abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27191725
quote:
123 Teletekst vr 20 mei
Barroso tegen verlaging EU-bijdrage

BRUSSEL Voorzitter Barroso van de
Europese commissie is het niet eens met
het budgetvoorstel van EU-voorzitter
Luxemburg.Volgens dat voorstel zouden
sommige landen aanzienlijk minder gaan
betalen aan de Europese Unie.

Ook Nederland zou daarvan profiteren.Nu
betaalt Nederland nog jaarlijks drie
miljard euro meer dan dat het vanuit
Brussel ontvangt.

Luxemburg wil het totale budget van de
EU verlagen,onder meer door aan arme
regio's minder steun te geven.Barroso
wil juist een hoger budget.Dat zou
betekenen dat Nederland zelfs één
miljard euro meer gaat betalen dan nu.

Bron: Teletekst

Ongelovelijk, dit slaat echt alles. Moeten we nog meer geld gaan sturen naar dat logge grote apparaat in Brussel, dat al 10 jaar niet door een fatsoenlijk accountskantoor is gecontroleerd op financiën???

Bijdrage in 2002:

[ Bericht 4% gewijzigd door pberends op 20-05-2005 17:39:44 ]
pi_27191819
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Ongelovelijk, dit slaat echt alles. Moeten we nog meer geld gaan sturen naar dat logge grote apparaat in Brussel, dat al 10 jaar niet door een fatsoenlijk accountskantoor is gecontroleerd op financiën???
Een goede reden er direct een punt achter te zetten. Maar daar heeft den Haag de ballen niet voor. Ze durven het niet eens als drukmiddel te gebruiken.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:24:34 #3
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27191899
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:19 schreef pberends het volgende:

[..]

'
Werkelijk bizar. Dat geld gaat waarschijnlijk ook nog eens enkel op aan de gigantische ambtelijke en bureaucratische molen en niet eens naar een nobel streven zoals de strijd tegen het verderfelijke terrorisme.
pi_27191942
Wil die Barosso soms dat we tegen gaan stemmen?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_27191986
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:26 schreef partyyboyy het volgende:
Wil die Barosso soms dat we tegen gaan stemmen?
Dat zal hem aan de anus oxideren, dat in de wetenschap dat de nederlandse regering toch wel als makke schapen naar het hakblok komt.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:27:57 #6
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27191993
heeft iemand ook cijfers van de brutobijdrage per hoofd van de bevolking in vergelijking met andere landen? hoeveel subsidies nederlandse bedrijven aanvragen kan mij minder schelen dan hoeveel belastinggeld er daadwerkelijk wordt overgemaakt vanuit den haag
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_27192002
leuke suggestieve titel
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_27192012
hahaha wat dom..
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:30:10 #9
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_27192053
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef -erwin- het volgende:
heeft iemand ook cijfers van de brutobijdrage per hoofd van de bevolking in vergelijking met andere landen? hoeveel subsidies nederlandse bedrijven aanvragen kan mij minder schelen dan hoeveel belastinggeld er daadwerkelijk wordt overgemaakt vanuit den haag
Ik heb pas gehoord (weet dus niet zeker of het waar is maar geloof het wel) dat Nederland per hoofd van de bevolking het meest betaald aan Europa van alle lidstaten.

Voor mij moet het dus gewoon af zijn. Iedereen wil in europa zitten, dan mag ook iedereen een gelijk deel betalen.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:31:21 #10
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27192083
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:30 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik heb pas gehoord (weet dus niet zeker of het waar is maar geloof het wel) dat Nederland per hoofd van de bevolking het meest betaald aan Europa van alle lidstaten.

Voor mij moet het dus gewoon af zijn. Iedereen wil in europa zitten, dan mag ook iedereen een gelijk deel betalen.
netto ja. maar zoals ik al aangaf wil ik graag het brutobedrag weten, omdat netto niet echt interessant is.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_27192174
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Dat zal hem aan de anus oxideren, dat in de wetenschap dat de nederlandse regering toch wel als makke schapen naar het hakblok komt.
Ze moeten die lui in Den Haag echt naar huis sturen en eens gaan nadenken waar ze nou in godsnaam mee bezig zijn. Het moet maar eens afgelopen zijn dat we alles pikken van die gasten. Laat hun (barosso en vriendjes) nu maar eens extra gaan betalen.
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_27192196
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:34 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Ze moeten die lui in Den Haag echt naar huis sturen en eens gaan nadenken waar ze nou in godsnaam mee bezig zijn. Het moet maar eens afgelopen zijn dat we alles pikken van die gasten. Laat hun nu maar eens extra gaan betalen.
Ze? Hun? Die gasten? Naar huis sturen?

Huh?
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_27192246
En dit is dus de reden dat de meerderheid tegen de Europese grondwet stemt...
pi_27192346

Per hoofd van de bevolking dus 2 keer zoveel als de nummer 2 per hoofd van de bevolking.
pi_27192363
Nog een miljard extra.

Het meest belachelijke vind ik nog hoe er met dat geld wordt omgegaan. Er worden hier ecoducten en toeristenroutes aangelegd en dan zetten ze er een groot blauw bord bij met een Europese vlag erop met de tekst: "Dit project is mede gefinancierd met geld van de Europese Gemeenschap". En dan bedoel ik niet een bordje dat er tijdens de bouw even staat, maar een groot bord in een metalen frame, verankerd in de grond dat er wel 30 á 40 jaar zal staan.

En dat wordt dan gefinancierd met ons eigen geld. Nederland is netto-betaler, krijgt een heel klein percentage daarvan terug en dan moeten er grote Europa borden bij geplaatst worden met als doel om ons uit dankbaarheid voor Europa op de knieën te krijgen. Echt absurd. Bij ons staat op geen enkel overheidsgebouw een Nederlandse vlag, maar je hoeft maar een kwartiertje rond te fietsen om wel honderd Europese vlaggen te zien verankerd in grote borden en plakaten. Zelfs hele bedrijventerreinen zijn afgebakend met Europa borden.

Als er al een bord bij geplaatst moet worden hoort er een grote rood-wit-blauwe vlag op te staan met de tekst: "Dit project is mede gefinancierd met Nederlands belastingsgeld dat via een bureaucratische geldverslindende omweg via Brussel is rondgepompt en uiteindelijk in een kleinere hoeveelheid is teruggekomen".
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:46:13 #16
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27192486
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:40 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Per hoofd van de bevolking dus 2 keer zoveel als de nummer 2 per hoofd van de bevolking.
dat aloude verhaal kennen we allemaal. maar dat is niet waar het om gaat. als je van die TV campanges langs ziet vliegen waar "gesponsord door de EU" onder staat, kun je dus rekenen dat er een paar ton EU geld is geinvesteerd in deze campange. in bovenstaande grafiek wordt dat dus afgetrokken van de bijdrage die nederland jaarlijks levert. echter heeft een dergelijke rekensom naar mijn idee weinig waarde, omdat de nederlandse belastingbetaler zich niet opeens meer of minder zorgen zou moeten maken over zijn bijdrage, afhankelijk van dergelijke nutteloze investeringen. waar het om gaat is hoeveel de nederlandse belastingbetaler aan de EU betaalt, ongeacht wat er met dat geld gebeurt.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_27192579
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef -erwin- het volgende:
Ik heb geprobeerd een overzicht te maken maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van de termen in de tabel niet 100% zeker weet of ik ze goed interpreteer...
http://www.weescreatief.nl/EU.JPG

Daarbij moet je overigens niet vergeten dat je niet weet wat elk land uitgeeft en wat elk land terugkrijgt.
Nederland staat op de 3e plek, Denemarken heeft denk ik meer moeten betalen vanwege de uitzonderingsposities die ze hebben maar dat weet ik niet zeker. Wanneer het plan van Barosso doorgaat komt Nederland met stip op de 2e plaats met een bedrag van 397,- de man.

Rekenfoutjes wel daargelaten want ik heb het erg snel gedaan.

-edit-
Dit leek de beste uit het hele jaarverslag van de EU. Kunnen ze daar niet eens wat aan doen ? Normale taal gebruiken
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27192732
Het kwam per hoofd van de bevolking voor Nederland uit op zo'n 190 euro en Duitsland betaalde zo'n 80 euro per hoofd van de bevolking!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_27192749
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:40 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Duitsland netto: 61.8 per hoofd
UK netto: 49.2 per hoofd
Italie netto: 50.6 per hoofd
NL netto: 136.75 per hoofd
Fr netto: 37,- per hoofd
Zw netto: 83,- per hoofd
Be netto: 25.6 per hoofd.

NL netto na Barosso: 199.25 per hoofd.

Tja wat moet je er dan nog van zeggen ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:59:27 #20
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_27192827
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:40 schreef Tikorev het volgende:
Het meest belachelijke vind ik nog hoe er met dat geld wordt omgegaan. Er worden hier ecoducten en toeristenroutes aangelegd en dan zetten ze er een groot blauw bord bij met een Europese vlag erop met de tekst:
Vind ik redelijk nuttige projecten, zeker omdat onze eigen regering er naar mijn mening nog wel eens te weinig geld naar toeschuift. Maar je hebt gelijk als je zegt dat we veel in de EU investeren, maar slechts weinig ontvangen.
pi_27192941
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:59 schreef Deliverance het volgende:

[..]

Vind ik redelijk nuttige projecten, zeker omdat onze eigen regering er naar mijn mening nog wel eens te weinig geld naar toeschuift.
Die projecten vind ik ook prima. Maar dat er dan zo'n Europa show van gemaakt moet worden terwijl die uiteindelijk gefinancierd worden met ons eigen belastinggeld.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27193001
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:59 schreef Deliverance het volgende:

[..]

Vind ik redelijk nuttige projecten, zeker omdat onze eigen regering er naar mijn mening nog wel eens te weinig geld naar toeschuift. Maar je hebt gelijk als je zegt dat we veel in de EU investeren, maar slechts weinig ontvangen.
Onze regering heeft er weinig geld voor omdat Europa alles opslurpt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:20:07 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27193324
politici willen altijd meer geld, het laatste waar ze daar mee bezig zijn is hoe ze efficienter en kostenbewuster kunnen werken.

Ging de helft van het budget niet op aan landbouwsubsidies
Was iets van 40-50 miljard of zo

Dat is dus omdat een paar franse Boeren geen zin hebben in concurrentie
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:21:00 #24
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27193345
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Onze regering heeft er weinig geld voor omdat Europa alles opslurpt.
hoeveel geld zou het nederlandse bedrijfsleven sinds de komst van de euro bespaard hebben aan wisselkoersen van banken?

ik denk dat je wel kunt stellen dat dat ook in de honderden miljoenen op jaarbasis loopt.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_27193663
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:20 schreef McCarthy het volgende:
politici willen altijd meer geld, het laatste waar ze daar mee bezig zijn is hoe ze efficienter en kostenbewuster kunnen werken.

Ging de helft van het budget niet op aan landbouwsubsidies
Was iets van 40-50 miljard of zo

Dat is dus omdat een paar franse Boeren geen zin hebben in concurrentie
Ach ja, kostenefficientie en de Europese Unie

Aan de ene kant subsidieert de EU tabaksboeren, aan de andere kant de anti-rook campagnes.

Dát is de Europese Unie.
Big dick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')