Theo van Gogh heeft zijn roeping gemist als EU minister van Propoganda.quote:Deel 'Submission' op Italiaanse TV vertoond
De Italiaanse staats-tv heeft gisteravond een deel van de film Submission van Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali uitgezonden. Via de publieke zender Rai 2 waren voor het eerst beelden van de omstreden film in een groot land overal te zien. Diverse moslimorganisaties hadden vooraf tegen de uitzending geprotesteerd. Volgens hen geeft de film geen goed beeld van de positie van de vrouw in de islam. Rai 2 zond de beelden echter toch uit.
Submission werd uitgezonden als onderdeel van het actualiteiten- en discussieprogramma 'punto e a capo'. Na de beelden werd er door vertegenwoordigers van moslimorganisaties en politici over de film en het behandelde onderwerp gediscussieerd.
In de dagen voorafgaand op de vertoning kreeg de adjunct-directeur van de zender en presentator van het programma, Giovanni Masotti, vijf dreigtelefoontjes in het Arabisch. Ook medewerker Max Parisi kreeg drie bedreigende telefoontjes. Beide journalisten deden aangifte, hoewel de inhoud van de dreigementen hen door de taalbarrière onduidelijk was.
Waneer doe jij dat?quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit is een doodsverwensing! Bepaald geen loze praat! Ik ga je doodsverwensen:
VAL DOOD MET JE GEBLAAT!!!
quote:Beide journalisten deden aangifte, hoewel de inhoud van de dreigementen hen door de taalbarrière onduidelijk was.
Denken in een andere taal is strafbaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:49 schreef Sidekick het volgende:
Kwaad worden in een andere taal is dus ook strafbaar?
Source?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Denken in een andere taal is strafbaar.
Ach ik had met mijzelf moeten wedden dat je inderdaad zo voorspelbaar was om in het Engels te reageren. Ik dacht dat je tenminste nog ''que'' zou zeggen.quote:
Vooral in het Duitsquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Denken in een andere taal is strafbaar.
AliWalging, half broer van Monidique.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:04 schreef Monidique het volgende:
Al-Gall-wal-Gall.
Dat "que" van jou heeft me 5 euro opgeleverd.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach ik had met mijzelf moeten wedden dat je inderdaad zo voorspelbaar was om in het Engels te reageren. Ik dacht dat je tenminste nog ''que'' zou zeggen..
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat "que" van jouw heeft heb me 5 euroi opgeleverd.
Achterlijke.quote:
Dit is een doodsverwensing! Bepaald geen loze praat! Ik ga je doodsverwensen:quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:12 schreef Monidique het volgende:
Hand in hand, kameráden!
Dat ze daar in die regio achterlijk waren, tja, maar dit voorval is wel heel erg.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:17 schreef chairman.fx het volgende:
schapen geblaat.
Dat was te verwachten.... ze hebben geld nodig om ergens anders een legeronderdeel te financieren.quote:Rumsfeld to list bases targeted for closingDefense chief says savings will be $48 billion over 20 years
Friday, May 13, 2005 Posted: 7:41 AM EDT (1141 GMT)
Rumsfeld says the Defense Department stands ready to assist communities affected by base closings.
WASHINGTON (CNN) -- Defense Secretary Donald Rumsfeld is scheduled Friday to unveil the Pentagon's list of recommended military base closures -- moves that he says will save the U.S. military nearly $50 billion over two decades.
The defense secretary will present the recommended list of installations to be closed to lawmakers and the Base Realignment and Closure Commission.
Rumsfeld kept a tight lid Thursday on details of the much-anticipated list but said it would contain fewer names than expected since additional space will be needed to house U.S. troops now deployed overseas.
"Nonetheless, the changes that will occur will affect a number of communities, communities that have warmly embraced nearby military installations for a good many years -- indeed, in some cases, decades," he said.
"The department will take great care to work with these communities with the respect that they have earned, and the government stands ready with economic assistance."
The closures will save the Pentagon more than $5 billion a year and will produce a net savings of $48 billion over 20 years, Rumsfeld said.
The military has carried out four previous rounds of base closings since 1988. The Pentagon estimates those closures have saved about $40 billion so far.
The nine-member base-closing commission, known as BRAC, is led by former Veterans Affairs Secretary Anthony Principi.
It will review the Pentagon's recommendations and send them, along with any changes, to the White House by September 8.
The president has until September 23 to approve or reject the list without making changes; if approved, it goes to Congress for a vote.
Base closures can carry huge political ramifications. Democrats and Republicans alike have a lot to lose if hometown bases shut down -- and voters blame the lawmakers for lost jobs. (Full story)
Gen. Richard Myers, chairman of the Joint Chiefs of Staff, said the closures were designed in conjunction with efforts to turn the U.S. armed services into lighter, more agile forces.
The closure of several bases is "a necessary part of that," he said.
"It is integral to our ability to structure ourselves to be able to defend this country well into the future," Myers said.
Wacht eens even.... het budget voor defensie exclusief Irak is 316 miljard per jaar (was ooit een topic over).quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:20 schreef Drugshond het volgende:
Dat was te verwachten.... ze hebben geld nodig om ergens anders een legeronderdeel te financieren.
Doe Hassan de groeten!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:25 schreef Monidique het volgende:
Nogmaals, ik werk op het moment.
Even voor de statistieken met wie hebben we hier van doen?quote:
Underworld. Ga je hem aangeven?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Even voor de statistieken met wie hebben we hier van doen?
Underworld. I'm back Honey!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Even voor de statistieken met wie hebben we hier van doen?
Het ministerie benadrukt dat mannen maar tevreden moeten zijn met wat ze van nature in huis hebben. "Seksuele bevrediging hangt niet af van het formaat, maar heeft te maken met liefde en onderling begrip."quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:14 schreef Monidique het volgende:
Wat mensen al niet doen voor een groter geslacht............
De ad hominem-opmerkingen zijn té gemakkelijk om te maken.
Dan doe je het toch onder een kloon, op een bela-achtige manier.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:14 schreef Monidique het volgende:
Wat mensen al niet doen voor een groter geslacht............
De ad hominem-opmerkingen zijn té gemakkelijk om te maken.
Ik word er niet echt wijs uit...kun jij me zeggen wat die Blauwe Stad is en wat de CPN er nu precies mee te maken heeft?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:20 schreef du_ke het volgende:
De Blauwe stad en de CPN het topic is bagger maar het onderwerp is wel interessant helaas totaal ongeschikt voor pol.
En dan toch weer tuerg komen. Zwak hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:21 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Andere account had ik geblokkeerd, ander email adres invullen en dan de passmailer.
http://www.deblauwestad.nl/quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik word er niet echt wijs uit...kun jij me zeggen wat die Blauwe Stad is en wat de CPN er nu precies mee te maken heeft?
Laetitia! You go girl!quote:'VVD-kamerlid Griffith wethouder Amsterdam'
Het lijkt er sterk op dat weer een VVD'er de Tweede Kamer gaat verlaten. Laetitia Griffith (39) wordt waarschijnlijk de opvolger van de afgetreden wethouder Frits Huffnagel. De Amsterdamse VVD zou staan te popelen om Griffith tot lijstrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar te bombarderen.
Met de in Suriname geboren Griffith zou de VVD als eerste politieke partij in Amsterdam een zwarte vrouwelijke lijsttrekker hebben.
De voorzitter van de VVD in Amsterdam, voormalig defensieminister Frank de Grave, heeft een verzoek ingediend bij fractievoorzitter Van Aartsen om Griffith naar Amsterdam te laten gaan, bevestigt een woordvoerder van de VVD. 'Maar de beslissing is in de eerste plaats aan haarzelf en daarna moet de Amsterdamse VVD-gemeenteraadsfractie nog met haar kandidatuur instemmen'. Griffith zegt 'geen commentaar' te willen geven.
Verzuimd
Wethouder van Financiën Frits Huffnagel trad vorige week af nadat de PvdA wegens een belastingaffaire het vertrouwen in hem opzegde.
De Amsterdamse Griffith, die zich in de kamer bezighoudt met justitie, is Tweede-Kamerlid sinds 2003. Frank de Grave geldt als haar mentor. Hij was het die haar bij de vorige verkiezingen introduceerde bij de VVD-top. In korte tijd heeft zij zich ontpopt als talentvol politicus.
Wilders
Met haar vertrek zou zij de zevende VVD'er zijn die de 28-koppige fractie verlaat. Stemmenkanon Erica Terpstra verliet evenals Frank de Grave de fractie vrij snel na de de verkiezingen van 2003. In september 2004 vertrok Geert Wilders na een conflict.
De afgelopen maanden maakten nog drie kamerleden hun vertrek bekend. Clemens Cornielje wordt commissaris van de Koningin. Het kabinet heeft zijn benoeming vandaag bekrachtigd.
Ja hoor maar nu alleen even kort moet zo weer weg.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik word er niet echt wijs uit...kun jij me zeggen wat die Blauwe Stad is en wat de CPN er nu precies mee te maken heeft?
En weer een fractielid dat het zinkende schip verlaatquote:
Hij ontkent het dan ook.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Omg, ik wist niet dat Mrx een christen-extremist was
Dat 'ie een Christen is?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, Bin Laden zal het ook wel ontkennen.
Heb jij nou al met een iets te dikke boerendochter het Teigetje-behang van de muren gebonkt?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:46 schreef Monidique het volgende:
Koenraad en Ali 01. were sitting down a tree, K-I-S-S-I-N-G.
Göklerdeki Babamýz,quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:49 schreef Sidekick het volgende:
n'zigqila zezwe lonke
Vukan'ejokwen'lobugqili
Sizokwakh'umhlaba kabusha
Siqed'indlala nobumpofu.
lamasik'okusibopha
Asilwise yonk'incindezelo
Manj'umhlab'unesakhiw'esisha
Asisodwa Kulomkhankaso
Maqaban'wozan'sihlanganeni
Sibhekene nempi yamanqamu
http://www.nieuws.nl/bericht/4/37576quote:Wilders kruipt uit schuilplaats en trekt het land in
(Novum) - Tweede-Kamerlid Geert Wilders trekt vanaf vrijdag met een bus de provincies door om campagne te voeren tegen de Europese grondwet. Op markten en in winkelstraten deelt de parlementariër folders uit om tegenstemmers te winnen voor het referendum over de Europese grondwet, op 1 juni. Toch zegt het zwaarbeveiligde Kamerlid dat er 'in ieder geval niets ten goede'aan zijn veiligheidssituatie is veranderd.
Oud-VVD'er Wilders, die meermaals met de dood is bedreigd door radicale moslims wegens zijn aanvallen op de islam, kan niet zeggen wanneer hij welke stad aandoet tijdens zijn tournee. Uit veiligheidsoverwegingen maakt hij per dag bekend waar hij heen gaat. Op de persconferentie waarop hij zijn campagne vrijdag presenteerde, vroeg Wilders de pers zijn medewerkers niet in beeld te brengen.
'Nederland moet blijven' is het motto waarmee Wilders het land in trekt. Met folders en in speeches gaat hij proberen de kiezers van zijn standpunt te overtuigen dat Nederland met een akkoord voor de Europese constitutie invloed verliest in een 'Europese superstaat met een schijndemocratie'. Verder grijpt Wilders de mogelijkheid aan zijn bezwaren tegen een Turks lidmaatschap van de Europese Unie naar voren te brengen.
Ja, lach er maar om!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heb jij nou al met een iets te dikke boerendochter het Teigetje-behang van de muren gebonkt?
Hi-la-risch, de kogels fluiten al om me oren.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:51 schreef Monidique het volgende:
Oorlog tussen het westen en de Islam. En dat nog serieus menen,. Nu is dat natuurlijk mogelijk, alles kan, maar vooralsnog is daar 100% geen sprake van, behalve in de geesten van hen die zulke zaken graag zien gebeuren of een beetje te veel epische fantasiën hebben.
typisch hoor, nu is Wilbers ineens wel veilig genoeg zekerquote:
Ik heb jeuk aan mon Sack.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:18 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
typisch hoor, nu is Wilbers ineens wel veilig genoeg zeker
Krijgt 'ie van mij een eitje mee naar Den Haagquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:18 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
typisch hoor, nu is Wilbers ineens wel veilig genoeg zeker
Frits Philips is achterneef van Marx.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Kep nog steeds niets binnnenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:20 schreef Drugshond het volgende:
HS, you have got mail.
We scheren je kaaaaaal, Wilbers, rrrrrrrrrrrquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:22 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Krijgt 'ie van mij een eitje mee naar Den Haag. Prachtig als hij zich weer 's slachtoffer voelt.
Onbegrijpelijk ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:22 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Prachtig als hij zich weer 's slachtoffer voelt.
Er zijn mensen die dat wel doen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:38 schreef RichardQuest het volgende:
[..]. Neem jij dit paint-plaatje serieus?
Ik zie dit nu pasquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Alexandra Maria Laraquote:
Het dieptepunt was toch wel die terrorismecoördinator. Wat een mongool was dat zeg.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:06 schreef pberends het volgende:
Robbie Oudkerk vanavond weer bij Barend en van Dorp...
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:48 schreef George-Butters het volgende:
Zo loeders. Sex, sex, sex, sex, sex, sex.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |