Van NOS teletekst.quote:Marc Lotz is met onmiddellijke ingang
ontslagen door zijn ploeg Quick Step.De
31-jarige Nederlander is betrapt op het
gebruik van epo.
In een fax aan persbureau Belga neemt
Lotz alle verantwoordelijkheid op zich:
"Op 30 mei 2005 heb ik in het kader van
een gerechtelijk onderzoek het gebruik
en bezit van epo toegegeven.De drang om
de ploeg en mijn omgeving niet teleur
te stellen was zo groot dat ik mijn
toevlucht nam tot deze handelwijze.Ik
betreur dat ik het vertouwen van mijn
ploeg,fans en familie heb geschaad."
Lotz was bezig aan zijn eerste seizoen
bij het Belgische Quick Step.Daarvoor
reed hij jarenlang voor Rabobank.
quote:"Ik heb epo genomen en bied mijn ontslag aan"
wo 01/06/05 - Quick-Step-renner Marc Lotz is betrapt op het gebruik van het verboden product epo en neemt zijn verantwoordelijkheid.
(later meer)
Ach, en zijn volgens mij zoveel manieren om er aan te komen ....quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:12 schreef Zwansen het volgende:
Hoe komt zo'n renner er aan? En de eigen ploeg controleert toch ook?
Oh en waarom wordt de rest niet betrapt dan? Elke renner wordt meerdere malen per jaar jaar op EPO gecontroleerd...quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:19 schreef HassieBassie het volgende:
Iedere wielrenner gebruikt EPO of andere doping. Kan ook niet anders, als er maar 1 wielrenner het zou gebruiken zou hij alles winnen. Marc Lotz heeft nog nooit wat gewonnen, en dan moet ik geloven dat degenen die harder rijden dan hij dat helemaal clean doen?
Maar goed, mij boeit die hele doping sowieso niet. Ik ga ervanuit dat iedereen gebruikt, dus kan ik me weer concentreren op de wedstrijden waarin iedereen een gelijke kans heeft.
Wat Armstrong, Ullrich, Basso etc pakken kan nog niet opgespoord wordenquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh en waarom wordt de rest niet betrapt dan? Elke renner wordt meerdere malen per jaar jaar op EPO gecontroleerd...
Inderdaad dat er gebruikt wordt weet iedereen wel maar er te veel aan denken wil niemand...quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Eigenlijk kan het me ook geen fuck schelen wat ze gebruiken.
Ik wil gewoon mooie koersen zien!
In Duitsland kun je het gewoon in de apotheken bestellen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:13 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ach, en zijn volgens mij zoveel manieren om er aan te komen ....
Op hematocrietwaarde ja. Het is natuurlijk puur toeval dat alle toprenners zo gemiddeld een waarde hebben van 48, terwijl dat in de natuur echt zelden voorkomt. Of zou het iets te maken hebben met de maximale bovengrens van 50 waar ze net onder willen blijven?quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh en waarom wordt de rest niet betrapt dan? Elke renner wordt meerdere malen per jaar jaar op EPO gecontroleerd...
ooit al eens van hoogtestages en zuurstofkamers gehoord?quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:34 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Op hematocrietwaarde ja. Het is natuurlijk puur toeval dat alle toprenners zo gemiddeld een waarde hebben van 48, terwijl dat in de natuur echt zelden voorkomt. Of zou het iets te maken hebben met de maximale bovengrens van 50 waar ze net onder willen blijven?
Daarbij is EPO echt niet de enige prestatiebevorderende dope op de markt. Zegt de naam Balco je iets? Zo ja, denk je echt dat dat een los opzichzelfstaand geval was?
De naiviteit
De ploeg heeft het wel zelf ontdekt en hem zelf ontslagen. Het lijkt me dus duidelijk niet van de ploeg uit.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:35 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met de rest van die ploeg zit.
Of hoe moeten we 'de drang om de ploeg niet teleur te stellen' uitleggen?
Die testen zijn er inderdaad ja, ein-de-lijk. Helaas is het merendeel van het peloton al overgestapt op iets nieuws.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:37 schreef placebeau het volgende:
[..]
ooit al eens van hoogtestages en zuurstofkamers gehoord?
er zijn trouwens al testen om na te gaan of EPO gebruikt werd.
Een jaar schorsing ofzo... Om vervolgens nergens meer aan de bak te komen. Ja misschien alsnog bij Quick Step, Virenque mocht daar ook weer terecht.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:47 schreef Remzz het volgende:
Tja.... Hoe zal het nu verder met zijn wielercarriere gaan?
Vlak voor wedstrijden of tijdens wordt er volgens mij inderdaad niet veel meer gepakt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:50 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Die testen zijn er inderdaad ja, ein-de-lijk. Helaas is het merendeel van het peloton al overgestapt op iets nieuws.
Maar goed, ik begrijp dat het op de 1 of andere manier leuker is om te denken dat degenen die gepakt worden inderdaad de uitzonderingen zijn, en dat de rest clean rijdt. Persoon boeit mij het echt geen ene fuck of dat zo is of niet, als de wedstrijden maar spannend zijn.
jamaar, Virenque was een prijsbeest, dat is het verschilquote:Op woensdag 1 juni 2005 17:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een jaar schorsing ofzo... Om vervolgens nergens meer aan de bak te komen. Ja misschien alsnog bij Quick Step, Virenque mocht daar ook weer terecht.
Eerlijk, hij is niemendal eerlijk. Hij pakt op eigen geweten, beliegt zijn ploeg en zijn suporters en de hele wielerwereld, maar als hij betrapt wordt is ie eerlijk, dan is het gemakkelijk om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:01 schreef popolon het volgende:
Kan gebeuren.
Hij is tenminste wel eerlijk
Och, hij wurmt zich niet in allerlei rare bochten, dat bedoel ik er eerder mee te zeggen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:06 schreef placebeau het volgende:
[..]
Eerlijk, hij is niemendal eerlijk. Hij pakt op eigen geweten, beliegt zijn ploeg en zijn suporters en de hele wielerwereld, maar als hij betrapt wordt is ie eerlijk, dan is het gemakkelijk om eerlijk te zijn.
Waarom geeft ie direct toe? dan krijgt hij verdomme een jaar strafvermindering ā la meirhaeghe.
Ja maar die gaan dan ook niet fietsen. Die zijn in andere sporten weer goed. Kenianen zullen nooit de Tour winnen maar des te makkelijker de Marathon. Andersom geld dat ook in mijn ogen. Iedereen heeft de genen voor 1 tak van sport.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou 99% van de wereldbevolking is al vanaf de geboorte bij voorbaat ongeschikt om de Tour te winnen. (verkeerde genen). Als dat niet oneerlijk is....
Dat zeker niet. Natuurlijke atleten met balgevoel kunnen in een hoop sporten heel ver komen als ze het zouden proberen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:25 schreef Remzz het volgende:
Andersom geld dat ook in mijn ogen. Iedereen heeft de genen voor 1 tak van sport.
Dat zal ook wel meevallen, ik heb Garzelli en Basso gewoon de Giro zien rijden dit jaar, terwijl ze vorig jaar toch echt doping 'probleempjes' hadden.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een jaar schorsing ofzo... Om vervolgens nergens meer aan de bak te komen. Ja misschien alsnog bij Quick Step, Virenque mocht daar ook weer terecht.
Absoluut niet. Cijfers noemen is moeilijk, maar volgens mij is zeker 75% (als het niet véééél meer is) van de wereldbevolking dermate onathletisch van aanleg dat ze zelfs met de modernste materialen, trainingsmethoden en alle mogelijke doping nooit ook maar in de buurt zullen kunnen komen van de wereldtop in wat voor tak van sport dan ook. Echt waar, some have it, some just don't.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:25 schreef Remzz het volgende:
Iedereen heeft de genen voor 1 tak van sport.
Ik vind die 25% die dan wel in de buurt zou kunnen komen dan ook al erg veel!quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Absoluut niet. Cijfers noemen is moeilijk, maar volgens mij is zeker 75% (als het niet véééél meer is) van de wereldbevolking dermate onathletisch van aanleg dat ze zelf met de modernste materialen, trainingsmethoden en alle mogelijke doping nooit ook maar in de buurt zullen kunnen komen van de weredtop in wat voor tak van sport dan ook. Echt waar, some have it, some just don't.
er gaan al jaren geruchtig over dopinggebruik binnen het NL circuit. Misschien is dit wel de aanzet er toequote:Op woensdag 1 juni 2005 16:06 schreef Zwansen het volgende:
Godver... Ik mag hopen dat het hier bij blijft, misschien weet Marc wel meer..
dat sowieso. 2 jaar schorsing, na die jaar mag je 2 jaar niet in een PT team rijden. Dan gaan al 4 jaar voorbij. Hij is al in de 30. Dus dat lijkt me wel gelopen zaak.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:40 schreef Suijk het volgende:
Tering, valt die even een eind naar beneden in mijn achting...
Einde carriére lijkt me...
quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:27 schreef BarBaar het volgende:
Wanneer wordt het eens duidelijk dat iedere topsporter in alle takken van topsport gebruiken?
Daar geloof ik dus gewoon niets van. Ik denk dat weinig schaatsers doping gebruiken.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:27 schreef BarBaar het volgende:
Spijtig voor Marc idd.. Weer een knecht down... Weer een zondebok erbij...
Wanneer wordt het eens duidelijk dat iedere topsporter in alle takken van topsport gebruiken? Wanneer wordt dat nu eens geaccepteerd?
en er zijn doktoren die t in de auto hebben om naar een Russisch kinderziekenhuis te brengenquote:Op woensdag 1 juni 2005 17:26 schreef placebeau het volgende:
[..]
In Duitsland kun je het gewoon in de apotheken bestellen.
Jammer voor Lotz, maar goed voor de wielersport dat het ontdekt wordt en direct wordt opgetreden.
Ik geloof daar ook niks van, maar schaatsers lijken me juist mensen die erg veel baat hebben bij doping, ze leveren vergelijkbare prestaties met hardlopers en daar is doping ook niet onbekend.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:58 schreef Remzz het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus gewoon niets van. Ik denk dat weinig schaatsers doping gebruiken.
quote:De drang om
de ploeg en mijn omgeving niet teleur
te stellen was zo groot dat ik mijn
toevlucht nam tot deze handelwijze.
Denk je dat er ook maar iemand is die denkt dat professionele wielrenners clean zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:43 schreef -Vaduz- het volgende:
En nu krijgen we weer het etiket dopingsport en daar doe je de cleane sporters tekort mee.
Tegenwoordig worden juist de sukkels betrapt. De absolute toppers hebben hun zaakje beter voor elkaarquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:56 schreef Bonobo11 het volgende:
![]()
Einde carriere, pfff als zelfs de knechten al betrapt worden
Dat dacht ik ook meteen jaquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:35 schreef knep het volgende:
Tja hij reed ook wel erg sterk in het voorjaar.
Idd.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:29 schreef Juan Zueco het volgende:
Laat die beerput nu eindelijk eens helemaal opengaan.
J.
Camenzind in 1998quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:53 schreef Ericr het volgende:
En de Mapei's waar Lefevre ploegleider was reden soms ook alsof ze een extra motortje hadden, remember Paris Roubaix. Ongekende zege met 3 Mapei's die iedereen er af rijden.
Ja, ik. Niet iedereen rijdt rond met zooi in z'n lichaam.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:04 schreef APK het volgende:
[..]
Denk je dat er ook maar iemand is die denkt dat professionele wielrenners clean zijn?![]()
Dus de ploeg wist er wel van volgens Ducrot??quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:10 schreef HassieBassie het volgende:
Gisteravond bij Studio Sport had Maarten Ducrot toch wel een heel duidelijk verhaal. Geen enkele renner kan doping gebruiken zonder dat zn eigen teamarts dat direct merkt. Komt bij dat je EPO eigenlijk niet zonder medische begeleiding kan nemen.
De grootste zorg van Lotz is dan ook dat zn ploeg niet in opspraak komt, en ach, dat zal ook wel niet gebeuren, ook al moeten ze het geweten hebben. Niemand zit te wachten op een nieuw dopingschandaal, zo vlak voor de Tour.
Terecht ook, aangezien alle toppers gebruiken. Zou een leuke Tour worden.
Vond je? Ik vond hem juist verrassend kritisch. Hij gaf tussen de zinnen door ook toe dat iedere renner zn best doet zo dicht mogelijk bij de 50% hematocriet te komen zonder eroverheen te gaan. Ook kwam hij met het simpele feit dat de ploeg ervan moet hebben geweten, omdat epo gebruik direct blijkt uit analyse van de bloedplaatjes, iets wat iedere arts van een wielerploeg regelmatig doet.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:54 schreef PLAE@ het volgende:
Komop zeg dat slappe gelul van Ducrot gisteravond was gewoon weer om het hachje van de wielersport te redden.
Hij kan ook niet zeggen dat iedereen gebruikt, want dan wordt ie door 'het wereldje' volledig uitgekotst.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:05 schreef Lortnoc het volgende:
Het verhaal van Ducrot kwam er anders toch op neer dat: 1. De ploeg ervan moest hebben geweten 2. Er meerdere mensen bij betrokken zijn. 3. Dat er een markt voor doping is en dus meerdere renners pakken. 4. Hij vond dat alles tot op de bodem uitgezocht moest worden.
Dus dat valt wel mee met het hachje redden. Hij zegt natuurlijk niet dat iedereen gebruikt maar ontkennen dat het veel voorkomt deed hij zeker niet.
Sommige mensen kijken wielrennen niet alleen op tv, maar gaan er ook daadwerkelijk heen. Ga per jaar naar zo'n 20 wedstrijden kijken minimaal. En daar zie je toch hoe de sporters echt zijn en Lotz toonde zich hier als een echte goeie gast die het verdient om supporters te hebben. Sommige sporthelden zoek je niet uit op prestatie, maar op waarde die ze brengen voor de sportquote:Op donderdag 2 juni 2005 17:54 schreef PLAE@ het volgende:
Komop zeg dat slappe gelul van Ducrot gisteravond was gewoon weer om het hachje van de wielersport te redden.
En Lotz een held? Lotz was een middelmatige renner die in de tour ineens werd opgehemeld als meesterknecht terwijl hij hem op het vlakke uit de wind hielden wat later doordat hij de enige renner was die enigzins in beeld was geweest met nota bene een 8e plaats. Voor de rest bakte hij er niet veel soeps van.
Volgens mij heeft hij 80% van de symphatie van mensen hier gewonnen door de interviewtjes met Rick Niemann destijds in het tourjournaal. Waar of niet?![]()
Ik ben zelf erg dicht bij het wereldje geweest dus weet wel waarover je praat. Maar in Lotz heb ik nooit veel gezien. Al ben ik sowieso niet zo van het rabo clubjequote:Op donderdag 2 juni 2005 18:09 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Sommige mensen kijken wielrennen niet alleen op tv, maar gaan er ook daadwerkelijk heen. Ga per jaar naar zo'n 20 wedstrijden kijken minimaal. En daar zie je toch hoe de sporters echt zijn en Lotz toonde zich hier als een echte goeie gast die het verdient om supporters te hebben. Sommige sporthelden zoek je niet uit op prestatie, maar op waarde die ze brengen voor de sport(al heeft hij die nu heel erg geschaad)
Je lijkt Michael Boogerd wel. Die begon ook al zo.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:08 schreef Chepke het volgende:
Ik heb et te doen met Marc Lotz, sterkte jongen!!!
Hij heeft het echt niet voor de lol gedaan. En ik zeg ook niet dat hij niet gestrafd moet worden.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:14 schreef BVO het volgende:
[..]
Je lijkt Michael Boogerd wel. Die begon ook al zo.
Wat een kul zeg. Wie zich brandt, moet op de blaren zitten...
Dat rabo clubje valt wel mee, zolang er maar geen bobo's of andere mensen in de buurt zijn. Bij de rustige rondes zijn het hele spontane mensenquote:Op donderdag 2 juni 2005 18:10 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik ben zelf erg dicht bij het wereldje geweest dus weet wel waarover je praat. Maar in Lotz heb ik nooit veel gezien. Al ben ik sowieso niet zo van het rabo clubje![]()
Het gebeurt al vanaf de jonge jeugd...quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik stond ervan te kijken. Ook al weet je onderbewust dat heel veel wielrenners wellicht snoepen uit de verboden potjes had ik van Lotz en zijn nuchtere uitstraling juist het idee dat ie clean was. Niet dus, erg dom van die jongen, is meteen einde carriere
Er zal heus wel waarheid van Ducrot inzitten. En het is zeker niet allemaal slapgelul. Sterker nog hij heeft gelijk ook nog door te zeggen dat er een netwerk achter moet zitten. En dat Lotz dat niet in zijn eentje gedaan heeft.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:54 schreef PLAE@ het volgende:
Welke uitspraken zijn dat dan?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Er zal heus wel waarheid van Ducrot inzitten. En het is zeker niet allemaal slapgelul. Sterker nog hij heeft gelijk ook nog door te zeggen dat er een netwerk achter moet zitten. En dat Lotz dat niet in zijn eentje gedaan heeft.
Ducrot is dan ook niet erg populair binnen de wielerwereld nadat hij, Peter Winnen en nog iemand de enigste zijn die hun bek durven open te trekken wb het onderwerp doping. Ze hebben in verleden uitspraken gedaan wat bij de meeste niet goed gevallen is. Dus wat dat betreft is Ducrot wel een man die zegt waar het op staat![]()
Ow zo zijn er wel meer. Ik zit dit jaar al tussen de 15-20 wedstrijden die ik bezocht heb. En Lotz is idd een sympathieke gast. Kun je altijd mee praten en hij praat ook gewoon terug meestal. Dat zijn de meeste renners overigens praat jij niet tegen hun dan lullen ze wel tegen jouquote:Op donderdag 2 juni 2005 18:09 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Sommige mensen kijken wielrennen niet alleen op tv, maar gaan er ook daadwerkelijk heen. Ga per jaar naar zo'n 20 wedstrijden kijken minimaal. En daar zie je toch hoe de sporters echt zijn en Lotz toonde zich hier als een echte goeie gast die het verdient om supporters te hebben. Sommige sporthelden zoek je niet uit op prestatie, maar op waarde die ze brengen voor de sport(al heeft hij die nu heel erg geschaad)
Michael Zijlaard, Bas van Doorn zover ik weet. Zullen er vast meer zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:28 schreef Chepke het volgende:
[..]
Welke uitspraken zijn dat dan?
Welke nederlandse renners hebben trouwens bekend ooit gebruikt te hebben?
Dat sowieso. Rabobank is een gekke huis. niet zozeer dat de renners zo egoistisch zijn enzo maar gewoonweg omdat er teveel groupie volk omheen staat. Daardoor gaan de renners zich vanzelf anders gedragen dan wanneer je ze privé tegenkomt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:36 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Dat rabo clubje valt wel mee, zolang er maar geen bobo's of andere mensen in de buurt zijn. Bij de rustige rondes zijn het hele spontane mensenAl zijn ploegen zoals het oude Bankgiro toch echt geweldig om een avond mee in het hotel te zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |