Maar niemand herkende aanvankelijk die pfafferige vetzak met zijn onverzorgde uiterlijk. Men was bezig met de opnamen van wat later werd "Wish you were here". "Shine on you crazy diamond" werd pas na het bezoek van Syd, en hierop geïnspireerd, geschreven en toegevoegd aan het album.quote:Op zondag 5 juni 2005 03:50 schreef sig000 het volgende:
...
Shine on you crazy diamond is opgenomen terwijl Sid in de studio was.
quote:Op zondag 5 juni 2005 04:11 schreef sooty het volgende:
[..]
Maar niemand herkende aanvankelijk die pfafferige vetzak met zijn onverzorgde uiterlijk. Men was bezig met de opnamen van wat later werd "Wish you were here". "Shine on you crazy diamond" werd pas na het bezoek van Syd, en hierop geïnspireerd, geschreven en toegevoegd aan het album.
Je kan niet weten natuurlijk wat het was geworden als Syd 'normaal' was gebleven. Hij was natuurlijk de meest artistieke van PF. Gilmour was inderdaad altijd al een betere gitarist. Syd iemand van het experiment.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:32 schreef Soul79 het volgende:
Maar voor Pink Floyd was het beter dat hij vertrok. Gilmour was een veel betere muzikant en sloot daarom beter aan op de zich ontwikkelende songwriter Waters.
Paintbox is van Rick Wright, en daarbij een niet bijster sterk nummer. Wel aardig, maar Syd had er een beter nummer van gemaakt.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:40 schreef belsen het volgende:Paint box
Ook allemaal Pink Floyd nummers van en met Syd.
Ik denk dat Gilmour op dit punt wel onderschat wordt. Hij was een geweldige gitarist, maar in de eerste plaats een geweldige muzikant. De teksten en concepten van Pink Floyd kwamen van Waters, maar de muziek was meestal van Gilmour (en in mindere mate Wright), ook als hij er niet de credits voor kreeg.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Je kan niet weten natuurlijk wat het was geworden als Syd 'normaal' was gebleven. Hij was natuurlijk de meest artistieke van PF. Gilmour was inderdaad altijd al een betere gitarist. Syd iemand van het experiment.
Heb deze nummers ook allemaalquote:Op zondag 5 juni 2005 13:40 schreef belsen het volgende:
Vergeten wij ook niet:Arnold Layne Candy and a currant bun See Emily play Scream thy last scream Vegetable man Apples and oranges Paint box Jugband blues
quote:Op zondag 5 juni 2005 16:23 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Heb deze nummers ook allemaal
Zijn allemaal redelijk makkelijk te vinden met Soulseek
Downloaden dus
Idd schrikbarend hoe iemand zo erg 'downwards' kan veranderen in slechts een paar jaar tijd.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:32 schreef Soul79 het volgende:
Overigens heb ik ergens op internet eens recente foto's gezien van hem. Of het hem echt is, weet ik niet, maar ik heb maar snel weggeklikt, want ik herinner me hem liever als de jonge, donkerharige krullebol uit de jaren '60.
Dit hoor je vaker en vind ik zo'n geklets. De eerste jaren was Pink Floyd nog steeds humorvol op Syd-manier, met hun Several species of small furry animals gathered together in a cave and grooving with a pict, weet je wel.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:57 schreef RaisinGirl het volgende:
Die oudere foto's zijn een beetje confronterend.. Ik vind hem geniaal, zonder hem werd PF een nogal humorloos, zichzelf te serieus nemend groepje.
Ik wist niet dat dit een cliché was. De muziek van PF ná Barret kan ik zeker wel waarderen, vooral Animals, maar als ik moet kiezen tussen Waters en Barret dan heeft de laatste mijn voorkeur. Dat heeft gewoon met smaak te maken. Daarnaast vind ik de muziek van PF vaak erg over the top, op het pathetische af. Maar goed, mijn vriend is een behoorlijke PF fan, dus deze discussie heb ik al vaker gevoerd.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:51 schreef Soul79 het volgende:
Later werden ze serieuzer, maar humorloos? Nee andere humor, zwarte, satanische humor. Prik eens door die eeuwige cliches heen zeg. Pink Floyd maakte het zwartgallige, sarcastische Animals in 1977, toen Engeland economisch en sociaal op z'n gat lag en punk er aan kwam. Lekker als ze het toen met Syd Barrett nog steeds over dwergen en vogelverschrikkers hadden gehad.
Het is maar de vraag of dat alleen aan de drugs heeft gelegen. Er zijn zat andere artiesten die wagonladingen dope naar binnen hebben gewerkt en toch nog in staat zijn om nieuw werk te produceren.quote:Toch triest verder, hoe de genialiteit (want Piper ís briljant) van deze pionier zo snel wegzakte. Het lijkt me duidelijk dat dit te wijten is aan de hoeveelheid drugs die door z'n aderen is gegaan. Zeer spijtig.
Dat is waar. Sommige dingen doen gewoon pijn aan je oren en je geneert je af en toe dat er naar luistert.. hopende dat je het hoort.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:01 schreef Zanderrr het volgende:
maar er staan ook tracks op die (imo) alleen maar uitgebracht zijn om te laten horen hoe slecht de man er aan toe was. Ik weet niet, ik vind het iets opportunistisch hebben en ik vraag me af hoe je er naar zou luisteren als je het achtergrondverhaal niet kent.
Dat lag aan de drugs.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:14 schreef Zanderrr het volgende:
Fanatieke fans van welke artiest dan ook vind ik meestal maar een beetje eng... misschien een aardig idee voor een nieuw topic.
[..]
Het is maar de vraag of dat alleen aan de drugs heeft gelegen. Er zijn zat andere artiesten die wagonladingen dope naar binnen hebben gewerkt en toch nog in staat zijn om nieuw werk te produceren.
Dat is wel vrij heavy, idd, dat 'ie sinds die ene bijna-overdosis ineens numb is geworden.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:58 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dat lag aan de drugs.Hij kende een chemicus die de drugs een tikje zwaarder maakte, plus dat hij ooit es 4 pillen in één keer opvrat waarna ze hem dagen naderhand met schuim op zijn mond vonden. Dat was ook het moment dat hij veranderd was, aldus meneer Gilmour himself. Zijn ogen stonden totaal anders en hij bleef de verte in staren.
Daar komt ook de zin 'now there's a look in your eyes, like black holes in the sky' uit SOYCD vandaan.
helemaal mee eens. trollen en kobolten zijn leuk in een sixties paddoroes maar verder moet dat ook niet gaan. ik wed trouwens dat lord of the rings in die tijd ook al behoorlijk populair was onder deze muzikanten. die sfeer druipt namelijk van die eerste twee platen af.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:51 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dit hoor je vaker en vind ik zo'n geklets. De eerste jaren was Pink Floyd nog steeds humorvol op Syd-manier, met hun Several species of small furry animals gathered together in a cave and grooving with a pict, weet je wel.
Later werden ze serieuzer, maar humorloos? Nee andere humor, zwarte, satanische humor. Prik eens door die eeuwige cliches heen zeg. Pink Floyd maakte het zwartgallige, sarcastische Animals in 1977, toen Engeland economisch en sociaal op z'n gat lag en punk er aan kwam. Lekker als ze het toen met Syd Barrett nog steeds over dwergen en vogelverschrikkers hadden gehad.
volgens mij is dit een van de vele geruchten. het doet toch helemaal niet ter zake. ik denk dat barrett gewoon schizofreen is en dat de in de sixties gebruijkelijke drugs hem daarin alleen maar hebben gestimuleerd. met andere woorden. de beste man had al een probleem. en al had tie nooit geen drugs gebruikt dan nog had hij onder invloed van aandacht en succes zichzelf niet staande weten te houden. dat denk ik.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:58 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dat lag aan de drugs.Hij kende een chemicus die de drugs een tikje zwaarder maakte, plus dat hij ooit es 4 pillen in één keer opvrat waarna ze hem dagen naderhand met schuim op zijn mond vonden. Dat was ook het moment dat hij veranderd was, aldus meneer Gilmour himself. Zijn ogen stonden totaal anders en hij bleef de verte in staren.
Daar komt ook de zin 'now there's a look in your eyes, like black holes in the sky' uit SOYCD vandaan.
PF fans hebben wel een beetje Lord of the rings-achtige neigingen echter, hoewel ze eigenlijk best weten dat het gros van de muziek totaal overthetop en oeverloos gepiel is blijven ze maar verkondigen dat iedere uitgebrachte noot van de band buitengewoon doordacht en niet minder dan briljant is... beetje jammer.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:14 schreef Zanderrr het volgende:
Fanatieke fans van welke artiest dan ook vind ik meestal maar een beetje eng... misschien een aardig idee voor een nieuw topic.
[..]
Het is maar de vraag of dat alleen aan de drugs heeft gelegen. Er zijn zat andere artiesten die wagonladingen dope naar binnen hebben gewerkt en toch nog in staat zijn om nieuw werk te produceren.
Nee, dat zjin geen geruchten.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:11 schreef rheingold het volgende:
[..]
volgens mij is dit een van de vele geruchten. het doet toch helemaal niet ter zake. ik denk dat barrett gewoon schizofreen is en dat de in de sixties gebruijkelijke drugs hem daarin alleen maar hebben gestimuleerd. met andere woorden. de beste man had al een probleem. en al had tie nooit geen drugs gebruikt dan nog had hij onder invloed van aandacht en succes zichzelf niet staande weten te houden. dat denk ik.
maar dat je vervolgens moest toegeven dat ze toch wel erg veel goeie nummers hebben gemaakt.quote:
het gros van de muziek totaal overthetop en oeverloos gepiel is.
Welnee, neem nou Jugband blues, Syds afscheidsnummer op Saucerful of secrets. Gaat helemaal nergens over. Van de zang heeft PF het nooit moeten hebben want Waters en Gilmour hebben beide saaie kutstemmen (behalve later). Het gaat om dat heerlijke eindeloze oeverloze gepiel op de gitaar, en Gilmour was een veel betere gitaarspeler dan Barrett.quote:Hoewel ik zeker geen PF-fan ben, vind ik het stemgeluid van Syd Barret wel er ok. Dus ik ben het ermee eens dat het jammer is dat PF niet wat langer met hem heeft bestaan.
Dat vind jij misschien. Ik vind de zang vaak erg mooi. Ook die van Roger. Op albums als Animals, The Wall en Final Cut is zijn stem onvervangbaar. Gilmour heeft een veel mildere stem, maar dat komt dan weer mooi tot z'n recht op Wish You Were Here (het album).quote:Op maandag 6 juni 2005 16:49 schreef Soul79 het volgende:
Hmmm, uit een andere topic kan ik me herinneren dat je ook met dit cliché begon:
[..]
maar dat je vervolgens moest toegeven dat ze toch wel erg veel goeie nummers hebben gemaakt.
[..]
Van de zang heeft PF het nooit moeten hebben want Waters en Gilmour hebben beide saaie kutstemmen (behalve later). Het gaat om dat heerlijke eindeloze oeverloze gepiel op de gitaar, en Gilmour was een veel betere gitaarspeler dan Barrett.
Ik denk dat je de Barrett-periode en de Gilmour-periode (ik weet dat ze elkaar een klein stukje overlappen) niet echt kunt vergelijken.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:12 schreef Soul79 het volgende:
Maar goed dit is een Syd Barrett topic. Hij was een betere zanger dan Gilmour, maar een mindere gitaarspeler en muzikant. En waar gaat het bij PF nou om uiteindelijk?
Dat bedoel ik nou, gelijk komen de PF fans je kop eraf bijten. Met dat cliche ben ik overigens toen wel geholpen door zanderrrquote:Op maandag 6 juni 2005 16:49 schreef Soul79 het volgende:
Hmmm, uit een andere topic kan ik me herinneren dat je ook met dit cliché begon:
Wat snap je niet aan het woordje "gros"quote:maar dat je vervolgens moest toegeven dat ze toch wel erg veel goeie nummers hebben gemaakt.
Ik vind dus idd dat die stemmen later vaak verschrikkelijk saai zijn, ondanks het feit dat ze mooie nummers hebben gemaakt. Die lijzige stem van Barret vind ik dus veel intenser en goed passen bij die nummers van toen. Mening is meningquote:Welnee, neem nou Jugband blues, Syds afscheidsnummer op Saucerful of secrets. Gaat helemaal nergens over. Van de zang heeft PF het nooit moeten hebben want Waters en Gilmour hebben beide saaie kutstemmen (behalve later). Het gaat om dat heerlijke eindeloze oeverloze gepiel op de gitaar, en Gilmour was een veel betere gitaarspeler dan Barrett.
En Gilmour was een muzikant die niks te zeggen had (getuige de laatste 2 PF platen), dus hij sloot goed aan op Waters die juist wel wat te vertellen had. En dan over serieuze zaken en niet over sixties onbenulligheden als trollen, fietsen en ruimteschepen.
Nou nou, kalm maar, overdrijven is ook een vak. De tijd dat ik PF-bashers hun kop afbeet ligt gelukkig achter me. En 'gros' is volgens mij het merendeel (correct me if I'm wrong, heb geen Van Dale hier) en PF heeft eigenlijk maar weinig echt hele lange nummers gemaakt - ondanks wat het cliche wil.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:47 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou, gelijk komen de PF fans je kop eraf bijten.
Hmm, ik tel toch zeker zo'n 5 platen uit hun discografie met nummers van rond de 8 minuten, 18 minuten tot en met 23 minuten (echoes). Voor die tijd zeker vrij pompeus.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:02 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou nou, kalm maar, overdrijven is ook een vak. De tijd dat ik PF-bashers hun kop afbeet ligt gelukkig achter me. En 'gros' is volgens mij het merendeel (correct me if I'm wrong, heb geen Van Dale hier) en PF heeft eigenlijk maar weinig echt hele lange nummers gemaakt - ondanks wat het cliche wil.
Voor echt oeverloos gepiel moet je meer bij Yes zijn, waar ik dan ook een teringhekel aan heb.
Terug naar Syd: ik vind zijn stem het mooist op zijn solo-albums, waarschijnlijk ook omdat die nummers persoonlijker zijn. Als hij zingt over z'n meissie dat ie kwijt is, is hij beter op dreef dan als hij zingt over a little man named Grimble Grumble. Komt gewoon door het onderwerp.
Daar ben ik het niet mee eens. Sommige van zijn solo-nummers zijn nog net niet over het randje van complete gekte, maar de meeste zijn dat wel. Bij de Pink Floyd-nummers had hij ze ook niet allemaal geweldig op een rijtje, maar daar zit hij nog aan de geniale kant van zijn waanzin. Ik denk ook niet dat je nummers als 'Jugband Blues' en 'Bike' als nummers moet beschouwen die nergens over gaan. Hij zegt in die nummers mijns inziens meer dan in de waanzin die hij later maakt, getuige het laatste couplet van 'Bike':quote:Op maandag 6 juni 2005 18:02 schreef Soul79 het volgende:
[..]
...
Terug naar Syd: ik vind zijn stem het mooist op zijn solo-albums, waarschijnlijk ook omdat die nummers persoonlijker zijn. Als hij zingt over z'n meissie dat ie kwijt is, is hij beter op dreef dan als hij zingt over a little man named Grimble Grumble. Komt gewoon door het onderwerp.
LSD was in die dagen net zo gewoon als XTC nu.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:21 schreef RaisinGirl het volgende:Bike
is wel mijn lievelingsnummer, maar dat LSD verhaal kende ik niet. Ik ga mee met Zanderrr; volgens mij is het vergezocht, of misschien ben ik wel erg naïef.
Wat bedoel je daar precies mee? Dat 't juist wel gewoon was, of juist niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
LSD was in die dagen net zo gewoon als XTC nu.
Het maakt bij teksten niet zoveel uit wat de bedoeling was. Een echt goede tekst laat ruimte voor interpretaties. Voor mij betekent de tekst van Bike een beschrijving van waanzin met op het eind de bewustwording dat de schrijver ervan echt zijn verstand verliest. Voor jouw betekent het een liefdesliedje, voor weer iemand anders kan het weer wat anders betekenen. Mooi toch?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:21 schreef Soul79 het volgende:
Ik weet niet of we achter Bike echt diepzinnige betekenissen moeten zoeken (behalve dan dat hij van een meisje houdt), maar Barrett was volgens mij niet zo berekenend als Lennon dat hij om de critici te sarren een zogenaamd-diepzinnig-onzin-nummer schreef. Zou wel stoer zijn op je debuutalbum.
Ik denk dat jij de partyscene van de afgelopen 10 jaar toch heel was bent misgelopenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:39 schreef webfreak het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Dat 't juist wel gewoon was, of juist niet?
Ik heb zelf namelijk geen flauw idee op welke schaal XTC-gebruik voorkomt vandaag de dag.. Afgezien van die paar gabberfeestjes valt dat wel mee toch?
Inderdaad en de rest is gewoon gossip.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:14 schreef Ringo het volgende:
It's about childhood, innocence, the past... [...]
t zijn gewoon 2 verschillende bands. Ik bedoel, als na de dood van Jim Morrisson The Doors een goeie muzikant erbij hadden gehaald en 1 van de andere leden had zich ontpopt als een goeie tekstschrijver, en ze waren daarna hillbilly-muziek gaan maken, dan waren The Doors ook 2 verschillende bands geweest.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:56 schreef Ringo het volgende:
Eigenlijk is Piper at the Gates of Dawn het enige échte Pink Floyd-album. De rest -waarvan ik zeker niet wil beweren dat het allemaal crap is- is op z'n best een tribute-to.
Klinkt alsof ie ze tijdens dat interview al niet meer helemaal op een rijtje had.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:14 schreef Ringo het volgende:
Syd Barrett zelf, in 1968:
"Bike, it's just a nursery rhyme. You know, everyone knows, running into someone, someone nice, beautiful, got-to-have... it's all about that. Might think it's about drugs, inside sceneries, a loony on acid, hell no... [...] Actually I wrote this song totally clean, on a boat trip with some old school friends. It's about childhood, innocence, the past... [...] Who's on acid anyway? Nobody. It's all bull shit. People asking me wether my fantasies are related to drugs. What? Please... I am just a kid, still, forever. No point."
Het zijn idd 2 verschillende bands in dat opzicht.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:41 schreef Soul79 het volgende:
[..]
t zijn gewoon 2 verschillende bands. Ik bedoel, als na de dood van Jim Morrisson The Doors een goeie muzikant erbij hadden gehaald en 1 van de andere leden had zich ontpopt als een goeie tekstschrijver, en ze waren daarna hillbilly-muziek gaan maken, dan waren The Doors ook 2 verschillende bands geweest.
En als je van de muziek van Piper houdt, dan betekent dat in de verste verte niet dat je van The wall zult houden. Dat staat zo ver van elkaar.
Dit klopt preciesquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:01 schreef Rubber_Soul het volgende:
Imagine The Beatles zonder John Lennon,
Precies!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:00 schreef rheingold het volgende:
eigenlijk is dit een discussie die wel nooit zal ophouden. zolang ik pink floyd ken word deze discussie al gevoerd. en het is eigenlijk helemaal niet interessant. ik bedoel, iedereen heeft toch recht op zijn eigen beleving. en dan kan je echt niet beter of slechter spreken. en voor wat betreft dat interview met barrett hierboven; ik ken maar heel weinig artiesten die de werkelijke inhoud van hun liedjes in interviews prijsgeven, meestal zeggen ze "luister naar het nummer en beslis voor jezelf". ik denk niet dat er ooit ergens officieel is toegegeven dat barrett zich volpropte met lsd. edoch blijkt het een en ander wel degelijk uit de muziek. lijkt me.
De klracht van Syd zal voor een deel in het extreme en explosieve. Daarom denk ik niet dat hij zo goed was geweest als hij dat niet had en daarom had hij moeilijk langer door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:01 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Ik denk dat als Syd bij de band was gebleven, zichzelf in de hand had kunnen houden, en niet het wrak was geworden waar iedereen zich lijp van schrok, dan hadden de andere albums "misschien" toch nog net "iets meer extra's" gehad.
Uit disco is ook veel nieuws voortgekomen...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:29 schreef OProg het volgende:
Hij was wel een vernieuwer dus het zou best kunnen.
Denk je dat zijn discomuziek gangbaar zou klinkenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:25 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Uit disco is ook veel nieuws voortgekomen...
Hij had met zijn versie van disco misschien de noodzaak van punk nog wat kunnen uitstellenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Denk je dat zijn discomuziek gangbaar zou klinken![]()
Er zitten een paar fragmenten van die film (zijn eerste paddo-trip) in die BBC-documentaire...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:51 schreef Flap13 het volgende:
[..]
Precies!
Hoewel Barrett wel meegewerkt heeft aan een film waarin hij aan het trippen is. Heeft iemand die toevallig? Ben er best benieuwd naar.
Hm. Die film heb ik een jaar geleden ofzo gekocht en bekeken. Dat gedeelte van die trip heb ik niet gezien. Verder wel een heel erg mooie documentaire. Zou hij ooit (in staat zijn om) zijn memoires te vertellen? Ik ben zo benieuwd wat hij er zelf van vindt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:16 schreef belsen het volgende:
[..]
Er zitten een paar fragmenten van die film (zijn eerste paddo-trip) in die BBC-documentaire...
[afbeelding]
Ik denk overigens dat Syd sowieso niet zo toegesneden was op deze tijd en het succes van Pink Floyd. Dat de drugs het proces enigszins versneld heeft, vooruit, maar ook voor de dopeperiode was het al een buitenbeentje.
Hij wil er zelf zo min mogelijk meer mee te maken hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:22 schreef Flap13 het volgende:
[..]
Hm. Die film heb ik een jaar geleden ofzo gekocht en bekeken. Dat gedeelte van die trip heb ik niet gezien. Verder wel een heel erg mooie documentaire. Zou hij ooit (in staat zijn om) zijn memoires te vertellen? Ik ben zo benieuwd wat hij er zelf van vindt.
In de documentaire zeggen ze wel dat hij liever niet meer in contact komt met de mensen uit die tijd, omdat hij daar te veel van in de war raakt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:29 schreef Zanderrr het volgende:
Misschien is de man tegenwoordig ook wel minder labiel dan wij allemaal vermoeden. Hij schijnt nog steeds te kunnen leven van de royalties van de eerste twee Floyd-albums, misschien vind hij 't verder allemaal wel best en heeft hij er gewoon geen behoefte aan om een comeback te maken of in het middelpunt van de belangstelling te staan?
Dat moet dan halverwege de jaren 70 zijn geweest, vlak voordat ie vanuit Londen weer terug naar huis is gelopen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:01 schreef Soul79 het volgende:
Heb een deel van die docu gezien, niet helemaal.
Ik heb wel eens gehoord dat David Bowie een keer geprobeerd heeft om hem er weer bovenop te helpen, in de zin van weer nieuwe muziek schrijven. Weet niet wanneer dat is geweest, maar mislukt is het in elk geval.
Nee.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:52 schreef Krisis1981 het volgende:
Dan even iets heel anders! Is "Cernal Lane" een nummer van PF?
Tof klinkt dat!!quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:25 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
De nummers:
Scream Thy Last Scream
Vegetable Man
zijn te horen op een webradio.: www.beyondthebeatgeneration.com
Als je op playlist drukt en dan zoekt naar pink floyd staan ze erbij als unreleased take.
Interessante site trouwens voor mensen die van dit genre houden, ontzettend veel muziek.
Je kan de nummers niet zelf kiezen, ze worden in willekeurige volgorde gespeeld. Maar je kan met de maker van deze site msn'en, als je hem vraagt of hij dat nummer even draait doet die dat vast wel.
Da's écht een mooie prijs inderdaad! Normaal kosten ze apart al 10 euro per stuk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:35 schreef BeRightBack het volgende:
vorig weekend deze cd : [afbeelding]
gekocht voor een tientje (!!!!!) bij Fame Amsterdam.
Prachtig Prachtig
(+kick voor dit mooie topic)
jepquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:54 schreef webfreak het volgende:
[..]
Da's écht een mooie prijs inderdaad! Normaal kosten ze apart al 10 euro per stuk.
Zitten ook de originele hoesjes van beide CD's erbij?
8 euro bij Plato.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:54 schreef webfreak het volgende:
[..]
Da's écht een mooie prijs inderdaad! Normaal kosten ze apart al 10 euro per stuk.
Zitten ook de originele hoesjes van beide CD's erbij?
Mooi! Moet ik vanmiddag heen en heb al wat van Kees gehoord en dat klonk gaaf. Denk dat ik hem maar even meeneem!quote:Op maandag 27 februari 2006 09:56 schreef belsen het volgende:
[..]
8 euro bij Plato.
Die documentaire (6 euro Free Rec/Van Leest) is trouwens ook erg goed, plus als bonustrack Love you door meneer Graham Coxon.
quote:Pink Floyd's Barrett dies aged 60
Syd Barrett, one of the original members of legendary rock group Pink Floyd, has died at the age of 60 from complications arising from diabetes.
He was born Roger Barrett in Cambridge and met future bandmates Roger Waters and David Gilmour at school there.
The guitarist was invited to join Pink Floyd by Waters in 1965 but left three years later after only one album with his mental state affected by drugs.
"He died very peacefully a couple of days ago," said the band's spokeswoman.
"There will be a private family funeral."
Barrett was the band's first creative force and an influential songwriter - but his drug intake soon began to affect his place in the band.
Often he would be seen standing on stage with his guitar dangling from his neck, staring into the crowd.
'Mental breakdown'
At one stage he was unhappy about appearing on Top of the Pops and walked out of a session recording in July 1967 after "freaking out".
"That really was the first sign of his complete mental breakdown," producer Richard Buskin wrote later.
"He never did come back into the studio any more after that, meaning that I had a hell of a hard time with the recordings".
He did turn up again, ironically on the day the other band members were recording a tribute to him, Shine On You Crazy Diamond.
Just as Pink Floyd were about to achieve worldwide success, he retreated from public life to return to Cambridge.
Members of the band felt his breakdown might have happened even if he had not used drugs but felt that along with the pressures of fame, the substances he took probably acted as a catalyst.
After he finally drifted out of the music scene, his whereabouts were unknown for two decades, until he turned out to be living with his mother.
Dat is echt bullshit. Ze namen zichzelf niet serieus, ze waren gewoon serieus bezig met muziek. Daarnaast kun je Waters niet humorloos noemen, alleen is hij extreem cynisch en dat is een ander soort humor, minder simpel wellicht.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:57 schreef RaisinGirl het volgende:
Die oudere foto's zijn een beetje confronterend.. Ik vind hem geniaal, zonder hem werd PF een nogal humorloos, zichzelf te serieus nemend groepje.
http://www.youtube.com/watch?v=4fyxNPz9-ks&mode=related&search=syd%20barrettquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:51 schreef Flap13 het volgende:
[..]
Precies!
Hoewel Barrett wel meegewerkt heeft aan een film waarin hij aan het trippen is. Heeft iemand die toevallig? Ben er best benieuwd naar.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:22 schreef Pudy het volgende:
-nevermind
Nee, Einstein was geniaal. Daarnaast was-ie serieus wel gek knul, doe jezelf een plezier en haal even zo'n DVD met een docu.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:01 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
hij is niet gek..........
hij was schizofreen,en nam drugs op dat tegen te gaan
en het is gvd wel geniaal!
ik heb genoeg docu´s gezienquote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:29 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Nee, Einstein was geniaal. Daarnaast was-ie serieus wel gek knul, doe jezelf een plezier en haal even zo'n DVD met een docu.
bbc zekerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:09 schreef Pudy het volgende:
Klopt, maar dit is een live versie geloof ik.
Die Albums zijn echt geniaal!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:45 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
binnenkort Madcap & Barret eens aanschaffen
Rest in peace Vegetable Man!
ik schrok zelf ook
damn,60 is best jong
ik zou net syd barret gaan luisteren net voordat ik het lasquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:36 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Die Albums zijn echt geniaal!
Ik heb er toevallig vandaag en gister weer naar geluisterd. Ik kreeg kippenvel toen ik het las
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vage shit ej!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=4fyxNPz9-ks&mode=related&search=syd%20barrett
quote:Syd Barrett, tweede van rechts, poseert in maart 1967 met (van links af) Roger Waters, Nick Mason en Rick Wright, de andere
Bronquote:LONDEN - Syd Barrett, een van de oprichters van de rockgroep Pink Floyd, is overleden. Een woordvoerder van de Engelse band maakte dat nieuws dinsdag bekend. Barrett, die zestig jaar is geworden, zou al enige dagen geleden zijn gestorven.
Barrett vormde de groep Pink Floyd met Roger Waters in 1965. In 1967 verscheen de eerste plaat The Piper at the Gates of Dawn, een experimenteel jazzrock-album dat in vooruitstrevend Londen lovend werd ontvangen. Barrett schreef de meeste nummers op het debuut, dat een groot commercieel succes werd en een klassieker in psychedelische kringen.
Syd Barrett ontpopte zich snel na het succes van Pink Floyd als een onberekenbare zonderling. Zijn gedrag maakte zijn positie in de band onmogelijk. In 1968 werd Barrett vervangen door de gitarist David Gilmour. Barrett bracht in 1970 twee solo-platen uit: Barrett en The Madcap Laughs.
In 1975 verbijsterde Barrett zijn oude band door onaangekondigd de studio binnen te wandelen waar Pink Floyd de plaat Wish You Were Here aan het opnemen was. De vele kilo's dikker geworden Barrett sloeg wartaal uit en was vrijwel onherkenbaar.
Na zijn verrassingsbezoek trok Barrett zich weer terug in het huis van zijn moeder, in zijn geboorteplaats Cambridge. Daar leefde hij tot zijn dood als een kluizenaar.
Dat is dan waarschijnlijk de documentaire.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:07 schreef BeRightBack het volgende:
Vanavond om 0:20 uur Documentaire over Syd Barrett op BBC 2
bedankt!quote:Op maandag 31 juli 2006 17:23 schreef BeRightBack het volgende:
Interresant artikel: http://www.sydbarrett.net/subpages/articles/ordiinary_brother.htm
Dat is inderdaad een mooi interview, zij schetst een beeld van een wereldvreemde Roger (Syd) Barret, die zijn verleden gewoon zat was. Excentriek, maar niet het kasplantje wat sommigen van hem proberen te maken. Iemand, die 'gewoon' een beetje gebukt ging onder het leven en zijn verleden.quote:
Wow, die ga ik zekers halenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:43 schreef Rubber_Soul het volgende:
Op 3 september verschijnt de 40th Anniversary Edition van The Piper At The Gates Of Dawn.
Er is een 2cd-uitvoering met daarop het album in de geremasterde stereo- en de zeer afwijkende monomix. Bovendien is er een luxe 3cd-uitvoering met op het derde schijfje de a- en b-kanten van hun
singles uit 1967 plus enkele nog niet eerder verschenen versies en speciale takes van The Piper At The Gates Of Dawn-tracks.
Prijs?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:00 schreef nipeng het volgende:
Ziet er goed uit die deluxe versie. Ik heb 'm vandaag gehaald.
Goeie kick. Ik stond pas nog weer met die docu in mijn hand, helaas toch maar iets anders gaan kijken.quote:
Ja het viel me ineens op dat er geen actief topic was van een van mijn favoriete muzikanten, dus, vandaar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:46 schreef belsen het volgende:
[..]
Goeie kick. Ik stond pas nog weer met die docu in mijn hand, helaas toch maar iets anders gaan kijken.
En ik luister de laatste tijd vaak Dominoes.
Ah! Ik moet en zal dat nummer ooit een keer op mijn gitaar leren spelen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |