Raar om met mensen in discussie te gaan, en dan zodra zij ineens met tegenargumenten komen waar jij geen vat op hebt er meteen maar 'geen zin' in te hebben. Erg zwak.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ga jij ff uit die enorme neusgaten van je pulken
oke?
Misschien frist je hersenpan dan nog ietwat op..
Ben ff met andere zaken bezig dan jou antwoordjes geven op je vragen oke?
thnks
![]()
Ik was er niet bij in de 2e Wereld Oorlog, maar wat ik vernomen heb zijn we er inderdaad in de afgelopen 50 jaar bestwel op vooruit gegaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dus je vindt, dat het sinds er een verenigd Europa is, dat het hier beter verloopt allemaal?
Dat was echt geweldigquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:15 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
[afbeelding]
in het programma "over de rooie"![]()
![]()
Waar ging jij een discussie aan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Raar om met mensen in discussie te gaan, en dan zodra zij ineens met tegenargumenten komen waar jij geen vat op hebt er meteen maar 'geen zin' in te hebben. Erg zwak.
"Symbool van domheid'. Geniale woordkeuze achteraf, al zeg ik het zelf.
Euuhhh, wat moeten we hier mee?quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:37 schreef zhe-devilll het volgende:
http://www.minfin.nl/defa(...)A618A9A44X1X55151X16
interessante link over de europese begroting
quote:
Kom op zeg, we spelen hier toch geen verstoppertje. Jij komt met argumenten tegen de grondwet, ik vraag me af wat die argumenten met de grondwet te maken hebben, en vervolgens heb je geen zin om het uit te leggen. Rot ff op zeg.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Waar ging jij een discussie aan?
Waar zijn jouw argumenten?
Projecteer lekker een eind weg jongen
je komt er wel zo
Weer een voorbeeld van de holle 'overtuigingstechniek' van mevrouw. Een hoop geblaat maar niks inhoudelijks.quote:
quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kom op zeg, we spelen hier toch geen verstoppertje. Jij komt met argumenten tegen de grondwet, ik vraag me af wat die argumenten met de grondwet te maken hebben, en vervolgens heb je geen zin om het uit te leggen. Rot ff op zeg.
owquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:14 schreef Xante het volgende:
He zhe-devill, opzich zou het wel okay zijn als je voor de gein eens inhoudelijk reageert. Probeer het eens... het enige wat je doet is blabla zeggen en je mening nog eens herhalen. TC03 had volkomen gelijk wat betreft het gelijktrekken van de euro in de armere landen en de relevantie met de EU-grondwet. Het heeft namelijk echt helemaal niks met elkaar te maken.
okeey ik las je al niet meer en dacht dat dit topic ten dode was opgeschreven, maar als jij van de partij blijftquote:Op donderdag 9 juni 2005 01:43 schreef Rolfxx het volgende:
Niemand trekt zich terug uit de gulden strijd!
Hoor je dat Zhe! NIEMAND!!
Ik geef de strijd nooit op! Alleen heb ik soms wel enige sociale bezigheden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
okeey ik las je al niet meer en dacht dat dit topic ten dode was opgeschreven, maar als jij van de partij blijft
blijf ik ook aanwezig
altijd
Met jou durf ik alles aan zelfs die nare ventjes hier
Moet jij niet naar bed?quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:45 schreef Steijn het volgende:
Een Gulden die van nikkel was.Ik kan er geen traan om laten. Alleen de bankbiljetten waren wel mooi, maar de Euro heeft zoveel voordelen, ik wil geen Gulden meer.
Noem eens 3 voordelen van de euro..quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:45 schreef Steijn het volgende:
Een Gulden die van nikkel was.Ik kan er geen traan om laten. Alleen de bankbiljetten waren wel mooi, maar de Euro heeft zoveel voordelen, ik wil geen Gulden meer.
Helaas God heeft het zo niet bedoeld..quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:47 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
Ik geef de strijd nooit op! Alleen heb ik soms wel enige sociale bezigheden.![]()
Maar met jou (alsjeblieft wees een vrouw van mijn leeftijd) blijf ik strijd voeren!!
De Euro is veel waard ten opzichte van de Dollar (denk aan de lage energieprijzen), ik kan nu goedkoop inkopen doen in Duitsland, met vakantie heb je geen gedoe met vreemd geld meer en je kunt binnen de hele eurozone prijzen vergelijken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:47 schreef Rolfxx het volgende:
Noem eens 3 voordelen van de euro..
Je bent wel een vrouw ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Helaas God heeft het zo niet bedoeld..![]()
Dat de euro veel waard is heeft ook nadelen in principe..goedkope inkopen kon je vroeger toch ook?quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:49 schreef Steijn het volgende:
[..]
De Euro is veel waard ten opzichte van de Dollar (denk aan de lage energieprijzen), ik kan nu goedkoop inkopen doen in Duitsland, met vakantie heb je geen gedoe met vreemd geld meer en je kunt binnen de hele eurozone prijzen vergelijken.
Oeps, een teveel.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:49 schreef Steijn het volgende:
[..]
De Euro is veel waard ten opzichte van de Dollar (denk aan de lage energieprijzen), ik kan nu goedkoop inkopen doen in Duitsland, met vakantie heb je geen gedoe met vreemd geld meer en je kunt binnen de hele eurozone prijzen vergelijken.
Oeps, een teveel.
Yes i'm a ladyquote:
Ja. Dat scheelt wel watquote:
Tjah........quote:
Kortom 'jong' en 'oud' wil de gulden terugquote:
Nee want toen was er een wisselkoers en banken vragen daar altijd belachelijk veel geld voor. Nu zijn ze dus buitenspel gezet. Bovendien is het opheffen van handelsbarrieres goed voor de economie.quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:
*ik kan nu goedkoop inkopen doen in Duitsland-----goedkoop inkopen doen in Duitsland kon je ook al toen de gulden er was
lol kijk mensen lolquote:Op donderdag 9 juni 2005 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:
ja dat klopt inderdaad lolllll
Nog 1 berichtje danquote:Op donderdag 9 juni 2005 02:11 schreef Leshy het volgende:
[..]
lol kijk mensen lol
ik gebruik lol als interpunctie rofl
hoe vind je dat nou lol
Je was alleen trots op de Gulden? Maar Nederland heeft toch zoveel meer om trots op te zijn. Progressief beleid jegens vrouwen en homo's, fantastische intrastructurele werken (Deltawerken, spoorwegennet, HSL, Afsluitdijk, polders, snelwegen), de Gouden Eeuw, onze grote multi-nationals, Nederlands design, onze taal, etc etc.quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:02 schreef Rolfxx het volgende:
En bovendien..een keer iets typisch Nederlands..iets waar we wél trots op kunnen zijn. Nu niet.
Ik heb nog een 5 gulden biljet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:28 schreef CasB het volgende:
En nooit meer de mooie 5 gulden munten die zo lekker zwaar weegten
Alleen jammer dat er nooit 1 ontwerplijn geweest is bij de Gulden. 1000 en 5 Gulden waren van de zeehelden-lijn, 250 en 50 gulden van de Oxenaar-lijn en 10, 25 en 100 gulden van de Drupsteen-lijn.quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:33 schreef CasB het volgende:
[..]
Mijn moeder ook als het goed is
Dat waren nog eens tijden (ook al heb ik er maar 1 gehad)
Nee, de felgekleurden waren juist.quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:37 schreef Leshy het volgende:
Overigens hadden ze vroeger veel mooiere bankbiljetten dan wij ooit hebben gehad, dus als je terug wilt, ga dan meteen goed door naar 1921:
[afbeelding]
Mwoah, de nieuwe 100 en 1000 van Drupsteen waren wel mooi, maar de andere biljetten vond ik nou niet om over naar huis te schrijvenquote:
Tis dan wel kwart over 4 en m'n hersenen staan op een verdomd laag pitje, maar wou graag even melden dat jij zeldzaam dom bent. In mijn ogen dan. Net als alle andere 'ik wil de gulden teruuhuuhuugquote:Op donderdag 9 juni 2005 01:55 schreef zhe-devilll het volgende:
De grondwet zegt niks over het aantreden van nieuwe landen tot de EU, of over het invoeren van de euro aldaar. Bovendien zijn er al 10 nieuwe landen bijgekomen (mei vorig jaar) waar de euro waarschijnlijk ingevoerd gaat worden, en dat was al voor de grondwet bekend.quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:28 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ow![]()
*Ik ga eens naar me bedje toe*
oh ja
en leg jij dan bv eens uit waarom niet...
Kom met iets inhoudelijks , om mee te beginnen.
En ja, ik trok me terug uit dit topic niet omdat ik geen antwoord wil geven maar soms is een topic klaar en dan kap je ermee...simpel toch?
Nou sterkte boys...
* RM-rf krijgt opeens een angst-beeld:quote:
Ja. Wat betreft het duurder worden van van alles en nogwat, vraag eens aan een besje van 88 hoe duur een brood was in haar tijd. 6 Cent waarschijnlijk. Dat is nu 2 Euro oftewel meer dan 4 guldens? Ik noem maar wat bedragen hoor maar alles wordt nou eenmaal duurder. Lonen gaan omhoog, etc.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dus je vindt, dat het sinds er een verenigd Europa is, dat het hier beter verloopt allemaal?
En dat zal altijd zo blijven.quote:Een klein landje zijn we al.
We zullen nooit nietszeggend worden, ook niet met de nieuwe grondwet.quote:Maar geen nietszeggend land, nog niet althans..
Mede dankzij de verbeteringen in Europa de laatste 50 jaar.quote:en arm ook nog niet..
Nu wel ja, nu de grondwet er niet komt en er een kans is dat we helemaal buiten de boot vallen.quote:Maar wat niet is kan komen.
Maar toen moest je eerst geld omwisselen en omrekenen... gezeur ook, nu is het toch makkelijker?quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]e Euro is veel waard ten opzichte van de Dollar (--- ja dat klopt inderdaad lolllll
*ik kan nu goedkoop inkopen doen in Duitsland-----goedkoop inkopen doen in Duitsland kon je ook al toen de gulden er was
Een collega van me reist de hele wereld over. Hij doet meer dan 8 landen per maand aan, vooral Europees. Zakelijke transacties zijn simpeler, lunch afspraken in het buitenland zijn simpel, etc. En mijn buren gaan 4 keer per jaar op vakantie.quote:*met vakantie heb je geen gedoe met vreemd geld meer ----ach die ene keer dat je op vakantie gaat per jaar?
http://forum.fok.nl/topic/704917quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:57 schreef Blue-eagle het volgende:
Zoals een PIN PAS! Maar da's ook te vooruitstrevend neem ik aan?
start je eigen realitycheck maar alvastquote:
gaf ik jou die impressie?quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:48 schreef Xante het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg makkelijk om gewoon te zeggen "ik heb geen zin om reactie te geven dus doe ik maar alsof ik je slaapverwekkend en dom vind". Maar goed, moet je verder zelf weten natuurlijk.
Wat niet erg is tochquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:07 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
gaf ik jou die impressie?
Welnee joh, was geheel de bedoeling niet, ik wist alleen niet dat dit topic een zo lange staart zou krijgen
Mijn hemel heb er bijna een dagtaak aan zo langzamerhand
Ja, de euro heeft de prijzen enorm veel opgedreven. En nu?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:19 schreef zhe-devilll het volgende:
De Euro na 3 jaar
Hier vind je nog wat leuke prijsvergelijkingen
en ik denk dat duidelijk is bij deze
dat men het guldenteken voor die van de euro heeft vervangen!
Stel je had een inkomen van 3000 gulden per maand.
Dit werd dus bijna gehalveerd zeg maar door de euro
in feite moet je nu met de helft rondkomen van wat je gewend was!
Met torenhoge prijzen.
Het lijkt me logisch dat men dan zegt en denkt dat ze hiervan balen?
En ja prijsstijgingen heb je elk jaar maar toch niet zo enorm veel...?
Ja, dat is logisch, en jij baalt er ook van neem ik aan. Snap alleen niet dat je dit proces graag wilt herhalen door de gulden te herinvoeren. De prijsstijgingen zijn namelijk niet de schuld van de euro, maar van de mensen (= winkeliers) die de euro hebben misbruikt voor prijsstijgingen. Als je de gulden opnieuw invoert gebeurt dit opnieuw, en schreeuwt iedereen over 5 jaar weer dat ze de euro terugwillen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:19 schreef zhe-devilll het volgende:
De Euro na 3 jaar
Hier vind je nog wat leuke prijsvergelijkingen
en ik denk dat duidelijk is bij deze
dat men het guldenteken voor die van de euro heeft vervangen!
Stel je had een inkomen van 3000 gulden per maand.
Dit werd dus bijna gehalveerd zeg maar door de euro
in feite moet je nu met de helft rondkomen van wat je gewend was!
Met torenhoge prijzen.
Het lijkt me logisch dat men dan zegt en denkt dat ze hiervan balen?
En ja prijsstijgingen heb je elk jaar maar toch niet zo enorm veel...?
Nu kunnen we terug naar de mooie gulden. De prijzen zijn nu toch wel verneukt, kunnen we beter er iets leuks van makenquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, de euro heeft de prijzen enorm veel opgedreven. En nu?![]()
Als je de gulden weer zou invoeren,quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:22 schreef Xante het volgende:
[..]
Ja, dat is logisch, en jij baalt er ook van neem ik aan. Snap alleen niet dat je dit proces graag wilt herhalen door de gulden te herinvoeren. De prijsstijgingen zijn namelijk niet de schuld van de euro, maar van de mensen (= winkeliers) die de euro hebben misbruikt voor prijsstijgingen. Als je de gulden opnieuw invoert gebeurt dit opnieuw, en schreeuwt iedereen over 5 jaar weer dat ze de euro terugwillen.
Hm jaaaaaah psiesquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:33 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
Nu kunnen we terug naar de mooie gulden. De prijzen zijn nu toch wel verneukt, kunnen we beter er iets leuks van maken
De regering kan er niets tegen doen om dat winkeliers zelf hun prijzen mogen bepalen. Vrije markt economie enzoquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:34 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als je de gulden weer zou invoeren,
denk ik niet dat de mensen nog zo gemakkelijk accepteren dat de prijzen omhoog gedreven worden, omdat we nu nog merendeels ongeveer de prijzen weten van wat het was in de guldentijden.
De vraag is denk ik wat doen we eraan?
Wat hadden we kunnen doen toen de euro werd ingevoerd?
En de vraag is waarom de regering dan niets doet aan de enorme prijzen?
Dus we worden hoe dan ook voor het blok gezet!quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:36 schreef Xante het volgende:
[..]
De regering kan er niets tegen doen om dat winkeliers zelf hun prijzen mogen bepalen. Vrije markt economie enzo.
Bovendien, stel de gulden wordt herinvoerd en alle prijzen worden weer verhoogd (te veel). En jij denkt dat men 'in opstand' komt? Ik denk het niet. Je zult toch elke dag je boterhammetje willen eten.
Leuke oplossing toch?quote:
Ja, zo kun je het zien.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dus we worden hoe dan ook voor het blok gezet!
Of niet?
Italie wil de Lire ook weer gaan invoeren
hoe gaan zij dit dan doen?
Slaat natuurlijk nergens op. Heuj, het is al slecht, laten we het NOG slechter maken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:33 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
Nu kunnen we terug naar de mooie gulden. De prijzen zijn nu toch wel verneukt, kunnen we beter er iets leuks van maken
Naja Zwitserland en engeland hebben hem ook niet, lopen ook niet echt achter ofzoquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:38 schreef Xante het volgende:
[..]
Ja, zo kun je het zien.
Enne, Italië wil de Lire niet opnieuw invoeren, er is een populist aldaar die dat graag wil. Bovendien wilde hij het tijdelijk naast de euro invoeren. Dan hebben prijsstijgingen natuurlijk weinig nut, want één van de twee blijft goedkoper.
Maar waarom überhaupt de gulden invoeren, je neemt een groot economisch riscio door jezelf af te zonderen van de rest van Europa, de economische voordelen van de euro verdwijnen, etc. Er zitten geen voordelen aan.
Op korte termijn niet nee. Op lange termijn wel denk ik, zeker Engeland.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:39 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
Naja Zwitserland en engeland hebben hem ook niet, lopen ook niet echt achter ofzo
Maar zij hebben niet eerst een euro gehad en hem later weer afgeschaft. Dat is het hele verschil. Je kan het niet meer terugdraaien.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:39 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
Naja Zwitserland en engeland hebben hem ook niet, lopen ook niet echt achter ofzo
Dat is inderdaad een verschil, maar toch..waarom kan terugdraaien niet? Dat zouden ze vind ik..eens objectief moeten onderzoeken..want zeg eerlijk..jij hebt er geen cijfers van, maar ik ook niet..dus bewijzen kunnen we niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar zij hebben niet eerst een euro gehad en hem later weer afgeschaft. Dat is het hele verschil. Je kan het niet meer terugdraaien.
Omdat dat handenvol geld kost en voor de rest totaal geen nut heeft.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:42 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een verschil, maar toch..waarom kan terugdraaien niet? Dat zouden ze vind ik..eens objectief moeten onderzoeken..want zeg eerlijk..jij hebt er geen cijfers van, maar ik ook niet..dus bewijzen kunnen we niet.
Ach er zijn zoveel zinloze onderzoeken. Kan deze er ook wel bijquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat dat handenvol geld kost en voor de rest totaal geen nut heeft.![]()
Nee ze hebben het beter dan de rest van de Europeanen voor zover ik dit gehoord heb van kennissen met familie in Engelandquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:39 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:47 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
Ach er zijn zoveel zinloze onderzoeken. Kan deze er ook wel bij
Echt niet hoor. Ik weet zeker dat je het in Nederland beter hebt. Als je het over Zwitserland hebt zou je wel eens gelijk kunnen hebben, maar ik geloof dat 25% van de bevolking daar miljonair isquote:Op donderdag 9 juni 2005 22:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nee ze hebben het beter dan de rest van de Europeanen voor zover ik dit gehoord heb van kennissen met familie in Engeland
Hij had het over de herinvoering van de euroquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:47 schreef Rolfxx het volgende:
[..]
Ach er zijn zoveel zinloze onderzoeken. Kan deze er ook wel bij
Zou dat een reden hebben?quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:31 schreef Xante het volgende:
[..]
Echt niet hoor. Ik weet zeker dat je het in Nederland beter hebt. Als je het over Zwitserland hebt zou je wel eens gelijk kunnen hebben, maar ik geloof dat 25% van de bevolking daar miljonair is.
[..]
Hij had het over de herinvoering van de euro.
Welcome in tha clubz!quote:
Is dat een grap?quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:46 schreef the_legend_killer het volgende:
Omdat ik de gulden zo erg mis noem ik mijn nieuwe kat gulden
Bankgeheim.quote:
Onderzoekje doen maar danquote:
Whiskas..Gulden..quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:56 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Mijn andere kat heet whiskasdus het is geen grap
Oh maar ik heb een redelijk beeld van de realiteit hoor. Ik zie bijvoorbeeld in dat ik zal moeten leven met het idee dat de euro er nu is, dat daar misbruik van gemaakt is, maar dat dat niet teruggedraaid kan worden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:05 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
start je eigen realitycheck maar alvast
'zeldzaam dom' is een mooi woord voor iemand die zelfingenomen is
zegt meer over jou dan over mij!
Think about that!
Eh en humor is je vreemd? Enthousiast unrealistic ouwehoeren ook schijnbaar, maar goed dit moet je snappen en zo niet dan mis je de inhoud inderdaad
Ik neem het je echt niet kwalijk
je mag het er ook uitkotsen?quote:
Mens, ik ben retegelukkigquote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:31 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je mag het er ook uitkotsen?
Als dit je oplucht tenminste?
IK HOOP TOCH ZO
dat je gelukkig bent.......met jezelf en je leven weet je?
naief juist woord voor mensen die de euro geweldig tof vinden?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mens, ik ben retegelukkig. Bedankt voor de ongerustheid though, waardeer ik ten zeerste
.
Valt het jou ook op dat je álle vragen ontwijkt?
Maar hé, de fout ligt bij mij. Je snapt vast niet wat ik bedoel omdat mijn niveau te laag ligt.
Magoed, heb een fijn, naief leven verder.
Er komt vast een deel twee hoorquote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:44 schreef Fokkedop het volgende:
nou nog niet vol...sjees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |