quote:
Jouw nickname komt toch uit een stripalbum van Leonardo?quote:
snel??? ik snap dat niet zo goed eerlijk gezegd. Anakins eerste stappen naar de dark side zijn toch al gezet in deel II toen hij dat Tusken dorp uitmoorde. Tijdens deze film is gewoon het laatse stukje weerstand weggenomen (naar mijn mening).quote:Op maandag 23 mei 2005 00:06 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het was een mooie film, maar emotioneel werd ik er niet van. Twee dingen stoorden me: Anakin werd idd wel heel snel bekeerd na het vermoorden van Windu en Yoda gaf wel erg snel op met het gevecht tegen de emperor. Gebruik de lift of trap om naar boven te gaan zou ik zeggen...
Oh, die link kende ik nog niet. Nee, mijn nickname heb ik zelf bedacht, maar komt voor zover ik weet voor in een liedje van Herman van Veen, een vage skihut-lied en een Suske en Wiske albumquote:Op maandag 23 mei 2005 19:19 schreef victorinox het volgende:
[..]
Jouw nickname komt toch uit een stripalbum van Leonardo?
Anakin wil het in eerste instantie niet, maar Palpatine moedigt hem aan. Als smoes gebruikt hij dat Dooku een te sterke Sith Lord is om te laten leven.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:35 schreef MikeyMo het volgende:
de jedi's zijn eigenlijk wel erg niet-jedi in deze film: Anankin executeert al zonder scrupules Dooku die behoorlijk weerloos was geworden (maar dit is in lijn van het verhaal), Mace Windu wilt Palpatine ter plekke executeren terwijl deze zich overgeeft en berecht wilt worden, Obi Wan kijkt toe hoe Anakin door de lava aangevreten wordt en keert hem de rug toe...
Niet echt dingen die een Jedi zou doen
Dat doet Anakin om de "journey towards the darkside" te maken. Alleen op die manier dacht hij Padmé te kunnen redden.quote:Op maandag 23 mei 2005 09:27 schreef L-X het volgende:
Dus dan moordt je anders ook ff een hele kinderklas uit. Compleet ongeloofwaardig. Dan moet daarvoor iets gebeurt zijn dat je zo intens slecht maakt, maar dat is niet gebeurt.
Heeft Anakin nog een keus dan daarna? Hij had volgens jou ook vrolijk terug kunnen huppelen naar de light side? Je went je niet zomaar af van de dark side. Dat wordt in de oude trilogie meerdere malen gezegd.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef L-X het volgende:
[..]
Dus vermoordt ie enkele honderden mensen alleen om zijn geliefde te redden? Vervolgens komt hij erachter dat hij verantwoordelijk is voor haar dood en dus volgt ie alsnog vrolijk de emperor? Sorry, maar dat kan er bij mij echt niet in. Tenzij het een labiel persoon is, en zo wordt hij echt niet in het begin neer gezet.
Volgensmij zei Lucas in de extras van Ep1 dat het wel greedo was.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het is een Rodian, maar het hoeft niet perse Greedo te zijn (die idd door Han wordt neergeschoten in ANH), ik gok erop dat dit Wald is, de Rodian die door Warwick Davis (Wicket, Willow) in The Phantom Menace werd gespeeld en in een andere scene, bij de voorbereiding van de pod-race bij Anakin thuis, ook al te zien was
Luister, die keuzes daarna prima. Maar ik kan niet geloven dat Anakin gelooft dat wanneer hij alle Jedi uitmoordt, hij dan pas Padme kan redden. Tevens vind ik dat Anakin erg gemakkelijk gemanipuleerd kan worden en daardoor enorm van de hak op de tak springt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:20 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Heeft Anakin nog een keus dan daarna? Hij had volgens jou ook vrolijk terug kunnen huppelen naar de light side? Je went je niet zomaar af van de dark side. Dat wordt in de oude trilogie meerdere malen gezegd.
Plus dat hij zelf ziet dat de Jedi hem niet meer vertrouwen, hij denkt dat Kenobi verraad heeft gepleegd en verder niemand meer heeft behalve The Emperor.
nu.nl ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:13 schreef Koningin het volgende:
Ik heb effe een heel andere vraag, ben bezig met een prijsvraagen daar vragen ze waarom Lucas eerst deel 4, 5 en 6 heeft uitgebracht en daarna pas 1, 2 en 3. Ik weet het helaas niet.......kan iemand mij helpen??
Omdat de special effects nog niet zo goed ontwikkeld waren om 1, 2 en 3 te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:13 schreef Koningin het volgende:
Ik heb effe een heel andere vraag, ben bezig met een prijsvraagen daar vragen ze waarom Lucas eerst deel 4, 5 en 6 heeft uitgebracht en daarna pas 1, 2 en 3. Ik weet het helaas niet.......kan iemand mij helpen??
Daar zijn meerdere theorien over mogelijk, de emperor kan geholpen hebben en wat nog meer kan is : De geluksfactor, mensen kunnen een goede dag hebben of een slechte dag Jedi zijn niet andersquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:11 schreef ShaoliN het volgende:
Zou Windu trouwens uberhaupt een kans hebben gemaakt tegen Sidious? Wat ik ook niet helemaal begrijp is het gemak waarmee Dooku Obi Wan uitschakelt, en vervolgens het gemak waarmee Anakin Dooku uitschakelt, maar uiteindelijk legt Anakin het dan wel weer af tegen Obi Wan. Niet helemaal logisch.![]()
Serieus? Daar zitten toch ook al aardig wat special effects in?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:39 schreef Toeps het volgende:
[..]
Omdat de special effects nog niet zo goed ontwikkeld waren om 1, 2 en 3 te maken.
dat zegt hij nu, maar toendertijd vond hij het middelste stuk van het verhaal het interessantst om als eerste te verfilmen. De reden dat hij zolang gewacht heeft met 1 2 en 3 is dan weer dat special effects verhaal.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:39 schreef Toeps het volgende:
[..]
Omdat de special effects nog niet zo goed ontwikkeld waren om 1, 2 en 3 te maken.
Behalve het Special Effects antwoord is het ook het geval dat het verhaal zo beter te vertellen was. Wat weet jij als kijker nu van jedi ridders, de force, de oude republiek, niets. Wat weet Luke daarvan? Ook niets. Gaandeweg leert Luke de waarheid en jij als kijker met hem.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:13 schreef Koningin het volgende:
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar ik ben bang dat ze bij nu.nl dit soort zaken verkeerd hebben.
Das ook een logische optie ja!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nehalve het Special Effects antwoord is het ook het geval dat het verhaal zo beter te vertellen was. Wat weet jij als kijker nu van jedi ridders, de force, de oude republiek, niets. Wat weet Luke daarvan? Ook niets. Gaandeweg leert Luke de waarheid en jij als kijker met hem.
Nu hoefde Lucas aan het begin van de prequels (TPM) niet zoveel uit te leggen over wat een jedi was, wat ze deden, de force, wie Kenobi is, wie Anakin is, wie Palpatine is. Dat weet je al als kijker.
vergissen is menselijk, vergeven is goddelijk ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:18 schreef 1972 het volgende:
Nou ja, wat ik dus niet snap is dat Darth Vader in deeltje 6 als Anakin naast Yoda en Obi-Wan staat. Omdat ie "als goede daad" de Emperor heeft vermoord???? Terwijl ie eerder kinderen, vrouwen, andere Jedi's en de bevolking van een complete planeet heeft vermoord ??????![]()
![]()
![]()
En waarom staat Christensen er wel bij en niet McGregor, maar Guinness.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:18 schreef 1972 het volgende:
Nou ja, wat ik dus niet snap is dat Darth Vader in deeltje 6 als Anakin naast Yoda en Obi-Wan staat. Omdat ie "als goede daad" de Emperor heeft vermoord???? Terwijl ie eerder kinderen, vrouwen, andere Jedi's en de bevolking van een complete planeet heeft vermoord ??????![]()
![]()
![]()
Dank je, nerd.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:58 schreef TrumpingPimp het volgende:
Ja ik blijf het zeggen. Vond hem marcaber in beeld gebracht. Mensen die vinden dat die Anakin te snel bekeerd is snappen echt niks van starwars!
Ieder zijn eigen opvatting daarover. Ik vind dat er een goede discussie heeft plaatsgevonden over Anakin's keuze. De een kan er wel in komen, de ander heeft daar wat meer moeite mee. Da's toch alleen maar leuk dat er zo over gedacht wordt? Als we het overal eens over waren, dan was het toch een saaie boek geworden?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:58 schreef TrumpingPimp het volgende:
Ja ik blijf het zeggen. Vond hem marcaber in beeld gebracht. Mensen die vinden dat die Anakin te snel bekeerd is snappen echt niks van starwars!
als je vindt dat de film macaber slecht in beeld is gebracht, dan begrijp jij IMHO niets van star wars en film maken in t algemeenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:58 schreef TrumpingPimp het volgende:
Hij heeft in al die jaren een goede vertrouwensband opgebouwd met Palpatine. Als hij dan zegt dat je mensen kan redden van de dood als je maar eenmaal sterk genoeg bent in de dark side, dan neem je dat aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:04 schreef L-X het volgende:
[..]
Luister, die keuzes daarna prima. Maar ik kan niet geloven dat Anakin gelooft dat wanneer hij alle Jedi uitmoordt, hij dan pas Padme kan redden.Tevens vind ik dat Anakin erg gemakkelijk gemanipuleerd kan worden en daardoor enorm van de hak op de tak springt.
Hier impliceer je alsof Anakin nog een keus had om weer terug te gaan naar de good side:quote:En volgens mij terughobbelen naar de light side? Waar zeg ik dat?
quote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef L-X het volgende:
Vervolgens komt hij erachter dat hij verantwoordelijk is voor haar dood en dus volgt ie alsnog vrolijk de emperor? Sorry, maar dat kan er bij mij echt niet in.
Drastisch anders ja, maar voor mijn gevoel heel geleidelijk uitgelegd. Het begon al in episode 1 waarin Yoda uitlegt dat hij veel angst voelt bij Anakin "fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering"quote:Ik doel alleen dat Anakin een keuze maakt die ineens zo drastisch anders is dan waar hij nu voor opgeleid is, dat het geheel een beetje ongeloofwaardig overkomt. Ik praat helemaal niet over switchen dus dark en light.
Dat is mijn visie op het verhaal. Ik vond dat dit beter in beeld had kunnen worden gebracht, en een ander vindt dit weer prima. Ieder zijn ding.
Ze staan er allemaal bij zoals ze als laats bij leven als Jedi waren. En Anakin was een Jedi, Darth Vader niet. Je moet Anakin en Darth Vader in veel gevallen echt als 2 verschillende personen beschouwen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En waarom staat Christensen er wel bij en niet McGregor, maar Guinness.
Tsja, Obi-Wan heeft een erg defensieve vechtstijl terwijl hij ook Anakin natuurlijk helemaal kent, dus dat gevecht is natuurlijk anders dan tegen Dooku.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:11 schreef ShaoliN het volgende:
Zou Windu trouwens uberhaupt een kans hebben gemaakt tegen Sidious? Wat ik ook niet helemaal begrijp is het gemak waarmee Dooku Obi Wan uitschakelt, en vervolgens het gemak waarmee Anakin Dooku uitschakelt, maar uiteindelijk legt Anakin het dan wel weer af tegen Obi Wan. Niet helemaal logisch.![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:38 schreef thettes het volgende:
[..]
Ze staan er allemaal bij zoals ze als laats bij leven als Jedi waren. En Anakin was een Jedi, Darth Vader niet. Je moet Anakin en Darth Vader in veel gevallen echt als 2 verschillende personen beschouwen.
quote:YODA: Twisted by the dark side, young Skywalker has become. The boy you trained, gone he is . . . Consumed by Darth Vader.
Dat vind ik een beetje moeilijk, want de essentie van de hele serie nu is dat Darth Vader eigenlijk altijd een stukje Anakin is gebleven.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:38 schreef thettes het volgende:
[..]
Ze staan er allemaal bij zoals ze als laats bij leven als Jedi waren. En Anakin was een Jedi, Darth Vader niet. Je moet Anakin en Darth Vader in veel gevallen echt als 2 verschillende personen beschouwen.
Anakin is gestorven als Jedi. En toen zag hij er uit als Sebastian Shaw.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:38 schreef thettes het volgende:
[..]
dan heb jij een hele andere episode 3 gezien dan ikquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Anakin is gestorven als Jedi. En toen zag hij er uit als Sebastian Shaw.
hij heeft in principe gelijk. anakin is idd gestorven als en jedi en werd herboren als de darth vaderquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:17 schreef Retarded het volgende:
[..]
dan heb jij een hele andere episode 3 gezien dan ik
Maar hij kreeg toch al eerder van Palpatine de naam Lord Vader ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:40 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
hij heeft in principe gelijk. anakin is idd gestorven als en jedi en werd herboren als de darth vader![]()
ja tuurlijk. die naam kreeg hij eerder al, maar zoals je het zelf al zegt. darth vader is pas darth vader met zijn zwarte pak.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Maar hij kreeg toch al eerder van Palpatine de naam Lord Vader ?
Veel mensen associeren de naam met het zwarte pak denk ik, ik trouwens ook hoor....
Anakin gaat dood in episode 6. Lijkt me toch duidelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:17 schreef Retarded het volgende:
[..]
dan heb jij een hele andere episode 3 gezien dan ik
Eens! Deze past er lekker bij, in tegenstelling tot deel I en II.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:02 schreef kriele het volgende:
Tja, het zal ook niet meevallen om het helemaal goed te doen bij de vele fans. Ik denk dat Lucas erg dicht bij is gekomen. Tenminste wel bij mij. Deel 3 is een film die zich kan meten met de originele trilogie. Ik vind het verhaal goed, de FX geweldig en het acteerwerk zeer matig...........dus de ingredienten voor een Star Wars film.
Deze scene is overigens al opgenomen tijdens EP2!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik vond het wel sterk dat dat een kopie was van de scene in A New Hope waar Luke ipv Owen Lars op precies dezelfde plek in precies dezelfde houding naar de twee ondergaande zonnen staat te kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |