abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 10:32:49 #251
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_27475100
Hij is dan in principe vrij om te doen wat hij wil. Maar een apprentice kan wel praktisch zijn voor de vuile klusjes en om de lijn van het kwaad door te zetten.

Er is in de SW geschiedenis vaak genoeg voor gekomen dat de Sith door o.a. meningsverschillen elkaar afmaken. Aan de Dark Side mag alles dus .
quote:
He became so powerful . . . the only thing he was afraid of was losing his power, which eventually, of course, he did. Unfortunately, he taught his apprentice everything he knew, then his apprentice killed him in his sleep. (smiles) Plagueis never saw it coming. It's ironic he could save others from death, but not himself.
pi_27475139
Ik vind het juist goed gedaan hoe Anakin naar de "dark side" is gelokt..
Na het zien van deze film kan ik nooit meer normaal naar Darth Vader kijken, ik heb er zelfs een beetje medelijden mee.

Ook al wist ik heel goed hoe de film af zou gaan lopen heb ik toch wel stiekem een nare bijsmaak van het "not so happy end"..
  maandag 30 mei 2005 @ 10:59:10 #253
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27475657
Misschien is het in een ander topic al besproken, maar ik vroeg me toch iets af:

Stel je eens voor dat je een baby'tje wilt verbergen voor zijn vader, omdat die zojuist de grootste schurk van de galaxy is geworden. Zou je dat baby'tje dan onderbrengen bij de halfbroer van de vader, en hem zijn achternaam laten houden? Ik zou het persoonlijk anders aanpakken denk ik, maar ja, ik heb dan ook niet de wijsheid van een Jedi
pi_27475955
Ik zie Anakin nou niet zo snel terug gaan naar Tatooine, waar zijn moeder is gestorven. Misschien daarom?
  maandag 30 mei 2005 @ 11:29:32 #255
15967 Frollo
pi_27476600
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:10 schreef Toeps het volgende:
Ik zie Anakin nou niet zo snel terug gaan naar Tatooine, waar zijn moeder is gestorven. Misschien daarom?
Weet je niet. Misschien gaat hij nog wel eens terug om wraak te nemen op Wattoo, die hem immers toch als slaaf gehouden heeft en hem niet overdreven slecht, maar ook niet erg goed behandelde. Of misschien gaat het Keizerrijk alsnog proberen wat de Republiek niet gelukt is: Tatooine inlijven.

Nu weten wij natuurlijk dat dit alles niet is gebeurd, maar Obi en Yoda konden dat niet weten. En dus blijf ik vinden dat het een té groot risico was om Luke onder te brengen op een planeet waar Vader emotionele banden mee heeft en zelfs nog familie heeft wonen.
pi_27476626
quote:
He became so powerful . . . the only thing he was afraid of was losing his power, which eventually, of course, he did. Unfortunately, he taught his apprentice everything he knew, then his apprentice killed him in his sleep. (smiles) Plagueis never saw it coming. It's ironic he could save others from death, but not himself.
Inderdaad. Het kan dus wel. Was dit stukje effe vergeten.
pi_27476752
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:10 schreef Toeps het volgende:
Maar het is niet bepaald slim om 'm gewoon Skywalker te laten heten terwijl de mensen bij wie hij woont Owen heten
pi_27476766
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:59 schreef Frollo het volgende:
Misschien is het in een ander topic al besproken, maar ik vroeg me toch iets af:

Stel je eens voor dat je een baby'tje wilt verbergen voor zijn vader, omdat die zojuist de grootste schurk van de galaxy is geworden. Zou je dat baby'tje dan onderbrengen bij de halfbroer van de vader, en hem zijn achternaam laten houden? Ik zou het persoonlijk anders aanpakken denk ik, maar ja, ik heb dan ook niet de wijsheid van een Jedi
Wat ik me dan weer afvraag, waarom worden de babies gescheiden?
pi_27476863
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:34 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Dan vindt hij ze moeilijker. Daarbij weet hij niet dat Padmé een tweeling heeft gekregen, hij meent dat het er maar een is.
pi_27476864
quote:

[..]

Nou als er 1 word ontdekt weten ze niet van de andere waar die is.... plus dat hij maar weet dat hij 1 kind heeft... dus als hij er 1 vind zoekt hij misschien niet meer naar een andere
  maandag 30 mei 2005 @ 11:38:30 #261
15967 Frollo
pi_27476904
quote:

Dat is nog wel logisch: twee personen zijn moeilijker op te sporen dan één, en bovendien weet Anakin niet eens dat hij twee kids heeft.

edit: LOL wat typ ik toch sloom zeg
pi_27477047
Ik was het snelste
  maandag 30 mei 2005 @ 11:52:29 #263
15967 Frollo
pi_27477323
Gefeliciteerd majesteit!
pi_27477390
Hij weet niet eens dat hij 1 kind heeft omdat hij denkt en palpatine hem verteld dat hij Padme gedood heeft................En ze was nog zwanger toen hij haar wurgde.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:57:04 #265
15967 Frollo
pi_27477473
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:54 schreef basset het volgende:
Hij weet niet eens dat hij 1 kind heeft omdat hij denkt en palpatine hem verteld dat hij Padme gedood heeft................En ze was nog zwanger toen hij haar wurgde.
Daar heb je ook wel een punt ja
  maandag 30 mei 2005 @ 11:57:47 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27477497
Wat ik niet goed begrijp is dat Darth Vader in ANH een sterke force bij Luke voelt als hij achter hem vliegt maar Leia stond de hele tijd onder zijn neus en daar merkte hij niets aan.

En als Leia een veel minder sterkte concentratie van de force in zich heeft, waarom zegt Yoda dan in een ander deel dat niet alle hoop op Luke gevestigd hoeft te worden omdat er nog een is. Maar als Leia een minder sterke force in zich heeft dan hebben ze daar toch niks aan?
pi_27477591
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:54 schreef basset het volgende:
Tja, inderdaad.
Maar misschien dat hij via The Force voelt dat ze bevallen is. Ten tijde van de bevalling werd hij omgedoopt tot Vader, en schreeuwde hij gelijk met Padmé. Tis maar een idee hoor.

Leia zal denk ik de Force in zich zelf moeten ontwikkelen.
pi_27477719
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:00 schreef Koningin het volgende:

[..]

Tja, inderdaad.
Maar misschien dat hij via The Force voelt dat ze bevallen is. Ten tijde van de bevalling werd hij omgedoopt tot Vader, en schreeuwde hij gelijk met Padmé. Tis maar een idee hoor.

Leia zal denk ik de Force in zich zelf moeten ontwikkelen.
Ik denk dat hij te druk was met het voelen dat Padme aan het bevallen was...

Ik kan me denk ik ook niet zo goed concentreren als mn benen en een arm er af liggen terwijl ik allemaal 3e graads brandwonden op mn lichaam heb.

Bovendien schreeuwd hij als hij eenmaal "omgebouwd" is ook als hij hoort dat Padme dood is.
En aangezien hij haar ook niet kan "voelen".....
Wat me doet denken dat Padme daarom ook doodgaat om haar konderen te beschermen omdat anakin wellicht juist kan voelen als ze was blijven leven.

Er zitten minder plotgaten in de film en er is meer over doorgedacht dan dat men George Lucas er credit voor geeft.
pi_27477763
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:57 schreef Kyara het volgende:
Wat ik niet goed begrijp is dat Darth Vader in ANH een sterke force bij Luke voelt als hij achter hem vliegt maar Leia stond de hele tijd onder zijn neus en daar merkte hij niets aan.

En als Leia een veel minder sterkte concentratie van de force in zich heeft, waarom zegt Yoda dan in een ander deel dat niet alle hoop op Luke gevestigd hoeft te worden omdat er nog een is. Maar als Leia een minder sterke force in zich heeft dan hebben ze daar toch niks aan?
Maar Luke heeft geleerd het te gebruiken, Leia heeft nog helemaal niks geleerd.
pi_27477794
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:57 schreef Kyara het volgende:

Luke weet ook hoe hij de force aan kan wenden (oproepen zeg maar) Leia weet dat (nog) niet.

Je moet je er wel van bewust zijn hoe je de force kunt gebruiken. Er wordt namelijk ook in ANH gezegd (door Yoda of Obi-wan) dat de force overal is.

Maar goed, het zijn van die discussies Iedere SW fan heeft er een idee over tot in het exreme.
Zie het maar als Wicca

Ah. Toeps had de "invoeren" knop sneller gevonden dan ik
pi_27477798
Ik vind padme een stuk minder knap dan toen ze jonger was.
pi_27477839
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:04 schreef basset het volgende:
Er zitten minder plotgaten in de film en er is meer over doorgedacht dan dat men George Lucas er credit voor geeft.
Inderdaad, je moet gewoon een beetje meegaan met het hele verhaal.....
pi_27477845
Ik heb het idee dat Padmé misschien nog wel een betere 'gave' heeft dan al die anderen in de film.

Terwijl de Jedi zich in de maling laten nemen door Palpetine, is Padmé de enige die steeds lijkt te weten wie goed is en wie fout is. Gewoon door haar rechtvaardigheidsgevoel te volgen.
pi_27477903
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:09 schreef Toeps het volgende:
Ik heb het idee dat Padmé misschien nog wel een betere 'gave' heeft dan al die anderen in de film.

Terwijl de Jedi zich in de maling laten nemen door Palpetine, is Padmé de enige die steeds lijkt te weten wie goed is en wie fout is. Gewoon door haar rechtvaardigheidsgevoel te volgen.
Jammer dat ze Anakin niet heeft kunnen overtuigen
pi_27477926
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:07 schreef TheMassive het volgende:
Ik vind padme een stuk minder knap dan toen ze jonger was.

Ik vind haar juist knapper worden. Ze wordt nu tenminste een beetje volwassen. Ziet er mijn inziens een stuk beter uit als het "kinderlijke" weg is hoor....... (maar ja, wat wil je...ik ben 33)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')