abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2004 @ 23:03:06 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23179425
quote:
Op maandag 8 november 2004 20:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er loopt wel een treintje naar Christo begreep ik en de metro's zijn ook erg veilig en goed in Rio en Sao paulo begreep ik.
Dat is meer een soort trammetje.
Metro is erg goed inderdaad...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23182048
Kun je eigen een dag of 10,15 vermaken in Brasilia? Of kun je beter een paar daagjes Rio mee nemen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:53:27 #278
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_23198029
volgens mij weet je zelf het antwoord wel ...
zonnig Brasil
pi_23374397
Mijn vriendin zit in Brasilia dus dat lukt zowiezo wel, maar ik kan d´r natuurlijk ook mee nemen naar Rio

Nog effe een vraagje kun je in Brazilie tot een boete van 7500 Reales of 2 jaar gevangenisstraf worden veroordeeld voor het uitschelden van een homo?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24200925
tvp
brazilie lijkt me echt te gek!
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_24200979
why?
pi_24210458
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
why?
naar alles wat ik erover gelezen en gezien heb. Ik denk dat ik ga mikken op volgend jaar(2006) of eventueel het jaar daarna, tegen die tijd zal ik het geld wel bij elkaar hebben hoop ik, t is natuurlijk duur.

maar ja... zoveel weet ik er natuurlijk nog niet over
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  zondag 26 december 2004 @ 11:38:29 #283
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24215040
Ik had mijn reisverslag gepost hier: [reisverslag] 18 dagen brazilië met rugzak.. (2e poging) voor de geinteresseerden..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25203590
Ik ben voor deze zomer aan het rondkijken waar ik naar toe wil en m'n oog is gevallen op Porto Seguro (Bahia). Het plaatsje heeft echt prachtige stranden en daarnaast is er voldoende te doen in de buurt heb ik begrepen.

Is iemand hier toevallig al een keer geweest? Is het verstandig om in de Braziliaanse winter (begin augustus) er te zijn of is het beter om toch in oktober - maart te gaan? In de winter schijnt het gemiddeld 25 graden te zijn met aardig wat kans op regen dus ik weet niet of het verstandig is om voor een semi strandvakantie hier naartoe te gaan. Iemand tips?

M'n portugees is niet zo goed (Beter gezegd -> geen kennis) maar ik heb wel wat mooie plaatjes kunnen vinden.

Klik hier voor foto's:
http://www.trevodoporto.com.br/atlanticosul/english/psmain.asp
http://www.portosegurobahia.com.br/passeio/praias.html
MadHost [NL] is bereikbaar @ madghost21@hotmail.com
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:59:17 #285
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25204353
Ik ben zelf niet in Porto Seguro geweest, maar ken vrij veel mensen (met name ook Brazilianen) die regelmatig gaan. Naast een strandbestemming die (meer dan Fortaleza en Natal) ook wordt bezocht door Brazilianen is het namelijk ook een echte "dansbestemming": je kunt er heen om samba (Axé) te leren of béter te leren en er worden workshops gegeven op het strand en in discotheken aldaar.

Vergis je niet, zo verlaten als op de plaatjes waar je naar linkt zal het niet zijn, maar persoonlijk lijkt het me verkiesbaar boven Fortaleza etc., als je echt op zoek bent naar een strandvakantie.

Ik zat zelf rond augustus/september daar in de buurt en het weer was geweldig. Ik geloof niet dat je het ooit slecht kan treffen qua weer. Niet ver van Porto Seguro ligt Salvador, wat ik helemaal geweldig vond. Ja, wél toeristisch, maar als je van de dans en de muziek houdt helemaal geweldig (en als je al iéts danst is het contact maken met de Brazilianen helemaal een eitje). Net boven Salvador heb ik nog wat stranden bezocht die wél helemaal verlaten waren (Praia do forte en omstreken)... erg mooi!

Op deze pagina van mijn reisverslag vind je meer: http://members.lycos.nl/travel2002anne/newpage11.html

Ik heb geen idee hoe het met engelssprekenden in Porto Seguro zit, maar over het algemeen wordt er vrijwel geen Engels gesproken in Brazilië. Ik kon me met Spaans nog aardig redden. En zoals gezegd: leer een paar samba-pasjes en dat contact is er zó!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 17:40:11 #286
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25205506
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:20 schreef qwerty_x het volgende:
Zoals men in Brazilië placht te zeggen: de duurste manier van reizen in Brazilië is per trein: je moet namelijk eerst zelf de rails gaan leggen. Oftewel, er zijn geen treinen.
Dus BHFH: of begin maar vast bielzen te sjouwen of verzin een alternatief.
En wat het gevaar betreft van busreizen: onzin.

En het verschil tussen de gevaren in Rio en São Paulo:
> Rio is zeer gevaarlijk, maar alleen op specifieke plekken (afgezien van de sloppenwijken alleen maar op de standaard toeristische plekken plus de snelweg van/naar het internationale vliegveld)
> São Paulo is zeer gevaarlijk, maar zo ongeveer overal (helaas)
Ik heb wel degelijk een flink aantal treinen gezien! Je hebt bij halte "central" van de metro in Rio aan de laan presidente vargas het dom pedro trein station. van daaruit rijden diverse echte forenzen treinen. Verder heb ik in Brazilie niks echt gevaarlijks gezien, of meegemaakt al heb ik wel goed opgelet overal..

hier nog een interessante site over treinen in Brazilie:

http://www.ferrolatino.ch/ReiseprogrBras03.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-02-2005 17:46:36 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25207047
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 13:59 schreef Hik het volgende:
Ik geloof niet dat je het ooit slecht kan treffen qua weer.
Nou verkijk je hier niet op.
Hoewel het in Augustus wel weer de goede kant op hoort te gaan heb je vanaf maart kans dat je toch lange regenperiodes hebt. De zgn. Frente Frio die koud en nat weer vanuit Antartica meebrengt.
De Brazilianen gaan dan klagen over de kou terwijl het voor ons eigenlijk een prima temperatuur is en goed uit te houden maar als het gaat regenen dan is het andere koek. Elke zomer(onze) zijn er een aantal weken dat het eigenlijk continu regent. en dan dus niet een klein beetje.
Ga je dus in onze zomer naar Bahia dan moet je geluk hebben. maar ook in onze winter kan het nog wel eens verkeerd gaan. vorig jaar was ik er in Januari en heb ik drie weken bijna niets dan regen gehad. dat is een uitzondering maar geeft dus wel aan dat je geen garanties hebt op mooi weer.

De beste tijd qua weer om te gaan is dus November t/m Maart
Meeste kans op Regen April t/m Augustus
Een andere periode die interressant kan zijn is Juli t/m ongeveer November want in die periode kan je ten zuiden van Porto, in de Abrolhos Archipel walvissen zien die in deze periode hun jongen baren.

Als je de keus hebt zou ik dus niet voor onze zomer kiezen,
En verder vind ik de stranden van Porto en Porto Seguro zelf niet heel bijzonder, Ikzelf zit liever aan de andere kant van het riviertje in Arraial d'Ajuda. daar is het wat relaxter (Porto is een stad, Arraial een dorp) en daar zijn de betere stranden. Maar de mooiste stranden zijn nog 15 km zuidelijker in de buurt van Trancoso.

Engels wordt trouwens wel steeds meer gesproken nu er internationale charters komen maar een Portugees woordenboekje is absoluut aan te raden want het blijft toch een beperkt aantal mensen die je verstaan.
pi_25207276
Hoe lang woont FotovanDennis al in Brazil?

Ik ben een keer eind februari in Brasilia geweest(ik weet niet of het klimaat daar helemaal te vergelijken is) maar het is zo warm dan dat die regen niet veel uitmaakt mits het maar korte buien zijn.
pi_25213591
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang woont FotovanDennis al in Brazil?

Ik ben een keer eind februari in Brasilia geweest(ik weet niet of het klimaat daar helemaal te vergelijken is) maar het is zo warm dan dat die regen niet veel uitmaakt mits het maar korte buien zijn.
Wie zegt dat ik in Brazilie woon?
Ik heb er wel familie wonen en zodoende kom ik er wel regelmatig.
Maar helaas woon ik gewoon in Nederland.

Brasilia ben ik nooit geweest maar in het algemeen is het in het binnenland droger
behalve uiteraard in de buurt van de Regenwouden (hoewel Porto ook aan de uitlopers van het Atlantisch regenwoud (Mata Atlantica) ligt
En zelfs de kust kent verschillende natte periodes zo is bv in Natal alleen rond Juni redelijk wat regenval. maar ja wat wil je ook met zo een uitgestrekt land

Mocht je trouwens een verregende vakantie hebben in Bahia probeer dan ook gewoon een tripje het binnenland in. 100 km betekend vaak al een verschil van dag en nacht wat betreft de regen
pi_25216518
quote:
Ik heb er wel familie wonen en zodoende kom ik er wel regelmatig
Meer dan 1 keer per jaar?
pi_25216652
normaal ongeveer 2 x
maar helaas is het nu al weer een jaar terug dat ik er was
en voorlopig zit het er ook even niet in
pi_25216766
Leuk om daar familie te hebben

Ik heb helaas geen familie in Zuid Amerika, wel wat vrienden
pi_25425521
Misschien kunnen me de Brasilgangers mij vertellen waar de volgende plaatsen liggen en wat er te beleven is?

Cuiabá, Matta Grosso
Goiânia, Goias

Bij voorbaat dank.
pi_25426042
Weet iemand goedkope vluchten naar Rio de Janeiro (GIG).. ben niet zo'n held in zoeken
pi_25458193
Goiania ligt ongeveer 200 km vanuit brasilia. Er is niet zoveel te beleven. Tenminste, ik vond het een saaie stad. Hier in Brasilia is het al droog maar in Goiania lijkt dit nog veel erger. Nee, als ik er niet heen hoef, dan ga ik er ook niet heen... Enige reden dat wij daarheen gingen, was omdat de trouwjurken van daar van erg goede kwaliteit zijn en ook goedkoop...

Nu net aan mijn vrouw gevraagd wat er te doen is in Cuiabá... Ook niks, erg warm zegt ze.
pi_25458842
Waar ligt Cuibaba?

Ik vond Brasilia een relaxte stad, erg geordend en schoon voor Zuid Amerikaanse begrijppen. Al moet ik wel zeggen dat ik er weinig van gezien heb
pi_25459227
Brasilia is zeker wel een relaxte stad. Jammer dat er geen strand is hier, want dat is toch best wel een stukje rijden Ook heb je geen echt centrum, maar zijn de restaurantjes etc erg versprijdt, omdat elke aantal woonblokken een commercieel gedeelte heeft.
Zelf woon ik net buiten Brasilia, circa 15 minuten rijden. Wat verder van Brasilia...
Cuiaba moet ik op terug komen, ik heb geen idee waar dit ligt...
pi_25461093
off-topic:
Ik zie een aantal reacties van mensen die ook het binnenland willen bezoeken. Zelf heb ik een website over de Amazone (zie sig). Hij is nog niet helemaal klaar, maar er staat in ieder geval veel nuttige info op. Misschien hebben jullie zelfs nog aanvullende info.. dan hoor ik het graag.
pi_25462035
Mooie website, interessante info.... ik vond het wel grappig dat ik een banner kreeg van "Camelot wintersportreizen"....
pi_25462693
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 20:46 schreef Vince-E het volgende:
Mooie website, interessante info.... ik vond het wel grappig dat ik een banner kreeg van "Camelot wintersportreizen"....
Dank je.
Ja, dat van die banner is vrij zinloos. Ben momenteel ook bezig met het optimaliseren hiervan.. Maar ook eerst even de overige informatie afmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')