Nou nou, kalm maar, overdrijven is ook een vak. De tijd dat ik PF-bashers hun kop afbeet ligt gelukkig achter me. En 'gros' is volgens mij het merendeel (correct me if I'm wrong, heb geen Van Dale hier) en PF heeft eigenlijk maar weinig echt hele lange nummers gemaakt - ondanks wat het cliche wil.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:47 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou, gelijk komen de PF fans je kop eraf bijten.
Hmm, ik tel toch zeker zo'n 5 platen uit hun discografie met nummers van rond de 8 minuten, 18 minuten tot en met 23 minuten (echoes). Voor die tijd zeker vrij pompeus.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:02 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou nou, kalm maar, overdrijven is ook een vak. De tijd dat ik PF-bashers hun kop afbeet ligt gelukkig achter me. En 'gros' is volgens mij het merendeel (correct me if I'm wrong, heb geen Van Dale hier) en PF heeft eigenlijk maar weinig echt hele lange nummers gemaakt - ondanks wat het cliche wil.
Voor echt oeverloos gepiel moet je meer bij Yes zijn, waar ik dan ook een teringhekel aan heb.
Terug naar Syd: ik vind zijn stem het mooist op zijn solo-albums, waarschijnlijk ook omdat die nummers persoonlijker zijn. Als hij zingt over z'n meissie dat ie kwijt is, is hij beter op dreef dan als hij zingt over a little man named Grimble Grumble. Komt gewoon door het onderwerp.
Daar ben ik het niet mee eens. Sommige van zijn solo-nummers zijn nog net niet over het randje van complete gekte, maar de meeste zijn dat wel. Bij de Pink Floyd-nummers had hij ze ook niet allemaal geweldig op een rijtje, maar daar zit hij nog aan de geniale kant van zijn waanzin. Ik denk ook niet dat je nummers als 'Jugband Blues' en 'Bike' als nummers moet beschouwen die nergens over gaan. Hij zegt in die nummers mijns inziens meer dan in de waanzin die hij later maakt, getuige het laatste couplet van 'Bike':quote:Op maandag 6 juni 2005 18:02 schreef Soul79 het volgende:
[..]
...
Terug naar Syd: ik vind zijn stem het mooist op zijn solo-albums, waarschijnlijk ook omdat die nummers persoonlijker zijn. Als hij zingt over z'n meissie dat ie kwijt is, is hij beter op dreef dan als hij zingt over a little man named Grimble Grumble. Komt gewoon door het onderwerp.
LSD was in die dagen net zo gewoon als XTC nu.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:21 schreef RaisinGirl het volgende:Bike
is wel mijn lievelingsnummer, maar dat LSD verhaal kende ik niet. Ik ga mee met Zanderrr; volgens mij is het vergezocht, of misschien ben ik wel erg naïef.
Wat bedoel je daar precies mee? Dat 't juist wel gewoon was, of juist niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
LSD was in die dagen net zo gewoon als XTC nu.
Het maakt bij teksten niet zoveel uit wat de bedoeling was. Een echt goede tekst laat ruimte voor interpretaties. Voor mij betekent de tekst van Bike een beschrijving van waanzin met op het eind de bewustwording dat de schrijver ervan echt zijn verstand verliest. Voor jouw betekent het een liefdesliedje, voor weer iemand anders kan het weer wat anders betekenen. Mooi toch?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:21 schreef Soul79 het volgende:
Ik weet niet of we achter Bike echt diepzinnige betekenissen moeten zoeken (behalve dan dat hij van een meisje houdt), maar Barrett was volgens mij niet zo berekenend als Lennon dat hij om de critici te sarren een zogenaamd-diepzinnig-onzin-nummer schreef. Zou wel stoer zijn op je debuutalbum.
Ik denk dat jij de partyscene van de afgelopen 10 jaar toch heel was bent misgelopenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:39 schreef webfreak het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Dat 't juist wel gewoon was, of juist niet?
Ik heb zelf namelijk geen flauw idee op welke schaal XTC-gebruik voorkomt vandaag de dag.. Afgezien van die paar gabberfeestjes valt dat wel mee toch?
Inderdaad en de rest is gewoon gossip.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:14 schreef Ringo het volgende:
It's about childhood, innocence, the past... [...]
t zijn gewoon 2 verschillende bands. Ik bedoel, als na de dood van Jim Morrisson The Doors een goeie muzikant erbij hadden gehaald en 1 van de andere leden had zich ontpopt als een goeie tekstschrijver, en ze waren daarna hillbilly-muziek gaan maken, dan waren The Doors ook 2 verschillende bands geweest.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:56 schreef Ringo het volgende:
Eigenlijk is Piper at the Gates of Dawn het enige échte Pink Floyd-album. De rest -waarvan ik zeker niet wil beweren dat het allemaal crap is- is op z'n best een tribute-to.
Klinkt alsof ie ze tijdens dat interview al niet meer helemaal op een rijtje had.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:14 schreef Ringo het volgende:
Syd Barrett zelf, in 1968:
"Bike, it's just a nursery rhyme. You know, everyone knows, running into someone, someone nice, beautiful, got-to-have... it's all about that. Might think it's about drugs, inside sceneries, a loony on acid, hell no... [...] Actually I wrote this song totally clean, on a boat trip with some old school friends. It's about childhood, innocence, the past... [...] Who's on acid anyway? Nobody. It's all bull shit. People asking me wether my fantasies are related to drugs. What? Please... I am just a kid, still, forever. No point."
Het zijn idd 2 verschillende bands in dat opzicht.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:41 schreef Soul79 het volgende:
[..]
t zijn gewoon 2 verschillende bands. Ik bedoel, als na de dood van Jim Morrisson The Doors een goeie muzikant erbij hadden gehaald en 1 van de andere leden had zich ontpopt als een goeie tekstschrijver, en ze waren daarna hillbilly-muziek gaan maken, dan waren The Doors ook 2 verschillende bands geweest.
En als je van de muziek van Piper houdt, dan betekent dat in de verste verte niet dat je van The wall zult houden. Dat staat zo ver van elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |