abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 17:30:26 #51
45833 crew  Fogel
pi_206377026
Lang geleden dat hier iets is gepost.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_206377153
Ik ga op dinsdag 1 november voor 6 weken naar Zuid-Amerika. Ik ben wel behoorlijk bereist maar tot dusver bleef dat beperkt tot het noordelijk halfrond. M'n reis begint met 6 dagen Brazilië. Ik verblijf van 1-6 november in Rio en vlieg de 6e 's avonds naar Iguazu waarna ik op de 7e de watervallen bezoek en Brazilië naar Argentinië verlaat.

Accomodatie en dergelijke in Rio is geboekt, het is me bekend dat het niet de veiligste stad is en dat je het verblijf best in Leblon, Ipanema, Copacapana of Leme kunt boeken. Dat advies heb ik ter harte genomen en dus verblijf ik daar in een privékamer in een hostel op de grens tussen Ipanema en Copacapana. Bijkomend potentieel probleem zijn de presidentsverkiezingen op 30 oktober, ik zal er maar het beste van hopen.

Waar ik tegenaan loop is dat ik graag een SIM-kaart wil kopen maar dit nogal een onderneming is vanwege het CPF nummer dat daarbij vereist wordt. Ik heb al kennis mogen maken met dit nummer toen ik de vlucht naar Iguazu boekte (met GOL), en dat was nogal een gedoe. Heeft iemand enig idee of er een omweg mogelijk is of dat ik beter een internationale simkaart met internet voor Brazilië kan kopen? In het geval van het laatste, iemand enig idee welke kaart de beste keuze is?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2022 17:44:23 ]
  woensdag 19 oktober 2022 @ 17:50:14 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206377233
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:42 schreef J.B. het volgende:
Ik ga op dinsdag 1 november voor 6 weken naar Zuid-Amerika. Ik ben wel behoorlijk bereist maar tot dusver bleef dat beperkt tot het noordelijk halfrond. M'n reis begint met 6 dagen Brazilië. Ik verblijf van 1-6 november in Rio en vlieg de 6e 's avonds naar Iguazu waarna ik op de 7e de watervallen bezoek en Brazilië naar Argentinië verlaat.

Accomodatie en dergelijke in Rio is geboekt, het is me bekend dat het niet de veiligste stad is en dat je het verblijf best in Leblon, Ipanema, Copacapana of Leme kunt boeken. Dat advies heb ik ter harte genomen en dus verblijf ik daar in een privékamer in een hostel op de grens tussen Ipanema en Copacapana. Bijkomend potentieel probleem zijn de presidentsverkiezingen op 30 oktober, ik zal er maar het beste van hopen.

Waar ik tegenaan loop is dat ik graag een SIM-kaart wil kopen maar dit nogal een onderneming is vanwege het CPF nummer dat daarbij vereist wordt. Ik heb al kennis mogen maken met dit nummer toen ik de vlucht naar Iguazu boekte (met GOL), en dat was nogal een gedoe. Heeft iemand enig idee of er een omweg mogelijk is of dat ik beter een internationale simkaart met internet voor Brazilië kan kopen? In het geval van het laatste, iemand enig idee welke kaart de beste keuze is?
Ik dacht dat je als toerist geen CPF nodig hebt maar een paspoort voldoende is voor een prepaid simkaart

quote:
No Brasil, desde 2014 quando recebeu a Copa do Mundo de Futebol, se estabeleceu que para um estrangeiro adquirir um chip telefônico precisaria somente de seu passaporte. O Serviço Móvel Pessoal (SMP), conhecido como Telefonia Móvel, só pode ser ofertado por prestadoras de telecomunicações devidamente autorizadas pela Anatel. São quatro as principais operadoras no país atualmente: Vivo, Claro, Tim e Oi.
https://s2rio.com.br/inte(...)pre-pagos-no-brasil/

ik weet niet hoe goed je Portugees is maar er staan ook wat adressen bij dichtbij Copacabana
pi_206377314
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik dacht dat je als toerist geen CPF nodig hebt maar een paspoort voldoende is voor een prepaid simkaart
[..]
https://s2rio.com.br/inte(...)pre-pagos-no-brasil/

ik weet niet hoe goed je Portugees is maar er staan ook wat adressen bij dichtbij Copacabana
Dat was zo ja, maar dat schijnt sinds november 2021 weer voorbij te zijn: https://www.gov.br/anatel(...)ca/cadastro-pre-pago
https://www.expat.com/forum/viewtopic.php?id=971001

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2022 17:57:52 ]
  woensdag 19 oktober 2022 @ 18:03:53 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206377389
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:57 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat was zo ja, maar dat schijnt sinds november 2021 weer voorbij te zijn: https://www.gov.br/anatel(...)ca/cadastro-pre-pago
https://www.expat.com/forum/viewtopic.php?id=971001
Ow kut
pi_206572596
Heb uiteindelijk een eSIM via Holafly gekocht voor ¤40. Kostbaar geintje, maar het werkt perfect. Een Braziliaanse Simkaart gaat overigens echt niet meer, ik heb het nog geprobeerd op o.a. Copacabana maar ze worden niet meer aan buitenlanders verkocht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2022 01:08:24 ]
pi_206572901
Overigens ben ik momenteel in Rio en vind ik het enorm de moeite waard. Ik zal met het negatieve beginnen:

De enige afrader is wat mij betreft het centrum, dat vind ik helemaal niks. Er liggen wel wat koloniale oude gebouwen maar de Brazilianen zijn er helaas in geslaagd het centrum in een hondslelijke en onsamenhangende lelijke bende te veranderen. De oude gebouwen staan veelal te verpieteren en op veel plekken is het vervangen voor generieke betonnen hoogbouw; echt dood- en doodzonde. Wat nog wel de moeite waard is in het centrum zijn het Koninklijk Portugees Leeskabinet, de oude kerken, de Selaron trappen, het gemeentelijk theater en het Amanhã museum. Blijf ook vooral 's avonds weg uit het centrum, want er hangt veel dubieus volk uit.

Hoogtepunten:
- een wedstrijd van Flamengo in het Maracana stadion. Nog nooit zo'n geweldige sfeer in een stadion meegemaakt, ondanks dat het eigenlijk een duel voor des keizers baard was en het stortregende. Fluminense voetbalt overigens in hetzelfde stadion maar trekt blijkbaar wat minder publiek.
- Suikerbroodberg: fantastische wandeling omhoog, en daarna nog de kabelbaan (110 R$) genomen. Een adembenemend uitzicht over Rio. Aansluitend op het Praia Vermelha strand vertoefd, wat mij betreft het mooiste en prettigste strand van Rio. Niet te druk, mooi strand en de zee is er way rustiger, dus je kunt er veilig zwemmen.
- Wandeling van Parco Lage naar Cristo Redentor: wandeling bergop door de jungle, doe deze alleen als geoefend wandelaar met fatsoenlijk materiaal want het is een pittige wandeling. Op een deel moet ook geklommen worden. Het uitzicht vanaf het standbeeld was uiteindelijk ook heel mooi.
- Indien je een taxi van of naar het Cristo Redentor standbeeld neemt kan je onderweg ook stoppen bij de Mirante Dona Marte. Veel rustiger, gratis en ook een prachtig uitzicht. Enige bizarre was wel dat ik daar in de verte zeker 5 minuten lang mitrailleurvuur hoorde, dan word je er toch even aan herinnerd dat er wat veiligheidsproblemen zijn in Brazilië.
- zonsondergang vanaf Pedro do Arpoador in Ipanema. Echt een schitterend beeld met de 'Twee broers' op de achtergrond.

Kortom, verblijf vooral in Leblon, Ipanema, Copacabana, Leme en Urca. Die delen zijn relatief veilig en voor het zien van de rest van de stad kan je wat tripjes ondernemen. Morgenochtend beklim ik nog de Pedra Bonita en dan vlieg ik in de namiddag naar Foz do Iguaçu.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2022 01:49:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')