Holocaustontkenners moet je geen aandacht gevem.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Durfden ze niet in debat met tegenstanders ofzo?
Jij bent toch niet tegen? Ik had je wel wat slimmer ingeschat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Durfden ze niet in debat met tegenstanders ofzo?
-5 aanmatigend, door econoomquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:36 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Jij bent toch niet tegen? Ik had je wel wat slimmer ingeschat.
Maar wat is je mogelijke argumentatie om tegen te stemmen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik tegen stem, Underling.
Het overdragen van bepaalde bevoegdheden aan een overheid die met gemak sjoemelt met de definities van de vereiste meerderheid, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:41 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Maar wat is je mogelijke argumentatie om tegen te stemmen?
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:43 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Profiel: Atzo Nicolai.
Kenmerken: - Autistisch, gebrainwashed en pooier van Barosso.
Ik ben hartstikke tegen, maar dank je dat je me slim inschat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:36 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Jij bent toch niet tegen? Ik had je wel wat slimmer ingeschat.
Hoe bedoel je welke definities wanneer van wie en waar?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het overdragen van bepaalde bevoegdheden aan een overheid die met gemak sjoemelt met de definities van de vereiste meerderheid, bijvoorbeeld.
Welke bevoegdheden zouden decentraler geregeld moeten worden, anders gezegd, welke zaken hebben geen voordeel omdat ze onder de EU grondwet naar EU niveau worden verplaatst/blijven?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke tegen, maar dank je dat je me slim inschat.
En waarom ik tegen ben heb ik al herhaaldelijk op dit forum gepost. Het komt er op neer dat ik juist de macht meer gedecentraliseerd wil zien.
Zelfs Rita wil een Europees asielbeleid.quote:Wat deze minister weet van het functioneren van onze democratie is al helemaal bedroevend. Ze zegt, dat het kabinet zich niets zal aantrekken van een negatieve uitspraak van de bevolking, want het gaat slechts om een raadgevend referendum. Het is bar. De Kamer, en niet het Kabinet, beslist na het referendum over het lot van de Grondwet.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:30 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat het kabinet het spoor totaal bijster is. De ene na de andere overtrokken doemscenario's bij afwijzing van de EU-grondwet, Brinkhorst met zijn Nawijniaanse "ik zeg wat ik denk, en ik neem terug wat ik zeg". Daarnaast komt de VVD weer slecht in het nieuws met het holocaust-filmpje. Ik denk dat een nee behoorlijk schadelijk gaat zijn voor het kabinet. Ten gunste van Wilders, SP en misschien de PvdA, hoewel die ook schade kunnen oplopen.
quote:Het Kabinet begint langzamerhand een autonome aanjager van het ‘Nee’ tegen de Grondwet te worden. Brinkhorst vindt dit niet zo’n goed referendum, Zalm weigert te folderen, Donner waarschuwt voor oorlog, en Balkenende legt een relatie met de Tweede Wereldoorlog. Wat een kolder. Het gaat erom dat je in een Unie van 25 landen je werkwijze moet aanpassen en dat gebeurt op een alleszins acceptabele manier. Het is fantastisch om te zien hoe sommige tegenstanders moeiteloos vierentwintig andere landen bij het realiseren van een meer werkzame Unie de voet willen dwars zetten. Van Dam en Plasterk tegen de rest. Ze zullen hand in hand met Wilders Europa tegen zichzelf beschermen.
Als je kijkt naar hoeveel we betalen (2.5x zoveel als de Duitsers) en hoeveel invloed we daarvoor terug krijgen (20% van de Duitse invloed) is het resultaat bedroevend.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:41 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Maar wat is je mogelijke argumentatie om tegen te stemmen?
Klaas de Vries, de Moordenaar van Fortuyn.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Klaas de Vries
![]()
![]()
![]()
heeft het er ook al over in zijn weblog:
[..]
![]()
Bv. het asielbeleid, het leger die continue verbeterd moet worden en op z'n Amerikaans ingezet kan worden (ik heb liever een voornamelijk defensief leger).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:49 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Welke bevoegdheden zouden decentraler geregeld moeten worden, anders gezegd, welke zaken hebben geen voordeel omdat ze onder de EU grondwet naar EU niveau worden verplaatst/blijven?
De invloed wordt bepaald naar populatie. Als je meer invloed wil moet je een leuke vriendin zoeken. De afdracht is inderdaad wat hoog, onder de nieuwe grondwet zijn er echter meer mogelijkheden om dit aan te pakken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:53 schreef DaveM het volgende:
[..]
Als je kijkt naar hoeveel we betalen en hoeveel invloed we daarvoor terug krijgen is het resultaat bedroevend. We zouden 2.5x zoveel invloed moeten hebben.
Zie m'n vorige (aangepaste) post.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
De invloed wordt bepaald naar populatie.
In het kader van de Turkse toetreding heb ik alvast een harem genomen.quote:Als je meer invloed wil moet je een leuke vriendin zoeken.
Wie gaat Nederland daarvoor meebrengen?quote:De afdracht is inderdaad wat hoog, onder de nieuwe grondwet zijn er echter meer mogelijkheden om dit aan te pakken.
Om je argumenten onderuit te halen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bv. het asielbeleid, het leger die continue verbeterd moet worden en op z'n Amerikaans ingezet kan worden (ik heb liever een voornamelijk defensief leger).
Daarnaast speelt er nog wel meer. Ik vind het inbrengen van voorstellen dmv het verkrijgen van 1 miljoen handtekeningen echt onzin (kijk naar Californie), de subsidiariteitstoets moet dwingend zijn in plaats van deze slappe hap, veel zaken staan er onduidelijk in waardoor er een juridisering kan optreden en onbedoelde (deel)gebieden naar de EU verschuiven, lidstaten mogen niet optreden tegen de doelstellingen van de EU, er is geen band tussen de grote verscheidenheid aan mensen en nog wel meer.
Er wordt samengewerkt op asielbeleid, er wordt niks overgedragen aan de EU. Het inbrengen van voorstellen door handtekeningen is enkel een voorstel aan de commissie, deze kan het gewoon naast zich neerleggen. Daarnaast is de subsidiariteitstoets al verplicht, wetgeving kan niet tot standkomen zonder dat voorheen uitdrukkelijk wordt ingegaan op dit beginsel, dat is nu ook al het geval.quote:Fabel 10: Europa wordt militaristisch: er komt een kostbaar Europees leger
Nee, er komt geen Europees leger. De nationale legers gaan alleen beter samenwerken. De Nederlandse krijgsmacht blijft gewoon van Nederland. De nationale defensiebegrotingen gaan dus ook niet omhoog als gevolg van de Europese grondwet. Op de website van de SP stond tot voor kort dat de Europese grondwet leidt tot een verhoging van de defensie-uitgaven met 50 miljard euro. Dat staat nergens in de grondwet. Het is dan ook niet waar. Inmiddels heeft de SP haar site bijgesteld en spreekt nu nog van "miljarden" extra uitgaven. Maar ook dit staat niet in de grondwet. De defensie-uitgaven zijn trouwens de afgelopen vijftien jaar met een kwart gedaald in Nederland.
De grondwet zal er voor zorgen dat er meer wordt samengewerkt om militaire capaciteiten en bijvoorbeeld politiecapaciteiten te verbeteren. Nederland vindt het belangrijk dat de Europese landen samenwerken op defensiegebied. Door beter samen te werken kunnen de Europese landen een grotere rol spelen in de wereld en maken ze efficiënter gebruik van hun militaire middelen. Op dit moment gebeurt het bijvoorbeeld dat vliegtuigen die troepen van het ene Europese land vervoeren weer leeg terugvliegen, terwijl er troepen van een ander land staan te wachten op hun vliegtuig dat precies dezelfde kant op gaat. De Europese landen gaan dit nu beter coördineren, waardoor ze veel efficiënter gebruik zullen maken van de transportcapaciteit die ze hebben en dus de kosten voor vredesoperaties terugdringen.
Over de inzet van eigen militairen in het buitenland blijven lidstaten het laatste woord houden. De Nederlandse regering en het Nederlandse parlement beslissen over de uitzending van Nederlandse militairen. Niemand anders.
quote:Fabel 5: Nederland verliest haar eigen identiteit
De zelfstandigheid en de nationale identiteit worden juist benadrukt in de grondwet. Artikel 5 zegt uitdrukkelijk dat de EU de nationale identiteit van de lidstaten moet respecteren. Nederland blijft Nederland. Niemand kan ons ons oranje-gevoel afnemen. Wij houden onze vlag, ons volkslied, onze leeuw. Ook onze taal, ons koningshuis en onze feestdagen zijn van ons. Daar blijft Brussel van af. Ook het beleid op terreinen als softdrugs, homohuwelijk, abortus, euthanasie blijft in Nederland worden bepaald. Brussel krijgt daar niet het laatste woord over: dat houdt Den Haag. Wij blijven onszelf, ook met de nieuwe grondwet.
Jou kennende heb je daar vast wel een betrouwbare bron voor.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zelfs Rita wil een Europees asielbeleid.
Bij de Samen- of de Framespanners?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:09 schreef lucida het volgende:
[..]
Jou kennende heb je daar vast wel een betrouwbare bron voor.![]()
Nederland betaalt netto 2,8 miljard, en Duitsland 5,9 miljard euro netto.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:53 schreef DaveM het volgende:
[..]
Als je kijkt naar hoeveel we betalen (2.5x zoveel als de Duitsers)
Ja, Rita heeft lopen folderen. Was overal op het nieuws. Het kabinet spreekt met 1 mond, weet je nog?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:09 schreef lucida het volgende:
[..]
Jou kennende heb je daar vast wel een betrouwbare bron voor.![]()
Dave bedoelt per capita.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nederland betaalt netto 2,8 miljard, en Duitsland 5,9 miljard euro netto.
Bekijk de volgende site eens: http://www.robertvanlente.nl/mod.php?mod=userpage&menu=2008&page_id=20
Schuld van Melkert en Rotterdam.
Oh, maar per capita hebben we al meer macht, zie: [EU] Massaal 'nee' tegen Europese grondwetquote:
Daarmee is nog niet gezegd dat Rita Verdonk ook voor één Europees integratie- en minderhedenbeleid zou zijn. Zover ik begrepen heb blijft de zeggenschap hierover ook bij een pro-grondwet uitslag ongewijzigd een nationale aangelegenheid.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, Rita heeft lopen folderen. Was overal op het nieuws. Het kabinet spreekt met 1 mond, weet je nog?
Nee, we krijgen een gecentraliseerce Europese superstaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:17 schreef lucida het volgende:
Zover ik begrepen heb blijft de zeggenschap hierover ook bij een pro-grondwet uitslag ongewijzigd een nationale aangelegenheid.![]()
Helaas. Zeggenschap is iets anders dan dat je er nog iets tegen in kunt brengen en samen met anderen een meerderheid tegen het door jouw ongewenste beleid te organiseren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:17 schreef lucida het volgende:
[..]
Daarmee is nog niet gezegd dat Rita Verdonk ook voor één Europees integratie- en minderhedenbeleid zou zijn. Zover ik begrepen heb blijft de zeggenschap hierover ook bij een pro-grondwet uitslag ongewijzigd een nationale aangelegenheid.![]()
Ja, en ik wil dus niet dat namens de EU militair optreden kan plaatsvinden, zeker niet offensief. En je kan wel zeggen dat lidstaten zelf besluiten om mee te doen, maar het gebeurt wel uit jouw/onze naam:quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:05 schreef chairman.fx het volgende:
Over defensiebeleid:
Dus zelfs als je niet meedoet, moet je vrolijk tegen andere volhouden dat je er volledig achter staat .. jaja.quote:III-294. lid 2. De lidstaten geven in een geest van loyaliteit en onderlinge solidariteit hun actieve en
onvoorwaardelijke steun aan het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid.
Zou ik nog even precies na moeten lezen, heb ik nu eerlijk gezegd niet vreselijk veel zin in.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:05 schreef chairman.fx het volgende:
Er wordt samengewerkt op asielbeleid, er wordt niks overgedragen aan de EU.
Maar het is al zot dat het als burgerinitiatief gezien zou worden. Het zijn alleen grote structuren en rijke mensen die zoiets op poten zullen kunnen zetten. Gewone burgers zal dat niet echt lukken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:05 schreef chairman.fx het volgende:
Het inbrengen van voorstellen door handtekeningen is enkel een voorstel aan de commissie, deze kan het gewoon naast zich neerleggen.
Ik herinner me dat ruitenwassers geen ladder mogen gebruiken boven een bijzonder lage hoogte. Echt een Europees probleemquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:05 schreef chairman.fx het volgende:
Daarnaast is de subsidiariteitstoets al verplicht, wetgeving kan niet tot standkomen zonder dat voorheen uitdrukkelijk wordt ingegaan op dit beginsel, dat is nu ook al het geval.
Ja sorry.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:18 schreef lucida het volgende:
[..]
Het ene sluit het andere natuurlijk niet op voorhand uit.![]()
Ik doelde natuurlijk op het vormen van een coalitie met andere landen om tot 55% van de landen en 65% van het aantal inwoners te komen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh, maar per capita hebben we al meer macht, zie: [EU] Massaal 'nee' tegen Europese grondwet
HEAR HEAR!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:26 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ik doelde natuurlijk op het vormen van een coalitie met andere landen om tot 55% van de landen en 65% van het aantal inwoners te komen.
Dan lijkt het mij wel redelijk als inwoners die X keer zoveel betalen ook een X keer zwaarder gewicht in de schaal leggen.
Nee, we moeten het doen met een zielige 3%. Dat schiet lekker op!
Lijkt mij een goed idee, ook invoeren in het binnenland. Het grootkapitaal moet een hogere stemweging krijgen bij de parlementsverkiezingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:26 schreef DaveM het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij wel redelijk als inwoners die X keer zoveel betalen ook een X keer zwaarder gewicht in de schaal leggen.
Jij zou toch onderhand wel kunnen weten dat als iemand het heeft over meer betalen dan de Duitsers dat dat per capita is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:17 schreef Sidekick het volgende:
Dave zou de volgende keer ook gewoon kunnen schrijven wat hij bedoelt, en dan gelijk al het deksel op de neus krijgen.
Dan gebruik je het niet. Het is in ieder geval niet iets wat door de EU bepaald hoeft te worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:30 schreef Priapus het volgende:
Als voormalig kersenplukker kan ik U mededelen, dat ook de kersen niet meer geplukt zullen worden.
Niets voelt veiliger en IS veiliger dan een zwiepende ladder.
Bij die "55% van het aantal landen" hebben we per capita een zeer grote voorsprong op grotere landen, zoals RM-rf al uitlegde.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:26 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ik doelde natuurlijk op het vormen van een coalitie met andere landen om tot 55% van de landen en 65% van het aantal inwoners te komen.
Dus je ziet ook liever in Nederland dat de miljonairs uitmaken wat er gaat gebeuren in Nederland, aangezien zij meer betalen dan de lagere inkomens?quote:Dan lijkt het mij wel redelijk als inwoners die X keer zoveel betalen ook een X keer zwaarder gewicht in de schaal leggen.
Trek je het nou niet een beetje uit verband, eenn ladder tegenover eenn interne markt. De keuze lijkt mij simpel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dan gebruik je het niet. Het is in ieder geval niet iets wat door de EU bepaald hoeft te worden.
Censuskiesrecht!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:28 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee, ook invoeren in het binnenland. Het grootkapitaal moet een hogere stemweging krijgen bij de parlementsverkiezingen.
Dat was gewoon een toevoeging. Het ging natuurlijk over wat ik daarna schreef.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:35 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Trek je het nou niet een beetje uit verband, eenn ladder tegenover eenn interne markt. De keuze lijkt mij simpel.
Het was mij helemaal duidelijk wat jij schreef. Mijn punt is dat er altijd wel iets mis is bij elke instelling. Is dat het verwerpen van de grondwet waard als je grote voordelen als de interne markt daarvoor terugkrijgt?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat was gewoon een toevoeging. Het ging natuurlijk over wat ik daarna schreef.
kaart het aan bij het volgende VVD-congres.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:28 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee, ook invoeren in het binnenland. Het grootkapitaal moet een hogere stemweging krijgen bij de parlementsverkiezingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |