Dat moet sneller kunnen inderdaadquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:27 schreef GLO het volgende:
OT: weten jullie dat we zojuist het vijfde triviatopic in drie etmalen hebben afgesloten?
Geen idee. Wel vaag wat over gelezen, maar niets van blijven hangen. Is het ook een band uit Seattle e.o.?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:22 schreef Tomek het volgende:
euhm, nou kon niet zo snel iets verzinnen dus dan maar dit.
het schijnt dat courtney love aan iemand geld geboden heeft om kurt te vermoorden.
hoe heet hij, en van welke band was hij de frontman?
ja, volgens mij wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef GLO het volgende:
[..]
Geen idee. Wel vaag wat over gelezen, maar niets van blijven hangen. Is het ook een band uit Seattle e.o.?
Daar moet op gedronken wordenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:27 schreef GLO het volgende:
OT: weten jullie dat we zojuist het vijfde triviatopic in drie etmalen hebben afgesloten?
nee, niet de melvinsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:34 schreef GLO het volgende:
Dale Crover van The Melvins?
Dat lijkt me logischquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:35 schreef GLO het volgende:
Ik ga intussen ook een beetje Jools kijken...
Melon? Melys? Millencolin? Allemaal in de verste verte niet uit Seattle. Toch maar een gokje op Mudhoney dan, en Mark Arm daarvan.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:36 schreef Tomek het volgende:
[..]
nee, niet de melvins
de naam lijkt er enigzins wel wat op
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:20 schreef Scrutinizer het volgende:
El Duce van The Mentors?
Ja, en ik vond 'm niet eens zo goed...quote:
Nee, ze speelt ook geen viool.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:29 schreef peaceman het volgende:
vanessa mae zal het wel niet zijn...toch? ja ik ben ook nog op...![]()
Ach we zijn beide even onwetend in dat geval blijkbaar...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:31 schreef Neleos het volgende:
Vast een Chinese violiste.
en de enige die ik daarvan ken ik Vanessa Mae.
sorry
oef laat.![]()
Tsja, idd, iets anders dan een Chineze violiste zie ik er ook niet in.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach we zijn beide even onwetend in dat geval blijkbaar...![]()
Door Dolf?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:40 schreef peaceman het volgende:
geen idee, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de hersenen ook aardig gestoofd zijn vandaag..
nee ondanks dolf...die bracht juist de hersenen weer wat in bewegingquote:
Had je Dolf trouwens gister in Hengelo gezien?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
nee ondanks dolf...die bracht juist de hersenen weer wat in beweging![]()
Hm, toch weer anders dan ik dacht.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:38 schreef Scrutinizer het volgende:
[afbeelding]
Ze is Canadees en ik kan me één hitje herinneren. In 1989
Als je er vanuit gaat dat het vandaag zaterdag is, dan is het antwoord op de vraag dus ja...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:44 schreef Neleos het volgende:
[..]
Had je Dolf trouwens gister in Hengelo gezien?
Die zag er inderdaad anders uit. Ik heb wel een heel vergezochte rebus voorhandenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:45 schreef GLO het volgende:
[..]
Hm, toch weer anders dan ik dacht.
1989... Alannah Myles? Nee, die zag er anders uit.
Ach zo. Ik ging er vanuit dat het nog vrijdag was. Want ik hoorde bij VARA live op donderdag dat Jansen in Hengelo was. Maar hij staat er dan dus 2 dagen. In Hengelo zelfs.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat het vandaag zaterdag is, dan is het antwoord op de vraag dus ja...![]()
Was trouwens wel aardig dat we bij de parkeergarage bij de uitgang stonden en hij daar liep en wij de radio aan hadden -ramen open- .. dat ie aan kwam om te vragen welke muziek we hadden opstaan (Admiral Freebee), helaas ging slagboom toen open, anders had ik nog even gezegd dat ie die wel een keer mag draaien op vrijdag![]()
On topic: geen idee, maar als het Alannah Myles geweest was, had ik het punt al binnen gehad...
Mijn vriendin woont in het Twentse land, GLO weet wel wie ze is.....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:55 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ach zo. Ik ging er vanuit dat het nog vrijdag was. Want ik hoorde bij VARA live op donderdag dat Jansen in Hengelo was. Maar hij staat er dan dus 2 dagen. In Hengelo zelfs.![]()
Maar hoezo bezoek jij hem in Hengelo, kom je uit die kant misschien?
Maar die is het nietquote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:57 schreef Neleos het volgende:
Lisa Stansfield ken ik.
Ah vandaar. Woon zelf ook in het Twentse land.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mijn vriendin woont in het Twentse land, GLO weet wel wie ze is.....![]()
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:01 schreef Neleos het volgende:
Lisa Albello
Wie niet inmiddels?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mijn vriendin woont in het Twentse land, GLO weet wel wie ze is.....![]()
Nee, een lp van Lisaquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Van het vreselijke Tango.
Jij hebt zeker een airco
Wel leuk van je dat je haar nog een puntje schonk!quote:
Ookquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Die heb je zeker voor de hoes gekocht
Of hij gebruikt de LP van Dalbello als waaierquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:08 schreef peaceman het volgende:
Maarreh GLO heb jij Airco? want dan heb je voordeel tov wij armoedzaaiers...![]()
Was voor de goede verstaanders. En zij verstond mij loud & clearquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wel leuk van je dat je haar nog een puntje schonk!
Man, mijn koninkrijk voor een airco!quote:Maarreh GLO heb jij Airco? want dan heb je voordeel tov wij armoedzaaiers...![]()
Met Talking ervoor is dat van OMD...of is dat de nieuwe vraag niet?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:11 schreef GLO het volgende:
[..]
Was voor de goede verstaanders. En zij verstond mij loud & clear
'fraid not, slimmerikquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Met Talking ervoor is dat van OMD...of is dat de nieuwe vraag niet?![]()
Toch wel hè?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:17 schreef Neleos het volgende:
En toch heeft ie iets van David Lee Roth weg...
Yep.. wel knap op zich... 3 man om te antwoorden en alle 3 goedquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:20 schreef Neleos het volgende:
En allemaal in de 17'e minuut.
Dit is niet goed voor m'n ogenquote:
jaquote:
Ja, dat klopt. Dat is een verdomd goeie drummer idd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:27 schreef Scrutinizer het volgende:
De drummer komt me wel enigszins bekend voor![]()
Ik mis wat hintsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:27 schreef Scrutinizer het volgende:
De drummer komt me wel enigszins bekend voor![]()
Dat was halverwege de jaren 70, dus dat zal dan wel niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:31 schreef peaceman het volgende:
om maar wat te roepen: Fungus?
Doe dan 's een hint waar we wat aan hebben.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:34 schreef Neleos het volgende:
oef. volgens mij gaat die niet 123 geraden worden.
waarvan akte...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:33 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat was halverwege de jaren 70, dus dat zal dan wel niet.
Dan moeten het The Buffoons zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:36 schreef Neleos het volgende:
Of eerst nog als hint.
Ze komen uit Enschede.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Is die met die rode gitaar Tony van Heemschut?
Populair eind jaren 60, en bij mijn weten de enige bekende band uit Enschede uit die tijd (uit elke tijd, for that matterquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:38 schreef peaceman het volgende:
Buffoons? (geen idee hoe oud die zijn)
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Bijna een punt waard ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:37 schreef Scrutinizer het volgende:
ik krijg lesquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:40 schreef GLO het volgende:
[..]
Populair eind jaren 60, en bij mijn weten de enige bekende band uit Enschede uit die tijd (uit elke tijd, for that matter)
Nee, er zijn er meer.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:40 schreef GLO het volgende:
[..]
Populair eind jaren 60, en bij mijn weten de enige bekende band uit Enschede uit die tijd (uit elke tijd, for that matter)
Miss Nestmen2be dusquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:40 schreef Neleos het volgende:
Hier een rebus. Succes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:
Goeie band he.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Honest Men?
Ja, dat vond iedereen van zijn eigen stad, dorp of streek. Zo kwam ik laatsts een site tegen met daarop honderden bandbio's en een uitgebreide pophistorie van.... Goeree Overflakkee!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:48 schreef Neleos het volgende:
[..]
Maar Enschede scheen heel bijzonder te zijn, in de '60 ties, zei wederom mijn vader. Nu weinig meer van te merken helaas.
![]()
Je zei populair. Maar ze hebben niet eens een hit gehad...quote:
Neequote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:52 schreef GLO het volgende:
[..]
Je zei populair. Maar ze hebben niet eens een hit gehad...
H+O=HO.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:55 schreef GLO het volgende:
Trouwens, hoe moesten wij uit die foto van die schaars geklede dame nou de H en de O halen? Ben ik wel benieuwd naar.
Klinkt als mannen die eerst kijken of ze genoeg geld bij zich hebben voor ze de televisie uit het hotelraam flikkerenquote:
Nou, ik kan het me niet herinneren. Maar ik kijk het ff na... nou ja, OK, drie tipparadenoteringen, tussen 1967 en 1970. Meer kan ik er niet van maken.quote:
En daar maken ze bij Jiskefet dan weer prachtige 'documentaires' van.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:51 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, dat vond iedereen van zijn eigen stad, dorp of streek. Zo kwam ik laatsts een site tegen met daarop honderden bandbio's en een uitgebreide pophistorie van.... Goeree Overflakkee!
Mondharmonica?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Klinkt als mannen die eerst kijken of ze genoeg geld bij zich hebben voor ze de televisie uit het hotelraam flikkeren
Anyway, ik wil zo naar bed: Welk instrument speelde Paus JPII in Spitting Image?
Drie tipparradenoteringen. Daar ben je al snel populair mee in Enschede in de jaren '60 denk ik.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:58 schreef GLO het volgende:
[..]
Nou, ik kan het me niet herinneren. Maar ik kijk het ff na... nou ja, OK, drie tipparadenoteringen, tussen 1967 en 1970. Meer kan ik er niet van maken.
Ho is dus een dame van lichte zeden in het (amerikaans) rapjargonquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:55 schreef GLO het volgende:
Trouwens, hoe moesten wij uit die foto van die schaars geklede dame nou de H en de O halen? Ben ik wel benieuwd naar.
De blokfluit?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Klinkt als mannen die eerst kijken of ze genoeg geld bij zich hebben voor ze de televisie uit het hotelraam flikkeren
Anyway, ik wil zo naar bed: Welk instrument speelde Paus JPII in Spitting Image?
Niet als je directe concurrenten The Buffoons zijn. Die waren echt beroemd. Ik vermoed toch dat jouw pa een en ander misschien door een klein roze brilletje bekeken heeft...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:01 schreef Neleos het volgende:
[..]
Drie tipparradenoteringen. Daar ben je al snel populair mee in Enschede in de jaren '60 denk ik.![]()
Neuh, zoek het in de country-hoekquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:04 schreef GLO het volgende:
Harp?
Tsja. dat zou wel kunnen ja. Want hij is tijden roadie geweest van Honest Men.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:04 schreef GLO het volgende:
[..]
Niet als je directe concurrenten The Buffoons zijn. Die waren echt beroemd. Ik vermoed toch dat jouw pa een en ander misschien door een klein roze brilletje bekeken heeft...![]()
Ahaaa, daar komt de aap uit de mouwquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:07 schreef Neleos het volgende:
[..]
Tsja. dat zou wel kunnen ja. Want hij is tijden roadie geweest van Honest Men.
Voor zover ik me herinner van de anderhalve keer dat ik ze op de radio gehoord heb, was het vrij cleane beatmuziek, met closeharmonyzang (maar dat deden die verrotte Buffoons dan weer vele malen beter...quote:Alleen daarom al vind ik Honest Menen
![]()
ken geen er muziek er van verder
Aaah. Maar je kent het wel dus.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:11 schreef GLO het volgende:
[..]
Ahaaa, daar komt de aap uit de mouw
[..]
Voor zover ik me herinner van de anderhalve keer dat ik ze op de radio gehoord heb, was het vrij cleane beatmuziek, met closeharmonyzang (maar dat deden die verrotte Buffoons dan weer vele malen beter...).
sjit, ik had die hele country-hint niet gezienquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Yep![]()
Paus Jo met de banjo
bigshadow +1
Ik ga plat, trusten![]()
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Yep![]()
Paus Jo met de banjo
bigshadow +1
Ik ga plat, trusten![]()
1 2 3 4 | Girlfriend in a coma, I know I know - it's serious Girlfriend in a coma, I know I know - it's really serious |
Ik vind het veeeeeeeeeels te warm om te slapen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:13 schreef peaceman het volgende:
Ik ga mij verplaatsen van de zittende sauna naar de liggende sauna.. de vraag die ik klaar had staan zal dus moeten wachten....![]()
Ja, toen je nest + men goedkeurde wist ik wel hoe laat het was (maar nou weet ik nog steeds niet hoe we die HO hadden moeten zien...).quote:
quote:Zie je wel dat ze populair waren.![]()
I know. Daar staat geen foto, nog een stukje over de Honest Men.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:15 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, toen je nest + men goedkeurde wist ik wel hoe laat het was (maar nou weet ik nog steeds niet hoe we die HO hadden moeten zien...).
[..]
You got me tuk.
Nu moet je het NPI daar nog van zien te overtuigen...
Wees blij... nu krijg je toch nog snel mijn vraag.quote:
Night BSquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:17 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Jeppe, de titel mogen duidelijk zijn
peaceman +1
Goodnight lads
Truste BigShadow.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:17 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Jeppe, de titel mogen duidelijk zijn
peaceman +1
Goodnight lads
Ja, ja. Vertel nou maar over de herkomst van de H en de O...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:17 schreef Neleos het volgende:
[..]
I know. Daar staat geen foto, nog een stukje over de Honest Men.
Grote schande.![]()
Ik kan niet wachtenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:18 schreef Neleos het volgende:
Maar nu kan de p-man mooi zijn vraag uit de schuur halen.![]()
Heb ik en ook Big Shadow al gedaan. Maar vooruit. Dat eerste vrouwtje is een Ho. (Hooker)quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, ja. Vertel nou maar over de herkomst van de H en de O...
[afbeelding]
Ooooo, op die fiets. Ik ga straks nog 's op m';n gemak alles teruglezen. Kijken wat ik allemaal gemist hebquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:21 schreef Neleos het volgende:
[..]
Heb ik en ook Big Shadow al gedaan. Maar vooruit. Dat eerste vrouwtje is een Ho. (Hooker)
Potverkaatje. Dat zegt mij gar nichtsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:21 schreef peaceman het volgende:
Dolf Janssen had in zijn een show een mooi verhaal. Hij had het over een nummer van een wel legendarische zanger. Hij beschreef de tekst. Het nummer ging over een arbeider in een autofabriek die op het prachtige idee kwam om elke dag 1 van de tig onderdelen van een auto mee te nemen naar huis, waamee hij uiteindelijk de auto maakte (later zelfs echt gebeurd). Ik weet niet meer hoe het nummer heet, dus als je de uitvoerende weet is het goed...
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:26 schreef Neleos het volgende:
Is het Frank Sinatra?
Juist dat is m, geweldig verhaal.... Er schijnt dus daadwerkelijk een gozer het uitgevoerd te hebben naar aanleiding van dat nummer en die auto staat in het Johnny Cash museum. Jammer dat ik de titel vergeten ben... ben nu wel over 5 min. wegquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:30 schreef Neleos het volgende:
Johnny Cash?
Shit, wéér zo'n stiekeme edit-hint.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
hij had ook wel wat met gevangenissen (cryptisch)
Maar ik heb wel een mooie vraag.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:33 schreef GLO het volgende:
[..]
Shit, wéér zo'n stiekeme edit-hint.
Ja, dan moet het wel Cash zijn.
Ja sorry dat doe ik soms om het topic niet te veel te bevuilen....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:33 schreef GLO het volgende:
[..]
Shit, wéér zo'n stiekeme edit-hint.
Ja, dan moet het wel Cash zijn.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja sorry dat doe ik soms om het topic niet te veel te bevuilen....![]()
Tjeempie, om 's een vette sixties-kreet te bezigen. Effe denken hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:34 schreef Neleos het volgende:
[..]
Maar ik heb wel een mooie vraag.
Welke 3 Beatles nummers stonden in de eerste Nederlandse Top 40?
I Should Have Known Better zou ik nou nooit geraden hebben, maar da's de enige goede.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:40 schreef GLO het volgende:
Ticket To Ride, Help! en I Should Have Known Better?
Want die heeft alleen 1 week op nr. 40 gestaan.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:42 schreef Neleos het volgende:
[..]
I Should Have Known Better zou ik nou nooit geraden hebben, maar da's de enige goede.
Ah gelukkig, ik zat al weer bijna op het balkonquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:55 schreef GLO het volgende:
Present weer. M'n comp was vastgelopen!
Eh... dan stonden ze er toch alledrie in, of begrijp ik 't nou verkeerdquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:45 schreef Neleos het volgende:
[..]
Want die heeft alleen 1 week op nr. 40 gestaan.
Die andere 2 nummers stonden op nr. 1 en nr. 26 die week.
I Should Have Known Better stond op 40.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:57 schreef GLO het volgende:
[..]
Eh... dan stonden ze er toch alledrie in, of begrijp ik 't nou verkeerd
Maar dat staat er inderdaad onlogisch ja. Sorry.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:57 schreef GLO het volgende:
[..]
Eh... dan stonden ze er toch alledrie in, of begrijp ik 't nou verkeerd
Alweer eentje goed, If I Fell stond op 26.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:00 schreef GLO het volgende:
Poeh... 1e Top 40 was op 2 januari 1965, dus dat kunnen/moeten nummers uit 1964 geweest zijn. A Hard Day's Night en If I Fell?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:03 schreef GLO het volgende:
I Feel Fine dan wellicht?
quote:I'm in the phone booth
It's the one across the hall....
Doet geen belletje ringelen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:09 schreef GLO het volgende:
Nieuwe vraag. Niet te moeilijk maar hè? Kun jij dit stukje tekst thuisbrengen?
[..]
Nee, de vraag was geen hint. De tekst zelf wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:11 schreef Neleos het volgende:
[..]
Doet geen belletje ringelen.
Maar thuisbrengen
Golden Earring - Back Home?
Nooit hoger gekomen dan nr. 21 in 1979.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:15 schreef GLO het volgende:
[..]
Nee, de vraag was geen hint. De tekst zelf wel.
De hitgegevens:
HOTT 21/6-1979 (hp/aw-jaar)
Dat vrees ik ook, want bovenstaande regels zijn de bekendste regels van deze new wave-klassieker (ja, toch wel), tevens de openingsregels. Meer tekst doen heeft dus geen zin, daar ga je het niet van herkennen. Tenzij ik het refrein prijsgeefquote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:17 schreef Neleos het volgende:
[..]
Nooit hoger gekomen dan nr. 21 in 1979.
Die ken ik vast niet. Vrees ik.![]()
Als zij niet Blondie zijn, dan weet ik het niet.quote:
Jij weet duidelijk niet waar je over praat.quote:
quote:Blondie was the most commercially successful band to emerge from the much-vaunted punk/new wave movement of the late '70s.
Je zegt het zelf:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:26 schreef GLO het volgende:
[..]
Jij weet duidelijk niet waar je over praat.
[..]
Nee, Denis was hun allergrootste hit, in Europa tenminste. Het gezochte nummer blijft een kleine hit, en in het stukje tekst dat ik oplepelde zit de hint voor de titel...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:26 schreef Neleos het volgende:
Oh Magstar zegt ook Blondie.
Is het nummer dan Denis?
Zoals ik al zei: je weet niet waar je over praat. Muziekstijlen worden niet begrensd door commerciële scheidslijnen. Leer eerst eens wat over popgeschiedenis voordat je onzin praat.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:28 schreef MagStar_3590 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf:
Commercie...
En dan is het geen wave meer.
Blondie is AVRO's RTV tip geweest......
En dan houd het op.
Blondie hield uitverkoop.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:30 schreef GLO het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: je weet niet waar je over praat. Muziekstijlen worden niet begrensd door commerciële scheidslijnen. Leer eerst eens wat over popgeschiedenis voordat je onzin praat.
Maar goed, leg even uit waarom blondie dan wave is?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:30 schreef GLO het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: je weet niet waar je over praat. Muziekstijlen worden niet begrensd door commerciële scheidslijnen. Leer eerst eens wat over popgeschiedenis voordat je onzin praat.
Leg jij dat eerst maar eens uit.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:30 schreef MagStar_3590 het volgende:
Joy Division is WAVE.
Toen Paul Young "Love will..." deed was dat dus geen wave meer.
Geen idee eigenlijk. Het was nieuw en van ons. Kleine groep die in het jeugd honk stoer stond mee te knikken.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:35 schreef Neleos het volgende:
[..]
Leg jij dat eerst maar eens uit.
Ik weet niet wat wave is, maar jij wel. Dus... leg het uit.
Ja, dat klopt. Maar om andere redenen dan jij denkt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:30 schreef MagStar_3590 het volgende:
Joy Division is WAVE.
Toen Paul Young "Love will..." deed was dat dus geen wave meer.
Je blijft met je poten van Curtis af, dat was voor mij de reden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:39 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar om andere redenen dan jij denkt.
Dus wave voor jou is jeugdsentiment.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:40 schreef MagStar_3590 het volgende:
[..]
Je blijft met je poten van Curtis af, dat was voor mij de reden.
Dat is niet erg tolerant MagStar. En al helemaal geen criterium om een muziekstijl mee te definiëren.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:40 schreef MagStar_3590 het volgende:
[..]
Je blijft met je poten van Curtis af, dat was voor mij de reden.
Ik ben zeer tolerant, maar kom niet aan muiziek.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:44 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat is niet erg tolerant MagStar. En al helemaal geen criterium om een muziekstijl mee te definiëren.
Ja, dat kan. Maarre. Dit is een muziektriviatopic. Weet je toevallig het antwoord op de vraag?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:43 schreef MagStar_3590 het volgende:
Sommige dingen doe je niet.
Een R&B versie van we will rock you?
Kan dat?
Het mooie van muziek is juist dat álles kan. Dat jij het niet vindt kunnen is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:44 schreef MagStar_3590 het volgende:
Of wat dieper: Stel nou dat Metallica een nummer van The God Machine gaat doen..
Dat kan gewoon niet!
Nee, nee, nee.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:46 schreef GLO het volgende:
[..]
Het mooie van muziek is juist dat álles kan. Dat jij het niet vindt kunnen is een ander verhaal.
Welke vraag......?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:45 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maarre. Dit is een muziektriviatopic. Weet je toevallig het antwoord op de vraag?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:47 schreef MagStar_3590 het volgende:
[..]
Nee, nee, nee.
Het mooie van muiziek is juist dat NIET alles kan.
Zie mijn post voor deze post.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:51 schreef Neleos het volgende:
[..]
![]()
Er zijn juist geen beperkingen in de muziek, creativiteit, herhaling, originaliteit, samples, blabla, enzovoorts, zoiets. Ja?![]()
Neleos heeft gelijk, dit is het verkeerde topic voor dit soort discussies. Maar het nu volgende verhaal vertelt je precies wat new wave is - en waarom het zo divers is:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:33 schreef MagStar_3590 het volgende:
[..]
Maar goed, leg even uit waarom blondie dan wave is?
Muiziek dicussie op dit tijdstip, altijd goed......
![]()
En nog even specifiek over Blondie: die band komt voort uit de New Yorkse punk- en new wavescene van het midden van de jaren 70. Zij, Television, de Ramones, Richard Hell, Patti Smith, Talking Heads, dat was 1 grote vriendengroep die elkaar allemaal kende en dezelfde houding tegenover muziek maken had. Ze speelden in Max's Kansas City en CBGB's en veranderden het aangezicht van de popmuziek.quote:
During the late '70s and early '80s, New Wave was a catch-all term for the music that directly followed punk rock; often, the term encompassed punk itself, as well. In retrospect, it became clear that the music following punk could be divided, more or less, into two categories — post-punk and new wave. Where post-punk was arty, difficult, and challenging, new wave was pop music, pure and simple. It retained the fresh vigor and irreverence of punk music, as well as a fascination with electronics, style, and art. Therefore, there was a lot of stylistic diversity to new wave. It meant the nervy power pop of bands like XTC and Nick Lowe, but it also meant synth rockers like Gary Numan or rock revivalists like Graham Parker and Rockpile. There were edgy new wave songwriters like Elvis Costello, pop bands like Squeeze, tough rock & rollers like the Pretenders, pop-reggae like the Police, mainstream rockers like the Cars, and ska revivalists like the Specials and Madness. As important as these major artists were, there were also countless one-hit wonders that emerged during early new wave. These one-hit groups were as diverse as the major artists, but they all shared a love of pop hooks, modernist, synthesized production, and a fascination for being slightly left of center. By the early '80s, new wave described nearly every new pop/rock artist, especially those that used synthesizers like the Human League and Duran Duran. New wave received a boost in the early '80s by MTV, who broadcast endless hours of new wave videos in order to keep themselves on the air. Therefore, new wave got a second life in 1982, when it probably would have died out. Instead, 1982 and 1983 were boom years for polished, MTV-radio new wave outfits like Culture Club, Adam Ant, Spandau Ballet, Haircut 100, and A Flock of Seagulls. New wave finally died out in 1984, when established artists began to make professional videos and a new crop of guitar-oriented bands like the Smiths and R.E.M. emerged to capture the attention of college-radio and underground rock fans. Nevertheless, new wave proved more influential than many of its critics would have suspected, as the mid-'90s were dominated by bands — from Blur to Weezer — that were raised on the music.
Ok trusten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:54 schreef Neleos het volgende:
Ik ga pitten GLO, misschien dat de ochtenploeg de vraag weet.
Truste!![]()
en ook truste MagStar![]()
In muziek kan ook alles weg gelaten worden ja, ook een kunst is dat, dat klopt, maar nu ga ik pitten. Trustequote:
Goed plan, ik verkeer al in een soort halfslaap en het wordt toch niet meer koeler.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:54 schreef Neleos het volgende:
Ik ga pitten GLO, misschien dat de ochtenploeg de vraag weet.
Truste!![]()
en ook truste MagStar![]()
Prachtig hoor, maar ik zie werkelijk niet in hoe je blondie kan vergelijken met Television.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:55 schreef GLO het volgende:
[..]
Neleos heeft gelijk, dit is het verkeerde topic voor dit soort discussies. Maar het nu volgende verhaal vertelt je precies wat new wave is - en waarom het zo divers is:
[..]
En nog even specifiek over Blondie: die band komt voort uit de New Yorkse punk- en new wavescene van het midden van de jaren 70. Zij, Television, de Ramones, Richard Hell, Patti Smith, Talking Heads, dat was 1 grote vriendengroep die elkaar allemaal kende en dezelfde houding tegenover muziek maken had. Ze speelden in Max's Kansas City en CBGB's en veranderden het aangezicht van de popmuziek.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 07:49 schreef dolle_hond het volgende:
2 pagina's vol kletsen en niet de titel noemen
Zonder Natalie had ik het nooit geradenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja, ik herken Natalie Merchant ook
Rellen over blondie en curtis en wave enzoquote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Mogguh, is er nog watskeburt?
Neuhquote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:40 schreef bigshadow het volgende:
carouselle??
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:49 schreef peaceman het volgende:
Fairground Attraction it is!
Yep, uit '88.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:50 schreef peaceman het volgende:
Perfect was hun hitje toch?
Aftersun/komkommer tijd?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:22 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Captain_Redbeard moet je niet te lang in de zon zetten, m'n nickname zegt wat dat betreft genoeg...
maar ontopic: ik zou het niet weten peaceman![]()
The Horse they rode in on ?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:57 schreef peaceman het volgende:
Gisteren een 2e hands cd gekocht van Soul Asylum. Iedereen kent natuurlijk Graver's Dance Union, maar hoe heet de opvolger daarna eigenlijk?
nee dat album is de voorloper van Graver's dance unionquote:
Ik liet me weer eens gaan...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 07:49 schreef dolle_hond het volgende:
2 pagina's vol kletsen
Maar jij gelukkig welquote:en niet de titel noemen
quote:In the dock of Tiger Bay
On the road to Mandelay
From Bombay to St. Tropez
Over the hills and far away....
Is het ookquote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Pffff, klinkt bekend.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |