Hrun | zondag 22 mei 2005 @ 11:23 |
Hoi. ik heb sinds kort een toyota starlet, zo'n oude. en ben nu een enorme fan. hier een foto van mijn auto. de optische tuning heb ik zelf gedaan. ![]() ![]() | |
DeWaasheid | zondag 22 mei 2005 @ 11:27 |
Prachtig, ik ken ook iemand met zon auto. Ziet er strak uit. Tis alleen geen wagen waar je mee naar Tsjechie zou gaan, om maar wat te noemen, maar het staat stukken beter dan een winkelwagen. | |
Go0s | zondag 22 mei 2005 @ 14:49 |
OMG die sticker ![]() Heb ook een leuke sticker achterop m'n auto. Zeer leuk als je in je achteruitkijkspiegel kijkt in de file ![]() ![]() ![]() Ps, zit copyright op btw ![]() Ps2, ik zie dat onze auto's bijna even oud zijn!! ![]() ![]() ![]() | |
achla | zondag 22 mei 2005 @ 16:13 |
![]() Auto heb je pas maar de striping zit er al 8 maanden op (zelf gedaan?) ![]() | |
ook_gek | zondag 22 mei 2005 @ 16:23 |
Hrun ![]() | |
Hrun | zondag 22 mei 2005 @ 17:40 |
quote:pas een jaar. ![]() | |
Hrun | zondag 22 mei 2005 @ 17:44 |
quote:hehe, nog geen boze fietsers achter je aan geahd? de mijne is geen sticker maar echte verf. ![]() hoeveel km heeft die van jou al gelopen? | |
Kreator | zondag 22 mei 2005 @ 17:45 |
Dan kun je hier ff wat inspiratie opdoen... http://www.cs.vu.nl/~jvwilge/starlet/ | |
Hrun | zondag 22 mei 2005 @ 17:45 |
quote:markje! ![]() | |
Kreator | zondag 22 mei 2005 @ 17:46 |
![]() | |
Hrun | zondag 22 mei 2005 @ 17:56 |
quote:hmm, niet helemaal mijn stijl. wel lollig gedaan. ![]() | |
Julius_Vanderdecker | zondag 22 mei 2005 @ 17:56 |
![]() Dit is pas een Starlet.... | |
Kreator | zondag 22 mei 2005 @ 17:57 |
quote:...het is sarcastisch. En ik mag hopen dat jouw roze stripes dat ook zijn... | |
DIA | zondag 22 mei 2005 @ 18:04 |
wheheh~! | |
Roellio | zondag 22 mei 2005 @ 18:05 |
Ik heb ook 3 jaar een starlet gehad! ![]() 1.0 liter, 270.000 km. op de teller! ![]() | |
DIA | zondag 22 mei 2005 @ 18:06 |
o en daarvoor heb je maar even een acount aangemaakt :S | |
Hrun | zondag 22 mei 2005 @ 18:33 |
quote:hoe kunnen roze strepen sarcastisch zijn? | |
Hrun | zondag 22 mei 2005 @ 18:35 |
quote:de mijne is 999cc... 270k zal ik dan wel niet halen. | |
ook_gek | zondag 22 mei 2005 @ 18:55 |
quote:Ik heb je gemist ![]() | |
Go0s | zondag 22 mei 2005 @ 19:46 |
Mijn golf heeft pas 188000 gelopen ![]() ![]() Btw, leuk zo'n MDF zitbankje op een Star(s)let | |
#ANONIEM | zondag 22 mei 2005 @ 20:53 |
Mijn slet is van 02-01-87 met 130.000 km op de teller. Ben geen fan van het comfort maar beestje start altijd heel vrolijk met een partij takkeherrie. De betrouwbaarheid waar iedereen altijd zo over opschept bij Toyota kan ik alleen maar bevestigen. Afgelopen apk alleen een lampje vervangen en hij mag weer een jaar de weg op, heerlijk. Verder issie natuurlijk wel hartstikke lelijk magoed dat nem je op de koop toe als je zo goedkoop wilt rijden ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2005 20:53:51 (km x 1000 gedaan ;)) ] | |
man_in_love | maandag 23 mei 2005 @ 08:51 |
De best getune'de Starslet staat in Maastricht bij de flats bij de Scharnerweg achter de A2. De auto is omgebouwd tot pickup, knalgeel met rood geschilderd, er zit een spoiler op de achterkant van de laadbak en er zitten brede velgen op. Ik weet zeker dat mijn fototoestel dat beeld niet aankan, dus als iemand anders een foto kan maken en hier posten? | |
Tommy_Kuklinski | maandag 23 mei 2005 @ 10:28 |
![]() | |
Alexxxxx | maandag 23 mei 2005 @ 12:27 |
quote: ![]() | |
hifonics | maandag 23 mei 2005 @ 17:43 |
quote:Die gaat zeker wel 400 km/h en dat alleen al doro die spoiler. | |
doemaardrie | maandag 23 mei 2005 @ 17:45 |
![]() Is nog best cool bakkie ook ![]() | |
Tjabbo | maandag 23 mei 2005 @ 18:57 |
Ja leuk allemaal ff gelachen. ja? klaar? okay. dan nu ontopic en niet van die kinderachtige en voorspelbare reacties. dank u. ![]() | |
ook_gek | maandag 23 mei 2005 @ 19:05 |
quote:deze reactie van jou was ook voorspelbaar ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 23 mei 2005 @ 19:10 |
quote:Starlet turbo's zijn leuk. met een 4E-FTE, jammer dat het geen G kop is. maar je kunt natuurlijk niet alles hebben. | |
Son-Of-A-Gun | donderdag 26 mei 2005 @ 13:52 |
Voor de fans ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 26 mei 2005 @ 14:15 |
quote:hehe vet, heb je leuk gedaan ![]() veel plezier met je starslet! ![]() ![]() ![]() | |
RaTz | vrijdag 27 mei 2005 @ 18:17 |
Hier een Starsletje van een maat van mij:![]() ![]() Hij post hier zelf ook regelmatig en ik had z'n auto eigenlijk alwel verwacht hier, maar nog niks gezien dus post ik maar ff voor hem ![]() | |
StefanP | zaterdag 28 mei 2005 @ 05:00 |
Ik vind het leuke autootjes ![]() | |
Son-Of-A-Gun | zaterdag 28 mei 2005 @ 10:14 |
quote:Je maat toevallig lid van de SCH? | |
M_M | zondag 29 mei 2005 @ 16:27 |
![]() Mijn Starlet! Gister gekocht.. Ben er helemaal gelukkig mee ![]() | |
beschuit | maandag 30 mei 2005 @ 14:48 |
in Japan en de States heb je starlets met een 1.3 turbo... das wel lachen! | |
Tjabbo | maandag 30 mei 2005 @ 15:08 |
quote:Klopt De Starlet Glanza. met 4e-fte motor. ![]() 2. Specifications The Toyota Starlet Glanza V is a 1.3 litre 2 door hatchback Turbo. It is part of the Starlet line but the Glanza shape was first released in 1996. Engine 4E-FTE 1331cc DOHC 4cyl EFI-16-valve intercooled turbo engine Power 100kW (133hp) @ 6400rpm Torque 157nM @ 4800rpm Weight 920kg approx Speed 0-100kmh @ 8sec approx, 0-400m in 16sec approx Boost Standard boost is 0.8 bar. Boost map sensor can read up to 1.2 bar approx Features Power steering, climate control, electric windows, keyless entry, 2 cup holders, radio cassette and CD player, 4 speaker system, 14" Alloys, front wheel drive. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 30 mei 2005 @ 15:41 |
quote: quote: | |
Little Brother | maandag 30 mei 2005 @ 15:42 |
quote:Niet helemaal mee eens.... Ik heb een aantal jaren geleden een Toyota Starlet 1.0 gehad. Na een jaar lang dagelijks 200 km met het trouwe bakkie te hebben gereden had hij een top van 165 km/u wat mij, tot hilariteit van medeweggebruikers, in staat stelde om te duwen en te seinen achter medeweggebruikers in BMW's, Mercedessen, etc. Was echt ontzettend lachen, zeker als je de gezichten van chauffeurs zag als je ze voorbij kwam. Uiteindelijk ben ik zelfs met dat bakkie op wintersport geweest naar Oostenrijk. Toch keurig binnen de tien uur weer thuis (gemiddeld meer dan 100 km/u). Ik zou het nu niet meer willen, ben overstag voor een duurdere auto, maar denk nog altijd met liefde terug aan mijn eerste eigen autootje! | |
Tommy_Kuklinski | maandag 30 mei 2005 @ 15:47 |
quote: ![]() ![]() | |
Super Snackman | donderdag 2 juni 2005 @ 13:25 |
Jeeej ![]() Ik ben ook een slet rijder! (En regelmatig op het forum van SCH te vinden...) ![]() | |
Spyronius | donderdag 2 juni 2005 @ 13:43 |
Hmm wordt niet echt een groot topic dit he ![]() | |
Super Snackman | donderdag 2 juni 2005 @ 13:58 |
Ach, we zijn tenminste bescheiden, en hoeven geen 32767 pagina's vol te praten over hoe ![]() | |
ninja-mod | donderdag 2 juni 2005 @ 20:32 |
Word bijna zeker mijn eerste autootje , die betrouwbaarheid betaald zich dus echt wel terug ![]() Zijn er starlets op diesel trouwens? * Er over zit te denken om de biodieseltruuk te gaan proberen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 2 juni 2005 @ 20:40 |
quote:Ja zijn er, een 1.5 diesel. (1N motor met 54 pk ![]() | |
Son-Of-A-Gun | zaterdag 4 juni 2005 @ 11:52 |
Dit is mijn starlet: Starlet P8 1.3 12v (75PK) uit 1992 Maandag voor de keuring, denk wel dat ie erdoor komt ![]() | |
Son-Of-A-Gun | zaterdag 4 juni 2005 @ 11:55 |
quote:Je hebt een mooie gekocht ![]() ![]() | |
Hrun | zondag 5 juni 2005 @ 20:16 |
quote:Wat kostte die? | |
Hrun | zondag 5 juni 2005 @ 20:17 |
Ow, even een update over mijn eigenste starlet, gister heb ik 5 liter spiritus bijgemend tijdens het tanken. | |
M_M | zondag 5 juni 2005 @ 20:33 |
quote:1400 euro.. Tjetjing.. Ben nu zo blut dat ik geen benzine meer kan kopen ![]() | |
Hrun | zondag 5 juni 2005 @ 22:53 |
quote:lol. de mijne was maar 300 euro. wel 3x zo oud denk ik. | |
GWD | zondag 5 juni 2005 @ 23:08 |
dit is pas een starlet !!!![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 6 juni 2005 @ 02:22 |
quote: ![]() ![]() | |
Son-Of-A-Gun | maandag 6 juni 2005 @ 09:08 |
quote: ![]() ![]() | |
M_M | maandag 6 juni 2005 @ 10:53 |
quote:Haha, mijne is van '91.. Maaaar ik heb wel lichtmetalen velgen he ![]() En hij is nog ontzettend mooi, al zeg ik het zelf.. Plus.. Hij is gewoon tof ![]() Vind jouwe wel heel hip gepimpt!! Misschien dat ik je Slet-logo-idee ook wel pik ![]() | |
Son-Of-A-Gun | maandag 6 juni 2005 @ 11:35 |
quote:Je hebt er in Nederland ook 1 a 2 van, ik heb er ooit eens 1 zien rijden, fantastisch ![]() ![]() | |
Hrun | maandag 6 juni 2005 @ 23:04 |
quote:hehe. ![]() ![]() Als je dat doet moeten we een starlet meet organiseren. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juni 2005 @ 12:18 |
1400 euro? 300 euro? ![]() mijne was 50 euro ![]() | |
M_M | dinsdag 7 juni 2005 @ 12:39 |
quote:Maar de vraag is of ie net zo hip en pimpin' is als die van ons... ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juni 2005 @ 20:59 |
Zeker niet zo hip als die blauwe, maar ja das ook een modelletje nieuwer. Ik ben bij deze dus overpimpt door een meisje!!!!!!!!!!!!! Wahoei! Die andere wit met roze slet komt meer in de buurt van mijn wagentje maar mijn pimpmateriaal is wat subtieler: Hammerite grijs over donkergrijs metallic heen....heel vet ![]() Zal binnenkort wel wat fotos van deze bejaarde slet maken. | |
M_M | woensdag 8 juni 2005 @ 08:10 |
quote:Haha! Overpimpt door een meisje.. Hoe voelt dat? ![]() Ben benieuwd naar jouw wagen.. ![]() Heb jij aandelen Hammerite? | |
Paul | zondag 18 december 2005 @ 18:52 |
ff weggehaald, nummerbord schijnt zo gevaarlijk te zijn op internet ![]() Gister gekocht ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door Paul op 18-12-2005 21:19:01 ] | |
Son-Of-A-Gun | zondag 18 december 2005 @ 20:58 |
quote:p.i.m.p ![]() Die P9'tjes zijn ook leuke karretjes, ga je de bumpers nog laten spuiten? | |
Paul | zondag 18 december 2005 @ 21:11 |
quote:p9 ? wat is dat ![]() eeh weet ik niet ![]() | |
Kolkie | zondag 18 december 2005 @ 21:19 |
P9 is de type-aanduiding van jouw auto. De meeste die je tot nu toe ziet zijn p8. Ik heb zelf trouwens sinds 3 weken een witte 1.3 XLi uit '91 gekocht. Foto's komen als ie er wat beter uitziet, ben bezig striping te verwijderen, 'm schoon te maken, een maat grotere velgen te kopen en vooral op zoek naar een roestvrije achterklep (liefst wit!). Rijdt prima al heeft het, zo merkte ik gisteren ook weer, veel onderstuur en weinig grip. Auto mag overigens weg 1000 euro zoals ie er nu staat. | |
Pumatje | zondag 18 december 2005 @ 21:27 |
quote:gecondoleerd ![]() ![]() 75 peeka heej tjeej zeg | |
Paul | zondag 18 december 2005 @ 21:37 |
quote:wtf is onderstuur ![]() | |
rebel84 | zondag 18 december 2005 @ 23:06 |
quote:http://www.autowereld.com/autowoordenboek.asp?artikel=291&fr=5 Heb zelf ook een Starlet, witte P7 uit 1987. Heerlijk autootje. Zal later zeker met een goed gevoel terugdenken aan mijn eerste auto. ![]() | |
Pumatje | zondag 18 december 2005 @ 23:16 |
JULLIE MAZZELPIKKEN, MET JULLIE STARLETS! | |
PNG | dinsdag 20 december 2005 @ 03:57 |
![]() Starslet geboren als Charade CD30 geeindigt met CB22 blok, en ook door RDW zo op kenteken: zoop 1 liter olie per 1000 km, in 3 jaar 3x koppelingsgroep opgereden. Diesel 5 bak op CB20 gekozen, en benzine koppeling/drukgroep was verkeerde keuze. reed elk jaar een koppelingsset kaal. Sleutelen maar weer. Ook nog 1 v/d 20 4A-GT 85 starlet GTTi Twincam witte starslet met vierkante bumpergaten gehad. Een op Rosmalen, supergaaf. Mijn 85er GTTi (laatste met echt blok) stond op papieren nog als 1020 kilo. De Charade stond als 720 kilo op kenteken, mijn 1600 16V was wat geroester ![]() ![]() Spaghetti standaard, brug standaard. Op snelweg woei die weg. Mijne roestte op voorkasten, ruiten zaten vast met lucifers, de Charade was verzinkt, en rotte op de achterkasten, uiteindelijk overleden aan elk jaar koppeling. Beide ontzettend leuke auto's, en veel lol aan gehad. | |
Fiets-toeter | dinsdag 20 december 2005 @ 10:53 |
Mijn eerste vrij km's zonder instructeur waren in een Starlet. Een fantastische wagen en al reed je 140 trok het wagentje nog als een gek door ![]() | |
Pumatje | dinsdag 20 december 2005 @ 16:31 |
quote: nou wat een lol ![]() -Starslet geboren als Charade CD30 geeindigt met CB22 blok, en ook door RDW zo op kenteken: zoop 1 liter olie per 1000 km, in 3 jaar 3x koppelingsgroep opgereden -Diesel 5 bak op CB20 gekozen, en benzine koppeling/drukgroep was verkeerde keuze. reed elk jaar een koppelingsset kaal | |
MewBie | dinsdag 20 december 2005 @ 17:47 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 20 december 2005 @ 20:00 |
quote:hou het maar bij Opel. want dit.... ![]() ![]() een starslet GTTi bestaat niet, een Corolla GTTi ook niet, een 4A-GT niet en er zijn zat Toyota Motorsport motoren geweest na de 4A-GE b.t.w. vierkante bumpergaten ![]() | |
Dwergje | woensdag 21 december 2005 @ 13:13 |
Mijn rode Starlet heb ik al een tijdje niet meer. Ik heb hem ruim 2 jaar gehad, ben er 2 keer mee naar Zuid Frankrijk gereden. Na de eerste keer zaten er voor 700 euro reparaties aan en na de 2de keer weer eens voor zo'n 700 euro. Dat vond ik te gek worden, dus heb ik hem maar weggedaan. De garage (Toyota dealer) heeft het allemaal nog wel gerepareerd en de auto rijdt nu wel weer (aldus de rdw). Het was een leuka autootje en ik heb er veel plezier van gehad, maar ik denk dat ik pech heb gehad wat betrouwbaarheid betreft... | |
riceboy | woensdag 21 december 2005 @ 14:38 |
starlets ![]() | |
Paul | woensdag 21 december 2005 @ 16:50 |
Ik reed vandaag met m'n starletje achter een zelfde starletje ![]() | |
rebel84 | woensdag 21 december 2005 @ 21:22 |
quote:Ik reed eerst met mijn Starlet tegen een boom. Was een beetje aan het kloten en slippen op een zanderig terreintje. ![]() | |
Paul | donderdag 22 december 2005 @ 15:02 |
Mijn starsletje ![]() | |
Son-Of-A-Gun | donderdag 22 december 2005 @ 18:57 |
quote:Heb tenminste een betrouwbare wagen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 22 december 2005 @ 21:31 |
quote:Voor een 1300 is 75 pk helemaal niet slecht. Zeker niet op een gewicht van ongeveer 750 kilo. | |
Pumatje | vrijdag 23 december 2005 @ 23:23 |
900 kilo 115 pk standaard 2 x zo veel voor een 400 kilo lichtere wagen. | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 24 december 2005 @ 23:09 |
quote: ![]() Waar heb je het over? ![]() | |
PNG | zondag 25 december 2005 @ 00:37 |
quote:Tommy misschien een idee om zelf eens een auto te gaan rijden ipv op te scheppen over je pa zijn auto en net te doen alsof die van jouw is ? Volgens mij heb ik nu al 2 starlets meer dan jou in bezit gehad. Waarschijnlijk ook stiekem 2 Toyota's meer dan jou. Geen idee om ipv achter je toetsenbord te zitten een keer zelf een keer een auto te kopen en er zelf aan te gaan sleutelen ??? Maakt je interressanter mens. Veel plezier met je internetwarrior reply op de zoveelste persoon. Tegen de tijd dat jij een keer je eerste eigen rondje op een circuit rijdt is het 2009. Als je zo hip was, mocht je wel reageren op die reply tijd geleden, aangezien mijn maat weer zo'n Corolla TwinCam 85er met vierkanten gaten wil kopen n.a.v. de mijne. En weetje wat het dadelijk is ? zit jij hier nog hip te doen, rijden wij weer een Toyota, want de BX gaat elke keer stuk. Overigens de Opel (vind je altijd zo boeiend) op 2 205 sloffen en 1 hoes was die met die vering weer de keuring door. (misschien boeiend voor je om te weten). | |
Paul | zondag 25 december 2005 @ 10:53 |
ik zal eens kijken hoeveel pk en kilo die van mij is heb geen idee ![]() | |
liquid-orange | zondag 25 december 2005 @ 11:07 |
Het blijven leuke auto's, die Starlets. Ik rij momenteel in m'n tweede Starlet. Dit was m'n eerste:![]() En dit is mijn tweede toen ik hem kocht: ![]() En zo ziet ie er nu uit: ![]() Ik rij er nog steeds met veel plezier in. De verbaasde blikken van andere Starlet rijders die achter je rijden en zien dat je andere achterlichten hebt is altijd leuk. Het zijn namelijk de achterlichten van de Japanse Starlet. Kan je gewoon kopen bij de Toyota dealer hier in Nederland. ![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 25 december 2005 @ 11:48 |
quote:Net als of het die bejaarden zal opvallen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 25 december 2005 @ 14:34 |
quote: ![]() Zoals ik eerder al zei, rijdt mijn vader al een tijdje geen Toyota meer. Ik heb trouwens gereageerd op die reply, beter lezen! voor de rest veel plezier met je Corolla met vierkante gaten ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 25-12-2005 14:40:59 ] | |
Pumatje | zondag 25 december 2005 @ 17:15 |
quote:mijn eigen vervoer. | |
CittaR | zondag 25 december 2005 @ 17:32 |
1x een klein stukje gereden in een oude starlet gereden, ouder dan die van liquid-orange. en wat reed dat ding slecht zeg, egt om te huilen. maar ik ben misschien ook wel beetje verwend ![]() | |
Pumatje | zondag 25 december 2005 @ 17:36 |
zowiezo starlets.... de wielophanging.. om te huilen. allemaal crap, zo goedkoop mogelijk, het cheap ass model van toyota.. kom op. | |
Tommy_Kuklinski | zondag 25 december 2005 @ 18:19 |
quote:Wat is dat voor auto? Een starlet is natuurlijk een stadsauto'tje hè. en voor een stadsauto met een 1300 cc motortje uit eind jaren 80 is 75 pk niet slecht, daar had ik het iig over. er is natuurlijk altijd beter, en zeker beter dan starslets ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 25-12-2005 18:25:17 ] | |
the_sheep | zondag 25 december 2005 @ 21:34 |
Wat zitten jullie de sletjes toch allemaal af te zeiken zeg. Zijn de betrouwbaarste auto's die er zijn. Heb er zelf 2, 1.3 xl automaat uit '88 en een 1.3 S uit 85 en ze zijn niet kapot te krijgen. (tenzij je er natuurlijk gek mee gaat doen maar dan gaat elke auto kapot). Vele auto's van rond die tijd rijden al lang niet meer rond omdat ze al op de sloop liggen of gewoon al helemaal uitgestorven zijn (astra's waar zijn ze toch allemaal heen?) Maar kwa wegligging zijn ze idd niet echt goed maar een set bredere banden, een veerpootbrug en verlagen doet wonderen hoor. Daarna zijn ze zo stug als de nete. | |
Kolkie | zondag 25 december 2005 @ 21:45 |
@ the_sheep: op zich valt het 'jullie kraken de starlet af' wel mee. Even teruglezen leert dat voornamelijk user 'pumatje' een opmerkelijke afkeer van het autootje heeft. Vraag me niet waarom. Zal er ooit misschien wel 'ns door aangereden zijn ofzo (it wasn't me ![]() Onderstel, design, performance etc. etc. is inderdaad niet beter dan andere auto's uit die jaren maar om mee te beginnen ist best 'n ok autootje ![]() | |
PNG | maandag 26 december 2005 @ 02:25 |
quote:Psies. Gezocht, stuur PM bv via MSN: ![]() weet je er een, geef ff een PM, mag ook via mij op MSN. km stand geen probleem. Perse 85er. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 26 december 2005 @ 14:01 |
quote:Er staan er af en toe een paar te koop op marktplaats. (meestal verrot) Maar waarom geen AE86, zelfde motor, alleen dan met achterwielaandrijving.. Lijkt mij een stuk leuker ![]() | |
Pumatje | maandag 26 december 2005 @ 15:18 |
quote:oneuh ![]() uit 88 kwam er qua ophanging , design , performance al heel wat beter uit de bus dan een starlet hoor | |
Pumatje | maandag 26 december 2005 @ 15:19 |
quote:de oude auto's die het nog een tijdje lekker zullen doen betrouwbaar gaan naar polen, tjechie, ukraine etc. Degene waar ze geen brood in zien of niet vertrouwen blijven hier.. gelijk antwoord./ | |
MrSkyline | maandag 26 december 2005 @ 15:53 |
toyota starslet ![]() srry ik moest t ff kwijt | |
riceboy | woensdag 25 januari 2006 @ 17:00 |
ik wil oko een starlet gaan kope nu men golf in de prak lig hep iemand goeje informatie voor me waar ik op moet lette? | |
Alexxxxx | woensdag 25 januari 2006 @ 17:01 |
Rijstjoch, waarom geen Carola? | |
vlad | woensdag 25 januari 2006 @ 17:12 |
quote: ![]() ik heb sinds kort ook een slet uit '85. 1.3DX automaat. Bevalt prima. Maar wat haal jij voor verbruik op dit moment? ik zit nu rond de 1 op 11 en valt me eigenlijk een beetje tegen. ![]() | |
the_sheep | woensdag 25 januari 2006 @ 17:37 |
Ik rijd 1:10 heel soms als ik echt ga liggen stampen 1:9. Verder heb ik ooit wel eens gepresteerd om 1:11,5 te rijden maar dan rijd ik veel en lange 80km/ph wegen. (maar dit alles ligt ook aan mn rijgedrag ![]() | |
Kolkie | woensdag 25 januari 2006 @ 19:48 |
Ik heb mijn rijstgebakje ook eens op de foto gezet: Bij overname van nichtje (die niet zo van wassen houdt ![]() Na een beetje gepoets en wat gefohn op de stickers: Nu nog een keer onder de poetsmachine door en klaar is kolkie. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 25 januari 2006 @ 21:31 |
quote:Ik hoop dat je die vis verwijdert hebt ![]() | |
Tjabbo | woensdag 25 januari 2006 @ 22:24 |
quote:Die zit er nog ![]() Alleen de stock stickers zijn wel weg ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 25 januari 2006 @ 22:41 |
Vissen plakken op auto's van christelijke klasgenoten is OK ![]() Vooral als ze de dag erna op school verteleln dat pa trots op hem was, en pas twee dagen DAARNA dat hij de sticker had ontdekt ![]() ontopic kun je trouwens als de brandweer met zo'n Starlet ![]() Merk en type: Toyota Starlet Eigenaar: Brandweer Leeuwarden Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: Brandweerkazerne Datum: 15-8-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Kolkie | donderdag 26 januari 2006 @ 11:27 |
Gewoon om mensen te irriteren heb ik 'm nog even laten zitten inderdaad ![]() Dit omdat de achterklep sowieso nog aandacht vergt (ik zoek al een tijdje een witte replacement voor een aardse prijs). Heb eigenlijk van de week pas besloten toch het hele klepje maar te gaan plamuren en dergelijke en dan voor het spuiten gaat ´t stickertje er nog wel af. Oja, stockstickers zijn zooooo 1991! | |
Paul | donderdag 26 januari 2006 @ 11:52 |
quote:Kewl dat is mijn Starletje ![]() ![]() | |
Pumatje | donderdag 26 januari 2006 @ 14:50 |
wat heeft een vis voor betekenis en waarom zou t niet op een christelijke auto mogen :S? | |
Alexxxxx | donderdag 26 januari 2006 @ 14:56 |
quote:vis in het grieks is Ichtus, en dat klinkt als Jezus ![]() En daarom hebben christenen een vis op hun auto ![]() | |
Pumatje | donderdag 26 januari 2006 @ 15:06 |
En dat moet grappig allemaal zjin dit ofzo :... ? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 26 januari 2006 @ 15:23 |
quote: ![]() | |
Kolkie | donderdag 26 januari 2006 @ 15:57 |
Op zich zou ie om die reden best op mogen blijven zitten maar ik houd in de regel auto's en geloof gescheiden ![]() Desondanks zou ik het op de in de toekomst nog aan te schaffen impreza of evo wel humor vinden ![]() ![]() | |
Pumatje | donderdag 26 januari 2006 @ 17:10 |
quote:Stomme idioot die je bent, normaal inderdaad. bij een passende qoute van mij ergens op zou die smily inderdaad impact hebben, jij bent enkel een meeloper die hem gebruikt omdat je ziet dat het effect heeft bij posts hier om iemand te bashen, het lukt niet, want het klopt niet.. het is niet passend, het totaal plaatje klopt niet. ik vind dat je moet opkankeren met je slechte gevoel voor passende smily's bij qoutes dus bij deze gebruik ik hem nu, omdat hij naar mijn mening nooit van mijn leven beter gebruikt kan worden om je even belachelijk te maken ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 26 januari 2006 @ 18:48 |
quote:Ik zie er de lol niet van in, maar ik ben dan ook een heiden. | |
rockstah | donderdag 26 januari 2006 @ 18:52 |
quote:Ik vind het er wel zomers uitzien ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door rockstah op 26-01-2006 22:53:12 ] | |
Kolkie | donderdag 26 januari 2006 @ 22:27 |
Zovaak is het hier niet echt zomer en ik vond het in elk geval lelijk genoem om er 2 uurtjes in te steken om die rommel eraf te krabben. En tis al een genuine wijvenbak, dat hoef je niet nog eens te benadrukken door zulke vrolijke printjes. vind ik dan he ![]() | |
Tjabbo | donderdag 26 januari 2006 @ 23:15 |
quote:andere achterklep erop en gaan! ik heb wel een MKIII pre-facelift spoiler voor je ![]() | |
Kolkie | donderdag 26 januari 2006 @ 23:46 |
Easier said then done! Zelfs broekhuis vraag honderd euro voor een achterklep (220 GULDEN voor een 12 jaar oud onderdeel ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 27 januari 2006 @ 13:06 |
Overschuren, spuiten en een snelle sticker erop om het enigszins te masqueren. ![]() | |
Kolkie | vrijdag 27 januari 2006 @ 15:05 |
In progress, maar ik heb eerst tentamens volgende week. Volgende week zaterdag hoop ik er verder mee te kunnen: losschroeven (want: gisteren 20 minuten bezig geweest en hele avond rugpijn gehad), pa's geklooi wegschuren, eigen plamuur er rustig opbrengen, laten uitharden, ding terugplaatsen, smaandags iemand verhuizen ![]() ![]() | |
leolinedance | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:32 |
quote:grappig... | |
leolinedance | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:33 |
Moet binnenkort trouwens misschien een autootje kopen voor afstuderen. Twijfel tussen een starslet en een volvo 440...wat wordt het? | |
Kolkie | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:36 |
Als je de auto echt alleen maar daarvoor wilt verkopen zou ik voor de starlet gaan: betrouwbaar, licht (dus weinig wegenbelasting en prettig te verzekeren) en meestal pittig genoeg voor dagelijks gebruik. Moet je af en toe ook grote dingen versjouwen of met heel veel man in de auto kun je de extra kosten van een 440 in overweging nemen ![]() | |
leolinedance | vrijdag 27 januari 2006 @ 16:41 |
quote:Het gaat er meer om dat ik 2 a 3 dagen in de week 75 km heen, 75 terug moet rijden en zodoende toch een beetje comfortabel wil zitten. Een Volvo 440 biedt voor het geld veel comfort, maar de starlet is natuurlijk wel heel betrouwbaar en zuiniger ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 27 januari 2006 @ 17:39 |
een starlet kan behoorlijk comfortabel zijn, maar het is net wat je ervan verwacht natuurlijk. een 440/460 is een hele andere klasse qua auto. die zit vast beter dan een starlet. Eerlikj gezegd wilde ik niet heel veel jaar of wat met een starlet dagelijks veel snelwegkm's maken. maar voor een jaartje wil het wel goed. Denk ook aan de verkoop he. Een starlet is een gewilde 2e hands auto. een 440 kan je aan de straatstenen nog niet slijten. ![]() | |
leolinedance | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:07 |
quote:Heb je een sterk punt. Het is natuurlijk een heel andere klasse, maar het aankoopbedrag is ongeveer hetzelfde. Ik had hiervoor trouwens een Peugeot 306 1.8 XT, DIE reed pas fijn ![]() | |
Kolkie | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:46 |
Wat is daar mee gebeurt dan? Zijn inderdaad ook best wel fijne auto's, die 306en, zien er leuk uit alleen zit ik er beroerd in en vind ik ze breekbaar overkomen zo nu en dan (niet fragiel zoals m'n sletje)... komt misschien ook door de toch vaak kleine dingetjes die m'n pa met zijn 306 heeft (gehad). | |
leolinedance | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:11 |
quote:Ik heb een jaar geleden een jaar stage gelopen en heb die auto daar voor gekocht. Na dat jaar heb ik hem dus ook weer verkocht, niet wetende dat ik nu dus weer weg zou moeten ![]() Bij mij is er ook wat aan kapot gegaan, 2 lampjes ofzo in het dashbord en de afstandsbediening deed het na een tijd heel slecht. En de apk was geen pretje ivm roetuitstoot (500 euro bijna ![]() ![]() Maar de wegligging en het comfort is gewoon super, zit heerlijk, alles elektrisch en nog nooit een glijertje gemaakt ofzo. Niet van de weg te krijgen, en redelijk sportief ![]() Deze heb ik trouwens gekocht voor 3000 euro ongeveer, een bedrag wat ik nu jammer genoeg even niet kan missen. Dit was hem: ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 31 januari 2006 @ 02:10 |
Merk en type: Toyota Starlet Eigenaar: Brandweer Leeuwarden Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: Bilgaard: Brandweerkazerne Datum: 30-01-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: niet meer in nieuwstaat | |
M_M | dinsdag 31 januari 2006 @ 12:30 |
quote:Je spelling! | |
J3r03n | dinsdag 14 februari 2006 @ 13:35 |
Starlets ownen ![]() | |
riceboy | dinsdag 14 februari 2006 @ 13:50 |
![]() | |
Pumatje | dinsdag 14 februari 2006 @ 14:12 |
quote:wauw.. een stuk starlet zonder motor erin... wauw.. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 14 februari 2006 @ 14:47 |
quote:zonder motor? dat is anders een 4E-FTE hoor ![]() ![]() | |
Pumatje | dinsdag 14 februari 2006 @ 15:23 |
quote:ah nu zie k em. | |
Paul | dinsdag 14 februari 2006 @ 19:26 |
Ik heb nog een hoedenplank nodig ![]() | |
Kolkie | dinsdag 14 februari 2006 @ 23:21 |
Ik zoek d'r ook nog 1 ![]() ![]() quote: Jou zo inschattende zal het je wel niks zeggen. Dit is een frontcut met een 1.3 turboblok. Standaard sterk genoeg om jou puma voor schut te zetten ![]() ![]() | |
Pumatje | woensdag 15 februari 2006 @ 11:55 |
quote:Mijn Puma? En vermogen in de praktijk is helaas niet zo makkelijk als een optel of vermenigvuldigings som vriend. Ik weet niet hoe snel dat 1.3 turbo blok naar de 100 is, misschien net iets sneller dan mijn civic.. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 15 februari 2006 @ 12:01 |
quote:Glanza gaat in 6,8 sec. naar de 100, en jou civic? | |
Pumatje | woensdag 15 februari 2006 @ 12:27 |
quote:dat is netjes, die van mij 8 haha. Maargoed turbo is ook ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 15 februari 2006 @ 12:38 |
quote:redelijk snel auto'tje inderdaad, nooit geleverd in NL helaas ![]() wat voor Civic heb jij overigens? | |
Pumatje | woensdag 15 februari 2006 @ 13:47 |
quote:1.6 16v civic. 4th gen. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 15 februari 2006 @ 13:55 |
quote:gaan die in 8sec. naar de 100 dan? ![]() | |
Son-Of-A-Gun | woensdag 15 februari 2006 @ 14:08 |
quote:De 1,6 liter DOHC-VTEC-motor? | |
Pumatje | woensdag 15 februari 2006 @ 15:19 |
quote:jazeker ![]() standaard doen ze dat in 8 en halve sec hoor ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Pumatje op 15-02-2006 15:44:34 ] | |
riceboy | woensdag 15 februari 2006 @ 16:38 |
quote:Jeah ik vraag me af wie je op de glanza gewezen heeft ![]() | |
Kolkie | woensdag 15 februari 2006 @ 16:49 |
?? | |
n00cL30n | donderdag 16 februari 2006 @ 09:11 |
quote:Wil dan kijken wat beter ligt, een Sunny GTi-R of de Starlet met een AE86 motor? | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 16 februari 2006 @ 09:54 |
quote:wtf is een AE86 motor ![]() volgens mij heb jij mijn post niet helemaal begrepen ![]() | |
J3r03n | dinsdag 21 februari 2006 @ 12:39 |
AE86 zit een 4AGE motor in, 1.6 liter... er rijdt een p7 rond met zo een.. | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:37 |
quote:En daar zit ook nogal weer verschil in. silvertop, blacktop. (vvt versies) of de gewone 125pk 4age. Tommy bedoelde dat een 'ae86 motor' niet bestaat. Dat klopt ook want het heet 4age. De ae86 is het type auto (voor de n00bs). Jullie bedoelden dat beide, maar tommy wilde de wiseguy uithangen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 februari 2006 @ 11:19 |
quote:niets wiseguy, gewoon de juiste namen gebruiken. ![]() Je zegt toch ook niet een Toyota 5S-FE met een SV210 motor ![]() Dan weet niemand waar je het over heeft ![]() | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 12:26 |
jij wel ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 februari 2006 @ 12:36 |
quote:ik verwachte op z'n minst een plaatje en het type van je, beetje jammer ![]() ![]() | |
Paul | zaterdag 25 februari 2006 @ 13:05 |
Hoe vervang je je grote voorlicht ? ( toyota starlet 98) | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 25 februari 2006 @ 13:08 |
quote:grote voorlicht? ![]() | |
Paul | zaterdag 25 februari 2006 @ 13:11 |
quote:Ja gewoon je voorlicht niet je stadslicht die doet het nog | |
Paul | dinsdag 10 oktober 2006 @ 01:02 |
Kick ! Mijn zusje heeft er ondertussen ook 1 , vond het wel een goeie kick | |
leolinedance | dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:03 |
quote:Heerlijke kick! | |
Pumatje | dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:29 |
welke uitvoeringen van de starlet omtrend 88-92 beschikken nu over de snelste motor fabrieks af gewoon. | |
Kolkie | dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:14 |
De in Nederland nooit geleverde glanza/turbo -> 4e-fte blok met iets van 130 pk (iets in die trant, precies weet ik het ook niet en dat boeit me gezien de kosten ook niet). | |
Alexxxxx | dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:25 |
Nu de Niva die ik op het oog had voor mn neus weg is gekocht, overweeg ik ook een Starlet. Beetje op save spelen met het eerste autootje. | |
Geqxon | dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:43 |
quote:Dit wat voor je? | |
Alexxxxx | dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:43 |
quote:Boven mn budget | |
Son-Of-A-Gun | dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:57 |
quote:In Nederland kun je alleen maar de 1.3 12v (75 PK) krijgen, dat is de snelste. Naar mijn weten is de GTsi uitvoering van de Starlet P8 (bouwjaren vanaf 1990 tot 1996) de meest luxe editie. In het buitenland (de landen waar men het stuur rechts heeft) daar is een Starlet GT Turbo te krijgen. | |
MewBie | dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:21 |
de GTSi kom je alleen haast nooit tegen de 3deurs Si is de meest luxe variant die je "vaak" tegenkomt. en verder een heleboel 3deurs XLi en af en toe een 5 deurs XLi. De 5deurs GTSi heb ik eigenlijk nog nooit gezien. | |
Tjabbo | dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:30 |
5 deurs gtsi? ik dacht dat alleen de carina daarover beschikte? | |
MewBie | dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:35 |
Volgens Autoweek zou die er moeten zijn. edit: foutje Si is luxer als GTSi | |
Tjabbo | dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:37 |
autoweek heeft het vaker fout. ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er een 5 deurs gtsi zou zijn een 5-deurs toyota met dezelfde luxe als een gtsi heet dan meestal gxi. maar ja er zullen wel uitzonderingen zijn. btw ik heb nog never nooit een 5 deurs starslet gezien??? | |
MewBie | dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:40 |
Ik heb er 1 ![]() | |
Pumatje | dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:53 |
75 pk, damn wat zuur.. zijn die corolla motortjes swappable? | |
MewBie | woensdag 11 oktober 2006 @ 00:05 |
Alle #e motoren zouden zo moeten passen op de originele motor steunen dus 1e, 2e, 4e, 5e De 4age etc moeten motor steunen aangepast voor worden. De kabelboom moet je altijd aanpassen. En 75 pk valt wel mee hoor, het zijn redelijk felle motorblokken die er in liggen ![]() | |
Pumatje | woensdag 11 oktober 2006 @ 00:09 |
nou ja me 130 pk begint al te vervelen , heb pas 2 maanden geleden geswapt. gaat om honda nu dus maargoed.. | |
Kolkie | woensdag 11 oktober 2006 @ 23:12 |
Let me emphasize: een starlet koop je NIET omdat ie zo briljant rijd! Zo is de auto nooit neergezet. Je kunt er adhv wat onderstelmods een leuk autootje van maken maar in standaardtrim istie onderstuurd (heb ik ondervangen door voor betere banden te hebben dan achteren, de balans is nu redelijk neutraal). Maar de auto is nooit als enorm sportief neergezet. Een Si is inderdaad luxer en heeft een stabilisator aan de voorzijde waardoor deze beter schijnt te sturen (hier zijn overigens ook replacements voor, evenals aan de achterzijde). Zelf heb ik het onderstel bewust standaard omdat ik over veel slechte wegen rijd (in NL bij m'n ouders over zandwegen en hier in Duitsland over de SLECHTST geasfalteerde wegen die je je kunt voorstellen: geen feest, zeker geen feest. Nee, een starlet is leuk als beginnersautootje en hij bevalt me ook wel maar 'keep it real'. Grootste pluspunt vind ik zelf nog de motor die geen moeite heeft met toeren draaien maar als je uit een Honda komt is dat ook relatief. Trekkracht onderin is minimaal, ik woon in een wat heuvelachtig gebied en bij gebrek aan trekkracht rijd ik regelmatig 160 (op de teller) in de 4. Zowieso is de auto in desperate need of bigger wheels in het geval van de 13 inch standaard zut. Dit om de boel een beetje stabiel aan te laten voelen ![]() Leuke daily driver? Ja. Serieuze projectauto? Vanaf 4k investments wordt het leuk (4e-fte-swap (a 2500 euro) + remmerij (standaard is bagger) + wheels + onderstel). Los van de optische zut (nooit in verdiept, niet interessant. Zwakke punten: olieverbruik, veerschotels rondom. standaard zwakke verlichting, roest achterklep (irriteerd snel), richingaanwijzershendels (groot licht signaal bij rechtsaf pinken - geen apk afkeur overigens), nieuwe uitlaat is duur. Minpunten: verbruik (ik rijd dan vaak hard maar anticipeer veel met gas los e.d. en dan vind ik een gemiddeld van iets onder de 1:13 onfatsoenlijk slecht. Mijn nichtje haalde wel altijd 1:15 met hetzelfde hok though (maar die heeft nooit boven de 3.000 tpm gereden ![]() Sterke punten: motor loopt heel mooi, goede prestaties tot de 130 door lage gewicht, auto schakelt goed, stoelen zijn ondanks hu basic design best ok, betrouwbaar, veilig weggedrag (alleen met zeer extreme acties in overstuur te krijgen). | |
liquid-orange | woensdag 11 oktober 2006 @ 23:49 |
quote:Mhh.. er zijn maar twee negative punten van je waar ik me in kan vinden. Olievebruik en Verbruik. Ik heb een P8 gehad en heb nu een P9. De P8 (bolle model) verbruikte inderdaad redelijk wat olie, maar hij was qua verbuik naar mijn idee wel zuiniger dan de P9 (laatste model) die ik nu heb. Sinds ik in dit model P9 een dunnere olie heb, volgens mij 10W40 verbruikt ie ook niet zoveel olie. In ieder geval een stuk minder dan de P8. Wat het oma-look verhaal betreft. Dat valt wel mee. De P8 is in alle modellen vrij basic. Het oma-gevoel kwam pas bij de P9. De standaard versie (xli) daarvan met zwarte bumpers ziet er in mijn ogen niet echt mooi uit. Vooral het interieur niet. Nee, als je een leuke P9 wilt hebben (die er van binnen ook ok uitziet), dan moet je de Black & Yellow (erg zeldzaam, half lederen interieur, zwart met geel) of de Gxi hebben (velours interieur). Toevallig heb ik een Gxi. Die ziet er mooi uit van binnen: ![]() Stuur is niet standaard. Die komt uit een MR2, de pookknop is een leren TRD pookknop (ook niet standaard) en de grijs/blauwe delen heb ik gespoten. Maar de bekleding en alles is verder standaard. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 11 oktober 2006 @ 23:56 |
olieverbruik is over het algemeen gezien toch geen zwak punt bij de 4E motoren. | |
MewBie | donderdag 12 oktober 2006 @ 00:49 |
Mijn 2e motortje zuipt ruim een liter op de 1000km ![]() Maar die heb dan ook al wel dik 220k gelopen, zit bijna aan de 230k. Binnenkort maar weer eens checken of er wat bij in moet ![]() | |
Son-Of-A-Gun | donderdag 12 oktober 2006 @ 09:56 |
Ken iemand met een Corolla GTsi van 1993 met 340.000 km op de teller, auto loopt nog als een zonnetje ![]() | |
Kolkie | donderdag 12 oktober 2006 @ 19:24 |
quote: Een p8 (90-95) heeft een 2e-e motor. Zo'n beetje het enige toyotablok met een onfatsoenlijk grote apetite for oil. Die liter op 1000 km haal ik ook met 2 vingers in de neus. Maargoed, de mijn is de 180k ook al ruim voorbij. | |
Tjabbo | donderdag 12 oktober 2006 @ 20:04 |
de 2-e van mijn zus verbruikt helemaal geen olie. ![]() | |
Pumatje | donderdag 12 oktober 2006 @ 20:17 |
waar kan die appetite for oil in godsnaam vandaan komen dan??? slecht ontworpen motoren dan hoor.. niet om toyota af te zeiken, maken prachtige auto's maar een motor die met redelijk normaal gebruik en toch sportieve trekjes af en toe die olie gaat zuipen zit gewoon niet te goed ontworpen in elkaar.. klepseals, of gewoon zuiger/zuigerveerslijtage?? | |
Tjabbo | donderdag 12 oktober 2006 @ 20:18 |
nou een gokje: het zijn auto's die vooral gebruikt worden voor kleine stukjes/stadsverkeer. dat is nooit goed voor een auto en mettertijd nooit goed voor je olieverbruik natuurlijk. | |
MewBie | donderdag 12 oktober 2006 @ 20:21 |
plus dat het tegenwoordig vrij populaire auto's zijn voor jongeren, en die gaan vaak wat verder in de toeren. | |
Pumatje | donderdag 12 oktober 2006 @ 20:34 |
Mja dat tref ik bij onze Civics en crxen ook aan.. maar het is 9 van de 10 keer de roest in plaats van het olieverbruik dat ze velt, en de D15/16 motoren gaan pas bij 7000 rpm revven, de a9 en z5 zelfs pas op 8200.. toch valt me het op.. niet dat ik het niet tegenkom hoor, heb moeten swappen vanwege olieverbruik probleem, maar dat was echt een afgetrapt ding met 4 ton op de klok, nooit warmgereden voor sportief rijden. vind het toch frappant dat die motortjes oliezuiperts worden, | |
Kolkie | maandag 16 oktober 2006 @ 19:23 |
quote: Klepseals drogen naar verloop van tijd uit en soms zijn het de zuigerveren. Ik heb er een tijd geleden van die zut bij ingegooid op aanraden van de dealer om de hele handel weer soepel te maken. Zou het dan nog steeds zo erg zijn waren het zeer waarschijnlijk de zuigerveren. Echter, bij latere inspectie door ondergetekende zelf bleek dat de krukaskeerringen aan beide kanten lek zijn. Bij mij was het door de velg bij de rem langs door het gaatje voor het aandraaien van de krukasbout/poelie heen te zien ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:31 |
quote:2E kan (met aardig wat km's op de tller) wat olie verbruiken ja. Maar mijn ervaring is dat, dat met de evo. die in een EP80 zit juist weer alles meevalt. | |
Kolkie | donderdag 19 oktober 2006 @ 18:54 |
Je moet maar eens op het starletforum.nl navragen hoeveel er zonder olieverbruik zitten. Dat is zo'n beetje de helft denk ik. De andere helft vult *best* vaak olie bij hoewel ik bij de extremen zit. Maar het is zeker geen onbekende kwaal bij de p8-modellen. |