Wijze woorden!quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Het ultieme Fok! gerecht is natuurlijk overdag Golden Power en (nep) Sultana, en 's avonds bier en pizza
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben die dag jarig.
ik zal eens nadenken.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:33 schreef Nolius het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Weet je een leuk gerecht?
Lees ff de OPquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik zal eens nadenken.
heb je voorkeuren?
Het hoeft toch geen studentenmenu te worden? Het moet een FOK-menu wordenquote:Op zondag 5 juni 2005 01:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, weet je, ik weet weliets leuks. als hoofdgerecht een lekere kiptajine, en alstoeneen lekkere zachtge chocoladetaart, hoofdgerecgt nog nietuit
maar welke student eet dat niu
Daar gaat toch geen 2 uur over gedaan worden?quote:Op zondag 5 juni 2005 01:50 schreef APK het volgende:
...Men neme een Diepvriespizza...
quote:Op zondag 5 juni 2005 02:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Daar gaat toch geen 2 uur over gedaan worden?![]()
Daarbij is het én niet leuk voor de mensen die gaan koken (want te simpel en geen uitdaging, mag je het eigenlijk wel koken noemen???), én niet leuk voor de luisteraars, daar echt werkelijk iedereen met een AH in de buurt jouw "menu" kan maken, zelfs als ze 2 flessen jenever achter de kiezen hebben![]()
Het moet toch een fok!-gerecht zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:57 schreef Nolius het volgende:
FOK! is natuurlijk een jongerensite. Dus moet het bijvoorbeeld niet een te duur gerecht zijn. check
spelregelsHet gerecht moet in ongeveer 2 uur klaar te maken zijn check Het totale diner moet uit 3 gangen bestaan (vooraf, hoofd en toetje) check Het moet mogelijk zijn het gerecht in een normale keuken te bereiden check aanwezig keukengerei: 4 gaspitten, oven, magnetron check
ah, waarom?quote:Op zondag 5 juni 2005 03:50 schreef Chielus het volgende:
eigenlijk is Lasagne wel een ultiem Fok gerecht, maar dat kost waarschijnlijk teveel tijd.
En hoe zou je die lasagne en dit hierboven moeten bereiden?quote:of misschien een tafel met Tapas, ook erg populair hier.
Of het enigste waar echt iedereen een menig over heeft: Biefstuk
quote:Op zondag 5 juni 2005 02:31 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Het hoeft toch geen studentenmenu te worden? Het moet een FOK-menu wordenwat wellicht typerend is voor CUL.
Ik heb alleen geen idee hoe kiptajine bereid wordt en de ultieme chocoladetaart moet ik ook nog steeds tegenkomen in Nederland (in Schotland namelijk superlekkere chocoladetaart gegeten, de beste ooit!)
Iets met chocolade als toetje lijkt me zoiezo wel voor iedereen geschikt, dat is echt iets waar je iedereen plezier mee doet![]()
ikzelfheb het in een [flinke] braadpan gedaan, bij gebrek aan een tajine, gaat primaquote:Tajine van kip met tuttifrutti
je kan het klaarmaken in een echte tajine, maar natuurlijk ook gewoon in de ouderwetse hollandse braadpan!
ingredienten
1 envelopje saffraandraadjes [ik heb t zonder gedaan, ging prima
1 kippenboulliontablet
4 kippenbouten met vel, in 2 stukken gehakt
kipkruiden
olijfolie
1 gesnipperd ui
2 fijngehakte teentjes knoflook
2 tl/ gemberpoeder
half kaneelstokje
250 gr. gewassen tuttifrutti
4 plakjes citroen
saffraan en boulliontablet in maatbeker doen, overgieten met 400 ml. kokend water, doorroeren en saffraan 10 min. weken.
kippenbouten bestrooien met de kipkruiden. in braadpan of tajine olijfolie verhitten, stukken kip rondom bruin bakken en uit de pan op ene bord scheppen
eventueel overtollig vet uit de pan scheppen.
ui en knoflook 2 min. in braadvet fruiten. gemberpoeder en kaneelstokje erdoor, saffraan met weekwater opschenken en aan de kook brengen. tuttifrutti, plakjes citroen en stukken kip erdoor scheppen. deksel schuin op de pan leggen en ion ca. 45 min. gaarstoven.
kip af en toe keren.
op smaak brengen met zout en peper.
ik heb het geserveerd met couscous met fijngesneden tuttifrutti en geroosterde pijnboompitjes erdoor
Ja, dat moet dan wel afgestemd worden....quote:Op zondag 5 juni 2005 13:12 schreef Chielus het volgende:
zoiets, dat iedereen 2 of 3 verschillende hapjes maakt.
Als het lekker lijkt wil ik het wel uittypenquote:Op zondag 5 juni 2005 23:33 schreef MaRySe het volgende:
Ik weet wel wat lekkers
Mexicaanse bonensoep als voorgerecht, met tacochips
wraps (Mexicaanse pannenkoeken) als hoofdgerecht
en als toetje crème caramel
Ga je gang dan kunnen we het beter beoordelen!quote:Op zondag 5 juni 2005 23:35 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Als het lekker lijkt wil ik het wel uittypen
Wat hij zegt!!quote:Op zondag 5 juni 2005 23:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ga je gang dan kunnen we het beter beoordelen!
Mexicaanse bonensoepquote:Op zondag 5 juni 2005 23:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ga je gang dan kunnen we het beter beoordelen!
Verzin jij ook een lekker menu danquote:Op maandag 6 juni 2005 00:15 schreef snowqueen911 het volgende:
Mexicaans soepie. makkelijk, gezond & lekker.
Maryse is al bezig het recept neer te typen...
Typ ook even die tiramisu voor mij danquote:Op maandag 6 juni 2005 00:24 schreef snowqueen911 het volgende:
Ik kan helaas niet meedoen want zit de 13e in Turkije (joehoe)
Maar hier ene lekker deessert (Maryse mag het gebruiken als ze wil)
Het is een chinees dessert, lekker en makkelijk.
Je hebt nodig: pareltapioca (in de toko verkijgbaar) en kokosmelk en (riet)suiker.
je brengt de kokosmelk aan de kook met suiker naar smaak (mag best zoet, het is een dessert tenslotte) dan mik je de tapiocaparels erin. Op de verpakking staat aangegeven hoe lang, en hoeveel tapiocapareltjes per dl melk (verschilt per soort). Vooral voor de kokosliefhebbers een superdessert!
of crème brulee of flanquote:Op maandag 6 juni 2005 07:42 schreef Euc- het volgende:
Tiramisu is idd erg lekker en leuk om zelf te maken. Helaas moet het veel te lang opstijven.
Kunnen we beter iets van crêpes maken met een bolletje ijs(kunnen we nog flamberen ook
)
Deo+aansteker lukt ookquote:Op maandag 6 juni 2005 15:28 schreef Euc- het volgende:
[..]
maar dan moet je weer zo een brander aan gaan schaffen
Ik denk dat je dan wel een beetje een vreemde deosmaak aan je eten hebtquote:
graagquote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:41 schreef dutch-mamma het volgende:
zal de recepten eens opzoeken als jullie interesse hebben.
[afbeelding]
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:46 schreef Euc- het volgende:
enne, wij gaan daar voor jan doedel zitten?
Het is de bedoeling dat je met makkelijk toegangbare gerechten op de proppen komt, die iedereen na kan maken, niet die jij gaat maken en wij mogen het gaan proeven..
Dat is ook mijn bedoeling, Indisch koken is echt niet alleen freaken voor topkoks! Ik zal z.s.m. (echt waar!) receptjes neerzetten die iedere gek kan maken!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:46 schreef Euc- het volgende:
enne, wij gaan daar voor jan doedel zitten?
Het is de bedoeling dat je met makkelijk toegangbare gerechten op de proppen komt, die iedereen na kan maken, niet die jij gaat maken en wij mogen het gaan proeven..
Even geduld, komt dit weekend voor elkaar!quote:
Ziet er erg lekker uit, op enkele dingetjes na: neem ipv gehakt allerlei soorten vlees, biefstuk, kipfilet, etc etc, is veel lekkerder. En dan gewoon allerhande kruiden op tafel zetten: quacamole (zelfgemaakt uiteraardquote:
Lasagne/ cannelloniquote:Op maandag 6 juni 2005 00:20 schreef MaRySe het volgende:
Voorgerecht: mozzarella met basilicum en tomaat
Hoofdgerecht: Lasagna waar je de bladeren zelf van maakt
Nagerecht: tiramisu
In het kader van Italiaans koken
Mag ik 2 kinderen meenemen? Ze zijn goed opgevoed, eten (bijna) alles en zijn dol op koken en eten!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:01 schreef Nolius het volgende:
Nog tot zondagmiddag 16:00 uur kun je meedoen
Iedereen die hier een recept heeft geplaatst kan eventueel maandagavond?
Het is in Utrecht.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:01 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Mag ik 2 kinderen meenemen? Ze zijn goed opgevoed, eten (bijna) alles en zijn dol op koken en eten!
Edit: waar is het?
NOLIUS OFZO!!! MAG HET?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Het is in Utrecht.
Op je eerste vraag moet Nolius ofzo even antwoord geven.
Tja, de studio is helaas erg klein. Dus ik moet her er sowieso met Martijn over moeten hebben (het is bij hem thuis). En er zijn in totaal al acht man, dus in principe heb ik geen bezwaar, maar het is maar een klein boven appartementje, dus of dat handig is weet ik niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:50 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
NOLIUS OFZO!!! MAG HET?
Ik moet ook nog vertellen dat de kinderen weten wat radio is en dat ze hun klep houden als de microfoon open staat
ik doe alsof ik al gewonnen heb, hi hi hi! In real life ben ik niet zo arrogant, hoor!
Ik snap hetquote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:08 schreef Nolius het volgende:
[..]
Tja, de studio is helaas erg klein. Dus ik moet her er sowieso met Martijn over moeten hebben (het is bij hem thuis). En er zijn in totaal al acht man, dus in principe heb ik geen bezwaar, maar het is maar een klein boven appartementje, dus of dat handig is weet ik niet.
You've got mail.quote:Op zondag 12 juni 2005 17:48 schreef Nolius het volgende:
Ok, wedstrijd is gesloten
ff kijken wie het gaat worden
Pizza.quote:Op zondag 12 juni 2005 17:48 schreef Nolius het volgende:
Ok, wedstrijd is gesloten
ff kijken wie het gaat worden
Ja, we zijn eruitquote:Op maandag 13 juni 2005 11:04 schreef dutch-mamma het volgende:
Ehhh... kwilnietzeurenhoor, maar wie is de gelukkige?
Ik moet dadelijk beslissen of ik een andere uitnodiging voor vanavond (kreeg ik net pas) wel of niet moet afslaan
quote:Op maandag 13 juni 2005 12:30 schreef Nolius het volgende:
[..]
Ja, we zijn eruit
We willen graag van jouw recept gebruik maken. We vonden ze allemaal lekker, maar moeten een keuze maken. Dus willen we graag je recept doen.
Kun je dan langskomen vanavond? Het zal helaas wel zonder kinderen moeten, want het is al druk in onze kleine studio.
En weet je waar ik de spullen kan krijgen?
Affijn, kun je me ff mailen op nolius(at)fok.nl?
tot vanavond
quote:
Ja, was het zekerquote:Op dinsdag 14 juni 2005 00:24 schreef dutch-mamma het volgende:
We zijn alweer klaar... Zal de buurt (vanwege trassi- en knoflookwalm) erg klagen over stankoverlast?
Mannen, het was ontzettend leuk!!!
Héél graag gedaan!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:19 schreef Nolius het volgende:
[..]
Ja, was het zeker![]()
Bedankt voor de komst allemaal en Marijke, bedankt voor het gerecht!
Het was idd erg leuk en lekkerquote:Op dinsdag 14 juni 2005 00:24 schreef dutch-mamma het volgende:
We zijn alweer klaar... Zal de buurt (vanwege trassi- en knoflookwalm) erg klagen over stankoverlast?
Mannen, het was ontzettend leuk!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |