abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:18:43 #76
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27716204
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:01 schreef Rubber_Soul het volgende:

Imagine The Beatles zonder John Lennon,
Dit klopt precies
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_27717328
eigenlijk is dit een discussie die wel nooit zal ophouden. zolang ik pink floyd ken word deze discussie al gevoerd. en het is eigenlijk helemaal niet interessant. ik bedoel, iedereen heeft toch recht op zijn eigen beleving. en dan kan je echt niet beter of slechter spreken. en voor wat betreft dat interview met barrett hierboven; ik ken maar heel weinig artiesten die de werkelijke inhoud van hun liedjes in interviews prijsgeven, meestal zeggen ze "luister naar het nummer en beslis voor jezelf". ik denk niet dat er ooit ergens officieel is toegegeven dat barrett zich volpropte met lsd. edoch blijkt het een en ander wel degelijk uit de muziek. lijkt me.
pi_27721074
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:00 schreef rheingold het volgende:
eigenlijk is dit een discussie die wel nooit zal ophouden. zolang ik pink floyd ken word deze discussie al gevoerd. en het is eigenlijk helemaal niet interessant. ik bedoel, iedereen heeft toch recht op zijn eigen beleving. en dan kan je echt niet beter of slechter spreken. en voor wat betreft dat interview met barrett hierboven; ik ken maar heel weinig artiesten die de werkelijke inhoud van hun liedjes in interviews prijsgeven, meestal zeggen ze "luister naar het nummer en beslis voor jezelf". ik denk niet dat er ooit ergens officieel is toegegeven dat barrett zich volpropte met lsd. edoch blijkt het een en ander wel degelijk uit de muziek. lijkt me.
Precies!

Hoewel Barrett wel meegewerkt heeft aan een film waarin hij aan het trippen is. Heeft iemand die toevallig? Ben er best benieuwd naar.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:57:41 #79
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27721321
Dat is een of ander kort homevideo'tje dat met een Super 8-camera geschoten is. Verder niet echt iets bijzonders, volgens mij kun je er ook fragmenten van zien in die documentaire die nu bij de FRS te koop is.

Er is ook een beroemde foto van Syd met twee suikerklontjes in z'n mond, lijkt me ook wel een duidelijke hint..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:22:53 #80
14505 OProg
A Life in Music
pi_27722289
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:01 schreef Rubber_Soul het volgende:

[..]

Ik denk dat als Syd bij de band was gebleven, zichzelf in de hand had kunnen houden, en niet het wrak was geworden waar iedereen zich lijp van schrok, dan hadden de andere albums "misschien" toch nog net "iets meer extra's" gehad.
De klracht van Syd zal voor een deel in het extreme en explosieve. Daarom denk ik niet dat hij zo goed was geweest als hij dat niet had en daarom had hij moeilijk langer door kunnen gaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:25:31 #81
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27722402
Zulke "what if"-scenarios zijn toch een beetje nutteloos, al is het wel grappig om er over te speculeren. Misschien had Syd wel een aantal discoplaten in de jaren 70 opgenomen, wie zal het zeggen...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:29:29 #82
14505 OProg
A Life in Music
pi_27722578
Hij was wel een vernieuwer dus het zou best kunnen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:25:31 #83
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27727107
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:29 schreef OProg het volgende:
Hij was wel een vernieuwer dus het zou best kunnen.
Uit disco is ook veel nieuws voortgekomen...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:29:32 #84
14505 OProg
A Life in Music
pi_27727228
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:25 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Uit disco is ook veel nieuws voortgekomen...
Denk je dat zijn discomuziek gangbaar zou klinken
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:32:18 #85
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27727305
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:29 schreef OProg het volgende:

[..]

Denk je dat zijn discomuziek gangbaar zou klinken
Hij had met zijn versie van disco misschien de noodzaak van punk nog wat kunnen uitstellen
  Moderator woensdag 8 juni 2005 @ 11:16:05 #86
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_27735494
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:51 schreef Flap13 het volgende:

[..]

Precies!

Hoewel Barrett wel meegewerkt heeft aan een film waarin hij aan het trippen is. Heeft iemand die toevallig? Ben er best benieuwd naar.
Er zitten een paar fragmenten van die film (zijn eerste paddo-trip) in die BBC-documentaire...

Ik denk overigens dat Syd sowieso niet zo toegesneden was op deze tijd en het succes van Pink Floyd. Dat de drugs het proces enigszins versneld heeft, vooruit, maar ook voor de dopeperiode was het al een buitenbeentje.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_27739220
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:16 schreef belsen het volgende:

[..]

Er zitten een paar fragmenten van die film (zijn eerste paddo-trip) in die BBC-documentaire...

[afbeelding]

Ik denk overigens dat Syd sowieso niet zo toegesneden was op deze tijd en het succes van Pink Floyd. Dat de drugs het proces enigszins versneld heeft, vooruit, maar ook voor de dopeperiode was het al een buitenbeentje.
Hm. Die film heb ik een jaar geleden ofzo gekocht en bekeken. Dat gedeelte van die trip heb ik niet gezien. Verder wel een heel erg mooie documentaire. Zou hij ooit (in staat zijn om) zijn memoires te vertellen? Ik ben zo benieuwd wat hij er zelf van vindt.
  Moderator woensdag 8 juni 2005 @ 13:27:18 #88
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_27739399
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:22 schreef Flap13 het volgende:

[..]

Hm. Die film heb ik een jaar geleden ofzo gekocht en bekeken. Dat gedeelte van die trip heb ik niet gezien. Verder wel een heel erg mooie documentaire. Zou hij ooit (in staat zijn om) zijn memoires te vertellen? Ik ben zo benieuwd wat hij er zelf van vindt.
Hij wil er zelf zo min mogelijk meer mee te maken hebben.
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:29:26 #89
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27739471
Misschien is de man tegenwoordig ook wel minder labiel dan wij allemaal vermoeden. Hij schijnt nog steeds te kunnen leven van de royalties van de eerste twee Floyd-albums, misschien vind hij 't verder allemaal wel best en heeft hij er gewoon geen behoefte aan om een comeback te maken of in het middelpunt van de belangstelling te staan?
  Moderator woensdag 8 juni 2005 @ 13:43:20 #90
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_27739949
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:29 schreef Zanderrr het volgende:
Misschien is de man tegenwoordig ook wel minder labiel dan wij allemaal vermoeden. Hij schijnt nog steeds te kunnen leven van de royalties van de eerste twee Floyd-albums, misschien vind hij 't verder allemaal wel best en heeft hij er gewoon geen behoefte aan om een comeback te maken of in het middelpunt van de belangstelling te staan?
In de documentaire zeggen ze wel dat hij liever niet meer in contact komt met de mensen uit die tijd, omdat hij daar te veel van in de war raakt.

Maar ik denk inderdaad dat hij lekker bezig is met schilderen en tekenen en het verder allemaal best vindt. Hij is er geweest, hij heeft het gezien, het is hem niet bevallen...
pi_27740591
Heb een deel van die docu gezien, niet helemaal.

Ik heb wel eens gehoord dat David Bowie een keer geprobeerd heeft om hem er weer bovenop te helpen, in de zin van weer nieuwe muziek schrijven. Weet niet wanneer dat is geweest, maar mislukt is het in elk geval.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:02:54 #92
14505 OProg
A Life in Music
pi_27740624
Ik las eens dat hij een fevent internetter is en al vanaf '94 bezig is. Toch vaag als je jezelf tegenkomt.
  Moderator woensdag 8 juni 2005 @ 14:53:06 #93
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_27742367
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:01 schreef Soul79 het volgende:
Heb een deel van die docu gezien, niet helemaal.

Ik heb wel eens gehoord dat David Bowie een keer geprobeerd heeft om hem er weer bovenop te helpen, in de zin van weer nieuwe muziek schrijven. Weet niet wanneer dat is geweest, maar mislukt is het in elk geval.
Dat moet dan halverwege de jaren 70 zijn geweest, vlak voordat ie vanuit Londen weer terug naar huis is gelopen.

Hij is overigens nooit meer terug geweest.
pi_28567965
De nummers:

Scream Thy Last Scream
Vegetable Man

zijn te horen op een webradio.: www.beyondthebeatgeneration.com
Als je op playlist drukt en dan zoekt naar pink floyd staan ze erbij als unreleased take.
Interessante site trouwens voor mensen die van dit genre houden, ontzettend veel muziek.
Je kan de nummers niet zelf kiezen, ze worden in willekeurige volgorde gespeeld. Maar je kan met de maker van deze site msn'en, als je hem vraagt of hij dat nummer even draait doet die dat vast wel.
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:52:05 #96
58673 Krisis1981
The great southern trendkiller
pi_28569314
Dan even iets heel anders! Is "Cernal Lane" een nummer van PF?
This regret, it kills you'll never forget, take the time this time to say your goodbyes
Sparta - Glasshouse Tarot from the album Wiretap Scars
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:06:46 #97
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_28570068
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:52 schreef Krisis1981 het volgende:
Dan even iets heel anders! Is "Cernal Lane" een nummer van PF?
Nee.
Arnold Lane wel trouwens . Bedoel je die soms ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_28571661
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:25 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
De nummers:

Scream Thy Last Scream
Vegetable Man

zijn te horen op een webradio.: www.beyondthebeatgeneration.com
Als je op playlist drukt en dan zoekt naar pink floyd staan ze erbij als unreleased take.
Interessante site trouwens voor mensen die van dit genre houden, ontzettend veel muziek.
Je kan de nummers niet zelf kiezen, ze worden in willekeurige volgorde gespeeld. Maar je kan met de maker van deze site msn'en, als je hem vraagt of hij dat nummer even draait doet die dat vast wel.
Tof klinkt dat!!

Nu draait er Glass Kans, een Texaans bandje. Grappig!
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:27:40 #99
58673 Krisis1981
The great southern trendkiller
pi_28578440
Ik wou het gewoon zeker weten, iemand vroeg me om 'Cernal Lane' van Floyd. Ik had zelf echter alleen een Silas Lane en Arnold Layne dus heb ik die maar verstuurd
This regret, it kills you'll never forget, take the time this time to say your goodbyes
Sparta - Glasshouse Tarot from the album Wiretap Scars
pi_35413273
vorig weekend deze cd :
gekocht voor een tientje (!!!!!) bij Fame Amsterdam.
Prachtig Prachtig

(+kick voor dit mooie topic)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')