abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2005 @ 01:55:58 #251
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_27424504
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:10 schreef HiZ het volgende:
Welk EG verdrag ? Ben je niet in de war met het EVRM dat NIET opgenomen wordt in deze grondwet?

Het Handvest dat WEL wordt opgenomen in de Grondwet heeft op het ogenblik nog geen juridische status.

ik ben jaloers op je detailkennis!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_27428151
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:10 schreef HiZ het volgende:
Welk EG verdrag ? Ben je niet in de war met het EVRM dat NIET opgenomen wordt in deze grondwet?

Het Handvest dat WEL wordt opgenomen in de Grondwet heeft op het ogenblik nog geen juridische status.
Shoot me! Ik bedoelde inderdaad het EVRM

Het EVRM wordt namelijk WEL opgenomen in de Grondwet, ze herhalen hem alleen niet nog eens helemaal omdat dat overbodig is!
ik citeer: De EU treedt toe tot het EVRM.....(etc) (artikel 2 titel II van deel I).

[ Bericht 5% gewijzigd door Thisbe op 28-05-2005 11:31:51 ]
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_27428166
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:55 schreef evert het volgende:

[..]


ik ben jaloers op je detailkennis!
Detailkennis?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_27429838
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 11:24 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Shoot me! Ik bedoelde inderdaad het EVRM

Het EVRM wordt namelijk WEL opgenomen in de Grondwet, ze herhalen hem alleen niet nog eens helemaal omdat dat overbodig is!
ik citeer: De EU treedt toe tot het EVRM.....(etc) (artikel 2 titel II van deel I).
Nou ja, dat is niet helemaal hetzelfde, maar wel met een vergelijkbaar effect. Was ook wel hoognodig nu de EU steeds meer de vorm van een staat begint aan te nemen. Je moet er toch niet aan denken dat je straks wel een EU politie en rechtspraak hebt, maar geen rechtsbescherming.
pi_27430479
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 11:24 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Shoot me! Ik bedoelde inderdaad het EVRM

Het EVRM wordt namelijk WEL opgenomen in de Grondwet, ze herhalen hem alleen niet nog eens helemaal omdat dat overbodig is!
ik citeer: De EU treedt toe tot het EVRM.....(etc) (artikel 2 titel II van deel I).
Ik zou dit toch niet "opnemen" noemen, dat suggereert teveel dat het EVRM een integraal onderdeel van de communautaire rechtsorde wordt, wat natuurlijk niet waar is; de Unie treedt alleen toe tot het Verdrag (wat natuurlijk wel op zijn minst opmerkelijk is, aangezien de Unie in feite geen staat is, maar een tussenvorm van een verdragsorganisatie en een (losse) federatie).
pi_27430585
Noorwegen zit niet in de EU en economisch hebben ze niks te klagen, hun economische groei is veel groter dan van bijv. Nederland,Duitsland,Frankrijk en iets groter dan UK.

-
pi_27430820
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:55 schreef evert het volgende:

[..]


ik ben jaloers op je detailkennis!
Dat is geen detailkennis hoor
pi_27431736
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, dat is niet helemaal hetzelfde, maar wel met een vergelijkbaar effect. Was ook wel hoognodig nu de EU steeds meer de vorm van een staat begint aan te nemen. Je moet er toch niet aan denken dat je straks wel een EU politie en rechtspraak hebt, maar geen rechtsbescherming.
Die rechtsbescherming op Europees niveau was er altijd al hoor.......! Burgers van de lidstaten konden al jaren terecht bij het Hof
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_27431789
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:44 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zou dit toch niet "opnemen" noemen, dat suggereert teveel dat het EVRM een integraal onderdeel van de communautaire rechtsorde wordt, wat natuurlijk niet waar is; de Unie treedt alleen toe tot het Verdrag (wat natuurlijk wel op zijn minst opmerkelijk is, aangezien de Unie in feite geen staat is, maar een tussenvorm van een verdragsorganisatie en een (losse) federatie).
Pardon?!? Het EVRM behoort al jaren tot de communautaire rechtsorde! Het verdrag gaat boven de nationale wetten Costa/Enel
De uni is een beetje te vergelijken met een statenbond op sommige terreinen (landbouw ed)
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_27431988
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:03 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Pardon?!? Het EVRM behoort al jaren tot de communautaire rechtsorde! Het verdrag gaat boven de nationale wetten Costa/Enel
De uni is een beetje te vergelijken met een statenbond op sommige terreinen (landbouw ed)
??? Costa/Enel heeft helemaal geen betrekking op het EVRM, maar op het EG-verdrag! Het EVRM is een verdrag ihkv de Raad van Europa, een instelling die in het geheel niets te maken heeft met de Unie. Raad van Europa
pi_27432044
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:50 schreef concac het volgende:
Noorwegen zit niet in de EU en economisch hebben ze niks te klagen, hun economische groei is veel groter dan van bijv. Nederland,Duitsland,Frankrijk en iets groter dan UK.

Noorwegen zit niet in de EU inderdaad, maar wel in de EFTA. Wat dus betekent dat ze zich aan de EU regels moeten houden maar er niet over mogen meepraten. Noorwegen is relatief gezien de eerste of tweede waar het gaat om bijdragen aan de EU. Daarnaast, dacht je niet dat de Noorse welvaart ook vooral te maken had met het feit dat het land omkomt in de olie ?
pi_27432067
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:03 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Pardon?!? Het EVRM behoort al jaren tot de communautaire rechtsorde! Het verdrag gaat boven de nationale wetten Costa/Enel
De uni is een beetje te vergelijken met een statenbond op sommige terreinen (landbouw ed)
Het is juist geen deel van de communautaire rechtsorde. Omdat de EU geen partij was in het verdrag. Het feit dat het geldt in de lidstaten (die wel partij zijn in het verdrag) maakt het nog geen communautair recht.
pi_27432078
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:00 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Die rechtsbescherming op Europees niveau was er altijd al hoor.......! Burgers van de lidstaten konden al jaren terecht bij het Hof
Tegen hun eigen staat wel ja, maar niet tegen de EU.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:29:43 #264
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27432210
Het verstandige antwoord t.o.v de nogal arrogante en betweterige TS:
quote:
A song for Europe
May 26th 2005
From The Economist print edition

No would be the right answer in next week's French and Dutch referendums—and a good one for Europe

THE voters, quite plainly, are in a restive, perhaps even angry mood. That will be so even if the outcomes in the French referendum on the European Union's constitution on May 29th and the Dutch one on June 1st turn out to surprise the opinion pollsters by producing narrow votes in favour of the treaty. When this constitution was agreed upon by heads of government last year, few seriously envisaged that it might be rejected or even actively disliked by voters in two of the EU's six founding members. It was countries in the Union's awkward squad—Denmark, Britain, Poland—that were expected to pose problems. That is the trouble when you draft ambitious measures designed to bring Europe closer to the people. The people then have the cheek to tell you what they think.

But why, Euro-enthusiasts have been asking themselves, can't a clear majority of voters be persuaded by two fine arguments that we have offered to them? The first is that the constitution is a noble document designed to help today's enlarged EU march on more efficiently towards an “ever closer union”, one that (as the French Socialist Party says in its pro-constitution campaign) can be forte face aux Etats Unis (strong in the face of the United States). The other is that the treaty is just a technical matter that will make little real difference and is too boring for voters to worry their pretty heads about.

One reason, of course, is that the arguments are contradictory. That clash is easily solvable, for the second one is nonsense. Weighing in at almost 200 pages in its French version, this treaty contains a bill of rights, redefines the role and powers of the EU's institutions, lays down new rules for how decisions will be made and provides a new text for European judges to interpret. That is no mere technical matter and fully deserves the term “constitution”, however much some worried Europhiles may now regret the word. Another reason, though, is that some voters may not really be offering their verdict on the constitution at all but instead on economic anxiety and their governments' record.

That is, it is true, the trouble with referendums. Even if many do cast their ballots on the question actually posed, enough voters may cast protests to distort the result. And there is no doubt that economic anxiety is rife in Europe: that is why Germany's Gerhard Schröder took such a drubbing in regional elections on May 23rd (see article). Against that, however, lies the fact that there has been no shortage of debate about the real issue in either France or the Netherlands. There has been ample chance to focus most voters' minds on the constitution itself and indeed interest has run high (see article). Yet there is also another point: that it is not entirely unreasonable to link economic anxieties with the treaty.

It is not that the constitution will have much impact on the European economy if in the end it comes into force. Moreover the text is not, contrary to the claims of many French antis, “ultra-liberal”. The Economist, which is proud to be liberal with or without the adjective, wishes it were so. But the treaty makes no stipulations about economic arrangements more radical than those that France did so much to craft in the Treaty of Rome in 1957, which provided for the abolition of obstacles to the free movement between member states of goods, persons, services and capital. If the new system would be ultra-liberal, then the European Union must always have been so. The truth, of course, is otherwise and so it will be in the future. Rather, the real link is not about policy but about confidence. At a time when people are so anxious about their futures, any sort of change feels alarming. And an accurate criticism of the change envisaged by the constitution is that it is highly ambiguous, not to say bewildering; it will transfer some more power away from national governments and to the EU, but with effects of which no one can be at all sure.

E unum pluribus

This newspaper's objections to the constitution are well known; any readers that would like a reminder can find our two previous leaders urging a rejection here and here, along with the constitution we immodestly drafted ourselves in 2000. No doubt our specific ideas would be considered impractical for a Union of 25 member states, all with interests and ideas of their own. But there is a theme running through our constitution and rejectionist articles that has much in common with the anti-treaty feelings being seen in France and the Netherlands.

This is that the divergence of views and national prejudices in the EU are so wide that it is a mistake to try to force more and more policy areas into a single framework. Indeed, there are already too many: every country has some complaint about policies being foisted on it from Brussels. Some of that is desirable, for the Union has always been in part a means by which national governments force their electorates to accept rules that they might not have been able to impose on their own. But such a process has limits, which are being shown all too clearly in these referendums. A process remote from the people is unlikely to remain popular for long. And a larger Union, whether at the old 15 countries, today's 25, or in future even larger, is likely to become more remote, not less—especially if it tries to take on more and more common policies.

What is needed instead is a treaty that acknowledges the central popular concern: that an EU that is increasingly remote is also a threat to the diversity of Europe's nations and thus to national identity. Admittedly the draft constitution does leave plenty of scope for national variation; the French could nationalise (although not subsidise) their banks, if they were foolish enough to want to do so; the British could still privatise their hospitals. But the central thrust of the document is towards more centralisation.

This is a big mistake. First, it cuts down on the range of political choices open to national electorates—and thus is anti-democratic and liable to provoke a backlash. Second, the EU is capable of producing some remarkably awful policies, which because of its consensual way of policymaking become almost impossible to change once established and eventually risk discrediting the whole project. Farms policy is the best example. Finally, it is more likely that good policy will be promoted in Europe by the power of example than by fiat from Brussels. France is likelier to embrace reform because it sees Britain or Spain flourishing with different sorts of policies than because Brussels tells it to. But for this process to work, it is essential that the maximum freedom of manoeuvre is left for national governments. America's slogan of “E pluribus unum” means “out of many, one”. Europe's, though, can and should be the reverse: out of one, many.

Whether or not the French and Dutch electorates kill this current constitution, the EU's future will depend on both permitting and exploiting the continent's very diversity. A Europe that allows different approaches to be tried, whether in single countries or in groups of countries, whether “core” or “non-core”, is likely to be one that survives. A defeat for the constitution would not be the catastrophe that some Europhiles seem to think: life would go on, even in Brussels, and a Union that has lasted for almost half a century is surely strong enough to deal with the occasional rebuff from voters. If it responds by taking a pause for thought, it might even benefit.
www.economist.com
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27432279
Zo maar even een observatie: wat mij zo opvalt uit de uitspraken van bekende nederlanders, is dat vrijwel allen zo'n enge blik hebben op de grondwet.

Lodewijk de Waal vind de grondwet goed, omdat er iets instaat over naar de rechter stappen in geschillen met werkgevers.
Marianne Thieme vind de grondwet een slecht idee omdat er weinig over dieren in staat
Links vind de grondwet een goed idee omdat er artikelen over burgerrechten in staan en dingen over solidariteit.
Rechts vindt de grondwet een goed idee omdat er meer marktwerking in geboden wordt.
Greenpeace vindt het een goede grondwet omdat er een stukje over milieu in staat.

Is er dan werkelijk niemand die het ding in zijn geheel beschouwd? Niemand is toch een ééndimensionale werknemer, milieufreak of dierenactivist? We hebben toch met het geheel te maken?
Of is het zo dat niemand een touw aan de grondwet kan vastknopen (of geen tijd heeft) en daarom alleen maar die paar artikelen bekijkt waar zijn/haar interesse ligt. Maar dan kun je toch geen afgewogen oordeel geven? Wat heb je nu aan dat soort 'stemadviezen'!

Eén ding weet ik wel, er zullen voor de 'ééndimensionalen' onder ons nog een hoop verrassingen uit de hoge hoed van de grondwet worden getoverd. Door hun beperkte visie op de grondwet zullen we over een paar jaar voortdurend horen: "Ooh, staat dat er ook in? Dat is niet zo mooi, maar dat wist ik niet." of "Ooh, ja, dat had ik wel gezien, maar ik dacht dat er iets anders bedoeld werd." Brrr, de rillingen lopen over mijn rug.
pi_27432392
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:29 schreef PJORourke het volgende:
Het verstandige antwoord t.o.v de nogal arrogante en betweterige TS:
[..]

But why, Euro-enthusiasts have been asking themselves, can't a clear majority of voters be persuaded by two fine arguments that we have offered to them? The first is that the constitution is a noble document designed to help today's enlarged EU march on more efficiently towards an “ever closer union”, one that (as the French Socialist Party says in its pro-constitution campaign) can be forte face aux Etats Unis (strong in the face of the United States). The other is that the treaty is just a technical matter that will make little real difference and is too boring for voters to worry their pretty heads about.

One reason, of course, is that the arguments are contradictory.

[..]

www.economist.com
Doet me ook denken aan ons monsterverbond in de tweede kamer:
- Links is voor omdat europa door de grondwet socialer wordt
- Rechts is voor omdat europa dan liberaler wordt en meer marktwerking mogelijk is.

Lijkt me ook een aardige contradictie. Iemand moet er naast zitten lijkt me. En daaruit constateer je dus gelijk dat politic er dus ook niet alles van snappen.
pi_27432420
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tegen hun eigen staat wel ja, maar niet tegen de EU.
Precies, dit is de reden dat het het Duitse Constitutionele Hof (Bundesverfassungsgericht) in zijn toonaangevende arrest Solange I (1974) heeft geoordeeld dat zij zich het recht voorbehield Unie-recht te toetsen aan de Duitse grondwet, omdat in de Unie de grondrechten niet voldoende gewaarborgd zijn; in 1986 volgde het Solange II arrest, waarin het Hof tot het oordeel kwam dat op dit gebied grote vorderingen waren gemaakt, en zolang dat zo blijft zij niet meer zelf toetsen (letterlijk: „Solange die EG […] einen wirksamen
Schutz der Grundrechte generell gewährleistet wird sich das BVerfG aus dem Bereich des abgeleiteten Gemeinschaftsrechts zurückziehen und
dieses Recht nicht mehr am Maßstab des GG überprüfen“).
pi_27432439
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 13:50 schreef concac het volgende:
Noorwegen zit niet in de EU en economisch hebben ze niks te klagen, hun economische groei is veel groter dan van bijv. Nederland,Duitsland,Frankrijk en iets groter dan UK.

Maar Noorwegen moet wel alle Europese wetten accepteren zonder dat het inspraak heeft.
lollig
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:18:26 #269
33189 RM-rf
1/998001
pi_27433097
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 01:00 schreef Thisbe het volgende:
Mijn grote bezwaar tegen de Grondwet betreft het aantal Europarlementariers. Nederland heeft er slechts 31, terwijl Duitsland er 99 heeft. Gezien het bedrag dat richting Brussel verdwijnt vind ik dit weinig fair. Nederland zal dus harder moeten lobbyen voor zijn zaak dan de grotere landen dan nu het geval is.
wat betreft Netto-betalers, dan is je vergelijking met Duitsland niet geheel juist, Duitsland is namelijk de grootste netto-betaler aan de EU, met een ruime 5 miljard euro, oftewel 95 euro per burger ... Nederland is gerekend per burger inderdaad een grotere netto-betaler, met 120 euro per burger....

Maar dan moet je ook bedenken dat Nederland ruime 2 parlementariers per 1 miljoen burgers zou krijgen in het EP ... Duitsland staat daar een stuk 'zwakker', als je het relatief ziet, zij krijgen nog minder dan 1.5 parlementszetels per miljoen inwoners....

Oftewel, je berekening gaat er wel heel makkelijk vanuit dat Nederland 'zwak' zou staan omdat het zo klein is ... Maar vergeet daarbij heel makkelijk een aantal zaken... die bv volgens je eigen berekening zouden betekenen dat als je het 'eerlijk' zou doen, duitsland eerder meer parlementariers zou mogen hebben, of nederland eentje of twee zou moeten inleveren ...

Punt is echter dat die berekening per definitie niet opgaat voor parlementszetels ... anders zou Ierland, de grootste netto-ontvanger, een 'negatief zetelaantal' moeten hebben?

Er is ook enorm veel onduidelijkheid over die afdracht aan de EU, slechte uitleg door nationale politici, die makkelijk bij fouten naar 'buiten' wijzen, en meestal niet willen erkennen dat de NLse politiek de laatste 10 jaar daar zelf direkt toe geleid heeft, dat NL van een netto-ontvanger, een grote netto-betaler is geworden:

De EU heeft een begroting die ongeveer 2/3e is van de begroting der Nederlandse overheid, rond de 95 miljard ... oftewel, een begroting die een stuk kleiner is dan die van een klein europees land (alhoewel dat natuurlijk ook grotendeels verklaarbaar is, omdat Onderwijs-beleid, en bv een leger daarbij ontbreken)

47% daarvan is bestemd voor landbouwbeleid.... Dat was veel meer, tegen de 70% en enkele jaren terug hebben onder meer NL zelf veel moeite gedaan om dat landbouwbeleid, welke tot grote overproduktie leidde en vooral het ondersteunen van weinig economisch draagbare boeren in de lidstaten was, terug te schroeven, met succes uitendelijk ...
Maar door het politieke spel, waarbij ondersteuning van zuidelijke lidstaten, als Frankrijk bv nodig was, werd het zo geregeld dat de grote korting nog altijd ten kostte ging van subsidies aan Nederlandse boeren, terwijl in verhouding de boeren van lidstaten als Frankrijk buiten schot bleven (sterker nog, sommige franse boeren-ondernemingen in noord-afrika via het ontwikkelingssamenwerkingsbeleid extra steun vingen) ...

Het huidige bestuur in de EU, welke gedragen wordt door eigen regeringen van lidstaten, die hun eigen belangen behartigen, maak daardoor bv het bezuinigen op landbouwbeleid een crime ...
Voor nederland betekende dat, dat het 10 jaar terug van netto-ontvanger, werd tot grote netto-betaler (onder meer omdat de structuurfondsen, welke ter vervanging van landbouwsubsidies bedoeld waren, uitmondden in het ESF-debacle, een mislukte poging tot neo-liberale makrtwerking binnen subsidieverlening)...

De nederlandse afdrachten bestaan voor 50% uit een percentage van het BNI (Bruto Nationaal Inkomen, welke voor alle lidstaten, m.u.v. Engeland, gelijk is) ... daarnaast betaald NL echter verhoudingsgewijs veel aan export-heffingen en een BTW-afdracht (door zijn sterke positie als transport- en int. dienstverleningsland) ....

De grotere nederlandse afdracht komt voornamelijk door de extra heffingen op transport en BTW ... zou nederland een BNI-verlaging gaan pogen eruit te 'lobbyen' (waar enkele 'NEE'-voorstanders voor pleiten) is de kans groot dat dat ten kostte gaat van meer import-heffingen of BTW .... daarvan zou NL nog zwaarder slachtoffer worden ....

De truc zou eerder moeten zijn dat de BNI-heffing meer gelijk getrokken wordt, en ook de uitzonderingspositie van Engeland opgeheven (waar NL toendertijd aan meegholpen heeft) en juist de timportheeffingen en BTW-afdracht verder verlaagd zou moeten worden..., daarvan profiteerd NL het meest ...
Bovendien zou nederland meer beroep moeten doen op structuurfonds-ondersteuning ... bij de aanvragen hiervoor is een grote achterstand tov andere lidstaten..., voornamelijk omdat de nederlandse overheid na het ESF-debacle de aanvraag-voorwaarden erg moeilijk gemaakt had, een erg 'domme' oplossing (maar zoals vaker, de 'heren politici' wijzen bij fouten eerder naar Brussel, dan dat ze de hand in eigen borst steken)
quote:
Verder geloof ik een geen klap van dat de buitengrenzen beter "bewaakt" zullen worden door landen als Spanje. Illegalen zullen nog steeds vrij makkelijk binnen kunnen komen, en doorreizen naar Nederland. Tenzij wij er als Europa er flink veel geld in pompen om die gigantische buitengrens te gaan bewaken van landen als Polen en Spanje.
Die buitengrenzen bestaan inderdaad nu gewoon ook al, en in Italie en Spanje bestaan kampen waar duizenden illegalen worden ondergebracht ... juist om te voorkomen dat ze makkelijk doorreizen naar Noordelijke landen en 'illegaal' worden ...
Nu komen die kosten voornamelijk voor rekening van de lokale overheid daar ... Het is niet meer dan logisch dat de EU hiervoor een betere ondersteuning biedt, om de zuidelijke grens beter 'dicht' te houden ... Iets wat direkt in Nederlands belang zal zijn ...

Of zie jij dat anders? zijn de problemen met illegale immigranten in Spanje en Italie enkel een probleem voor die landen daar, nu in NL bv het probleem rondom asielzoekers vrijwel verdwenen is .....?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27433202
Dus:
- subsidies afschaffen
- eigen immigratiebeleid
- volkomen vrije markt
- afschaffen overheidsbemoeienis
- afschaffen EP
- afschaffen idee dat er überhaupt europese wetgeving nodig is
- het hebben over economische samenwerking.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 28 mei 2005 @ 16:26:17 #271
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27433241
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:23 schreef speedfreak1 het volgende:
Dus:
- subsidies afschaffen
- eigen immigratiebeleid
- volkomen vrije markt
- afschaffen overheidsbemoeienis
- afschaffen EP
- afschaffen idee dat er überhaupt europese wetgeving nodig is
- het hebben over economische samenwerking.
Gewoon een vrijhandelsozne met een verdrag dat juridische samenwerking regelt. Plus Schengen, en eventueel iets om arbeidsmobiliteit in de unie te vergemakkelijken.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:14:56 #272
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27434006
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 16:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat betreft Netto-betalers, dan is je vergelijking met Duitsland niet geheel juist, Duitsland is namelijk de grootste netto-betaler aan de EU, met een ruime 5 miljard euro, oftewel 95 euro per burger ...
Nederland is gerekend per burger inderdaad een grotere netto-betaler, met 120 euro per burger....
Jij bent de enige die met deze bedragen komt, andere bronnen hebben het steevast over 71 euro per Duitser en 180 euro (= 2.5 x zoveel) per Nederlander.
pi_27434182
quote:
If it responds by taking a pause for thought, it might even benefit.
www.economist.com
Ben ik nou gek of heeft de schrijver van dit stuk vergeten dat de EU 2,5 jaar heeft nagedacht en keihard onderhandeld over deze grondwet?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:26:14 #274
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27434215
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:24 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou gek of heeft de schrijver van dit stuk vergeten dat de EU 2,5 jaar heeft nagedacht en keihard onderhandeld over deze grondwet?
En dus is hij automatisch goed?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_27435289
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dus is hij automatisch goed?
Daar gaat het niet om, het is duidelijk dat dit het haalbare resultaat is. Langer 'nadenken' levert niks beters op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')