Waar krijg je die korting?quote:¤39 met een extra dvd met wat bonus spul. en als ik mijn filmkaartje terugvindt kan ik ook nog ¤10 teruggestort krijgen.
De mod trolt lekker meequote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:09 schreef Ruis het volgende:
Chansellor Palpantine is eigenlijk Darth Sidious
dat was het toch allangquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:12 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb hem vandaag gezien en hij is echt goed!
Al was het wel overduidelijk dat Chansellor Palpatine iets in zijn schild voerde.
echt wel, het is gewoon heel lang geleden en heel ver weg gebeurd.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:37 schreef King_Nothing het volgende:
Star Wars is eigenlijk helemaal niet echt!
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat was het toch allang
maar het was weer standaard starwars, veel audiovisueel geweld om je af te leiden van het gebrek aan diepgang. vermakelijk om te zien, maar meer hype dan iets anders.
Het is maar net hoe je kan en wil inleven dusjaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat was het toch allang
maar het was weer standaard starwars, veel audiovisueel geweld om je af te leiden van het gebrek aan diepgang. vermakelijk om te zien, maar meer hype dan iets anders.
Zit Lucas zelf in de film dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:39 schreef attila het volgende:
heeft iemand George Lucas al gezien in de film gezien?![]()
Helaas niet, maar zijn rol in deze film is wel heel miniemquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:50 schreef TeRRoRiTe het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk wil weten is...
wordt Jar Jar nou eindelijk eens dood gemarteld?
als je film 6 hebt gekeken, weet je ook dat het emperor palpatine is... dat is echt niet zijn neefje ofzoquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:12 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb hem vandaag gezien en hij is echt goed!
Al was het wel overduidelijk dat Chansellor Palpatine iets in zijn schild voerde.
Ja, hij moet even heel kort te zien zijn. als een baron of zoiets dus ik acht de kans het grootst bij die opera.quote:
bij jou ook al?quote:
Moet je een bon met je gegevens uit de box, het bioscoopkaartje (hehe.. teruggevonden) en de bon van de aankoop van de box opsturen naar een adres in Rotterdam. Krijg je ¤10 op je rekening terug.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:01 schreef Sloggi het volgende:
Game on.
[afbeelding]
[..]
Waar krijg je die korting?
Oh, dat wist ik niet.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
als je film 6 hebt gekeken, weet je ook dat het emperor palpatine is... dat is echt niet zijn neefje ofzo
In Ep 2 zit hij ook ergens in de Senaat. En volgens mijn ex, de kenner, is zijn zoontje een van de younglings.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:28 schreef attila het volgende:
[..]
Ja, hij moet even heel kort te zien zijn. als een baron of zoiets dus ik acht de kans het grootst bij die opera.
Lucas' zoontje zit ook in Episode 3. Hij is de Jedi die word neergeschoten als Bail Organa word gevraagd te vertrekken door de clonetroopers, net na Order 66. Wel een coole scene was dat trouwens.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:40 schreef Toeps het volgende:
En volgens mijn ex, de kenner, is zijn zoontje een van de younglings.
hoe kan je dat nou niet opvallen?quote:Op zondag 22 mei 2005 11:02 schreef Hooghoudt het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat aan het eind van Return of the Jedi, als het feest is en de geesten van Yoda, Obi-Wan en Anakin goedmoedig toekijken, de Hayden Christensen-Anakin er staat? Wel aardig gedaan.(Ja, ik kon me niet inhouden en heb 4, 5 en 6 gekeken.)
Kick.. zou ik ook wel eens willen weten?quote:Op zondag 22 mei 2005 01:10 schreef Rahl het volgende:
Heeft die general Grievous nog een vorige leven als say, Darth Maul gehad?
Grievous + organen + evil = ???
In VI zit Hayden Christensen ook in de nieuwe DVD-versie, evenals Naboo. Ze hebben dus gewoon achteraf met de film liggen de klooienquote:Op zondag 22 mei 2005 03:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Moet je een bon met je gegevens uit de box, het bioscoopkaartje (hehe.. teruggevonden) en de bon van de aankoop van de box opsturen naar een adres in Rotterdam. Krijg je ¤10 op je rekening terug.
De box met IV, V en VI en wat bonusspul gaat me dus ¤29 kosten. Het gaat hier dus wel om de geremasterde versies, die er opvallend fris uitzien. Je hebt niet echt het idee dat je een film van 25 jaar terug zit te kijken.
Ben ik weer te laatquote:Op zondag 22 mei 2005 11:02 schreef Hooghoudt het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat aan het eind van Return of the Jedi, als het feest is en de geesten van Yoda, Obi-Wan en Anakin goedmoedig toekijken, de Hayden Christensen-Anakin er staat? Wel aardig gedaan.(Ja, ik kon me niet inhouden en heb 4, 5 en 6 gekeken.)
dat wist ik, die staat ook gecast.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:40 schreef Toeps het volgende:
[..]
In Ep 2 zit hij ook ergens in de Senaat. En volgens mijn ex, de kenner, is zijn zoontje een van de younglings.
Wel lache als dan die droids om R2 staan en eentje steekt z'n klauw uit...quote:Op zondag 22 mei 2005 12:45 schreef Weakling het volgende:
...
Heb enorm in een deuk gelegen aan het begin van de film waar Obi en Ani in een forcefield zitten en ze denken dat R2 ze komt redden. Prachtig hoe ze zo'n geverfde prullenbak zo komisch kunnen laten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 mei 2005 13:29 schreef Monidique het volgende:Hmm interessant. Foutje van George LucasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haar pleegvader kan het haar verteld hebben.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm interessant. Foutje van George Lucas
Maar als Obi-Wan zegt dat Luke de laatste hoop is zou het betekenen dat hij het bestaan van Leia niet kent. Wat natuurlijk vreemd is. Hij is bij de geboorte van Luke en Leiaquote:Op zondag 22 mei 2005 13:39 schreef Dementor het volgende:
Haar pleegouders kunnen het haar verteld hebben.
Dus geen foutje.
Beelden kunnen door worden gegeven door middel van The Force. Omdat Leia zo sterk in The Force is, herinnert ze haar moeder dus.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, dat zijn wel interessante vragen, natuurlijk.
Luke was getrained en Leia totaal nietquote:Op zondag 22 mei 2005 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar als Obi-Wan zegt dat Luke de laatste hoop is zou het betekenen dat hij het bestaan van Leia niet kent. Wat natuurlijk vreemd is. Hij is bij de geboorte van Luke en Leia
Klopt maar dan is het toch vreemd dat Obi-Wan zegt dat Luke de laatste hoop is.quote:
Palpatine liet zich verslaan om Anakin naar de Dark Side te halen.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:44 schreef Kamigot het volgende:
Is Mace Windu sterker dan Yoda ? Hij was eigenlijk de enige die Palpatine verslagen had.
Inderdaadquote:Op zondag 22 mei 2005 13:48 schreef MrX1982 het volgende:
Maar eigenlijk zou je kunnen zeggen dat het de schuld of indirecte schuld van de Jedi's is dat Anakin Darth Vader wordt of niet?
Ze hadden hem al niet moeten opleiden, to begin with.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:48 schreef MrX1982 het volgende:
Trouwens wat ik me bedacht dat The Jedi Council eigenlijk mede verantwoordelijk is voor het feit dat Anakin naar de Dark Side gaat. Ze hebben immers geen volledig vertrouwen in hem.
Palpatine maakt daar misbruik van omdat hij het weet. Maar eigenlijk zou je kunnen zeggen dat het de schuld of indirecte schuld van de Jedi's is dat Anakin Darth Vader wordt of niet?
Juist wel. Zijn angst voor het visioen heeft er toe geleid dat het visioen uitkwam.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:53 schreef Rahl het volgende:
En uiteindelijk is zijn visioen van de geboorte toch niet uitgekomen, daar heeft ie dan toch voor gezorgd![]()
In zijn vision schreeuwde Padmé om Anakin, en dat deed ze niet, daar doelde ik op.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist wel. Zijn angst voor het visioen heeft er toe geleid dat het visioen uitkwam.
quote:Op zondag 22 mei 2005 13:27 schreef sleepflower het volgende:
Wat ik me nou afvroeg: waarom gaat Padmé nou dood?
Ik moest toen lachen maar het bleef om mij heen akelig stil.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:02 schreef attila het volgende:
wat ik wel leuk vond was dat Obiwan, "out of character", Grievous uitschakelde met een blaster. (dit met in het achterhoofd het gesprek tussen hem en Han Solo in deel IV over het gebruik van lightsabers en blasters).
offtopic: heb je ook een grotere versie van je usericon? I love it!quote:Op zondag 22 mei 2005 16:02 schreef attila het volgende:
wat ik wel leuk vond was dat Obiwan, "out of character", Grievous uitschakelde met een blaster. (dit met in het achterhoofd het gesprek tussen hem en Han Solo in deel IV over het gebruik van lightsabers en blasters).
nee, sorry.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:32 schreef Rahl het volgende:
[..]
offtopic: heb je ook een grotere versie van je usericon? I love it!
had je de planeet er onder niet gezien? de aantrekkingskracht daarvan gaat heus wel wat verder dan enkele kilometertjesquote:Op zondag 22 mei 2005 15:45 schreef Xrenity het volgende:
Als het grote schip verticaal gaat glijd iedereen weg, maar er is geen zwaarte kracht in de ruimte, dus moet er iets in het schip zijn dat ze omlaag trekt, wanneer het schip dan verticaal gaat moeten de mensen erin dus ook gewoon verticaal gaan en er niks van merken?
quote:Op zondag 22 mei 2005 16:03 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik moest toen lachen maar het bleef om mij heen akelig stil.
Schijnbaar onthoud ik die dingen
Idd! "How uncivilised"quote:Op zondag 22 mei 2005 16:02 schreef attila het volgende:
Anakin is beter met de lightsaber, maar onervaren en arrogant. Hij denkt dat hij, met zijn nieuwe dark-side skills Obi-Wan wel even in de pan kan hakken, ook al staat Obi-Wan hoger. Daar gaat hij in de fout.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:58 schreef attila het volgende:
[..]
Wat me trouwens verbaasde in de film was dat Obi wan Anakin echt heeft verslagen tijdens hun duel. Ik had altijd het idee dat Anakin superieur was wat betreft de vaardigheden met de lightsaber (en ook als jedi). Ik was er vanuit gegaan dat Anakin obiwan zou "ownen" en uiteindelijk zou verliezen door een stom foutje bijv. uitglijden tijdens een pompeuze speech, net voordat hij de genadeslag zou toedienen (kenmerkend voor film- en comicslechterikken). Maar uiteindelijk werd hij gewoon "ijskoud" in de pan gehakt door Obi.![]()
In VI is het duel tussen Vader en Luke dan wel weer vetquote:Op zondag 22 mei 2005 16:58 schreef attila het volgende:
[..]
Overigens, als je het megaflitsende duel van ep III naast het duel legt in ep IV, dan is het laatstgenoemde toch ietwat houteriger en hoogstens wat geprik naar elkaar. Maar ja, ze zijn dan of alweer een jaartje ouder of hebben wat ledematen verloren.![]()
Idd. Het verhaal is slecht en hoe die Anakin zich laat overhalen om naar de Dark Side the gaan is zooo goedkoop en makkelijkquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Jij vind het verhaal slecht. Dring je mening niet op aan anderen.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:31 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Idd. Het verhaal is slecht en hoe die Anakin zich laat overhalen om naar de Dark Side the gaan is zooo goedkoop en makkelijk. En die acteur die Anakin speelt is een waardeloze acteur. Geen greintje emotie te zien op dat gezicht. Kutfilm wb verhaal..
Ik geef mijn mening en thats it zielige kutkneus. Dus een beetje dimmen voordat je wat zegt. Sorry probeerd te zeggenquote:Op zondag 22 mei 2005 17:34 schreef Rahl het volgende:
[..]
Jij vind het verhaal slecht. Dring je mening niet op aan anderen.
iemand anders zei dat ook al, dat Anakin beter is dan Obi-Wan, maar de reden waarom Obi-Wan uiteindelijk won is omdat Anakin van dat platform afsprong waardoor Obi-Wan zijn arm en benen eraf kon hakken. Obi-Wan waarschuwde hem nog dat hij in een betere positie stond.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:58 schreef attila het volgende:
Wat me trouwens verbaasde in de film was dat Obi wan Anakin echt heeft verslagen tijdens hun duel. Ik had altijd het idee dat Anakin superieur was wat betreft de vaardigheden met de lightsaber (en ook als jedi). Ik was er vanuit gegaan dat Anakin obiwan zou "ownen" en uiteindelijk zou verliezen door een stom foutje bijv. uitglijden tijdens een pompeuze speech, net voordat hij de genadeslag zou toedienen (kenmerkend voor film- en comicslechterikken). Maar uiteindelijk werd hij gewoon "ijskoud" in de pan gehakt door Obi.![]()
Doe's rustig.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:39 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening en thats it zielige kutkneus. Dus een beetje dimmen voordat je wat zegt. Sorry probeerd te zeggen.
Als hij er niet gelijk op inhakt met de botte bijl. Hij is gewoon een fan die het niet kan hebben als iemand kritiek levert. Btw ik vind The Dark Side wel wat hebbenquote:Op zondag 22 mei 2005 17:50 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Doe's rustig.
Dit leid alleen maar naar de Dark Side
Hij haat zichzelf, lijkt me.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:00 schreef HiZ het volgende:
Wat ik niet meer snap is het volgende; voor episode III was het duidelijk dat Darth Vader en de Keizer Luke wilden overhalen naar de Dark Side om hun macht te vergroten. Na episode III is duidelijk dat er altijd maar één master en één leerling kan zijn. En zoals de zaken ervoorstaan in de episodes IV t/m VI is de Keizer de master en DV de leerling. Een leerling dus die willens en wetens meewerkt aan zijn eigen ondergang. Want net zo goed als Count Dooku moest sterven om plaats te maken voor Darth Vader, zal Darth Vader moeten sterven om plaats te kunnen maken voor Luke. En dat lijkt me een beetje onlogisch, dat iemand zo enthousiast meewerkt aan zijn eigen ondergang.
"Luke. You can destroy the Emperor. He has foreseen this. It is your destiny. Join me, and we can rule the galaxy as father and son. Come with me. "quote:Op zondag 22 mei 2005 18:00 schreef HiZ het volgende:
Wat ik niet meer snap is het volgende; voor episode III was het duidelijk dat Darth Vader en de Keizer Luke wilden overhalen naar de Dark Side om hun macht te vergroten. Na episode III is duidelijk dat er altijd maar één master en één leerling kan zijn. En zoals de zaken ervoorstaan in de episodes IV t/m VI is de Keizer de master en DV de leerling. Een leerling dus die willens en wetens meewerkt aan zijn eigen ondergang. Want net zo goed als Count Dooku moest sterven om plaats te maken voor Darth Vader, zal Darth Vader moeten sterven om plaats te kunnen maken voor Luke. En dat lijkt me een beetje onlogisch, dat iemand zo enthousiast meewerkt aan zijn eigen ondergang.
Precies zo.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:06 schreef Tokus het volgende:
[..]
"Luke. You can destroy the Emperor. He has foreseen this. It is your destiny. Join me, and we can rule the galaxy as father and son. Come with me. "
Spuit 11quote:Op zondag 22 mei 2005 18:12 schreef sleepflower het volgende:
Volgens mij zou de Emperor dan eerder doodgaan, zodat Vader de master kon worden en Luke de apprentice.
Dat maakt niet echt uit, want wat ik net schreef over Darth Vader gaat net zo hard op voor de Keizer. De Keizer en Darth Vader weten dat één van hun beiden moet sterven om het plan met Luke te verwerkelijken.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:06 schreef Tokus het volgende:
[..]
"Luke. You can destroy the Emperor. He has foreseen this. It is your destiny. Join me, and we can rule the galaxy as father and son. Come with me. "
Ep 3 is wel de starwars met de meeste afgehakte ledematen... Twee handen van Dooku, een hand van Windu en de twee benen en een arm van Anakin maakt in totaal zes. Je zou de afgehakte handen van General Grievous ook nog mee kunnen tellen, maar dat gaat me wat te ver (die waren er al af, net als de andere hand van Anakin).quote:Op zondag 22 mei 2005 17:40 schreef Herald het volgende:
[..]
iemand anders zei dat ook al, dat Anakin beter is dan Obi-Wan, maar de reden waarom Obi-Wan uiteindelijk won is omdat Anakin van dat platform afsprong waardoor Obi-Wan zijn arm en benen eraf kon hakken. Obi-Wan waarschuwde hem nog dat hij in een betere positie stond.
Dat vinden Jedi's trouwens wel leuk dat ontarmen van je tegenstander, In EP II verliest Anakin zijn arm, in EP III verliest Dooku beide handen, Mace Windu verliest zijn hand, Anakin verliest zijn andere arm, in EP V is Luke degene die zijn hand verliest en tenslotte is in EP VI alweer Darth Vader aan de beurt om zijn hand op te geven.
Nouja gezien ze met een zwaard vechten ook niet zo raar dat ze regelmatig ledematen afhakken.
quote:Op zondag 22 mei 2005 16:58 schreef attila het volgende:
[..]
nou, gezien het feit dat ik de DVD's van SW zeer regelmatig afspeel was het voor mij geen kunst om dat feitje te onthouden.
Overigens, als je het megaflitsende duel van ep III naast het duel legt in ep IV, dan is het laatstgenoemde toch ietwat houteriger en hoogstens wat geprik naar elkaar. Maar ja, ze zijn dan of alweer een jaartje ouder of hebben wat ledematen verloren.![]()
Ik denk dat zowel de keizer als Darth Vader hoopt dat Luke de ander ombrengt.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:29 schreef HiZ het volgende:
Dat maakt niet echt uit, want wat ik net schreef over Darth Vader gaat net zo hard op voor de Keizer. De Keizer en Darth Vader weten dat één van hun beiden moet sterven om het plan met Luke te verwerkelijken.
als Luke zich overgeeft aan Darth Vader op Endor geloof ik. Ze lopen dan in die hal en dan zegt Vader ook dat Luke zo goed als compleet is omdat ie een nieuwe lightsaber heeft gemaakt.quote:Trouwens, waar komt dit citaat vandaan? Het komt niet voor in RotJ tussen de overgave van Luke en de dood van de Keizer en Darth Vader.
The Empire Strikes Back, net nadat Vader Luke heeft verteld dat hij zijn vader isquote:Op zondag 22 mei 2005 18:29 schreef HiZ het volgende:
Trouwens, waar komt dit citaat vandaan? Het komt niet voor in RotJ tussen de overgave van Luke en de dood van de Keizer en Darth Vader.
OK, die staat nu aan, maar dat neemt niet weg dat in Return Darth Vader alleen praat over het bekeren van Luke tot de Dark Side.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
The Empire Strikes Back, net nadat Vader Luke heeft verteld dat hij zijn vader is
Ik denk dat het er meer in zit dat Anakin dan een Sith is.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:58 schreef attila het volgende:
een andere film die The Empire Strikes Back heet.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:29 schreef HiZ het volgende:
Trouwens, waar komt dit citaat vandaan? Het komt niet voor in RotJ tussen de overgave van Luke en de dood van de Keizer en Darth Vader.
In een later visioen was het toch met Obi Wan?quote:Op zondag 22 mei 2005 14:00 schreef Rahl het volgende:
[..]
In zijn vision schreeuwde Padmé om Anakin, en dat deed ze niet, daar doelde ik op.
Tja, het zal ook niet meevallen om het helemaal goed te doen bij de vele fans. Ik denk dat Lucas erg dicht bij is gekomen. Tenminste wel bij mij. Deel 3 is een film die zich kan meten met de originele trilogie. Ik vind het verhaal goed, de FX geweldig en het acteerwerk zeer matig...........dus de ingredienten voor een Star Wars film.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:06 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het was een mooie film, maar emotioneel werd ik er niet van. Twee dingen stoorden me: Anakin werd idd wel heel snel bekeerd na het vermoorden van Windu en Yoda gaf wel erg snel op met het gevecht tegen de emperor. Gebruik de lift of trap om naar boven te gaan zou ik zeggen...
Hij vermoordt Windu in een opwelling, want hij MOET en ZAL Padme redden. Nadat hij windu heeft afgemaakt weet hij dat er geen weg terug is, en volgensmij was hij nog erg bang en vertwijfeld toen hij "yes master" zei. En angst en vertwijfeling zijn juist elementen van de Dark Side.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:42 schreef Smoonshine het volgende:
Ik heb de film zaterdag gezien en ik moet zeggen dat het een erg mooie afsluiter is geworden. Er waren alleen 2 dingen die ik wat minder vond aan de film:
1. De manier waarop Anakin naar de Dark side wordt getrokken wordt erg overtuigend gedaan. Ik vind alleen dat hij opeens wel heel snel bekeerd, wanneer hij Windu vermoord. Eerst is het, we moeten hem aangeven en nog geen 10 seconden later: "Yes Master". Dat ging me een beetje heel snel, nadat het eerst zo geleidelijk ging. Ok, je zou ook anders wel een hele lange film krijgen natuurlijk, maar toch.
2. De Death Star op het eind die half af is. Hoewel er geen tijd bij vermeld werd, leek het mij nog niet zo lang na de creatie van Darth Vader en dus de geboorte van zijn kinderen. Dat betekent dat in korte tijd die Death Star half gemaakt is. Het duurt daarna nog iets van 20 jaar, voordat hij helemaal af is.
Maar de stap van moraalridder naar een Sith die kindjes afslacht is wel erg groot. Natuurlijk zal het geen rationele keuze zijn maar er werden wel wat stappen overgeslagen in het proces. Daardoor had de overstap van Anakin wel de emotionele diepgang van een baksteen. Het was misschien beter geweest als hij eerst toe werd getakeld door Obi Wan en Darth Vader werd voordat hij ging moorden.quote:Op maandag 23 mei 2005 02:09 schreef HiZ het volgende:
Ik vind de 'bekering' van Anakin helemaal niet onwaarschijnlijk. Hij is gewoon een jonge man die heel erg twijfelt over de juistheid van de Jedi-leer. Iemand van die leeftijd met dergelijk grote twijfels zal juist heel erg snel overstappen van het ene naar het andere kamp. Ik zou het juist ongeloofwaardig vinden als hij een echt overwogen overstap had gemaakt.
Ja, maar hij werd juist toegetakeld omdat hij had gemoordquote:Op maandag 23 mei 2005 08:40 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Maar de stap van moraalridder naar een Sith die kindjes afslacht is wel erg groot. Natuurlijk zal het geen rationele keuze zijn maar er werden wel wat stappen overgeslagen in het proces. Daardoor had de overstap van Anakin wel de emotionele diepgang van een baksteen. Het was misschien beter geweest als hij eerst toe werd getakeld door Obi Wan en Darth Vader werd voordat hij ging moorden.
Ik kan me hier wel in vinden ja.quote:Op maandag 23 mei 2005 02:09 schreef HiZ het volgende:
Ik vind de 'bekering' van Anakin helemaal niet onwaarschijnlijk. Hij is gewoon een jonge man die heel erg twijfelt over de juistheid van de Jedi-leer. Iemand van die leeftijd met dergelijk grote twijfels zal juist heel erg snel overstappen van het ene naar het andere kamp. Ik zou het juist ongeloofwaardig vinden als hij een echt overwogen overstap had gemaakt.
Het verklaart ook waarom we door de hele serie heen het besef houden dat er ergens in Darth Vader nog een goede rest van Anakin zit. Dat zou zich niet verdragen met een Anakin die heel bewust en overwogen een keuze voor het kwaad had gemaakt.
Dat maakt Darth Vader ook zo anders dan de Keizer, die is namelijk weloverwogen naar de Dark Side overgegaan en dus door en door slecht.
Ik denk dat dat van zijn moeder erg diep bij hem zit....en daarbij de een is er meer vatbaar voor dan de ander......quote:Op maandag 23 mei 2005 09:27 schreef L-X het volgende:
Dus dan moordt je anders ook ff een hele kinderklas uit. Compleet ongeloofwaardig. Dan moet daarvoor iets gebeurt zijn dat je zo intens slecht maakt, maar dat is niet gebeurt.
Ja uiteraard maar als je je hele leven naar de goede kant bent opgevoed waarom kan je dan binnen enkele maanden zo doorslaan naar de andere kant waarbij het vermoorden van kinderen gerechtvaardigd wordt door het kwade karakter van Anakin?quote:Op maandag 23 mei 2005 09:30 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat van zijn moeder erg diep bij hem zit....en daarbij de een is er meer vatbaar voor dan de ander......
gewoon een beetje inleven
Het is niet binnen enkele maanden gebeurd. In een deleted scene van Episode 1 zie je Anakin al een jochie op z'n bek slaan die kritiek op hem heeft. Verder voelt hij zich in heel epsode 2 al gekleineerd, en hij heeft feitelijk schijt aan de Jedi, met zijn geheime huwelijk.quote:Op maandag 23 mei 2005 09:51 schreef L-X het volgende:
[..]
Ja uiteraard maar als je je hele leven naar de goede kant bent opgevoed waarom kan je dan binnen enkele maanden zo doorslaan naar de andere kant waarbij het vermoorden van kinderen gerechtvaardigd wordt door het kwade karakter van Anakin?
Ik vind de overgang gewoon niet geloofwaardig en daardoor kan ik niet de motivatie van Darth Vader begrijpen. Verlies van moeder en geliefden kan best de reden zijn maar motiveer dit dan ook beter en breng het dan ook beter in beeld. Nu wordt het vooral bij suggestie gelaten.
Het gedrag accelereert pas in episode 2 en dan zijn er nog geen harde redenen om naar de dark side over te stappen. Tevens gaat de Jedi council er ook laks mee om. Er is gewoon weinig houvast om de dark side turn goed te praten.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het is niet binnen enkele maanden gebeurd. In een deleted scene van Episode 1 zie je Anakin al een jochie op z'n bek slaan die kritiek op hem heeft. Verder voelt hij zich in heel epsode 2 al gekleineerd, en hij heeft feitelijk schijt aan de Jedi, met zijn geheime huwelijk.
Ja dat vele mensen toch vinden dat het snel gaat verbaast me elke keer weer als je oplet zie je het gewoon! En over dat hij na Windu evil is, hij heeft geen keus meer... kon alleen nog de emperor afchoppen en dan zou het nog de vraag zijn of hij weer bij de jedi mag... en kleuterklas is niet zo extreem speciaal hoor als je nagaat dat hij gewoon een van de machtigste jedi's dood maakt (door zijn toedoen)quote:Op maandag 23 mei 2005 10:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het is niet binnen enkele maanden gebeurd. In een deleted scene van Episode 1 zie je Anakin al een jochie op z'n bek slaan die kritiek op hem heeft. Verder voelt hij zich in heel epsode 2 al gekleineerd, en hij heeft feitelijk schijt aan de Jedi, met zijn geheime huwelijk.
Maar is dat niet een typische puberreactie? Anakin is een onzekere puber, die redelijk impulsief handelt.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:37 schreef L-X het volgende:
[..]
Het gedrag accelereert pas in episode 2 en dan zijn er nog geen harde redenen om naar de dark side over te stappen. Tevens gaat de Jedi council er ook laks mee om. Er is gewoon weinig houvast om de dark side turn goed te praten.
Maar is hij in ep 3 nog steeds die puber? Ik kan er gewoon niet helemaal bij. Arrogant, verwaand ok, maar geen intens slecht persoon tochquote:Op maandag 23 mei 2005 10:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar is dat niet een typische puberreactie? Anakin is een onzekere puber, die redelijk impulsief handelt.
Vergeet niet dat hij in Episode 2 ook al een heel kamp Tusken Raiders uitmoord, inclusief moeders en kinderen. Dus het is niet de eerste keer voor hem..quote:Op maandag 23 mei 2005 09:51 schreef L-X het volgende:
[..]
Ja uiteraard maar als je je hele leven naar de goede kant bent opgevoed waarom kan je dan binnen enkele maanden zo doorslaan naar de andere kant waarbij het vermoorden van kinderen gerechtvaardigd wordt door het kwade karakter van Anakin?
Mensen maken rare sprongen uit angst.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef L-X het volgende:
[..]
Maar is hij in ep 3 nog steeds die puber? Ik kan er gewoon niet helemaal bij. Arrogant, verwaand ok, maar geen intens slecht persoon toch
Juist, op dat moment leek hem dat het beste om te beslissen om Padmé te kunnen redden.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar is dat niet een typische puberreactie? Anakin is een onzekere puber, die redelijk impulsief handelt.
Hij wilde toch Padmé redden, en dacht dat de enige manier om haar te redden de emperor volgen was.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:08 schreef L-X het volgende:
Maar wat me opvalt is dat er duidelijk aantoonbare reden is voor zijn overstap. Verlies van moeder en geliefde is maar deels goed te praten.
Ja, dat werd hem verteld, dat the dark side de enige manier was....quote:Op maandag 23 mei 2005 11:13 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Hij wilde toch Padmé redden, en dacht dat de enige manier om haar te redden de emperor volgen was.
Dus vermoordt ie enkele honderden mensen alleen om zijn geliefde te redden? Vervolgens komt hij erachter dat hij verantwoordelijk is voor haar dood en dus volgt ie alsnog vrolijk de emperor? Sorry, maar dat kan er bij mij echt niet in. Tenzij het een labiel persoon is, en zo wordt hij echt niet in het begin neer gezet.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:13 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Hij wilde toch Padmé redden, en dacht dat de enige manier om haar te redden de emperor volgen was.
Jawel zo word hij wel afgeschildert... en tevens het was ook kiezen voor zijn goede vriend de kanselier.. En ja voor die zelfde liefde zette hij ook gewoon meteen zijn jedi schap op de tocht...quote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef L-X het volgende:
[..]
Dus vermoordt ie enkele honderden mensen alleen om zijn geliefde te redden? Vervolgens komt hij erachter dat hij verantwoordelijk is voor haar dood en dus volgt ie alsnog vrolijk de emperor? Sorry, maar dat kan er bij mij echt niet in. Tenzij het een labiel persoon is, en zo wordt hij echt niet in het begin neer gezet.
Maar het gaat mij juist om daarvoor. Kijk als het eenmaal zo ver is, dan is er geen weg terug, daar kan ik wel inkomen. Maar om die stap te maken moet je wel erg goed in je schoenen staan en met duidelijke motivatie. Aan de ene kant is het het onbegrip van de Jedi council t.o.v. Anakin en aan de andere kant het verlies van zijn moeder en de visioenen van een stervende Padme. Er wordt maar een kleine link gelegd.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:27 schreef blue-102 het volgende:
[..]
Jawel zo word hij wel afgeschildert... en tevens het was ook kiezen voor zijn goede vriend de kanselier.. En ja voor die zelfde liefde zette hij ook gewoon meteen zijn jedi schap op de tocht...
En ja hij is jong en kalverliefde is een bitch(tevens is hij al heel zijn leven verliefd op haar dusja gek vind ik het niet..)
Kijk wat moet hij nog anders, hij kan niet nog even jedi worden hij heeft sowieso nu geproeft van de dark side of the force..
Hij wilde eigenlijk samen met zijn padme regeren over het universum.. Nadat hij hoorde dat hij de schuldige was word hij heel boos, was daarna verslagen, een gebroken man en boeide het allemaal niet meer voor hem... Vandaar dat hij gewoon de emperor volgt, voor dat hij door Obi was verslagen dacht dat hij de allermachtigste was, bleek hij een beetje een mietje te zijn en gaat niet meer de emperor eventjes afzetten![]()
iedereen denkt eerst aan zichzelf... Ook de Jedi , ook al geven ze dat niet toe, vandaar ook dat de emperor meer grip op hem kreeg door te zeggen dat de jedi wil regeren.. En dat anakin een keer nadenkt en ook de mogelijkheid ervan ziet... De kanselier is het slachtoffer denkt hij terwijl hij eigenlijk de veroorzaker isquote:Op maandag 23 mei 2005 11:29 schreef thettes het volgende:
Inderdaad, hij vermoordt vele personen voor Padme. Daarna denkt hij dat Obi Wan Padmé van hem afpakt met leugens. Dat versterkt slechts z'n haat tegen de Jedi en z'n verbinding met de Emperor.
En het begint met Windu, daarna was slechts de keuze over
1. De emperor volgen om padme te redden, en je eigen hachje redden
2. De emperor afmaken, maar daarna alles kwijtraken omdat je ook Windu hebt vermoord.
Anakin is in ieder geval wél vrij egoistisch, dus hij koos optie 1.
Er zijn veel meer factoren dan dat hequote:Op maandag 23 mei 2005 11:31 schreef L-X het volgende:
[..]
Maar het gaat mij juist om daarvoor. Kijk als het eenmaal zo ver is, dan is er geen weg terug, daar kan ik wel inkomen. Maar om die stap te maken moet je wel erg goed in je schoenen staan en met duidelijke motivatie. Aan de ene kant is het het onbegrip van de Jedi council t.o.v. Anakin en aan de andere kant het verlies van zijn moeder en de visioenen van een stervende Padme. Er wordt maar een kleine link gelegd.
Ik denk dat zijn moeder wel degelijk ermee te maken heeft aangezien het zijn gevoelens versterkt en tevens het gevoel opwekt dat hij dat nooit meer mee wil maken getuige zijn keuze voor de darkside om Padme te redden. Maar daar gaat het eigenlijk niet om, het gaat er om dat er in de film geen normale overgang is te waarnemen waardoor de kijker zoiets heeft van: "Ja als ik in zijn schoenen stond, dan had ik het ook zo gedaan". De verbintenis tussen publiek en Anakin's keuze blijft daardoor vaag.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:36 schreef blue-102 het volgende:
[..]
Er zijn veel meer factoren dan dat heverlies van zijn moeder is dat eigenlijk niet eens. Anakin is veelste vol met passie, hij is heel erg in met zijn emoties en geeft zich erna ook vol voor zijn keuzes...
![]()
Jup, maar het gaat me meer om de keuze daarvoor, voordat hij Samual L Jackson's hand eraf hakt.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:43 schreef Toeps het volgende:
Volgens mij kan hij sowieso niet meer terug als hij eenmaal in dat Darth Vader pak zit, en ontdekt dat hij Padmé de dood in gejaagd heeft. De emperor is veel te sterk, die heeft eigenlijk de macht over hem. Hij is gewoon zwaar genaaid.
Maar dat is het hem nou juist.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:31 schreef L-X het volgende:
[..]
Maar het gaat mij juist om daarvoor. Kijk als het eenmaal zo ver is, dan is er geen weg terug, daar kan ik wel inkomen. Maar om die stap te maken moet je wel erg goed in je schoenen staan en met duidelijke motivatie.
Ik vond het een geweldige film, maar in mijn optiek klopt niet alles. We zagen nog een stukje van de bouw van de deathstar. Luke en leia waren nog babies. Dit zou betekenen dat de bouw van de deathstar zo'n 16 jaar duurt?? Want in a new hope was de deathstar net operationeel.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:05 schreef TrumpingPimp het volgende:
Vond alles juist kloppen. Anakin gaat niet te snel over. Die Palpatine is zo een 20 jaartjes bezig geweest hem langzaam maar zeker te seducen naar die dark side. Alle redenen zijn al gegeven. Mensen die het te snel vinden gegaan. 1 tip
rerol en check alle films opnieuw en begin met 4!
quote:Op maandag 23 mei 2005 10:42 schreef blue-102 het volgende:
[..]
En over de death star, ik heb toch een beetje gevoel dat het heel goed kan kloppen als lucas dat nu als laatste beeld had laten zien... want misschien (Zeker zelfs) is het gewoon later in de tijd, want alle Jango's zijn ook vervangen dus....Dat vind ik een goede verklaring.. . je hebt meer films waar de tijdslijn verspringt (zie een Pulp fiction niet de eerste de beste film..)
Hij heeft natuurlijk ook een slachtpartij aangericht bij dat zandvolk in ep2. Daar heeft hij ook de vrouwen en kinderen niet ontzien.quote:Op maandag 23 mei 2005 09:51 schreef L-X het volgende:
[..]
Ik vind de overgang gewoon niet geloofwaardig en daardoor kan ik niet de motivatie van Darth Vader begrijpen. Verlies van moeder en geliefden kan best de reden zijn maar motiveer dit dan ook beter en breng het dan ook beter in beeld. Nu wordt het vooral bij suggestie gelaten.
Nope.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:08 schreef Smoonshine het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk ook een slachtpartij aangericht bij dat zandvolk in ep2. Daar heeft hij ook de vrouwen en kinderen niet ontzien.
Maar was de Death Star niet het laatste beeld? Volgens mij zag je eerst waar Leia en Luke terecht kwamen en als slotscene Palpatine en Darth Vader die samen naar de Death Star kijken. Maar ik kan het ook verkeerd hebben.
Ik vond het wel sterk dat dat een kopie was van de scene in A New Hope waar Luke ipv Owen Lars op precies dezelfde plek in precies dezelfde houding naar de twee ondergaande zonnen staat te kijken.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nope.
Je zag ze kijken naar de twee zonnen, waarna de credits langs komen rollen
Staat Anakin daar ook niet, in Ep. 2?quote:Op maandag 23 mei 2005 18:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik vond het wel sterk dat dat een kopie was van de scene in A New Hope waar Luke ipv Owen Lars op precies dezelfde plek in precies dezelfde houding naar de twee ondergaande zonnen staat te kijken.
Anakin werd naar de dark side gelokt doordat Palpatine misbruik maakte van het feit dat Padmé zou sterven bij de bevalling. Hij wilde dat voorkomen, wat het ook zou kosten.quote:Op maandag 23 mei 2005 02:09 schreef HiZ het volgende:
Het verklaart ook waarom we door de hele serie heen het besef houden dat er ergens in Darth Vader nog een goede rest van Anakin zit. Dat zou zich niet verdragen met een Anakin die heel bewust en overwogen een keuze voor het kwaad had gemaakt.
Dat maakt Darth Vader ook zo anders dan de Keizer, die is namelijk weloverwogen naar de Dark Side overgegaan en dus door en door slecht.
Als ik het me goed herinner, maar dan volgens mij niet dezelfde kleding + houdingquote:
Leonardoquote:
Screenshot: http://zuul.gotdns.com/swunknown/DS/img/greedo.jpgquote:Op maandag 23 mei 2005 10:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Screenshot: http://zuul.gotdns.com/swunknown/DS/img/greedo.jpg
volgens mij is die server niet altijd online...
quote:
Jouw nickname komt toch uit een stripalbum van Leonardo?quote:
snel??? ik snap dat niet zo goed eerlijk gezegd. Anakins eerste stappen naar de dark side zijn toch al gezet in deel II toen hij dat Tusken dorp uitmoorde. Tijdens deze film is gewoon het laatse stukje weerstand weggenomen (naar mijn mening).quote:Op maandag 23 mei 2005 00:06 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het was een mooie film, maar emotioneel werd ik er niet van. Twee dingen stoorden me: Anakin werd idd wel heel snel bekeerd na het vermoorden van Windu en Yoda gaf wel erg snel op met het gevecht tegen de emperor. Gebruik de lift of trap om naar boven te gaan zou ik zeggen...
Oh, die link kende ik nog niet. Nee, mijn nickname heb ik zelf bedacht, maar komt voor zover ik weet voor in een liedje van Herman van Veen, een vage skihut-lied en een Suske en Wiske albumquote:Op maandag 23 mei 2005 19:19 schreef victorinox het volgende:
[..]
Jouw nickname komt toch uit een stripalbum van Leonardo?
Anakin wil het in eerste instantie niet, maar Palpatine moedigt hem aan. Als smoes gebruikt hij dat Dooku een te sterke Sith Lord is om te laten leven.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:35 schreef MikeyMo het volgende:
de jedi's zijn eigenlijk wel erg niet-jedi in deze film: Anankin executeert al zonder scrupules Dooku die behoorlijk weerloos was geworden (maar dit is in lijn van het verhaal), Mace Windu wilt Palpatine ter plekke executeren terwijl deze zich overgeeft en berecht wilt worden, Obi Wan kijkt toe hoe Anakin door de lava aangevreten wordt en keert hem de rug toe...
Niet echt dingen die een Jedi zou doen
Dat doet Anakin om de "journey towards the darkside" te maken. Alleen op die manier dacht hij Padmé te kunnen redden.quote:Op maandag 23 mei 2005 09:27 schreef L-X het volgende:
Dus dan moordt je anders ook ff een hele kinderklas uit. Compleet ongeloofwaardig. Dan moet daarvoor iets gebeurt zijn dat je zo intens slecht maakt, maar dat is niet gebeurt.
Heeft Anakin nog een keus dan daarna? Hij had volgens jou ook vrolijk terug kunnen huppelen naar de light side? Je went je niet zomaar af van de dark side. Dat wordt in de oude trilogie meerdere malen gezegd.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef L-X het volgende:
[..]
Dus vermoordt ie enkele honderden mensen alleen om zijn geliefde te redden? Vervolgens komt hij erachter dat hij verantwoordelijk is voor haar dood en dus volgt ie alsnog vrolijk de emperor? Sorry, maar dat kan er bij mij echt niet in. Tenzij het een labiel persoon is, en zo wordt hij echt niet in het begin neer gezet.
Volgensmij zei Lucas in de extras van Ep1 dat het wel greedo was.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het is een Rodian, maar het hoeft niet perse Greedo te zijn (die idd door Han wordt neergeschoten in ANH), ik gok erop dat dit Wald is, de Rodian die door Warwick Davis (Wicket, Willow) in The Phantom Menace werd gespeeld en in een andere scene, bij de voorbereiding van de pod-race bij Anakin thuis, ook al te zien was
Luister, die keuzes daarna prima. Maar ik kan niet geloven dat Anakin gelooft dat wanneer hij alle Jedi uitmoordt, hij dan pas Padme kan redden. Tevens vind ik dat Anakin erg gemakkelijk gemanipuleerd kan worden en daardoor enorm van de hak op de tak springt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:20 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Heeft Anakin nog een keus dan daarna? Hij had volgens jou ook vrolijk terug kunnen huppelen naar de light side? Je went je niet zomaar af van de dark side. Dat wordt in de oude trilogie meerdere malen gezegd.
Plus dat hij zelf ziet dat de Jedi hem niet meer vertrouwen, hij denkt dat Kenobi verraad heeft gepleegd en verder niemand meer heeft behalve The Emperor.
nu.nl ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:13 schreef Koningin het volgende:
Ik heb effe een heel andere vraag, ben bezig met een prijsvraagen daar vragen ze waarom Lucas eerst deel 4, 5 en 6 heeft uitgebracht en daarna pas 1, 2 en 3. Ik weet het helaas niet.......kan iemand mij helpen??
Omdat de special effects nog niet zo goed ontwikkeld waren om 1, 2 en 3 te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:13 schreef Koningin het volgende:
Ik heb effe een heel andere vraag, ben bezig met een prijsvraagen daar vragen ze waarom Lucas eerst deel 4, 5 en 6 heeft uitgebracht en daarna pas 1, 2 en 3. Ik weet het helaas niet.......kan iemand mij helpen??
Daar zijn meerdere theorien over mogelijk, de emperor kan geholpen hebben en wat nog meer kan is : De geluksfactor, mensen kunnen een goede dag hebben of een slechte dag Jedi zijn niet andersquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:11 schreef ShaoliN het volgende:
Zou Windu trouwens uberhaupt een kans hebben gemaakt tegen Sidious? Wat ik ook niet helemaal begrijp is het gemak waarmee Dooku Obi Wan uitschakelt, en vervolgens het gemak waarmee Anakin Dooku uitschakelt, maar uiteindelijk legt Anakin het dan wel weer af tegen Obi Wan. Niet helemaal logisch.![]()
Serieus? Daar zitten toch ook al aardig wat special effects in?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:39 schreef Toeps het volgende:
[..]
Omdat de special effects nog niet zo goed ontwikkeld waren om 1, 2 en 3 te maken.
dat zegt hij nu, maar toendertijd vond hij het middelste stuk van het verhaal het interessantst om als eerste te verfilmen. De reden dat hij zolang gewacht heeft met 1 2 en 3 is dan weer dat special effects verhaal.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:39 schreef Toeps het volgende:
[..]
Omdat de special effects nog niet zo goed ontwikkeld waren om 1, 2 en 3 te maken.
Behalve het Special Effects antwoord is het ook het geval dat het verhaal zo beter te vertellen was. Wat weet jij als kijker nu van jedi ridders, de force, de oude republiek, niets. Wat weet Luke daarvan? Ook niets. Gaandeweg leert Luke de waarheid en jij als kijker met hem.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:13 schreef Koningin het volgende:
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar ik ben bang dat ze bij nu.nl dit soort zaken verkeerd hebben.
Das ook een logische optie ja!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nehalve het Special Effects antwoord is het ook het geval dat het verhaal zo beter te vertellen was. Wat weet jij als kijker nu van jedi ridders, de force, de oude republiek, niets. Wat weet Luke daarvan? Ook niets. Gaandeweg leert Luke de waarheid en jij als kijker met hem.
Nu hoefde Lucas aan het begin van de prequels (TPM) niet zoveel uit te leggen over wat een jedi was, wat ze deden, de force, wie Kenobi is, wie Anakin is, wie Palpatine is. Dat weet je al als kijker.
vergissen is menselijk, vergeven is goddelijk ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:18 schreef 1972 het volgende:
Nou ja, wat ik dus niet snap is dat Darth Vader in deeltje 6 als Anakin naast Yoda en Obi-Wan staat. Omdat ie "als goede daad" de Emperor heeft vermoord???? Terwijl ie eerder kinderen, vrouwen, andere Jedi's en de bevolking van een complete planeet heeft vermoord ??????![]()
![]()
![]()
En waarom staat Christensen er wel bij en niet McGregor, maar Guinness.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:18 schreef 1972 het volgende:
Nou ja, wat ik dus niet snap is dat Darth Vader in deeltje 6 als Anakin naast Yoda en Obi-Wan staat. Omdat ie "als goede daad" de Emperor heeft vermoord???? Terwijl ie eerder kinderen, vrouwen, andere Jedi's en de bevolking van een complete planeet heeft vermoord ??????![]()
![]()
![]()
Dank je, nerd.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:58 schreef TrumpingPimp het volgende:
Ja ik blijf het zeggen. Vond hem marcaber in beeld gebracht. Mensen die vinden dat die Anakin te snel bekeerd is snappen echt niks van starwars!
Ieder zijn eigen opvatting daarover. Ik vind dat er een goede discussie heeft plaatsgevonden over Anakin's keuze. De een kan er wel in komen, de ander heeft daar wat meer moeite mee. Da's toch alleen maar leuk dat er zo over gedacht wordt? Als we het overal eens over waren, dan was het toch een saaie boek geworden?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:58 schreef TrumpingPimp het volgende:
Ja ik blijf het zeggen. Vond hem marcaber in beeld gebracht. Mensen die vinden dat die Anakin te snel bekeerd is snappen echt niks van starwars!
als je vindt dat de film macaber slecht in beeld is gebracht, dan begrijp jij IMHO niets van star wars en film maken in t algemeenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:58 schreef TrumpingPimp het volgende:
Hij heeft in al die jaren een goede vertrouwensband opgebouwd met Palpatine. Als hij dan zegt dat je mensen kan redden van de dood als je maar eenmaal sterk genoeg bent in de dark side, dan neem je dat aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:04 schreef L-X het volgende:
[..]
Luister, die keuzes daarna prima. Maar ik kan niet geloven dat Anakin gelooft dat wanneer hij alle Jedi uitmoordt, hij dan pas Padme kan redden.Tevens vind ik dat Anakin erg gemakkelijk gemanipuleerd kan worden en daardoor enorm van de hak op de tak springt.
Hier impliceer je alsof Anakin nog een keus had om weer terug te gaan naar de good side:quote:En volgens mij terughobbelen naar de light side? Waar zeg ik dat?
quote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef L-X het volgende:
Vervolgens komt hij erachter dat hij verantwoordelijk is voor haar dood en dus volgt ie alsnog vrolijk de emperor? Sorry, maar dat kan er bij mij echt niet in.
Drastisch anders ja, maar voor mijn gevoel heel geleidelijk uitgelegd. Het begon al in episode 1 waarin Yoda uitlegt dat hij veel angst voelt bij Anakin "fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering"quote:Ik doel alleen dat Anakin een keuze maakt die ineens zo drastisch anders is dan waar hij nu voor opgeleid is, dat het geheel een beetje ongeloofwaardig overkomt. Ik praat helemaal niet over switchen dus dark en light.
Dat is mijn visie op het verhaal. Ik vond dat dit beter in beeld had kunnen worden gebracht, en een ander vindt dit weer prima. Ieder zijn ding.
Ze staan er allemaal bij zoals ze als laats bij leven als Jedi waren. En Anakin was een Jedi, Darth Vader niet. Je moet Anakin en Darth Vader in veel gevallen echt als 2 verschillende personen beschouwen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En waarom staat Christensen er wel bij en niet McGregor, maar Guinness.
Tsja, Obi-Wan heeft een erg defensieve vechtstijl terwijl hij ook Anakin natuurlijk helemaal kent, dus dat gevecht is natuurlijk anders dan tegen Dooku.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:11 schreef ShaoliN het volgende:
Zou Windu trouwens uberhaupt een kans hebben gemaakt tegen Sidious? Wat ik ook niet helemaal begrijp is het gemak waarmee Dooku Obi Wan uitschakelt, en vervolgens het gemak waarmee Anakin Dooku uitschakelt, maar uiteindelijk legt Anakin het dan wel weer af tegen Obi Wan. Niet helemaal logisch.![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:38 schreef thettes het volgende:
[..]
Ze staan er allemaal bij zoals ze als laats bij leven als Jedi waren. En Anakin was een Jedi, Darth Vader niet. Je moet Anakin en Darth Vader in veel gevallen echt als 2 verschillende personen beschouwen.
quote:YODA: Twisted by the dark side, young Skywalker has become. The boy you trained, gone he is . . . Consumed by Darth Vader.
Dat vind ik een beetje moeilijk, want de essentie van de hele serie nu is dat Darth Vader eigenlijk altijd een stukje Anakin is gebleven.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:38 schreef thettes het volgende:
[..]
Ze staan er allemaal bij zoals ze als laats bij leven als Jedi waren. En Anakin was een Jedi, Darth Vader niet. Je moet Anakin en Darth Vader in veel gevallen echt als 2 verschillende personen beschouwen.
Anakin is gestorven als Jedi. En toen zag hij er uit als Sebastian Shaw.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:38 schreef thettes het volgende:
[..]
dan heb jij een hele andere episode 3 gezien dan ikquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Anakin is gestorven als Jedi. En toen zag hij er uit als Sebastian Shaw.
hij heeft in principe gelijk. anakin is idd gestorven als en jedi en werd herboren als de darth vaderquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:17 schreef Retarded het volgende:
[..]
dan heb jij een hele andere episode 3 gezien dan ik
Maar hij kreeg toch al eerder van Palpatine de naam Lord Vader ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:40 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
hij heeft in principe gelijk. anakin is idd gestorven als en jedi en werd herboren als de darth vader![]()
ja tuurlijk. die naam kreeg hij eerder al, maar zoals je het zelf al zegt. darth vader is pas darth vader met zijn zwarte pak.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Maar hij kreeg toch al eerder van Palpatine de naam Lord Vader ?
Veel mensen associeren de naam met het zwarte pak denk ik, ik trouwens ook hoor....
Anakin gaat dood in episode 6. Lijkt me toch duidelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:17 schreef Retarded het volgende:
[..]
dan heb jij een hele andere episode 3 gezien dan ik
Eens! Deze past er lekker bij, in tegenstelling tot deel I en II.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:02 schreef kriele het volgende:
Tja, het zal ook niet meevallen om het helemaal goed te doen bij de vele fans. Ik denk dat Lucas erg dicht bij is gekomen. Tenminste wel bij mij. Deel 3 is een film die zich kan meten met de originele trilogie. Ik vind het verhaal goed, de FX geweldig en het acteerwerk zeer matig...........dus de ingredienten voor een Star Wars film.
Deze scene is overigens al opgenomen tijdens EP2!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik vond het wel sterk dat dat een kopie was van de scene in A New Hope waar Luke ipv Owen Lars op precies dezelfde plek in precies dezelfde houding naar de twee ondergaande zonnen staat te kijken.
Yoda kan dat ook niet, hij is alleen zo sterk dat ie het wel kan stoppen. Je kunt alleen lightning als je bij de dark side bent. En dooku zal het niet gebruiken tegen Anakin omdat hij dat ook met zijn Lightsaber kan stoppen. (en omdat hij waarschijnlijk in EP 2 wel die fout maakte.)quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:44 schreef Cheiron het volgende:
Iets wat ik wel gemist heb: de bliksem die Dooku, Yoda en Sidious kunnen doen. Hoe/wat/waar leren ze dit, waarom kunnen Anakin/Obi het niet, en waarom gebruikt Dooku het niet tegen Anakin in het begin van de film?
Hmm.. in mijn geheugen deed Yoda het toch ook in ROTS?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:26 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Yoda kan dat ook niet, hij is alleen zo sterk dat ie het wel kan stoppen. Je kunt alleen lightning als je bij de dark side bent. En dooku zal het niet gebruiken tegen Anakin omdat hij dat ook met zijn Lightsaber kan stoppen. (en omdat hij waarschijnlijk in EP 2 wel die fout maakte.)
Je bent ook bezig met de prijsvraag op nu.nl?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:30 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
kan iemand mij trouwens vertellen waarom george lucas eerst 4,5,6 heeft gemaakt en vervolgens pas 1,2,3? waarom was hij niet gewoon bij 1 begonnen?
nee, is er een prijsvraag?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:40 schreef Koningin het volgende:
[..]
Je bent ook bezig met de prijsvraag op nu.nl?
Kijk op de vorige pagina, er is al het een en ander over gezegd!
quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:41 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
nee, is er een prijsvraag?
nee een vriend van me vroeg dat en ik heb er eerlijk gezegt ook nooit over nagedacht. misschien is hij wel bezig met die prijsvraag
Nee hoor. Hij kaatst het alleen terug. In ESB zegt Yoda ook dat een Jedi de Force alleen gebruikt voor verdediging en nooit voor een aanval. Lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:37 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Hmm.. in mijn geheugen deed Yoda het toch ook in ROTS?
Inderdaad, dat klopt je hebt het verkeert opgeslagenquote:Op woensdag 25 mei 2005 16:10 schreef Cheiron het volgende:
En het moment dan in de senaat? Ik meen mij toch echt te herinneren dat ze allebei bliksem afvuren?
Ik zal het wel verkeerd opgeslagen hebben
De bliksem verdwijnd bij Yoda in soort "force" bolletjes. Kijk maar goed. Hij maakt zelf geen lightningquote:Op woensdag 25 mei 2005 16:10 schreef Cheiron het volgende:
En het moment dan in de senaat? Ik meen mij toch echt te herinneren dat ze allebei bliksem afvuren?
Ik zal het wel verkeerd opgeslagen hebben
Is ook geljk de enige outdoor scene die er bij zit. De rest is ALLEMAAL studio/CGI. Moet je nagaan.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:45 schreef SignOTheTimes het volgende:
[..]
Deze scene is overigens al opgenomen tijdens EP2!
tam tam tam!!.... Cgi is de toekomstquote:Op woensdag 25 mei 2005 17:12 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Is ook geljk de enige outdoor scene die er bij zit. De rest is ALLEMAAL studio/CGI. Moet je nagaan.
Tis een dark side power, daarom kunnen de Sith hem.. Yoda niet.. nouja, hij doet het iig niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:44 schreef Cheiron het volgende:
Iets wat ik wel gemist heb: de bliksem die Dooku, Yoda en Sidious kunnen doen. Hoe/wat/waar leren ze dit, waarom kunnen Anakin/Obi het niet, en waarom gebruikt Dooku het niet tegen Anakin in het begin van de film?
en het is ook de enige scene die je outdoor had kunnen filmen, de rest van de locaties is echt nergens te vinden.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:12 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Is ook geljk de enige outdoor scene die er bij zit. De rest is ALLEMAAL studio/CGI. Moet je nagaan.
das niet sterk, da was natuurlijk de bedoeling hequote:Op maandag 23 mei 2005 18:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hij dacht misschien dat ie Anakin wel met de light saber aan zou kunnen.....quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:35 schreef thettes het volgende:
[..]
Tis een dark side power, daarom kunnen de Sith hem.. Yoda niet.. nouja, hij doet het iig niet.
Waarom Dooku hem niet gebruikt in het begin van ep3 weet ik niet... hij had meer zin in zwaardvechten denk ik![]()
ze hebben anders de halve wereld afgevlogen voor backgroundplates. Dus in feite bestaan sommige locaties wel echtquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:59 schreef Tokus het volgende:
[..]
en het is ook de enige scene die je outdoor had kunnen filmen, de rest van de locaties is echt nergens te vinden.
In EP2 had Anakin de opdracht om Padmé te beschermen. Ik denk dat hij dat in deel 3 nog steeds heeft. Dat is denk ik de enige verklaarbare reden.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:57 schreef 3st het volgende:
wat ik trouwens vreemd vindt is de relatie tussen anakin en die chick ( hoe heet ze ook alweer?) het is een regel dat jedi's geen geliefde mogen hebben. Maar ze wisten dondersgoed dat hij bij haar woonde. Lieten ze het dan oogluikend toe? Of heeft george het maar zo gelaten? Daarnaast zag je bij haar wel heel snel een buikje....
Ik denk dat hij van de latere keizer de opdracht had gekregen om te verliezen. Hij had alleen niet verwacht dat ie ook z'n koppie zou verliezen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:46 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hij dacht misschien dat ie Anakin wel met de light saber aan zou kunnen.....
Nee, dat niet, denk ik. De keizer had er op gerekend dat Dooku dood ging. (Véél te kort zat ie erin.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:59 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Ik denk dat hij van de latere keizer de opdracht had gekregen om te verliezen. Hij had alleen niet verwacht dat ie ook z'n koppie zou verliezen.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:43 schreef s0k het volgende:
Goh, d'r heeft er ook iemand KOTOR:TSL gspeeld
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:13 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik denk dat veel mensen niet weten dat er verschillende lightsaber technieken of vormen bestaan.
dus het is een algemeen onbekend feit?quote:
Met een algemeen SW feit bedoel ik te zeggen dat het een gegeven is dat in diverse media tot uiting is gekomen zoals encyclopedieën, stripboeken, fora, etc. Niet alleen in computerspelletjes. Het onbekende zit 'm in dat niet zo heel veel mensen het SW universum goed kennen en dus niet bekend zijn met de diverse lightsaber vormen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:41 schreef Herald het volgende:
[..]
[..]
dus het is een algemeen onbekend feit?
quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:46 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hij dacht misschien dat ie Anakin wel met de light saber aan zou kunnen.....
Aan het eind van ep3 zegt geloof ik Yoda tegen Obi Wan dat hij een manier heeft gevonden om contact te krijgen met zijn oude (overleden) leermeester Qui Gon. Ik denk dat Obi Wan zich in EP4 opoffert om zo beter op Luke te kunnen letten, zodat hem niet hetzelfde gebeurt als wat er met Anakin is gebeurd.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:43 schreef MeneerTim het volgende:
Zeg, ik zag net Episode 4: A new hope en het viel me op dat Obi Wan expres wacht tot Luke kijkt, vervolgens zijn lightsaber laat zakken en Darth Vader de kans geeft hem af te maken. Doet hij dat om de agressie en wraakgevoelens in Luke op te wekken? En waarom verdwijnt hij eigenlijk als hij de genadeslag krijgt? Met een lightsaber hak je toch gewoon iemand doormidden?
Is er dan altijd maar 1 Sith (de keizer) die steeds nieuwe apprentices krijgt???quote:Op zondag 29 mei 2005 00:08 schreef merry77 het volgende:
Of de keizer heeft Dooku opgedragen te verliezen.
Op die manier zou hij zijn handen vrij krijgen voor een nieuwe apprentice: Anakin
En zijn tocht naar de dark side voortzetten.
De keizer plant altijd alles, ik denk dat het sterven van count Dooku ook in het master plan van de keizer zat.
Natuurlijk, het vermoorden van Count Dooku is weer een stap richting de Dark Side voor Anakin.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:08 schreef merry77 het volgende:
Of de keizer heeft Dooku opgedragen te verliezen.
Op die manier zou hij zijn handen vrij krijgen voor een nieuwe apprentice: Anakin
En zijn tocht naar de dark side voortzetten.
De keizer plant altijd alles, ik denk dat het sterven van count Dooku ook in het master plan van de keizer zat.
[..]
leuke link, en het geeft ook gelijk duidelijkheid over die Corellian Corvette discussie van wat topics terugquote:
Ik weet zo even niet wat je bedoeld. Wel de discussie, maar ik zie de duidelijkheid niet. Behalve de volgende quote:quote:Op zondag 29 mei 2005 20:01 schreef Tokus het volgende:
[..]
leuke link, en het geeft ook gelijk duidelijkheid over die Corellian Corvette discussie van wat topics terug
Wat zou bevestigen dat het inderdaad om de Tantive IV zou gaan.quote:Yes, that is Jeremy Bulloch in the role of Captain Colton. He's the pilot of the Tantive IV as the Alderaanian starship returns to Coruscant for a special session of the Senate.
Ik bedoel dat Ben's dood niet noodzakelijk is. Hij had beter juist kunnen (proberen te) blijven leven, dan zou Luke meer aan hem hebben dan een geest die af en toe verschijnt.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt thettes.
Hij is jaren bij de Dark Side geweest, je stapt ook niet in één keer weer terug. Op dat moment gaat er natuurlijk vanalles door zijn hoofd.quote:Op maandag 30 mei 2005 01:43 schreef Kang-He het volgende:
Wat me meer verbaast is waarom Darth Vader in RotJ zo lang wacht en twijfelt voordat hij Luke helpt door de Emperor te mollen. Want de Emperor is op dat moment ook bereid om hem te slachtofferen en om Luke als nieuwe apprentice te nemen. Als Luke dan vervolgens weigert staat Darth Vader daar een beetje als een schaap te kijken. Ik zou me toch wel genaaid voelen door de Emperor.
Ja, maar stel jij bent Darth Vader op dat moment. Je hand is er net afgehakt door Luke en je ligt daar voor pampus op de grond. En dan zegt je vriend en meester van al die jaren dat Luke je mag afmaken zodat hij jou plaats in kan nemen. Dan denk je toch ook van, hee doe ff normaal.quote:Op maandag 30 mei 2005 01:55 schreef Herald het volgende:
hmm omdat die film 16 jaar eerder is gemaakt voordat Lucas die hele master heeft maar 1 apprentice onzin had verzonnen? Palpatine wilde in eerste instantie Darth Vader én Luke als bondgenoten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sithquote:To guard against the Sith self-destructing or losing sight of their "ideals" again, Bane took only one apprentice, starting a one-master-one-apprentice tradition to prevent the Sith from destroying themselves again. He also restarted the tradition of passing the name "Darth" to each of his successors, a trend which appears to have originated with Darth Revan millennia before. In a nod to Kaan's earlier pronouncement, both master and apprentice in Bane's Sith Order held the title "Dark Lord of the Sith," making them, nominally at least, equals. The new tenets of this sinister order would be cunning, stealth, and subterfuge.
Tuurlijk was die de Tantive IV, Captain Antilles liep er rond.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:13 schreef Tokus het volgende:
ja, dat bedoel ik dus. Het bevestigt dat het de Tantive IV is, in tegenstelling tot wat iemand hier beweerde.
Mjah, zoiets zal het dan wel zijnquote:Op maandag 30 mei 2005 08:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hij is jaren bij de Dark Side geweest, je stapt ook niet in één keer weer terug. Op dat moment gaat er natuurlijk vanalles door zijn hoofd.
Ik denk niet dat hij dat kan. The Emperor is volgens mij veel sterker dan Darth Vader.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:24 schreef Koningin het volgende:
Maar stel dat Darth Vader eerder al wellicht de keizer zou vermoorden........zou hij dan zelf een nieuwe apprentice mogen zoeken? Of moet dat in dit geval telkens de keizer zijn?
Of is het zo dat je je niet mag verzetten tegen je master?
quote:He became so powerful . . . the only thing he was afraid of was losing his power, which eventually, of course, he did. Unfortunately, he taught his apprentice everything he knew, then his apprentice killed him in his sleep. (smiles) Plagueis never saw it coming. It's ironic he could save others from death, but not himself.
Weet je niet. Misschien gaat hij nog wel eens terug om wraak te nemen op Wattoo, die hem immers toch als slaaf gehouden heeft en hem niet overdreven slecht, maar ook niet erg goed behandelde. Of misschien gaat het Keizerrijk alsnog proberen wat de Republiek niet gelukt is: Tatooine inlijven.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:10 schreef Toeps het volgende:
Ik zie Anakin nou niet zo snel terug gaan naar Tatooine, waar zijn moeder is gestorven. Misschien daarom?
Inderdaad. Het kan dus wel. Was dit stukje effe vergeten.quote:He became so powerful . . . the only thing he was afraid of was losing his power, which eventually, of course, he did. Unfortunately, he taught his apprentice everything he knew, then his apprentice killed him in his sleep. (smiles) Plagueis never saw it coming. It's ironic he could save others from death, but not himself.
Maar het is niet bepaald slim om 'm gewoon Skywalker te laten heten terwijl de mensen bij wie hij woont Owen hetenquote:Op maandag 30 mei 2005 11:10 schreef Toeps het volgende:
Ik zie Anakin nou niet zo snel terug gaan naar Tatooine, waar zijn moeder is gestorven. Misschien daarom?
Wat ik me dan weer afvraag, waarom worden de babies gescheiden?quote:Op maandag 30 mei 2005 10:59 schreef Frollo het volgende:
Misschien is het in een ander topic al besproken, maar ik vroeg me toch iets af:
Stel je eens voor dat je een baby'tje wilt verbergen voor zijn vader, omdat die zojuist de grootste schurk van de galaxy is geworden. Zou je dat baby'tje dan onderbrengen bij de halfbroer van de vader, en hem zijn achternaam laten houden? Ik zou het persoonlijk anders aanpakken denk ik, maar ja, ik heb dan ook niet de wijsheid van een Jedi
Dan vindt hij ze moeilijker. Daarbij weet hij niet dat Padmé een tweeling heeft gekregen, hij meent dat het er maar een is.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:34 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Wat ik me dan weer afvraag, waarom worden de babies gescheiden?
Nou als er 1 word ontdekt weten ze niet van de andere waar die is.... plus dat hij maar weet dat hij 1 kind heeft... dus als hij er 1 vind zoekt hij misschien niet meer naar een anderequote:Op maandag 30 mei 2005 11:34 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Dat is nog wel logisch: twee personen zijn moeilijker op te sporen dan één, en bovendien weet Anakin niet eens dat hij twee kids heeft.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:34 schreef So_Addictive het volgende:
Daar heb je ook wel een punt jaquote:Op maandag 30 mei 2005 11:54 schreef basset het volgende:
Hij weet niet eens dat hij 1 kind heeft omdat hij denkt en palpatine hem verteld dat hij Padme gedood heeft................En ze was nog zwanger toen hij haar wurgde.
Tja, inderdaad.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:54 schreef basset het volgende:
Hij weet niet eens dat hij 1 kind heeft omdat hij denkt en palpatine hem verteld dat hij Padme gedood heeft................En ze was nog zwanger toen hij haar wurgde.
Ik denk dat hij te druk was met het voelen dat Padme aan het bevallen was...quote:Op maandag 30 mei 2005 12:00 schreef Koningin het volgende:
[..]
Tja, inderdaad.
Maar misschien dat hij via The Force voelt dat ze bevallen is. Ten tijde van de bevalling werd hij omgedoopt tot Vader, en schreeuwde hij gelijk met Padmé. Tis maar een idee hoor.
Leia zal denk ik de Force in zich zelf moeten ontwikkelen.
Maar Luke heeft geleerd het te gebruiken, Leia heeft nog helemaal niks geleerd.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:57 schreef Kyara het volgende:
Wat ik niet goed begrijp is dat Darth Vader in ANH een sterke force bij Luke voelt als hij achter hem vliegt maar Leia stond de hele tijd onder zijn neus en daar merkte hij niets aan.
En als Leia een veel minder sterkte concentratie van de force in zich heeft, waarom zegt Yoda dan in een ander deel dat niet alle hoop op Luke gevestigd hoeft te worden omdat er nog een is. Maar als Leia een minder sterke force in zich heeft dan hebben ze daar toch niks aan?
Luke weet ook hoe hij de force aan kan wenden (oproepen zeg maar) Leia weet dat (nog) niet.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:57 schreef Kyara het volgende:
Wat ik niet goed begrijp is dat Darth Vader in ANH een sterke force bij Luke voelt als hij achter hem vliegt maar Leia stond de hele tijd onder zijn neus en daar merkte hij niets aan.
En als Leia een veel minder sterkte concentratie van de force in zich heeft, waarom zegt Yoda dan in een ander deel dat niet alle hoop op Luke gevestigd hoeft te worden omdat er nog een is. Maar als Leia een minder sterke force in zich heeft dan hebben ze daar toch niks aan?
Inderdaad, je moet gewoon een beetje meegaan met het hele verhaal.....quote:Op maandag 30 mei 2005 12:04 schreef basset het volgende:
Er zitten minder plotgaten in de film en er is meer over doorgedacht dan dat men George Lucas er credit voor geeft.
Jammer dat ze Anakin niet heeft kunnen overtuigenquote:Op maandag 30 mei 2005 12:09 schreef Toeps het volgende:
Ik heb het idee dat Padmé misschien nog wel een betere 'gave' heeft dan al die anderen in de film.
Terwijl de Jedi zich in de maling laten nemen door Palpetine, is Padmé de enige die steeds lijkt te weten wie goed is en wie fout is. Gewoon door haar rechtvaardigheidsgevoel te volgen.
quote:Op maandag 30 mei 2005 12:07 schreef TheMassive het volgende:
Ik vind padme een stuk minder knap dan toen ze jonger was.
Ik vind het trouwens jammer dat ze in deel 4, 5 en 6 weinig tot niet benoemd wordt, vooral ook om dat ze een grote invloed heeft gehad in het leven van Anakin.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:12 schreef basset het volgende:
![]()
Ik vind haar juist knapper worden. Ze wordt nu tenminste een beetje volwassen. Ziet er mijn inziens een stuk beter uit als het "kinderlijke" weg is hoor....... (maar ja, wat wil je...ik ben 33)
Ik kreeg het wel even koud jaquote:Op maandag 30 mei 2005 12:19 schreef RevneD het volgende:
ZIjn er nog meer mensen die met bijna tranen in hun ogen zaten te kijken toen 'order 66' werd uitgevoerd?? Voor mij 1 van de meest dramatische momenten in de geschiedenis van de film...
Tja,quote:Op maandag 30 mei 2005 12:19 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens jammer dat ze in deel 4, 5 en 6 weinig tot niet benoemd wordt, vooral ook om dat ze een grote invloed heeft gehad in het leven van Anakin.
Tsja, ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:12 schreef basset het volgende:
[..]
![]()
Ik vind haar juist knapper worden. Ze wordt nu tenminste een beetje volwassen. Ziet er mijn inziens een stuk beter uit als het "kinderlijke" weg is hoor....... (maar ja, wat wil je...ik ben 33)
Van de film als algemeen? Dat gaat wat mij betreft te ver.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:19 schreef RevneD het volgende:
ZIjn er nog meer mensen die met bijna tranen in hun ogen zaten te kijken toen 'order 66' werd uitgevoerd?? Voor mij 1 van de meest dramatische momenten in de geschiedenis van de film...
Leuke woordspeling...bedoeld of nietquote:Op maandag 30 mei 2005 12:38 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ik kreeg het koud toen de "net verbrande" Anakin "I HATE YOU" naar Obi schreeuwde![]()
![]()
Ja, inderdaad. En ook toen ie Padmé wurgte....... en de tweestrijd waar ie op dat moment inzit, liefde voor Padmé sleurt hem naar de Dark Sidequote:Op maandag 30 mei 2005 12:38 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ik kreeg het koud toen de "net verbrande" Anakin "I HATE YOU" naar Obi schreeuwde![]()
![]()
Ik schreeuwde bijna in de bioscoopquote:Op maandag 30 mei 2005 12:43 schreef basset het volgende:
[..]
Nog zo'n moment, waar bij mij de haren overeind gingen staan: Toen anakin de jedi academy bij de kinderen binnen kwam lopen![]()
Het meest voor de hand liggende valt soms het minst opquote:Op maandag 30 mei 2005 10:59 schreef Frollo het volgende:
Misschien is het in een ander topic al besproken, maar ik vroeg me toch iets af:
Stel je eens voor dat je een baby'tje wilt verbergen voor zijn vader, omdat die zojuist de grootste schurk van de galaxy is geworden. Zou je dat baby'tje dan onderbrengen bij de halfbroer van de vader, en hem zijn achternaam laten houden? Ik zou het persoonlijk anders aanpakken denk ik, maar ja, ik heb dan ook niet de wijsheid van een Jedi
Lees mn post een stukje hoger. Vader weet niet eens dat hij nog een kind heeft.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:12 schreef TeRRoRiTe het volgende:
[..]
Het meest voor de hand liggende valt soms het minst op
Ik vond Ewan Mgregor een meer dan goede Obi-Wan neerzetten. (in alle 3 de delen)quote:Op maandag 30 mei 2005 14:24 schreef TheMassive het volgende:
Ik vind na het zien van de laatste (of eerste, zoals je wil) delen dat die delen een acteur als Harisson Ford missen. De acteur die Aniken speelt en de acteur die Obi wan speelt vind ik niet overtuigend, terwijl ze beide zo'n beetje de hoofdrol spelen. De rol die beide acteurs neerzetten vind ik bij lange niet zo sterk als de rol die ford neerzette in de andere delen.
Ik eigenlijk ook.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:33 schreef basset het volgende:
En ik moet eerlijk zeggen dat ik Hayden heel goed vond spelen in deze film.
Inderdaad. Ik vind dat zo vervelend, van die mensen die naar een film gaan, waarvan ze wéten dat er special effects in zitten, en dan gaan lopen roepen: "Oh, da's nep!"quote:Op maandag 30 mei 2005 14:58 schreef Koningin het volgende:
Toeps, jij zegt het prima
Ben het met je eens.
En zoals ik hierboven al eens zei: Je moet gewoon lekker meegaan met het verhaal
quote:Op maandag 30 mei 2005 15:00 schreef Toeps het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind dat zo vervelend, van die mensen die naar een film gaan, waarvan ze wéten dat er special effects in zitten, en dan gaan lopen roepen: "Oh, da's nep!"
Of van die mensen die naar The Village bijvoorbeeld gaan, zich helemaal sufpeinzen, 50 theorieen opperen om maar de slimste te willen zijn, en dan achteraf gaan lopen zeiken: "Tsss, voorspelbaar zeg!"
Das waar, maar ik vind dat Lucas juist met Star wars een goede trilogie heeft neergezet. Er is weinig wat echt niet klopt (afgezien dat het allemaal fantasy is)quote:Op maandag 30 mei 2005 15:24 schreef TheMassive het volgende:
Natuurlijk beleeft iedereen een film op zijn/haar eigen manier. Bij iedereen komt een film en daarmee de diverse aspecten als FX of acteurs of dialogen anders over.
Niet iedereen slikt alles wat hij/zij ziet voor zoete koek, het is dan ook best gezond om bij bepaalde zaken vraagtekens te zetten (zoals george lucas die soms meer voor vorm dan inhoud lijkt te kiezen).
Buiten dat ben ik het er wel mee eens dat een film een stukje entertainig is. Je ondergaat het. Houdt niet automatisch in dat je alles meteen ook mooi en goed moet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |