ik heb genoeg docu´s gezienquote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:29 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Nee, Einstein was geniaal. Daarnaast was-ie serieus wel gek knul, doe jezelf een plezier en haal even zo'n DVD met een docu.
bbc zekerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:09 schreef Pudy het volgende:
Klopt, maar dit is een live versie geloof ik.
Die Albums zijn echt geniaal!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:45 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
binnenkort Madcap & Barret eens aanschaffen
Rest in peace Vegetable Man!
ik schrok zelf ook
damn,60 is best jong
ik zou net syd barret gaan luisteren net voordat ik het lasquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:36 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Die Albums zijn echt geniaal!
Ik heb er toevallig vandaag en gister weer naar geluisterd. Ik kreeg kippenvel toen ik het las
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vage shit ej!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=4fyxNPz9-ks&mode=related&search=syd%20barrett
quote:Syd Barrett, tweede van rechts, poseert in maart 1967 met (van links af) Roger Waters, Nick Mason en Rick Wright, de andere
Bronquote:LONDEN - Syd Barrett, een van de oprichters van de rockgroep Pink Floyd, is overleden. Een woordvoerder van de Engelse band maakte dat nieuws dinsdag bekend. Barrett, die zestig jaar is geworden, zou al enige dagen geleden zijn gestorven.
Barrett vormde de groep Pink Floyd met Roger Waters in 1965. In 1967 verscheen de eerste plaat The Piper at the Gates of Dawn, een experimenteel jazzrock-album dat in vooruitstrevend Londen lovend werd ontvangen. Barrett schreef de meeste nummers op het debuut, dat een groot commercieel succes werd en een klassieker in psychedelische kringen.
Syd Barrett ontpopte zich snel na het succes van Pink Floyd als een onberekenbare zonderling. Zijn gedrag maakte zijn positie in de band onmogelijk. In 1968 werd Barrett vervangen door de gitarist David Gilmour. Barrett bracht in 1970 twee solo-platen uit: Barrett en The Madcap Laughs.
In 1975 verbijsterde Barrett zijn oude band door onaangekondigd de studio binnen te wandelen waar Pink Floyd de plaat Wish You Were Here aan het opnemen was. De vele kilo's dikker geworden Barrett sloeg wartaal uit en was vrijwel onherkenbaar.
Na zijn verrassingsbezoek trok Barrett zich weer terug in het huis van zijn moeder, in zijn geboorteplaats Cambridge. Daar leefde hij tot zijn dood als een kluizenaar.
Dat is dan waarschijnlijk de documentaire.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:07 schreef BeRightBack het volgende:
Vanavond om 0:20 uur Documentaire over Syd Barrett op BBC 2
bedankt!quote:Op maandag 31 juli 2006 17:23 schreef BeRightBack het volgende:
Interresant artikel: http://www.sydbarrett.net/subpages/articles/ordiinary_brother.htm
Dat is inderdaad een mooi interview, zij schetst een beeld van een wereldvreemde Roger (Syd) Barret, die zijn verleden gewoon zat was. Excentriek, maar niet het kasplantje wat sommigen van hem proberen te maken. Iemand, die 'gewoon' een beetje gebukt ging onder het leven en zijn verleden.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |