quote:Op zondag 15 mei 2005 22:45 schreef alwaysthebest het volgende:
Het duurde zolang voordat er een nieuw topic geopend werd![]()
Gister rijles, ging best lekker. Moest mijn instructeur ineens naar zijn moeder, even checken of alles nog wel goed was![]()
Belt daarna een andere instructeur op, zit ie allemaal te vertellen hoe lekker zijn vorige lesser was, en over dat ze hem wilde pijpen enzo(uiteraard gewoon als grapje
Hahahaquote:Op zondag 15 mei 2005 22:46 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hij is wel cool. ontzettend druk, maar wel grappig.
In de 40 ofzoquote:Op zondag 15 mei 2005 22:48 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Hahaha
Jonge gozer of niet??
Mijne is wel jong en daar ben ik blij mee. Beter dan zo'n oude zeurdoos..
Ja das vreselijk..quote:Op zondag 15 mei 2005 22:53 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
In de 40 ofzo![]()
Jongeren zijn wel fijner inderdaad, kun je nog wat gezellig mee praten enzo. Toen ik een invaller had, was dat ook zo'n oude vent, maar die heb ik meteen weer afgebeld.
Komt helemaal goed, zei ik bij heaven ook en die slaagde meteenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:57 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanmiddag weer rijles! Afrijden komt nu toch wel dichterbij
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:31 schreef Fisher het volgende:
[..]
Komt helemaal goed, zei ik bij heaven ook en die slaagde meteen
zal ik dan maar snel doen, er zijn vast meer mensen die er zo over denkenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:59 schreef Joene het volgende:
Wil mn aanhanger rijbewijs gaan halen deze zomer , binnenkort is informeren
Tuurlijk wel, nothing to worry aboutquote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik hoop het!
Net weer rijles (1uurtje) gehad.. ging wel goed, vergat alleen 1xtje echt te kijken maar gelukkig kwam er niks aanMorgen weer 2 uurtjes en vrijdag 4 uurtjes! Schiet lekker op zo!
Het is nog in mei, en niet deze weekquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:16 schreef Fisher het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, nothing to worry about
ps, krijg ik nog te horen wanneer of niet?
ik ga voor de 24stequote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:02 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Het is nog in mei, en niet deze week
Dat is lekker wat ik tegen iedereen zeg.. wel zo makkelijk!
Verheug me alweer op morgen om te gaan rijden.. ik vind het
haha ik heb m'n rijbewijs sinds donderdag en vanaf dag 1 heb ik dat 1,2,3 kijken niet meer gedaan.. even snel spiegel(welke ik ook vaak vergeet) en naast je en klaar is kees. en dat alleen vluchtig omdat je 't eigenlijk allang hebt gezienquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:11 schreef AnnekeM het volgende:
Ah, ik zie mezelf nog steeds in de OP staan
* AnnekeM heeft alweer 4 mnd haar rijbewijs
Het gaat erg goed. Ik merk dat het steeds beter gaat, maar ook dat ik het kijkgedrag wat ik aangeleerd steeds minder gebruikDat 1,2,3 kijken. Binnenspiegel en buitenspiegel doe ik wel, maar al ruim van te voren om te kijken hoe het verkeer achter me is. Niet eerst kijken, maar gewoon richting aangeven en voor het indraaien nog even snel kijken of het veilig is
![]()
Bij fietspaden kijk ik wel om mijn schouder, anders niet.
Hoe is dat bij de andere geslaagden?
Zeg dat tegen mij ook even svp!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:31 schreef Fisher het volgende:
[..]
Komt helemaal goed, zei ik bij heaven ook en die slaagde meteen
Wat is zeeeeer korte tijd?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:13 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik moet ook binnen zeer korte tijd afrijden!!!! Ik hoop dat ik het haal!![]()
Hahaha, dat heb ik ook inderdaad, heb nu bijna 3 maanden me rijbewijs en vanaf dag 1 deed ik precies hetzelfde als jij beschrijftquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:11 schreef AnnekeM het volgende:
...
Het gaat erg goed. Ik merk dat het steeds beter gaat, maar ook dat ik het kijkgedrag wat ik aangeleerd steeds minder gebruikDat 1,2,3 kijken. Binnenspiegel en buitenspiegel doe ik wel, maar al ruim van te voren om te kijken hoe het verkeer achter me is. Niet eerst kijken, maar gewoon richting aangeven en voor het indraaien nog even snel kijken of het veilig is
![]()
Bij fietspaden kijk ik wel om mijn schouder, anders niet.
Hoe is dat bij de andere geslaagden?
haha okquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:13 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Zeg dat tegen mij ook even svp!![]()
Ik moet ook binnen zeer korte tijd afrijden!!!! Ik hoop dat ik het haal!![]()
Ja, als je de benodigde pasfoto's, papieren en zo'n 40 euro meeneemt is de kans behoorlijk groot dat je het bijna 2000 euro kostende roze papiertje na 5 minuten mee mag nemen om vervolgens achter het stuur van je (vaders?) bolide plaats te nemen...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:
Even vraagje, krijg je je rijbewijs meteen mee als je het gaat halen bij het gemeentehuis?
Kijk verstandig, die instructeur had gewoon een kutdag en reageerde zich af op jouquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:17 schreef vanilla het volgende:
Ik moet 6 juni en heb er niet suuuperveel vetrouwen in...
Als ik bij mn instructeur in de auto zit rij ik echt heel relaxt en bij mn TTT ging t ook heel goed. Examinator was tevreden en heb gewerkt aan de onderdelen waarvan hij vond dat ze nog beter konden. Maar ik heb dus vorige week een rijles gehad van een andere instructeur die helemaal niet tevreden was en begon te zeuren over de examinator die k bij mn TTT had en waarschijnlijk ook weer krijg. Vertrouwde m niet blabla....
Hij maakte me nou niet bepaald gelukkig met de informatie die hij me gaf![]()
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik die andere instructeur gewoon niet mag en op 6 juni relaxt bij die aardige examinator in de auto stap.![]()
We'll see....
dat heb je idd al gezegd, maar 't gene waar we nieuwsgierig naar zijn nog steeds nietquote:Op woensdag 18 mei 2005 08:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanmiddag heb ik ook weer rijles! Maar dat had ik geloof ik al gezegd
naar wie zijn 'we' dan nieuwsgierig?quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:35 schreef Fisher het volgende:
[..]
dat heb je idd al gezegd, maar 't gene waar we nieuwsgierig naar zijn nog steeds niet
wanneer ze examen heeftquote:Op woensdag 18 mei 2005 10:42 schreef 1986-Link het volgende:
[..]
naar wie zijn 'we' dan nieuwsgierig?
ach het heeft geen haastquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:06 schreef 1986-Link het volgende:
[..]
zal ik dan maar snel doen, er zijn vast meer mensen die er zo over denken![]()
volgende week dan?quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
He niet over mij roddelen als ik er niet ben
Ik heb toch gezegd.. het is nog in mei en niet deze week!
had ik gelijk met m'n dd?quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:01 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Jup
Jullie horen het vanzelf! Of ik ben chagrijnig of heel vrolijk..
Misschien zat je wel in de buurt jaquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:01 schreef Fisher het volgende:
[..]
had ik gelijk met m'n dd?
en je word gewoon vrolijk, niet zeuren je slaagd gewoon
mail dahan!!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Misschien zat je wel in de buurt ja
Nee, maar nu heb ik genoeg gezegd! Maar het blijft moeilijk om het voor me te houden.. zucht
Waarom niet? Stress heb ik dan toch al dus hoef ik me niet zo druk te maken over het afrijden! Haha! Zelf vind ik het niet zo erg..quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:22 schreef ChRoNiC het volgende:
Kiwi, jij doet toch ook eindexamen dit jaar? Doe je dan je afrijden in de examenweek? Ik doe ook examen maar dat zou ik toch echt niet trekken denk ik hoor.
Cool, eerste keer dat je het deed?quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:15 schreef DaDude1987 het volgende:
Vandaag moeten afrijden... en ja hoor gehaald![]()
Examinator vertelde eerst veel, daarna zei hij niks meer, en zei dat ik strenger voor mezelf moest zijn, dat dus zo goed mogelijk proberen te doen.
Morgen naar het gemeentehuis en dan lekker karre !!
Neem je de rontonde 1/4 dan geef je gelijk al rechts aan en hou je dat aan.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:00 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik snap het richting aangeven op rotondes neit helemaal. Hoe doen jullie dat??
Felicitaties van mijn kantquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:15 schreef DaDude1987 het volgende:
Vandaag moeten afrijden... en ja hoor gehaald![]()
Examinator vertelde eerst veel, daarna zei hij niks meer, en zei dat ik strenger voor mezelf moest zijn, dat dus zo goed mogelijk proberen te doen.
Morgen naar het gemeentehuis en dan lekker karre !!
Duidelijk op 1 punt na en dat is: als je de rotonde oprijdt rechts aangeven toch?quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:03 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Neem je de rontonde 1/4 dan geef je gelijk al rechts aan en hou je dat aan.
Ga je 3/4 dan doe je hem eerst naar links totdat je afslaat en dan naar rechts.
Ga je rechtdoor dan geef je na de afslag van 1/4 aan dat je naar rechts gaat.
Snap je het zo?
:igt eraan. Moet je gelijk rechts afslaan (1/4) dan wel. Maar 2/4 of 3/4 geef je het aan als je naar rechts moet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:53 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Duidelijk op 1 punt na en dat is: als je de rotonde oprijdt rechts aangeven toch?
Hoeveel lessen moet jij nog?
1 baans rotonde of meerdere?quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:24 schreef ChRoNiC het volgende:
Dus je geeft bij het oprijden van de rotonde helemaal geen richting aan?
Iedereen doet het andersquote:Op woensdag 18 mei 2005 22:24 schreef ChRoNiC het volgende:
Dus je geeft bij het oprijden van de rotonde helemaal geen richting aan?
Zo heb ik het ook geleerd, en da's nog erg versquote:Op woensdag 18 mei 2005 22:29 schreef Fisher het volgende:
Maar mij werd het zo geleerd (welke ik nu dus niet meer doe) ga je rechtsaf op de rotonde geef je van te voren al richting aan, ga je links op de rontonde geef je van te voren al richting aan naar links en dan net voordat je rechts de rotonde weer afgaat knipperlicht aan naar rechts, als je rechtdoor gaat knipperlicht aan net voordat je weer rechts de rotonde afgaat.. volg je 't nog een beetje?
Dus je geeft bij het aanrijden naar de rotonde al richting aan naar rechts als je rechtsaf wiltquote:Op woensdag 18 mei 2005 22:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook geleerd, en da's nog erg vers.
Vind het alleen verwarrend voor anderen als je halverwege de rotonde nog links richting aan het aangeven bent.
En het sux dat bijna niemand richting aangeeft bij het verlaten van een rotonde, dan sta je echt ff te twijfelen als je erop moet rijden.
1e vraag:quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:48 schreef ChRoNiC het volgende:
Maar als je nou de rotonde oprijdt gewoon en je gaat de eerste naar rechts er weer afwilt.
Geef je dan al voor het oprijden richting aan naar rechts?
En bij het oprijden en je wilt "rechtdoor"? Moet je dan al voor het oprijden richting naar rechts aangeven?
Dus bij het oprijden van de rotonde doe je "niks" (qua richting)quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:49 schreef AMD64 het volgende:
[..]
1e vraag:Niet nodig!
Op je 2e vraag: Nee, hoeft echt niet. Je gaat namelijk al de rotonde op en dat zien je mede-mensen.
Ik moet altijd bij het oprijden van de rotonde bij de "1e afslag" rechts aangeven, bij de "2e" niks, en bij de "3e" links aangeven.quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:50 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dus bij het oprijden van de rotonde doe je "niks" (qua richting)
Jawel. Richting aangeven, aldus het RIS boekjequote:Op woensdag 18 mei 2005 22:50 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Damn ik ben echt chaotisch vandaag,quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:53 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik moet altijd bij het oprijden van de rotonde bij de "1e afslag" rechts aangeven, bij de "2e" niks, en bij de "3e" links aangeven.
Het gaat mij er dus om:quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:54 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Jawel. Richting aangeven, aldus het RIS boekje.
rechts (voortijdig aangeven)quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:50 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
vlak voor je de rotonde op rijd. Voordat je weer afslaat geef je ook aan dat je afslaat.quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:54 schreef ChRoNiC het volgende:
Dus voordat je de feitelijke stuurbeweging maakt?
Het RIS-boekje zegt:quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:55 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Het gaat mij er dus om:
WELKE RICHTING![]()
![]()
![]()
quote:Op de toeleiden de weg moet je voor 1/4 rond richting aangeven naar rechts en voor 3/4 rond rihting aangeven naar links. Bij 3/4 rond en geheel rond mag je, als je de rotonde oprijdt, de richtingaanwijzer weer neutraal zetten.
[...]
Als je de rotonde gaat verlaten, moet je richting aangeven naar rechts. Je kunt dit het beste doen zodra er geen wegen meer aansluiten voor het punt waar je de rotonde wilt verlaten.
Ik ga even knutselen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:03 schreef 1986-Link het volgende:
[..]
dat is misschien nog niet eens zo'n slecht idee, ik denk niet dat ze het anders begrijpt....
Nee, je hoeft niet een richting aan te geven.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:53 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Duidelijk op 1 punt na en dat is: als je de rotonde oprijdt rechts aangeven toch?
Hoeveel lessen moet jij nog?
Het is toch wel duidelijk hè?quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zoals AMD64 het heeft op zijn tekening, zo doe ik het ook!
het is vast duidelijk genoeg, je tekening klopt in ieder geval.quote:
Ja voor mij wel, maar ik heb er dan ook geen moeilijkheden meequote:
als je 3kwart wil gaan hoe je niet! je rochting al aan te gevenquote:
Ja, maar tegen mij zeggen ze altijd dat het wel moet!quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als je 3kwart wil gaan hoe je niet! je rochting al aan te geven
[afbeelding]
tenminste, volgens de anwb rijopleiding oefencdrom 2004
Het hoeft inderdaad niet echt. Maar het is wel handig, dan weten je mede-weggebruikers waar je heen wilt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als je 3kwart wil gaan hoe je niet! je rochting al aan te geven
[afbeelding]
tenminste, volgens de anwb rijopleiding oefencdrom 2004
das waar, maar als ze je ervoor laten zakken kan je dus beroep aantekenenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:37 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Het hoeft inderdaad niet echt. Maar het is wel handig, dan weten je mede-weggebruikers waar je heen wilt.
nu nog 1 keer, heel simpelquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niet een richting aan te geven.
Alleen rechts aangeven als je er bij 1/4 afgaat, anders hoeft het niet voordat je erop rijdt.
En ik moet nog 8 lessen.. hoezo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |