Dit wordt me elke keer gevraagd als het over dit onderwerp gaat, is gewoon online te vinden bij het ministeriequote:Op maandag 6 juni 2005 17:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat drie keer zo hoog?
V.
Ja, maar dit is makkelijkerquote:Op maandag 6 juni 2005 17:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit wordt me elke keer gevraagd als het over dit onderwerp gaat, is gewoon online te vinden bij het ministerie
Tsja, marktwerking bij de publieke omroep bij culturele en educatieve programma's. Waarom laat je het dan niet gelijk door de commerciele omroepen doen? De kracht van dergelijke programma's op de publieke omroep is dat er meer naar kwaliteit en diepgang kan worden gekeken in plaats van kijkcijfers. Het niveauverschil is op dat gebied dan ook duidelijk zichtbaar, en het wordt nu twijfelachtig hoe dit zal uitpakken.quote:Vernieuwde publieke omroep bijna een feit
De coalitiepartijen CDA, VVD en D66 zijn het eens over de hoofdlijnen voor een nieuwe publieke omroep. Alleen het CDA wil de afspraken nog 'duidelijk' op papier zien. In de plannen behoudt de omroep haar drie netten die vanaf 1 januari 2008 'gevuld' moeten worden met drie pijlers: nieuws en sport, opinie en debat en als laatste cultuur en educatie.
Het budget van de omroepen wordt als het aan de coalitie ligt gehalveerd. De amusementsfunctie van de omroepverenigingen lijkt met dit besluit te verdwijnen. De coalitie wil dat de omroepen zich vooral bezig gaan houden met opinie en debat.
De eerste pijler - nieuws en sport – zal worden verzorgd door de NOS. Bij de invulling van de derde pijler, cultuur en educatie, besluit de baas van de publieke omroep, de Raad van Bestuur, wat voor programma's er uitgezonden zullen worden. Zowel de omroepverenigingen als commerciële producenten mogen daarop inschrijven.
De Nederlandse Programma Stichting (NPS), die nu veel van het cultuuraanbod van de publieke omroep verzorgt, verdwijnt in de huidige vorm. De NPS is een afsplitsing van de NOS en heeft als taak om culturele en multiculturele programma's te maken. De NPS mag net als alle andere omroepen en commerciële producenten meedingen voor de programma's voor de pijler cultuur en educatie. Bestaande NPS-programma's als Sesamstraat en Het Klokhuis verdwijnen niet van het scherm, maar worden in de toekomst wellicht door andere producenten gemaakt.
De rijksbijdrage van 800 miljoen voor de omroepen zal niet omhoog gaan terwijl de reclame-inkomsten bij de STER wel afnemen, zegt D66 Kamerlid Bert Bakker. Jeugdprogramma's die overdag worden uitgezonden zullen zonder reclame vertoond worden, zei het Kamerlid. Volgens hem moeten deze afnemende inkomsten uit reclame gecompenseerd worden doordat er meer concurrentie in de publieke omroep komt met de nieuwe productiemaatschappijen.
Wanneer het akkoord wordt ondertekend is nog niet duidelijk. In 2008 moet de publieke omroep in de vernieuwde vorm gaan uitzenden. De vernieuwing van de omroep werd in het Paasakkoord afgesproken. In dit akkoord is D66 beloofd dat de omroep vernieuwd zou worden. Dit was de reden voor D66 om in de coalitie te blijven nadat de minister van Bestuurlijke Vernieuwing Thom de Graaf (D66) opstapte.[Novum/Radio.NL]
Bron: Radio.nl
Zooi op leperik! Ga tienletterwoorden verzinnen voor Nance!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:54 schreef Verbal het volgende:
'2 Voor 12 wordt u aangeboden door Seiko'
V.
De Vara laat zich toch al sinds de jaren 80 sponsoren?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:54 schreef Verbal het volgende:
V.
Je kan je voorstellen dat met het voorschreiden der techniek er een makkelijk betaalsysteem komt voor TV kjiken. vb: Als je naar 2V12 zapt krijg je na 5 minuten een bannertje die vraagt om geld en na bevestiging kan je dan verder kijkenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:54 schreef Verbal het volgende:
V.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:43 schreef Xenomaniac het volgende:
Aanpakken die subsidieslurpende bende!
Alle driedubbele besturen, directies en redacties eruit. Yess!
Jij komt teveel op Geenstijlquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:43 schreef Xenomaniac het volgende:
Ah... nog nooit op een omroepredactie geweest en toch expertquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:43 schreef Xenomaniac het volgende:
Maar gelukkig heb jij een academische graad in beleids-, media en politieke wetenschappen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ah... nog nooit op een omroepredactie geweest en toch expert
Ach ja, het bestaansrecht van POL, zo'n beetje.
V.
Dat argument word wel erg vaak gebruikt maar ik zou wel eens willen weten waar ik dat enorme verschil zou moeten zien. Alleen op het gebied van opinie en docu's lopen de publieken voor op de commercielen.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:11 schreef du_ke het volgende:
Het gaat om kwaliteit. Die is bij de commercielen helaas bijna niet aan te treffen. Dan liever wat meer betalen voor publieke omroepen die ook veel goede programma's van buitenlandse publieken uitzenden. Heb ik toch echt liever dan rtl 6-23....
Sterker nog, de kwaliteit is zoooo goed van de publieken, dat ze dingen gaan kopieren die bij de commercielen succesvol zijn gebleken. Zo hadden we bij RTL4 'het roer om' (vind ik echt een gaaf programma), en nu hebben we bij de EO ' geen weg terug' en bij de TROS 'Ik vertrek'. En zo zijn er meer categorien. En dat na-apen gebeurt wel van onze belastingcenten. Goed dat daar eens wat aan gedaan wordt!quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat argument word wel erg vaak gebruikt maar ik zou wel eens willen weten waar ik dat enorme verschil zou moeten zien. Alleen op het gebied van opinie en docu's lopen de publieken voor op de commercielen.
Hou op zeg. Alle media maken zich schuldig aan kopiëren, da's echt niet alleen bij de Publieken.quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:26 schreef kenz het volgende:
[..]
Sterker nog, de kwaliteit is zoooo goed van de publieken, dat ze dingen gaan kopieren die bij de commercielen succesvol zijn gebleken. Zo hadden we bij RTL4 'het roer om' (vind ik echt een gaaf programma), en nu hebben we bij de EO ' geen weg terug' en bij de TROS 'Ik vertrek'. En zo zijn er meer categorien. En dat na-apen gebeurt wel van onze belastingcenten. Goed dat daar eens wat aan gedaan wordt!
Niet de minst belangrijke onderwerpen. Je vergeet nieuws en sport trouwens.quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat argument word wel erg vaak gebruikt maar ik zou wel eens willen weten waar ik dat enorme verschil zou moeten zien. Alleen op het gebied van opinie en docu's lopen de publieken voor op de commercielen.
Alsof het NOS journaal zo geweldig is, de telegraaf op TV met veel human intrest. RTL4 doet daar echt niet voor onder. En sport? Alsof het uitmaakt op wat voor een zender je naar hereveen kijkt?quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet de minst belangrijke onderwerpen. Je vergeet nieuws en sport trouwens.
Er is meer nieuws dan het journaal. En sport is meer dan wedstrijdregistratie.quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof het NOS journaal zo geweldig is, de telegraaf op TV met veel human intrest. RTL4 doet daar echt niet voor onder. En sport? Alsof het uitmaakt op wat voor een zender je naar hereveen kijkt?
Klopt, maar je wilt toch niet zeggen dat behalve Zembla daar veel goeie journalistiek wordt bedreven?quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is meer nieuws dan het journaal. En sport is meer dan wedstrijdregistratie.
Ik vind dat er vrij veel goede journalistiek wordt bedreven maar dat er ook veel beter kan. En de BBC is een mooi voorbeeld maar daar is ook veel kritiek op en ook erg veel mis, het wordt imo iets te rooskleurig neergezet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar je wilt toch niet zeggen dat behalve Zembla daar veel goeie journalistiek wordt bedreven?
Ik ben ook geen tegenstander van een publiek bestel, maar tegen het huidige. Ik zie liever BBC,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |