abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2005 @ 20:20:01 #1
13984 Black_Crow
Geniet nooit met mate
pi_25238070
We zijn nu een paar jaar na de invoering van de Euro en ik zou wel een willen weten hoe we er nu over denken.

* Reken je nog altijd om.
* Zou je toch de oude vertrouwde gulden terug willen.

Of vind je het wel prima zo en ben je er juist heel erg blij mee.
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront tekort kom
  Donald Duck held donderdag 24 februari 2005 @ 20:23:28 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_25238143
Nee, reken nooit meer om.
De gulden hoeft voor mij niet terug. Dezelfde munteenheid in zoveel landen is echt wel handig. Hoewel ik de guldenbriefjes erg mooi vond, stuk beter dan dat anonieme eurogeld met niet-bestaande bruggen en poorten erop.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_25238211
Reken ook nooit meer om, en wil ze echt niet terug hoor, ben dit helemaal gewend
pi_25238236
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:27 schreef timbastiaansen het volgende:
Reken ook nooit meer om, en wil ze echt niet terug hoor, ben dit helemaal gewend
Idem.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_25238246
Ik reken soms nog wel eens terug aangezien ik nog vaak denk dat een product een koopje is, terwijl ik het niet zou kopen als het in guldens was.

Verder vind ik het wel ideaal voor het buitenland.
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_25238280
Reken nooit meer om... oude gulden never en nooit. Dat zou zoveel kosten en bovendien internationaal het aanzien van NL zwaar vernederen.

De euro zelf ben ik zeer tevreden over omdat ik vrij veel reis, dus het maakt het alleen maar makkelijker.
Ook voor buitenlanders van buiten de EU is het handig omdat ze niet meer hoeven te rekenen naar ponden, franken of marken maar gewoon naar 1 standaard valuta die zowat heel de EU begrijpt.

Trouwens dat over het uiterlijk van de biljetten.. Er is nooit een biljet dat voor eeuwig hetzelfde blijft dus wie weet wat er in de toekomst voor opdrukken op staan.

Overigens als iemand begint te klagen over de euro-inflatie, daar is de euro geen schuld aan. De koersen staan namelijk al ruim 10 jaar vast. Klaag bij de overheid en de bedrijven die misbruik van de invoering hebben gedaan
  donderdag 24 februari 2005 @ 20:41:44 #7
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_25238454
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:31 schreef mart81 het volgende:
Reken nooit meer om... oude gulden never en nooit. Dat zou zoveel kosten en bovendien internationaal het aanzien van NL zwaar vernederen.

De euro zelf ben ik zeer tevreden over omdat ik vrij veel reis, dus het maakt het alleen maar makkelijker.
Ook voor buitenlanders van buiten de EU is het handig omdat ze niet meer hoeven te rekenen naar ponden, franken of marken maar gewoon naar 1 standaard valuta die zowat heel de EU begrijpt.

Trouwens dat over het uiterlijk van de biljetten.. Er is nooit een biljet dat voor eeuwig hetzelfde blijft dus wie weet wat er in de toekomst voor opdrukken op staan.

Overigens als iemand begint te klagen over de euro-inflatie, daar is de euro geen schuld aan. De koersen staan namelijk al ruim 10 jaar vast. Klaag bij de overheid en de bedrijven die misbruik van de invoering hebben gedaan
ik moet van de euro toch echt naar het pond en andersom omrekenen om er achter te komen wat iets kost....
Neerkomen wel!
pi_25238732
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:41 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

ik moet van de euro toch echt naar het pond en andersom omrekenen om er achter te komen wat iets kost....
Dan moet je ook maar in Ierland op vakantie gaan
Big dick.
pi_25239246
Pardon.. ponden hoorden niet in het rijtje thuis ik zat met mijn hoofd bij peseta's (begint ook met een P)
Trouwens zolang duurt het niet voordat de pond verleden tijd is
  donderdag 24 februari 2005 @ 21:36:59 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_25239496
ik reken nog weleens om maar dat is automatisme en niet echt nodig, ik doe het alleen om te benadrukken voor mezelf hoe belachelijk veel geld iets soms kan kosten, in guldens dan klinkt het ook veel meer, en kan ik voor mezelf afwegen of ik iets wat ik niet perse wil hebben wel wil kopen, maar aangezien ik bijna geen geld heb ben ik erg geldbewust maar goed...

maar de gulden terug, nee hoor. vind het sowieso zielig dat er mensen zijn die dat wel willen. het verandert niks behalve dat we dan weer andere muntjes hebben. de prijzen blijven even hoog, het leven blijft zo duur als dat het nu is....

daarnaast, mn ouders hebben pas een bakje met kleingeld gevonden.. wat waren die duppies inderdaad klein zeg! en wij lopen miepen over de huidige 10ct dat onze portomonnee zo zwaar werd (dat wel) maar ik vind de grootte van het geld nu ook helemaal niet storend meer...
pi_25239836
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:20 schreef Black_Crow het volgende:
We zijn nu een paar jaar na de invoering van de Euro en ik zou wel een willen weten hoe we er nu over denken.

* Reken je nog altijd om.
* Zou je toch de oude vertrouwde gulden terug willen.

Of vind je het wel prima zo en ben je er juist heel erg blij mee.
Ja, ik rekende vanochtend nog om. Vanochtend kocht ik op het station een pistoletje filet americain en dat kostte me 3 euro 60. Toen ik me bedacht dat dat broodje me bijna 4,50 gulden had gekost, had ik er spijt van en ik weet dat ik daar dus geen pistoletjes meer ga kopen.

Ik kan de gulden wel terug willen, maar het gaat toch niet gebeuren. De gulden (en andere munteenheden) waren wel mooier, zoals de Franse franken.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  donderdag 24 februari 2005 @ 22:09:41 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25240130
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 21:55 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ja, ik rekende vanochtend nog om. Vanochtend kocht ik op het station een pistoletje filet americain en dat kostte me 3 euro 60. Toen ik me bedacht dat dat broodje me bijna 4,50 gulden had gekost, had ik er spijt van en ik weet dat ik daar dus geen pistoletjes meer ga kopen.

Ik kan de gulden wel terug willen, maar het gaat toch niet gebeuren. De gulden (en andere munteenheden) waren wel mooier, zoals de Franse franken.
Je mocht willen dat je er met 4,50 afkwam

Maar verder.. ben er wel aan gewend eigenlijk. Wat me wel enorm stoort aan de euro is de mate waarin mensen erover zaniken. Horeca verhogingen waren bijvoorbeeld bizar maar daar staat tegenover dat sindsdien geen enkel cafe z'n prijzen opnieuw heeft durven verhogen. En waarschijnlijk zal dat nog een hele tijd duren tot een pilsje weer wat duurder wordt.
Vampire Romance O+
pi_25240177
Ik reken alleen de grote aankopen om (zeg alles boven 100 euro) , zou graag de gulden terug willen en weten of ik dan ook zo gek was om 8 gulden voor een berehap neer te tellen. of 4,5 gulden voor 1 pilsje .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_25240252
Ik zou de gulden nog steeds wel terug willen hebben, was eigenlijk ook nooit voorstander van de euro.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2005 @ 22:20:18 #15
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25240321
ik vond de gulden wel een makkelijkere waarde hebben. de enige die nog omrekenenen zijn bejaarden die niet anders gewent zijn.

trouwens waren die briefjes van 25 euro ook wel heel handig. en de briefjes van 100 euro ook, die kwamen veel vaker voor dan nu de briefjes van 100 euro.
:')
pi_25240882
Ik reken afentoe nog welles om. Gewoon om te kijken wat het verschil is met vroeger.
Een paar schoenen, merkkleding (broeken !! OMFG! ) Maar ja wat doe je ertegen.
Ze vragen gewoon wat ze er voor willen vragen that's it. Take it or leave it.
Klootzakken !
pi_25241067
Even ter vergelijking

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_25241113
En dan zijn er nog mensen die beweren dat de Euro niet tot prijsstijging heeft geleid....
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_25245123
20% is wel normaal in 5 jaar als je inflatie van ongeveer 3% per jaar is!

dus als je overal 20% er van af doet dan kom je op het juiste bedrag uit -
beetje stemming makerij!

moet ook toegeven dat sommige dingen ook erg gestegen zijn (onredelijk) maar het zij zo
  vrijdag 25 februari 2005 @ 07:23:34 #20
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_25245130
doe mij de gulden maar. tis allemaal te duur geworden

maar ut is wel heel apart. eerst liep ik bijv. soms een keer met 100 gulden in de zak. nu heb ik geregeld 50 tot 100 euro bij me of meer.
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_25245192
quote:
Opmerkelijk dat de prijzen zo enòrm gestegen zijn. Zelfs zulke verschillen had ik niet verwacht.

Ikzelf ben eigenlijk wel blij met de euro. Het geld is fijn (op de koperen muntjes na). Makkelijk voor als je eens op reis bent en het is ook makkelijker om prijzen van producten te vergelijken tussen de verschillende Euro-landen (als Engeland nou eens een beetje zou opschieten met die euro )

Ik ben er ook aan gewend nu en kan me de gulden als nationale munt eigenlijk al niet meer voorstellen. Als ik bijv. weer eens een kwartje tegenkom ergens, dan is dat heel vreemd. Maar ik reken nog wel eens terug naar de gulden. Simpelweg omdat ik ben opgegroeid met de gulden. Een getal uitgedrukt in guldens heeft voor mij een duidelijk geldwaarde. Een getal uitgedrukt in Euro's niet. Dat is maar een getalletje. In princiepe leer je hélemaal opnieuw met geld om gaan. Je bent veel eerder geneigd om dergelijke grote bedragen uit te geven, die je in het gulden tijdperk nooit zou doen. Je geeft in restaurants veel grotere fooien en aanbiedingen lijken nu ook ècht aanbiedingen!

Maar dit hoeft niet per se een slecht iets te zijn. De balans verschuift, je uitgavepatroon verandert, maar gierigheid heeft ook nooit iemand iets opgeleverd!
pi_25245193
Ik reken never meer om, en die gulden wil ik niet terug. Blijf van mn euro af!
For great justice!
pi_25245216
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 07:41 schreef QyRoZ het volgende:
Ik reken never meer om, en die gulden wil ik niet terug. Blijf van mn euro af!
...eigenlijk schiet je ook helemaal niks op met dat omrekenen. Het enige wat je ermee bereikt is het jezelf laten schrikken. Als ik een iets "duurs" koop, het euro-bedrag omreken naar guldens en schrik van het bedrag dan koop ik het uiteindelijk alsnog. Tijden veranderen, je moet het maar gewoon accepteren en je er niet te druk om maken.
pi_25246212
Ik reken niet om, voor mij ben ik ongeveer gelijk met de euro ook veel meer gaan verdienen. Dus wat ik eerst in guldens had heb ik nu in Euro's.

Vind het wel best zo. Autoprijzen en dergelijk zou ik vanaf guldens terugrekenen naar euro's.
pi_25246257
Ik reken bij alles om! Lopen we langs een cafetaria, staat er met grote letters: Patat, 1 euro!! Omgerekend kost dat patatje dus 2 gulden 20. Vroeger (3-4 jaar geleden) betaalde je nog 1 gulden 50 voor een patatje. Dat is 70 cent verschil. Dat is een stijging van 17,5 cent per jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')