abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:52:31 #241
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_27307265
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:21 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Dus je denkt dat we DNA digitaal kunnen maken in de toekomst?
Nou, meer dat wanneer je datgene wat het DNA voortbrengt we na zouden kunnen maken. Het DNA bevat voor een complete encyclopedie serie aan informatie. Dat is betrekkelijk weinig. Breng dit in kaart. En je weet wat je van een lichaam moet namaken om de geüploade versie van de hersenen te laten werken. (Mss eerst wat onderzoek verrichten, maar volgens mij is het dan snel gebeurd).
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:53:51 #242
38229 kanaiken
pi_27307309
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:51 schreef SlimShady het volgende:

[..]

dit gaat nergens over
Ik stem dan ook voor dat we nu even aannemen dat je wél gewoon doodgaat, omdat een andere aanname mijns inziens niets toevoegt aan deze discussie.
pi_27307323
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:52 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Nou, meer dat wanneer je datgene wat het DNA voortbrengt we na zouden kunnen maken. Het DNA bevat voor een complete encyclopedie serie aan informatie. Dat is betrekkelijk weinig. Breng dit in kaart. En je weet wat je van een lichaam moet namaken om de geüploade versie van de hersenen te laten werken. (Mss eerst wat onderzoek verrichten, maar volgens mij is het dan snel gebeurd).
jij zegt snel, ik zeg minstens 100 jaar.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:56:06 #244
38229 kanaiken
pi_27307392
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:54 schreef SlimShady het volgende:

[..]

jij zegt snel, ik zeg minstens 100 jaar.
Wat dus indiceert dat het mogelijk zou zijn
pi_27307479
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:53 schreef kanaiken het volgende:
Ik stem dan ook voor dat we nu even aannemen dat je wél gewoon doodgaat, omdat een andere aanname mijns inziens niets toevoegt aan deze discussie.
Correct, ik ook.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:58:52 #246
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27307486
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:56 schreef kanaiken het volgende:
Wat dus indiceert dat het mogelijk zou zijn
Tuuwk is het mogelijk. Robots met bewustzijn zie ik ook niet als probleem. Vervang elke keer een stuk van je hersens door een chip en op een gegeven moment ben je toch echt een robot in een klomp cellen.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:04:29 #247
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27307680
dit is te idioot voor woorden , werkelijk waarom ffs would you want to insert yourself even if it would be possible wich it isnt , exept for the coded < > collection of a trees inside like ..ah well black box , in a program , as to plug your BEING , wich is a eternal scourse of being on itself, never starting never ending , always ..
gevangen in dat , overleven? dat is eerder een vrijwillige guantanamo

en dna is trouwens alleen een code met de halve string van de moeder , en de halve string van de vader , maakt een compleet originele string van het kind. fyi.
deze bezit niet een guide om hersennen te laten werken , hersennen werken namelijk op PULSES
en dezen worden noch door welk in of uitwendig orgaan opgewekt , er is geen enkel *LICHAMELIJK* iets wat deze puls veroorzaakt.
leg dat eens uit?
hoe wil je dat vervangen , met een electrische puls , ok , dan heb je zoals ik al eerder zei een kopie van het origineel , en dat blijft het , een kopie , de pulse word dan in dit geval gemaakt door een dynamo of dergerlijke , verzin maar wat , maar zit daar een wil achter? , zit daar een reden achter?
een spontaniteit?

het zelf is niet te vangen , en niet te (her) creeeren , period
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_27307737
Spontaniteit, wil, reden zijn resultaten van afwegingen, conclusies, ervaringen etc. Allemaal te reproduceren.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:10:51 #249
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27307880
zucht . mensen
pi_27307932
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:10 schreef BaajGuardian het volgende:
zucht . mensen
En jij bent? Een opperwezen?
Doe eens niet zo arrogant wil je. Ik moet uit wazige posts die jij post maar raden wat jij bedoelt, je gaat op de helft niet in of post links naar lappen tekst op andere topics, maar zelf onderbouwen ho maar. Maar ondertussen wel verwachten dat ik jou snap.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:14:19 #251
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27307989
je kunt mij niet..snappen , dat is al gebleken.
je kunt nogsteeds die 3 delen lezen , dat zou helpen , trust me
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:36:23 #252
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27308733
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:04 schreef BaajGuardian het volgende:
het zelf is niet te vangen , en niet te (her) creeeren , period
Ik ben bang dat dit nog wel eens een verassing voor je kan worden dan
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27309093
Kun je levenslang belasting betalen.
pi_27309798
joepie de pensioensleeftijd omhoog naar 75 jaar
pi_27312889
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Jij legt je gedachtengang gewoon (expres?) niet goed uit. Nee, vind je het dan gek dat niemand je snapt. En dan maar doen alsof je de waarheid in pacht hebt en alsof iedereen die het niet met je eens is het per definitie bij het verkeerde eind heeft. Je doet me denken aan iemand die ik ken, dus ik zal je op gelijke manier behandelen, ofwel, verder gewoon negeren

On-topic:

Ik heb met volle aandacht het topic gelezen, maar exacte wetenschap is niet mijn ding. Wel ben ik ervan overtuigd dat mits de aarde niet voortijdig vergaat de genoemde theorieën in het begin van het topic uiteindelijk in de praktijk gebracht kunnen worden en ook zullen worden, met alle gevolgen van dien. Het doel van deze wetenschappers is het fabriceren van computers en robots die tot meer in staat zijn dan de mens zelf. Het logische gevolg is dat die computers en robots zelf de macht gaan overnemen. Dat wordt nog makkelijker als we menselijke onderdelen in computersystemen gaan implanteren, of andersom. De mens zal te maken krijgen met het op een andere manier 'levende' computerras wat de mens zelf geschapen heeft uit gemakszucht en angst voor de dood.

Ondanks de genoemde voordelen in dit topic en nog vele mogelijke andere wil ik dat tijdperk niet meemaken. Mocht ik ooit moeten kiezen tussen 'onsterfelijkheid' door middel van technologie of sterven, dan kies ik voor de dood. Sterker nog, ik hoop dat ik allang dood ben voordat de technologie zo ver is
pi_27313092
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:35 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb met volle aandacht het topic gelezen, maar exacte wetenschap is niet mijn ding. Wel ben ik ervan overtuigd dat mits de aarde niet voortijdig vergaat de genoemde theorieën in het begin van het topic uiteindelijk in de praktijk gebracht kunnen worden en ook zullen worden, met alle gevolgen van dien. Het doel van deze wetenschappers is het fabriceren van computers en robots die tot meer in staat zijn dan de mens zelf. Het logische gevolg is dat die computers en robots zelf de macht gaan overnemen. Dat wordt nog makkelijker als we menselijke onderdelen in computersystemen gaan implanteren, of andersom. De mens zal te maken krijgen met het op een andere manier 'levende' computerras wat de mens zelf geschapen heeft uit gemakszucht en angst voor de dood.
zoals te zien in films als "AI" en "I, Robot".
quote:
Ondanks de genoemde voordelen in dit topic en nog vele mogelijke andere wil ik dat tijdperk niet meemaken. Mocht ik ooit moeten kiezen tussen 'onsterfelijkheid' door middel van technologie of sterven, dan kies ik voor de dood. Sterker nog, ik hoop dat ik allang dood ben voordat de technologie zo ver is
Ik vind dit zeer interessant maar ik ben bang dat die perfecte menselijke robots de mensheid uitbannen.
Mede door hulp van mensen als H*tler, St*lin, B*sh en S*ddam.
pi_27313334
Beuh, wel een geest maar geen lichaam?
Wat heb je er dan aan?

Van mij hoeft dat niet.
Ik vind de fysieke kantjes van het leven toch wel fijn.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27313686
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:48 schreef Balthar het volgende:
Wat heb je er dan aan?

Van mij hoeft dat niet.
Eensch.
pi_27313761
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:41 schreef SlimShady het volgende:

[..]

zoals te zien in films als "AI" en "I, Robot".
Ik heb die films nog nooit gezien, maar ik denk dat ik daar blij mee mag zijn, want ik zou me waarschijnlijk toch niet op mijn gemak voelen bij het kijken ervan. Ik wil niet zeggen dat mijn visie op deze technologie nieuw is, want ik weet dat hij dat niet is, maar ik ben bang dat er naar geen enkele waarschuwing voor dit doemscenario geluisterd gaat worden.

Ergens op Fok kwam ik de link naar het volgende verhaal tegen: Manna. Ik vond het heel fascinerend en ik denk dat het ook wel in dit topic past.
quote:
Ik vind dit zeer interessant maar ik ben bang dat die perfecte menselijke robots de mensheid uitbannen.
Mede door hulp van mensen als H*tler, St*lin, B*sh en S*ddam.
Reden te meer om technologie niet zo ver te laten komen.
pi_27313805
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:48 schreef Balthar het volgende:
Wat heb je er dan aan?

Van mij hoeft dat niet.
Ben ik het ook mee eens.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:21:00 #261
38229 kanaiken
pi_27314425
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Doe eens iets nuttigs en maak wat samenvattingen voor ons
&gt;&gt;&gt; Geen referrertje in sigs &lt;&lt;&lt;
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:21:24 #262
38229 kanaiken
pi_27314439
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
joepie de pensioensleeftijd omhoog naar 75 jaar
Mits ik inderdaad geüpload wordt, deal
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:24:40 #263
38229 kanaiken
pi_27314527
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:35 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Jij legt je gedachtengang gewoon (expres?) niet goed uit. Nee, vind je het dan gek dat niemand je snapt. En dan maar doen alsof je de waarheid in pacht hebt en alsof iedereen die het niet met je eens is het per definitie bij het verkeerde eind heeft. Je doet me denken aan iemand die ik ken, dus ik zal je op gelijke manier behandelen, ofwel, verder gewoon negeren
Rudeonline of Extremeknowledge?
quote:
On-topic:

Ik heb met volle aandacht het topic gelezen, maar exacte wetenschap is niet mijn ding. Wel ben ik ervan overtuigd dat mits de aarde niet voortijdig vergaat de genoemde theorieën in het begin van het topic uiteindelijk in de praktijk gebracht kunnen worden en ook zullen worden, met alle gevolgen van dien. Het doel van deze wetenschappers is het fabriceren van computers en robots die tot meer in staat zijn dan de mens zelf. Het logische gevolg is dat die computers en robots zelf de macht gaan overnemen.
Dat kan, maar ik zie nog een andere, in mijn ogen meer waarschijnlijke, mogelijkheid.
quote:
Dat wordt nog makkelijker als we menselijke onderdelen in computersystemen gaan implanteren, of andersom. De mens zal te maken krijgen met het op een andere manier 'levende' computerras wat de mens zelf geschapen heeft uit gemakszucht en angst voor de dood.
Die andere mogelijkheid komt meer hiermee overeen We evolueren dus langzaamaan in meer electronisch wezens. Ik noem dit geen uitroeing van de mensheid, maar evolutie. (evolutie in de betekenis van vooruitgang)
quote:
Niet eensch
pi_27318946
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:24 schreef kanaiken het volgende:
Rudeonline of Extremeknowledge?
Dat zijn usernames? Geen van beide. Het is een Amerikaan. Kennen doe ik hem dus ook enkel via het internet
quote:
Die andere mogelijkheid komt meer hiermee overeen We evolueren dus langzaamaan in meer electronisch wezens. Ik noem dit geen uitroeing van de mensheid, maar evolutie. (evolutie in de betekenis van vooruitgang)
Ik vind dat geen vooruitgang. Sowieso heb ik bezwaar tegen het woord vooruitgang, omdat het vaak wordt gebruikt bij processen die eigenlijk achteruitgang inhouden. Evolutie naar elektronische wezens noem ik ethische achteruitgang. Aan de andere kant, in dat Manna verhaal zit ik nog altijd liever in Australië dan in Amerika, als je begrijpt wat ik bedoel.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:08:03 #265
103249 Juichtoon
Play dead!
pi_27324133
Ik geloof hier dus toch echt niet in. Je kan je ziel, je bewustzijn niet overplaatsen. Nooit niet. Je zou in 2050 als het ware je hersenen 1000x kunnen laten kopieeren. Dan heb je geen 1000 bewustzijnen of 1 bewustzijn over 1000 virtuele hersenen verdeeld. Je ''ik'' blijft gewoon zitten in je sterfelijk lichaam.

Met zo'n scan kan er wel een analyse van je persoon, je gedachtes tot op dat moment worden gemaakt. En wanneer het mogelijk zou zijn dat deze virtuele hersenen calculaties kunnen maken en zich dus ontwikkelen staat dit helemaal los van hoe je jij ontwikkelt. De persoon die je bent en wordt is gebaseerd op ervaringen in het leven. Je virtuele persoon zal andere ervaringen meemaken dan het fysieke en uitgroeien tot een totaal ander persoon ondanks een gedeeld verleden.

Je creeert enkel nieuw leven gebaseerd op het verleden van de jouwe, niet op je bewustzijn. Er is dus geen sprake van onsterfelijkheid in de zin van je eigen bewustzijn. Alleen vroegere ervaringen van een ik zullen in een nieuw persoon kunnen voortleven.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:09:46 #266
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_27324188
Ga je je brein uploaden, krijg je halverwege de melding "a fatal exception error has occured"

woensdag 25 mei 2005 @ 00:30:59 #267
39210 StonedKinG
Discofrisco
pi_27326475
Of een dikke BSOD
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:27:06 #268
38229 kanaiken
pi_27331617
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:53 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik vind dat geen vooruitgang. Sowieso heb ik bezwaar tegen het woord vooruitgang, omdat het vaak wordt gebruikt bij processen die eigenlijk achteruitgang inhouden. Evolutie naar elektronische wezens noem ik ethische achteruitgang. Aan de andere kant, in dat Manna verhaal zit ik nog altijd liever in Australië dan in Amerika, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik gebruikte het woord vooruitgang, omdat evolutie inhoudt dat we beter aangepast zijn om in onze omgeving te overleven (een ontwijkende term). Maar nu zit ik me af te vragen of dat niet precies is wat die electronische weg inhoudt. We leven langer, zijn we dan niet automatischer geslaagder? (We moeten dan wel kunnen blijven voortplanten = nieuwe 'mensen' bouwen)
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:32:40 #269
38229 kanaiken
pi_27331785
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:08 schreef Juichtoon het volgende:
Ik geloof hier dus toch echt niet in. Je kan je ziel, je bewustzijn niet overplaatsen. Nooit niet. Je zou in 2050 als het ware je hersenen 1000x kunnen laten kopieeren. Dan heb je geen 1000 bewustzijnen of 1 bewustzijn over 1000 virtuele hersenen verdeeld. Je ''ik'' blijft gewoon zitten in je sterfelijk lichaam.
We zouden ook nog genuanceerd kunnen praten omdat het nog wel eens zou kunnen zijn dat we dat verschijnsel nog niet helemáál doorgrond hebben....
quote:
Met zo'n scan kan er wel een analyse van je persoon, je gedachtes tot op dat moment worden gemaakt. En wanneer het mogelijk zou zijn dat deze virtuele hersenen calculaties kunnen maken en zich dus ontwikkelen staat dit helemaal los van hoe je jij ontwikkelt. De persoon die je bent en wordt is gebaseerd op ervaringen in het leven. Je virtuele persoon zal andere ervaringen meemaken dan het fysieke en uitgroeien tot een totaal ander persoon ondanks een gedeeld verleden.
Klopt, dus waarom zou het niet een echt wezen zijn? Je geestelijke ontwikkeling gaat lekker verder, zij het in een computer, dus met iets andere waarnemingen. Hang een cameraatje eraan en je kunt kijken
quote:
Je creeert enkel nieuw leven gebaseerd op het verleden van de jouwe, niet op je bewustzijn. Er is dus geen sprake van onsterfelijkheid in de zin van je eigen bewustzijn. Alleen vroegere ervaringen van een ik zullen in een nieuw persoon kunnen voortleven.
Je zegt: Je leeft gewoon verder maar er mist toch iets....
Omdat je niet echt kunt uitleggen wat er mist is dit toch meer een betoging waarom we wél onsterfelijk zijn. Mijns inziens
pi_27335046
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:27 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Ik gebruikte het woord vooruitgang, omdat evolutie inhoudt dat we beter aangepast zijn om in onze omgeving te overleven (een ontwijkende term). Maar nu zit ik me af te vragen of dat niet precies is wat die electronische weg inhoudt. We leven langer, zijn we dan niet automatischer geslaagder?
Nee, dat denk ik niet. Wat mij opvalt is dat computers totaal niet foutloos zijn, allerlei bugs en fatal exception errors zijn eerder de regel dan de uitzondering. Iedere fout heeft als daar 'menselijk' leven mee gemoeid is catastrofale gevolgen. Dit kan toch niet de manier zijn waarop we de aarde moeten inrichten...
quote:
We moeten dan wel kunnen blijven voortplanten = nieuwe 'mensen' bouwen
Hoe wil je dat doen als iedereen in meer of mindere mate elektronisch is? Bovendien, waarom zouden we ons dan nog moeten voortplanten? Juist als je langer leeft of zelfs onsterfelijk bent, hou je een plekje op aarde langer bezet dan je zou houden als je voor je 100ste dood zou gaan. Als er dan op dezelfde snelheid wordt voortgeplant, groeit en groeit de bevolking maar, terwijl zes miljard eigenlijk al teveel schijnt te zijn.
pi_27335412
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:08 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Wat mij opvalt is dat computers totaal niet foutloos zijn, allerlei bugs en fatal exception errors zijn eerder de regel dan de uitzondering. Iedere fout heeft als daar 'menselijk' leven mee gemoeid is catastrofale gevolgen. Dit kan toch niet de manier zijn waarop we de aarde moeten inrichten...
Ik denk dat computers wel foutloos zijn. Mensen die software maken, kunnen inzittende fouten over het hoofd zien.
Om sofware foutloos te maken moet er intensief getest worden, maar programmeurs hebben daar geen zin in omdat het veel tijd kost (saai werk).
Mensen maken fouten, niet computers.
quote:
Hoe wil je dat doen als iedereen in meer of mindere mate elektronisch is? Bovendien, waarom zouden we ons dan nog moeten voortplanten? Juist als je langer leeft of zelfs onsterfelijk bent, hou je een plekje op aarde langer bezet dan je zou houden als je voor je 100ste dood zou gaan. Als er dan op dezelfde snelheid wordt voortgeplant, groeit en groeit de bevolking maar, terwijl zes miljard eigenlijk al teveel schijnt te zijn.
Nu maak je me bang. Je hebt gelijk.
pi_27342774
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:19 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Ik denk dat computers wel foutloos zijn. Mensen die software maken, kunnen inzittende fouten over het hoofd zien.
Om sofware foutloos te maken moet er intensief getest worden, maar programmeurs hebben daar geen zin in omdat het veel tijd kost (saai werk).
Mensen maken fouten, niet computers.
Ik denk dat de mens op wat voor manier dan ook niet in staat is perfectie te bereiken, dus ook niet met computers en ook niet door software intensief te testen. Er zal altijd wel ergens een bug in kunnen zitten.
quote:
Nu maak je me bang. Je hebt gelijk.
Leuk dat je me gelijk geeft, maar wat maakt je precies bang? Ik had namelijk gedacht dat een fatal exception error gecombineerd met menselijk leven afschrikwekkender was Nou is dat voorbeeld ook al meerdere keren in de thread aangekaart.
pi_27343142
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:44 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik denk dat de mens op wat voor manier dan ook niet in staat is perfectie te bereiken, dus ook niet met computers en ook niet door software intensief te testen. Er zal altijd wel ergens een bug in kunnen zitten.
Klopt. Zolang mensen niet perfect zijn, kunnen ze geen perfecte dingen creeëren.
quote:
Leuk dat je me gelijk geeft, maar wat maakt je precies bang? Ik had namelijk gedacht dat een fatal exception error gecombineerd met menselijk leven afschrikwekkender was Nou is dat voorbeeld ook al meerdere keren in de thread aangekaart.
Dat er geen plaats is op de wereld. Te druk. Winkels, winkelstraten, autowegen, fietspaden, tekort aan beschikbaarheid van woningen en ook om ze te bouwen (ruimte).
Dan krijg je zinloze daklozen. Mensen die wel geld hebben, maar nergens kunnen wonen.
Vreselijk, onleefbaar.
  woensdag 25 mei 2005 @ 18:30:36 #274
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_27347757
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:54 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Klopt. Zolang mensen niet perfect zijn, kunnen ze geen perfecte dingen creeëren.
[..]

Dat er geen plaats is op de wereld. Te druk. Winkels, winkelstraten, autowegen, fietspaden, tekort aan beschikbaarheid van woningen en ook om ze te bouwen (ruimte).
Dan krijg je zinloze daklozen. Mensen die wel geld hebben, maar nergens kunnen wonen.
Vreselijk, onleefbaar.
Dat valt wel mee. Er komt gewoon "government regulation" wat inhoudt dat mensen per dag 3 uur de tijd krijgen zich vrij rond te bewegen in een lichaam. De resterende tijd wordt het bewustzijn weer geüpload naar een central core... zo kun je op 1 dag 8 keer zoveel mensen kwijt...
  woensdag 25 mei 2005 @ 18:32:37 #275
38229 kanaiken
pi_27347806
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:30 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Er komt gewoon "government regulation" wat inhoudt dat mensen per dag 3 uur de tijd krijgen zich vrij rond te bewegen in een lichaam. De resterende tijd wordt het bewustzijn weer geüpload naar een central core... zo kun je op 1 dag 8 keer zoveel mensen kwijt...
Helaas een utopie
  woensdag 25 mei 2005 @ 18:40:09 #276
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_27348056
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:32 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Helaas een utopie
Hey... mijn utopiën hebben een ultieme vorm van efficiency
pi_27348410
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:54 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Maar je zei net dat je denkt dat computers foutloos zijn. Computers zijn nog altijd een menselijke creatie, dus ondanks alles onderhevig aan menselijke imperfectie.
quote:
Vreselijk, onleefbaar.
Dat het hier al zo druk is dat meer drukte onvoorstelbaar is, wil nog niet betekenen dat het overal zo druk is Al zou het op den duur waarschijnlijk wel betekenen dat elke kilometer ter wereld, hoe ongenaakbaar ook (maar we hebben toch technologie?), gebruikt zal worden voor woningbouw. Wellicht gaan we alleen maar wolkenkrabbers bouwen om maar zoveel mogelijk mensen op een vierkante kilometer te krijgen. Wellicht bouwen we kunstmatige eilandjes om meer ruimte te krijgen Ik ben benieuwd hoeveel miljarden mensen de aarde op die wijze zou kunnen huisvesten. Maar ik denk inderdaad dat het niet echt de bedoeling is nee
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:02:23 #278
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:38:51 #279
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27349786
Is wel mooi maar jah dan ben ik al 70 en dan krijg ik hem toch niet meer omhoog dus wat voor zin heeft het om nog oneindig te leven
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:40:57 #280
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_27349852
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:38 schreef dvdfreak het volgende:
Is wel mooi maar jah dan ben ik al 70 en dan krijg ik hem toch niet meer omhoog dus wat voor zin heeft het om nog oneindig te leven
Downloaden in een stalen rosch...
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:22:20 #281
38229 kanaiken
pi_27351188
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:40 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Downloaden in een stalen rosch...
Ik zie het werkelijk zitten
pi_27377808
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:22 schreef TheMassive het volgende:
LONDEN - Als de wetenschappelijke vooruitgang verder doorzet, heeft de mens in 2050 uitzicht op onsterfelijkheid. Dit geldt niet voor het lichaam, maar wel voor het brein. Computers zijn dan naar verwachting zo ver ontwikkeld dat de complete herseninhoud van een stervende gedownload en dus bewaard kan worden.
Misschien moet Donner dan nu alvast copyright-wetgeving gaan regelen, want anders kan een ander straks illegaal mijn brein downloaden. Overigens begrijp ik de naam van de waakhond Brein ineens ook veel beter. Die lui zijn hun tijd ver vooruit.

Ik neem het verhaal trouwens met een flinke korrel zout. Computers die emoties voelen... ik zie het zo'n vaart echt niet lopen. Nog even en zo'n bak heeft z'n dag niet. Wil je een bestand downloaden, zegt dat ding: "Nee vandaag heb ik te veel stress, ik doe het morgen wel"...
pi_27379198
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 16:05 schreef dVTB het volgende:

[..]

Misschien moet Donner dan nu alvast copyright-wetgeving gaan regelen, want anders kan een ander straks illegaal mijn brein downloaden. Overigens begrijp ik de naam van de waakhond Brein ineens ook veel beter. Die lui zijn hun tijd ver vooruit.

Ik neem het verhaal trouwens met een flinke korrel zout. Computers die emoties voelen... ik zie het zo'n vaart echt niet lopen. Nog even en zo'n bak heeft z'n dag niet. Wil je een bestand downloaden, zegt dat ding: "Nee vandaag heb ik te veel stress, ik doe het morgen wel"...

Dan doet zo'n computer niets meer trouwens Het is slavernij
pi_27380307
Een computer met emoties.
Dus de computer die het vliegtuig moet besturen zou het beter doen omdat die bang is te crashen?

Computer: ik ben bang dus ik vlieg lekker helemaal niet.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27382085
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:14 schreef Balthar het volgende:
Dus de computer die het vliegtuig moet besturen zou het beter doen omdat die bang is te crashen?

Computer: ik ben bang dus ik vlieg lekker helemaal niet.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 04:07:11 #286
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_27395834
Ik wil hem wel uitgeprint hebben Kijken waar ik onbewust allemaal aan denk en wat ik weet zonder dat ik weet dat ik het weet (hoezo onduidelijk ).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:03:05 #287
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27398980
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:14 schreef Balthar het volgende:
Dit vind ik ook zo populair gesteld in het artikel. Alsof die dingen echt emotie moeten ervaren willen ze alles eraan doen om je niet te laten crashen. Wat een onzin
pi_27399094
Dat staat er niet. Er staat niet dat de computer het vliegtuig beter zou besturen vanwege emoties, er staat dat wanneer een computer de emotie angst (specifiek: angst voor neerstorten) zou hebben, het alles eraan zou doen om het neerstorten te voorkomen.
Op dit moment zal een computer enkel opdrachten uitvoeren. Niet omdat de computer weet dat het bezig is neer te storten, maar omdat het gezien factoren in een situatie handelingen moet verrichten. Daar zit een verschil in. Ik kan me voorstellen dat een computer in geval van het bezitten van de emotie angst voor neerstorten het gerichter/efficienter opdrachten zou kunnen uitvoeren dan in geval het niet die emotie zou hebben.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:26:54 #289
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27399635
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 10:07 schreef TheMassive het volgende:
Dat staat er niet. Er staat niet dat de computer het vliegtuig beter zou besturen vanwege emoties, er staat dat wanneer een computer de emotie angst (specifiek: angst voor neerstorten) zou hebben, het alles eraan zou doen om het neerstorten te voorkomen.
Op dit moment zal een computer enkel opdrachten uitvoeren. Niet omdat de computer weet dat het bezig is neer te storten, maar omdat het gezien factoren in een situatie handelingen moet verrichten. Daar zit een verschil in. Ik kan me voorstellen dat een computer in geval van het bezitten van de emotie angst voor neerstorten het gerichter/efficienter opdrachten zou kunnen uitvoeren dan in geval het niet die emotie zou hebben.
Dat ding wordt geprogrammeerd met een doel namelijk dat vliegtuig in de lucht houden. Mocht het nodig zijn, en dat is niet ondenkbaar, dat er emotie geëmuleerd moet worden om dit doel te geven dan lijkt me dat een prima plan. Ik zie echt niet in waarom dat ding deze emotie ook echt zou moeten ervaren? Het is niet zo dat ie dan beter zijn best gaat doen heur. Geeft dat ding de opdracht om zijn variabele angst zo laag mogelijk te houden en het resultaat zal dezelfde zijn aan de buitenkant.
pi_28404977
Update! Bill Gates spreekt!
quote:
Technological advances will one day allow computers to be implanted in the human body -- and could help the blind see and the deaf hear -- Bill Gates said Friday. But the Microsoft Latest News about Microsoft chairman says he's not ready to be hardwired.

"One of the guys that works at Microsoft ... always says to me 'I'm ready, plug me in,'" Gates said at a Microsoft seminar in Singapore. "I don't feel quite the same way. I'm happy to have the computer over there and I'm over here."

Meshing people directly with computers has been a science fiction subject for years, from downloading memories onto computer chips Latest News about Chip to replacement robotic limbs controlled by brain waves. The fantasy is coming closer to reality as advances in technology mean computers are learning to interact with human characteristics such as voices, touch -- even smell.
Het hele artikel is te lezen op: NewsFactor.com
mijn reactie volgt nog. ik moet 'm zelf nog lezen
  zaterdag 2 juli 2005 @ 01:29:39 #291
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28405058
2 vliegtuigen met emotie in de lucht.
A:Nou, komaan vliegtuig B, jij mag eerst
B: nee, ik sta erop, u eerst
A: nee nee, ik zei het eerst, B gaat voor
B: A is eerder in het alfabet
A: komaan he, ik doe nog netjes
C: zeg, zijn jullie nog steeds niet begonnen met landen!?
A: ja sorry, maar meneer B wil niet voor
B: als eerst A gaat, dan ga ik daarna wel, dan mag C landen.
A: nee, ik stá erop dat B eerst gaat landen

nee dat zal n lekker zooitje worden,
laat die emoties er gewoon uit, dat wil ik helemaal niet
Zie eens I, robot, ik ben die Will Smith, die apparatuur heeft waar je niet tegen moet praten, maar gewoon op > (play) drukt, en hij doet het.

Simpel, klaar, oprotten met de rest.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28405159
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 01:29 schreef Yildiz het volgende:
2 vliegtuigen met emotie in de lucht.
A:Nou, komaan vliegtuig B, jij mag eerst
B: nee, ik sta erop, u eerst
A: nee nee, ik zei het eerst, B gaat voor
B: A is eerder in het alfabet
A: komaan he, ik doe nog netjes
C: zeg, zijn jullie nog steeds niet begonnen met landen!?
A: ja sorry, maar meneer B wil niet voor
B: als eerst A gaat, dan ga ik daarna wel, dan mag C landen.
A: nee, ik stá erop dat B eerst gaat landen

nee dat zal n lekker zooitje worden,
laat die emoties er gewoon uit, dat wil ik helemaal niet
Zie eens I, robot, ik ben die Will Smith, die apparatuur heeft waar je niet tegen moet praten, maar gewoon op > (play) drukt, en hij doet het.

Simpel, klaar, oprotten met de rest.
ik ben het zeer met je eens.
waarom zou een computer moeten voelen? oh ja, that's not the point.
het gaat om de uitvinding en de wetenschappers hebben iets te doen.
we moeten niet onsterfelijk willen zijn. accept life how it is.
pi_28405858
Lama
  zaterdag 2 juli 2005 @ 09:37:47 #294
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_28407525
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 2 juli 2005 @ 09:46:27 #295
92418 BGN
Sunrise
pi_28407592
Dat zei ik in 256 ook al.
pi_28409133
Bewustzijn is iets dat je op dit moment doet, de enigste persoon die bewust is, is 'jij' of 'ik' in dit geval.
Ik vind het een kromme gedachte om te denken dat een computer bewust kan worden, je zult het immers nooit kunnen bewijzen.

En TheMassive, jou mogen ze opsluiten, zieke geest.
Niets.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:07:25 #297
3542 Gia
User under construction
pi_28415218
Hm, dan ben ik 87. Dan wil ik niet meer onsterfelijk zijn.
Stel je voor: voor altijd 87 zijn!!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:23:09 #298
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28415653
Onsterfelijkheid komt eerder en niet alleen voor het brein. De cellen die afsterven kunnen zeker worden aangepakt. De cellen die verouderen moeten niet ouder worden en dat is toch wel mogelijk of niet soms?

Om verder te gaan. De cellen die oud zijn moeten jonger kunnen worden gemaakt.

Alles is mogelijk. Er zijn geen beperkingen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:48:54 #299
38229 kanaiken
pi_28420009
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 01:36 schreef SlimShady het volgende:

[..]

ik ben het zeer met je eens.
waarom zou een computer moeten voelen? oh ja, that's not the point.
het gaat om de uitvinding en de wetenschappers hebben iets te doen.
we moeten niet onsterfelijk willen zijn. accept life how it is.
Nee, we zouden maar iemand proberen te genezen als hij ziek is
belachelijk inderdaad
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:49:30 #300
38229 kanaiken
pi_28420033
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:23 schreef Dromenvanger het volgende:
Alles is mogelijk. Er zijn geen beperkingen
eensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')