quote:oke,
Op zondag 17 juni 2001 19:00 schreef Qarinx het volgende:
m'n ouders zijn vorig jaar september geweest..
ze kwamen herboren terug... en zijn nog steeds ongeveer elke avond op de webcam aan het kijken hoe het daar is... ze hebben de tijd van hun leven gehad...
wanneer ze de kans krijgen gaan ze d'r wonen...(aldus m'n moeder)
een echte aanrader dus...
Je vroeg naar informatie over Brazilië/Fortaleza, ik ben zelf nooit in fortaleza geweest, maar het moet daar echt geweldig zijn. Ik ben wel in Recife en Salvador geweest. Wat ook niet zo ver weg is van Fortaleza.
Ik ben nu in São Paulo, ook voor mijn vakantie, en ben helemaal gek van Brazilië, een mooi land lekker warm, zelfs nu wanneer het er winter is. Mensen zijn super aardig. Alleen een beetje oppassen in het noordoosten dat je een goeie zonnebrandolie meeneemt, of daar koopt. Factor 50 is geen uitzondering, de brazilianen zelf gebruiken 15, en die leven er altijd. De zon is erg sterk. Maar het is echt een paradijs om naartoe te gaan.
Ik ga zeker ook nog een keer naar Fortaleza!!
Groeten,
MY_IDEA
ben nog niet in fortaleza geweest, meer in sao paulo en rio ..
maar komende oktober ben ik aanwezig.. tis daar echt vet! me vriendin is een xje of 10 al geweest (gek ze woont er )en het schijnt echt super cool te zijn..
enne.. idd.. je zit vlak bij de evenaar dus flink smeren met factortje 190 of hoger..
Enige dat er van weet is dat ze een gigantisch vrouwenoverschot hebben... Voor elke man zijn er iets van 12 vrouwen ofzo
quote:Nee.
Op dinsdag 03 juli 2001 18:15 schreef schwa78 het volgende:
Moet dat niet Portaleza zijn met een 'P'???
Nu ben ik op zoek naar alle ervaringen van mensen die naar Brazilië zijn geweest ... Ik wil sowieso de Pantanal en de Watervallen bij Iguacu (o.i.d.) gaan bekijken en de grote steden vermijden. Dus als iemand reistips heeft .. of nog dingen weet waar ik echt op moet letten, laat het hier even weten!
Alvast bedankt :-)
Veel plezier natuurlijk
Inmiddels ben ik besmet met de vakantiekriebels! Ik vertrek pas over 39 dagen, maar voor mijn gevoel is het nog maar een week. Ik heb inmiddels alle vakantiegidsen die ik kon bemachtigen doorgelezen en besloten dat ik in ieder geval de Pantanal en de watervallen van Iguazu wil zien en verder gewoon veel genieten van de natuur&cultuur.
Tot de volgende update
Het is zover, de backpack is gevuld, alles paraat. Tijd om vakantie te vieren Volgende update vanuit Brazilië! Alvast prettige kerstdagen en een fijne jaarwisseling allemaal!
Waar ben je allemaal geweest??
iemand nformatie over deze stad, ik ga er de komende zomer 2 weekjes heen.
Van deze site gehaald
voor meer info over maringa moet je zoeken op
wel zoeken onder afbeeldingen bij google.com!!!
anders vind je nix!!
quote:komt er nog iets van een reisverslagje
Op zaterdag 19 januari 2002 20:37 schreef Northpole het volgende:
Veilig & na een geweldige vakantie terug in Nederland! Reisverslagje is op komst!
Vreselijk mooie vrouwen..
quote:Ik wil heel graag een beetje een combinatie van strand en vanalles gaan bekijken, maar er zijn dus wel een aantal dingen te bezichtigen vanuit fortaleza? Dagtrips of misschien een trip van 2 of 3 dagen zou wel kunnen vanuit daar, maar ik ga waarschijnlijk maar 12 of 16 dagen..
Op maandag 17 juni 2002 13:26 schreef qwerty_x het volgende:
waar ben je in geintereseerd: toeristische plekjes, steden, platteland, strand etc .... ?
ik woon alweer wat jaartjes in Brasil, dus wellicht kan ik je wat tips geven
Misschien dan toch ook maar een keer kerst op het strand gaan vieren en van de zomer ergens anders naartoe...
* bonito & de pantanal
enorm mooi, wel toeristisch ... pantanal schijnt mooier te zijn als de amazone, een veelgehoorde kreet is: "hier zie je tenminste wel beesten"
* curitiba
een heel stuk verder naar het zuiden de recyclestad van brazilie, ontzettend schoon met veel groen in de stad. enorme shoppingcentres (air-conditioned!) waar je uuuuren rond kan lopen en een hele mooie dierentuin!
zoek eens een hoog punt om over de grote stad uit te kijken
* campo grande
ik werd gek van de bedelaars en mensen die mij dingen probeerden aan te smeren. niets voor mij, te groot, te toeristisch, waar de straatverkopers slim op inspelen
* sao paulo
hoef je helemaal niet te vermijden zolang je maar weer waar je heengaat! enorm-mega-gigantisch grote stad! mocht je met het vliegtuig aankomen dan moet je zeker even uit het raampje hangen ik kan me nog een mooi park in het midden van de stad herinneren waar je uitkijk over een groot deel van de stad ... dat was heel mooi. grote indoormarkten zijn ook het bezoeken waard
zow, even in vogelvlucht als ik tijd heb zal ik het allemaal wat uitbreiden.
behalve de steden en natuur moet ik even kwijt dat de cultuur ontzettend gaaf is, enorm vriendelijke, enthousiaste, relaxde, feestelijke mensen! alleen dat is al reden om 10x terug te gaan
quote:1. ???
[b]
* curitiba
enorme shoppingcentres (air-conditioned!) waar je uuuuren rond kan lopen* sao paulo
ik kan me nog een mooi park in het midden van de stad herinneren waar je uitkijk over een groot deel van de stad ... dat was heel mooi.
Blij met je positieve verslag voor Brazilie. Meer mensen zouden hierheen meoten komen op vakantie; er schijnt nog steeds een verkeerd beeld van Brazilie te bestaan.
Verder verbaast het me dat je São Paulo aanraadt: ik woon er nu heel wat jaartjes en ik kan me niet voorstellen dat het voor toeristen interessant is. Blijkbaar vergis ik me dus.
Hoe dan ook, blij dat het je bevallen is en tot de volgende keer dan maar !
sao paulo is gigantisch groot en dat sprak mij eigenlijk het meeste aan. ik kwam aan in sao paulo met de bedoeling gelijk door te reizen naar het binnenland.
de gigantische busterminals, het schrille contrast tussen buitenwijken en kantoorpanden, het uitzicht. het zal mij altijd bijblijven verkeerschaos, enge straatjes ... kan nog wel even doorgaan.
je hebt gelijk als je zegt dat sao paulo voor toeristen niet heel interessant is, maar 't is maar net waar je van houdt
nog even een opmerking voor de mensen die foz de iguacu willen bezoeken. enorm veel zakkenrollers en andere criminaliteit daar, zonde, want de watervallen zijn ontzettend indrukwekkend.
bedankt alvast
forza
bij bijna alle automaten van BANCO BRADESCO S.A. en BANCO DO BRASIL S.A. kan je met je visa pinnen. in totaal op meer dan 50 plaatsen in Fortaleza.
verder kan je op de meeste braziliaanse luchthavens dollars wisselen tegen reals ... meestal nog voor een aardige koers, omdat ze gek zijn op dollars je euro's kan je in ieder geval thuislaten.
wanneer ga je?
Travellercheques zijn verzekerd ! ook wat cashdollars kan geen kwaad.
Ik schroefde aangekomen op mijn bestemming meestal een stopkontakt open en verborg achter het dekplaatje een 'rolletje' dollars.
Een handige tip als je van plan bent 'logees' uit te nodigen...
Ben nu in Santa Cruz (Bolivia) en probeer te besluiten waar hoe en waar ik Brazilie inga: met de trein via Corumba of met de bus via Cuiaba. Beide plaatsjes hebben tours naar de Pantanal, maar welke plaats heeft de beste/meeste/goedkoopste? En vanaf welke plaats vind ik de beste (korste, goedkoopste) verbindingen met Rio de Janeiro (bus)?
Heb mijn LP Shoestring nu al een paar keer verdoemd, de informatie is VEEL te beknopt!
Bedankt!!
(Zie ook: Hik in Latino-land)
[Dit bericht is gewijzigd door Hik op 25-07-2002 19:31]
Busreis kan je het beste regelen vanaf of via Campo Grande. Er gaan direct verschillende maatschappijen vanaf daar naar Rio en Sao Paulo toe. Verschil in prijs kan vrij groot zijn, verschil in tijd ook, de bussen zijn ongeveer hetzelfde allemaal (freezing airco!). Mocht je nog in Bonito belanden ... vanaf daar is een busverbinding naar Campo Grande.
Veel plezier!
quote:Kijk op www.cnn.com en zoek het zelf uit
Op dinsdag 29 april 2003 23:27 schreef Snoopyrulez het volgende:
Ik ga van de zomer (8 juli) twee weken naar Brazilie. Nu heb ik gelezen dat t gemiddeld iets van 24 graden is daar. Maar is er iemand geweest die misschien wat meer tips wat betreft t weer heeft. Zoals, hoe erg koelt t af 's avonds, is er vaak een koel windje etc.
Dit ivm het meenemen van de juiste kleding!
Is het echt zo moeilijk?
Als gezegd, het ligt eraan waar je heen gaat, maar een indicatie:
noordoosten, Fortaleza tot ong. Salvador: 25-30 graden overdag, ca. 20 graden 's nachts
oosten, Rio en São Paulo: 15-25 graden overdag, ca. 15 graden 's nachts
zuiden, Curitiba en Porto Alegre: 5-15 graden overdag, ca. 5 graden 's nachts en zelf nachtvorst komt voor.
Regen zal je weinig zien in die tijd van het jaar.
En, uiteraard, God's wegen zijn ondoorgrondelijk, dus pin me niet vast op bovenstaande.
in onze winter is het daar zomer
in onze zomer is het daar 20 graden ^^
gogogo
Ik ga 24 juli weg en ik blijf er tot 10augustus.
Ik verblijf in n appartement in Rio en ik ben van plan om Sao Paolo ook te bezoeken (daar zit mn pa) en de omgeving.
Vertel me eens meer van je plannen daar in Brasil en of je tips/ ideen hebt.. lijkt me leuk als we er over corresponderen
Adéus e Muito Obrigado (het enige Portugees dat ik ken)
Wie is er al eens geweest en heeft zich ook laten inenten of niet? Op sommige sites van reisorganisaties staat dat het niet nodig is en op sites van de GGD ed staat dat het wel nodig is..
DOEN!
Voorkomen is beter dan genezen!
ps, als het op de site van de GGD staat, moet je het zeker doen!!
als het aanbevolen zou ik het wel doen, maar hoeft het dus niet...
wees een beetje duidelijk met wat de GGD dan vind
En last but not least !!!!!!!!!
Neem voldoende Condooms mee !!!! en gebruik ze GVD !!
Fortaleza is namelijk een vakantie plaats waar het (bijna)onmogelijk is om niet te neuken.
Have fun
*Jaloers is Ik wil OOK
het enige waar je daar op moet letten is dat je drankjes zonder ijs neemt..maar dat is op meer plaatsen zo.
quote:Of de GGD wil gewoon weer even 100 euro vangen voor een paar spuiten, daar zat ik ook aan te denken..
Op woensdag 11 juni 2003 11:13 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat de GGD beter weet wat nodig is dan een reisorganisatie.
Het is zeer zeker aan te raden met al die rare insecten daar hahah
.. en op maandagavond naar de Pirata
quote:Dus jij denkt dat de GGD mensen verkeerde informatie gaat geven?
Op woensdag 11 juni 2003 11:15 schreef Wooly_Mammoth het volgende:[..]
Of de GGD wil gewoon weer even 100 euro vangen voor een paar spuiten, daar zat ik ook aan te denken..
Helaas, de info van de GGD en Travelclinics is in mijn ogen stukken beter dan die van reisorganisaties. Want die klooien maar wat aan soms. Bij de goede reisorganisaties wordt er trouwens altijd op gewezen dat hun eigen info betreffende risicogebieden nooit helemaal up-to-date is en dat je altijd nog bij de GGD of Travelclinic moet checken.
quote:Helaas. Zeker DTP en Hepatitus A zijn aan te bevelen. Gele koorts is voor sommige gebeiden verplicht. Hier de info:
Op woensdag 11 juni 2003 11:29 schreef Frenkie het volgende:
Volgens mij is het ergste wat je daar kunt op lopen een soa, dus ik zou eerder condooms meenemen dan een prik halen.
VACCINATIES:
Gele koorts vaccinatie wordt aanbevolen en is soms verplicht.
Een DTP-vaccinatie wordt aanbevolen
Bescherming tegen Hepatitis A wordt aanbevolen.
MALARIAGEBIEDEN:
Bescherming tegen muggenbeten is altijd belangrijk. Neem bij koorts of griepachtige verschijnselen tijdens of na verblijf in een malariagebied altijd direct contact op met een arts.
BRAZILIË:
in de maanden 1 t/m 12 komt malaria voor. Voor de bescherming tegen malaria worden antimalariamiddelen aanbevolen voor een deel van de reizigers
quote:Goed plan om ff contact op te nemen.
Op woensdag 11 juni 2003 11:45 schreef Wooly_Mammoth het volgende:
Toch maar eens even de GGD bellen dan, thanks Lucille
quote:Inderdaad, dat is een must in Fortaleza. (En vergeet niet dat die tent echt alleen maar op maandag open is !)
Op woensdag 11 juni 2003 11:28 schreef Koos Voos het volgende:.. en op maandagavond naar de Pirata
En verder, wat betreft inentingen: totaal niet nodig. Het is al eerder gezegd: ik zou wat meer bezorgd zijn over andere ziektes daaro.
Veel plezier !
ik wilde ook wel wat natuur gaan bekijken daar, zag in een boek iets van parc national de Ubajara... is dat de moeite waard? en is daar te komen met een bus ofzo in 1 dag? Heb ook al wat mooie stranden gezien in Fortaleza, maar net al een afspraak gemaakt voor inentingen dus ik kan nu ook wel de bush in
behalve de pirata bar nog meer must-do's in fortaleza? en is het ook de moeite om naar Natal en Recive te gaan? En is die afstand in een dag te overbruggen, we zitten 16 dagen in fortaleza dus we kunnen wel wat dagen weg tussendoor...
Bedankt voor de info alvast..
quote:Behalve stranden is er weinig tot nix te doen in Fortaleza (overdag). En wat betreft de bush: daar zul je heel hard naar moeten zoeken, aangezien er niets is dan stoffige kale vlaktes met cactussen.
Op woensdag 11 juni 2003 15:42 schreef Wooly_Mammoth het volgende:
goed dat ik 2 maandagen in fortaleza ben dan..
(..) Heb ook al wat mooie stranden gezien in Fortaleza, maar net al een afspraak gemaakt voor inentingen dus ik kan nu ook wel de bush in
(..) en is het ook de moeite om naar Natal en Recive te gaan? En is die afstand in een dag te overbruggen, we zitten 16 dagen in fortaleza dus we kunnen wel wat dagen weg tussendoor...
Bedankt voor de info alvast..
16 dagen is wel heel erg lang voor alleen Fortaleza, dus ik zou zeker naar het zuiden afzakken: Natal is een kleine 600 km., Recife is niet echt bijzonder -afgezien van de stranden uiteraard. Als je echt tijd (en geld) overhebt zou ik een vlucht naar Rio nemen met tussenstop in Salvador. Gol heeft heel redelijke prijzen.
overdag een visje aan het strand of een buggytochtje door de duinen..en s'avonds helemaal los
Thanks for the tips!
Ook kijk ik naar de weerberichten van vorig jaar of 2 jaar geleden en dan zie ik toch veel regen en bewolking staan.. Is het rond deze tijd (Juni, Juli) regenseizoen??
Ik wacht met smart op jullie reacties..
prettige vakantie (veel regen maar lekker warm weer)
Het is trouwens nu winter in Brazilie, niet veel te beleven op de Copacabana.
quote:Copacabana is RIO niet natal..
Op vrijdag 13 juni 2003 11:46 schreef regenworm het volgende:
http://weather.yahoo.com/forecast/BRXX0158_c.html?force_units=1prettige vakantie (veel regen maar lekker warm weer)
Het is trouwens nu winter in Brazilie, niet veel te beleven op de Copacabana.
quote:Je bent echt aan vakantie toe klik maar eens op de link en dan zal je zien.
Op vrijdag 13 juni 2003 12:23 schreef Yakoma het volgende:[..]
Copacabana is RIO niet natal..
Hier heb ik dus niks aan:)
Natal
quote:Die link klopt wel, maar jij zegt dat er niet veel te doen valt op de copacabana maar daar gaat het niet om want dat is Natal niet.. Copacabana is Rio, dat bedoel ik ermee.
Op vrijdag 13 juni 2003 12:27 schreef regenworm het volgende:[..]
Je bent echt aan vakantie toe klik maar eens op de link en dan zal je zien.
Natal
Een buggytocht door de waanzinnig mooie duinen is ook een aanrader..
Koos
quote:Kijk hier hebben we iets aan. Harstikke bedankt Koos..
Op vrijdag 13 juni 2003 14:05 schreef Koos Voos het volgende:
.. ook erg leuk voor een dagexcursie zijn tochtjes naar kleine vissersdorpjes net buiten Natal.
De mooiste zijn Genipabu, Praia de Pipa, Pirangi .....vooral Pipa is waaaaaanzinnig.
Ik heb zelf ca.4 jaar gewoond in het noorden van Brasil en heb nog steeds een beetje 'saudades'..Koos
Ik zal blij zijn als het weer lente is .....
quote:
Of de GGD wil gewoon weer even 100 euro vangen voor een paar spuiten, daar zat ik ook aan te denken..
Omdat de risico waarschijnlijk lager is dan je op grond van het klimaat kan verwachten, zou je kunnen overwegen alleen inentingen te nemen als je geen hekel aan spuiten hebt. Daar staat tegenover dat ze een lange geldigheidsduur hebben.
die club de vagueres ben ik wel eens geweest..let op..ligt wel iets buiten de stad maar de moeite waard.
zet alleen nooit een lege fles bier op iemand zijn tafeltje want dan heb je bonje..bij het afrekenen tellen ze nml. de lege flessen..
Het weer is altijd oke, lekker tropisch warm.
Veel plezier !
Wim
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 10:58 schreef Wooly_Mammoth het volgende:
Hallo, ik ga over 4 weken op vakantie naar Fortaleza voor 16 dagen en ik lees overal op internet verschillende dingen betreffende het inenten? Is dit nu echt nodig als je alleen van plan bent in de provincie Ceara te blijven?Wie is er al eens geweest en heeft zich ook laten inenten of niet? Op sommige sites van reisorganisaties staat dat het niet nodig is en op sites van de GGD ed staat dat het wel nodig is..
quote:Hey ik ga dan ook! Samen met mijn vriendin en haar ouders
Op maandag 30 juni 2003 19:05 schreef Rorik het volgende:
Jammer dat er zo weinig info over uitgaan in Natal is, ik wilde 1x goed uit. Zal maar voor de zekerheid naar fortaleza afreizen gok ik. Ik ga trouwens 12 juli weg, nog meer Braziliegangers die dan gaan?
Nu is mijn vluchtschema:
12.20 v. a`dam (aanwezig: 10.20)
14.10 a. lissabon
16.45 v. lissabon
21.00 a. salvador
22.30 v. salvador
23.55 a. natal
Ik heb dus 3 overstappen! Kan iemand mij vertellen of 23.55 Nederlandse tijd is? Ik zou er normaal 9 uur over doen... En heeft iemand enig idee wat mijn rechten nu zijn? Ik heb zou wel 200 euro terugkrijgen, maar dat is maar een schijntje als je kijkt naar het totaalbedrag.
Alvast bedankt..!
Lissabon - Salvador of Salvador - Natal
De tijden op een vluchtschema zijn meestal de lokale tijden. Staat dat er niet bij?
quote:Sorry 2x overstappen ja... Vluchtschema heb ik niet ontvangen, enkel wat doorgebelde tijden van het reisbureau.
Op woensdag 9 juli 2003 21:12 schreef k_man het volgende:
Volgens mij heb je 2 overstappen.De tijden op een vluchtschema zijn meestal de lokale tijden. Staat dat er niet bij?
quote:Yup, het is inderdaad lokale tijd hoor ik net. Dus 6 uur langer vliegen op een reis van normaal 9 uur en 200 euro vergoeding.... Ik ben hele zaterdagavond nu kwijt, want we zouden veel vroeger op zaterdag aankomen. Iemand een idee of dit een gebruikelijk voorstel is? En of je hier op in moet gaan?
Op woensdag 9 juli 2003 23:13 schreef Northpole het volgende:
Zeker weten lokale tijden. Lissabon - Salvador zal grofweg een uur of 10 vliegen zijn. Ik weet niet precies wat je rechten zijn, misschien kan je je geld terugkrijgen, maar een directe vlucht was zo te zien niet (meer) mogelijk. Sla de voorwaarden er eens op na of maak eventueel gebruik van je annuleringsverzekering.
als daar nog 200 euro vanaf gaan zou ik dat overstappen er wel voor over hebben..
quote:Geen alternatief vluchtschema gehad? Reis naar Brazilie en reistijd...
Op dinsdag 8 juli 2003 14:33 schreef AaBbYyZz het volgende:[..]
Hey ik ga dan ook! Samen met mijn vriendin en haar ouders
Daar zijn namelijk wel wat leuke aanbiedingen voor te vinden op internet.
Zoek maar via google ofzo en dan vindt je vast wel een mooi prijsje (rond de 700 euro p.p. denk ik of misschien zelfs nog iets goedkoper)
Ikzelf ga 18 augustus naar Maceio (ligt er vlakbij) en ik betaal 700 euro, dus in oktober zal het zelfs nog iets goedkoper zijn.
Zoekt en gij zult vinden zullen we dan maar zeggen
quote:thanx
Op dinsdag 22 juli 2003 11:48 schreef lamore het volgende:
Is de plaats waar je het over hebt niet FORTALEZA ?Daar zijn namelijk wel wat leuke aanbiedingen voor te vinden op internet.
Zoek maar via google ofzo en dan vindt je vast wel een mooi prijsje (rond de 700 euro p.p. denk ik of misschien zelfs nog iets goedkoper)
Ikzelf ga 18 augustus naar Maceio (ligt er vlakbij) en ik betaal 700 euro, dus in oktober zal het zelfs nog iets goedkoper zijn.
Verder ga niet naar kilo restaurants of spettus of weet ik wat voor tenten, maar ga gewoon lekker naar een 6* restaurant zoals Mil Mares, Muona, Idealo Restaurant of Al Mare, neem gewoon met zn tweeen 100 real mee als je geen wijn drinkt tenminste en je houd nog geld over ook, kost echt allemaal niks daar!
Uitgaanstips : Dinsdagavond in Biruta! SUPER! alle lokals zijn daar, heel veel surfers ect, heel gaaf feestje! Piratenbar is ook niks eigenlijk, veel te veel toeristen, Mucuripe is wel leuk om een keer te gaan kijken maar ook heel toeristisch. Orbita is heel gaaf op een reggea of techno avond, ook echt een aanraden, voor wazige electro muziek naar Cafe Ritz (best een zooi homos en potten binnen ook), verder is de disco in Hotel Brazil Tropical op zaterdagavond open, eerst live brazil rock, later allerlei soorten housemuziek..
Volgend jaar naar Bahia, ik ben nog wel even zoet met Brazil de komende jaren..
quote:gokje.. je gaat je nieuwe vriendinnetje opzoeken ?
Op dinsdag 22 juli 2003 11:48 schreef lamore het volgende:
Is de plaats waar je het over hebt niet FORTALEZA ?Daar zijn namelijk wel wat leuke aanbiedingen voor te vinden op internet.
quote:Maar dat is zo ongeveer overal in Brazilie
Op donderdag 24 juli 2003 14:57 schreef Koos Voos het volgende:[..]
(..)Er is wel een opvallend overschot aan jonge gewillige dames...
quote:Wat een straf om daar te moeten wonen
Op zaterdag 26 juli 2003 20:22 schreef qwerty_x het volgende:
Maar dat is zo ongeveer overal in Brazilie
daar heb ik ook nog wat info over Fortaleze neergezet..
quote:TR WIE?
Op maandag 11 augustus 2003 16:06 schreef VliegendeVos het volgende:
Iig naar TRV.
Hollambra en Hollambra II (Nederlands colonieen), voel je je weer even thuis :-) Klein stukje ten noordwesten van Sao Paulo.
quote:Tanx Velarex, dat gaat de goede kant op. Die Foz Iguacu heb ik al even gecheckt op internet, maar das verdomd fraai. Daar gaan we naar toe!
Op maandag 11 augustus 2003 16:23 schreef Velarex het volgende:
Foz Iguacu schijnt heel mooi te zijn (watervallen). Maar wel weer een heel eind naar het westen.Hollambra en Hollambra II (Nederlands colonieen), voel je je weer even thuis :-) Klein stukje ten noordwesten van Sao Paulo.
http://www.dismantle.org/curitiba.htm
http://www.globalideasbank.org/BI/BI-262.HTML
Bij die laatste foto hoort nog deze caption:
quote:
Those famous Curitiba tubular bus stations. You enter from the "Entrada" end, pay the conductor (woman seated in the semi-darkness on the right) and you wait for the bus in the middle for the doors to open. There are two women standing there if you can make them out.
[Dit bericht is gewijzigd door Hik op 14-08-2003 00:24]
Hey querty, ben je nog in NL of alweer "thuis" (wherever that may be )
quote:Nee, ik ben nog thuis; de "Europa reis" begint volgende week en eindigt dus in anderhalve dag NL.
Op donderdag 14 augustus 2003 00:23 schreef Hik het volgende:
(..)
Hey querty, ben je nog in NL of alweer "thuis" (wherever that may be)
quote:Gezellig misschien niet. Wel indrukwekkend en de moeite waard om te bekijken.
Op donderdag 14 augustus 2003 10:54 schreef Dadhino het volgende:
Hier is t pas gezellig
quote:Ik ben in Rocinha geweest, de grootste sloppenwijk van Rio. Wel met iemand die een beetje de weg kende natuurlijk...
Op donderdag 14 augustus 2003 16:12 schreef Dadhino het volgende:
Ben je er geweest? En waar precies
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:49 schreef Hypochonder het volgende:
Rio, met Sugerlove
Bedoel je niet Pão de Açúcar (Suikerbróód/Sugarloaf)?
quote:Och, weer een ervaring rijker...bovendien allemaal gedekt door de verzekering...
Op vrijdag 31 oktober 2003 02:15 schreef navvy het volgende:
Vriend van me is er geweest........gun tegen z'n kop in een bus.....geld kwijt, paspoort kwijt......have lots of fun!
BTW wie reist er nu met een bus in Brazilie - dat is ook vragen om moeilijkheden
quote:Wat een flauwekul!
Op vrijdag 31 oktober 2003 02:33 schreef wingerd het volgende:
BTW wie reist er nu met een bus in Brazilie - dat is ook vragen om moeilijkheden
In antwoord op de vraag van de TS... Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeling is. Je wilt een jaar gaan reizen en dan met zo'n goedkope reis beginnen, is dat het . Sowieso zullen er nog wel wat extra kosten bijkomen, je vliegt op een ongunstige tijd (maar who cares
) en het zal een vlucht voor een korte tijd zijn (de terugvlucht zal je niet kunnen gebruiken als je daar inderdaad langer zou blijven en je zult dus een extra ticket ter plaatse moeten kopen dan). Maar het blijft goedkoop natuurlijk. Zou de extra voorwaarden nog eens goed doorlezen.
Wat ik van Fortaleza heb gehoord is het vrij veilig (de meest grote badgasten gaan er naartoe, dus ik zou me niet te druk maken), maar is het verder zo'n afgrijselijk Salou-sfeertje (of je moet darvan houden). Niet iets om te blijven waarschijnlijk, maar als je het puur als opstappunt gebruik wellicht niet eens zo gek.
Als je later ook nog verder wil reizen moet je er ook aan denken om Spaanse (of Portugese, als je van plan bent alleen in Brazilië te blijven) lessen te nemen, als je een beetje de taal spreekt kom je veel beter in contact met de mensen, en zien ze je minder als gewone toerist.
Crimineel valt wel mee. Je zal alleen wel een beetje aan de mentaliteit moeten wennen van de vrouwen daar. Er zijn op de een of andere manier meer vrouwen in Brazilie dan mannen. Ze kunnen nogal opdringerig doen. En voor hun ben je ook ticket naar het rijke westen.
Nog een voordeel : De vrouwen hebben daar echt miniscule bikini´s aan!
En verder heeft Hik helemaal gelijk: als je verder gaat reizn, er is nix gevaarlijks aan busreizen in Brazilie.
Eén tip: als je heel Zuid Amerika wilt ontdekken, begin dan niet in Brazilie: éénmaal hier wil je nooit meer weg !
quote:Ja, ik wou deze reis dus puur gebruiken als opstappunt. En in totaal kost het dus 580 euro, wat ik wel redelijk vind want ik kan verder geen goedkopere ticket vinden naar Brazil. Ik denk ook niet dat ik daar lang zal blijven als het echt zo'n Salou sfeertje heeft.
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:21 schreef Hik het volgende:[..]
In antwoord op de vraag van de TS... Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeling is. Je wilt een jaar gaan reizen en dan met zo'n goedkope reis beginnen, is dat het
. Sowieso zullen er nog wel wat extra kosten bijkomen, je vliegt op een ongunstige tijd (maar who cares
) en het zal een vlucht voor een korte tijd zijn (de terugvlucht zal je niet kunnen gebruiken als je daar inderdaad langer zou blijven en je zult dus een extra ticket ter plaatse moeten kopen dan). Maar het blijft goedkoop natuurlijk. Zou de extra voorwaarden nog eens goed doorlezen.
Ik spreek wel Spaans en een beetje portugees en verder ben ik van chinese afkomst dus misschien als ik wat bruiner wordt, dat ik niet eens zooo erg opval als toerist
quote:Ja, maar wácht even: als je langer blijft, zul je daar ter plaatse nog een ticket moeten vinden terug naar Nederland. Ik heb dat ook gedaan en na heel veel rondshoppen vond ik destijds een ticket voor rond de 900-1000 euro (vanuit Lima, wat één van de goedkoopste "opstap-plaatsen" is). Staar je dus niet blind op je goedkope one-way, want ter plaatse bieden ze niet van dat soort deals terug aan (meestal
Op zaterdag 1 november 2003 22:46 schreef Yulan_Desaparecida het volgende:
Ja, ik wou deze reis dus puur gebruiken als opstappunt. En in totaal kost het dus 580 euro, wat ik wel redelijk vind want ik kan verder geen goedkopere ticket vinden naar Brazil.
quote:Hmm....ik had er wel rekening mee gehouden dat ik ook een ticket terug moest kopen, ik wist niet dat het zo duur zou zijn om van daaruit een vliegticket te kopen. Ik wou eigenlijk een enkele reis omdat ik echt geen idee heb wanneer ik terug wil komen en waar mijn reis eindigt. En Peru vind ik niet echt een goedkope opstapplaats .....vliegticket daarheen kosten minstens 700 euro! En je hebt het via een reisbureau gekocht, neem ik aan en dat is zowiezo duurder.
Op zondag 2 november 2003 03:19 schreef Hik het volgende:[..]
Ja, maar wácht even: als je langer blijft, zul je daar ter plaatse nog een ticket moeten vinden terug naar Nederland. Ik heb dat ook gedaan en na heel veel rondshoppen vond ik destijds een ticket voor rond de 900-1000 euro (vanuit Lima, wat één van de goedkoopste "opstap-plaatsen" is). Staar je dus niet blind op je goedkope one-way, want ter plaatse bieden ze niet van dat soort deals terug aan (meestal
) en uiteindelijk kun je wellicht een stuk goedkoper uitkomen als je hier al een jaarticket koopt (desnoods met variable terugkomstdatum).
Misschien heb je wel gelijk en denk ik nu veelste naief, maar ach....ik ken toch altijd nog 2000 euro roodstaan dus dat risico neem ik dan maar
quote:Moet je eens met een motor door de woestijn proberen
Op vrijdag 31 oktober 2003 02:33 schreef wingerd het volgende:[..]
Och, weer een ervaring rijker...bovendien allemaal gedekt door de verzekering...
quote:Voor lijnvluchten zijn Peru en Venezuela in het algemeen binnen Latijns Amerika het goedkoopste. Natuurlijk zijn enorme aanbiedingen daarbinnen niet meegerekend en al helemaal geen package-deals zoals jij nu hebt!
Op zondag 2 november 2003 15:32 schreef Yulan_Desaparecida het volgende:
Hmm....ik had er wel rekening mee gehouden dat ik ook een ticket terug moest kopen, ik wist niet dat het zo duur zou zijn om van daaruit een vliegticket te kopen. Ik wou eigenlijk een enkele reis omdat ik echt geen idee heb wanneer ik terug wil komen en waar mijn reis eindigt. En Peru vind ik niet echt een goedkope opstapplaats .....vliegticket daarheen kosten minstens 700 euro! En je hebt het via een reisbureau gekocht, neem ik aan en dat is zowiezo duurder.
Ik heb destijds inderdaad via een reisbureau geboekt, maar had vooraf goed op internet gekeken en was op die manier niet goedkoper uitgeweest. Ik had een retourticket geboekt met een geldigheid van een half jaar (was toen ongeveer 800 euro, meen ik, ook omdat ik vrij kort van teveoren boekte). Ik ben uiteindelijk langer gebleven en heb ter plaatse een enkel gekocht vanuit Lima (was weer het goedkoopst, heb ook Santiago, Rio en BsAs overwogen). Die was toen (rechtstreeks bij het Delta-kantoor) rond de 900 euro.
Je kunt er sowieso vanuitgaan dat je ter plaatse (een stuk) meer kwijt bent dan hier. Er worden nu eenmaal geen zonvakanties vanuit Brazilië naar Nederland aangeboden . Maar je kunt het risico gewoon nemen natuurlijk....
quote:nou voor het geval je erover denkt om nog een keer naar latijns amerika te gaan. op www.journeylatinamerica.co.uk kun je vanuit latijns amerika tickets bestellen naar london voor ongeveer 300 pond, one way tickets. volgens mij ben je wel goedkoper uit dan.
Op maandag 3 november 2003 15:02 schreef Hik het volgende:[..]
Voor lijnvluchten zijn Peru en Venezuela in het algemeen binnen Latijns Amerika het goedkoopste. Natuurlijk zijn enorme aanbiedingen daarbinnen niet meegerekend en al helemaal geen package-deals zoals jij nu hebt!
Ik heb destijds inderdaad via een reisbureau geboekt, maar had vooraf goed op internet gekeken en was op die manier niet goedkoper uitgeweest. Ik had een retourticket geboekt met een geldigheid van een half jaar (was toen ongeveer 800 euro, meen ik, ook omdat ik vrij kort van teveoren boekte). Ik ben uiteindelijk langer gebleven en heb ter plaatse een enkel gekocht vanuit Lima (was weer het goedkoopst, heb ook Santiago, Rio en BsAs overwogen). Die was toen (rechtstreeks bij het Delta-kantoor) rond de 900 euro.
Je kunt er sowieso vanuitgaan dat je ter plaatse (een stuk) meer kwijt bent dan hier. Er worden nu eenmaal geen zonvakanties vanuit Brazilië naar Nederland aangeboden. Maar je kunt het risico gewoon nemen natuurlijk....
en ben net naar reisbureau geweest en ik vroeg zo van of ik bij aankomst een visum krijg van 9 of 90 dagen (deze package holiday is 9 dagen) en die vrouw zei zo van dat die visum geldt over de periode dat je daar verblijft. 9 dagen dus. en als ik langer wil blijven dat ik dan een jaarticket moet kopen of dat ik een visum moet aanvragen voordat ik vertrek. maar voor brazilie heb ik helemaal geen visum nodig en een "normale" toerist mag gewoon 90 dagen blijven dus nu ben ik in de war. kan ik nou wel die 90 dagen blijven of moet ik na 9 dagen brazilie al uit. volgens mij wou die vrouw mij gewoon een jaarticket aansmeren, maar misschien dat ze wel gelijk heeft.
en als ik echt alleen maar 9 dagen daar ken blijven, zou het dan ook mogelijk zijn om zeg maar naar uruguay ofzo te gaan of ehm....niet?
en ja, het werkt !!!quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:30 schreef Hik het volgende:
Owkee... Ik zou echt even een modje vragen je titel te veranderen, dan heb je nog kans dat er wat Brazilië-kenners (zoals querty) op af komen.
(..)
Alles ter plaatse doen. Er is genoeg, zolang je maar niet midden in het carnaval gaat reizen (dat zou ik wel even een jaartje vantevoren boekenquote:Op maandag 15 maart 2004 17:16 schreef Rebelbitch het volgende:
En wat is jullie ervaring met hotels/appartementen e.d.? Als je rond gaat reizen moet je dan alles van te voren geboekt hebben of kan je makkelijk ter plaatse een hotel regelen?
Bij jullie is het toch áltijd lekker weer?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:36 schreef qwerty_x het volgende:
Aangezien ik zo ongeveer moreel verplicht ben te reageren:
vergeet niet dat augustus/september hartje winter is
Het ligt er uiteraard aan waar je precies heengaat, maar verwacht geen tropische temperaturen
hoe warm is het daar in augustus/september dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:36 schreef qwerty_x het volgende:
Aangezien ik zo ongeveer moreel verplicht ben te reageren:
vergeet niet dat augustus/september hartje winter is
Het ligt er uiteraard aan waar je precies heengaat, maar verwacht geen tropische temperaturen
daar = waar ?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:18 schreef Rebelbitch het volgende:
[..]
hoe warm is het daar in augustus/september dan?
Hihi... ik wíst dat je dat ging zeggen...quote:Op maandag 22 maart 2004 11:46 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
daar = waar ?
Je hebt helaas de slechtste zomer in jaren getroffen, ik kan me nauwelijks een droge dag herinneren dit jaar (al is het vandaag droog, zonnig en 30+quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:47 schreef fotovandennis het volgende:
(..)
ik ben afgelopen december/Januari een maand geweest en dat zou de droge periode moeten zijn
ik heb 3 weken regen gehad
(..)
Hoe lang woon je daar al? En hoe is het eten? Hoorde daar vandaag niet echt positieve verhalen over!quote:(al is het vandaag droog, zonnig en 30+)
Augustus en September zijn de droogste maanden van het jaar, dus geen zorgen.
Tja en het vreemde is dat zo gigantisch groot als het land is dat het leek of het echt overal hoosde (in ieder geval overal waar ik wasquote:Op donderdag 25 maart 2004 17:29 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Je hebt helaas de slechtste zomer in jaren getroffen, ik kan me nauwelijks een droge dag herinneren dit jaar
Zeg dit NOOIT in Brazilië, tenzij je hard kunt rennen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 00:23 schreef fotovandennis het volgende:
[..]
(..)
Verder heb je bij restaurants vaak de keuze tussen Braziliaans of Argentijns vlees en dat laatste is meestal beter.
(..)
Ik dacht dat dat moest als je zegt dat Argentijnen beter voetballen dan Brazilianenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:24 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Zeg dit NOOIT in Brazilië, tenzij je hard kunt rennen.
Das waarquote:Op maandag 29 maart 2004 10:06 schreef Hik het volgende:
Dat over die wijn weten de Brazilianen zelf ook wel!
Maar waarom zou je wijn drinken als je Caipirinha hebt?![]()
![]()
Ok moet nog even wat kwijt.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:17 schreef Vince-E het volgende:
Caipirinha drink je toch niet? waarom denk je dat de helft van de auto's op alcohol rijdt daar? Nu ben ik niet zo'n alcohol liefhebber, vandaar dat ik dit waarschijnlijk niet zo erg te drinken vindGuarana is de favoriet... maar dan wel van Antartica... nog een paar weken, en dan zit ik voor 6 maanden in brasil... cant wait !!
ik lees net dat je over 2 en een halve week waarschijnlijk toch daar in de buurt zit dus dan kan je nog even wat inslaan voor onderwegquote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:04 schreef Vince-E het volgende:
hey nice !! Ze hebben een nieuwe website? Dacht dat finalmentebrasil niet voor consumenten was, maar dat ziet er nu toch wel even anders uit!!
Jammer dat ik er nu zo laat achter kom, anders had ik vast een treetje guarana besteld...
Mijn tegenvraag:quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:25 schreef Hik het volgende:
Voor dat jullie écht ontwenningsverschijnselen krijgen: http://www.finalmentebrasil.nl/
Is dat wat?![]()
zo te zien is dat fuerta nogwat precies de juiste plek voor jou....quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:05 schreef paullo het volgende:
Ik ga ook alleen eind juli. En wij gaan naar het noordoosten fuerta nogwat. Maar heb er zin an
dat lokken is in ieder geval geluktquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dit gaat specifiekover een airpass, hij mag wel dicht van mij, maar ik ben bang dat iedereen er dan overheenleest. Of ik moet hik en qwerty even naar het topic lokken.
Dat is dus nu gebeurd en ik heb wat posts van BHFH en mij, die over het samengaan gingen, verwijderd. Die stonden een beetje raar nu.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 22:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zal het topic morgen laten mergen met het centrale Brazilië-topic.
quote:10:55 Zo 5 Dec 2004 20:00 Zo 5 Dec 2004 KL797
Amsterdam (Schiphol) Sao Paulo (Guarulhos International)
Dat is het beste inderdaad. Desnoods vantevoren een hotel regelen voor ´n dag zodat je de volgende dag uitgerust bij daglicht een hotel kan zoeken naar je gading.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
tnx voor de tip, ik wil wel een hotel proberen te regelen van tevoren, aangezien ik niet bekend ben in SP lijkt het me niet handig daar savonds alleen met al mn spullen op straat te gaan rondlopen als ik helemaal brak uit een vliegtuig kom.
Doe je goed, een ticket Buenos Aires - Brasilia is zeker 200 euro duurder bijvoorbeeldquote:Nu komt er nog ruim 300 euro bij voor 4 binnenlandse vluchten en ik ben klaar.
Vergeet Paranaguá, da's 10x nix, een oerlelijke havenstad.quote:Op woensdag 3 november 2004 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Help! Wie kan me nog wat tips geven waar ik heen moet, ik zit ook te denken nu om vanaf sao paulo naar het zuiden te gaan richting curritiba en dan met de bus naar paranagua.. Ook lijkt me Manaus een interessante stad!!
Wie kan helpen??? en qwerty zullen we meeten in SP?
quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:59 schreef qwerty_x het volgende:
-eens is met Hik, voor de verandering-
ik herinner me ineens de vorige keer dat ik het met je eens was:quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:59 schreef Hik het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 4 november 2004 09:31 schreef Hik het volgende:
[..]
Je bent lief hoor...
het gaat me om de busrit, als de kans groot is op een gewapende overval op de bus dan kan ik wellicht beter met de trein gaan, of die rit helemaal niet maken.quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sao Paulo zal echt niet gevaarlijker of minder gevaarlijker zijn als Rio lijkt me.
Als je bang bent overvallen te worden, lijkt me de kans in een trein vele malen kleinerquote:Je kan ook met de trein begreep ik, wat is aan te bevelen?
Ik heb eigenlijk nooit iemand gehoord die die rit in een trein heeft gemaakt en heb ook geen idee of dat veiliger zou zijn. Het enige dat ik weet is dat ik zonder enig probleem 5 weken lang met de bus heb gereisd aldaar (samen en alleen). De bussen waren heel prima, heel luxe en in mijn ogen heel veilig. Maar misgaan... tja... het kan altijd natuurlijk. Je weet dat het af en toe gebeurt daar, hoewel ik, en dat geldt voor alles in Brazilië en daarbuiten, het idee heb dat mensen elkaar behoorlijk gek maken door de horrorstories keer op keer te herhalen. Ik denk dat het veilig is en dat het toch leuk is om op z'n minst een stukje met de bus te reizen. Maar jij moet dat natuurlijk voor jezelf bepalen!quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het gaat me om de busrit, als de kans groot is op een gewapende overval op de bus dan kan ik wellicht beter met de trein gaan, of die rit helemaal niet maken.
De mensen die zeggen dat de kans heel klein is om overvallen te worden in een trein hebben dus wel gelijk!quote:Op zondag 7 november 2004 23:20 schreef qwerty_x het volgende:
Zoals men in Brazilië placht te zeggen: de duurste manier van reizen in Brazilië is per trein: je moet namelijk eerst zelf de rails gaan leggen. Oftewel, er zijn geen treinen.
ik heb toch echt ergens gelezen dat er een trein reed tussen sao paulo en rio..quote:Op maandag 8 november 2004 18:13 schreef Hik het volgende:
[..]
De mensen die zeggen dat de kans heel klein is om overvallen te worden in een trein hebben dus wel gelijk!![]()
Dat is meer een soort trammetje.quote:Op maandag 8 november 2004 20:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er loopt wel een treintje naar Christo begreep ik en de metro's zijn ook erg veilig en goed in Rio en Sao paulo begreep ik.
naar alles wat ik erover gelezen en gezien heb. Ik denk dat ik ga mikken op volgend jaar(2006) of eventueel het jaar daarna, tegen die tijd zal ik het geld wel bij elkaar hebben hoop ik, t is natuurlijk duur.quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
why?
Ik heb wel degelijk een flink aantal treinen gezien! Je hebt bij halte "central" van de metro in Rio aan de laan presidente vargas het dom pedro trein station. van daaruit rijden diverse echte forenzen treinen. Verder heb ik in Brazilie niks echt gevaarlijks gezien, of meegemaakt al heb ik wel goed opgelet overal..quote:Op zondag 7 november 2004 23:20 schreef qwerty_x het volgende:
Zoals men in Brazilië placht te zeggen: de duurste manier van reizen in Brazilië is per trein: je moet namelijk eerst zelf de rails gaan leggen. Oftewel, er zijn geen treinen.
Dus BHFH: of begin maar vast bielzen te sjouwen of verzin een alternatief.
En wat het gevaar betreft van busreizen: onzin.
En het verschil tussen de gevaren in Rio en São Paulo:
> Rio is zeer gevaarlijk, maar alleen op specifieke plekken (afgezien van de sloppenwijken alleen maar op de standaard toeristische plekken plus de snelweg van/naar het internationale vliegveld)
> São Paulo is zeer gevaarlijk, maar zo ongeveer overal (helaas)
Nou verkijk je hier niet op.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:59 schreef Hik het volgende:
Ik geloof niet dat je het ooit slecht kan treffen qua weer.
Wie zegt dat ik in Brazilie woon?quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang woont FotovanDennis al in Brazil?
Ik ben een keer eind februari in Brasilia geweest(ik weet niet of het klimaat daar helemaal te vergelijken is) maar het is zo warm dan dat die regen niet veel uitmaakt mits het maar korte buien zijn.
Meer dan 1 keer per jaar?quote:Ik heb er wel familie wonen en zodoende kom ik er wel regelmatig
Dank je.quote:Op donderdag 10 maart 2005 20:46 schreef Vince-E het volgende:
Mooie website, interessante info.... ik vond het wel grappig dat ik een banner kreeg van "Camelot wintersportreizen"....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |