Je hebt geen recept meer nodig voor de ring. Niet doen dus dat bellen, je kunt gewoon naar de apotheek gaan en hem daar halen. Zonde van die extra kosten!quote:p vrijdag 13 mei 2005 13:30 schreef octopussy het volgende:
Bij mij verzekeraar helaas helemaal niet. Ik betaal voor 3 ringen 32 euro. Voor 6 ringen heb ik laatst 55 euro ofzo betaald, misschien massa-korting
het vervelende bij mij is dat ik geen herhalingsrecepten krijg, dus ik moet elke keer weer de doktersassistente bellen om het recept. Er komt dus steeds iets van 15 euro bij
ik ga toch nog eens proberen om een recept los te peuteren zodat ik een internetabbo op de nuvaring kan nemen.
Ik bedoelde meer de dingen die je zelf fout kan doen, net zoals je de pil wel 's kan vergeten.quote:1. Wat zijn de risico's. Wat kan er fout gaan (qua zwangerschap)?
Check even op www.nuvaring.nl Ik weet het niet helemaal uit mijn hoofd, maar volgens mij net zo betrouwbaar als de pil
Ja, maar ik moet ze wel eerst zelf voorschietenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:34 schreef Rewimo het volgende:
Krijg je ze vergoed dan?
Is er hier iemand die last heeft gehad van bijwerkingen en dit bij de pil nooit had?quote:Wat zijn de bijwerkingen?
De bijwerkingen lijken op de bijwerkingen van de pil. In het begin krijgen veel vrouwen last van hoofdpijn, een gespannen gevoel in de borsten, minder zin in vrijen en misselijkheid (soms met overgeven). Binnen 2-3 maanden moeten die klachten wel verdwenen zijn. Als ze aanhouden, overleg dan met uw arts of u kunt overstappen op een ander anticonceptie-middel.
Soms treden 'doorbraak-bloedingen' op (onverwacht tussentijds bloedverlies). Dat kan spontaan gebeuren (mn in het begin), of tijdens infectie-ziekten of het gebruik van bepaalde geneesmiddelen. En bij roken: roken vergroot de kans op doorbraak-bloedingen met 20%-90%. Verder kan de stemming positief of negatief worden beïnvloed. De bloeddruk kan een beetje stijgen, en sommige vrouwen worden wat zwaarder (ca 2 kilo). Pigmentvlekken zijn mogelijk (niet vaak). Draagt u contactlenzen, houd er dan rekening mee dat de ogen sneller geïrriteerd kunnen raken (droge ogen).
De ring zelf kan ook enkele problemen veroorzaken: uit de vagina geraken (bv door verwijderen van een tampon; tampons kunnen, maar breng altijd eerst de ring in en pas daarna een tampon), een ongemakkelijk gevoel in de vagina en problemen bij de gemeenschap; vocht uit de vagina, vaginitis; soms opgezette buik, rugpijn, vermoeidheid.
NB Oestrogene bijwerkingen: misselijkheid en braken, vocht vasthouden, hoofdpijn, hoge bloeddruk, meer bloedverlies bij menstruatie, meer slijm in vagina, pijnlijke borsten. Progestagene bijwerkingen: spataderen, beenkrampen, opvliegingen, depressiviteit, geen/weinig menstruatie, droge vagina en minder slijm, minder zin om te vrijen, vet haar, acne, toename eetlust en gewicht, tussentijds bloedverlies.
Wat Rewimo idd zegt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:18 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt niet veel fout doen. Als je gebruik maakt van de stickers, de SMS-service of het klokje (heb ik in mijn badkamer staan), word je op tijd herinnerd aan plaatsen of verwijderen. En tussendoor hoef je nergens aan te denken
Die timer voor de computer vond ik een onding trouwens. Dat bleef maar verschijnenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Wat Rewimo idd zegt.
Als je al die herinneringsdiensten gebruikt kan het bijna niet mis gaan. Je krijgt een dag van te voren een mailtje bijvoorbeeld, dus dan kan je hem alvast in je tas stoppen, de sms-jes zijn echt perfect. Er is een timer voor op je computer en het klokje wat Rewimo zegt.
En als hij er eenmaal inzit hoef je er gewoon 3 (of 4) weken niet meer over na te denken.
En ik was steeds maar in de veronderstelling dat het bij alle ac middelen gold BEHALVE nuvaring/spiraaltje...typischquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:09 schreef Rewimo het volgende:
Dat geldt voor alle ac-middelen, nein. Ik moest 1 keer een recept hebben (voor de eerste keer), daarna kon en kan ik ze gewoon zo halen bij de apotheek. Het loont de (financiële) moeite om dat even na te vragen bij je apotheek
inderdaad, ik had altijd die software timer dinges die automatisch opstartte..maar die gooide mn temp files elke dag vol met megabytes loze info..snapte er niets van! En soms switchte hij zelfs een dag naar voren of naar achteren zonder waarschuwing! (moest ik m er do of za uit/indoen ipv vrijdag..erg onhandig dus)quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:43 schreef Pearly het volgende:
Eigenlijk vond ik alle Organon aangeboden nuvaring timers ondingen!!
Ik start mijn outlook expresse elke dag op en dan heb ik nog mijn eigen mobiele telefoon waar keurig elke 4 weken in staat dat ie d'r uit moet en de week er na weer d'r in!!!
bij mij ookquote:-knip-
De huisarts en de apotheek zit hier precies 50 meter vandaan.... ieieieieieDEAAL!
Daar kwam ik ook achter, erg jammer. Als het kan zou ik het graag als mogelijkheid zien, want die sms service is echt geweldig! Maargoed, dan maar zelf de herinnering in mijn telefoon zetten.quote:[b]Op dinsdag 17 mei 2005 15:27 Overigens. De sms service werkt alleen maar als je de ring 3 weken in houdt. Bij 4 weken klopt er al niks meer van!
Vier weken, stopweek, weer vier weken, stopweek, enz. enz. enz.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:45 schreef nein het volgende:
maar hoe zit dat dan als jullie dat ding 4 weken dragen? doe je daarna nog een stopweek? of doe je meteen je nieuwe ring erin? *snapt m even niet meer*
ik heb de ring vier weken ingehouden en daarna meteen een nieuwe ingedaan (natuurlijk wel eerst de oude eruit gehaaldquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:45 schreef nein het volgende:
maar hoe zit dat dan als jullie dat ding 4 weken dragen? doe je daarna nog een stopweek? of doe je meteen je nieuwe ring erin? *snapt m even niet meer*
AH! ja heb ik ook wel gedaan, maar ik kreeg toch altijd nog wat last van spotting in de derde en vierde week, dus ik hou t nu maar op 5 dagen ongesteld zijn. Ennehh..ik was dat niet he, van dat ongiquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:52 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik heb de ring vier weken ingehouden en daarna meteen een nieuwe ingedaan (natuurlijk wel eerst de oude eruit gehaald). Dat is dus om mijn menstruatie (zo beter Nein?
) uit te stellen. Eigenlijk om het gewoon over te slaan
![]()
Ik kan daar ook niet tegen, ik noem het gewoon de rode klats ...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:05 schreef marsterretje het volgende:
[..]
totaal irrelevant maar ik kan het niet laten: het woord ongi is echt heel naar. Ik krijg er jeuk van. Misschien ben ik de enige, maar dat moet dan maar. Einde irrelevant![]()
hier noemen ze het (nog steeds) "in de rooie"quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:58 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ik kan daar ook niet tegen, ik noem het gewoon de rode klats ...![]()
![]()
oké einde garpje
doh, sorry...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:59 schreef nein het volgende:
[..]
AH! ja heb ik ook wel gedaan, maar ik kreeg toch altijd nog wat last van spotting in de derde en vierde week, dus ik hou t nu maar op 5 dagen ongesteld zijn. Ennehh..ik was dat niet he, van dat ongi
Kijk dat is het beestje bij de naam noemen, de naam slaat op het gebeurenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:58 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ik kan daar ook niet tegen, ik noem het gewoon de rode klats ...![]()
![]()
oké einde garpje
mijn vriend zegt wel eens " ben je weer aan het lekken?"quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:33 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Kijk dat is het beestje bij de naam noemen, de naam slaat op het gebeuren![]()
Evengoed: ik moet zo eens nieuwe gaan halen. Mijn herhalingrecept is gestolen (gezakkenrold), en volgens een belletje gister mag ik er best een paar meenemen. Maar.... mijn aanvullende verzekering moet ook door zijn, want ik ben deze maand van verzekering geswitched.
Ik zie een dag aankomen met allemaal administratie. Dokter, aptheek, verzekering bellen. Feest.
ik kon bij de doktersassistente gewoon vragen om 6 ringen, en die kreeg ik ook.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:03 schreef Pearly het volgende:
Nou Zeg! Dit is raar!!
Waarom worden nuvaringen maar tot 3 maanden verstrekt? Vroeg ik me af nadat ik de datum op mijn nuvaringen zag staan : HOUDBAAR TOT 25-07-2007 !!!!!!!
Wat een gezeik over dat je er maar 3 mee krijgt eignenlijk he!?
Nog even. Ik betaal : ¤ 19,41 voor 3 stuks
Kijk, het is niet dat we je geen antwoord willen geven, daar is dit topic natuurlijk voor, maar als je de gerbuiksaanwijzing in de verpakking, dit topic, of de site van nuvaring had gelezen, dan had je al lang al gevonden dat je na 7 dagen beschermd bent tegen zwangerschap als je daarvoor geen anti-conceptie hebt gebruikt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:15 schreef marya_21 het volgende:
maar ik heb hem nu 11 dagen in..dus ik kan het vanavond gewoon zonder condoom doen??En dan ben ik gewoon beschermd?
Heb ik nog nooit gedaan dus vind het nog een beetej eng....
Ik heb voor de ring ongeveer een jaar geen a.c gebruikt. speelt dat nog mee?
Mijn huisartse is geen ongeintresseerde eikel maar uit leggen hoeft ook helemaal niet!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:00 schreef marya_21 het volgende:
Ik vroeg het eigenlijk meer omdat mijn huisarts een hele ongeintresserde eikel is, die me niet eens wat kon uitleggen over de ring, omdat hij geen zin had om zich te verdiepen in de ring..![]()
quote:Ik dank u voor uw aanvraag van de pil via internet.
In verband met de veiligheid bij het voorschrijven via internet, kunnen wij tot onze spijt niet voorschrijven bij een (wat) te hoog lichaamsgewicht.
Helaas moet ik u op dit moment dan ook verwijzen naar de huisarts. Ik hoop dat u hier begrip voor heeft.
Uiteraard bent u in de toekomst altijd welkom bij ons.
Met vriendelijke groet,
www.pilonline.nl
dhr. M. van Scheepen, arts
Ik sta er nog wat sceptisch tegenover. Ik weet niet of ik het wel ideaal ga vinden. Maar goed, dat zie ik vanzelf wel.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:06 schreef Pearly het volgende:
Gewoon stoppen met die pil jho! Toeps... .
pff... ik zou niet kunnen wachten om de nuvaring in te brengen!
Je kunt de ring eigenlijk zien als een pilstrip. Je gaat niet 2 strips verschillende pillen tegelijk gebruiken, dat is overbodig en wellicht zelfs wel gevaarlijk, met die hormonen. (hoewel het laatste wel mee zal vallen)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:02 schreef Marlijn52525 het volgende:
Kan je de ring dan midden in een pilstrip inbrengen?
Ik ga morgen mijn eerste halen bij de apotheek en wil em graag meteen uitproberen!!
gezien al de positive ervaringen hier....
Ben ik dan meteen beschermd? Of duurt dat dan zeven dagen zoals ik her en der gelezen heb...
Pearly, je weet er erg veel van ben benieuwd of je hier antwoord op kan geven!!
Ik zou dat niet doen, het is niet de bedoeling en volgens mij krijg je te veel hormonen binnen (en dat schijnt niet schadelijk te zijn, maar je kan je er wel minder lekker door voelen), plus de kans dat je lijf er enorm door in de war raakt. En alleen cerazette is een minipil bron.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:14 schreef Marlijn52525 het volgende:
Ik heb het namelijk niet zo op condooms, kan ik niet de pil nog 7 dagen doorslikken en de Nuvaring indoen?
Ik haal hem er vrijdags uit, meestal komt het dan zo'n beetje maandags of dinsdags op gang.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:24 schreef So_Addictive het volgende:
Als je de ring verwijderd hebt voor de stopweek, hoe lang duurt het dan bij jullie voordat je ongesteld wordt?
quote:
ik heb mee geholpen aan het bouwen van de SMS-service.. We hebben al meerdere mailtjes gehad met vragen of het ook niet voor 4 weken kon worden gebouwd.. Maar organon wil dit niet. Maar meiden als jullie het graag willen mail naar service@organon.nl, als er veel vragen komen dan gaan ze het misschien nog eens overdenken....quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:05 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook achter, erg jammer. Als het kan zou ik het graag als mogelijkheid zien, want die sms service is echt geweldig! Maargoed, dan maar zelf de herinnering in mijn telefoon zetten.
totaal irrelevant maar ik kan het niet laten: het woord ongi is echt heel naar. Ik krijg er jeuk van. Misschien ben ik de enige, maar dat moet dan maar. Einde irrelevant![]()
Nee, hij zit nog gewoon hetzelfde. Ik hou hem trouwens een weekje langer in, omdat ik volgende week twee daagjes naar Disneyland ga.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:52 schreef Inu het volgende:
Hebben jullie ook dat als je bijna aan het einde zit dat hij er dan uitwil? Bij mij zit de ring dan 's ochtends er bijna uit, heel irritant...
Ik ga ook naar Disneylandquote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:59 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, hij zit nog gewoon hetzelfde. Ik hou hem trouwens een weekje langer in, omdat ik volgende week twee daagjes naar Disneyland ga.
Ik had eerst ook de diane35 gehad omdat ik last had van acné, heb nu 3 maanden de Nuva en heb nergens last vanquote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:04 schreef DuchessX het volgende:
Omdat ik van de pil (Diane) 'ineens' last heb van pigmentverkleuringen in mijn gezicht adviseert mijn huisarts me over te stappen naar de nuvaring.
Ik heb de mirenaspiraal ook gehad maar daar kreeg ik gigantisch last van acné door. Implanon is voor mij geen optie omdat die (volgens mijn arts) op basis van dezelfde hormonen schijnt te werken.
Hetgeen ik mij afvraag: Zijn er hier mensen die last kregen van acné door de nuvaring? Daar ben ik nl erg bang voor. Ben net blij dat ik ervanaf ben (op mijn 31e).
Mijn huid is zelfs beter geworden sinds de Nuvaring.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:33 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ik had eerst ook de diane35 gehad omdat ik last had van acné, heb nu 3 maanden de Nuva en heb nergens last van
Ik ook ! Is een tijdje wennen ... Uiteindelijk 'weet' je gewoon dat hij er 'echt' niet uit gaat schieten waardoor je 'dat' op den duur 'niet' meer voelt!quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:24 schreef missDemeanor het volgende:
Ik vond die Nuvaring he-le-maal niks!!! Ik had comstant het idee dat ie naar beneden schoof terwijl hij echt niet verder kon en als ik hard moest niezen ofzo dan leek het net of dat ding eruit kwam.
Het klopt!! De ring gaat weer terug naar zijn oorspronkelijke vorm. Jij moet wel een véél te klein kutje hebben dan. Ik denk dat het er bij jou alleen maar aan schort dat je Té goed voelt daar ......quote:[b]
Daarnaast ben ik van mening dat alle dingen willen terugkeren naar hun oorspronkelijke vorm; die ring is rond, en je vouwt hem dubbel als je hem erin stopt.....ik had het gevoel dat mn hele doos vanbinnen werd opgerekt.
ah! Geen stimulans voor je Ventje? Jammerquote:[b]
Ventje is ook blij dat ik m niet meer gebruik; die voelde dat ding met sexen en elke keer eruithalen en daarna weer terugstoppen (gezien onze frequentie) was ook maar een gedoe!!
Duur ? Een kind! Da's duur ..... En voor minder zooi in je lijf is toch wel wat te zeggen toch? Ik hou 'm 4 weken in. Dat scheelt ook al een hoop!quote:[b]
Verder geeft het ding hormonen af, zij het lokaal en in zeer lichte doses..maar toch...
Bovendien is dat ding rete duur en mijn verzekeraar vergoedt niet.
spiraal ( ik ken genoeg mensen die er zwanger mee geworden zijn ) of je doet het 'niet'!quote:[b]
Heb nu overigens een spiraaltje..even afwachten of dat wel een succes gaat worden
Ik heb vandaag gebeld en Univé vergoedt 'm dus dat is mooi!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:56 schreef Pearly het volgende:
Ik denk dat je beter gewoon even kunt bellen!
Het is nogal algemeen dat verzekeringsmaatschappijen daar nogal onduidelijk in zijn.
Dat verschilt van persoon tot persoon. De een wordt na 3 dagen ongesteld bij de pil, de ander na 2. Dat is hier ook zo. Als ik het me goed herinner was het na 2-3 dagen of zo.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:06 schreef Toeps het volgende:
Als je dat ding er uit haalt, na hoeveel dagen word je dan ongesteld? Bij de pil was het altijd 4 dagen later geloof ik, maar zo'n ring is minder sterk, dus...
Mijn vriend heeft hem nooit gevoeld, dus dat verschilt ook van persoon tot persoon.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:55 schreef _Bunny_ het volgende:
Ik heb de ring ook een tijdje overwogen, nog niet mee gestart overigens.
Mijn probleem is dat ik behoorlijk last heb van pms en in het verleden met mijn dokter de afspraak heb gemaakt een 9 weekse cyclus te hebben (3 pilstrips achter elkaar, dan 1 week ongesteld). Kan dit met de nuvaring ook, of heb je dan gegarandeerd het eerste half jaar doorbraakbloedingenHeb niet zoveel zin in doorbraakbloedingen en veel afscheiding enzo.
Ik lees ook dat meerdere mannen het wel voelen tijdens de sex, dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten, is dit echt heel hinderlijk?
Groetjes Barbara
Hmm, nou ja, ik ga morgen en overmorgen naar Disneyland (quote:Op zondag 10 juli 2005 18:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat verschilt van persoon tot persoon. De een wordt na 3 dagen ongesteld bij de pil, de ander na 2. Dat is hier ook zo. Als ik het me goed herinner was het na 2-3 dagen of zo.
Hinderlijk? Het kan juist ook een extra stimulatie zijn...quote:Op zondag 10 juli 2005 18:55 schreef _Bunny_ het volgende:
Ik lees ook dat meerdere mannen het wel voelen tijdens de sex, dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten, is dit echt heel hinderlijk?
Groetjes Barbara
Hoi Octopussy,quote:Op zondag 10 juli 2005 19:10 schreef octopussy het volgende:
Zou het schelen als ik overstap op een andere verzekering? Ik heb eens op de website van Agis gekeken en er staat bij elke polis dat anticonceptie volledig vergoed wordt en dan tussen haakjes 'voor bepaalde middelen'. Lekker duidelijk.
Hmm, ik ben de laatste tijd wel wat meer sapjes gaan drinken... Maar goed, ook meer pindakaas, en af en toe wat chocola... Je kunt er vaak geen wijs uit worden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:14 schreef Pearly het volgende:
Daar moet ik toch even vertellen dat ik iemand ken die flinke rode puisten kreeg van het drinken van sinaasappel sap en eten van spullen waar sinaasappel in verwerkt zat. Toen bleek dat ze dat volledig weg liet, was er geen pimple meer te zienVaak dragen ingredienten in voeding ook een kostje bij.
Vanavond ga ik hem 'implementeren'quote:
Ik ben iets afgevallen sinds ik van de Diane naar de Nuva ben overgestapt. Maar dat kan ook komen doordat ik gewoon minder honger heb. Wat ook weer door dat ding kan komen...quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:40 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Vanavond ga ik hem 'implementeren'
Ben erg benieuwd. Ik ben wel bang om aan te komen in gewicht, ben net 16 kilo afgevallen
Nou ja ik ben toch al aan het diëten dus ik denk dat het aankomen niet zo snel gebeurd. Er staat in de bijsluiter dat je aan kunt komen in gewicht. Maar ja, is dat 1 kilo of zijn het er 10?quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik ben iets afgevallen sinds ik van de Diane naar de Nuva ben overgestapt. Maar dat kan ook komen doordat ik gewoon minder honger heb. Wat ook weer door dat ding kan komen...
Ik mis een inbrenghulsquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:23 schreef El_star_ het volgende:
Ben nog bezig met het doorlezen van deel 1.... maar hebben jullie nog inbreng-tips???
Het hoort zo laag. De eerste paar dagen vond ik het ook mega irritant, maar het went.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:42 schreef DuchessX het volgende:
Euhm..even een vraag hoor...hoe diep zit de ring bij jullie?![]()
Ik bedoel het allerlaagste stukje van de ring dan.
Een tampon krijg ik altijd goed 'hoog' op zijn plek, maar die ring krijg ik maar niet verder geduwd op een gegeven moment (te veel weerstand?). Het onderste stukje van de ring zit dan net een half vingerkootje binnen.
Hoort dit zo? Ik voel 'm niet maar ben wel bang het ding zo te verliezen
Enne, het lijkt me ook niks met vrijen als het ding zo laag zit? Vandaag moest ik mijn tampon wisselen (want ja eerste keer ring dus ongesteld hé) en toen vloog de ring door de badkamer
Tot nu toe vind ik het waardeloos. Maar dat is een antwoord dat mede gebaseerd is op behoorlijke ring-frustraties
Als je bij je zelf met je vingers voelt in je vagina en je 'haakt' je vinger zeg maar richting je voorkant, voel je dan een soort van harde bobbel? Mijn ring blijft zeg maar altijd achter die bobbel haken als ik hem er goed indoe. Dat 2 keer dubbelvouwen vind ik lastig (dus dat de ring 2 keer in zijn eigen vorm zit) om in te brengen. Meestal knijp ik hem samen in het midden en duw dan met de wijsvinger van de andere hand de ring naar boven. Om hem dan verder te duwen zet ik mijn wijsvinger en middelvinger tegen elkaar en duw tegen de ring om het naar boven achter het bobbeltje te krijgen.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:17 schreef DuchessX het volgende:
Hmmz ik ben toch echt nog niet tevreden. Ik krijg de ring gewoon weg niet 'hoog' genoeg. Ik moet de ring zo'n 3 keer per dag opnieuw plaatsen omdat ik hem anders dreig te verliezen, zo laag zit hij. En ik krijg het ding gewoon niet hoger![]()
Een tampon is geen probleem, dat is vrij hard materiaal maar de ring krijgt bij mij schijnbaar zoveel weerstand dat hij dubbelvouwt en alle andere kanten uit gaat als ik wil (up, up!). Ik heb net nog even naar zo'n instructiefilmpje gekeken en het zou zo eenvoudig moeten zijn om de ring in ieder geval een aantal cm omhoog te moeten kunnen schuiven! Maar het lukt gewoon echt niet en ik irriteer me rot. Ik heb geen zin om continue te moeten checken of het ding niet in de wc gevallen is omdat-ie zo laag zit dat-ie er bijna uitvalt
Weet iemand of er een inbrenghuls voor is (serieus)? Of kan ik misschien een tampon-inbrenghuls gebruiken (ik heb er nog nooit een gebruikt voor tampons dus ik heb geen idee).
Heb Organon ook al gemaild, ben benieuwd naar hun reactie. Als er niets aan te doen is ga ik toch maar weer voor een ander voorbehoedmiddel naar de huisarts
Euhm..de bobbel is zeker niet mijn baarmoedermondquote:Op zondag 17 juli 2005 14:36 schreef Pearly het volgende:
Dat de ring Eruit steekt is niet helemaal de bedoeling geloof ik. Of je moet er geen last van hebben en of de ring verliezen.
De baarmoedermond ( die bobbel ) krijg je nooit hoger dan dat ie nu zit. Iedereen zit anatomisch weer anders in elkaar ( al eens op het forum besproken ) ... helaas is dat voor sommige vrouwen gewoon heel vervelend dat het nét niet allemaal hoort te zitten waarvoor het gemaakt is. Maar is ook logisch denk ik. Zo reageert ook elke vrouw anders op het slikken van de pil. Ieder zijn kwaaltjes bij dat soort dingen.
Zolang jij er alleen maar last van ondervind zou ik toch gaan kiezen voor een anderen a.c.
Ik ben benieuwd wat je in de toekomst gaat besluiten. Voor nu is het belangrijk dat je je niet te veel concentreerd op dat gekke dingHet kan namelijk zijn dat je er te veel mee bezig bent dat ie eruit floept of niet goed zit .....
Maar ben jij dan ook plus verzekerd? Ik kan niet "hoger" zeg maar.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:10 schreef octopussy het volgende:
Nikky ik ben ook bij Geove verzekerd, en ze vergoeden niets.
Zou het schelen als ik overstap op een andere verzekering? Ik heb eens op de website van Agis gekeken en er staat bij elke polis dat anticonceptie volledig vergoed wordt en dan tussen haakjes 'voor bepaalde middelen'. Lekker duidelijk.
Hoi DuchessX,quote:Op zondag 17 juli 2005 17:46 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Euhm..de bobbel is zeker niet mijn baarmoedermondAnders zou hij (zij?) wel ontzettend omlaaggezakt zijn haha!
Nee, daarna heb je die ringloze week. Dan ben je dus minder vaak ongesteld.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Overigens, nog even iets wat ik niet snap... De ring is toch bedoeld om 3 weken in te hebben, 1 stopweek, weer 3 weken ring, weer 1 week stopweek... Hij hefet toch maar voro 3 weken hormonen? En toch lees ik hier dat een heleboel mensen hem 4 weken inhouden, hoe zit dat? Is dat dan gewoon om dat je te lui bent om een ringloze week te hebben?
Dat klopt toch niet, de ring heeft toch maar voor 3 weken hormonen??? hoe kun je hem dan 4 weken inhouden?????quote:Op maandag 18 juli 2005 18:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, daarna heb je die ringloze week. Dan ben je dus minder vaak ongesteld.
De ring heeft voor 4 weken hormonen. (bron: verschillende mensen die met Organon hebben gemaild, ook in dit topic). Echter, vrouwen kennen een natuurlijke cyclus van plusminus 28 dagen en zien dat psychologisch gezien niet graag verstoord. Vrouwen zijn eraan gehecht, en productontwikkelaars zitten hier ook mee in hun achterhoofd. Ook geld speelt een rol: een week korter=meer ringen verkopen. Daarom hangt men het ook niet aan de grote klok.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:15 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet, de ring heeft toch maar voor 3 weken hormonen??? hoe kun je hem dan 4 weken inhouden?????
Je hebt geen idee hoe o.a. jouw antwoord mij oplucht, echt!quote:Op maandag 18 juli 2005 20:01 schreef marsterretje het volgende:
Bij gerezen vragen over de diepte van de ring toch maar eens de diepte gepeild (o mensen, veeg me op, wat een humor...). Bleek toch minder dan ik dacht: 2 cm diep maar! Echter, hij is er nooit uitgegaan, noch heb ik hem ooit voelen zitten.
Dus als ik in mijn vierde week zwanger raak zijn jullie schuldig?quote:Op maandag 18 juli 2005 21:07 schreef marsterretje het volgende:
De ring heeft voor 4 weken hormonen.
Euhm...bij jou is dat misschien wel je bmm, maar bij mij is dat (zie mijn tekeningquote:Op maandag 18 juli 2005 21:51 schreef Pearly het volgende:
Dit is de laatste keer dat ik post wat die bobbel is die je voelt waarachter je nuvaring blijft haken.![]()
Ik zal het, als ik weer eens bij haar kom, aan mijn huisarts vragen
Het staat ook gewoon in de bijsluiter, hoor. Van de site van Nuvaring:quote:Op maandag 18 juli 2005 18:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Overigens, nog even iets wat ik niet snap... De ring is toch bedoeld om 3 weken in te hebben, 1 stopweek, weer 3 weken ring, weer 1 week stopweek... Hij hefet toch maar voro 3 weken hormonen? En toch lees ik hier dat een heleboel mensen hem 4 weken inhouden, hoe zit dat? Is dat dan gewoon om dat je te lui bent om een ringloze week te hebben?
Ik ben al te laat realiseer ik me nu, dat had ik dan gisteravond moeten doen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:50 schreef zoeperzazke het volgende:
dat was precies mijn gedachte toen ik hem vandaag in de bus had. een weekje later aanzetten?
Lang leve de commercie!quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:55 schreef flutterbye het volgende:
dan moet je hem iedere maand weer na een week resetten. dan heeft het ook niet zoveel nut meer, als je dat dan een keer vergeet ofzo. Wel lastig dat je niet zelf het klokje kunt instellen eigenlijk!
Mja, het enige dat ik weet is dat de Diane pil dus specifiek op acne gericht is. Zoek eens uit welke hormonen daar in zitten, die dat doen... en anders is het misschien toch iets om de diane te gaan slikken. MOet ik overigens wel bij zeggen dat de diane de enige pil is waar je per se een recept voor nodig hebt, omdat het een medicijn is en niet in eerste instantie anticonceptie...quote:Op zondag 24 juli 2005 22:45 schreef DuchessX het volgende:
Ik ga me maar eens verdiepen in het soort hormonen. Schijnbaar reageert mijn huid erger op het ene soort hormonen dan op het andere soort hormonen. Links zijn welkom
Het klopt! Ik had dat ook niet toen ik de pil doorslikte. Was geen probleem. De Engelsen overigens, doen niet anders. In Engeland verkopen ze aanzienlijk minder tampons en maandverband omdat heel veel meisjes/ vrouwen er de pil gewoon doorslikken.quote:Op maandag 25 juli 2005 17:22 schreef zoeperzazke het volgende:
mja, maar een doorbraakbloeding is niet zo erg... Al heb ik die met de pil ook nog nooit gehad terwijl ik die rustig een half jaar door slikte. Bij doorbraakbloedingen heb je toch niet zo'n gigantische buikpijn en alles? Het bloeden vind ik niet erg, het is de malaise er rondom...
Normaal wel, maar omdat ik verder toch niet meer die ring gebruik heb ik het voor de rest niet meer gelezen. Ik wou alleen even mijn ervaring kwijt en toen ik die reactie van Zoeperzazke las heb ik daar ook nog op gereageerd.quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:29 schreef flutterbye het volgende:
Even een algemene opmerking - als ik in een (voor mij) nieuw topic ga posten lees ik eerst zoveel mogelijk door van de eerdere discussie zodat ik geen domme reacties ga geven... er zijn dus blijkbaar mensen die dit niet doen?
Wees niet zenuwachtig. Er zijn genoeg mensen die nergens last van hebben met dat ding.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:11 schreef Ankietje het volgende:
Aah nee! Echt balen voor je (wel komisch geschreven). En een beetje balen voor mezelf want nu wordt ik helemaal nerveus voor mijn nuva-adventure. Branderig gevoel na het vrijen had ik vroeger ook, vind ik altijd erg vervelend. En een soppende string klinkt ook niet echt relaxed. Maar ik zie wel wat het doet; bij iedereen verschillend denk ik. En met microgynon zie ik er ook niet uit, dus veel erger dan nu kan het iig geval niet worden!
Beetje off-topic, maar: toeps, ben je niet bang dat als je ooit weer met diane stopt de hele ellende weer opnieuw begint? Dat je de puistjes e.d. uitstelt?
Dat is naar en vervelendquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:32 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben depressiegevoelig, was net gestopt met mijn AD na bijna 5 jaar en sinds ik de ring heb word ik steeds somberder en somberder en ook een heel stuk agressiever...
Ik weet niet of dat nou iets van mijzelf is, of het wennen aan hormonen of dat meer mensen hier last van kregen sinds ze de ring gebruikt hebben?
In ieder geval baal ik als een stekker...![]()
Er zijn 2 codes: één op de verpakking van de drie ringen gezamelijk, en één op de verpakking van de afzonderlijke ring. Als de ene niet werkt, probeer dan de andere. Als dat niet lukt zal ik zo even de koelkast in duiken en de code doormailen als je wilt, ik gebruik de code toch niet want ik ben dus net gestopt.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:35 schreef Belgie het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben net toevallig op deze topic terecht gekomen en vind hem wel leuk. Ik gebruik de ring nu sinds een maand. Bij mijn opzoekingen op internet kwam ik op de nederlandse website (nuvaring.nl) terecht. Hele goede site enzo maar voor het "gebruiksters" gedeelte moet je de streepjescode invoeren. Blijkbaar verschilt de verpakking hier in Belgie met die van jullie want bij ons staat er zo geen streepjescode op. Ik heb al gemaild naar organon en zij kunnen daar ook niets aan doen. Als belg krijgen wij dus al die leuke voordelen via de site niet!
Nu is mijn vraag of er iemand van jullie zo lief wil zijn om zijn streepjescode door te geven (als je hem zelf niet gebruikt) zodat ik van deze services kan genieten?
Ook het leuke starterspakket krijgen wij niet!
Groetjes uit België.
Misschien kan ik spammailtjes gaan maken:quote:Op zondag 31 juli 2005 12:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Illegale anticonceptiehandel, marsterretje? ghihi!
Ik heb nog nooit doorgeringd, maar het heeft wel eens 3 volle dagen geduurd eer ik ongesteld werd.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:17 schreef Jipje het volgende:
Vraagje aan degenen die em al wat langer gebruiken, ik moet nu voor de eerste keer ongesteld worden, tenminste, dat moest ik dus gister... Met de pil ging dat altijd hartstikke goed, maar ik zit nog steeds te wachten ...En ik heb niet echt een stressvolle situatie. Wat denken jullie? Zou het door die ring kunnen komen (heb meteen doorgeringd, dus nu na mn 2e ring 1e menstruatie) of zou ik dan toch stiekem ineens zwanger zijn?
![]()
![]()
Ik heb de ring er donderdag uitgehaald al... Normaal met de pil (laatste pil op woensdag) werd ik op zondag ongesteld... Ik wacht nu dus 3,5 dag (het voelt als veel langer...quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:23 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit doorgeringd, maar het heeft wel eens 3 volle dagen geduurd eer ik ongesteld werd.
Of ben je al langer aan het wachten?
Ja, dat voelt al heel snel langer.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:26 schreef Jipje het volgende:
[..]
Ik heb de ring er donderdag uitgehaald al... Normaal met de pil (laatste pil op woensdag) werd ik op zondag ongesteld... Ik wacht nu dus 3,5 dag (het voelt als veel langer...)
Ik heb idd wel al 2 dagen rugpijn en beetje buikpijn, daarom vind ik het des te vreemder dat het zo lang op zich laat wachten..quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:33 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ja, dat voelt al heel snel langer.![]()
Erg raar... Ik zou goed nagaan aan mijn lichaam of ik pms dingen heb ik die ik normaal ook zou hebben (acne, snel geirriteerd, bollebuik je kent het wel). Als dat zo is dan komt het meestal wel. Als dat niet zo is morgen testje doen...
Ja, ik bedoel met gevoelig idd ook pijn... Ik heb ook nooit echt gevoel in mijn borsten ofzo, wist niet dat meer mensen dat haddenquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, ik heb uberhaupt geen gevoel in mijn borsten en alles wat ik voel doet pijn, maar dat is altijd al zo geweest dus daar kan ik je niet mee helpen.
ik gebruik de ring nu trouwens twee weken en ik merk eigenlijk helemaal geen verschil.
Thank God! Jipje wordt nog geen mamaquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:40 schreef Jipje het volgende:
[..]
Ik heb idd wel al 2 dagen rugpijn en beetje buikpijn, daarom vind ik het des te vreemder dat het zo lang op zich laat wachten..
zou het de genezing bevorderen als ik hem eruit haal? ik heb hem nu 18 dagen in, kan dat gewoon?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:12 schreef Pearly het volgende:
Misschien is het nu verstandig dat je de nuvaring even verwijderd en veel sinaasappels gaat eten. ( schijnt goed te zijn voor de plassert )![]()
Succes. ... ik hoop dat je snel iets op recept krijgt. Kijk anders ff op www.dokterdokter.nl Misschien dat je daar wat kan vinden over vaginale infecties!
Balen zeg, maar wel fijn dat je mijn klachten herkent! Hoofdpijn heb ik ook veel maar dat weet ik aan een hersenschudding die nog niet over is...?quote:Op zondag 31 juli 2005 10:27 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Dat is naar en vervelendQua positie van de ring denk ik nu, aan de hand van je eerdere verhalen dat jouw lichaam er toch niet zo veel zin in heeft om de ring in te houden. Als je hem voelt, dan zit hij verkeerd lijkt me, en dat is nooit de bedoeling.
Momenteel ben ik alweer anderhalve week gestopt met de ring om de rede die ik hierboven van je quote. Neerslachtig, prikkelbaar en agressief, en ook ik ben nogal depressiegevoelig. Dus dan maar weer gestopt. Tevens kreeg ik ernstige hoofdpijnen in de stopweek en zin in seks werd minder.
Ik heb natuurlijk nog geen poot om op te staan na 10 dagen, maar zin in seks is terug en ben minder prikkelbaar. Ik kijk de gevolgen nog zeker een tijdje aan, hoe het gaat zonder.
Desalniettemin succes, DuchessX, met deze of wellicht het kiezen van andere anti-conceptie..
quote:Op zondag 31 juli 2005 12:00 schreef zoeperzazke het volgende:
quote:Op zondag 31 juli 2005 12:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Waaaah, daar moet ik helemaal niet aan denken nu! (arm vriendjequote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:18 schreef Pearly het volgende:
Maar dan ook geen sex he !!
Bij mij zit hij vooral aan het einde van de tijd 's ochtends een stuk naar beneden, maar als ik dan even loop gaat ie wel weer goed zitten. Ik ben er eigenlijk wel tevreden over. Kan het ook zijn dat je borsten ervan gaan groeien? Dat idee heb ik namelijk.... en mijn vriend ook.... En als je hem 4 weken inhebt, ben je dan ook nog beschermd in je stopweek? Ik heb hem deze maand voor de eerste keer 4 weken ingehad, had wel een beetje last van de hormonen, stemmingswisselingen en veel pukkeltjes enzo, maar verder is het goed bevallenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:41 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Balen zeg, maar wel fijn dat je mijn klachten herkent! Hoofdpijn heb ik ook veel maar dat weet ik aan een hersenschudding die nog niet over is...?
2 vriendinnen zijn nu ook met de ring begonnen, erg fijn, kan nu met hen ook ervaringen uitwisselen.
Ik heb mijn ring nu voor de 4e week in, volgende week wil ik naar mijn huisarts, voor de ring er bijna uit moet bedoel ik en dan ga ik het een en ander bespreken.
De ring zakt telkens tot bijna tussen mijn schaamlippen, soms zelfs iets er tussen, dat is niet de bedoeling. Ik heb zelfs al met een tampon-inbrenghuls geprobeerd om de ring hoger in te brengen (creatief hé haha) maar dat lukt gewoon niet omdat de weerstand van binnen groter is dan de stevigheid van de ring zeg maar (waar je met een tampon dus geen last van hebt omdat dat een hard voorwerp is).
Misschien ben ik te 'strak' van binnen?! Ik ga de dokter in ieder geval even lastig vallen met deze perikelen en wie weet toch ook wel weer een andere ac al zou ik zo niet weten wat.
Ik ben iig erg blij met dit topic en de ervaringen die gedeeld worden.![]()
Soms aan het begin van de ongesteldheid heb ik dat wel een beetje (laatste tijd niet meer trouwens), maar nooit tussendoor. Ik vind het ideaal zoquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:08 schreef Pearly het volgende:
Jeetje Serpent!!! Ik gebruik de ring nu 1. 1/2 jaar maar doorringen na 4 weken heb ik nog nooit geprobeerd. Heb je geen bruine afscheiding gehad?
Ik wil het eigenlijk ook wel eens proberen ........ Ideaal, geen onttrekkingsbloeding meer voor langere tijd ! Ik wil dat ook eens gaan proberen!
De nuvaring gaat er op een vaste dag op een vaste tijd in en 3 of 4 weken later op dezelfde dag en dezelfde tijd er weer uit. Ik ben gewoon halverwege gestopt met de pil en heb de dag erna s'avonds de nuvaring ingebracht. 7 dagen geen seX gehad ( want dat mag niet staat er in dat boekkie ). Daarna ging alles van een leie dakkie!! IiieeeeDIEJaaL ! IK kan niks anders d'r van zeggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:21 schreef Panthera1984 het volgende:
Wanneer plaats je hem eigenlijk? kan ik dat nu midden in mijn cyclus doen, of moet ik wachten op ongesteldheid?
p.s. ik heb dus nog geen bijsluiter, bii voorbaat dank
Nee.quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:53 schreef Stefanie1305 het volgende:
moet je lichaam daar niet eerst aan wennen ofzo?
En is het echt veilig?
Waarschijnlijk is dat idd de Femcap, wat ik erover gelezen heb, lijkt het sterk op het aloude pessarium. Ik heb enige tijd een pessarium gebruikt, maar kan niet echt zeggen dat het handig in gebruik is. Een condoom is makkelijker... Het aanmeten van het pessarium vond ik geen probleem, maar de Femcap hoeft niet aangemeten te worden. Kijk even bij Stichting Anticonceptie Nederland onder Methoden bij Barrièremiddelen, daar staat iets over de Femcap.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:27 schreef flutterbye het volgende:
Nu las ik niet iets in een ander topic over een nieuw soort pessarium, ik geloof dat hiermee de Femcap bedoeld wordt, dus ik ben daar weer dingen over aan het opzoeken. Maar een pessarium op de onvruchtbare dagen lijkt me ook wel een optie, alleen vervelend dat zo'n ding moet worden aangemeten...
Ik haal hem er soms wel even uit om af te spoelen... Kan me niet voorstellen dat er geen bacterien aan blijven plakken enzo. Ik heb ook wel eens gehad dat er gewoon een haar omheen gedraaid zat... Ik vind het toch iets hygienischer om hem soms even schoon te makenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:09 schreef nuvatimes het volgende:
Nuvatimes 2
Ik heb de ring nu 5 dagen in en het gaat prima.
Hij is er 1 keer uitgekomen, maar dat was toen ik een tampon verwijderde, die had ik blijkbaar precies in de ring ingebracht.
Ik check nog iedere dag of die op zijn plaats zit, en dat is altijd zo! Ik denk dat hoe langer je hem gebruikt hoe minder je dit checkt. Dat je er zeg maar op kunt vertrouwen dat hij er nog zit.
Inmiddels ook al seks gehad met de ring. Ik voelde er helemaal niets van en mijn lief ook niet.
Tot nu toe alles op het nuvafront dus perfect!!
Zijn die dan ook allemaal 'veilig'. Ik heb wel eens gehoord dat van die 'feestcondooms', kleurtjes, smaakjes, ribbels, ultradun etc. niet gegarandeerd beschermen tegen soa's en zwangerschappen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:11 schreef lack-of-interest het volgende:
Voor de mensen die weer aan de condooms gaan, bij De condomerie zijn alle soorten (dun, ultra-dun, etc.) en maten (dik, dun, etc.) te bestellen, ook proefpakketten.
Zo heb je bijvoorbeeld een pakjes Chess met 144 condooms voor 25 eurotjes...
Ik heb al eens een spiraaltje gehad, de Mirena, volgens de dokter was die het beste als je nog nooit kids hebt gehad. Dat ging dus echt niet goed, niet door de hormonen maar omdat ik hem dus gewoon 7 maanden lang voelde zitten, kreeg kramp bij fietsen, te lang zitten enz, seks was al helemaal niet meer te doen, echt vreselijk. Misschien is hij verkeerd aangemeten ofzo, maar het is dus niet iets wat ik snel nog een keer zal doen. En een koperspiraaltje, daar heb ik over gelezen dat de menstruatie er vaak langer en pijnlijker door wordt.quote:[b]
Er zijn tegenwoordig overigens ook spiraaltjes speciaal voor vrouwen die nog geen kinderen op de wereld hebben gezet. Ga bij Stichting Anticonceptie Nederland, wederom, naar Intra-uterien en vervolgens Koperspiraaltjes onderaan de pagina staat welke spiraaltjes geschikt zijn voor vrouwen die nog geen kinderen hebben.
Groet
Een haar eromheen? Die heb je dan waarschijnlijk perongeluk mee ingebracht, die komt toch niet van binnenuit!!! Maar over die bacterieën - je reinigt jezelf constant van binnen, vandaar dat er ook afscheiding uitkomt, het houdt zichzelf allemaal goed in balans daar. Die ring wordt dus vanzelf schoongehouden. Ik zou juist denken dat je er, door het in en uit doen, juist meer bacterieën inbrengt. Die zitten gewoon aan je vingers, onder je nagels en in het water. .quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:42 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik haal hem er soms wel even uit om af te spoelen... Kan me niet voorstellen dat er geen bacterien aan blijven plakken enzo. Ik heb ook wel eens gehad dat er gewoon een haar omheen gedraaid zat... Ik vind het toch iets hygienischer om hem soms even schoon te maken
Die haar dacht ik meer dat dat kwam door seks.... En ik denk idd wel dat je gelijk hebt alleen ik voel me er toch iets prettiger bij om hem nog een keertje af te spoelen, weet ik ook zeker dat ie er nog inzit enzoquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:37 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Een haar eromheen? Die heb je dan waarschijnlijk perongeluk mee ingebracht, die komt toch niet van binnenuit!!! Maar over die bacterieën - je reinigt jezelf constant van binnen, vandaar dat er ook afscheiding uitkomt, het houdt zichzelf allemaal goed in balans daar. Die ring wordt dus vanzelf schoongehouden. Ik zou juist denken dat je er, door het in en uit doen, juist meer bacterieën inbrengt. Die zitten gewoon aan je vingers, onder je nagels en in het water. .
Dat is toch perongeluk mee inbrengen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:07 schreef Inu het volgende:
[..]
Die haar dacht ik meer dat dat kwam door seks....
Pret-condooms, dus met smaakjes, ribbeltjes enzo, zijn idd minder veilig. Andere condooms zijn wel 'veilig'. Volgens mij worden aan (ultra)dunne condooms dezelfde eisen gesteld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:29 schreef flutterbye het volgende:
Zijn die dan ook allemaal 'veilig'. Ik heb wel eens gehoord dat van die 'feestcondooms', kleurtjes, smaakjes, ribbels, ultradun etc. niet gegarandeerd beschermen tegen soa's en zwangerschappen.
In de koelkast bewaren is sowieso beter en komt de houdbaarheid van de ring ten goede. Volgens mij heb ik in de bijsluiter gelezen dat de ring max. 3 maanden houdbaar is op kamertemperatuur (max. 25 graden celsius), 40 graden kan dus echt niet en dan moet de ring dus heeeeel zeker de koelkast in. Koop er een goed tasje of doosje voor en zet er heel groot je naam op... Met klein hangslotje als je er verlegen mee bent? ;-)quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:54 schreef Browneye het volgende:
Ik heb alleen dit topic doorgelezen en niet de vorige, dus misschien dat het antwoord op mijn vraag daarin te vinden is... Mijn excuses in dat geval!
Ik gebruik nu 2 weken de nuvaring en ben er erg tevreden over. Maar ik vroeg me af waar jullie hem bewaren. Op de verpakking had de apotheek namelijk een stickertje geplakt dat de ring in de koelkast bewaard moet worden. Dit doe ik dan ook. Maar in de gebruiksaanwijzing staat weer dat de ring ook op kamertemperatuur bewaard kan worden.
En over een maand ga ik voor een paar maanden naar een land waar het wel 40 graden wordt. Het lijkt me daar wel verstandig om hem in de koelkast te bewaren zeker? (Ik kom daar in een gastgezin, dus ik sta niet direct te springen om het daar in de koelkast te leggen, zal het dan maar in een ondoorzichtig plastic tasje stoppen.)
Het ligt een beetje aan jouw dokter of een telefoontje genoeg is, veel dokters willen het toch wel even persoonlijk bespreken en ook checken dat je wel goed weet hoe het werkt. Toen ik ermee wilde beginnen was hij net op de markt en had ik er veel over opgezocht, ervaringen van mensen uit bijv. amerika enz. en ik wist er dus meer van dan mijn dokter. Na een gesprekje heb ik haar ervan kunnen overtuigen dat ik dit echt wilde proberen, zij was er zelf nog een beetje huiverig voor omdat het een nieuw product was. Wanneer ik nu bij de dokter kom vraagt ze ook iedere keer hoe het gaat met de ring. Je zou verwachten dat het ondertussen wel anders zou zijn, maar ik lees in sommige topics nog steeds reacties van mensen die zeggen dat hun dokter 'niet aan de nuvaring doet' oid. Zorg dus dat je er genoeg over weet, voor het geval dat je je dokter moet inlichten! Succes ermee!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:47 schreef ruby het volgende:
Ik heb de Nuvaring nog steeds niet aangeschaft.
Ik neem aan dat bellen naar de dokter toch genoeg is ipv een afspraak? Ik leg gewoon uit dat ik een paar jaar geleden ben gestopt met de pil en dat ik nu dus de Nuvaring wil proberen. En hopelijk schrijft ie dan een receptje voor me zodat ik dat kan ophalen bij de apotheek.