Dat tweede valt niet alleen te wijten aan haar manier van discusseren (deels wel) maar natuurlijk ook aan de veranderende internationale en nationale verhoudingen. En ze zoekt zelf vaak de media op, dat is helemaal waar.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee het is zo bedoelt, Hirsi ali reageert op precies zelfde manier, nadat haar meerdere malen is bewezen dat punten die zij heeft mee gemaakt niets van islams boodschap weg geeft, begint ze erzo over. Een onlogisch discussie voering
Daar hoeven we het ook niet over eens te zijn, maar wees niet verbaasd als er mensen op springen staan om haar wat aan te doen, terwijl er al jaren mensen zijn die islam veel meer bekritiseren als zij en geen beveiliging nodig hebben.
Ik weet niet of jij onlangs pressconferentie van haar in berlijn hebt gezien, maar 4 punten die ze opnoemde gaf helemaal niets weg van de islam en tijdens Nova toen Cheppih haar corrigeerde had ze er ook helemaal niets op terug.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:51 schreef Airelle het volgende:
[..]
Dat tweede valt niet alleen te wijten aan haar manier van discusseren (deels wel) maar natuurlijk ook aan de veranderende internationale en nationale verhoudingen. En ze zoekt zelf vaak de media op, dat is helemaal waar.
Ik heb de NOSjournaal versie gezien. Ingekort denk ik dus. Maar wat noemde ze? Homoseksualiteit? Vrouwen? Wat nog meer?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij onlangs pressconferentie van haar in berlijn hebt gezien, maar 4 punten die ze opnoemde gaf helemaal niets weg van de islam en tijdens Nova toen Cheppih haar corrigeerde had ze er ook helemaal niets op terug.
ik ben ook even kwijt, maar vrouwen is wat me nog wel is bij gebleven.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:05 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik heb de NOSjournaal versie gezien. Ingekort denk ik dus. Maar wat noemde ze? Homoseksualiteit? Vrouwen? Wat nog meer?
Ik vind zowieso dat kritiek op mohammed zelf maar 's afgelopen moet zijn. Ayaan kan het beter over de interpretatie van de islam hebben dan over de grondlegger van de islam zelf. Dat is eeuwen geleden, en natuurlijk zijn we het niet meer eens met de standpunten die hij in die tijd had. Het gaat om de manier waarop mensen dat geloof opvatten. En hoe die opvattingen tot stand komen in landen zonder scheiding van kerk en staat.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij onlangs pressconferentie van haar in berlijn hebt gezien, maar 4 punten die ze opnoemde gaf helemaal niets weg van de islam en tijdens Nova toen Cheppih haar corrigeerde had ze er ook helemaal niets op terug.
Joden hebben ook ellenlange tenen. Op het moment dat je alle kritiek op de staat Israel (opbouwend of anderszins) benoemt als antisemitisme dan kan ik het niet anders noemen.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mooie draai-actie. Als de Moslims zich beledigd voelen komt het omdat ze lange tenen hebben, en als Joden zich beledigd voelen vanwege één of andere Holocaustontkenning staan ze in hun recht en heeft het niks te maken met hun langwerpige tenen.
In vergelijking? Nee. Tot iemand zegt "is die minister van ontwikkelingssamenwerking nou echt wel nodig" en de staat Nederland dat direct beschouwt als een aanval op de complete Nederlandse cultuur, geschiedenis en alles wat verder maar de Nederlandse identiteit maakt zijn de twee absoluut onvergelijkbaar.quote:
Beledigen is in the eye of the beholder. Gelukkig kennen wij niet het recht om niet beledigd te worden.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:58 schreef Triggershot het volgende:
Beledigen is weer wat anders.
Mohammed zelf zal het aan de reet roesten denk ik.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind zowieso dat kritiek op mohammed zelf maar 's afgelopen moet zijn.
Ken je beter overlaten aan een imam met normale gedachtengoed. Denk je niet?quote:Ayaan kan het beter over de interpretatie van de islam hebben dan over de grondlegger van de islam zelf.
Spreek voor jezelf maar niet voor mij.quote:Dat is eeuwen geleden, en natuurlijk zijn we het niet meer eens met de standpunten die hij in die tijd had. Het gaat om de manier waarop mensen dat geloof opvatten. En hoe die opvattingen tot stand komen in landen zonder scheiding van kerk en staat.
Fatima vind ik een afgang, tis net een kip zonder kop. Ze moet eens leren luisteren en niet overal tussendoor kakelen.quote:In cartoons snap ik overigens die kritiek op mohammed wel, even ter verduidelijking, het is in 'n tekening wat makkelijker om de grondlegger van de islam te gebruiken als voorbeeld. In diens naam worden vervelende dingen gedaan, volgens moslims en niet-islamitische westerlingen dan.
Ik vind aan de ene kant dat ze goede punten heeft, zoals het verschil tussen ras en religie. Aan de andere kant vond ik het wel 'n afgang toen ze Fatima Elatik begon te vermanen dat ze zich niet hoefde te schamen, en dat ze 'n ontwikkeling doormaakt etc. Ze drijft soms wel 'n beetje door..
Daar gaan een hele rits namen voorbij........... Nou volgens mij lulden ze niet in je moslimstraatje en dat zie jij als provoceren.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Natuurlijk is het ook een kwestie van perceptie. Maar als iemand structureel/stelselmatig altijd dezelfde groep demoniseert dan is er geen sprake meer van opbouwende kritiek maar is er simpelweg sprake van bewuste provocatie.
Hirsi Ali, wijlen Theo van G. en honden Hafid Bouazza en Efshan Ellian doen niets anders dan telkens in herhaling vallen, bewust provoceren, geen oplossingen bieden maar stelselmatig de Moslims zwart maken.²
Ik ben blij met deze post. Er zijn geloof ik maar weinig mensen die inzien dat we het hier in Nederland echt niet slecht hebben. En dat kritiek leveren (voor sommigen beledigen) echt nuttig kan zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:26 schreef speknek het volgende:
Europese Moslims mogen maar wat blij zijn dat hun profeet voortdurend beledigd wordt. Door Hirsi Ali of de kranten. Als wij sinds Voltaire niet de mooie Westerse waarde van het beledigen van gelovigen hadden, zouden we nu nog steeds onder de inquisitie leven. En zou een moslim subiet op de brandstapel eindigen, in plaats van op een protestdemonstratie op de dam.
Nuchter gast ben jijquote:Op zondag 12 februari 2006 16:19 schreef Lithion het volgende:
[..]
Beledigen is in the eye of the beholder. Gelukkig kennen wij niet het recht om niet beledigd te worden.
Moslim/geitenwollen sok, toevallig ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:05 schreef Diego27 het volgende:
Ik wordt echt niet goed van dat mens !!!
Waarvoor ben je ten eerste als politicus de politiek in gegaan? Om de mening van het volk te ondersteunen en om het land op alle mogelijke vlakken te helpen c.q. besturen. Toch ?
Nou dat is dus iets wat Ayaan Hirsi Ali zekers niet doet.
Zojuist was ze op de buis bij Twee vandaag !! Ze verkondigde het volgende.
Het ging zoals gewoonlijk weer over de islam zoals gewoonlijk. Daarnaast zei ze dat het haar niet te doen is om dingen in de tweede kamer waar ze niks vanaf weet zoals, de sociale zekerheid, en meerder ander zaken omdat ze daar niet genoeg vanaf weet. Ik denk dan op mijn beurt is het niet eens tijd dat je je daar dan in gaat verdiepen???
Ze wil en dat zei ze letterlijk, zich alleen sterk maken voor de mensen die onderdrukt worden door de islam. Nou vind ik dat dus wel zo belachelijk.
Ze is er toch in de tweede kamer voor ons, dus om alles op te pakken waar het niet goed mee gaat in nederland indien mogelijk. Niet om haat eigen zaakje na te vechten.
Hoe kan het dat iemand zo uit zichzelf achter zijn of haar idealen aangaat, zonder dat we daar in nederland wat aan doen.
Ja, we beveiligen haar op onze kosten dat is wat we doen d.m.v. een huis die helemaal beveiligd is met James bond gadgets, en het inzetten van bodyguards !!! !!!
Ik word er echt niet goed van, van die Ali, Wilders figuren die zichzelf belangrijker wanen dan de "zaak" waar ze voor vechten, door continu ongewild in de publiciteit te treden met steeds "hetzelfde" verhaal.
Wat vinden jullie er nou van, daar ben ik echt heel benieuwd naar !!!
Volgens jou niet, volgens mij wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:05 schreef Diego27 het volgende:
Waarvoor ben je ten eerste als politicus de politiek in gegaan? Om de mening van het volk te ondersteunen en om het land op alle mogelijke vlakken te helpen c.q. besturen. Toch ?
Nou dat is dus iets wat Ayaan Hirsi Ali zekers niet doet.
Waarom zou ze? Er zijn al genoeg politici die zich bezig houden met de sociale zekerheid. Iedere politicus heeft zijn eigen gebied, omdat nou eenmaal niet iedereen alles kan weten en al helemaal niet de tijd heeft om zich overal in te verdiepen.quote:Zojuist was ze op de buis bij Twee vandaag !! Ze verkondigde het volgende.
Het ging zoals gewoonlijk weer over de islam zoals gewoonlijk. Daarnaast zei ze dat het haar niet te doen is om dingen in de tweede kamer waar ze niks vanaf weet zoals, de sociale zekerheid, en meerder ander zaken omdat ze daar niet genoeg vanaf weet. Ik denk dan op mijn beurt is het niet eens tijd dat je je daar dan in gaat verdiepen???
Nogmaals, een politicus pakt niet alles op. Daar heeft hij/zij de tijd niet voor.quote:Ze wil en dat zei ze letterlijk, zich alleen sterk maken voor de mensen die onderdrukt worden door de islam. Nou vind ik dat dus wel zo belachelijk.
Ze is er toch in de tweede kamer voor ons, dus om alles op te pakken waar het niet goed mee gaat in nederland indien mogelijk. Niet om haat eigen zaakje na te vechten.
Ze doet het in de tijd dat ze kamerlid is.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:35 schreef speknek het volgende:
Weet je zeker dat ze het declareert?
Ik doet 't ook in werktijd. Whats your point?quote:Op maandag 13 februari 2006 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze doet het in de tijd dat ze kamerlid is.
Dat ze dit soort dingen op onze kosten doet dus.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik doet 't ook in werktijd. Whats your point?
mompeldende over meer dan 100.000 stemmen..quote:Op maandag 13 februari 2006 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik doet 't ook in werktijd. Whats your point?
goed punt.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:55 schreef SCH het volgende:
Ze doet het in de tijd dat ze kamerlid is.
Ze lijkt niet de enige te zijn die aan projectie doet.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:48 schreef kriele het volgende:
Ze doet aan stemmingsmakerij. Ze tornt aan zaken die de hare niet zijn. Ze gaat ervanuit dat iedere moslimvrouw net zo denkt als zij. Ze profileert zich als een soort van profeet voor de moderne moslimvrouw en vind dat haar mening DE mening is.
Maar wat ik me altijd afvraag bij haar, wat draagt ze als kamerlid zijnde nu echt bij aan dit land?
Niet van haarquote:
Beetje slappe en flauwe reactie.quote:Ze lijkt niet de enige te zijn die aan projectie doet.
Ja prachtig hoor, maar wordt ze als kamerlid betaald om het debat gaande te houden en dat voortdurend zo eigenzinnig in te vullen of is ze voor iets anders gekozen?quote:Op maandag 13 februari 2006 14:10 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat ze door het debat gaande te houden de westerse wereld een dienst verleend. En als de Nederlanders eindelijk weer eens doorkrijgen waar hun staat op gegrondvest is, welke waarden ten grondslag liggen aan de westerse samenleving en essentieel zijn voor ons en onze politiek, dat positief uit kan pakken op de Nederlandse identiteit.
Als jij ten strijde trekt om homo's op dezelfde plaats (in ieder kadeer) te krijgen als hetero's in de westerse wereld, zul je ongetwijfeld óók beticht worden van schoffering en kwetsende uitspraken, dus praat niet zo'n onzin en toon niet zo'n lafheid.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja prachtig hoor, maar wordt ze als kamerlid betaald om het debat gaande te houden en dat voortdurend zo eigenzinnig in te vullen of is ze voor iets anders gekozen?
Voor de rest vind ik je post nogal hoogdravend: ik herken me totaal niet in de waarden die Hirsi Ali predikt. Bij mijn waarden hoort het niet om mensen te kwetsen en te schofferen en van low life te betichten.
Zou ik ten strijde trekken voor homo's en dan de meeste homo's tegen me in het harnas jagen dan zou ik toch echt wel gaan nadenken over mijn falen.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als jij ten strijde trekt om homo's op dezelfde plaats (in ieder kadeer) te krijgen als hetero's in de westerse wereld, zul je ongetwijfeld óók beticht worden van schoffering en kwetsende uitspraken, dus praat niet zo'n onzin en toon niet zo'n lafheid.
Ik denk dat je zou strijden voor gelijkheid, niet per se voor homo's. En als de meerderheid van de homo's tegen het homohuwelijk is, zegt dat wat over jou of over de meerderheid van de homo's (cultuur)?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:08 schreef SCH het volgende:
Zou ik ten strijde trekken voor homo's en dan de meeste homo's tegen me in het harnas jagen dan zou ik toch echt wel gaan nadenken over mijn falen.
Haha, je weet wat ik bedoel.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Zou ik ten strijde trekken voor homo's en dan de meeste homo's tegen me in het harnas jagen dan zou ik toch echt wel gaan nadenken over mijn falen.
Dat is een goed voorbeeld inderdaad. Vrouwenkiesrecht bestaat in Switzerland nog niet heel erg lang. Het is dan ook altijd tegengehouden door de vrouwen. Uiteindelijk is het door de mannen er doorheen geduwd. Niet omdat vrouwen zo graag kiesrecht willen, maar omdat gelijkheid onder de wet en bij verkiezingen essentieel is voor een humanistische democratie.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:11 schreef Elgigante het volgende:
Zo ging het ook met het vrouwelijk kiesrecht etc.
Als ik zou zeggen voor een groep iets te doen dan zou ik wel willen dat die groep me niet uitkotst, anders klopt het gewoon niet. Dan is het of hautain en onjuist of schiet ik mijn doel voorbij of beidenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat je zou strijden voor gelijkheid, niet per se voor homo's. En als de meerderheid van de homo's tegen het homohuwelijk is, zegt dat wat over jou of over de meerderheid van de homo's (cultuur)?
Dat is een wel heel vrije interpretatiequote:Op maandag 13 februari 2006 15:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is een goed voorbeeld inderdaad. Vrouwenkiesrecht bestaat in Switzerland nog niet heel erg lang. Het is dan ook altijd tegengehouden door de vrouwen. Uiteindelijk is het door de mannen er doorheen geduwd. Niet omdat vrouwen zo graag kiesrecht willen, maar omdat gelijkheid onder de wet en bij verkiezingen essentieel is voor een humanistische democratie.
En de vrouwen binnen de SGP. Als die niet willen dan laat je ze toch lekker met rust.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:28 schreef speknek het volgende:
Hmm kuch, dat bleek inderdaad niet te kloppen, ik dacht dat ze wel aan de referenda mee mochten doen, maar dat mocht kennelijk ook niet.
Edoch waren er wel vrouwengroeperingen, zoals the Swiss Women Against Voting Rights Association, die actief tegen hun eigen kiesrecht streden. Net zoiets als de protesten in Marokko toen de koning vrouwen meer rechten wilde geven, door vrouwen.
quote:Op zondag 12 februari 2006 17:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mohammed zelf zal het aan de reet roesten denk ik.
[..]
Als je het over het interpreteren van de godsdienst hebt in plaats van de grondlegger, stoot je wel een stuk minder opgewonden standjes voor 't hoofd. Met Mohammed heb ik geen medeleven hoor.
Ken je beter overlaten aan een imam met normale gedachtengoed. Denk je niet?
[..]
Wel nee, zij is politica, wat mij betreft mag zij bekritiseren wat ze wil, en zeggen wat ze er over denkt, maar 't lijkt mij slechts verstandiger om het over de interpretatie van de godsdienst te hebben in plaats van wat de grondlegger allemaal letterlijk beweerde of was (volgens haar).
Spreek voor jezelf maar niet voor mij.
[..]
Is goed hoor. (?)
Fatima vind ik een afgang, tis net een kip zonder kop. Ze moet eens leren luisteren en niet overal tussendoor kakelen.
Toch vond ik dat niet netjes van Ayaan, en ik gaf Fatima dan ook gelijk dat ze daar even op in haakte.
Helemaal mee eens, en met veel van haar standpunten ben ik het nog eens ook. Ok, ze is te westers in mijn ogen, maar dat is haar keuze.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor dit soort mensen (Loubna dus), heb ik dan ook echt respect. Zij weet waar het over gaat, zij weet dat het achterlijke TRADITIES zijn. De context waarin Loubna het vertelt is anders, alles is anders.
quote:Op zondag 12 februari 2006 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Natuurlijk is het ook een kwestie van perceptie. Maar als iemand structureel/stelselmatig altijd dezelfde groep demoniseert dan is er geen sprake meer van opbouwende kritiek maar is er simpelweg sprake van bewuste provocatie.
Hirsi Ali, wijlen Theo van G. en honden Hafid Bouazza en Efshan Ellian doen niets anders dan telkens in herhaling vallen, bewust provoceren, geen oplossingen bieden maar stelselmatig de Moslims zwart maken.²
Dat is nog maar de vraag, aangezien die vrouwen niet durven / mogen sprekenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 03:06 schreef J.Bos het volgende:
Wel maakt zij zich sterk voor islamitische vrouwen die niets mogen/durven te spreken.
Als de SGP geen politieke invloed had wel ja.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:30 schreef SCH het volgende:
En de vrouwen binnen de SGP. Als die niet willen dan laat je ze toch lekker met rust.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel23/kn2321b.htmquote:Vindt u op dergelijke christelijke momenten steun bij het CDA?
"Soms wel, maar te vaak word ik daarin teleurgesteld. Ik denk aan de asielzoekende Iraanse bekeerlingen, meestal ex-moslims die christen zijn geworden. Op het verlaten van de islam staat daar de doodstraf. In november heb ik daarover een motie ingediend. Iedereen steunde die. Heel links, maar ook D66, Nawijn en Wilders stemden voor. En tot ieders verbijstering stemde CDA tegen, samen met VVD en LPF. Niemand begreep het, er was veel commotie. Ook uit de CDA-achterban kreeg ik bijval. Begin deze maand was er opeens een mogelijkheid de motie opnieuw in te dienen. Toen heb ik 's ochtends Maxime Verhagen gebeld en intensief overlegd. Nu ben ik natuurlijk maar al te blij dat het CDA de motie in de herkansing wél steunt, maar je blijft je afvragen: waarom eerst tegen gestemd? Hoe kan het dat we op zulke momenten tegenover elkaar blijken te staan?"
Dat is niet HOT en kan ze weinig mee scoren. En die mensen lopen daar wel degelijk gevaar en kunnen op geen enkele bescherming rekenen van wie dan ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:14 schreef zakjapannertje het volgende:
stukje uit een interview met Andre Rouvoet:
[..]
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel23/kn2321b.htm
het nieuwsbericht hierover
waar was Hirsi Ali, die zou hier toch op de bres moeten springen om die mensen hier te houden als ze in Iran het gevaar lopen vervolgd te worden volgens sommige bronnen
wat voor ellende veroorzaakt zij dan? je bedoelt dat ze kritiek heeft op sommige vreemde ouderwetse regeltjes uit een boek van eeuwen geleden?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:16 schreef rosmalen het volgende:
ik vraag me soms ook wel eens af , of zij voldoende verstandelijk vermogen heeft om te begrijpen wat ze zegt. maar inderdaad lef heeft ze wel ,...misschien omdat ze te dom is om te beseffen wat voor ellende zij veroorzaakt met haar kreten..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |