Denk niet dat de Italianen op de gulden zitten te wachtenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:49 schreef Monidique het volgende:
Waarom geen gulden terug? Natuurlijk, het gaat gigantisch veel kosten om die gulden weer terug in de roulatie te brengen, maar we krijgen dan wel weer meer controle over ons monetair beleid.
Das wel handig inderdaad. Het schijnt dat Duitsland 0,5% in gdp terug moest omdat ze hun lage rente voordeel kwijt waren met de mark. En dat Spandje 3% gdp heeft gewonnen omdat de rente daar eerst zo fucking hoog was.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:49 schreef Monidique het volgende:
Waarom geen gulden terug? Natuurlijk, het gaat gigantisch veel kosten om die gulden weer terug in de roulatie te brengen, maar we krijgen dan wel weer meer controle over ons monetair beleid.
bron?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:47 schreef pberends het volgende:
LOL, Italiaanse minister wil de euro opheffen.
Typisch kortetermijn denken weer. Euro is er net 3 jaar laat die munt zsich eerst maar eens op lange termijn bewijzen, na 3 jaar kun je nog niet stellen dat de Euro een ramp is.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:49 schreef Monidique het volgende:
RTLZ, maar ik kan nog niets vinden op enige nieuwssites.quote:
Nou ja, dat moet je misschien zeggen tegen mensen die vinden dat de Euro een ramp is en dat er nieuwe verkiezingen moeten komen. Het lijkt mij een feit dat we meer controle over ons monetair beleid hebben als we de gulden terugkrijgen. En om maar te hopen dat die munt zich over een aantal jaar wel gaat bewijzen, lijkt mij nou ook niet geen solide basis om zo'n ding in te voeren.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Typisch kortetermijn denken weer. Euro is er net 3 jaar laat die munt zsich eerst maar eens op lange termijn bewijzen, na 3 jaar kun je nog niet stellen dat de Euro een ramp is.
Korte termijn denken/beleid wint helaas steeds meer aan invloed in dit land, bevalt de regering na 3 maanden niet gaan we gelijk schreeuwen om nieuwe verkiezingen enz enz.
Newspostedquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://reuters.myway.com/(...)Y-ITALY-EURO-DC.html
Dat is waar maar of het wenselijk is voor de economie is een ander verhaalquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:03 schreef Monidique het volgende:
. Het lijkt mij een feit dat we meer controle over ons monetair beleid hebben als we de gulden terugkrijgen.
Ik zeg ook niet dat de euro zich in positieve zin gaat bewijzen alhoewel ik daar wel van uit ga maar dat je de euro nog niet goed kan beoordelen na 3 jaar.quote:En om maar te hopen dat die munt zich over een aantal jaar wel gaat bewijzen, lijkt mij nou ook niet geen solide basis om zo'n ding in te voeren.
Daar ben ik het wel mee eens. Je kan echter wel zeggen, denk ik, dat zolang Frankrijk en Duitsland doen zoals het hen uitkomt, wij samen met onze munt overgeleverd zijn aan de grillen van grote landen in Europa. Dat is eng.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is waar maar of het wenselijk is voor de economie is een ander verhaal
[..]
Ik zeg ook niet dat de euro zich in positieve zin gaat bewijzen alhoewel ik daar wel van uit ga maar dat je de euro nog niet goed kan beoordelen na 3 jaar.
Als iemand profiteert, kost het de ander dus geld. Je kunt wel mooi zeggen dat wij meer exporteren naar Spanje, maar dat betekent dat Spanje meer importeert, wat weer slecht voor hun economie is. Het gaat dus nergens over. Overigens merk ik totaal niet aan de economische groei en koopkracht dat die extra handel (waarschijnlijk het doorschuiven van dozen) nuttig is voor ons.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:10 schreef Sidekick het volgende:
Juist, meer controle over onze eigen economische neergang.
Weet je wat, laat ieder mens controle hebben over zijn persoonlijke munteenheid. Want er is niets zo handig als een universeel ruilmiddel dat niet universeel is.
Dat hoeft natuurlijk niet, het is mogelijk dat Spanje geld verdient met de door hun geimporteerde goedren. Het is geen zero-sum.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Als iemand profiteert, kost het de ander dus geld. Je kunt wel mooi zeggen dat wij meer exporteren naar Spanje, maar dat betekent dat Spanje meer importeert, wat weer slecht voor hun economie is.
Handel is ook niet de enige factor voor koopkrachtstijging.quote:Het gaat dus nergens over. Overigens merk ik totaal niet aan de economische groei en koopkracht dat die extra handel (waarschijnlijk het doorschuiven van dozen) nuttig is voor ons.
Dus gaat het weer ten koste van ons. De enige factor van economische groei waar de hele wereld wat aan heeft is productiviteitsgroei. Geen enkele andere factor. Andere factoren als investeringen, meer handel enzovoorts gaan ten koste van andere landen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet, het is mogelijk dat Spanje geld verdient met de door hun geimporteerde goedren. Het is geen zero-sum.
Shitttt.quote:Paul Groot .... Pim Fortuyn/Willibrord Frequin/Ron Brandsteder/Jaap de Hoop Scheffer/Jozias van Aartsen/Jan des Bouvrie/Ruud Lubbers/Gerard Reve/René Froger/Adriaan van Dis/Henk Westbroek/Wim Kok/Peter R. de Vries/Jan Wolkers/Frits Bolkestein/Mat Herben/Annemarie Jorritsma/Herman Heinsbroek/Gerrit Komrij/Bassie van Toor/Emile Ratelband/Frits Wester/Wouter Bos/Midas Dekkers/Jan Keizer/Cees van Drongelen/Boris Dittrich/Man/Man in darkroom/Jan Piet Hein Donner/Jeroen Pauw/Hans Breukhoven/Max Westerman/Marten Fortuyn/Nico Zwinkels/Jac Goderie/Abou Jahjah/Ivo Niehe/Jacques Chirac
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:31 schreef Monidique het volgende:
Zo werkt het niet echt, hoor, peter.
Misschien moet je geen topics openen over onderwerpen waar je geen verstand van hebt.quote:
Waarom gaat het in dit voorbeeld ten koste van ons? Dat Spanje wellicht meer productiviteit heeft door de bij ons gekochte producten betekend niet dat de productiviteit bij ons omlaag gaat, integendeel zelfs door de gestegen export stijgt de productie bij ons ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus gaat het weer ten koste van ons. De enige factor van economische groei waar de hele wereld wat aan heeft is productiviteitsgroei. Geen enkele andere factor. Andere factoren als investeringen, meer handel enzovoorts gaan ten koste van andere landen.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:04 schreef Monidique het volgende:
http://reuters.myway.com/(...)Y-ITALY-EURO-DC.html
De titel van het topic past goed bij de openingspost.quote:
Jammer dat een politicus deze woorden niet in de mond heeft genomen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:31 schreef pberends het volgende:.
Ach ik kan ook verkondigen dat elke euro die de overheid uitgeeft goed voor de economie is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |