abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19729920
Eichmann, Adolf
1906-1962
Duitse oorlogsmisdadiger

De Duitse oorlogsmisdadiger Adolf Eichmann werd geboren in Solingen. Adolf Eichmann groeide op in een protestants middenklasse gezin. Eichmann bracht zijn jeugd door in Linz, Oostenrijk. Na de middelbare school studeerde hij voor werktuigbouwkundige. Eichmann werkte na zijn studie bij een mijn en daarna bij de verkoopafdeling van een technisch bedrijf. Van 1927 tot 1933 was Adolf Eichmann handelsreiziger voor een oliebedrijf.

Adolf Eichmann werd in 1932 lid van de SS en bereikte binnen deze organisatie uiteindelijk de rang van Obersturmbahnführer. Binnen de SS werd Adolf Eichmann bekend door zijn grote kennis van het zionisme. Vanaf 1934 werkte Adolf Eichmann op het hoofdkantoor van de SD onder Reinhard Heydrich en Heinrich Himmler. Na verloop van jaren werd Eichmann steeds meer betrokken bij de uitvoering van anti-joodse maatregelen in de door Duitsland bezette gebieden.

Vanaf 1942 hield Adolf Eichmann zich voornamelijk bezig met de deportatie en de systematische vernietiging van joden. In de laatste oorlogsjaren maakte Adolf Eichmann zich persoonlijk aan talloze wreedheden tegen joden schuldig.

In april 1945 werd Adolf Eichmann door de Amerikanen gevangen genomen. Eichmann wist te ontsnappen en hield zich enige tijd in Duitsland schuil. Daarna emigreerde Adolf Eichmann naar Argentinië, waar hij een nieuwe identiteit opbouwde.
Simon Wiesenthal kwam Adolf Eichmann op het spoor en de oorlogsmisdadiger werd in mei 1960 door agenten van de Israëlische geheime dienst ontvoerd en naar Israël gebracht.

Na een uitvoerig proces veroordeelde een rechtbank in Jeruzalem Adolf Eichmann in december 1961 ter dood. Op 31 mei 1962 werd Adolf Eichmann door ophanging om het leven gebracht in de Ramleh-gevangenis.

Deze man is naar mijn mening een brave huisvader die niets anders dan gehoorzaam zijn aan zijn meerdere. Vreemd dat iemand die zo veel levens op zijn naam heeft een gewone man blijkt te zijn iemand die nooit een echte anti semitist is geweest.
jullie zijn allemaal kneuzen die niks beters te doen hebben dan op fok te gaan zitten, omdat het rustig is op MSN.... ik blij dat ik het nu alleen even doe omdat het buiten regent.
pi_19730112
Allemaal hetzelfde die Adolfjes
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:10:44 #3
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_19730263
quote:
Deze man is naar mijn mening een brave huisvader die niets anders dan gehoorzaam zijn aan zijn meerdere. Vreemd dat iemand die zo veel levens op zijn naam heeft een gewone man blijkt te zijn iemand die nooit een echte anti semitist is geweest.
Zo'n gewone man was het dus niet anders ging ie niet bij de SS en zou ie zich niet persoonlijk bezig houden met wreedheden tegen de joden

En waarom is ie geen echte antisemitist geweest?!
Hij was een van de grootste die zich echt aan massale jodenvervolging schuldig maakte! Persoonlijk nog wel

Ben het niet met je eens
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_19730414
Ik vind wel dat hij onrechtmatig ontvoerd en veroordeeld is, maar niet dat hij onschuldig was. Hij wist dondersgoed waar hij mee bezig was en daar is geen excuus voor...
pi_19730449
Eerst zeg je dat Eichman zich personelijk bezig hield met wreedheden tegen joden en als conclusie schrijf je dat Eichman geen anti-semiet blijkt te zijn.

Beetje tegenstrijdig niet?
pi_19730450
Begin maar vast met het maken van een lijstje met alle misdaden waarvoor Bush opdracht heeft gegeven, één pot nat.
Heeft Texas nog de doodstraf?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:17:50 #7
17729 SP
I hate my interests
pi_19730453
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 15:59 schreef machiavezistme het volgende:

.....Vanaf 1942 hield Adolf Eichmann zich voornamelijk bezig met de deportatie en de systematische vernietiging van joden. In de laatste oorlogsjaren maakte Adolf Eichmann zich persoonlijk aan talloze wreedheden tegen joden schuldig.
quote:
mmm, een gewone man? Dan vraag ik me af wat jij een ongewone man zou vinden....
pi_19730457
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 16:10 schreef Syndicate het volgende:

[..]

Zo'n gewone man was het dus niet anders ging ie niet bij de SS en zou ie zich niet persoonlijk bezig houden met wreedheden tegen de joden

En waarom is ie geen echte antisemitist geweest?!
Hij was een van de grootste die zich echt aan massale jodenvervolging schuldig maakte! Persoonlijk nog wel

Ben het niet met je eens
volgens mij deed ie toch voornamelijk de transporten? (administratie)
pi_19730544
Ik kan erin komen dat de gewone soldaten niet echt veroordeeld kunnen worden voor hun daden. Zij deden gewoon hun werk, wat hun opgedragen werd. Maar al die SS leiders enz, iedereen die in de top van het bewind zat toen is gewoon hardstikke fout.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:22:08 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19730571
quote:
En dat maakt het juist zo eng. Want zoals Eichmann waren er dus veel meer. Ook Nederlanders die maar gewoon dachten hun werk te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19730581
quote:

Eichmann, Adolf
1906-1962
Duitse oorlogsmisdadiger

Nooit een echte anti-semiet geweest? Allemachtig. Deze 'man' was één van de meesterbreinen achter de dood van zes miljoen Joden en nog eens een paar miljoen andere 'untermenschen'. Deze lafaard ontwierp achter zijn veilige bureau de gaskamers, het dodelijke aspect van de 'Final Solution' - totale vernietiging van de Joden. En in 1944 joeg hij nog eens persoonlijk de overgebleven Joden in Hongarije over de kling. Slechts gehoorzaam aan zijn meerderen? Schei toch uit met die 'befehl ist befehl' onzin. Volgens eigen zeggen had hij 'niks persoonlijks' tegen de Joden, maar deze man verdiende zijn dood aan het uiteinde van een Joods touw.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:22:34 #12
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19730588
In De Zaak 40/61 doet Harry Mulisch een poging om de persoon Eichmann te doorgronden.
Bijzonder interessant leesvoer.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:47:19 #13
95428 Austerlitz
Schweinerei!
pi_19731237
quote:

Die man is een misdadiger, daar doe je niks aan af. Als dit een discussie wordt kan het topic beter gesloten worden. Dan kunnen we net zo goed gaan bespreken dat Hitler ook niet zo fout was als men denkt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Austerlitz op 08-06-2004 17:09:56 ]
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:26:40 #14
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_19732170
Er is een paar jaar geleden een boek over hem verschenen:
"De fatale vriendschappen van Adolf Eichmann"
Gaat zo'n beetje over zijn gehele leven, wat ook in de OP staat.
Als je dit soort bevelen uitvoert zonder enige blijk van emotie dan zit er echt wel een steekje bij je los.
pi_19732345
Eichmann zorgde ervoor dat hem de taken werden toegewezen die hij zelf het leukst vond, hij was geen kneedpop.

Hij is overigens niet alleen veroordeeld voor misdaden tegen het Joodse volk, maar ook voor de dood van 100 kinderen uit Lidice, de massamoord op de zigeuners en de massale deportaties van Slowaken en Polen.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:45:20 #16
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_19732536
het was zo'n brave huisvader dat toen er een trein vol joden niet kon rijden en een daglater pas kon gaan , Eichmann uit zijn vel barste omdat nu zijn boekhouding niet meer klopten en hij een paar cijfers moest veranderen , en over het lot wat die duizenden joden stond te wachten interreseerde hij zich niet
raise up !!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:45:23 #17
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19732537
Overigens , pikant detail , Eichmann werd in Argentinie eigenlijk niet opgespoord door de Israelische geheimde dienst , maar werd aan zijn stem herkent door een blinde jood die hem ooit tijdens de oorlog in een van de concentratiekampen ontmoet had ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:49:04 #18
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_19732600
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens , pikant detail , Eichmann werd in Argentinie eigenlijk niet opgespoord door de Israelische geheimde dienst , maar werd aan zijn stem herkent door een blinde jood die hem ooit tijdens de oorlog in een van de concentratiekampen ontmoet had ...
Dat is wel heel erg toeval dan zeg , aangezien Eichmann maar een paar keer in een concentratiekanp geweest in al die tijd
raise up !!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:49:28 #19
pi_19732614
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:45 schreef The-Chosen1 het volgende:
het was zo'n brave huisvader dat toen er een trein vol joden niet kon rijden en een daglater pas kon gaan , Eichmann uit zijn vel barste omdat nu zijn boekhouding niet meer klopten en hij een paar cijfers moest veranderen , en over het lot wat die duizenden joden stond te wachten interreseerde hij zich niet
Eichmann was geen beest, geen koele moordenaar zoals zoveel anderen daar in het nazi-regime , zelfs geen jodenhater, Eichmann is hét voorbeeld van een typische bureaucraat. Hadden ze hem schapen doen vermoorden of deporteren hij had net hetzelfde gedaan. En dat is net zijn drama, die man heeft nooit onder ogen gezien dat hij met mensen bezig was ...

Overigens, zo vreemd is het ook niet dat velen in Nazi-duitsland niet onder ogen zagen dat men mensen vermoordde , je mag de indrukwekkende brainwash-propaganda machine niet vergeten hé, men brainwashte daar gewoon de bevolking zodat ze op den duur gewoon geloofden dat de Joden niks meer dan "beesten" waren.
(overigens hoefde men in Nazi-duitsland niet eens veel moeite te doen om de Joden als zondebok van alle kwaad te maken , gezien hun bedenkelijke rol die ze speelden in de Weimarrepubliek voor de oorlog)
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:51:51 #20
pi_19732663
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:49 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg toeval dan zeg , aangezien Eichmann maar een paar keer in een concentratiekanp geweest in al die tijd
Het is weldegelijk zo, dat bleek uit archieven van de Israelische geheime dienst die later vrijgegeven zijn. Hij werd aangegeven bij die geheime dienst door de dochter van een blinde Jood van Argentijnse afkomst die na de oorlog terug was gekeerd naar zijn familie in Argentinie, die beweerde dat hij op een terras op een café zijn stem had herkent.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:55:40 #21
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_19732751
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Eichmann was geen beest, geen koele moordenaar zoals zoveel anderen daar in het nazi-regime , zelfs geen jodenhater, Eichmann is hét voorbeeld van een typische bureaucraat. Hadden ze hem schapen doen vermoorden of deporteren hij had net hetzelfde gedaan. En dat is net zijn drama, die man heeft nooit onder ogen gezien dat hij met mensen bezig was ...

Overigens, zo vreemd is het ook niet dat velen in Nazi-duitsland niet onder ogen zagen dat men mensen vermoordde , je mag de indrukwekkende brainwash-propaganda machine niet vergeten hé, men brainwashte daar gewoon de bevolking zodat ze op den duur gewoon geloofden dat de Joden niks meer dan "beesten" waren.
(overigens hoefde men in Nazi-duitsland niet eens veel moeite te doen om de Joden als zondebok van alle kwaad te maken , gezien hun bedenkelijke rol die ze speelden in de Weimarrepubliek voor de oorlog)
dat jij schapen met mensen gaat vergeklijken zegt wel veel over jou denkwijze maar goed , hij heeft nooit onder ogen gezien dat hij met mensen bezig was waar heb jij het over zeg , toch vaker discovery kijken als ik jou was , er zijn videobeelden uitgezonden waar hij vrolijk langs het hek loopt achter himler . en dat brainwash verhaal , die films etc, dat die werden uitgezonden is opzich niet gevaarlijk , het word pas gevaarlijk wanneer mensen het daadwerkelijk gaan doen , kijk eens naar de film " Der Eeuwige Jude ' waar joden als ratten worden bestempelt , daar lache wij nu toch om , de mensen lachten daar toen ook om totdat de buurman etc. het begon te geloven ja DAN moet het wel echt zo zijn , kijk dan is het gevaarlijk
raise up !!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:58:19 #22
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_19732802
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het is weldegelijk zo, dat bleek uit archieven van de Israelische geheime dienst die later vrijgegeven zijn. Hij werd aangegeven bij die geheime dienst door de dochter van een blinde Jood van Argentijnse afkomst die na de oorlog terug was gekeerd naar zijn familie in Argentinie, die beweerde dat hij op een terras op een café zijn stem had herkent.
die LATER zijn vrijgegeven , dus wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is , ben ten 1ste benieuwd welk kamp die man gezeten heeft , in sommige kampen had hij maar 15 min. geleefd omdat een blinde jood meteen naar de gaskamer werd verwezen , en misschien wilde israel zich niet al te groot opwerpen , vind het een raar verhaal
raise up !!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 18:01:43 #23
pi_19732871
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:55 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

dat jij schapen met mensen gaat vergeklijken zegt wel veel over jou denkwijze maar goed , hij heeft nooit onder ogen gezien dat hij met mensen bezig was waar heb jij het over zeg , toch vaker discovery kijken als ik jou was , er zijn videobeelden uitgezonden waar hij vrolijk langs het hek loopt achter himler . en dat brainwash verhaal , die films etc, dat die werden uitgezonden is opzich niet gevaarlijk , het word pas gevaarlijk wanneer mensen het daadwerkelijk gaan doen , kijk eens naar de film " Der Eeuwige Jude ' waar joden als ratten worden bestempelt , daar lache wij nu toch om , de mensen lachten daar toen ook om totdat de buurman etc. het begon te geloven ja DAN moet het wel echt zo zijn , kijk dan is het gevaarlijk
Ik ga geen schapen met mensen vergelijken, maar dat is wel de denkwijze van een bureaucraat als Eichmann.
Maar om dat te begrijpen moet je je eigenlijk eens gaan verdiepen in de geschiedenis van Nazi-Duitsland vanuit gewoon Duits oogpunt , iets wat je zelden gaat terugvinden.

Ik bedoel maar, iedereen maakt zich druk omdat in Nazi-Duitsland de joden als waren ze dieren werden gedeporteerd en afgemaakt. Maar nog geen 25 jaar daarvoor deden de zogenaamde "beschaafde" landen als Belgie, Engeland, ... grotendeels krak hetzelfde in hun kolonies met de autochtone bevolking daar hé.
Er zijn niet voor niks geschiedschrijvers die spreken dat de grootste genocide van de "moderne tijd" niet plaatsvond in Duitsland , maar in Kongo Vrijstaat ...
pi_19732953
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik ga geen schapen met mensen vergelijken, maar dat is wel de denkwijze van een bureaucraat als Eichmann.
Maar om dat te begrijpen moet je je eigenlijk eens gaan verdiepen in de geschiedenis van Nazi-Duitsland vanuit gewoon Duits oogpunt , iets wat je zelden gaat terugvinden.
Ik heb veel brieven gelezen, geschreven door Duitse soldaten. Ze zijn hard bedrogen. Je moet het niet vanuit Duits oogpunt bekijken, maar nog sterker. Vanuit Pruissisch, Keizertijd oogpunt.
quote:
Ik bedoel maar, iedereen maakt zich druk omdat in Nazi-Duitsland de joden als waren ze dieren werden gedeporteerd en afgemaakt. Maar nog geen 25 jaar daarvoor deden de zogenaamde "beschaafde" landen als Belgie, Engeland, ... grotendeels krak hetzelfde in hun kolonies met de autochtone bevolking daar hé.
Er zijn niet voor niks geschiedschrijvers die spreken dat de grootste genocide van de "moderne tijd" niet plaatsvond in Duitsland , maar in Kongo Vrijstaat ...
Ik zie de meerwaarde niet in het vergelijken van de ene genocide met de andere.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 18:06:28 #25
pi_19732969
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:58 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

die LATER zijn vrijgegeven , dus wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is , ben ten 1ste benieuwd welk kamp die man gezeten heeft , in sommige kampen had hij maar 15 min. geleefd omdat een blinde jood meteen naar de gaskamer werd verwezen , en misschien wilde israel zich niet al te groot opwerpen , vind het een raar verhaal
Eerder integendeel , de Israelische geheime dienst heeft altijd het prestige van de arrestatie van Eichmann gebruikt als om aan te tonen hoe goed hun naziopsporingsdienst 'die men toen al lang wilde opdoeken) nog altijd functioneerde ...
't feit dat ze hem niet zelf gevonden hebben (zoals later bleek) is feitelijk een grote blamage voor die dienst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')