Technical Specsquote:Sony also confirmed the PlayStation 3 will use Blu-ray discs as its media format. The discs can hold up to six times as much data as current-generation DVDs.
It will also support CR-ROM, CD-RW, DVD, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R formats It will also sport a slot for a detachable 2.5-inch HDD, somewhat similar the Xbox 360's.
De Controllerquote:The PlayStation 3 will also sport some hefty multimedia features, such as video chat, Internet access, digital photo viewing, and digital audio and video. Speaking of video, Sony Computer Entertainment's Chief Technical Officer Masa Chatani was on hand to show off the PS3's panoramic video functions. Since the console has two HD outputs, it is can be hooked up to two side-by-side HDTVs to projecting video in a 32:9 extra-widescreen format (think Cinemascope in your living room). Like a gigantic version of the Nitnendo DS, the dual digital outputs also allow for an extended game display, with the action on one screen and either game information or video chat on the second.
Eye Toy 2quote:Out of the box, the PS3 will have the capability to support seven Bluetooth controllers, which can be used for nearly 24 hours before they require charging. It will also have six USB slots for peripherals: four up front and two in the back. As rumored, it will also have Wi-Fi connectivity to the PSP, which can be used as a remote screen and/or controller.
Untitled Shooter#1quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:49 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Die screens van die anime-wijven hierboven (met die dude met headset op TV's) is van een game genaamd PYEdentify dat gebruik maakt van de nieuwe wireless HD-eyetoy, en voicerecognition. Een hele hoge sensitieve hi-res webcam, zonder kabel, zou wel eens een heel grote invloed kunnen krijgen qua game-controls in veel games.
De nieuwe BetaMaxquote:
Wat issie groot zeg,quote:
*verwacht toestroom van vrouwen die op die woorden hebben gezochtquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:20 schreef Roi het volgende:
Groot, zwart en geil !
Nieuwe doelgroepquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:23 schreef Houniet het volgende:
chang3 is wel een beetje breezah
nee dat is h4x0rzquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:23 schreef Houniet het volgende:
chang3 is wel een beetje breezah
Gefixedquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:27 schreef MMaRsu het volgende:
Moet je de vorige OP hebben Daggla?
Ik wou 20 minuten geleden net hetzelfde posten over dat het een Spider-Man style had maar ik was bang dat ik raar gevonden zou worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:40 schreef peristilius het volgende:
Dat nieuwe playstation lettertype doet me aan de spiderman films denken.
Die komt toch nog uit voor deze generatie? In ieder geval op de Xbox wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:53 schreef AMD64 het volgende:
Ik neem aan dat Burnout 4 ook hierop komt?
Dankje, heb er vannacht hard aan gewerktquote:
haha echt niet dusquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Aan de hand van de screens die ik tot nu toe gezien heb zou ik zeggen dat de Xbox 360 het wint qua graphics.
Op hoeveel minuten zit het eyetoy verhaaltje ? Dat wil ik erg graag zien nml maar bijna 2 uur aan materiaal doorkijken heb ik geen zin.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:12 schreef Thief het volgende:
Voor de mensen die de presentatie hebben gemist
http://www.bogmon.com/news/133/ARTICLE/1252/2006-05-17.html
Kan je ook alle filmpjes zien die getoond werden!
Killzone en die race spel.. oeh![]()
Ik denk dat je pas echt kan vergelijken zodra er ingame shots komen, dit zijn voornamelijk techdemo's.quote:
ongeveer 1 minuut. maar je kan gewoon skippenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:14 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Op hoeveel minuten zit het eyetoy verhaaltje ? Dat wil ik erg graag zien nml maar bijna 2 uur aan materiaal doorkijken heb ik geen zin.
zijn geen techdemo's zoals je zag,quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk dat je pas echt kan vergelijken zodra er ingame shots komen, dit zijn voornamelijk techdemo's.
Op 1 minuut zit een jap het publiek op te vrolijken....quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:15 schreef Thief het volgende:
[..]
ongeveer 1 minuut. maar je kan gewoon skippen
oh ik dacht hoelang het duurde..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:16 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Op 1 minuut zit een jap het publiek op te vrolijken....
Realtime is niet ingame.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:15 schreef Thief het volgende:
[..]
zijn geen techdemo's zoals je zag,
zei die gast in de persconfrence dat het realtime beelden waren.
ja maar ze zijn dus niet opgepoets ofzo.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Realtime is niet ingame.
Ik denk dat ie bedoelde dat de techdemo realtime loopt. (geen fmv dus)
Nee, niet dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:29 schreef Thief het volgende:
[..]
ja maar ze zijn dus niet opgepoets ofzo.
ze kunnen het net zo goed aan het spelen zijn als je snap wat ik bedoel.
Grootte is niet belangrijk (bij consoles danquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat de Sony-minded mensen hier vinden van het formaat.
Ik bedoel, bij de release van de XBOX werd er nogal gekscherend gedaan over het formaat vanuit de Sony en Nintendo hoek, maar de ps3 is dus net zo groot. Misschien zelfs groter.
Ik heb daar nog NIEMAND over gehoord.
Mij persoonlijk kan het geen ruk schelen, hij komt toch in een kastje. Maar ik ben gewoon benieuwd wat men (en dan vooral de mensen die de XBOX zo afkraakte) er van vindt.
Haha!quote:
Vind je? Ik dus niet!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:41 schreef UnleashMitch het volgende:
en face it, het design van de PS3 is vele malen beter dan van de Xbox360. Op dat gebied wint Sony zeker
Je bent alleen een debiel als je een console koopt om het design. Maar het is wel iets waar fanboys mee kunnen dwepen uiteraard.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:41 schreef UnleashMitch het volgende:
en face it, het design van de PS3 is vele malen beter dan van de Xbox360. Op dat gebied wint Sony zeker
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:40 schreef peristilius het volgende:
Dat nieuwe playstation lettertype doet me aan de spiderman films denken.
Hehe... die opmerking wilde ik ook al plaatsen! Maar jullie waren me voor!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik wou 20 minuten geleden net hetzelfde posten over dat het een Spider-Man style had maar ik was bang dat ik raar gevonden zou worden.![]()
Het ging om het statement dat men niet valt over het formaat van de PS3, dat heeft naar mijn mening te maken met het uiterlijk. Het ziet er zo gelikt uit dat formaat niet meer zoveel uitmaakt, iets wat bij de Xbox wel anders was.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je bent alleen een debiel als je een console koopt om het design. Maar het is wel iets waar fanboys mee kunnen dwepen uiteraard.
Realtime = ingame gerenderd, je zou er omheen kunnen lopen, wat ie later dus ook deed...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Realtime is niet ingame.
Ik denk dat ie bedoelde dat de techdemo realtime loopt. (geen fmv dus)
Dat begrijp ik, maar het was niet ingame.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Realtime = ingame gerenderd, je zou er omheen kunnen lopen, wat ie later dus ook deed...
Doe mij maar een MGS4 pack danquote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:14 schreef Slasher het volgende:
Nieuwe GTA wordt zeker PS3 only? Als ze die samen in een pakket gooien wordt het echt een mega seller....ik ga hem dan zeker kopen!
Geen idee, hopelijk niet, er is geen contract meer tussen Rockstar en Sony, dus hij zal wellicht direct op de X360 uitkomen ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:14 schreef Slasher het volgende:
Nieuwe GTA wordt zeker PS3 only?
P-Style had het over verbindingen met meerdere PS3's m.b.t. meer kracht zoals bij het gebruik van meerdere monitoren bij GT4. Maargoed, deze heeft al 2 HDMI aansluitingen en een normale aansluiting, dus dat zal niet heel erg logisch zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:18 schreef Markster het volgende:
[afbeelding]
Misschien domme vraag maar wat moet je met 3 ethernet aansluitngen ?
Tis maar net wat Sony er voor over heeft om het exclusief te houden en wat Microsoft er voor over heeft. De grootste winnaar is iig Rockstar.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:20 schreef twi het volgende:
Geen idee, hopelijk niet, er is geen contract meer tussen Rockstar en Sony, dus hij zal wellicht direct op de X360 uitkomen ook.
Enig idee wanneer de nieuwe GTA uitkomt?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:29 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Tis maar net wat Sony er voor over heeft om het exclusief te houden en wat Microsoft er voor over heeft. De grootste winnaar is iig Rockstar.
Al schiet je me lek, wat ik wel weet is dat GTA best wel weer PS3 exlusive kan worden. Dat is maar net wie de beste voorwaarden aanbiedt.quote:
Let niet op de Powerpoint presentatie met spelfouten en slecht gepositioneerde plaatjes en tekstjesquote:
Haha, ach daar let ik neit zo op, het zijn tenslotte japannersquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:01 schreef twi het volgende:
[..]
Let niet op de Powerpoint presentatie met spelfouten en slecht gepositioneerde plaatjes en tekstjes
Mooie ondertitelquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:00 schreef Jebus het volgende:
Ik heb nu alle 3 de persconferenties gezien, en ik heb besloten
Ergens in de lente 2006. Dacht ik, zoniet, dan importeer ik hem, deze moet ik gewoon zo snel mogelijk hebbenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:15 schreef Omkron het volgende:
Beter meer sparen.. dan te weinig.. zeg maar..
Heb je nog wat geld over voor een mods of spellen.. wanneer is de release datum in EU..?
Ik denk een spel als gta-san andreas wel.. soms had ik witte velden tijdens het rijden door de stad..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:17 schreef Markster het volgende:
Vraagje, gaat deze ps2 verbeteren, net zoals de ps2 dat met psx games (heel minimaal) kon doen ?
Dat zou wel dope zijn.
probeer het eens op tweakers.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:18 schreef Markster het volgende:
[afbeelding]
Misschien domme vraag maar wat moet je met 3 ethernet aansluitngen ?
zo, dat klinkt betrouwbaarquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:17 schreef knater het volgende:
http://www.theinquirer.net/?article=23285
IBM's Cell chip hype is total junk
Al is the inquirer niet de meest betrouwbare, er zit wel een deel van waarheid achter.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:35 schreef Jebus het volgende:
[..]
zo, dat klinkt betrouwbaar
En we hebben gezien wat voor junk het is
Dalijk is er gezeik met regiocodes, allemaal leuk een aardig maar als ik dan toch een PS3 heb die ik niet meer om kan bouwen (ja shoot mequote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:17 schreef Markster het volgende:
[..]
Ergens in de lente 2006. Dacht ik, zoniet, dan importeer ik hem, deze moet ik gewoon zo snel mogelijk hebben
Vraagje, gaat deze ps2 verbeteren, net zoals de ps2 dat met psx games (heel minimaal) kon doen ?
Dat zou wel dope zijn.
Inderdaad, maar ik vond het badeendjesbad ook wel heel erg intressant !quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:43 schreef Chocobo het volgende:
Meest onder de indruk van de London movie en de Killzone movie. Wat een kracht !
Deden ze toch ook met de PS2? Dat hoort er gewoon bij...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:49 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het voornamelijk de grafische kaart waar de FLOPS uitgepompt worden. Enigszins onterecht trouwens, maar je kon van te voren wel verwachten dat Sony gewoon aan het patsen was met getallen terwijl ze dat nooit functioneel waar kunnen maken.
Gelukkig doet Microsoft dat niet?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:49 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het voornamelijk de grafische kaart waar de FLOPS uitgepompt worden. Enigszins onterecht trouwens, maar je kon van te voren wel verwachten dat Sony gewoon aan het patsen was met getallen terwijl ze dat nooit functioneel waar kunnen maken.
Tuurlijk... en graphics zijn het belangrijkste onderdeel van gamen...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:52 schreef Markster het volgende:
[..]
Gelukkig doet Microsoft dat niet?
EN intel
EN apple
EN Amd
etc etc etc
Koop lekker een nintendoquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:55 schreef Markster het volgende:
Eigenlij kweet ik niet eens of zulke realistische graphics wel zo leuk zijn. Het zijn helemaal geen spelletjes meer op deze manier
Ik vind realistische graphics wel mooi... helaas blijft de animatie vaak nog achter bij zulke realistische games, waardoor het realistische element weer verloren gaat...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:55 schreef Markster het volgende:
Eigenlij kweet ik niet eens of zulke realistische graphics wel zo leuk zijn. Het zijn helemaal geen spelletjes meer op deze manier
Wees blij dat ie backward compatible is.. kun je de vice c64 emulator + spellen en je PS3 draaien..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:55 schreef Markster het volgende:
Er was toch toen ook zo'n gast van sony die beweerde dat ze hiermee de PC jaaaaaaaaaaaaren lang voor zouden blijven op het gebied van graphics?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Deden ze toch ook met de PS2? Dat hoort er gewoon bij...
Hoe tel jij qua generaties????quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:20 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ga duidelijk voor de PS3. Ik ben een aantal jaar wat minder geinteresseerd geweest in games, waardoor ik eerlijk gezegd de tweede generatie heb overgeslagen (ben wel van plan om toch voor dat kleine jaartje nog even een PS2 aan te gaan schaffen), maar jezus christ wat is dat ding sexy!
Alleen die controller, wat een onding
Maar goed, zullen wel snel third party units komen.
Naja opzich, een ps2 uit 1999 draait wel MGS3, en pc's uit die tijd echt nog niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er was toch toen ook zo'n gast van sony die beweerde dat ze hiermee de PC jaaaaaaaaaaaaren lang voor zouden blijven op het gebied van graphics?![]()
Bekeken uit mijn gezichtspunt, dus iemand van de Playstation-generatiequote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hoe tel jij qua generaties????
zo blijkbaar hoor je ook bij die kudde. als je athene heb gespeeld.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:55 schreef HomerJ het volgende:
Jah, Sony richte zich vooral op Casual gamers met de PS2. Dus vooral de gamers die geen reviews leesde, maar gewoon wat ze op TV zagen of in de winkel. Mooi voorbeeld Athene 2004. Verkocht enorm goed maar 1 van de slechste spellen die ik ooit had gespeeld. Sony stopt teveel in marketing i.p.v. kwaliteit van Games.
lol, als 1 iemand goed in marketing is, dan is het microsoft wel hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:55 schreef HomerJ het volgende:
Jah, Sony richte zich vooral op Casual gamers met de PS2. Dus vooral de gamers die geen reviews leesde, maar gewoon wat ze op TV zagen of in de winkel. Mooi voorbeeld Athene 2004. Verkocht enorm goed maar 1 van de slechste spellen die ik ooit had gespeeld. Sony stopt teveel in marketing i.p.v. kwaliteit van Games.
Je wou zeggen dat de playstation voor de die-hard gamer is?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:52 schreef Markster het volgende:
Casual ?
Logisch? Feitelijk onjuist zul je bedoelen... of was er voor de PSX helemaal niets?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:48 schreef Rock-shocker het volgende:
Bekeken uit mijn gezichtspunt, dus iemand van de Playstation-generatie
PSX
PS2
PS3
Vind ik best logisch eigenlijk...
Juist niet, de PS 2 -bezitters bestaan bijna alleen uit Casual Gamers, vraag ook maar is mensen die niet veel games spelen welke console zij kennen, wedden dat 80% Playstation zegt?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat de playstation voor de die-hard gamer is?![]()
Daarom is hij jusit zo dope, tenmisnte niet alleen maar van die knullige nerds die 24/7 achter hun consoletje zitten te halo'en.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:11 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Juist niet, de PS 2 -bezitters bestaan bijna alleen uit Casual Gamers, vraag ook maar is mensen die niet veel games spelen welke console zij kennen, wedden dat 80% Playstation zegt?
Nee, ik vroeg me alleen af wat ie er mee bedoelde.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat de playstation voor de die-hard gamer is?![]()
Het trieste is is dat je dat waarschijnlijk ook echt zo vindtquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:14 schreef Markster het volgende:
Stoere mensen nemen een ps2, nerds een Xbox, kinderen een Nintendo
Niet in grote matequote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:18 schreef Roi het volgende:
[..]
Het trieste is is dat je dat waarschijnlijk ook echt zo vindt
En de bolle vorm van de PS3 past weer perfect in de concave vorm van de XBoxquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:20 schreef Hellrazor het volgende:
zwarte ps3 zou mooi naast mijn revolution passen![]()
Bij Sony was er inderdaad niets voorquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:09 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Logisch? Feitelijk onjuist zul je bedoelen... of was er voor de PSX helemaal niets?
Redelijk tevreden...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:22 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Bij Sony was er inderdaad niets voor![]()
En okay, mijn allereerste console was een Gameboy.
Nu tevreden?
Stapelen!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:21 schreef H.Flick het volgende:
[..]
En de bolle vorm van de PS3 past weer perfect in de concave vorm van de XBox.
Mooi. Mja ik zal eerlijk zijn: gezien de hele onwtikkeling van de console-wereld klopt er niet zoveel van mijn verhaal. Maar voor Sony klopt het wel. En dat bedoelde ik gewoonquote:
Het is wel beter zo denk ik. Dan heb je ook geen last van stof in het ding zelf.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:32 schreef Markster het volgende:
De Cell kan passief gekoeld worden las ik ergens, hoe ze de GPU koelen is mij ook wel een raadsel.
Zowiezo lijkt me het niet verstandig om alles passief te koelen, al zou het wel erg ideaal zijn
Dat is abslotuut waar, daarbij kan het ding dan bijna volledig stil zijn (op de dvdspeler na)quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:36 schreef Sjoeckx het volgende:
[..]
Het is wel beter zo denk ik. Dan heb je ook geen las van stof in het ding zelf.
Dreamcast is diehardquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:38 schreef Jebus het volgende:
Wat is een diehard gamer dan? Ik vind alle consoles hetzelfde hoor, op allemaal heb je moeilijke spellen. De ps2 heeft gewoon VEEL spellen, waaronder dus ook veel casual shit. Waarom is een xbox/cube meer voor de de diehard gamer? Ik bedoel: Gradius 5, Rtype final, Guilty Gear X, DMC3, frequency. zijn echt wel diehard hoor. En met ICO, REZ, shadow of the collossos, vib ribbon (psx) zijn de art-games ook goed vertegenwoordigt. Niet diehard my ass. Of ik snap het niet.
Het is ook een beetje onzin, maar op 1 punt heeft ie wel gelijk, iemand die niet zoveel gamed, koopt meestal een ps2, en geen gamecube og xbox. Dat zie ik in mijn directe omgeving ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:38 schreef Jebus het volgende:
Wat is een diehard gamer dan? Ik vind alle consoles hetzelfde hoor, op allemaal heb je moeilijke spellen. De ps2 heeft gewoon VEEL spellen, waaronder dus ook veel casual shit. Waarom is een xbox/cube meer voor de de diehard gamer? Ik bedoel: Gradius 5, Rtype final, Guilty Gear X, DMC3, frequency. zijn echt wel diehard hoor. En met ICO, REZ, shadow of the collossos, vib ribbon (psx) zijn de art-games ook goed vertegenwoordigt. Niet diehard my ass. Of ik snap het niet.
ik playstationquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:40 schreef Markster het volgende:
Ik noem het al geen eens gamen meer, maar playstationen
Das grappig, in mijn omgeving kopen juist de meeste mensen nu een xbox omdat het mooier is, en je hem makkelijk kunt ombouwen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:40 schreef Markster het volgende:
[..]
Het is ook een beetje onzin, maar op 1 punt heeft ie wel gelijk, iemand die niet zoveel gamed, koopt meestal een ps2, en geen gamecube og xbox. Dat zie ik in mijn directe omgeving ook.
Passief koelen lijkt me alleen kunnen als deze uitstaat. Het zou namelijk een enorme revolutie zijn op tech gebied als ze een processor met 7 cores passief kunnen koelen als ze al bij de triple core van de xbox 360 standaard waterkoeling nodig hebben. (Andere procs van bijv Intel hebben ook de nodige koeling nodig en dat zijn gewoon single core procs)quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:32 schreef Markster het volgende:
De Cell kan passief gekoeld worden las ik ergens, hoe ze de GPU koelen is mij ook wel een raadsel.
Zowiezo lijkt me het niet verstandig om alles passief te koelen, al zou het wel erg ideaal zijn
Ach ja... imago's... general perception may be hazardous to salesquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:44 schreef Jebus het volgende:
[..]
Das grappig, in mijn omgeving kopen juist de meeste mensen nu een xbox omdat het mooier is, en je hem makkelijk kunt ombouwen.
Ik snap de redenatie wel, maar het is zo net alsof de diehard gamer niet aan zijn trekken zou kunnen komen op de ps2 en dat vind ik onzin.
Tja het is een raadsel. Maar op het plaatje van de ps3 staat ook 'Design and specifications are subject to change without notice.' Misschien wordt het nog veranderd.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:44 schreef Tain het volgende:
[..]
Passief koelen lijkt me alleen kunnen als deze uitstaat. Het zou namelijk een enorme revolutie zijn op tech gebied als ze een processor met 7 cores passief kunnen koelen als ze al bij de triple core van de xbox 360 standaard waterkoeling nodig hebben. (Andere procs van bijv Intel hebben ook de nodige koeling nodig en dat zijn gewoon single core procs)
toevalquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:48 schreef HyPe het volgende:
Waarom lijkt die playstation 3 logo zo op het logo van de spiderman films?
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:14 schreef Markster het volgende:
Ik dacht dat ik een plaatje had gezien van de PS3, met aan de bovenkant een roostertje voor de ventilatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:31 schreef Sjoeckx het volgende:
Ik vind het wel raar dat er geen fan of iets van cooling zit in de ps3, of hij is heel erg goed verstopt.
Of zeg ik nu iets heel geks? Bij een apparaat waar zulke graphics uitkomen heb je toch een monstercooler nodig?
Anders ben je even volkomen kansloosquote:Op woensdag 18 mei 2005 00:15 schreef CecilBDemented het volgende:
heil sony
en heil guerila met hun kill zone 2 de bomb van de e3
ik ga voor de ps3
oja en de revolution vind ik dom
is gewoon een gecasemode cdrom speler
of een luxe iomega zipdrive dom ding dus
xbox vind ik het lelijkst
ps3 here i come
Net een slechte Marktplaats advertentiequote:Op woensdag 18 mei 2005 00:15 schreef CecilBDemented het volgende:
heil sony
en heil guerila met hun kill zone 2 de bomb van de e3
ik ga voor de ps3
oja en de revolution vind ik dom
is gewoon een gecasemode cdrom speler
of een luxe iomega zipdrive dom ding dus
xbox vind ik het lelijkst
ps3 here i come
Media geeft alleen lof aan de Sony presentatie.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:34 schreef Sakie het volgende:
Klopt het dat (bijna) iedereen de ps3 presentatie (met afstand) het mooist vond?
Ik wel iig, damn die beelden, het uiterlijk, en de games![]()
Pagina 1 of 2 van het vorige topic, zoek zelf maarquote:Op woensdag 18 mei 2005 00:37 schreef Ker_Plunk het volgende:
Heeft iemand werkende links met Killzone, Motor-nogwat filmpjes?
Vond alleen maar werkende streams op die site, naja, thxquote:Op woensdag 18 mei 2005 00:41 schreef NvM het volgende:
[..]
Pagina 1 of 2 van het vorige topic, zoek zelf maar![]()
EDIT kheb em:
http://www.gamespot.com/e3/e3movies.html
Mooie avatarquote:Op woensdag 18 mei 2005 00:41 schreef NvM het volgende:
[..]
EDIT kheb em:
Hij is wel mooi!quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:41 schreef NvM het volgende:
[..]
EDIT kheb em:
Omg dat is echt te triest voor woordenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:14 schreef Markster het volgende:
http://jwhdavison.1up.com/quote:I ran into an old friend from the UK when we were leaving, and it turns out he's now working on Killzone at SCEE. When I asked him how "real" the video we'd just seen was, his response was "just about all of it."
Hé... dat is een interessante foto! Dat "gaatje" lijkt wel een beetje op een mini-USB aansluiting! Het zou wel mooi zijn als je'm ook gewoon via een USB-kabel op je PS3 kunt aansluiten als je geen zin hebt in dat draadloze (batterijenquote:Op woensdag 18 mei 2005 02:31 schreef PandorasBox het volgende:
[afbeelding]
De achterkant. Geen triggers...jammer.
Ja... oké, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 18 mei 2005 03:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
De controllers bevatten accu's, geen batterijen.
Klinkt goed! Dan laat ik die kabel er lekker inzitten! Zou die accu ook te verwijderen zijn?quote:De manier om ze op te laden is simpelweg ff de USB kabels in de PS3 te pluggen, waarna ze weer opgeladen worden voor 50 plus speeluur o.i.d. Vandaar die opening. Althans, zo heb ik het gelezen van de info. Vanuit die optiek is het ongetwijfeld ook mogelijk die kabel eraan te laten en rechtsreeks met wire te gamen, als je echt gehecht bent aan je kabel.
Nou ja... eigenlijk is er ook helemaal niks mis met wireless gamen, alleen het idee dat de accu's extra gewicht met zich mee brengen, op kunnen raken en wireless controllers duurder zullen zijn, plùs het feit dat ik totaal geen last heb van een draadje maakt mij een beetje sceptisch over wireless controllers. Ik vind het een beetje "onnodig". Maarja... het is de trend van next-gen consoles (net als WiFi support, het verticaal kunnen plaatsen, backwards-compatibiliteit en HD-graphics...)quote:Op woensdag 18 mei 2005 03:30 schreef Edenoniphobic het volgende:
Geen idee. Snap ook niet wat er mis is met wireless gamen en af en toe als je finished bent je controller weer bij te laden. Maar goed, ieder zijn ding. Snap ook al die gasten niet die klagen over het design, ik vind alles super strak en sci-fi uitzien.
Ga daar maar niet vanuit... Ik bedoel, je zult 'm er wel in kunnen steken, maar je zult 'm niet kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 03:45 schreef piet_pelle het volgende:
Maar ja, ik hoop er nog steeds op dat er een x360 joypad in de usb poort gestoken kan worden.
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op woensdag 18 mei 2005 03:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ga daar maar niet vanuit... Ik bedoel, je zult 'm er wel in kunnen steken, maar je zult 'm niet kunnen gebruiken.
Hehe... Ik was toen aan het slapen. Erg hè?quote:Op woensdag 18 mei 2005 03:56 schreef piet_pelle het volgende:
Waar was jij trouwens tijdens de pers conferenties? We misten je.
Schandequote:Op woensdag 18 mei 2005 04:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hehe... Ik was toen aan het slapen. Erg hè?
quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:15 schreef Strolie75 het volgende:
Filmpje van Killzone is trouwens geen realtime, maar gewoon CG render.
Proef ik daar wat sarcasme piemel?quote:
En de console leek me toch krachtig genoeg om goedkope trukjes overbodig te maken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Whehehe, ja.
Dit riekt naar ps2 praktijken..
Dat is ie ook wel, daar ben ik zeker van. Maar dit is gewoon om iedereen op te geilen. En het werkt ook nog. Zelfs bij mij.quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
En de console leek me toch krachtig genoeg om goedkope trukjes overbodig te maken.
Bewijs ? Ik lees net op het inet tegenovergestelde berichten van mensen die betrokken zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:15 schreef Strolie75 het volgende:
Filmpje van Killzone is trouwens geen realtime, maar gewoon CG render.
De hele presentatie was realtime hoor. Ze bestuurde het zelfs met de controller. Ook de presentatie met de badeentjes incl de eyetoy, was geweldig, en volledig realtime. Met die glazen! Mijn hemel, er staat een mooie playstation-toekomst te wachtenquote:Op woensdag 18 mei 2005 08:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat is ie ook wel, daar ben ik zeker van. Maar dit is gewoon om iedereen op te geilen. En het werkt ook nog. Zelfs bij mij..
Maar het duurt nog wel even voor ze zulke ingame graphics kunnen realiseren, me dunkt.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:30 schreef Edenoniphobic het volgende:
Bewijs ? Ik lees net op het inet tegenovergestelde berichten van mensen die betrokken zijn.
quote:Ok here's a list of reasons why the killzone trailer is obviously fmv.
There is not a single gfx artifact on the screen at any time in the whole demo. There are no clipping errors, everything sorts perfectly. All this on unfinished hardware and libraries. This will be an opengl renderer as well, something Guerilla haven't used on Killzone1 or Shellshock.
The camera movement is silky smooth, as if it is on a spline rather than being controlled. This is definitely not being controlled with an analogue stick.
The AI uses a combination of animation or ragdoll and sometimes both! depending on what would have the biggest impact visually for the storyboard.
The 'demo' never drops a frame no matter how much is going on onscreen.
There appears to be almost perfect squad AI and pathfinding.
The so called player seems to predict all events within the demo, looking at things just as they are going to happen.
The player is always perfectly framing the image....it's as if it's directed.
To make this demo run the dev team would of had to:
Write and optimise a fully functional Opengl based PS3 render to support normal map, specular, bump, particles and HDR within 3 months on unfinished hardware and buggy libraries.
Integrate or write at least a Havok 2 level physics engine.
Develop a sophisticated animation system to support the new character render.
Improve their squad AI system to a level beyond anything seen before.
Fix about 5000 bugs on Alpha dev kits.
See what can be achieved by someone like ID software in 4 years. That's the level of work involved here.....
Hier, voor boven je bed.quote:
Ohja, tussen alle flitsende gamebeelden door pakte elke PS3 het goede signaal van dezelfde controller en wist die rare botox chinees alle stukjes spel precies goed uit te spelen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:58 schreef Markster het volgende:
De hele presentatie was realtime hoor. Ze bestuurde het zelfs met de controller.
Killzone?quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:58 schreef Markster het volgende:
Ze bestuurde het zelfs met de controller.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hier, voor boven je bed.
[afbeelding]
Ik vroeg een bron, geen gezever. Ik las vanmorgen dat een journalist een bevriende Guerilla medewerker gesproken heeft en bevestigde dat het realtime was. Ook Mark Rein van Epic bevestigde in een interview ergens dat Sony's franchise (Killzone is van Sony, Guerilla is immers ingelijfd ) op PS3-beta hardware liep.quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:58 schreef Strolie75 het volgende:
[knip] " Hoop onzekere Blaat en speculatie van een bron zonder naam "[/]
Wow. Gaaf!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:13 schreef DinoPK het volgende:
Met afstand de leukste teaser die ik heb gezien:
http://www.gamespot.com/p(...)_demo_ps3_051705.asx
MGS 4 confirmed for PS3, directed by... Hideo.
Je vroeg niet om een bron, je maakte meteen toespelingen dat het van een Xbox-site kwam. Net zoals je nu weer allerlei toespelingen maakt dat het van een “PC-nerd” afkomstig zou zijn. Die info komt van een engels forum waar normaal gesproken goed en inhoudelijk wordt gediscussieerd.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik vroeg een bron, geen gezever. Ik las vanmorgen dat een journalist een bevriende Guerilla medewerker gesproken heeft en bevestigde dat het realtime was. Ook Mark Rein van Epic bevestigde in een interview ergens dat Sony's franchise (Killzone is van Sony, Guerilla is immers ingelijfd ) op PS3-beta hardware liep.
Voorlopig geloof ik die dudes meer dan een of andere ongelovige PC-nerd die jij quote, en die op een forum zit te speculeren omdat zijn duurbetaalde 6800U en overgeklokte dual-core Athlon het niet aan zou kunnen.
Wat ik wel kan geloven is dat het scripted is, en niet A.I. in actie. Maar scripted zijn 99% van de huidige games, een goed scripted spel met zulke gfx, daar zeg ik geen nee tegen.
Je verwart me met Markster, niks gezegd over een Xbox-site. Maar dat het van PC-nerds afkomt die menen er verstand van te hebben, dat is wel duidelijk ja. Hij heeft nog niet eens van scripted events gehoord en meent gelijk dat het A.I. is.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:23 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Je vroeg niet om een bron, je maakte meteen toespelingen dat het van een Xbox-site kwam. Net zoals je nu weer allerlei toespelingen maakt dat het van een “PC-nerd” afkomstig zou zijn. Die info komt van een engels forum waar normaal gesproken goed en inhoudelijk wordt gediscussieerd.
Of hij spreekt zichzelf gruwelijk tegen, of het wil gewoon zeggen dat FFXIII op de PS3 zal verschijnen. Ik vermoed het laatste.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:41 schreef Chocobo het volgende:
Toch FFVII naar PS3![]()
![]()
President of Square Enix, Youichi Wada, was quick to point out that this wasn't a teaser, nor a hint of any intention to do a re-make of Final Fantasy VII, but explained that Final Fantasy titles were indeed guaranteed to come to PS3 one day.
Beide zijn goedquote:Op woensdag 18 mei 2005 09:44 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Of hij spreekt zichzelf gruwelijk tegen, of het wil gewoon zeggen dat FFXIII op de PS3 zal verschijnen. Ik vermoed het laatste.
Nou nee.... hij zegt niet dat er geen FFVII komt.... er is dus een mogelijkheidquote:Op woensdag 18 mei 2005 09:44 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij zegt hier gewoon dat EEN FF-titel naar de PS3 komt, en juist niet FFVII.
FFXIII ofzo dus.
Okay ik zal je dromen niet crushen. Maar ik zet mijn geld op een FF13.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:45 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Nou nee.... hij zegt niet dat er geen FFVII komt.... er is dus een mogelijkheid
Ja ik ook, maar men mag blijven hopen toch !quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:46 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Okay ik zal je dromen niet crushen. Maar ik zet mijn geld op een FF13.
Ofcuz, keep vooral the dreams and hopes alive. Al denk ik dat je met een frisse next-gen FFXIII wel eens gelukkiger zou kunnen zijn dan een remake van iets wat je al beleefd hebt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:47 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar men mag blijven hopen toch !
Goed punt,....quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ofcuz, keep vooral the dreams and hopes alive. Al denk ik dat je met een frisse next-gen FFXIII wel eens gelukkiger zou kunnen zijn dan een remake van iets wat je al beleefd hebt.
Weet je, ik denk het niet. Veranderen ze teveel dan gaat iedereen zeiken dat het FFVII niet meer is, veranderen ze te weinig dan krijg je wel een erg groot verschil tussen gameplay (is wel beetje achterhaald) en graphics. Mensen verwachten toch dat het dezelfde emoties en herinneringen zal oproepen als toen ze voor eerst FFVII speelde. En dat zal nooit lukken, dus er zal altijd teleurstelling zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:47 schreef Chocobo het volgende:
Ja ik ook, maar men mag blijven hopen toch !
Ik las het, beetje boel voorbarig.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:56 schreef Chocobo het volgende:
-knipperdeknipknip-
Vooral het stukje in bold.quote:E3 2005: Killzone 2, War Witnessed
The greatest interactive war ever told, assuming it's real.
by Ivan Sulic
Adblock
May 16, 2005 - This is just too damn good. There's no way, man. There's just no freaking way.
Something this amazing cannot be. It's a physical impossibility. I am incapable of eating the planet Jupiter with a plastic spoon and this game can't be real. It's way, way too awesome for life to handle it. Hell, I don't even think it can be CG. You know what? It probably doesn't even exist! I think we just imagined it, so let's just blindly carry on with our lives, eh? But then again...
If the Killzone 2 video shown at Sony's E3 2005 press conference was made entirely from the in-game engine and does indeed represent the power of PlayStation 3, look the hell out.
It begins with ISA forces rapidly descending down from a pristine sky onto an entrenched Helghast army that has taken hold of a now ruined city. Our eyes sharpened. Our hearts quickened. Our blood tingled. We could hear the battle cries of a thousand brave warriors throughout time ringing in our ears. Any bastard that doesn't lay down and submit when we land is going to die and die damn hard. We're going to fly straight in there and kick the holy hell out of those dirty mutated sons of bitches.
As the clouds whip past and the stabilizing engines of our flying dropship fire to slow our fall, we're hit in the face by a heavy World War II sensation. Much like the battle hardened men who road bravely aboard Higgins Boats were ready to face the worst threat of our time, these fictional boys of the future are about to stride into the jaws of hell and rip the devil's tongue straight out of throat.
And so the oddly helmet-less heroes of the ISA descend through rocket and machine gun rounds, but not all of the boats make it. One gets tagged by a stray missile and careens right into a nearby building, lighting up the world with brilliant streak of burning death and then darkening it with a wretched plume of deep black smoke. The dropship we're focused on does land, however, and our hero loads a grenade shell into his weapon and leaps over the rail to kill the hell out of the enemy.
The scene is chaos.
Good Lord
Heavily scripted action governs progression as the men shoot their way through enemies at all angles. Up and down, people are dying and the landscape becomes littered with corpses, the wounded, the broken, and the shattered remnants of civilization. It's an utterly astonishing site of horror that combines the sharp grit of Saving Private Ryan with the distinct futuristic clarity of one of StarCraft's many stylized CG battles. As the demo rolls on we're treated to flamethrowers, barrages of missiles, vicious death scenes and elaborately laid out firefights. It's amazing, but perhaps a bit too amazing.
Look, we want it to be real. We honestly do. If it is, we'd feel complete -- whole. But we have suspicions we simply cannot shake.
In August of 2004 this editor visited the offices of Guerilla in Amsterdam. There team members admitted that Killzone 2 development was well underway, but that they did not intend to release on PlayStation 3 and that they had, in fact, not even been provided with PS3 development kits at the time. That means that between August of 2004 and May of right now, Guerilla received tools and made a game for a system they knew pretty much nothing about -- a game that is as ridiculously polished as this one, no less. I don't care how fantastic of a developer your company might be, something like that just doesn't happen.
We're inclined to mistrust Killzone 2's gameplay legitimacy even further because of the way the video plays out. No shooter in existence features characters that do exactly the right thing at exactly the right time all the time. It seems as if the entire Killzone 2 showing was like a wish that did not waver, not even once. Then there's the way the control seems suspiciously fast to be done on analog sticks. The circumstantial evidence is just too much to ignore, you know?
All that being said, I cannot in good faith tout Killzone 2 as the best looking game ever because I really don't think it's a real game yet. But it sure is one hell of a CG sequence that, if in anyway happens to be representative of the final product, shows us what next-generation shooting should be like.
We've got the full movie and a few pieces of early art assembled in our media page below. Check those out when you a get a chance and marvel at what great scripting and proper art direction can accomplish for a game.
Dit eerste dikgedrukte stuk is dus onzinnig om daar conclusie's op te trekken. Epic had als 3th party devver pas 2 maandjes de beschikking over de dev-kit, en kon al een uitgebreide demo geven gisteren van iets minder grote omvang. Sony's devvers krijgen altijd eerder devkits en wellicht ook meer tools/hulp/mankracht om te focussen op deze presentatie omdat Epic gericht is op multiplatform, en Sony hun PS3 moet verkopen. Lijkt me logisch dat daar volle mankracht op gezet wordt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ook bij IGN zijn serieuze twijfels..
[..]
Vooral het stukje in bold..
quote:I ran into an old friend from the UK when we were leaving, and it turns out he's now working on Killzone at SCEE. When I asked him how "real" the video we'd just seen was, his response was "just about all of it."
Dit soort praatjes werden ook verkocht met die dansende vrouw van FF voor de release van de ps2.quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
De Editor van 1up.com (gamesite) schreef op zijn site over de E3, en sprak een bekende die nu bij Sony als coder van Killzone werkte :
[..]
Of een undercover-reporter !!! Infiltreren die zooi !!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
Misschien moeten camera-ploegen van het journaal naar Guerilla in A'dam of Sony trekken en dit tot op de bodem uitzoeken.![]()
Jij hebt als Geurilla medewerker vast geen commentaar?quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Of een undercover-reporter !!! Infiltreren die zooi !!!
quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:41 schreef Chocobo het volgende:
Toch FFVII naar PS3![]()
![]()
President of Square Enix, Youichi Wada, was quick to point out that this wasn't a teaser, nor a hint of any intention to do a re-make of Final Fantasy VII, but explained that Final Fantasy titles were indeed guaranteed to come to PS3 one day.
Wel gelachen hoor... zat weer vol humor die trailer. Het is wel op een PS2 engine gedaan, maar ik zie de trailer ook meer als een aankondiging !quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:09 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die trailer van MGS4 inderdaad![]()
Wat hebben die gasten bij Konami toch een gevoel voor animatie
Ik ook. Op de Ps2 ziet alles er zowieso nog fantastisch uit. Sinds MGS3 is mijn respect voor Konami echt gestegenquote:Op woensdag 18 mei 2005 12:12 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Wel gelachen hoor... zat weer vol humor die trailer. Het is wel op een PS2 engine gedaan, maar ik zie de trailer ook meer als een aankondiging !
Okay, there you have it. Alle demo's makkelijk mogelijk volgens deze slimme gewichtige dude uit de scene, zelfs op beta-slome hardware, en sommige puur op de GPU draaiend.quote:E3 2005: Epic Says PS3 Footage Achievable
Vice-President Mark Reign weighs in.
by Jeremy Dunham
May 17, 2005 - In a recent post on the Voodoo Extreme message boards, Epic Games' Vice-President and long-time gamer Mark Reign gave his two cents on the PS3 movies presented at Sony's press conference yesterday in Culver City, California. Here's what he had to say:
In addition to the Sony demos being shown by Phil Harrison, the Epic and EA presentations were the only third party portions actually running on the PS3 in real-time. But most of those movies, which I probably watched three or four during rehearsals for the event, look very achievable and some were probably rendered on the actual box but in non-real-time. When a system is year away, heck even with a system is six months away, it is reasonable to expect the power of the dev kits would still only be a fraction of the power of the final system.
I know we'll certainly be able to achieve much more on the final box than we were able to show in our demo after working with the early dev kit for only ~2 months. As Tim mentioned our demo only really showed off the power of RSX and then still we're talk about an RSX that's nowhere near as fast as the final one will be. When we get home from E3 we'll also start diving seriously into the power of the cell processor. This is a very powerful system!
Sony's cell demos were extremely cool and inspiring but are totally achievable, and over time even surpassable, by third developers like us because, as Tim Sweeney said, the development environment is made up of parts we're already intimately familiar with: OpenGL, NVIDIA graphics, Linux, and PowerPC. Think about Epic's experience, for example. We rock on NVIDIA hardware. We have been doing OpenGL since Unreal 1. We regularly ship our games on Linux and we've won several Macintosh Game of the Year awards including a special World-Wide Design Award directly from Apple for UT2004. We're going to be able to kick serious ass on PS3, and so are a lot of our licensees and other 3rd party developers, in a way that wasn't remotely possible on past consoles.
My point is that developers are going to be able to get SO MUCH MORE power out of these consoles than they ever could in the past and so much closer to the raw power of the components. The next generation is just going to be AMAZING!!! Next-gen games will be a huge leap forward over current gen. Can you tell I'm excited?
quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:15 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Okay, there you have it. Alle demo's makkelijk mogelijk volgens deze slimme gewichtige dude uit de scene, zelfs op beta-slome hardware, en sommige puur op de GPU draaiend.
Niet eens realtime dus....quote:In addition to the Sony demos being shown by Phil Harrison, the Epic and EA presentations were the only third party portions actually running on the PS3 in real-time. But most of those movies, which I probably watched three or four during rehearsals for the event, look very achievable and some were probably rendered on the actual box but in non-real-time. When a system is year away, heck even with a system is six months away, it is reasonable to expect the power of the dev kits would still only be a fraction of the power of the final system.
Er staat rendered on the actual box, in non-realtime. Wat basicly betekent dat het wel erop gerendered is in realtime, en kan worden, maar niet op dat moment gebeurde maar dus vantevoren is opgenomen. Terwijl EA en Epic footage wel op dat moment Live draaide en dus ook de beelden met een controller gemanipuleerd werden qua camera-views en movements.quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Niet eens realtime dus.....
Dat het op den duur mogelijk is had ik je ook wel kunnen vertellen.
We zullen zien, maar vooralsnog denk ik "keep on dreaming"quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:23 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Er staat rendered in non-realtime. Wat basicly betekent dat het wel erop gerendered is in realtime, en kan worden, maar niet op dat moment gebeurde maar dus vantevoren is opgenomen. Terwijl EA en Epic footage wel op dat moment Live draaide.
En als het op den duur wel kan als de final-hardware en workstations klaar zijn, dan is er toch niks aan de hand en liegen ze dus niet.
Inderdaad. Pas dan denk ik ook dat er zulke mooie games zijn. Misschien zelfs dan nog niet eens.quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:29 schreef P-Style het volgende:
Dat gezeur over dat Killzone filmpje ook...Het gaat werkelijk nergens over! Weet je wat? We wachten gewoon even 4 jaar met z'n allen! Dan zullen we pas echt zien waartoe de PS3 in staat is!
OMfG, wat begrijp je nou niet aan de term techdemo?quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja ga een beetje dromen over wat over 4 jaar kan. Wat nou gaat nergens over. Dit is interesante materie die sinds gisteren alle game-sites bezig houdt en overal aandacht krijgt. Is dit een PS3 forum of niet.
En het doet er niet toe of het wel of niet Live gebeurde, het doet er toe of het realtime gedaan kan worden. 360-fanboys.![]()
![]()
In dat geval zeg ik: Ja, het kan weldegelijk realtime.quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
En het doet er niet toe of het wel of niet Live gebeurde, het doet er toe of het realtime gedaan kan worden.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:40 schreef AMD64 het volgende:
Even over de controller. Is dat draadloos?
Met dat gefotosoep altijdquote:Op woensdag 18 mei 2005 12:41 schreef P-Style het volgende:
[..]Lees gerust de vorige PS3-topics door! De controller wordt zelfs in déze topic nog besproken.
Twi herhaalt mijn uitleg over scripted events, dus zever niet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
OMfG, wat begrijp je nou niet aan de term techdemo?.
!
Twi gaf al een mooie uitleg. Ingame komt er VEEL meer bij kijken..
Ik doelde op het 2de gedeelte van z'n post. Als het ingame is, is het een techdemo. Dat is ook niet echt representatief. Dat is m'n punt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:43 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Twi herhaalt mijn uitleg over scripted events, dus zever niet.
De PS3 loopt 360 rondjes van 360 graden om die 360. Case closed, met al die artikelen van jou die het ook al niet wilde geloven. Mark is the wizzkid die weet waarover ie lult en net als Carmack altijd gequote wordt als verstandige dude.![]()
![]()
Je had de "snelheid" van de PS3-topic eens moeten zien vóórdat 'ie werd geshowed op de E3!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:01 schreef Evil_Jur het volgende:
tvp's hebben niet zoveel zin met de snelheid waarmee deze topics gaan :S
Kan nou niet bepaald zeggen dat ik de levelomvang van het KZ2 filmpje klein vond. Als dat allemaal kan en zich op loopsnelheid afspeelt qua gameplay i.p.v. met straaljagers over zo'n hi-detail terrein te jagen, dan lijkt het me een piece of cake voor de veel snellere Blu-Ray om eventuele level-aanvullingen erbij te streamen zodra dat nodig is.quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:59 schreef twi het volgende:
Wat ik wel zei is dat ik twijfel aan de manier waarop de Cell chip de "actual levels" aan kan. Ik bedoel, een bepaalde scene fantastisch afspelen is natuurlijk heel mooi, maar kan London er bijvoorbeeld ook zo uit zien als je niet alleen die bewuste scene hebt, maar een heel gedeelte van een stad mee moet draaien.
Tsja, niet alleen het streaming, maar ook welk gedeelte daadwerkelijk realtime gerendert gaat worden. Is dit Londen een showoff van wat de PS3 in totaal kan? (m.a.w. hoeveel puf heeft de PS3 nog over naast deze getoonde scene) , of zal het ook de helft zo goed eruit zien als je een vier keer zo grote scene moet renderen (in verband met die scheurende auto's inderdaad).quote:Zelfde geld in principe voor the Getaway, al zal dat in een racende auto wel sneller gefreshed moeten worden dan te voet. GTA doet hetzelfde, gewoon haperloos DVD-streamen bij het enteren van nieuwe stadgedeeltes etc. Maar dat is idd een geheugen-kwestie en een stream-kwestie.
GTA... haper-loos?!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef Edenoniphobic het volgende:
...GTA doet hetzelfde, gewoon haperloos DVD-streamen bij het enteren van nieuwe stadgedeeltes etc...
Je hoeft alleen maar te renderen wat je ziet. Maakt dus in principe niet uit wat jij zegt, als ie maar snel genoeg de nieuwe data kan aanvoeren via stream. Als dat niet mogelijk is dan moet ie idd wel een veel grotere stad in zijn geheugen houden, maar dat wordt wel moeilijk denk ik met 512 MB. Streamen is the way.quote:Tsja, niet alleen het streaming, maar ook welk gedeelte daadwerkelijk realtime gerendert gaat worden. Is dit Londen een showoff van wat de PS3 in totaal kan? (m.a.w. hoeveel puf heeft de PS3 nog over naast deze getoonde scene) , of zal het ook de helft zo goed eruit zien als je een vier keer zo grote scene moet renderen (in verband met die scheurende auto's inderdaad).
Was dat MSN gedoe bij de 360 rondom Live zo indrukwekkend dan ? PS3 gaat gewoon permanent online met ditmaal een zeer snelle ethernetkaart en een apparaat dat dat qua datadoorvoer kan voeden. Bij de PS2 laat beide te wensen over. Verderest boeit mij alleen de kwaliteit van het online gedeelte van games en de stabiliteit, en niet zo'n service die MP3's verkoopt of whatever allemaal MS liet zien.quote:Het enige wat ik nu nog hoop is dat er wat mooie nieuwe franchises komen, en dat er wat aan 't racing genre wordt gedaan op de PS3. En natuurlijk dat ze een service die aan kwaliteit minstens gelijk staat als aan Xbox Live. Maar heel veel vertrouwen heb ik daar niet in, na 1 schamele ppt-pagina bij de presentatie.
Waarom heb je dan alsnog meer een next gen gevoel bij de PS3?quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:18 schreef NvM het volgende:
Gameplay boven graphics.
De AI is al 4 delen verschrikkelijk. Ik verwacht eerlijk gezegd niets spectaculairs op dat gebied.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:46 schreef Edenoniphobic het volgende:
als ze dit alles goed doen tenminste.
En dan nog niet, want multiplatform games zijn nóóit geoptimaliseerd... voor geen ènkele console. Je kunt eigenlijk alleen vergelijken bij first-party exclusives, maarja... dan heb je weer te maken met verschillende games.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat kan je trouwens pas zeggen als je een multiplatform game op beide consoles ziet. Pas dan kunnen we zien hoeveel beter de ps3 nou ECHT is.
Omdat we in het PS3 topic zittenquote:Op woensdag 18 mei 2005 14:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom heb je dan alsnog meer een next gen gevoel bij de PS3?.
Ja, dat ook.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dan nog niet, want multiplatform games zijn nóóit geoptimaliseerd... voor geen ènkele console. Je kunt eigenlijk alleen vergelijken bij first-party exclusives, maarja... dan heb je weer te maken met verschillende games.
Tenzij Polyphony weer terleursteld op de 3de achtereen volgende keer, met een Forza kloom-online-schade-goede AI+100000000 autos. Maargoed.. De filmpjes zien er fantastisch uit, maar nu ik zowel Forza en GT4 gespeeld heb moet GT5 opeens wel weer aan een heleboel eisen gaan voldoen wil het een winner voor mij worden. Maar ik ga zeker voor alleen GT5 geen PS3 kopen. Meeste indruk maakte die motor storm maar puur alleen op graphics. Als al die demo's zowaar realtime gerendered zijn, dan petje af, geloof er echter weinig van. maar we zullen zien. Mensen die dat hier verklaren zonder een controller in de handen te hebben gehad zijn aan het fanboyen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:46 schreef Edenoniphobic het volgende:
En mij is GT5+online+schade+AI+veel auto's-onscreen qua racegenre al genoeg om naar uit te kijken. Volgens mij pakt die game alleen al zonder problemen de prijs van best racegame, want de nieuwe dingen die erbij komen zijn allemaal zaken die het nu nog net-niet perfect maakten. Dan is GT pas echt af, als ze dit alles goed doen tenminste.
Daar ben ik het wel deels mee eens.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:33 schreef NvM het volgende:
[..]
Omdat we in het PS3 topic zittenIn het Xbox 360 topic zeg ik precies hetzelfde over de Xbox 360
Nee, vooral omdat ik vind dat Microsoft de Xbox 360 te vroeg uitbrengt. De Xbox wordt (naar mijn mening) al te vroeg verwaarloosd, en de PS3 wordt pas volgend jaar uitgebracht. Meer tijd om spellen te ontwikkelen, meer voor de ECHTE volgende generatie, en geen tussenstap.
Ik fanboy, jij fanboyt, wij fanboyen.quote:Tenzij Polyphony weer terleursteld op de 3de achtereen volgende keer, met een Forza kloom-online-schade-goede AI+100000000 autos. Maargoed.. De filmpjes zien er fantastisch uit, maar nu ik zowel Forza en GT4 gespeeld heb moet GT5 opeens wel weer aan een heleboel eisen gaan voldoen wil het een winner voor mij worden. Maar ik ga zeker voor alleen GT5 geen PS3 kopen. Meeste indruk maakte die motor storm maar puur alleen op graphics. Als al die demo's zowaar realtime gerendered zijn, dan petje af, geloof er echter weinig van. maar we zullen zien. Mensen die dat hier verklaren zonder een controller in de handen te hebben gehad zijn aan het fanboyen.
Dat zou wel tof zijn idd.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
Maar over dat Motor Storm, je ziet in bepaalde stukjes film (achter die gele buggy met banden erop) dat het wel in-game is vanuit 1 person view. Je hebt nog stukjes als 3th person. Heli-stukjes kunnen replay of heli-cam-views zijn. Slow-motion en crashes ook iets voor replays, maar ze gebeuren ook vanuit first person. Als ze die wireless eyetoy gebruiken als extra control-unit in een racespel voor de kijkrichting, heb je al dat kijken naar inks en rechts ook al verklaard. Dat gebeurt al op de PC bij GTR. Piece of cake.
Ik heb dus precies hetzelfde.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:59 schreef Brasco125 het volgende:
Het verklaren laat ik aan jouw overMaar om, net als bij elke presentatie, mensen in het ootje te kunnen nemen kun je natuurlijk ook 1st person view in een scriptje renderen. maar hee, ik wil geen doemdenker zijn, laat het alsjeblieft ingame zijn. Dan staat hier een PS3 te blinken volgend jaar. Maar de geschiedenis maakt mij achterdochtig.
Jij hebt werkelijk een trauma opgelopen door de Emotion Engine nietwaar?!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik heb dus precies hetzelfde.
Ik ga echt flippen als het echt is, maar Ken en co foppen mij iig niet zo snel meer na het ps2 debacle..
Het is voor mij NOG steeds een prima console. Nooit geweten dat ik aan dat apparaat zoveel lol zou beleven.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:12 schreef Masegate het volgende:
Ik zie het eerder zo: de ps2 is gewoon een hele toffe console voor mij geweest de afgelopen jaren.
Eerlijk gezegd, ja!!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jij hebt werkelijk een trauma opgelopen door de Emotion Engine nietwaar?!
Doe ik wel...quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:38 schreef Omkron het volgende:
Zorgt er wel iemand even voor een laatste link naar het volgende topic.. is wel zo handig voor mensen die Thá Ultimáte Máchine.. willen volgen..
Pas als ik zelf die banana-troller in mijn handen heb, en het zelf mag ervaren op mijn eigen tvtje, DAN PAS geloof ik hetquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ja!!!
Na dat filmpje met die dansende vrouw en de woorden van Ken dat dit de toekomst van het gamen is werd ik he-le-maal gek. De teleurstelling was zo groot dat ik pas na een paar jaar alsnog een ps2 haalde.
Dat wil ik niet nog een keer. De gamer in me (. ) wil keihard schreeuwen, maar de realist houdt dat tegen.
Eerst zien, dan geloven. Als ik de eerste ingame beelden heb gezien (echt ingame dus) dan weet ik pas zeker of dit echt is.
Dat is de juiste instelling!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
...Eerst zien, dan geloven...
Je moet het niet ervaren op je eigen tv'tje...quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:43 schreef NvM het volgende:
Pas als ik zelf die banana-troller in mijn handen heb, en het zelf mag ervaren op mijn eigen tvtje, DAN PAS geloof ik het
Maar dat is zo leuk!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar je hebt wel gelijk hoor. Je moet niet te veel op dit soort tech-demo's afgaan.
Dus je kan pas een beetje leuk gamen als je ook nog een HDTV'tje van pakweg 1000 euro koopt? Leuke consolequote:Op woensdag 18 mei 2005 15:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je moet het niet ervaren op je eigen tv'tje...Je moet het ervaren op een HDTV'tje!!!
Het mag al een wonder heten als ik die PS3 bij de release kan betalenquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je moet het niet ervaren op je eigen tv'tje...Je moet het ervaren op een HDTV'tje!!!
Wees maar niet bang hoor. Op bestaande tv's zal het er ook indrukwekkend uitzien, maar wil je de PS3 echt tot z'n recht laten komen dan heb je gewoon een HDTV nodig. Vergeet niet dat huidige tv's gebaseerd zijn op techniek van alweer ruim 50 jaar oud. Hoog tijd dat wel overstappen op een nieuwe techniek!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef Xrenity het volgende:
Dus je kan pas een beetje leuk gamen als je ook nog een HDTV'tje van pakweg 1000 euro koopt? Leuke console
Nee. Als je graag wilt overstappen, dan koop je je eigen HDTV toch? En als je daar geen zin in hebt, dan blijf je je huidige tv gebruiken. Het kan allemaal!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:57 schreef NvM het volgende:
Betaal jij het voor me? Dan wil ik graag overstappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |