quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:59 schreef qwerty_x het volgende:
-eens is met Hik, voor de verandering-
ik herinner me ineens de vorige keer dat ik het met je eens was:quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:59 schreef Hik het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 4 november 2004 09:31 schreef Hik het volgende:
[..]
Je bent lief hoor...
het gaat me om de busrit, als de kans groot is op een gewapende overval op de bus dan kan ik wellicht beter met de trein gaan, of die rit helemaal niet maken.quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sao Paulo zal echt niet gevaarlijker of minder gevaarlijker zijn als Rio lijkt me.
Als je bang bent overvallen te worden, lijkt me de kans in een trein vele malen kleinerquote:Je kan ook met de trein begreep ik, wat is aan te bevelen?
Ik heb eigenlijk nooit iemand gehoord die die rit in een trein heeft gemaakt en heb ook geen idee of dat veiliger zou zijn. Het enige dat ik weet is dat ik zonder enig probleem 5 weken lang met de bus heb gereisd aldaar (samen en alleen). De bussen waren heel prima, heel luxe en in mijn ogen heel veilig. Maar misgaan... tja... het kan altijd natuurlijk. Je weet dat het af en toe gebeurt daar, hoewel ik, en dat geldt voor alles in Brazilië en daarbuiten, het idee heb dat mensen elkaar behoorlijk gek maken door de horrorstories keer op keer te herhalen. Ik denk dat het veilig is en dat het toch leuk is om op z'n minst een stukje met de bus te reizen. Maar jij moet dat natuurlijk voor jezelf bepalen!quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het gaat me om de busrit, als de kans groot is op een gewapende overval op de bus dan kan ik wellicht beter met de trein gaan, of die rit helemaal niet maken.
De mensen die zeggen dat de kans heel klein is om overvallen te worden in een trein hebben dus wel gelijk!quote:Op zondag 7 november 2004 23:20 schreef qwerty_x het volgende:
Zoals men in Brazilië placht te zeggen: de duurste manier van reizen in Brazilië is per trein: je moet namelijk eerst zelf de rails gaan leggen. Oftewel, er zijn geen treinen.
ik heb toch echt ergens gelezen dat er een trein reed tussen sao paulo en rio..quote:Op maandag 8 november 2004 18:13 schreef Hik het volgende:
[..]
De mensen die zeggen dat de kans heel klein is om overvallen te worden in een trein hebben dus wel gelijk!![]()
Dat is meer een soort trammetje.quote:Op maandag 8 november 2004 20:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er loopt wel een treintje naar Christo begreep ik en de metro's zijn ook erg veilig en goed in Rio en Sao paulo begreep ik.
naar alles wat ik erover gelezen en gezien heb. Ik denk dat ik ga mikken op volgend jaar(2006) of eventueel het jaar daarna, tegen die tijd zal ik het geld wel bij elkaar hebben hoop ik, t is natuurlijk duur.quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
why?
Ik heb wel degelijk een flink aantal treinen gezien! Je hebt bij halte "central" van de metro in Rio aan de laan presidente vargas het dom pedro trein station. van daaruit rijden diverse echte forenzen treinen. Verder heb ik in Brazilie niks echt gevaarlijks gezien, of meegemaakt al heb ik wel goed opgelet overal..quote:Op zondag 7 november 2004 23:20 schreef qwerty_x het volgende:
Zoals men in Brazilië placht te zeggen: de duurste manier van reizen in Brazilië is per trein: je moet namelijk eerst zelf de rails gaan leggen. Oftewel, er zijn geen treinen.
Dus BHFH: of begin maar vast bielzen te sjouwen of verzin een alternatief.
En wat het gevaar betreft van busreizen: onzin.
En het verschil tussen de gevaren in Rio en São Paulo:
> Rio is zeer gevaarlijk, maar alleen op specifieke plekken (afgezien van de sloppenwijken alleen maar op de standaard toeristische plekken plus de snelweg van/naar het internationale vliegveld)
> São Paulo is zeer gevaarlijk, maar zo ongeveer overal (helaas)
Nou verkijk je hier niet op.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:59 schreef Hik het volgende:
Ik geloof niet dat je het ooit slecht kan treffen qua weer.
Wie zegt dat ik in Brazilie woon?quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang woont FotovanDennis al in Brazil?
Ik ben een keer eind februari in Brasilia geweest(ik weet niet of het klimaat daar helemaal te vergelijken is) maar het is zo warm dan dat die regen niet veel uitmaakt mits het maar korte buien zijn.
Meer dan 1 keer per jaar?quote:Ik heb er wel familie wonen en zodoende kom ik er wel regelmatig
Dank je.quote:Op donderdag 10 maart 2005 20:46 schreef Vince-E het volgende:
Mooie website, interessante info.... ik vond het wel grappig dat ik een banner kreeg van "Camelot wintersportreizen"....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |