abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27189297
http://www.elsevier.nl/artimg/a20051430192626.JPG

Staan mijlenver achter in de peiling, maar wel allemaal op hetzelfde station campagne voeren
pi_27189309
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

'Kenners van EU-grondwet zijn meestal tegen'

Van de ondervraagden die aangeven de inhoud van de Europese grondwet heel goed te kennen is 85 procent van plan tegen te stemmen. De mensen die menen de grondwet op grote lijnen te kennen denken met een meerderheid van 73 procent te gaan tegenstemmen. Bij de respondenten die zeggen de grondwet nauwelijks of helemaal niet te kennen is respectievelijk 46 en 38 procent tegen.

Jouw ervaring lijkt te kunnen kloppen.
Ja, maar dit soort berichten zijn natuurlijk onzin. Veel van de mensen zijn tegen omdat ze denken de Grondwet te kennen. Daarom zijn ze ook tegen...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:11:10 #103
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27189316
wat een walgelijke video
pi_27189317
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Eurodusnie werd opgericht in 1997, aan de vooravond van de Amsterdamse Eurotop. In die tijd hielden wij ons als collectief nog voornamelijk bezig met de Europese Unie. De naam "Eurodusnie" werd toen gekozen met het oog op onze kriek op de EU, en met een knipoog naar het bekende pretpark.
Ja en?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_27189328
Spotje is ziek man..
pi_27189358
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geenstijl heeft ook een link naar het spotje: http://www.stemjules.nl/film/Stem_voor_Mulder.wmv

Het kan toch bijna niet zo zijn dat die lui zo dom zijn om dit spotje echt te gaan gebruiken om mensen over te halen ja te gaan stemmen?
Jezus wat slecht zeg. Dit is echt te erg voor woorden.
pi_27189383
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef wonko het volgende:

[..]

Ja en?
Hij is dus niet speciaal opgericht tegen de Grondwet zoals beweerd werd.
pi_27189391
Echt een walgelijke reclame, overigens volgens mij heeft het aantal reclame spotjes van de ja-stemmers een positieve samenhang met het aantal nee-stemmers
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:13:23 #109
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27189406
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geenstijl heeft ook een link naar het spotje: http://www.stemjules.nl/film/Stem_voor_Mulder.wmv

Het kan toch bijna niet zo zijn dat die lui zo dom zijn om dit spotje echt te gaan gebruiken om mensen over te halen ja te gaan stemmen?
Dat is een van de laagste reclames die ik heb gezien
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:13:33 #110
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27189418
een nadeel van referenda komt nu wel duidelijk zo naar voren: politici kunnen vanalles blaten zonder dat zij er zelf verlies op lijden dmv zetelverlies zoals bij parlementsverkiezingen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:14:02 #111
78725 BloodRayne
^^^^^^^^^^
pi_27189439
Heb net een klacht ingedient bij de reclame code commisie.

Ik ken de ex-minister van buitenlandse zaken van Slovenie die tijdens de oorlog dienst deed. Ik ga hem direct op de hoogte brengen van deze reclame campagne zodat hij wellicht de juiste mensen om opheldering kan laten gaan vragen.

Walgelijk.
pi_27189457
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Het rare is dat ik het helemaal met je eens ben, maar toch ook weer niet. Het is inderdaad geen Grondwet en ik ben tegen referenda. En ja, deze 'Grondwet' is een verbetering voor Europa. Maar wat ben ik blij dat we nu als bevolking eindelijk direct een signaal kunnen afgeven aan de politiek wat de Europese eenwording betreft. Als het zou kunnen had ik wel duizend keer TEGEN gestemd...
Dat is toch flauwe kul? Het gáát helemaal niet om een signaal tegen of voor Europa. Daarmee geef je al aan wat een onwerkbaar instrument een raadgevend referendum is. Er zijn maar een paar argumenten tegen de grondwet die ook nog eens steekhoudend zijn. Daar kun je dan uren over debateren (en in werkelijkheid is daar anderhalf jaar over gedebateerd) terwijl je weet dat alleen een compromis haalbaar is. Een compromis waarvan iedereen dus wel punten zal kunnen aanhalen waar zij het niet eens kunnen zijn. Het is immers een compromis. Dat is allemaal prima en ook nog eens best interessant om op die wijze gezichtspunten uit te wisselen, maar dat wordt met het raadgevende referendum direct de kop ingedrukt.

De oprechte nee-stemmers (waarvoor ik al het mogelijke respect heb), worden overschreeuwd door lieden die zich bekocht voelen met de Euro, die menen dat hun nationale identiteit op de tocht staat (is die dan zo sterk en is die dan zo heilig), die een tegenstem een probaat middel vinden om die nare nationale overheid eens een hak te zetten (lieden die elke overheid maar naar vinden, want op een of andere manier is het bon ton om de overheid als kwaadaardig te beschouwen). Fok is een loepzuiver exponent van die tweede groep. Behoudens een paar Fokkers die ik op de vingers van één hand kan tellen en dat vind ik inderdaad de mensheid op haar slechtst.

Het heeft de discussie onherstelbaar vergiftigd. Zelfs in die mate dat je nu al weet dat, indien partijen inderdaad genoodzaakt zijn terug te keren naar de onderhandelingstafel, een eventueel verbeterde versie van het verdrag net zo hard de grond in zal worden geboord àls je weer de fout maakt de beslissing van ratificatie afhankelijk te stellen van het volk ipv het parlement (en zit dat parlement er niet sowieso al met democratische legitimatie).

In het spotje van de VVD vindt men nu weer en masse een uitlaatklep om de onvrede met grote, stropige stromen over het forum te laten druipen. Er maar even aan voorbijgaand dat Europa inderdaad (mede) haar bestaansrecht vindt in het voorkomen van militaire en sociale misstanden al te dicht bij huis.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_27189470
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar dat was niet het punt.
pi_27189495
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Gossie....en nu? Hele zooitje in een kamp flikkeren?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:19:02 #115
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27189623
Jezus, die huil- en marcheergeluiden.

Jan Mulder .... grove uitlatingen zijn zeker naamsgebonden of zo.
pi_27189717
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:14 schreef Argento het volgende:
In het spotje van de VVD vindt men nu weer en masse een uitlaatklep om de onvrede met grote, stropige stromen over het forum te laten druipen. Er maar even aan voorbijgaand dat Europa inderdaad (mede) haar bestaansrecht vindt in het voorkomen van militaire en sociale misstanden al te dicht bij huis.
De beelden van Madrid erbij halen kan ik inkomen gezien het feit dat men zegt dat het verdrag meer/betere mogelijkheden biedt om terrorisme te bestrijden maar het gebruiken van (vooral) WOII is naar mijn mening toch echt een bridge too far. Maar goed, misschien heb ik wel een te grote antipathie ontwikkeld tegen alles en iedereen die hun argumenten kracht bij willen zetten door WOII er bij te halen. Denk bv aan dhr Pronk (ook al was het een andere situatie), het is simpelweg een zwaktebod naar mijn mening.

Daarnaast is de VVDer in het spotje ook tenenkrommend.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:26:26 #117
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_27189873
Misschien ook even mijnheer Jan Mulder van de VVD mailen dat hij nogal smakeloos bezig is:

mailto:jmulder@europarl.eu.int
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_27189888
Walgelijk filmpje

De VVD is echt zo verkeerd bezig de laatste tijd. Ik denk dat de achterban hier ook niet blij mee is.
pi_27189893
quote:

[..]

Dat is toch flauwe kul? Het gáát helemaal niet om een signaal tegen of voor Europa. Daarmee geef je al aan wat een onwerkbaar instrument een raadgevend referendum is. Er zijn maar een paar argumenten tegen de grondwet die ook nog eens steekhoudend zijn. Daar kun je dan uren over debateren (en in werkelijkheid is daar anderhalf jaar over gedebateerd) terwijl je weet dat alleen een compromis haalbaar is. Een compromis waarvan iedereen dus wel punten zal kunnen aanhalen waar zij het niet eens kunnen zijn. Het is immers een compromis. Dat is allemaal prima en ook nog eens best interessant om op die wijze gezichtspunten uit te wisselen, maar dat wordt met het raadgevende referendum direct de kop ingedrukt.

De oprechte nee-stemmers (waarvoor ik al het mogelijke respect heb), worden overschreeuwd door lieden die zich bekocht voelen met de Euro, die menen dat hun nationale identiteit op de tocht staat (is die dan zo sterk en is die dan zo heilig), die een tegenstem een probaat middel vinden om die nare nationale overheid eens een hak te zetten (lieden die elke overheid maar naar vinden, want op een of andere manier is het bon ton om de overheid als kwaadaardig te beschouwen). Fok is een loepzuiver exponent van die tweede groep. Behoudens een paar Fokkers die ik op de vingers van één hand kan tellen en dat vind ik inderdaad de mensheid op haar slechtst.

Het heeft de discussie onherstelbaar vergiftigd. Zelfs in die mate dat je nu al weet dat, indien partijen inderdaad genoodzaakt zijn terug te keren naar de onderhandelingstafel, een eventueel verbeterde versie van het verdrag net zo hard de grond in zal worden geboord àls je weer de fout maakt de beslissing van ratificatie afhankelijk te stellen van het volk ipv het parlement (en zit dat parlement er niet sowieso al met democratische legitimatie).
Natuurlijk is het referendum uitsluitend bedoeld je mening kenbaar te maken over de Grondwet. Mijn probleem is alleen dat dit referendum de allereerste, en waarschijnlijk ook de allerlaatste, keer is directe invloed uit te oefenen op de politiek wat de EU betreft. En nee, zo tevreden ben ik niet met de EU en de op hol geslagen eenwording.

Los daarvan is 'het Nederlandse volk' gewoon jarenlang voorgelogen. Pas eergister (!) hoorde ik voor het eerst van politici dat we in de Verenigde Staten van Europa wonen. Toen pas is voor het eerst openlijk toegegeven in wat voor situatie we verkeren.

Ik ben het helemaal met je eens dat een refendum een idioot middel is, maar ik ben wel erg blij dat het voor het eerst echt gebruikt word bij zo'n onderwerp. Een waarschijnlijke NEE voor de Grondwet en nooit meer een referendum. Twee vliegen in 1 klap voor mij dus
quote:
Dat klopt. Maar je snapt ook heus wel wat de onderliggende boodschap is van een dergelijk spotje. Er word heel erg ingespeeld op angst. Stem voor de Grondwet of kan een nieuwe holocaust komen. En dat is gewoon heel, heel erg laag.
pi_27189928
Ik heb het volgende mailtje naar aanleiding van dit filmpje gestuurd naar Meneer Maaten, fractievoorzitter van de VVD in het EP:
quote:
Geachte heer Maaten,

Ik weet niet of dit het juiste mail adres is om mijn klacht kenbaar te maken omtrent een nieuwe spot van de VVD om mensen te bewegen om ja te stemmen voor de grondwet. Maar aangezien u de fractievoorzitter bent leek het me wel gepast het naar u te sturen.

Ik las zojuist dat vanaf komende zaterdag er een nieuwe spot op tv komt om mensen te bewegen om ja te stemmen voor de grondwet. Dat de VVD probeert mensen te winnen voor een positieve stem begrijp ik. Hoewel ik mijn twijfels heb bij de manier waarop de regering en zeker ook de VVD de laatste tijd bezig is om mensen te winnen voor de grondwet.

Maar nu kwam mij ter oren dat de holocaust en Srebrencia erbij worden gehaald om mensen te stimuleren om toch vooral ja te stemmen. En deze campagne stoot mij tegen de borst.
Ten eerste vind ik het van een schokkend laag niveau om de Holocaust en Srebrenica erbij te halen om mensen bang te maken indien ze tegen stemmen. In mijn ogen is het pure demagogie en onwetendheid omtrent de geschiedenis.

Het verleden heeft ons geleerd dat centralisatie van macht juist tot ellende en oorlog leidt. Nu wil ik zeker niet insinueren dat een positieve stem voor de grondwet en invoering van die grondwet zal leiden tot ellende en oorlog maar de manier waarop de VVD misbruikt maakt van beide afschuwelijke gebeurtenissen in het verleden stuit mij enorm tegen de borst. Het is gewoon pertinent onjuist dat die gebeurtenissen het gevolg zijn van gedecentraliseerde macht.

Bovendien denk ik dat deze campagne averechts zal werken. Voor mij persoonlijk is dit wederom een bevestiging om tegen de grondwet te stemmen. Daarnaast zet ik mijn ernstige twijfels of ik in de toekomst nog op de VVD ga stemmen. Dit tot mijn grote spijt want tot voor kort kon ik me goed vinden in de standpunten van de VVD maar op dit moment varen jullie een koers die ver verwijderd is van mijn visie op Europa en Nederland.

Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt.

Met vriendelijke groet,
pi_27189955
quote:
Dat het de discussie vergiftigd heeft, ben ik geheel met je eens. Nee stemmen, wat in feite neerkomt op het overdoen van het huiswerk en het er alsnog doordrukken, te belemmeren door te dreigen met zoiets verschrikkelijks als de holocaust is ronduit schandalig, smakeloos en past niet bij een politieke partij. Zeker niet een partij die vindt dat je op basis van correcte argumenten moest discussieren.
pi_27190047
Je zou bijna gaan geloven dat de VVD stiekem tegen de Grondwet is...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:34:30 #123
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27190152
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:31 schreef nikk het volgende:
Je zou bijna gaan geloven dat de VVD stiekem tegen de Grondwet is...
In dat geval vraag ik mij af wiens agenda ze uitvoeren in de 2de kamer. Waarom zou je immers als grote politieke partij je werkelijke mening verbergen?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:38:05 #124
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_27190269
Het is echt niet meer te geloven. Een tijdje geleden was er een waarde en normen debat. Zou een van de politici mij eens willen vertellen onder welke waarde en normen dit valt?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:41:59 #125
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_27190395
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:56 schreef pberends het volgende:
Iedereen moet een klacht indienen hierover bij de Reclame Code Comissie!!! ->
Ik doe helemaal niets. Voor mij is het wel goed zo

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:42:51 #126
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27190428
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:38 schreef marcb1974 het volgende:
Het is echt niet meer te geloven. Een tijdje geleden was er een waarde en normen debat. Zou een van de politici mij eens willen vertellen onder welke waarde en normen dit valt?
pi_27190464
quote:
VVD trekt campagnespot snel terug

BRUSSEL De VVD trekt een tv-spotje over
de Europese grondwet terug.De spot was
gemaakt door Europarlementariër Maaten.
Hij verwijst daarin naar de holocaust,
Srebrenica en de aanslagen in Madrid om
mensen ervan te overtuigen dat ze 'ja'
moeten zeggen tegen Europese grondwet.

De spot was sinds vandaag te zien op de
website van de VVD-Europarlementariër.
Vanaf morgen zouden veertien regionale
zenders het filmpje uitzenden.

Na overleg met het partijbureau in
Nederland heeft Maaten besloten de spot
niet uit te zenden.Het filmpje zou bij
nader inzien te ver gaan en averechts
kunnen werken.
TT

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27190484
VVD schrapt tv-spotje met holocaust

BRUSSEL - De VVD heeft een streep gezet door een reclamespotje waarin europarlementsleden van de partij de Europese grondwet aanprijzen met een verwijzing naar de holocaust. VVD-leider in het europarlement Maaten zegt dat hij daartoe besloten heeft na overleg vrijdagmiddag met het partijbureau in Nederland.

Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".

bron nu.nl
pi_27190493

Dat was snel.
pi_27190545
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:44 schreef nikk het volgende:

Dat was snel.
Nou.. dat was de extra subsidie.. Nog een potje dan maar??
pi_27190705
wat een losers. Deze partij verdient het gewoon om bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd te worden. Dat de middenstanders maar een eigen partij oprichten.
pi_27190742
ik word er bijna onpasselijk van
pi_27190753
Ik hoop wel dat de landelijke media aandacht aan dit misplaatste filmpje besteden!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:54:16 #134
33189 RM-rf
1/998001
pi_27190910
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Natuurlijk is het referendum uitsluitend bedoeld je mening kenbaar te maken over de Grondwet. Mijn probleem is alleen dat dit referendum de allereerste, en waarschijnlijk ook de allerlaatste, keer is directe invloed uit te oefenen op de politiek wat de EU betreft. En nee, zo tevreden ben ik niet met de EU en de op hol geslagen eenwording.
Joh, laat jij je even bang maken.. enkel dan door de tegenstanders, die evenzeer 'inspelen op de angst'... alhoewel ze kennelijk wegkomen met hun non-argumenten, terwijl een VVD-nono met zo'n idiote spot (die idd belachelijk is, en waarvoor ik hoop dat die hem snel terugtrekt en zijn excuses aanbiedt, net zoals Donner al zijn excuses had moeten aanbieden voor domme opmerkingen, die de kiezers beledigden) gelijk bestrafd wordt .. 'omdat het een respectabele partij is..'

Als de grondwet in werking getreden is, blijf je gewoon stemmen voor de nationale regering, die met deze grondwt ook meer tijd heeft voor puur nationale zaken, de grondwet definieert ook duidelijk gebieden waar europa niks over te zeggen heeft ...

Deze nationale regeringen wijzen ook gezamelijk de Commissie aan, ze nemen niet over specifiek beleid besluiten, maar zo'n benoemingsrecht is politiek gezien een der sterkste 'machten'...
Tevens hebben alle lidstaten een veto over de financiele begroting ... als men echt grote strijd wil zou dat kunnen voldoen om de EU door één lidstaat 'lam' te leggen (al zal dat hoogstwaarschijnlijk nooit toegepoast hoeven te worden)

De grondwet bevat zelfs een mogelijkheid om 'uit de EU te stappen' op ieder gewenst moment.
En de nationale parlementen hebben ook enkele mogelijkheden tegen mogelijk europees beleid.. ofwel insamenwerking met 8 parlementen kunnen ze een specifiek beleid 'blokkeren'... of ze kunnen de toepasbaarheid van specifiek beleid ontzeggen als ze van mening zijn dat het puur interne aangelegenheden betreft....

Verder, het Europees Parlement heeft een duidelijke controlerende functie, misschien voorlopig nog behoorlijk beperkte macht (zo kunnen ze niet één specifieke commissaris naar huis sturen, enkel de commissie als geheel, alhoewel dat _kan_ gebeuren, in de geschiedenis had dat tot nu toe al twee keer mogelijk voor _kunnen_ komen als ze er toen echt de macht toe hadden gehad, echter toendertijd werd dat altijd door de lidstaten geblokkeerd)...

Je kunt gewoon direkt je stem uitbrengen voor het euro-parlement... zelfs voor specifieke euro-partijen, die een ander doel nastreven dan het politieke beleid dat je voor je eigen land voorstaat....

Ik denk overigens dat het ide, 'een NEE-stem maakt niks uit, nederland blijft toch wel gewoon in de EU, en de grondwet komt er ook' juist een versterking is van veel NEE-stemmers .. ze hoeven dan namelijk niet de mogelijke consequenties van hun stem mee te wegen, als die toch genegeert wordt ...

Dat is het domme aan een 'raadgevend referendum'...
dat is een soort van 'vriendschappelijke' zomeravond-voetbal-oefenpot, tegen het 7e voetbalelftal van een onderafdeling boerenvereniging .... jij stapt daarin met het idee een leuk uurtje te ballen, en die boeren komen net van het hooien en schoffelen direkt 3/4 van je team onder de bodem, die gaan dr vol in, letten niet eens op de bal.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27191001
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat een losers. Deze partij verdient het gewoon om bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd te worden.
Jij doet me op een of andere manier denken aan Jan Mulder (die van BVD) die gisteren lichtelijk suggereerde dat een mogelijk 'nee' geen stem tegen de Grondwet is, maar een proteststem tegen het uitzetbeleid van dit kabinet...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27191013
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:44 schreef SlaadjeBla het volgende:
VVD schrapt tv-spotje met holocaust

BRUSSEL - De VVD heeft een streep gezet door een reclamespotje waarin europarlementsleden van de partij de Europese grondwet aanprijzen met een verwijzing naar de holocaust. VVD-leider in het europarlement Maaten zegt dat hij daartoe besloten heeft na overleg vrijdagmiddag met het partijbureau in Nederland.

Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".

bron nu.nl
en terecht, zijn ze nou helemaal besodemieterd!!!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:57:19 #137
33189 RM-rf
1/998001
pi_27191029
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik doe helemaal niets. Voor mij is het wel goed zo

²
Het zou natuurlijk wel een idee zijn om de toetreding van Turkije bij de EU te promoten onder het motto:

'Genocide 1915, Turken vermoorden 1,5 miljoen Armenen ... Turkije bij de Europese Unie is de enige methode om herhaling van zulk een voorval te stoppen ..."

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27191127
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jij doet me op een of andere manier denken aan Jan Mulder (die van BVD) die gisteren lichtelijk suggereerde dat een mogelijk 'nee' geen stem tegen de Grondwet is, maar een proteststem tegen het uitzetbeleid van dit kabinet...
He? Wat haal je nu allemaal erbij?! Kan het toch ook niet helpen dat jouw favoriete partij in opspraak is.
pi_27191147
edit. bericht al gepost
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_27191186
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Joh, laat jij je even bang maken..
Puhleeezzz

Ik hoef alleen niet zo nodig een Verenigde Staten van Europa.
pi_27191240
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk wel een idee zijn om de toetreding van Turkije bij de EU te promoten onder het motto:

'Genocide 1915, Turken vermoorden 1,5 miljoen Armenen ... Turkije bij de Europese Unie is de enige methode om herhaling van zulk een voorval te stoppen ..."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide

Ach ja, we zouden ook gewoon, ik weet niet hoor, ingrijpen zoals de VS heeft gedaan in Irak. Dan even buiten de motieven om en het gegeven dat Europa niet ontzettend daadkrachtig is in oorlogen. Ik zie niet in waarom we dan Turkije binnen moeten halen ? Zou je nu dan ook Irak binnen halen zodat de honderdduizenden doden onder Sadam niet meer plaats kunnen vinden ?

Lijkt me nou niet echt een superargument.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:05:57 #142
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27191294
Ik heb geen zin om overal op te reageren.
quote:
(...)
De grondwet bevat zelfs een mogelijkheid om 'uit de EU te stappen' op ieder gewenst moment.
Verdragen kunnen altijd opgezegd worden en dat gebeurt ook met enige regelmaat.
quote:
En de nationale parlementen hebben ook enkele mogelijkheden tegen mogelijk europees beleid.. ofwel insamenwerking met 8 parlementen kunnen ze een specifiek beleid 'blokkeren'... of ze kunnen de toepasbaarheid van specifiek beleid ontzeggen als ze van mening zijn dat het puur interne aangelegenheden betreft....

(...)
Dat kan niet geblokkeerd worden. Er kan slechts wat teruggestuurd worden, waarna ze een dikke vinger kunnen opsteken.
pi_27191362
quote:
Ik denk overigens dat het ide, 'een NEE-stem maakt niks uit, nederland blijft toch wel gewoon in de EU, en de grondwet komt er ook' juist een versterking is van veel NEE-stemmers .. ze hoeven dan namelijk niet de mogelijke consequenties van hun stem mee te wegen, als die toch genegeert wordt ...
Jij gaat er hier vanuit dat een NEE-stem een stem tegen iedere grondwet is, terwijl een NEE-stem een stem kan zijn tegen DEZE grondwet.
pi_27191471
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

He? Wat haal je nu allemaal erbij?! Kan het toch ook niet helpen dat jouw favoriete partij in opspraak is.
Ging om de gretigheid waarmee jij een gebeurtenis gebruikt om je eigen politieke mening bevestigd te zien krijgen (de VVD moet weggevaagd worden). Maar laat idd maar zitten....

Trouwens, sinds de VVD zich heeft ontpopt als een grote voorstander van deze Grondwet en dus het uithollen van Nederland zijn zij al een tijdje niet meer mijn favoriete partij....
pi_27191496
quote:
Update 16:50

VVD zendt spot niet uit
De VVD heeft zojuist laten weten de spot in te trekken. Het filmpje zou bij nader inzien te ver gaan en averechts kunnen werken, zo zegt Maaten nu na overleg met het partijbureau in Nederland.
Nee, dit incident in de nationale media zal niet averechts werken? . Wat een gigantisch domme mensen zitten er bij de VVD.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:14:39 #146
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27191583
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:44 schreef SlaadjeBla het volgende:

bron nu.nl

Ben benieuwd of het nu nog in het pro-Grondwet Journaal komt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:15:34 #147
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27191609
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ging om de gretigheid waarmee jij een gebeurtenis gebruikt om je eigen politieke mening bevestigd te zien krijgen (de VVD moet weggevaagd worden). Maar laat idd maar zitten....

Trouwens, sinds de VVD zich heeft ontpopt als een grote voorstander van deze Grondwet en dus het uithollen van Nederland zijn zij al een tijdje niet meer mijn favoriete partij....
Je moet eens fokkers horen wanneer er een klein akkefietje bij een linkse partij is ...
pi_27191629
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:11 schreef Tikorev het volgende:
Ik vraag me af waar rechtse kiezers straks naar toe moeten, er is al zo weinig op de rechterflank. CDA, ten eerste meer midden en dankzij uitspraken van Donner over de grondwet ook niet echt een optie, de VVD heeft zich ook belachelijk gemaakt door dit soort spotjes. Houden we Wilders over als nog een beetje serieuze partij...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:17:11 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27191661
Fantastische manier om campagne te voeren.
De schade is al aangericht denk ik, ondanks het snelle terugtrekken.

Feitelijk is de tweede wereldoorlog natuurlijk wel de aanleiding geweest voor vergaande europee samenwerking, maar op een dergelijke manier dit gebruiken is not done. Vooral het voorbeeld Srebrenica toont aan dat het vooral inspelen op angst is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27191695
Een klacht bij de reclamecodecommissie zal weinig uitmaken btw. Ze kunnen hooguit zeggen dat het filmpje niet meer uitgezonden mag worden. En dat wordt het al niet meer.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')