abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:13:08 #51
85889 lucida
équilibre
pi_27322593
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:01 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Alsof ik daar greep op heb
Het was ook geenszins bedoeld als een verwijt aan jouw adres Godslasteraar.
quote:
Nogal wat mensen hebben blijkbaar moeite met te begrijpen wat een feit is, en wat het verschil is tussen een feit en de interpretatie van een feit.
Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen daar op gezette tijden moeite mee heeft. Dit doet echter niets af aan jouw terechte constatering dat het in theorie verdraaid lastig is altijd even precies het verschil aan te geven tussen fictie (wensdromen) en feiten (werkelijkheid).

Ik weet dat Bertrand Russel in zijn boek De Geschiedenis Der Westerse Filosofie hele hoofdstukken heeft gewijd aan het begrippenpaar 'fictie en feiten', maar dat de portee van zijn bevindingen was en is, dat we altijd weer opnieuw moet onderzoeken of onze kennis van dingen en verschijnselen nog wel de geldigheidswaarde heeft die wij eraan toedichten.
quote:

Om nogmaals terug te komen op creationisten, je kunt ze de missing links onder de neus leggen, in de mond stoppen zelfs, tijdens een volgende gelegenheid zie je ze exact dezelfde claims blaten dat er géén ''intermediary forms'' van dieren gevonden zijn. Het onvermogen feiten onder ogen te zien is een psychische stoornis, pathologisch.
Wat jij hier beschrijft is een menselijke eigenschap, die m.i. niet specifiek aan een bepaalde groep kan worden toegeschreven, noch aan een te beperkt intellect . Ik bedoel, er bestaan zowel gelovige wetenschappers alsook wetenschappelijke gelovigen. Beiden kunnen eenzelfde onwrikbare overtuiging zijn toegedaan, ongeacht of het daarbij gaat om de evolutie- of de scheppingstheorie.

Ook kennis en inzicht zijn onderhevig aan een voortdurend proces van bezinning en evaluatie. Er is niet een moment waarop noch de een noch de ander kan stellen dat hij alles weet, en mag menen dat in het ‘kennisnemen’ geen verandering meer zal komen. Voor beiden geldt dan ook in gelijke mate: stilstand is achteruitgang.

Tot slot herhaal ik graag nog eens de woorden die ik in een eerdere reactie hierover schreef
quote:
Misschien moeten wij ons wel verzoenen met het besef dat er eenvoudigweg geen 'ware wereld' kan bestaan - niet vanuit een rationeel of wetenschappelijk, en (dus) ook niet vanuit een religieus of levensbeschouwelijk perspectief. En is het misschien juist daarom dat wij moeten wennen aan het idee dat er enkel van schijnzekerheden sprake kan zijn die, in beginsel slechts van voorbijgaande aard en waarde zijn!
Parmenides zegt hierover:
quote:
'De wereld van het worden bestaat niet werkelijk, maar is een onvolmaakte afbeelding van de wereld der ideeën.'
.
Of zoals Nicolai Hartmann het uitdrukt:
quote:
'De zijnswijze van de "idee" is die van een ontos on, de zijnswijze van dat "waardoor" alles wat er aan deelneemt zo is zoals het is.' Nicolai Hartmann, Ethik.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27324337
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:02 schreef lucida het volgende:
En zo wordt middels de alom bekende strategie van vage toeschrijvingen en persoonlijke steken onder water het debat over creationisme/revisionisme versus de 'evolutieleer' zoals beoogd door de TS verschoven naar een 'monoloog' over de Holocaust en specifiek het ontkennen ervan.

En zo ook berijden de nobele moraalridders van goed en kwaad wederom hun stokpaardjes, hiertoe stevig in het zadel geholpen door hun vermeende morele onaantastbaarheid. En precies zoals ik een aantal posts geleden al aangaf verzandt hierdoor de discussie over een in beginsel veel breder opgezet onderwerp wederom in de kokervisie van het 'eigen gelijk'.

Als het doel van de OP is geweest dit soort processen helder boven tafel te krijgen dan is die doelstelling - gelet ook op de mening van enkele users en de nefaste gevolgen daarvan - zondermeer gehaald.

Maar wat wil je wanneer diezelfde users revisionisme steevast gelijkschakelen met de ontkenning van de Holocaust. Zo worden mensen meningen toegeschreven die op geen enkele manier te rechtvaardigen zijn met de inhoud van hun reactie.

Een van de dieptepunten is, zeker als het om tendentieuze toeschrijvingen gaat, het verwijt van Koekenpan jegens RM-rf dat laatsgenoemde de poging van de Duitsers (ook al zo'n generalisatie die naar omgekeerde discriminatie riekt) in twijfel zou trekken om het joodse ras (???) uit te roeien .

Nergens heb ik dat in zijn tekst expliciet kunnen lezen. Waardoor bij mij de indruk ontstaat dat door sommige users dingen worden gelezen die er gewoonweg niet staan. Dit subjectivisme is tekenend voor mensen die door hun moreel gelijk dusdanig zijn geschraagd, dat zij niet meer bij machte zijn op een onbevangen en onvooringenomen wijze de opvattingen van anderen op hun strekking en merites te beoordelen.

Ik denk ook niet dat de discussie erover gaat of nu 6 miljoen of een paar miljoen minder joden in de vernietigingskampen over de kling zijn gejaagd, want dat wordt algemeen als een historisch feit terecht voor waar aangenomen. Het gaat erom hoe het heeft kunnen gebeuren en ook, hoe het mogelijk is dat sindsdien zulke gruwelijke gebeurtenissen niet meer hebben plaatsgevonden? - althans niet in die omvang.

Ik vermoed echter dat bij enkele usesr de emotionele beladenheid t.a.v. deze gruwelen nog te vers in het geheugen ligt om op een meer academische en esoterische wijze (de zgn. Methodenstreit) de discussie te kunnen voeren.

Zoals ook uit de laatste reactie van koekenpan richting RM-rf blijkt, wordt dan al gauw, en op een tamelijk verkrampte wijze, naar op zich begrijpelijke, maar niettemin tendentieuze gevoelsargumenten teruggegrepen.
De constatering dat de Holocaust te vers in het geheugen ligt (en er hierdoor een bepaalde partijdigheid ontstaat bij althans bepaalde deelnemers aan het debat) is onjuist. De Holocaust en de eventuele waarden die hieruit voortkomen (voor mens en samenleving) dienen los van elkaar te worden behandeld... Dit is tevens waar Holocaustontkenners de mist in gaan. De suggestie wordt gedaan dat alleen Joden, de zogenaamde Joodse lobby dan wel zij die daardoor zijn gemanipuleerd de Holocaust niet ontkennen. De eerste twee categorieën als manupilatoren (ten eigen bate), de laatste categorie als gemanipuleerden (en dus slachtoffers van de manipulatoren). Omdat dit nimmer kan worden vastgesteld, verhult het m.i. maar 1 feit en dat is dat juist het ontkennen van de Holocaust vaak samen gaat met partijdigheid, maw met het propageren van een bepaalde ideologie.
I´m back.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:59:32 #53
85889 lucida
équilibre
pi_27325667
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:51 schreef lucida het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn waarom wordt het ontkennen daarvan dan strafbaar gesteld?
Op Fok wordt je zelfs voor minder gebanned. Zo is voor mij en met mij velen, nog steeds niet aangetoond - bijv. aan de hand van letterlijke teksten - waar sjun ontkend zou hebben dat de Holocaust heeft plaatsgevonden.

Volgens de drie criteria die de user Ryan3 aandraagt moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan om dit aan te tonen:
quote:

1. Er dient bewezen te worden dat er idd zoiets als een ontkenning van de Holocaust door sjun heft plaatsgevonden. Het liefst zelfs zou moeten worden bewezen dat er een samenspanning bestaat - zoals gesuggereerd door de user Ryan3 op het moment waarop hij sjun e.a. verwijt de topicdiscussie middels een overtal aan klonen naar hun hand te zetten.

2.Er moet d.m.v. wetenschappelijke (lees onpartijdige) kennis, die door alle partijen (lees: inclusief sjun) wordt erkend, bewezen worden dat wat door sjun en anderen zou zijn gezegd idd een (grove) ontkenning van de Holocaust is.

Lukt dit niet dan slaat het argument ook terug op de gebruiker(s) zelf (lees: Ryan3, Yvonne e.a.) - nipped in the butt dus. Hoe kunnen zij immers weten dat hun visie wél de juiste is omtrent het 'bestaan van de Holocaust' is?

Ze kunnen m.a.w. geen scheidsrechter en deelnemer ineen zijn in discussies rondom de vraag of sjun en anderen wel of niet de Holocaust ontkennen (om niet solipsistisch te zijn) en al eerder aangehaald tegenargument geldt ook: er bestaan slechts gradaties van waarschijnlijkheid, geen waarheden.

3. Als laatste zou bewezen moeten dienen te worden dat het bij voorstanders van het revisionisme (iets anders dan de 'ontkenners') stelselmatig aan kritische vermogens ontbreekt. Immers zij kunnen niet meer zelfstandig nadenken, aangezien zij gehersenspoeld zijn.

Aan geen van de drie voorwaarden is in mijn ogen voldaan, en toch wordt door sommige users stelselmatig de indruk gewekt dat het is aangtoond, dat sjun en anderen de Holocaust ontkennen.

Als ik iets een ijzersterk tegenargument vind voor deze onbewezen voorstelling van zaken (lees: manipulatie van de feiten) dan is het wel de drie criteria van de user Ryan3. Met de kanttekening dat als deze drie criteria op sjun en anderen wordt toegepast niet kan worden aangetoond dat zij de Holocaust ontkennen.

Niet alleen is gebleken dat degenen die dit verwijt 'steunen' tot op heden niet met concrete voorbeelden zijn aangekomen waaruit de ontkenning van de Holocaust door sjun onomstotelijk is gebleken maar (b)lijken de drie criteria van de user Ryan3 in die context driemaal niks!...

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 25-05-2005 00:14:50 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27326131
ONJUIST: aan alle drie de criteria is in ruim voldoende mate voldaan.

1. Goedenavond in het "raad hier Lucida's identiteit" topic! Uitleg overbodig.

2. Bij S&L's holocaustban werden 9 - later teruggebracht tot 8 - klonen geband. Deze klonen zijn na te vragen bij yvonne, ware het niet dat dit spelletje verbiedt klonen bekend te maken. Deze klonen of althans meerdere hiervan frequenteerden o.a. deze topic
WFL-POLtopic: gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving.. Het gedrag van die klonen, door mij al eerder omschreven, spreekt boekdelen. Ook zij opgemerkt dat het niet uitgesloten is dat voornoemde heren nog andere tot op heden niet ontdekte klonen gebruikten om discussies naar hun hand te zetten dan wel te laten uitlopen in ad hominems, zoals in gewraakt topic.

3. S&L hebben doorheen hun postgeschiedenis duidelijk laten blijken onder invloed te staan van een bepaalde ideologie. Het fundament van dit denken wordt gevormd door een steeds terugkerend argument dat bekend is geworden onder de noemer "gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving". Dit argument is, om de woorden van sjuuun te gebruiken, "kritisch bevraagd", in deze topic
WFL-POLtopic: gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving. en heeft niet stand gehouden. Hieruit valt af te leiden dat zij niet in staat zijn tot zelfstandig en kritisch denken.

Overig gedrag van S&L laten we hier buiten beschouwing. Het wachten is op een voor beide partijen aanvaardbare arbitrage/jury.
I´m back.
pi_27326375
Overigens is 1 criterium - ik zie trouwens nu dat je er maar twee hebt eigenlijk - apert ondeugdelijk. Als ik niet zou kunnen aantonen dat sjúúún de Holocaust ontkent, zou op mij vervolgens niet de last rusten om de Holocaust te bewijzen...

Ik zou de criteria dan ook anders formuleren, afgezien van het feit dat ze kolder zijn:
1. bewijs dat sjuuun de Holocaust ontkent.
2. bewijs dat sjuuun en luus omdat zij 1 of meerdere discussies niet kunnen winnen met klonen rotzooien.
3. bewijs dat zij niet zelfstandig kunnen nadenken.
I´m back.
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:39:33 #56
85889 lucida
équilibre
pi_27326620
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
ONJUIST: aan alle drie de criteria is in ruim voldoende mate voldaan.

1. Goedenavond in het "raad hier Lucida's identiteit" topic! Uitleg overbodig.. Waar precies staat het concrete citaat waaruit blijkt dat sjun en anderen het bestaan van de Holocaust ontkennen?[quote]

2. Bij S&L's holocaustban werden 9 - later teruggebracht tot 8 - klonen geband. Deze klonen zijn na te vragen bij yvonne, ware het niet dat dit spelletje verbiedt klonen bekend te maken. Deze klonen of althans meerdere hiervan frequenteerden o.a. deze topic
Subjectief argument zonder bewezen geldigheidswaarde.
quote:

WFL-POLtopic: gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving.. Het gedrag van die, dat al eerder door mij is omschreven, spreekt boekdelen. Ook zij opgemerkt dat het niet uitgesloten is dat voornoemde heren nog andere tot op heden niet ontdekte klonen gebruikten om discussies naar hun hand te zetten dan wel te laten uitlopen in ad hominems, zoals in gewraakt topic.
Hier verwijs ik je naar punt twee van de drie criteria
quote:
Je kunt maw geen scheidsrechter en deelnemer ineen zijn in discussies rondom de werkelijkheid (om niet solipsistisch te zijn) en al eerder aangehaald tegenargument geldt ook: er bestaan slechts gradaties van waarschijnlijkheid, geen waarheden.
Dus m.a.w. jouw (subjectieve) gevoelsargumenten beantwoorden in deze context perfect aan het citaat uit punt twee.
quote:
3. S&L hebben doorheen hun postgeschiedenis duidelijk laten blijken onder invloed te staan van een bepaalde ideologie. Het fundament van dit denken wordt gevormd door een steeds terugkerend argument dat bekend is geworden onder de noemer "gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving". Dit argument is, om de woorden van sjuuun te gebruiken, "kritisch bevraagd", in deze topic
WFL-POLtopic: gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving. en heeft niet stand gehouden. Hieruit valt af te leiden dat zij niet in staat zijn tot zelfstandig en kritisch denken.
In beginsel valt zelf nog uit een komma wat af te leiden, maar dat is een vorm van subjectivisme die ik niet als algemeen gaccepteerde voorwaarde beschouw om iets als bewezen te betrachten. Helaas, ik denk dat de argumenttie die jij met behulp van een link voert niet concreet heeft aangetoond dat revisionisme gelijkstaat aan het ontkennen van het bestaan van de Holocaust, en bovendien niet heeft bewezen dat sjun en anderen het bestaan van de Holocaust ontkennen. Je blijft te veel hangen rond een vermeende samenspanning der klonen, en blijft als gevolg daarvan te zeer hangen in een beperkte c.q. selectieve voorstelling van zaken.
quote:

Overig gedrag van S&L laten we hier buiten beschouwing. Het wachten is op een voor beide partijen aanvaardbare arbitrage/jury.
De laatste opmerking vindt ik van groot belang. Want ik vraag me ernstig af hoelang de ban voor sjun en anderen wegens het vermeende ontkennen van het bestaan van de Holocaust nog te rechtvaardigen valt, temeer daar nog steeds niet a.d.h.v. concrete citaten is aangetoond waar zij de Holocaust ontkennen.

Mocht er zich een arbitrage / jury - en hopelijk op zeer korte termijn - hierover buigen, dan lijkt het me niet meer dan redelijk, gezien de grote commotie die de ban voor sjun en anderen bij veel users heeft veroorzaakt, openbaar te maken: wat en op welke gronden door zo'n onpartijdige jury is besloten. Of zoals punt 1.uit de drie criteria van de user Ryan drie zegt: alle parijen dienen te worden gehoord.

[ Bericht 2% gewijzigd door lucida op 25-05-2005 00:46:12 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27326656
Zou jij je quotejes even willen aanpassen.
I´m back.
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:46:54 #58
85889 lucida
équilibre
pi_27326715
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:42 schreef Ryan3 het volgende:
Zou jij je quotejes even willen aanpassen.
is done
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27326832
Omdat ik mijn onafhankelijkheid m.i. wel voldoende heb aangetoond (ik ben goed bevriend met OllieA en Ryan3 enerzijds en anderzijds voer ik een intieme mailwisseling mét en speel ik allerlei gevoelige informatie door áan lucida), meld ik me bij deze aan om me te buigen over deze kwestie.
Wittgenstein
pi_27326945
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:39 schreef lucida het volgende:

[..]

Subjectief argument zonder bewezen geldigheidswaarde.
Volgens mij stond hier nog iets voor, maar goed, zoals ik zei zal een Holocaustontkenner niet glashard de Holocaust ontkennen. Daar heeft sjuuun uiteraard ook voor gezorgd, omdat hij weet dat gezien de vele recente Holocaustbannetjes (ook de aanleiding voor de topic) dit op een ban komt te staan en sjuuun kan niet zonder Fok!. Vandaar dat hij, net als "Acient" en "klompendanser" indertijd, gebruik maakt van een vorm van weasle words (zie daarvoor Carl Sagans 'ballony kit'). In dit geval: hij ontkent niet, maar erkent ook niet dat er sprake was van een doelbewust uitroeiingsbeleid van de nazi's. De nazi's hebben zelfs nog willen helpen met Zyklon-B. Daarnaast schroeft hij de 6 miljoen slachtoffers dusdanig ver omlaag dat dit naar de beste wetenschappelijke maatstaven ridicuul en onverantwoord is. Schattingen lopen uiteen tussen 4,5 en 6,5 miljoen, niet 1,5 miljoen slachtoffers, als het er al zoveel zijn, zei hij zelfs.

En dus besloot ik 1 en ander, geheel vrijblijvend, op een rijtje te zetten zonder zijn weasle words. Het resultaat kun je in de link aantreffen.
quote:
Hier verwijs ik je naar punt twee van de drie criteria
[..]

Dus m.a.w. jouw (subjectieve) gevoelsargumenten beantwoorden in deze context perfect aan het citaat uit punt twee.
[..]
Nogmaals er zijn geen gevoelsargumenten aanwezig. In tegendeel gevoelsargumenten acht ik bij jou en sjuuun van toepassing, omdat jullie 1. ideologisch gedreven zeloten zijn 2. jullie een ban kregen.
quote:
In beginsel valt zelf nog uit een komma wat af te leiden, maar dat is een vorm van subjectivisme die ik niet als algemeen gaccepteerde voorwaarde beschouw om iets als bewezen te betrachten. Helaas, ik denk dat de argumenttie die jij met behulp van een link voert niet concreet heeft aangetoond dat revisionisme gelijkstaat aan het ontkennen van het bestaan van de Holocaust,
Ik heb zelf al vele malen uitgelegd dat revisionisme iets anders is als Holocaustontkenning en dat ontkenners zich ten onrechte de naam "revisionisten" aanmeten. Wat sjuuun deed is ontkennen, niet revisioneren. Wat Goldhagen deed was revisioneren.
quote:
en bovendien niet heeft bewezen dat sjun en anderen het bestaan van de Holocaust ontkennen.
Jawel. .
quote:
Je blijft te veel hangen rond een vermeende samenspanning der klonen, en blijft als gevolg daarvan te zeer hangen in een beperkte c.q. selectieve voorstelling van zaken.
Ook dit is bewezen, alleen de nicks worden vanwege het spelletje niet vrij gegeven. Ik pleit wat dat betreft voor een uitzondering.
quote:
De laatste opmerking vindt ik van groot belang. Want ik vraag me ernstig af hoelang de ban voor sjun en anderen wegens het vermeende ontkennen van het bestaan van de Holocaust nog te rechtvaardigen valt, temeer daar nog steeds niet a.d.h.v. concrete citaten is aangetoond waar zij de Holocaust ontkennen.
Kijk, op zich kunnen jij en die Gek kritisch zijn over je ban. Sjuuun deed de gewraakte uitspraken (overigens in antwoord aan RM-rf). Ik schat zo in dat jullie oeuvrebannetjes hebben gekregen voor recent vertoond wangedrag. Jij en sjuuun hebben de zaak alleen verergerd door als een idioot met kloontjes op de proppen te komen en daaruit resulteert de rest van de sanctie. Die Gek heeft dat niet gedaan en was na een week oid alweer terug. Als sjuuuneke dus 6 kloontjes heeft gebruikt en jij 2, dan resten hem op dit moment nog 3 van de 7 weken op de bank. Maar maak je niet druk, hij heeft toch sws prioriteiten elders???
quote:
Mocht er zich een arbitrage / jury - en hopelijk op zeer korte termijn - hierover buigen, dan lijkt het me niet meer dan redelijk, gezien de grote commotie die de ban voor sjun en anderen bij veel users heeft veroorzaakt, openbaar te maken: wat en op welke gronden door zo'n onpartijdige jury is besloten. Of zoals punt 1.uit de drie criteria van de user Ryan drie zegt: alle parijen dienen te worden gehoord.
Tja voert te ver een hoogleraar/wetenschappelijk medewerker oid uit te nodigen natuurlijk, maar in die categorie moet je het zoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 25-05-2005 01:17:12 ]
I´m back.
pi_27327006
Dat zou wel lachen worden als Fok! ivm bans hooggeleerde medewerkers moest aantrekken voor het beoordelen van die bans.
Want zeg nou zelf: als dat voor sjun zou moeten, dan zou het voor iedereen moeten, Immers, het is voor een holocaustontkenner niet intrinsiek pijnlijker om geband te zijn, dan bijvoorbeeld voor iemand die te vaak poep roept in een topic.

Zou een beetje bewerkelijk worden niet?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_27327013
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:55 schreef Koekepan het volgende:
Omdat ik mijn onafhankelijkheid m.i. wel voldoende heb aangetoond (ik ben goed bevriend met OllieA en Ryan3 enerzijds en anderzijds voer ik een intieme mailwisseling mét en speel ik allerlei gevoelige informatie door áan lucida), meld ik me bij deze aan om me te buigen over deze kwestie.
Aangenomen voor de job.
I´m back.
pi_27327054
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:08 schreef OllieA het volgende:
Dat zou wel lachen worden als Fok! ivm bans hooggeleerde medewerkers moest aantrekken voor het beoordelen van die bans.
Want zeg nou zelf: als dat voor sjun zou moeten, dan zou het voor iedereen moeten, Immers, het is voor een holocaustontkenner niet intrinsiek pijnlijker om geband te zijn, dan bijvoorbeeld voor iemand die te vaak poep roept in een topic.

Zou een beetje bewerkelijk worden niet?
Tja als het om die deuk in mijn auto zou gaan dan zou ik idd de plaatselijke monteur bellen...
I´m back.
  woensdag 25 mei 2005 @ 01:49:59 #64
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27327448
Volgens mij spreken jullie hierbij de wens uit om een FOK!(oorlogs)Trubinaal op te zetten waar het Neurenberg proces nog zijn vingers bij kan aflikken.
Wat een hype.... lucida, aarghi(nogwat) en sjun hebben een ban gehad. Terecht of on-terecht (tja not everything in life is perfect). Er is altijd nog een wereldbreed verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Accepteer hetgeen wat iedereen overkomen is, and move on.

Maar goed deze reaktie is waarschijnlijk aan dovenmans oren gericht. En ondertussen gaat de heksenjacht (jodenjacht is ook wel een leuke vergelijking) weer vrolijk verder.

Als schaakspeler zie ik alleen maar een herhaling van zetten (en na 3 x dezelfde zet = remise).
En dan kun je 50 topics openen waarin dezelfde discussie gevoerd wordt. Maar als er na 50 zetten geen pion heeft bewogen is het ook remise.
Wordt het geen tijd om het spel in de kast te leggen. Voordat er dadelijk met schaakstenen gegooid gaat worden.
pi_27327518
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:49 schreef Drugshond het volgende:
Als schaakspeler zie ik alleen maar een herhaling van zetten (en na 3 x dezelfde zet = remise).
Helaas bekijk je de situatie inderdaad te veel als een schaker en zie je de zaken te zwart-wit. Hoewel het debat in grote trekken hetzelfde blijft, worden er toch steeds weer nieuwe vondsten gedaan.
Wittgenstein
  woensdag 25 mei 2005 @ 02:15:39 #66
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27327625
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 02:01 schreef Koekepan het volgende:
Helaas bekijk je de situatie inderdaad te veel als een schaker en zie je de zaken te zwart-wit. Hoewel het debat in grote trekken hetzelfde blijft, worden er toch steeds weer nieuwe vondsten gedaan.
-- offtopic --
Voor een buitenstaander (waar ik mezelf toereken) zie ik alleen een asymptotische benadering zonder een einddoel te bereiken. Die nieuwe vondsten beschouw ik alleen maar als het zoveelste cijfer achter de komma die er in de vergelijking erbij is gekomen.
Maar goed, ik ben meer een gelukkige realist en ga af op de feiten en de eerste indrukken. En als het te langdradig wordt dan extrapoleer ik de bevindingen wel tot een plausibel/geaccepteerd (?!) einddoel. Er is toch wel een (eind)doel in deze discussie, of is dit meer een chaotische beschouwing waabij de feitelijke uitkomst nooit gevonden zal worden. ?
-- /offtopic --
pi_27327914
Dit is gewoon een non discussie.
Appels met peren vergelijken.
Over manipulatie en feiten verneuken gesproken.

http://www.joodsmonument.nl/
De holocaust valt niet te ontkennen. Hier kun je je afvragen waar die mensen zijn gebleven.

Het bestaan van God is niet bewezen maar er is ook niet aangetoond dat hij niet bestaat.
Dus twee totaal verschillende dingen.
En de tactieken om lastige vragen te omzeilen worden door alle partijen uitgebreid toegepast.

Ik merk bij zogenaamde evolutionisten net zulke fundamentalistische neigingen hebben als creationisten.
Denken dat zij de waarheid in pacht hebben.
De waarheid is dat niemand de totale waarheid in pacht heeft.

Als je dat denkt ben je in mijn ogen een hypocriet.
Nog misschien wel de grootste want tegelijk verwijt men anderen dat ze fout zijn.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2005 @ 08:47:22 #68
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27329080
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aangenomen voor de job.
En gelijk weer ontslagen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27330717
Waaruit eens te meer de juistheid van mijn feedback-post blijkt
Het Grote WFL Feedback Topic deel 8
pi_27331412
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 03:13 schreef typtypo het volgende:
Dit is gewoon een non discussie.
Appels met peren vergelijken.
Over manipulatie en feiten verneuken gesproken.
Ik zie het meer als een vergelijking tussen citroenen en limoenen
quote:
http://www.joodsmonument.nl/
De holocaust valt niet te ontkennen. Hier kun je je afvragen waar die mensen zijn gebleven.

Het bestaan van God is niet bewezen maar er is ook niet aangetoond dat hij niet bestaat.
Dus twee totaal verschillende dingen.
En de tactieken om lastige vragen te omzeilen worden door alle partijen uitgebreid toegepast.

Ik merk bij zogenaamde evolutionisten net zulke fundamentalistische neigingen hebben als creationisten.
Denken dat zij de waarheid in pacht hebben.
De waarheid is dat niemand de totale waarheid in pacht heeft.
Evolutionisten?
quote:
uit mijn feedback post van hierboven: ....Het woord evolutionist of Darwinist is al zo'n politiek geladen, en onzinnige, kwalificatie. Zijn er mensen die zich Planckist of quantumnist noemen wegens hun vertrouwen Max Planck's quantum theory?
En wie heeft het hier over waarheden? is de holocaust géén waarheid?
Het gaat mij om de feiten, dat iets anders dan lastige vragen, die ontstaan bij de interpretatie van de feiten. Wat mij ineens te binnenschoot na het lezen van Ryan3's post met dit artikel: http://www.groene.nl/2000/10/tdh_holocaust.html waren de overeenkomsten tussen creationisten en holocaustontkenners, met name wat betreft de omgang met feiten (dus niet de interpretaties ervan, dat is stap twee)
quote:
Artikel: DE ONTKENNERS proberen feiten tot een verschil van mening te reduceren, en dat is de reden waarom historici niet in debat willen gaan over de feiten. Irving heeft tijdens het Londense proces al diverse malen gedemonstreerd hoe hij met betrouwbare documenten en vervelende vragen omgaat: wanneer ze hem niet bevallen antwoordt hij domweg niet, of hij zoekt naar vernuftige vluchtwegen. ............................

Stephen Jay Gould: ....Still, our creationist incubi, who would never let facts spoil a favorite argument, refuse to yield, and continue to assert the absence of all transitional forms by ignoring those that have been found,......
http://www.stephenjaygould.org/library/gould_leviathan.html
Vervolgens koester ik een verdenking tegen zowel creationisten als holocaustontkenners wat betreft de politieke bedoelingen. De weg van de creationist leidt naar een theocratisch totalitaire staat, de weg van de holocaustontkenner naar een facistoïde totalitaire staat.

Joachim Fest:
quote:
In den Menschen steckt das Böse. Das ist im Grunde genommen Hitlers und auch Stalins und Pol Pots und wessen auch immer nicht angenommenes Vermächtnis, das verweigerte Vermächtnis des 20. Jahrhunderts: dass wir alle immer noch glauben, der Mensch sei gut, man müsse ihn nur auf die richtige Weise erziehen, man müsse ihm soziale und wirtschaftliche Benachteiligungen ersparen, wenn man ihm halbwegs zureichende Verhältnisse verschaffe - der ganze Sozialstaat, die Sozialstaatsideologie beruht darauf - dann sei auch der Mensch gut. Nichts ist falscher und törichter als dies.
quote:
woensdag 25 mei 2005 03:13 schreef typtypo het volgende:
Als je dat denkt ben je in mijn ogen een hypocriet.
Nog misschien wel de grootste want tegelijk verwijt men anderen dat ze fout zijn.
Een hypocriet omdat ik creationisten wijs op de overeenkomsten in hun gedrag wat betreft feiten, met holocaustontkenners?

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 25-05-2005 10:27:45 ]
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:18:21 #71
33189 RM-rf
1/998001
pi_27333238
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

Kijk, op zich kunnen jij en die Gek kritisch zijn over je ban. Sjuuun deed de gewraakte uitspraken (overigens in antwoord aan RM-rf).
Ik zou me kunnen voorstellen dat de uitspraak met lach-smijltje 'Zyklon-B werd voor ontsmetting van beddegoed gebruikt, zoals een mes om brood te snijden' een goede reden voor een ban is ...

Ryan3 moet dan echter volgens mij wel ontkennen dat dat geen feitelijke 'ontkenning van de Holocaust' was, zelfs puur feitelijk gezien correct, want Zyklon-B werd inderdaad oorspronkelijk voor ontsmettingsdoeleinden gebruikt...

Maar die post was enkel bedoeld als 'troll', om mensen uit hun tent te lokken en op zulk een wijze dat men kon weten dat dat lukt ...
het staat volledig los van een 'puur objectief onderzoekend redeneren in een zoektocht naar een waarheid' (iets wat Sjun in dat topic overigens ook veelvuldig toepaste om de grens op te zoeken, waarop tegen tegenspelers in die discussie 'braken') ...

Het is onzinnig om een 'goed'-'fout'-labeltje mensen op te hangen enkel vanwege (foute) denkbeelden die men aanhangt, zelfs de meest fervente revisionist, fundamentaliste geloofswaanzinnige is een mens, een individue met een recht op een mening en deze te uiten ... ook al is die mening fout ...

Het recht eindigt pas dan wanneer dit uitingsrecht misbruikt wordt om anderen enkel puur en alleen te beledigen, te kwetsen...

Dat is althans heel duidelijk de grens die ik persoonlijk aanhoudt ... geen 'veroordeling' vooraf gebaseerd op een 'werkelijkheidsbeleving', evenmin als men zou kunnen aantonen kan, dat die werkelijkheidsbeleving 'fout' zou zijn, of 'gemanipuleerd', desnoods 'manipulatief' (waarbij het 'aantonen' meestal enkel bestaat uit heel hard roepen dat dit zo is, als was men een herboren Savonarola of Robbespiere) ...

Maar dat betekent niet dat er geen grenzen zouden zijn, men 'alles' kan zeggen', echter die grenzen worden bepaald door de sociale waarde van woorden, het traineren van de discussie-mogelijkheid puur en alleen om een tegenstrever het woord te ontnemen. (wat dat betreft zou de holocaust-ban misschien als 'maatregel' na liggen aan de bekende banaanvraag-ban)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27342098
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 08:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En gelijk weer ontslagen.
Lijkt me dat jij sowieso geen stem hebt in deze. Als lucida bezwaar aantekent zal ik me echter met alle plezier terugtrekken.
Wittgenstein
pi_27346102
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:17 schreef Vampier het volgende:

[..]

Heej je integreerd of je doet het niet

Zo heeft de kerk personen geexecuteerd omdat deze zeiden dat de aarde niet plat was, tevens was de aarde niet het middelpunt van de aarde. Het aanhangen van de Darwin theorie kan gelukkig niet meer de doodstraf opleveren in beschaafde landen maar nog wel in een of ander achterlijk land. Het ontkennen dat er een god bestaan was al helemaal taboe.
Als heel je kijk op de geschiedenis van dit gehalte is, dan is het wel erg droevig. Wie is er ooit in de Westerse wereld ter dood gebracht omdat hij Darwinist was en (het favoriete sprookje van velen) wie is er ooit door ''de kerk'' terechtgesteld omdat hij leerde dat de aarde rond was?

[ Bericht 1% gewijzigd door Johan_de_With op 25-05-2005 17:34:20 ]
pi_27347308
Dus je wilt zeggen dat de kerk nooit iemand heeft terechtgesteld vanwege ketterse (maar heden ten dage als waar geaccepteerde) denkbeelden? .

(Anders vind ik het een beetje een tendentieuze reactie. .)
Wittgenstein
pi_27347381
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:14 schreef Koekepan het volgende:
Dus je wilt zeggen dat de kerk nooit iemand heeft terechtgesteld vanwege ketterse (maar heden ten dage als waar geaccepteerde) denkbeelden? .
Nee, zeker niet. Alleen niet voor de hierboven genoemde denkbeelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')