Geen sex?quote:Op zondag 15 mei 2005 19:55 schreef George-Butters het volgende:
he! ben ik weer! hebben julie mij ook niet gemist?![]()
![]()
Wayne's world is toch pas om 20:30?quote:Op zondag 15 mei 2005 19:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Gemist! En ik wil geen halve film zien!
Veronica. WW.quote:Op zondag 15 mei 2005 20:19 schreef Drugshond het volgende:
Netwerk , ondervragingstechnieken
Ik kan niet eens een krant lezen als het in mijn gezicht gesmeten werd. Van een paar centimeter afstand echter...quote:Op zondag 15 mei 2005 20:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Jij kunt nog niet eens in newspeak praten als de tekst in je gezicht gesmeten werd.
Je bent gewoon jaloers!quote:Op zondag 15 mei 2005 20:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Donder eens een eind op met je kutsmilies!
En toch stem ik voor.quote:Een olievlek van ambtenaren
Ga naar gebouw Borschette in Brussel en zie hoe Europa wordt bestuurd. In 400 comités van ambtenaren.
ROTTERDAM, 14 MEI. Niemand weet precies welke Nederlanders erin zitten, zelfs niet eens hoeveel het er precies zijn. Zeker is alleen dat talloze beslissingen in de Europese Unie hier worden genomen: in de naar schatting vierhonderd ambtelijke comités die de Europese Commissie bijstaan bij het uitvoeren van Europees beleid.
Dagelijks reizen duizenden ambtenaren uit alle landen van de EU naar Brussel om te beslissen over bijvoorbeeld de precieze hoeveelheid lood in drinkwater, de kosten voor het overboeken van geld naar het buitenland, of de indeling in tariefgroepen van importgoederen. Met de besluiten, waarvoor de ambtenaren mandaat hebben van hun ministers, zijn vaak grote belangen gemoeid.
De comités vergaderen in Centre Borschette in Brussel. ,,Als je wilt weten hoe Europa echt werkt, moet je naar Borschette gaan'', zegt de bestuurskundige Mark Rhinard, vandaag in een reportage in deze krant over de 'comitologie'. De Amerikaan Rhinard (31) is verbonden aan de vakgroep bestuurskunde van de Universiteit Leiden. ,,Daar in Borschette zul je een fenomenaal efficiënt en effectief bestuurssysteem aantreffen, misschien wel een van de beste multinationale systemen ter wereld'', aldus onderzoeker Rhinard. ,,Tegelijkertijd vind je er de tragiek van Europa. Want zodra jij aan je vrienden, die straks op 1 juni kunnen stemmen, uitlegt hoe dat systeem in elkaar zit, heb je er weer een paar eurosceptici bij. Het heeft zo'n beetje alles in zich wat mensen tegenstaat aan de EU: ingewikkeld, ondoordringbaar, technocratisch en... zich uitbreidend als een olievlek.''
Juist wegens de grote invloed van de comités had de Europese Grondwet meer aandacht hieraan moeten besteden, zegt de Britse Europarlementariër Andrew Duff. Hij was lid van de Europese Conventie die de Grondwet opstelde. Angst dat de indruk zou ontstaan dat de EU weer met iets nieuws kwam, heeft het voornemen de comitologie in de Grondwet op te nemen, doen sneuvelen. ,,Ik wilde aanvankelijk het woord comitologie in de constitutie hebben'', zegt Duff, ,,want het gaat hier om een machtig netwerk. Als het even hapert, stopt de hele Europese machinerie. Dan kunnen we hier als Europarlement wel vrolijk wetten aannemen, maar die worden dan toch niet uitgevoerd.''
Tweede-Kamerlid Lousewies Van der Laan (D66) vertelt in Weblog Europa op www.nrc.nl over haar ervaringen met de comitologie. Ook zij zegt dat de Europese Grondwet op dit punt tekortschiet. ,,Omdat de comités zeer veel invloed hebben, is D66 er voorstander van dat ze in het openbaar vergaderen. Zeker als er wetgeving wordt gemaakt, is het logisch dat daarop democratische controle wordt uitgeoefend. Dat is er helaas met de nieuwe Grondwet niet gekomen.''
Tolkien nerdquote:Op zondag 15 mei 2005 20:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Jaloers op wat? Je uiterlijk? Nee, dan ik ga nog liever dood.
quote:Winkelomzet in april weer fors omlaag
April was voor de detailhandel één van de slechtste maanden ooit. Vooral de omzet van kleding en schoenen daalde vergeleken met vorig jaar. Maar ook keukens en vloerbedekkingen werden minder verkocht.
,,Dit heb ik nog nooit meegemaakt, terwijl ik veertig jaar in het vak zit'', zegt C. Fakkeldij, directeur van retailbedrijf Euretco. Het is in aantallen winkels de grootste onderneming in Nederland in de zogeheten non-foodsector, waartoe de voedingsbedrijven niet worden gerekend. Volgens Fakkeldij verkochten vooral mode, schoenen, keukens en vloerbedekking slecht. Zo daalde de omzet van zijn divisie wonen (Superkeukens, Profijtmeubel, Topform, Decorette) in April met 20 procent.
Na drie jaar omzetverlies leek de detailhandel voor non-food (waarvan de totale omzet 48 miljard euro bedraagt) sinds afgelopen najaar beter te draaien. Dat beperkte de verkoopafname over 2004 tot 2,1 procent.
Het CBS maakte gisteren echter bekend dat de omzet van de detailhandel als geheel in het eerste kwartaal van dit jaar toch weer was gedaald, met 3,2 procent. Voor de non-foodsector was dat zelfs 4,5 procent. Consumenten kochten vooral minder computers, fototoestellen, mobiele telefoons en witgoed. Die trend heeft zich in april versterkt doorgezet. Fakkeldij: ,,Het leek wel of we te maken hadden met een consumentenboycot.''
De overkoepelende organisatie voor de kledingbranche, Mitex, spreekt ook over een ommekeer. ,,Alles wat we in 2004 wonnen, hebben we nu al verloren'', zegt bedrijfsadviseur R. Koeman van Mitex. April liet de sterkste omzetdaling zien van de aangesloten Mitex-bedrijven sinds vorig jaar.
Koeman berekende dat Nederland vorige maand 11,2 procent minder kinderkleding kocht ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar en 5,2 procent minder uitgaf aan schoenen. ,,Vooral het middensegment krijgt klappen. Winkels die het nog relatief goed doen, zijn zaken die zich onderscheiden door een bovengemiddelde kwaliteit producten en service óf juist met lage prijzen.''
Blokker (Bart Smit, Xenos, Marskramer) maakte deze week een omzetstijging in het gebroken boekjaar tot en met januari van dit jaar bekend van 4 procent. Het bedrijf waarschuwde dat daarna ,,tot en met april de meeste winkelketens van ons concern een tegenvallende omzetontwikkeling laten zien.'' Om de winst zoveel mogelijk op peil te houden, kondigde Blokker meteen aan ,,stringent'' te gaan snijden in de kosten. Vendex KBB (Hema, Claudia Sträter, Hunkemöller) wil niets kwijt over zijn verkopen.
Weinigen kunnen de oorzaak aanwijzen voor de verslechtering in april. Volgens Fakkeldij ligt het niet aan het weer, het aantal feestdagen of het aantal koopdagen. ,,Ik kan het niet verklaren.''
Daar heb je een .quote:Op zondag 15 mei 2005 20:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat maakt mij nog steeds geen nerd in een hardrock T-shirt. Dat zijn de allerergste.
Sprookjesboeken, triest inderdaad dat die nog populair zijnquote:
Fictie hoeft niet erg te zijn...quote:Op zondag 15 mei 2005 21:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sprookjesboeken, triest inderdaad dat die nog populair zijn.
Spanje erbij houden.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:09 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Wat is het mogelijke argument om dierenmishandeling expliciet toe te staan. Dan verpesten ze toch meteen hun politieke carriere?
wat kan politiek toch af en toe mooi zijnquote:
Als het maar niet weer zo'n Wagneriaans opengesperd wijf is, spleetoog.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:47 schreef Drugshond het volgende:
Gaat plaatje zoeken..... Be Right Back.
Wat is er mis met Wagner..... Das Reingold : Die Walkürequote:Op zondag 15 mei 2005 21:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Als het maar niet weer zo'n Wagneriaans opengesperd wijf is, spleetoog.
Jij zou zo de broer van Underworld kunnen zijn.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat is er mis met Wagner..... Das Reingold : Die Walküre![]()
Ik zie niets hiier.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:47 schreef Drugshond het volgende:
Gaat plaatje zoeken..... Be Right Back.
2 voor de prijs van 1.....
[afbeelding]
Dankjewelquote:Op zondag 15 mei 2005 21:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij zou zo de broer van Underworld kunnen zijn.
Hoe dan ook, beschaafd geplakte tepels;
[afbeelding]
Misschien moet je je ondertitel veranderen in 'Kansloze neger'.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij zou zo de broer van Underworld kunnen zijn.
Hoe dan ook, beschaafd geplakte tepels;
[afbeelding]
Misschien moet jij een kwart eeuw Lineair B gaan stotteren.quote:Op zondag 15 mei 2005 22:00 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Misschien moet je je ondertitel veranderen in 'Kansloze neger'.
Twee vrouwen is altijd beter.quote:Op zondag 15 mei 2005 22:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ik hou niet zo van die idioot grote joekels, als het dan toch om het totale volume gaat heb ik liever 2 paar normale tieten onder handen dan 1 paar enorme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |