Prachtig hoor, maar ik zie werkelijk niet in hoe je blondie kan vergelijken met Television.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:55 schreef GLO het volgende:
[..]
Neleos heeft gelijk, dit is het verkeerde topic voor dit soort discussies. Maar het nu volgende verhaal vertelt je precies wat new wave is - en waarom het zo divers is:
[..]
En nog even specifiek over Blondie: die band komt voort uit de New Yorkse punk- en new wavescene van het midden van de jaren 70. Zij, Television, de Ramones, Richard Hell, Patti Smith, Talking Heads, dat was 1 grote vriendengroep die elkaar allemaal kende en dezelfde houding tegenover muziek maken had. Ze speelden in Max's Kansas City en CBGB's en veranderden het aangezicht van de popmuziek.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 07:49 schreef dolle_hond het volgende:
2 pagina's vol kletsen en niet de titel noemen
Zonder Natalie had ik het nooit geradenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja, ik herken Natalie Merchant ook
Rellen over blondie en curtis en wave enzoquote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Mogguh, is er nog watskeburt?
Neuhquote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:40 schreef bigshadow het volgende:
carouselle??
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:49 schreef peaceman het volgende:
Fairground Attraction it is!
Yep, uit '88.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:50 schreef peaceman het volgende:
Perfect was hun hitje toch?
Aftersun/komkommer tijd?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:22 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Captain_Redbeard moet je niet te lang in de zon zetten, m'n nickname zegt wat dat betreft genoeg...
maar ontopic: ik zou het niet weten peaceman![]()
The Horse they rode in on ?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:57 schreef peaceman het volgende:
Gisteren een 2e hands cd gekocht van Soul Asylum. Iedereen kent natuurlijk Graver's Dance Union, maar hoe heet de opvolger daarna eigenlijk?
nee dat album is de voorloper van Graver's dance unionquote:
Ik liet me weer eens gaan...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 07:49 schreef dolle_hond het volgende:
2 pagina's vol kletsen
Maar jij gelukkig welquote:en niet de titel noemen
quote:In the dock of Tiger Bay
On the road to Mandelay
From Bombay to St. Tropez
Over the hills and far away....
Is het ookquote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Pffff, klinkt bekend.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |