abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27173169
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:19 schreef OllieA het volgende:
En hierbij dan nog een aardige post waarin je antisemitisme en bagatellisering van Eichmann kan vinden, beste Bemmel.
[..]

in: Adolf Eichmann
Lediglich etwas beihilfe ja, de rest is praktisch wartaal wmb. Maar goed, wie denkt dat Lucy, die hem intussen gepeerd lijkt te zijn, zich niet aan een orgie van antisemitisme en homohaat te buiten is gegaan (en nog steeds geen ban op zak had), die heeft ook daadwerkelijk nimmer zijn texten gelezen volgens mij. Wat op zich niet zó verwonderlijk is. Op de PvdA site van Amsterdam leest men zijn texten ook niet, zo las ik daar. Ikzelf lees zijn texten allang niet meer van A tot Z. Ik vraag me af wie zijn texten wel leest. .
I´m back.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:28:22 #202
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:30:24 #203
89730 Drugshond
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:32:52 #204
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27173211
Dat mag zo zijn, maar ze zijn hier niet zichtbaar ..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:35:08 #205
89730 Drugshond
pi_27173233
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik lees hier enkele in het gebruikelijke wollige taalgebruik verkapte scheldpartijen en andere ranzigheden aan het adres van de homofiel SCH, die zich overigens zelf ook vaak genoeg van z'n *ahem* minder mooie kant laat zien. Niet netjes, maar zeker geen homohaat of anti-homo-taal.

lucida basht hier heel duidelijk de persoon SCH, waarbij diens geaardheid wordt gebruikt als basis voor een scheldpartij, maar waarbij deze er in feite helemaal niks toe doet. Ik zie hierin geen enkel bewijs dat lucida een hekel aan homo's in het algemeen zou hebben. Hooguit aan darkrooms, maar daar hebben wel meer mensen moeite mee, en terecht.

Behalve dat schelden natuurlijk niet netjes is (en dat je bij herhaling een ban op kan leveren), zie ik in deze uitlatingen werkelijk geen enkel probleem.
Hier is dan toch voor jou een verhaaltje voor het slapen gaan...

Een man en een vrouw komen elkaar tegen en vinden elkaar bijzonder aantrekkelijk. De man zegt tegen haar dat zij zijn droomvrouw zou kunnen zijn ware het niet dat hij op vrouwen valt zonder benen. Zij antwoordt hierop giechelig dat zij toch echt niet van plan is haar benen voor hem te laten afzetten. Waarop de man zegt gelukkig zit de wereld vol met vrouwen zonder benen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:38:16 #207
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27173254
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:26 schreef OllieA het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dan nadrukkelijk van mening.

Het verbaast me nu trouwens niet meer dat je in dat holocaustban-topic ook geen ontkenning van de holocaust leest.
Nou da's ook toevallig! Ik wou inderdaad net iets van die strekking posten, nav je laatste quote van lucida in het Eichmann-topic! Maar zo kan het ook, da's makkelijker .

Kortom: ik vind jullie gewoon een paar aanstellers van de eerste orde. Blijkbaar zijn jullie het niet gewend om met harde, uitdagende taal op je nummer gezet te worden, en is dit kinderlijke gedrag jullie enige weerwoord. Wat dat betreft kunnen jullie nog heel wat van SCH leren .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_27173262
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou da's ook toevallig! Ik wou inderdaad net iets van die strekking posten, nav je laatste quote van lucida in het Eichmann-topic! Maar zo kan het ook, da's makkelijker .

Kortom: ik vind jullie gewoon een paar aanstellers van de eerste orde. Blijkbaar zijn jullie het niet gewend om met harde, uitdagende taal op je nummer gezet te worden, en is dit kinderlijke gedrag jullie enige weerwoord. Wat dat betreft kunnen jullie nog heel wat van SCH leren .
En gelukkig zeg jij dit.

Slaap lekker nu. .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:43:29 #209
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27173283
Mjah. De ene zou homohaat insinueren en de ander had een topic waarin hij opriep om dodenlijstjes op te stellen van de regeringsleden. Het zal me wat. Bye for now.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:48:40 #210
89730 Drugshond
pi_27173310
quote:
SYMPATHY FOR THE DEVIL LYRICS - Stones

Please allow me to introduce myself
I’m a man of wealth and taste
I’ve been around for a long, long year
Stole many a man’s soul and faith
And I was ’round when jesus christ
Had his moment of doubt and pain
Made damn sure that pilate
Washed his hands and sealed his fate
Pleased to meet you
Hope you guess my name
But what’s puzzling you
Is the nature of my game
I stuck around st. petersburg
When I saw it was a time for a change
Killed the czar and his ministers
Anastasia screamed in vain
I rode a tank
Held a general’s rank
When the blitzkrieg raged
And the bodies stank
Pleased to meet you
Hope you guess my name, oh yeah
Ah, what’s puzzling you
Is the nature of my game, oh yeah
I watched with glee
While your kings and queens
Fought for ten decades
For the gods they made
I shouted out,
Who killed the kennedys?
When after all
It was you and me
Let me please introduce myself
I’m a man of wealth and taste
And I laid traps for troubadours
Who get killed before they reached bombay
Pleased to meet you
Hope you guessed my name, oh yeah
But what’s puzzling you
Is the nature of my game, oh yeah, get down, baby
Pleased to meet you
Hope you guessed my name, oh yeah
But what’s confusing you
Is just the nature of my game
Just as every cop is a criminal
And all the sinners saints
As heads is tails
Just call me lucifer
’cause I’m in need of some restraint
So if you meet me
Have some courtesy
Have some sympathy, and some taste
Use all your well-learned politesse
Or I’ll lay your soul to waste, um yeah
Pleased to meet you
Hope you guessed my name, um yeah
But what’s puzzling you
Is the nature of my game, um mean it, get down
Woo, who
Oh yeah, get on down
Oh yeah
Oh yeah!
Tell me baby, what’s my name
Tell me honey, can ya guess my name
Tell me baby, what’s my name
I tell you one time, you’re to blame
Ooo, who
Ooo, who
Ooo, who
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Oh, yeah
What’s me name
Tell me, baby, what’s my name
Tell me, sweetie, what’s my name
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Ooo, who, who
Oh, yeah
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:49:01 #211
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27173314
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mjah. De ene zou homohaat insinueren en de ander had een topic waarin hij opriep om dodenlijstjes op te stellen van de regeringsleden. Het zal me wat. Bye for now.
Ach, ik heb veel ergere dingen gepost .

Bye indeed, ik ga ook maar eens op huis aan .
pi_27173329
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, ik heb veel ergere dingen gepost .

Bye indeed, ik ga ook maar eens op huis aan .
Je bent dan ook maar een bijfiguur.

Ps. kijk je uit? .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:52:54 #213
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27173342
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:50 schreef Stali. het volgende:

[..]

Je bent dan ook maar een bijfiguur.
... zegt een voetnoot in de geschiedenis .
pi_27173387
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

... zegt een voetnoot in de geschiedenis .
Nee, jij trekt volle zalen. ,

Ps. kijk je echt wel uit!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:00:44 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27173395
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:59 schreef Stali. het volgende:

[..]

Nee, jij trekt volle zalen. ,
Je moest eens weten.
pi_27173411
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je moest eens weten.
Vertel dan maar, ik ben toch op en jij bent nog niet naar huis.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:06:22 #217
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27173427
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:03 schreef Stali. het volgende:

[..]

Vertel dan maar, ik ben toch op en jij bent nog niet naar huis.
Ben je soms op zoek naar een nieuwe obsessie?
pi_27173438
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ben je soms op zoek naar een nieuwe obsessie?
Welterusten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:10:09 #219
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_27173449
Je kunt me meer vertellen, maar de grootste verliezer in dit topic is toch wel Lemmeb. Wat een schijnvertoning om iemand te verdedigen die je toch niet leest omdat-ie te langdradig schrijft, en daarbij zo gruwelijk op je bek te gaan. .
There's a #filosofie spirit in everyone.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:13:04 #220
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27173459
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:10 schreef KP het volgende:
Je kunt me meer vertellen, maar de grootste verliezer in dit topic is toch wel Lemmeb. Wat een schijnvertoning om iemand te verdedigen die je toch niet leest omdat-ie te langdradig schrijft, en daarbij zo gruwelijk op je bek te gaan. .
Alsof jouw mening er ook maar enigszins toe doet. Mens, je bent verdorie honderd en zestien .
pi_27173460
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:10 schreef KP het volgende:
Ik geloof dat-ie SP stemt, die komen op voor lost causes, toch???
I´m back.
pi_27173468
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik geloof dat-ie SP stemt, die komen op voor lost causes, toch???
Ik stemde steeds SP om tactische redenen. En natuurlijk gaat het nu niet over mij maar ik wilde dit toch even melden.

Welterusten.
pi_27173472
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alsof jouw mening er ook maar enigszins toe doet. Mens, je bent verdorie honderd en zestien .
Jij zou naar huis gaan en voorzichtig zijn. .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:17:58 #224
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27173483
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:15 schreef Stali. het volgende:

[..]

Jij zou naar huis gaan
Inderdaad. Binnen nu en vijf minuten ben ik hier weg.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:24:43 #225
85889 lucida
équilibre
pi_27173520
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lediglich etwas beihilfe ja, Wat op zich niet zó verwonderlijk is. Op de PvdA site van Amsterdam leest men zijn texten ook niet, zo las ik daar.
Van: Mart Boden [mailto:m.boden@chello.nl]
Verzonden: maandag 16 mei 2005 23:02
Aan: lucida@xs4all.nl
Onderwerp: Citaat
quote:
Hoi,
ik ben een stukje aan het schrijven over jouw bijdrage in het magazine. De aanleiding is dit citaat. Waar heb je dit vandaan?

ik kan het nergens vinden. Zeker na de affaire in de diamantbuurt mag deze opmerking wat mij betreft niet meer gemaakt zijn.:
Zolang het Amsterdamse politiekorps en burgermeester Cohen het aantal aangiften van homogeweld in hun jargontaal aanduiden als ‘een maatschappelijk probleem dat de ondergrens van de kritische registratieomvang nog niet heeft overschreden’, mag vanuit die hoek niet veel slagvaardigheid verwacht worden als het er om gaat dit soort excessen eindelijk eens effectief aan te pakken en te bestrijden.

Mvg Mart Boden

webmaster amstedamse afdelingen

ps aardige rake stukken.
quote:
Dag Lucida,
Graag wil ik je via deze e-mail bedanken voor je reactie op mijn verhaal. Ik onderschrijf je verhaal van harte.
Je hebt gelijk dat ik niet praat over de oorzaken in mijn bla bla bla verhaal. En je hebt gelijk dat opnieuw een stuk tekst produceren (paragraaf verkiezingsprogram) ook niet de oplossing is.

Beiden zijn wel belangrijk:
a. geen bla bla bla, maar gewoon NU maatregelen.
b. een PvdA-verkiezingsprogram waar een homoparagraaf in staat.Een paragraaf met een visie en met concrete maatregelen. Waar we over vier jaar gewoon hard op kunnen worden afgerekend.
In het laatste verkiezingsprogram van PvdA stadsdeel Centrum stond helemaal NIETS over homo's en/of Homostad Amsterdam. Dat vind ik haast net zo erg als het in elkaar slaan van homo's door zo'n stel moslimjongeren.

Wat ik met deze reactie wilde bereiken was: Onderstrepen dat de Pvda het niet meer kan maken om alleen maar weer een obligate reactie te geven (of in stilzwijgen achterover te leunen). Ook onderstrepen dat PvdA-wethouders en onze PvdA burgemeester het niet bij een paar mooie volzinnen kunnen laten. "De boel bij elkaar houden" is en blijft natuurlijk een goed uitgangspunt om uit te spreken, maar daarvoor moeten we ook concrete maatregelen nemen.

Als raadslid zal ik deze week met mijn collega's overleggen welke concrete maatregelen wij kunnen voorstellen
als raadslid zal ik ook de komende tijd een aantal dingen doen: thema-avond van stadsdeelraad Centrum op 23 juni (KOM OOK!!!), bijeenkomst met Amsterdamse middelbaar Onderwijs over homoseksualiteit binnen hun scholen in september, visie en concrete voorstellen aanleveren voor de verkiezingsprogramma's van PvdA Amsterdam en PvdA afdeling Binnenstad.(Stadsdeel Centrum).

Wat jij als PvdA-lid kan doen is: trek aan de bel bij je eigen PvdA-afdeling in je eigen stadsdeel en vraag/eis dat ook je eigen PvdA gaat nadenken over de vraag wat er concreet nu kan gebeuren en welke maatregelen in het verkiezingsprogram van je eigen PvdA afdeling moeten worden opgenomen.

Graag nodig ik je uit om een keer verder te praten.
Vriendelijke groet,
Jelle Houtsma
Tel. 020 3300544
Lindenstraat 92
quote:
Hallo Lodewijk in je laatste stuk op Lodewijk logt over rechtzaak tegen Ayaan,stond er een 1uur geleden nog reactie van Lucida,zoals altijd fraai indrukwekkend goed geschreven reacties.
Maar Lucida schijnt te lastig te pijnlijk maar zo begin ik zo langzamerhand echt te denken gewoon op te hoog nivo te schrijven,waar de webmaster teveel moeilijkheden mee heeft.
Nooit 1 onvertogen woord,geen zwijn vanxenofobie of zo,en toch telkens worden die verwijdert van de Pvda site.
Jij als jonge bright guy zou dat toch nooit goed vinden,verwijderd worden vanwege al te intelligente replieken,want het zou bedreigend te kunnen zijn.Lucida de kritikaster,met teveel goeie argumenten,waar je als PvdA ers,geen tot amper valide tegen- argumenten tegen in kunt brengen wordt systematisch verwijdert onder het mom,beledigingen.
Al valt er nergens 1 over de grens gaande woorden en ideeen te lezen,nee geloof me Lodewijk ,Lucida is te bright een bedreiging voor ambitieuze mindere goden in de amsterdamse PVDA politiek,maar toch niet voor jou,dat vind jij toch juist leuk en interessant,het debat op een zo liefst hoog mogelijk nivo?
Als ik jou was Lodewijk zou ik dit niet willen,en ik geloof oprecht dat je dit ook niet wilt,heb er eens serieus met Marcel Duivesteyn over,want hij schaadt zo meer, dan die zelf schijnt te beseffen.
Groeten ga zo door en groei vooral verder naar een nog hoger nivo,ik heb wel wat vertrouwen in jou,meer dan in Bos of om t even enig ander PvdAer,met als uitzondering Edith Mastenbroek.
Ik als behoorlijke PvdA kritikaster heb in de laatse verkiezingen gestemd op de pvdA,niet vanwege de PvdA ,maaar vanwege Edith Mastenbroek,kan je nagaan,eerder stemde ik veelal op D66,Loesewies van der Laan,zulke slimme types,die wat meer van de wereld hebben gezien ,mensen met een niet aflatende drive .
Groeten Bertus
quote:
ik heb zojuist jouw "In gelul kan je niet wonen "aan Asscher gemaild.
Asscher is al een tijdje van plan een afspraak met mij te hebben,ivm met ervaringen als postbode en wat ik erover schreef,ene Enrico Bartens had Asscher en van Amerongen op mijn stuk over een wijk in Geuzenveld geattendeerd.
De mannen bleken geinteresseerd,zo ook de Telegraaf,ben misschien zelf van plan een JVCdigicamera via een Hi abo aan te schaffen ,om er zelf een reportage over te maken.
Idd de autochtone minderheid zelf eens te interviewen,evenzo als de meerderheden in die wijken.De nu nog autochtone wijken die dreigen te ontautochtoniseren,en de mensen +allochtone nieuwkomers te volgen.
En vergelijken met wijken waar het ontautochtoniserings proces al is vervolmaakt.
Maar heb jij geen zin als ze toch gaan koffie drinken met mij.evn aan te schuiven?
Want je lijkt me meer dan voldoende geengageerd,en loopt over van kritieken en interessante analyses,interesse?
Ik verneem het wel,succes Bertus
quote:
Beste Lucida,

Dank voor je mailtje. Het heeft te maken met tijdsgebrek inderdaad, maar ook met het feit dat de reactieboxen al heel snel vollopen met herhalingen en oeverloos gescheld. Maar ik probeer het wel weer even, en zal ook proberen bij tijd en wijle te reageren op de reacties zelf.

Met vriendelijke groet,

Lodewijk Asscher
Zie hier een dwarsdoosnee van reacties n.a.v. posts van mij die door PvdA leden op het forum worden gelezen, begrepen en gewaardeerd. En omdat ik morgen weer vroeg op moet - centjes verdienen - peer ik hem nu voor een korte nachtrust.

Mensen die opkomen voor de vrijheid van meningsuiting genieten mijn volste waardering. Lemmeb you are my todays hero, al was het maar omdat je wel begrepen hebt hoe sommige users anderen proberen een 'ban aan te smeren', d.m.v. zwaktebod, taboes, trivialiteiten en toeschrijvingen te koppelen.

Jouw nadrukkelijk verzoek om letterlijke links is het sterkste argument dat ik vanavond van iemand heb vernomen. Het voordeel van links is dat je teksten zelf in de context kunt lezen. En die absolute noodzaak om zaken te verhelderen heb je zeer nadrukkelijk onderkend.

Ollie Azijn en cRyan3 (leuk he die naamgrapjes is weer eens wat anders dan een klinkerverbastering! He?...) bedienen zich van methoden die rieken naar riooljournalistiek...
[/quote]

[ Bericht 4% gewijzigd door lucida op 20-05-2005 02:38:16 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')