Daar ben ik het niet geheel mee eens. Als je nog geen kinderen hebt is het vrij lastig om er 'klaar voor te zijn' omdat je slechts een vaag idee hebt van wat je te wachten staat. Je wordt dus altijd min of meer in het diepe gegooid. Valt het tegen, dan kan je niet meer terug maar gelukkig hebben de meeste mensen dan volgens mij nog wel het verantwoordelijkheidsbesef om hun kind dan nog een beetje fatsoenlijk op te voeden, ook als je er zelf niet echt lol aan beleeft. Of, zoals ik mijn monstertjes bij tijd en wijlen inpeper, je hoeft het niet leuk te vinden als je het maar doet.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:28 schreef HostiMeister het volgende:
Kinderen:
Als jij een kind wilt zul en moet je er klaar voor zijn, anders wordt het nooit iets.
Want? Als jij (nu) echt niet wil, moet je daar eerlijk over zijn. Als je misschien niet wil, dan moet je e.e.a. op een rijtje krijgen. Maar een uitweg is er natuurlijk altijd, al is het bij lange na niet de favoriete optie.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:20 schreef noabertje het volgende:
Ik vindt 't eigenlijk niets, maar zie geen uitweg.
tja kijk, je bent nu ook uit elkaar, dus eigenlijk is dat geen argument meer ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:16 schreef Frutsel het volgende:
Hoor van veel mensen dat 'het gevoel wel komt'... Maar wat als het niet komt?
Zie veel mensen die net een kind hebben, die weer uit elkaar gaan etc.. en heb die pijn van het uit elkaar gaan dichtbij meegemaakt bij goede vrienden.
hier ben ik het echt mee oneens...quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:40 schreef Frutsel het volgende:
" Als zij d'r gevoelens niet op zij kan zetten dan houd ze niet genoeg van je. Je bent gelukkig met elkaar of niet, een kind maakt dat niet anders"...
Maar er is geen kind de dupe van een scheiding en hij heeft geen kind dat hij niet wil. Toch een groot verschil.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:51 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
tja kijk, je bent nu ook uit elkaar, dus eigenlijk is dat geen argument meer ...
ik ben nooit de dupe geweest van het uit elkaar gaan van mijn ouders...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:06 schreef miss_sly het volgende:
Maar er is geen kind de dupe van een scheiding en hij heeft geen kind dat hij niet wil. Toch een groot verschil.
Hij kon haar geen kind geven zonder er zelf ook tegen zijn wil een te krijgen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:54 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
hier ben ik het echt mee oneens...
dan kan je even goed zeggen dat jij niet genoeg van haar hield, anders had je haar wel een kind gegeven ( aangezien een kind toch niets anders maakt)
zinloze discussies, kwetsende argumenten die op niets slaan ...
Tja.. maar als je 6 jaar met het gevoel rondloopt dat je het beiden niet wil, dan komt het hard aan. Je hebt je daar op ingesteld... dus 'hoe kweek je het'... en waardoor neem je die twijfel weg. Dan kan je nog wel jaren wachten, maar daar schiet je beiden niets mee op. En na een dik half jaar aankloten en praten schiet je nog altijd niets op en besluit je samen dat dit wellicht het beste is.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:51 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
tja kijk, je bent nu ook uit elkaar, dus eigenlijk is dat geen argument meer ...
als je geen kinderen wil, wil je er geen, dat is duidelijk. Ik kan wel goed begrijpen dat je vriendin of(vrouw) hierdoor de relatie wou verbreken... een kinderwens kan sterk zijn. Het gevoel van 'geen kinderen willen' eveneens.
Ik kan hier uren praten over de voordelen van het ouderschap en de onvoorwaardelijke liefde voor je kind, maar zo'n praat zal je hoogstwaarschijnlijk niet overtuigen ...![]()
Mijn man wou wel kinderen, maar later later later en niet met 100 % enthousiasme... hij heeft redelijk met tegenzin toegegeven om er dan toch twee jaar geleden aan te beginnen ( ik wou niet meer wachten, ik heb vruchtbaarheidsproblemen, en ik wou niet het risico lopen om op mijn 35ste nog naar allerlei dokters te lopen - ik ben nu 28) ... na een dik jaar was ik zwanger, en nu is zijn dochter dé vrouw van zijn leven, hij zou geen seconde meer van haar zijde willen wijken.
Maar dat is niet vergelijkbaar. Dat is een bewuste keuze om een kind samen op te gaan voeden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:09 schreef petitlapin2 het volgende:
Mijn broer en vriend zouden graag met een lesbisch koppel een kind samen opvoeden, een beetje als 'gescheiden' ouders. Ik heb daar ook geen probleem mee, sommigen misschien wel...
inderdaad, en dat maakt het ook zo ontzettend klote ... er is geen compromis mogelijk ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:10 schreef miss_sly het volgende:
Sowieso is er geen discussie over mogelijk, het is een gevoelskwestie en daarover kun je niet discussieren. Er is geen goed of slecht gevoel en een comrpomis is ook niet mogelijk.
Jij niet, aommige andere kinderen wel. Je weet niet vantevoren hoe zoiets uitpakt voor een kind.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:09 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik ben nooit de dupe geweest van het uit elkaar gaan van mijn ouders...
Bewuste keus, toch heel iets anders en andere manier om ermee om te gaan, natuurlijk.quote:Mijn broer en vriend zouden graag met een lesbisch koppel een kind samen opvoeden, een beetje als 'gescheiden' ouders. Ik heb daar ook geen probleem mee, sommigen misschien wel...
Ik ben het wel met je eens hierover ... dat het een nietszeggend iets is en kort door de bocht.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:54 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
hier ben ik het echt mee oneens...
dan kan je even goed zeggen dat jij niet genoeg van haar hield, anders had je haar wel een kind gegeven ( aangezien een kind toch niets anders maakt)
zinloze discussies, kwetsende argumenten die op niets slaan ...
wat als mijn broer en vriend een verschrikkelijke ruzie krijgen met hun twee lesbische vriendinnen ... wat als, wat als ? ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dat is niet vergelijkbaar. Dat is een bewuste keuze om een kind samen op te gaan voeden.
Dat is iets heel anders dan uit elkaar gaan als je een kindje van 2-3 hebt.
Maar dan mag je er toch nog wel over nadenken en je bedenkingen erbij hebben.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:17 schreef petitlapin2 het volgende:
wat als mijn broer en vriend een verschrikkelijke ruzie krijgen met hun twee lesbische vriendinnen ... wat als, wat als ? ...
het is een vrij risicovolle onderneming, vind ik toch... maar dat is een kind krijgen altijd. Mijn man kan me morgen dumpen ... je kan je leven niet voorspellen ...
buiten de pijn van de bevalling, kan ik echt geen enkel nadeel geven ... sorry, dat meen ik echt voor de volle 100 % ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:16 schreef Frutsel het volgende:
Je schrijft nu dat je 'uren zou kunnen doorpraten over de voordelen'... maar als je objectief bent, kan je ook de nadelen lang beschrijven lijkt me.
mijn zusje kon toch echt ook al in de eerste weken de nadelen wel noemen. Neemt niet weg dat ze dolgelukkig is met haar zoontje en dat nummer 2 op komst is.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:22 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
buiten de pijn van de bevalling, kan ik echt geen enkel nadeel geven ... sorry, dat meen ik echt voor de volle 100 % ...
misschien komen er nog, maar ik leef nog op een wolk ... mijn kind is ook nog maar een maand en een dikke week oud...
en ja, ik zou me ook niet compleet voelen zonder kinderen ...
wat zou je dan doen ?quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
In tegenstelling tot 'niet kunnen krijgen' overigens!!!
Goed punt dat laatste.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dan mag je er toch nog wel over nadenken en je bedenkingen erbij hebben.
Zij hebben samen ooit 'besloten' geen kinderen te willen en dan kan ik me voorstellen dat het flink rauw op je dak komt als een van de 2 toch anders blijkt te willen.
En ik kan geloof ik geen van beide kwalijk nemen dat ze bij hun standpunt zijn gebleven.
Ik zou geloof ik ook heel erg veel moeite hebben mijn kinderwens op te geven voor een man die ze niet zou willen. In tegenstelling tot 'niet kunnen krijgen' overigens!!!
gebroken nachten, meer draaiende wasmachines en ondergekotste kleren ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:25 schreef miss_sly het volgende:
mijn zusje kon toch echt ook al in de eerste weken de nadelen wel noemen. Neemt niet weg dat ze dolgelukkig is met haar zoontje en dat nummer 2 op komst is.
Ja, zoiets denk ik, alles proberen en dan op een gegeven moment accepteren als het echt niet zou lukken.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:26 schreef petitlapin2 het volgende:
wat zou je dan doen ?
adopteren, medische hulp zoeken ?
Dat is wel heel heftig. Want zo sterk als de kinderwens kan zijn (tell me about itquote:Op donderdag 23 maart 2006 10:28 schreef Frutsel het volgende:
Feit is wel dat ik me soms voel alsof ik in een hoek gezet wordt zo van: " ben je een kinderhater ofzo..(das LETTERLIJK gezegd!!) .. etc.. " , of dat mensen ineens 'partij' kiezen of onbegrip hebben voor mijn keuze.. (althans, zo voelt het) . en dat maakt het zo moeilijk voor me.
zo had ik het nog niet gezien, maar is wel héél waar uiteraard ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Samen willen en niet kunnen is iets heel anders. Dan kan je het verdriet van ze niet kunnen krijgen samen delen. In het geval van 'niet willen' sta je alleen...
Een vriendin van mij werkt in de jeugdzorg en helaas hoor je die verhalen dan wel. Ouders die zelfs hun kinderen dingen aandoen omdat ze de kinderen hun ellende verwijten, kinderen die dagelijks te horen dat ze ongewenst zijn. Heel erg triest, maar het gebeurt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Iig hoor je dat soort verhalen nooit. Maar ik geloof ook dat ik dat nooit uit zou durven te spreken. Dat je spijt hebt van je kinderen...
Ik zat inderdaad met dezelfde vraag, en geloof niet dat het gevoel te creeren is als je er pertinent niet open voor staat. Ik stond er wel open voor, maar zag te veel valkuile achteraf.. het gaat automatisch als je (zoals hierboven al genoemd) samen met je partner bewust een bepaalde weg inslaat geloof ik.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:28 schreef Frutsel het volgende:
Tuurlijk..je hoort zoveel voors en tegens...
Ik pieker mezelf verrot over het hoe en waarom. Ik heb niets tegen kids persoonlijk. Kan er mee lachen, spelen etc.. zoals Semtex eerder aangeeft, alleen voor/van mezelf zie ik ze nu (nog) niet. En of ik dat wel ooit ga krijgen, dat weet ik niet. Zo'n gevoel kan je niet creeren...lijkt me.
ik vrees eerlijk gezegd niet dat je nog een gezonde relatie zou gehad hebben als je echt haar kinderwens in de weg had gestaan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:04 schreef noabertje het volgende:
Laat ik vooraf zeggen dat ik een heel gezonde relatie heb gelukkig... mijn vrouw wilde dolgraag kinderen, ik vond het idee beangstigend, en kon me niet voorstellen het uberhaupt leuk te gaan vinden. Mijn vrouw zou me echter er niet toe dwingen, en onze relatie voor te laten gaan..dat weet ik zeker.
Thx voor het uitleggen Noabertje. ik zeg niet pertinent nee... dat niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:04 schreef noabertje het volgende:
Ik zat inderdaad met dezelfde vraag, en geloof niet dat het gevoel te creeren is als je er pertinent niet open voor staat. Ik stond er wel open voor, maar zag te veel valkuile achteraf.. het gaat automatisch als je (zoals hierboven al genoemd) samen met je partner bewust een bepaalde weg inslaat geloof ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |