Homo, niet lieV (*ril*).
quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
En jij blijft een lelijke pleurishoer en je moeder heeft zelfmoord gepleegd vanwege jou!.
En hé, argumenten of feiten gebruik ik deze keer dan ook maar ff niet.
Omdat ik twee baggertopics had geopend en havok een reden zocht om van me af te komenquote:
Het is kiezen tussen twee kwaden, poppekopje.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:04 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wacht ff, noem je me nu een homo?.
Ga TTT's maken ofzoquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik insinueer niet dat jij grammaticale fouten maaktJij interpreteert het zo. Dat is wat anders.
Ik zeg dat je fout na fout maakt. En of het nou een grammaticale fout is of een stijlfout, het is een fout. En dat heb ik toch gezegd?
[..]
Dus je wilt een bron zien waarin duidelijk wordt dat jouw zin fout is, omdat het geen stijlfiguur bevat?
Taalunieversum zegt over een tautologie: "Soms wordt een tautologie bewust gebruikt als een stijlfiguur of in een vaste uitdrukking."
Deze site zegt: "Veel staande uitdrukkingen zijn tautologieën. Ze komen vaker over als een stijlfout dan als een stijlfiguur."
En deze site zegt: "Als een tautologie voortvloeit uit slordigheid of taalkundig onvermogen dan heeft die geen functie en is dus fout, een stijlfout."
En dat is precies wat er bij jouw zin aan de hand is.
[afbeelding] De woorden 'desondanks' en 'toch' zijn dubbelop en verkeerd gebruikt.
Noem het slordigheid.
De tautologie in jouw zin is dus geen stijlfiguur, maar een stijlfout.
Volgens mij wil jij het maar niet snappen dat een tautologie zowel een stijlfiguur als een stijlfout kan zijn.
Conclusie:
Een tautologie is een stijlfiguur, maar als het verkeerd wordt gebruikt is het een stijlfout.
[..]
Nee, het is versterken van het woord 'nooit'.
Wat klinkt krachtiger?
"Ik wil nooit een koekje van jou"
of
"Ik wil nooit ofte nimmer een koekje van jou"?
Precies, het tweede. En dat is een tautologie. En het versterkt. En het is goed gebruikt.
En hoe ik zo snel kom aan een bron dat die 'desondanks' en 'toch' in jouw zin fout is?
Tsja....ik denk niet dat er ergens een boek of site te vinden is die alle foute tautologieën aangeeft.
Sinds wanneer ben jij nou weer mod?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:06 schreef MUUS het volgende:
[..]
Het is kiezen tussen twee kwaden, poppekopje..
quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik zeg dat je fout na fout maakt. En of het nou een grammaticale fout is of een stijlfout, het is een fout. En dat heb ik toch gezegd?
[..]
Dus je wilt een bron zien waarin duidelijk wordt dat jouw zin fout is, omdat het geen stijlfiguur bevat?
Taalunieversum zegt over een tautologie: "Soms wordt een tautologie bewust gebruikt als een stijlfiguur of in een vaste uitdrukking."
Deze site zegt: "Veel staande uitdrukkingen zijn tautologieën. Ze komen vaker over als een stijlfout dan als een stijlfiguur."
En deze site zegt: "Als een tautologie voortvloeit uit slordigheid of taalkundig onvermogen dan heeft die geen functie en is dus fout, een stijlfout."
En dat is precies wat er bij jouw zin aan de hand is.
[afbeelding] De woorden 'desondanks' en 'toch' zijn dubbelop en verkeerd gebruikt.
Noem het slordigheid.
De tautologie in jouw zin is dus geen stijlfiguur, maar een stijlfout.
Volgens mij wil jij het maar niet snappen dat een tautologie zowel een stijlfiguur als een stijlfout kan zijn.
Conclusie:
Een tautologie is een stijlfiguur, maar als het verkeerd wordt gebruikt is het een stijlfout.
[..]
Nee, het is versterken van het woord 'nooit'.
Wat klinkt krachtiger?
"Ik wil nooit een koekje van jou"
of
"Ik wil nooit ofte nimmer een koekje van jou"?
Precies, het tweede. En dat is een tautologie. En het versterkt. En het is goed gebruikt.
En hoe ik zo snel kom aan een bron dat die 'desondanks' en 'toch' in jouw zin fout is?
Tsja....ik denk niet dat er ergens een boek of site te vinden is die alle foute tautologieën aangeeft.
Mijn naam is blauw!quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:07 schreef Conflict het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij nou weer mod?
Je noemt me maar gewoon een lieve heterohengst, begrepenquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:06 schreef MUUS het volgende:
[..]
Het is kiezen tussen twee kwaden, poppekopje..
Ja hoor, negeer de harde waarheid maar gewoonquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:19 schreef kastanova het volgende:
[..]
Je noemt me maar gewoon een lieve heterohengst, begrepen.
Volgens mij is het "taal- of grammaticafouten" Je vergeet dus een streepje. Maar ik kan het fout hebben. Geef ik direct toequote:Op donderdag 9 juni 2005 21:02 schreef Skaai het volgende:
Wat ben ik blij dat ik nooit zo diep op taal of grammaticafouten in ga zeg
Of je zegt: Soaps, Showbizz & Sterren goes Onzin voor je leven!quote:
Show dus..quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:14 schreef Svensational het volgende:
[..]
Of je zegt: Soaps, Showbizz & Sterren goes Onzin voor je leven!
Of SHO goes ONZ.
Skaai's secret loverquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:17 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Show dus..
Wie ben jij eigenlijk??![]()
Je was gister keihard aan de zijkant gezet dude..quote:
Keep Dreaming..quote:
Moeder Overste?quote:
quote:
Zo heilig ben ik nou ok weer niequote:
Nee, dát weet ik.quote:
Echt los ben ik nu niequote:Op donderdag 9 juni 2005 21:35 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nee, dát weet ik.
Ik stond erbij en keek ernaar.... en trok je los..
Doe maar gauw slotje zetten danquote:
Goed planquote:Op donderdag 9 juni 2005 22:16 schreef Svensational het volgende:
[..]
Doe maar gauw slotje zetten dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |