Idem.quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:27 schreef timbastiaansen het volgende:
Reken ook nooit meer om, en wil ze echt niet terug hoor, ben dit helemaal gewend
ik moet van de euro toch echt naar het pond en andersom omrekenen om er achter te komen wat iets kost....quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:31 schreef mart81 het volgende:
Reken nooit meer om... oude gulden never en nooit. Dat zou zoveel kosten en bovendien internationaal het aanzien van NL zwaar vernederen.
De euro zelf ben ik zeer tevreden over omdat ik vrij veel reis, dus het maakt het alleen maar makkelijker.
Ook voor buitenlanders van buiten de EU is het handig omdat ze niet meer hoeven te rekenen naar ponden, franken of marken maar gewoon naar 1 standaard valuta die zowat heel de EU begrijpt.
Trouwens dat over het uiterlijk van de biljetten.. Er is nooit een biljet dat voor eeuwig hetzelfde blijft dus wie weet wat er in de toekomst voor opdrukken op staan.
Overigens als iemand begint te klagen over de euro-inflatie, daar is de euro geen schuld aan. De koersen staan namelijk al ruim 10 jaar vast. Klaag bij de overheid en de bedrijven die misbruik van de invoering hebben gedaan
Dan moet je ook maar in Ierland op vakantie gaanquote:Op donderdag 24 februari 2005 20:41 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ik moet van de euro toch echt naar het pond en andersom omrekenen om er achter te komen wat iets kost....
Ja, ik rekende vanochtend nog om. Vanochtend kocht ik op het station een pistoletje filet americain en dat kostte me 3 euro 60. Toen ik me bedacht dat dat broodje me bijna 4,50 gulden had gekost, had ik er spijt van en ik weet dat ik daar dus geen pistoletjes meer ga kopen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:20 schreef Black_Crow het volgende:
We zijn nu een paar jaar na de invoering van de Euro en ik zou wel een willen weten hoe we er nu over denken.
* Reken je nog altijd om.
* Zou je toch de oude vertrouwde gulden terug willen.
Of vind je het wel prima zo en ben je er juist heel erg blij mee.
Je mocht willen dat je er met 4,50 afkwamquote:Op donderdag 24 februari 2005 21:55 schreef Blinky het volgende:
[..]
Ja, ik rekende vanochtend nog om. Vanochtend kocht ik op het station een pistoletje filet americain en dat kostte me 3 euro 60. Toen ik me bedacht dat dat broodje me bijna 4,50 gulden had gekost, had ik er spijt van en ik weet dat ik daar dus geen pistoletjes meer ga kopen.
Ik kan de gulden wel terug willen, maar het gaat toch niet gebeuren. De gulden (en andere munteenheden) waren wel mooier, zoals de Franse franken.
Opmerkelijk dat de prijzen zo enòrm gestegen zijn. Zelfs zulke verschillen had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:15 schreef zhe-devilll het volgende:
Even ter vergelijking
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
...eigenlijk schiet je ook helemaal niks op met dat omrekenen. Het enige wat je ermee bereikt is het jezelf laten schrikken. Als ik een iets "duurs" koop, het euro-bedrag omreken naar guldens en schrik van het bedrag dan koop ik het uiteindelijk alsnog. Tijden veranderen, je moet het maar gewoon accepteren en je er niet te druk om maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 07:41 schreef QyRoZ het volgende:
Ik reken never meer om, en die gulden wil ik niet terug. Blijf van mn euro af!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |