Zo'n gewone man was het dus niet anders ging ie niet bij de SS en zou ie zich niet persoonlijk bezig houden met wreedheden tegen de jodenquote:Deze man is naar mijn mening een brave huisvader die niets anders dan gehoorzaam zijn aan zijn meerdere. Vreemd dat iemand die zo veel levens op zijn naam heeft een gewone man blijkt te zijn iemand die nooit een echte anti semitist is geweest.
![]()
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:59 schreef machiavezistme het volgende:
.....Vanaf 1942 hield Adolf Eichmann zich voornamelijk bezig met de deportatie en de systematische vernietiging van joden. In de laatste oorlogsjaren maakte Adolf Eichmann zich persoonlijk aan talloze wreedheden tegen joden schuldig.
mmm, een gewone man? Dan vraag ik me af wat jij een ongewone man zou vinden....quote:Deze man is naar mijn mening een brave huisvader die niets anders dan gehoorzaam zijn aan zijn meerdere. Vreemd dat iemand die zo veel levens op zijn naam heeft een gewone man blijkt te zijn iemand die nooit een echte anti semitist is geweest.
![]()
volgens mij deed ie toch voornamelijk de transporten? (administratie)quote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:10 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Zo'n gewone man was het dus niet anders ging ie niet bij de SS en zou ie zich niet persoonlijk bezig houden met wreedheden tegen de joden
En waarom is ie geen echte antisemitist geweest?!
Hij was een van de grootste die zich echt aan massale jodenvervolging schuldig maakte! Persoonlijk nog wel
Ben het niet met je eens![]()
En dat maakt het juist zo eng. Want zoals Eichmann waren er dus veel meer. Ook Nederlanders die maar gewoon dachten hun werk te doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:59 schreef machiavezistme het volgende:
Deze man is naar mijn mening een brave huisvader die niets anders dan gehoorzaam zijn aan zijn meerdere. Vreemd dat iemand die zo veel levens op zijn naam heeft een gewone man blijkt te zijn iemand die nooit een echte anti semitist is geweest.
![]()
Nooit een echte anti-semiet geweest? Allemachtig. Deze 'man' was één van de meesterbreinen achter de dood van zes miljoen Joden en nog eens een paar miljoen andere 'untermenschen'. Deze lafaard ontwierp achter zijn veilige bureau de gaskamers, het dodelijke aspect van de 'Final Solution' - totale vernietiging van de Joden. En in 1944 joeg hij nog eens persoonlijk de overgebleven Joden in Hongarije over de kling. Slechts gehoorzaam aan zijn meerderen? Schei toch uit met die 'befehl ist befehl' onzin. Volgens eigen zeggen had hij 'niks persoonlijks' tegen de Joden, maar deze man verdiende zijn dood aan het uiteinde van een Joods touw.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:59 schreef machiavezistme het volgende:
Eichmann, Adolf
1906-1962
Duitse oorlogsmisdadiger
Deze man is naar mijn mening een brave huisvader die niets anders dan gehoorzaam zijn aan zijn meerdere. Vreemd dat iemand die zo veel levens op zijn naam heeft een gewone man blijkt te zijn iemand die nooit een echte anti semitist is geweest.
Die man is een misdadiger, daar doe je niks aan af. Als dit een discussie wordt kan het topic beter gesloten worden. Dan kunnen we net zo goed gaan bespreken dat Hitler ook niet zo fout was als men denkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:59 schreef machiavezistme het volgende:
![]()
Dat is wel heel erg toeval dan zeg , aangezien Eichmann maar een paar keer in een concentratiekanp geweest in al die tijdquote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens , pikant detail , Eichmann werd in Argentinie eigenlijk niet opgespoord door de Israelische geheimde dienst , maar werd aan zijn stem herkent door een blinde jood die hem ooit tijdens de oorlog in een van de concentratiekampen ontmoet had ...
Eichmann was geen beest, geen koele moordenaar zoals zoveel anderen daar in het nazi-regime , zelfs geen jodenhater, Eichmann is hét voorbeeld van een typische bureaucraat. Hadden ze hem schapen doen vermoorden of deporteren hij had net hetzelfde gedaan. En dat is net zijn drama, die man heeft nooit onder ogen gezien dat hij met mensen bezig was ...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:45 schreef The-Chosen1 het volgende:
het was zo'n brave huisvader dat toen er een trein vol joden niet kon rijden en een daglater pas kon gaan , Eichmann uit zijn vel barste omdat nu zijn boekhouding niet meer klopten en hij een paar cijfers moest veranderen , en over het lot wat die duizenden joden stond te wachten interreseerde hij zich niet![]()
Het is weldegelijk zo, dat bleek uit archieven van de Israelische geheime dienst die later vrijgegeven zijn. Hij werd aangegeven bij die geheime dienst door de dochter van een blinde Jood van Argentijnse afkomst die na de oorlog terug was gekeerd naar zijn familie in Argentinie, die beweerde dat hij op een terras op een café zijn stem had herkent.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:49 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg toeval dan zeg , aangezien Eichmann maar een paar keer in een concentratiekanp geweest in al die tijd
dat jij schapen met mensen gaat vergeklijken zegt wel veel over jou denkwijze maar goed , hij heeft nooit onder ogen gezien dat hij met mensen bezig wasquote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eichmann was geen beest, geen koele moordenaar zoals zoveel anderen daar in het nazi-regime , zelfs geen jodenhater, Eichmann is hét voorbeeld van een typische bureaucraat. Hadden ze hem schapen doen vermoorden of deporteren hij had net hetzelfde gedaan. En dat is net zijn drama, die man heeft nooit onder ogen gezien dat hij met mensen bezig was ...
Overigens, zo vreemd is het ook niet dat velen in Nazi-duitsland niet onder ogen zagen dat men mensen vermoordde , je mag de indrukwekkende brainwash-propaganda machine niet vergeten hé, men brainwashte daar gewoon de bevolking zodat ze op den duur gewoon geloofden dat de Joden niks meer dan "beesten" waren.
(overigens hoefde men in Nazi-duitsland niet eens veel moeite te doen om de Joden als zondebok van alle kwaad te maken , gezien hun bedenkelijke rol die ze speelden in de Weimarrepubliek voor de oorlog)
die LATER zijn vrijgegeven , dus wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is , ben ten 1ste benieuwd welk kamp die man gezeten heeft , in sommige kampen had hij maar 15 min. geleefd omdat een blinde jood meteen naar de gaskamer werd verwezen , en misschien wilde israel zich niet al te groot opwerpen , vind het een raar verhaalquote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het is weldegelijk zo, dat bleek uit archieven van de Israelische geheime dienst die later vrijgegeven zijn. Hij werd aangegeven bij die geheime dienst door de dochter van een blinde Jood van Argentijnse afkomst die na de oorlog terug was gekeerd naar zijn familie in Argentinie, die beweerde dat hij op een terras op een café zijn stem had herkent.
Ik ga geen schapen met mensen vergelijken, maar dat is wel de denkwijze van een bureaucraat als Eichmann.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:55 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
dat jij schapen met mensen gaat vergeklijken zegt wel veel over jou denkwijze maar goed , hij heeft nooit onder ogen gezien dat hij met mensen bezig waswaar heb jij het over zeg , toch vaker discovery kijken als ik jou was , er zijn videobeelden uitgezonden waar hij vrolijk langs het hek loopt achter himler . en dat brainwash verhaal , die films etc, dat die werden uitgezonden is opzich niet gevaarlijk , het word pas gevaarlijk wanneer mensen het daadwerkelijk gaan doen , kijk eens naar de film " Der Eeuwige Jude ' waar joden als ratten worden bestempelt , daar lache wij nu toch om , de mensen lachten daar toen ook om totdat de buurman etc. het begon te geloven ja DAN moet het wel echt zo zijn , kijk dan is het gevaarlijk
Ik heb veel brieven gelezen, geschreven door Duitse soldaten. Ze zijn hard bedrogen. Je moet het niet vanuit Duits oogpunt bekijken, maar nog sterker. Vanuit Pruissisch, Keizertijd oogpunt.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ga geen schapen met mensen vergelijken, maar dat is wel de denkwijze van een bureaucraat als Eichmann.
Maar om dat te begrijpen moet je je eigenlijk eens gaan verdiepen in de geschiedenis van Nazi-Duitsland vanuit gewoon Duits oogpunt , iets wat je zelden gaat terugvinden.
Ik zie de meerwaarde niet in het vergelijken van de ene genocide met de andere.quote:Ik bedoel maar, iedereen maakt zich druk omdat in Nazi-Duitsland de joden als waren ze dieren werden gedeporteerd en afgemaakt. Maar nog geen 25 jaar daarvoor deden de zogenaamde "beschaafde" landen als Belgie, Engeland, ... grotendeels krak hetzelfde in hun kolonies met de autochtone bevolking daar hé.
Er zijn niet voor niks geschiedschrijvers die spreken dat de grootste genocide van de "moderne tijd" niet plaatsvond in Duitsland , maar in Kongo Vrijstaat ...
Eerder integendeel , de Israelische geheime dienst heeft altijd het prestige van de arrestatie van Eichmann gebruikt als om aan te tonen hoe goed hun naziopsporingsdienst 'die men toen al lang wilde opdoeken) nog altijd functioneerde ...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:58 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
die LATER zijn vrijgegeven , dus wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is , ben ten 1ste benieuwd welk kamp die man gezeten heeft , in sommige kampen had hij maar 15 min. geleefd omdat een blinde jood meteen naar de gaskamer werd verwezen , en misschien wilde israel zich niet al te groot opwerpen , vind het een raar verhaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |