Hoe is de lokale bevolking tegen de toeristen en het weer? Hoorde dat er veel regen kan vallen in deze periode.
Augustus is als ik het goed heb start van het regenseizoen. Ben zelf in september geweest maar meer dan 2 flinke hoosbuien heb ik niet gehad. Gaat even flink tekeer maar na 5 minuten is het weer heerlijk.
Iets minder leuk is dat het ook hurricane seizoen is, en als je pech hebt je een paar dagen (zoals ik dus) op 'hurricane alert' zit.
Tips, hmmm... Als je flink wat geld meeneemt zou ik in het mooiste hotel van Playa, The Blue Parrot gaan zitten, als is het maar voor een paar dagen. Staat direct aan het strand, beachbar met schommels ipv barkrukken, bijna elke avond bandjes, goeie duikschool en de eigenaar, Senor Rick, is geweldig.
Verder 's avonds eten op de Av. Quinta (de 'hoofd'straat), veel leuke kleine restaurantjes en barretjes. Je kunt de bus pakken naar Tulum, om daar de Maya ruines te bekijken, hoewel die niet zo bijzonder zijn als op andere plekken in Mex, maar vanuit Playa wel makkelijk en snel te bereiken.
Je kunt de boot pakken en een paar dagen op Isla Mujeres gaan zitten, een klein eilandje voor de kust, ooit een backpackers paradise, tegenwoordig net als Playa veel toeristischer geworden.
Houd er rekening mee dat Playa zeker niet goedkoop is, door de invasie van toeristen (vooral Amerikanen) zijn de prijzen flink gestegen en betaal je voor drank, eten, slapen hetzelfde als je hier betaald. Als je goed zoekt kun je nog wel wat goedkopere plekjes vinden.
Ga even nadenken, kom ik misschien op nog meer tips.. Eerst foto's pakken en zwijmelen
Maar het is wel klote als je net in die maanden augustus/september onwijs veel regen krijgt. Dan baal je echt zwaar denk ik.
Wat je zeker moet doen is zwemmen met dolfijnen. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat (een uurtje zwemmen is zo´n 125 pleuro, exclusief evt. foto´s of videoband die je na afloop kunt kopen).
Verder hebben we een tour gemaakt naar Coba en hier de Mayatempels bekeken. Het leuke aan deze excursie is dat het tempelcomplex midden in het oerwoud is en meer dan de helft is niet gerestaureerd waardoor je een goede kijk krijgt op hoe de archeologen het hebben aangetroffen.
Het leukste vond ik het zwemmen in de Cenote (soortement ondergrondse rivier). Wereld ervaring en zeker een lekker koel avontuur. Tijdens onze vakantie in Mexico was dit de enige keer in 2 weken dat we konden afkoelen. De rest van de vakantie was het zweten geblazen (we waren er in juni).
Jompels,
Slaapmeisje
Dat zwemmen in de Cenote klinkt wel erg leuk.
quote:Ga als je gezondheid je lief is met Martinair!!!! Wij hadden gekozen voor Tulip Class bij Dutchbird en dachten dat we dan de trip wel zouden overleven, maar het was een werkelijke ramp. Voor mijn werk ben ik gewend aan lange vluchten, maar ik was in staat om bij Dutchbird het personeel aan te vliegen.
Op vrijdag 14 maart 2003 10:07 schreef SaturN het volgende:
Thnx voor je info slaapmeisje! Je zegt dat dutchbird niet super was. Heb je klachten hier over? Want we kunnen kiezen tussen dutchbird en martinair volgens mij. Het scheelt wel iets van 100 eur p.p. waarbij dus martinair het duurst is.
1. De stoelen zitten veeeel te dicht op elkaar (zowel lengte als breedte).
2. Het personeel is chagerijnig, onbeschoft en onkundig. We zaten na het eten nog 45 minuten met het dienblaadje op het tafeltje terwijl je al helemaal ingeklemd zat.
3. Er wordt een tussenlanding gemaakt in Canada. Dit was om 7 uur 's ochtends plaatselijke tijd en de deuren van het vliegtuig stonden een uur lang wagenwijd open terwijl het vliegtuig werd bijgetankt. We moesten op onze plaatsten blijven zitten terwijl de kou van buiten van je voeten tot aan je hoofd naar boven trok (die dekentjes die ze uitdeelden zijn dan echt een lachertje).
4. Verscheidene technische probleempjes zoals dat de aansluiting van de koptelefoon het niet deed en niet verholpen kon worden. Leuk hoor film kijken zonder geluid. Het vliegtuig zat propvol dus we konden ook nergens anders zitten.
5. Bij het landen (1 x voor de tussenstop en 1 x voor het echie) kwam er allemaal condenswater uit het dak vallen en natuurlijk precies op mijn hoofd. De crew wist dit en waarschuwde me niet eens van tevoren dat dit zou kunnen gebeuren zodat ik bijv. even een tissue ofzo boven mijn hoofd zou kunnen houden.
We hadden in Mexico met mensen gesproken die met Martinair gevlogen waren en die hadden geen enkel probleem met de vlucht.
Jompels,
Slaapmeisje
Dit is trouwens wel een hele leuke site!
Dat Dutchbird verhaal klinkt als een horror story, ik zou inderdaad maar iets meer betalen voor een wat fijnere vlucht.
Mijn strand en hotel... zucht..
quote:Ziet er niet slecht uit
Op vrijdag 14 maart 2003 10:37 schreef josja het volgende:
[afbeelding]Mijn strand en hotel... zucht..
Heb ik wel tijd genoeg om alles goed te kunnen checken en informeren
laat je dan door iberostar verwennen. 2 x geweest
kost 16 daagjes 3000 eurootjes pp maar dan heb je ook wat !!
[Dit bericht is gewijzigd door robbieRdam op 31-03-2003 22:37]
quote:wat is dat precies, een resort all-inclusive ofzoiets?
Op maandag 31 maart 2003 22:13 schreef robbieRdam het volgende:
[afbeelding]laat je dan door iberostar verwennen. 2 x geweest
kost wel 16 daagjes 3000 eurootjes maar dan heb je ook wat !!
quote:ja een 5 sterren all in resort in playacar naast playa del carmen. 10 minuten lopen, taxi`s kosten geen drol.
Op maandag 31 maart 2003 22:14 schreef Fratz het volgende:[..]
wat is dat precies, een resort all-inclusive ofzoiets?
Deze kwaliteit vind je nergens in de carribean.
Zijn zoveel leukere, kleine hotelletjes en cabana's in Playa.
quote:een man mag zich toch wel laten verwennen, ik wil geen scheurbuik of kakkerlakken in me kamer.
Op maandag 31 maart 2003 22:19 schreef josja het volgende:
Neeeeeee, geen resort!! Van die massa-complexen met allerlei eng 'entertainment'.Zijn zoveel leukere, kleine hotelletjes en cabana's in Playa.
quote:* DuchessX is hier ook geweest
Op maandag 31 maart 2003 22:13 schreef robbieRdam het volgende:
[afbeelding]laat je dan door iberostar verwennen. 2 x geweest
kost 16 daagjes 3000 eurootjes pp maar dan heb je ook wat !!
Een echte aanrader, vreselijk goed hotel, goed eten, mooie ruime kamers, lekker aan het strand, heel mooie oerwoudtuin, grote zwembaden. Ik zou er zó terug gaan maar ja hé $$$$
Tulum is leuk, chichen Itza moet je zeker ook doen en ook een keer naar Cozumel. Coba is ook erg mooi.
Ik ga ZEKER nog eens terug!
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:19 schreef josja het volgende:
Neeeeeee, geen resort!! Van die massa-complexen met allerlei eng 'entertainment'.Zijn zoveel leukere, kleine hotelletjes en cabana's in Playa.
* DuchessX heeft zich helemaal suf gelachen om de aquarobiclessen waar al die megavette amerikaanse dames aan meededen
quote:Ben ook met Martinair geweest, was best te doen.
Op maandag 31 maart 2003 22:04 schreef Fratz het volgende:
maar duzzz, ik ben ook van plan om naar playa del carmen te gaan, ben er alleen nog niet uit welk hotel/resort en welke vliegtuigmaatschappij. is dutchbird echt zo slecht? ik vind martinair namelijk ook niet ze geweldig. iemand nog wat tips?
quote:Heb je de apen ook gezien?
Op maandag 31 maart 2003 22:21 schreef robbieRdam het volgende:[..]
een man mag zich toch wel laten verwennen, ik wil geen scheurbuik of kakkerlakken in me kamer.
En de entertainment sucks ja, maar in 5 minuten sta ik down town playa. en in 5 minuten loop ik door mijn resort met slingerende apen door de jungletuin met een heerlijke pina collade in me hand.
quote:uiteraard, hele familie menzo
Op maandag 31 maart 2003 22:56 schreef DuchessX het volgende:[..]
Heb je de apen ook gezien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |