abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27117203
Misschien een beetje late reactie maar wil er toch wel ff wat over kwijt.
Ik wil geen kinderen, nooit gewild en nu wil ik ze nog niet (ben 32 jaar). Ik hou me er ook niet echt mee bezig. Ik vind kinderen gewoon niet leuk, ja als ze 16 zijn worden ze leuk maar tot die tijd kun je ze niet even ergens anders onderbrengen.
Als je bij mij een baby op schoot zet, leuk, voor 5 minuten en dan ben ik blij dat ik de baby weer terug kan geven. Het zit er gewoon echt niet in bij me, speelde vroeger niet met poppen, was nooit vertederd door kleine kindjes en alles wat daar bij hoort.
Wellicht veranderd dat nog maar ik verwacht het niet. Ik heb er ook op jonge leeftijd wel eens over gepraat bij de huisarts, sterillisatie. Maar werd me ook afgeraden. Mijn vriend hoeft gelukkig ook niet zo nodig, ook zo'n houding van... misschien over 10 jaar. Dat roep ik zelf ook al 15 jaar.
Daar kan je maar beter eerlijk over zijn denk ik. Het beheerst mijn leven niet, maar wel dat van anderen denk ik soms. Ben al eens uitgemaakt voor egoïst. Want degene die dat riep vond dat haar kinderen voor mijn AOW moesten werken. Ben er niet eens op ingegaan, wat een reden om alsnog kinderen te nemen.
Maar mij valt wel op dat een hoop mensen er amper begrip voor op kunnen brengen. Geen kinderen willen. Of mensen nemen het je kwalijk omdat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen. Van dat vermogen tot kunnen zou je gebruiken moeten maken, er dankbaar voor moeten zijn.
Vind ik allemaal geen basis voor het verwekken van een kindje. Ik hoop dat mensen wat meer respect gaan opbrengen voor bewust kinderloze mensen. Ik heb ook respect voor onbewust kinderloze mensen en eveneens (heel veel) respect voor ouders.
zooo... poeh... das er weer uit
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
pi_27117673
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:48 schreef DoucheMeermin het volgende:
Ik wil geen kinderen, nooit gewild en nu wil ik ze nog niet (ben 32 jaar). Ik hou me er ook niet echt mee bezig. Ik vind kinderen gewoon niet leuk, ja als ze 16 zijn worden ze leuk maar tot die tijd kun je ze niet even ergens anders onderbrengen.
Als je bij mij een baby op schoot zet, leuk, voor 5 minuten en dan ben ik blij dat ik de baby weer terug kan geven. Het zit er gewoon echt niet in bij me, speelde vroeger niet met poppen, was nooit vertederd door kleine kindjes en alles wat daar bij hoort.
Wellicht veranderd dat nog maar ik verwacht het niet. Ik heb er ook op jonge leeftijd wel eens over gepraat bij de huisarts, sterillisatie. Maar werd me ook afgeraden. Mijn vriend hoeft gelukkig ook niet zo nodig, ook zo'n houding van... misschien over 10 jaar. Dat roep ik zelf ook al 15 jaar.
Daar kan je maar beter eerlijk over zijn denk ik. Het beheerst mijn leven niet, maar wel dat van anderen denk ik soms. Ben al eens uitgemaakt voor egoïst. Want degene die dat riep vond dat haar kinderen voor mijn AOW moesten werken. Ben er niet eens op ingegaan, wat een reden om alsnog kinderen te nemen.
Maar mij valt wel op dat een hoop mensen er amper begrip voor op kunnen brengen. Geen kinderen willen. Of mensen nemen het je kwalijk omdat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen. Van dat vermogen tot kunnen zou je gebruiken moeten maken, er dankbaar voor moeten zijn.
Vind ik allemaal geen basis voor het verwekken van een kindje. Ik hoop dat mensen wat meer respect gaan opbrengen voor bewust kinderloze mensen. Ik heb ook respect voor onbewust kinderloze mensen en eveneens (heel veel) respect voor ouders.
Hier heb ik juist respect voor!!
Er zeker van zijn dat je geen kinderen wilt! Beter als kids op de wereld zetten die je eigenlijk helemaal niet wilde!!
En dat schuldig voelen dat je het niet doet terwijl je het wel kan,..
de groeten,.. control your own life!!

Ik zelf wil *denk k* wel kinderen,.. maar jah tegen die tjid zie ik het wel,.. voorlopig iig nog niet,..
En als het echt waar is dat je kids net zo worden als je zelf bent geweest gewoon NIET
Krijg ik een stel van die etterbakkies no tnx,..
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 15:11:34 #103
43556 miss_dynastie
pi_27117777
quote:
Want degene die dat riep vond dat haar kinderen voor mijn AOW moesten werken. Ben er niet eens op ingegaan, wat een reden om alsnog kinderen te nemen.
Wat een bullshit van diegene
Ten eerste is het een enorme liefdevolle reden om een kind te krijgen: 'Mama wilde je eigenlijk niet, maar wilde ook niet dat de kids van tante Troela voor mijn AOW op zouden draaien, dus nu ben jij er. Aan het werk!'
Ten tweede is het zo dat je als je blijft werken in plaats van gaat parttimen zoals de meeste vrouwen met kinderen, dat WAO-verschil wel hebt ingelopen aan al die premies die je jarenlang betaalt terwijl zij (deels) thuis is voor de kids.
Ten derde maak je ook geen gebruik van bepaalde voorzieningen als zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof, kinderbijslag, enz.
Wat een onzin en wat een onzinreden om iemand aan de kinderen te praten. Bah!
pi_27117841
Dank je het.ismij, voor je positieve reactie
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat een bullshit van diegene
Ten eerste is het een enorme liefdevolle reden om een kind te krijgen: 'Mama wilde je eigenlijk niet, maar wilde ook niet dat de kids van tante Troela voor mijn AOW op zouden draaien, dus nu ben jij er. Aan het werk!'
Ten tweede is het zo dat je als je blijft werken in plaats van gaat parttimen zoals de meeste vrouwen met kinderen, dat WAO-verschil wel hebt ingelopen aan al die premies die je jarenlang betaalt terwijl zij (deels) thuis is voor de kids.
Ten derde maak je ook geen gebruik van bepaalde voorzieningen als zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof, kinderbijslag, enz.
Wat een onzin en wat een onzinreden om iemand aan de kinderen te praten. Bah!
Ah nog een kattenmoeder!
Sommige mensen kunnen zich niet voorstellen dat er een leven is zonder kinderen.
Kan best begrijpen dat als je kinderen hebt, dat je ze niet zou willen missen.
Vond dat ook de meest absurde beargumentatie die ik ooit gehoord had. En je moet je soms al zo verdedigen. Voor je schoonmoeder bijvoorbeeld, die iedere kinderwagen die passeert zowat inspringt en graag onder je neus wrijft wie er allemaal zwanger is en wiens kindjes zo vreselijk leuk zijn.
Gelukkig zegt mijn moeder altijd dat het mijn eigen keus is, en dat ze best kan begrijpen dat een leven zonder kinderen ook leuk kan zijn.

[ Bericht 87% gewijzigd door DoucheMeermin op 18-05-2005 15:19:17 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:19:20 #105
37769 erodome
Zweefteef
pi_27117987
Nou, ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat zijn mening veranderd op dit gebied, zou dat gebeuren an zou dat leuk zijn, maar als hij nu al zo stellig is is er een flinke kans dat dat zo blijft.

Knip knip kan hij wel op zijn buik schrijven, geen enkele dokter gaat dat nu al doen, moet hij eerst wat ouder zijn, rond de 30/35 jaar...

Persoonlijk zou ik als ik een serieuse relatie aan wil gaan weg gaan hierom, wil ik gewoon wat lol hebben dan blijf ik wel hangen, maar bij een serieuse relatie ga je hier toch weer tegenaan lopen en dan ben je al een heel aantal jaar verder en wordt het een erg zwaar gelag om een keuze te maken.

Ach je hoort weleens van vrouwen die een kind erdoor drukken, maar dat is niet mijn ding, of je wil beide, of je doet het niet, niets ergers om te zien dan vaders die zuchten en steunen om kinderen die ze niet hadden gewild...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27118078
graag gedaan,..
Op woensdag 18 mei 2005 15:19 schreef erodome het volgende:
Ach je hoort weleens van vrouwen die een kind erdoor drukken, maar dat is niet mijn ding, of je wil beide, of je doet het niet, niets ergers om te zien dan vaders die zuchten en steunen om kinderen die ze niet hadden gewild...
Om die reden kan ik ook wel begrijpen dat mannen zich dan willen laten steriliseren.
Dat je geen kinderen wilt is 1, maar als je ze dan ongewild krijgt hoeft dat niet te betekenen dat je je er niet verantwoordelijk voor voelt. Dat zou ik ook zo voelen, als ik toch zwanger zou worden zou ik er ook het beste van maken, dan moest het zo zijn (dan moest het zeer zeker zo zijn, ben aan de prikpil dus kans dat ik zwanger raak is wel heel nihil).
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:25:45 #108
37769 erodome
Zweefteef
pi_27118147
Nou ja je hebt stiekum kinderen nemen, maar je hebt ook degene die weken en weken aan iemands hoofd zeuren, ontzettend zielig doen en waar toch maar toegegeven wordt voor de lieve vrede.

Geen van beide vind ik wat...
Of graag, of niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 15:29:15 #109
43556 miss_dynastie
pi_27118255
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:13 schreef DoucheMeermin het volgende:
Ah nog een kattenmoeder!
Sommige mensen kunnen zich niet voorstellen dat er een leven is zonder kinderen.
Kan best begrijpen dat als je kinderen hebt, dat je ze niet zou willen missen.
Vond dat ook de meest absurde beargumentatie die ik ooit gehoord had. En je moet je soms al zo verdedigen. Voor je schoonmoeder bijvoorbeeld, die iedere kinderwagen die passeert zowat inspringt en graag onder je neus wrijft wie er allemaal zwanger is en wiens kindjes zo vreselijk leuk zijn.
Gelukkig zegt mijn moeder altijd dat het mijn eigen keus is, en dat ze best kan begrijpen dat een leven zonder kinderen ook leuk kan zijn.
Tja, weet je, ik heb er zo'n moeite mee, met mensen die zich niet kunnen voorstellen dat een ander ergens anders over denkt. Voor mijzelf kan ik me een leven zonder kinderen moeilijk voorstellen, want ik wil ze graag. Maar ik kan me makkelijk indenken dat een ander dat niet heeft. Net als dat ik dol ben op mn harige kattenvriendje, terwijl een ander zoiets heeft van 'yuk '. Elk mens is anders. Wat is daar nou zou moeilijk aan? Je kunt hooguit zeggen 'voor mij zou het niks zijn, een leven zonder kinderen'. Ik vind het jammer dat je tegen onbegrip opbokst. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat jij en je partner het erover eens zijn!

Overigens is het voor een ander sowieso niet gauw goed : mijn schoonmoeder heeft aan de ene kant een dochter die geen kinderen wil (en dat kan niet want kinderen zijn zaligmakend, volgens haar natuurlijk) en een schoondochter die wil blijven werken, ook als er kindjes komen (en dat kan niet, want huisvrouw zijn is het ideaal van elke vrouw)... wij lachen er heel hard om
pi_27118320
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:25 schreef erodome het volgende:
Nou ja je hebt stiekum kinderen nemen, maar je hebt ook degene die weken en weken aan iemands hoofd zeuren, ontzettend zielig doen en waar toch maar toegegeven wordt voor de lieve vrede.

Of graag, of niet.
Helemaal mee eens, we praten niet over een pakje boter tenslotte.
Je bent je leven lang ouder, het is jammer dat sommigen daar makkelijk overheen stappen.
Ik heb geen kinderwens maar een kind verdient in mijn ogen wel het allerbeste en alle geluk.
Met zulke redenen bouw je nooit een goede basis daarvoor.
pi_27118328
quote:
Hier ben ik het dus geheel mee eens!
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die belachelijke reacties krijg als ik zeg dat ik geen kinderen wil. Ben nu 33 en heb me vorig jaar laten sterriliseren, geen moment spijt van gehad!
Integendeel, blij dat ik van de pil af ben en voel me veel lekkerder in mn vel zitten
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_27118344
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:25 schreef erodome het volgende:

Of graag, of niet.
precies,..
ik denk ook niet dat het bevoorderlijk voor je relatie is als er 1 niet 100% achter de beslissing staat om een kind te nemen.
Dat gedram van moet,.. niks moet.
En zeker kinderen nemen moet NIET.
Iedereen zijn eigen ding. Ik moet er eerlijk gezegt ook niet aan denken,..
Misschien later als ik de "juiste" tegenkom. Maar dat zie ik dan wel weer.
Net als het "plannen" van kinderen,.. ook zoon kul,.. ja over 2 jaar wil ik 2 kinderen achter elkaar,.. Doe lekker normaal,.. het gebeurt of het gebeurt niet,.. vrij simpel lijkt me,.. en je merkt vanzelf wel wanneer je er "klaar" voor bent. (ben je denk ik nooit helemaal maar goed).
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:33:27 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_27118361
Je kent elkaar net een maand en verdoet je tijd met lullen over kinderen?

In een beetje relatie ben je de eerste maanden alleen maar aan het neucken.
Ik verdenk jullie er dan ook van, niet helemaal serieus bezig te zijn.

Anyway, Ik moet die mormels ook niet...en mocht een meneer dat een probleem vinden, dan weet hij het gat van de deur te vinden
pi_27118389
Misschien nog even vermelden dat mijn partner er net zo over denkt, maar dat is wel duidelijk denk ik. Weet ook niet wat we gedaan zouden hebben als een van ons beiden er anders over gedacht had eigelijk,maar gelukkig hoef ik daar niet over na te denken.
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_27118469
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Overigens is het voor een ander sowieso niet gauw goed : mijn schoonmoeder heeft aan de ene kant een dochter die geen kinderen wil (en dat kan niet want kinderen zijn zaligmakend, volgens haar natuurlijk) en een schoondochter die wil blijven werken, ook als er kindjes komen (en dat kan niet, want huisvrouw zijn is het ideaal van elke vrouw)... wij lachen er heel hard om
Dus jij gaat een bak met geld besparen aan oppas? Kan je mooi oma voor vragen dan
"Niet zeuren, schoonmams... we hebben het over een ideaal wat jij deels mag invullen".
Nooit goed is echt voorbehouden aan schoonmoeders, die hebben dat geloof ik uitgevonden én geperfectioneerd.
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:32 schreef Twinkeltwin het volgende:

[..]

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die belachelijke reacties krijg als ik zeg dat ik geen kinderen wil. Ben nu 33 en heb me vorig jaar laten sterriliseren, geen moment spijt van gehad!
Integendeel, blij dat ik van de pil af ben en voel me veel lekkerder in mn vel zitten
Je bent de eerste lotgenoot die ik tegenkom zo ongeveer.
De vriendinnenclub dunt op een gegeven moment wel uit, heb niks tegen moederschap maar als je vriendinnen eenmaal moeder wordt dan is het alsof je allebei op verschillende planeten zit, niet dat ik ze dat kwalijk neem.
Maar de vriendschap bloedt beiderzijds dan gewoon wel dood. Ik bep de taal van boertjes en rompertjes niet, en die vriendin niks anders meer. Kan me wel voorstellen ook dat je er vol van bent dan, zo'n kleine beheerst tenslotte je leven. Zo gaan die dingen.

[ Bericht 31% gewijzigd door DoucheMeermin op 18-05-2005 15:43:18 ]
pi_27118583
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:36 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Dus jij gaat een bak met geld besparen aan oppas? Kan je mooi oma voor vragen dan
"Niet zeuren, schoonmams... we hebben het over een ideaal wat jij deels mag invullen".
Nooit goed is echt voorbehouden aan schoonmoeders, die hebben dat geloof ik uitgevonden én geperfectioneerd.
Kill schoonmoeders,.. oke me laatste exschoonmoeder was wel top
Op woensdag 18 mei 2005 15:40 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Kill schoonmoeders,.. oke me laatste exschoonmoeder was wel top
Die had je moeten inlijsten, een schoonmoeder die top is is museumwaardig
pi_27118891
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:44 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Die had je moeten inlijsten, een schoonmoeder die top is is museumwaardig
ja maar dat inlijsten was weer zonde geweest,..
beetje dubieus,.... wel doen/niet doen
Het scheelt dat ik haar nog wel regelmatig spreek, kep een "relatie" met me ex zonder sex en alles,..
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:14:25 #119
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27119750
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:33 schreef SHE het volgende:
Anyway, Ik moet die mormels ook niet...en mocht een meneer dat een probleem vinden, dan weet hij het gat van de deur te vinden
Hulde!, meer vrouwen met die instelling A.U.B,

Ik moet er niet aan denken zeg, en me dan zeker m'n hele leven uit de naad werken voor een paar van die etters, dacht het ff niet. Ik wil me zo goed mogelijk vermaken voordat ik de pijp uit ga en dan is het opvoeden van kinders een enorme verspilling van tijd en geld, je bent basically een jaartje of 20 van je leven kwijt. daarnaast vindt ik die dingen gewoon irritant, vooral als ze klein en hulpbehoevend zijn.

Ik denk trouwens dat het lastiger is om als man geen kinderen te willen dan als vrouw, aangezien er volgens mij meer vrouwen zijn met een diepgewortelde kinderwens dan mannen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_27120030
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:14 schreef Aaargh! het volgende:
Ik denk trouwens dat het lastiger is om als man geen kinderen te willen dan als vrouw, aangezien er volgens mij meer vrouwen zijn met een diepgewortelde kinderwens dan mannen.
Zoon idee heb ik inderdaad ook,..
En dan te bedenken dat ik 20 ben en al die kutjes om me heen hoor praten over kinderen later en blablabla,.. en dat terwijl ze niet eens een normale relatie in stand kunnen houden,..

[..]

Ik moet er niet aan denken zeg, en me dan zeker m'n hele leven uit de naad werken voor een paar van die etters, dacht het ff niet. Ik wil me zo goed mogelijk vermaken voordat ik de pijp uit ga en dan is het opvoeden van kinders een enorme verspilling van tijd en geld, je bent basically een jaartje of 20 van je leven kwijt. daarnaast vindt ik die dingen gewoon irritant, vooral als ze klein en hulpbehoevend zijn.

Ik heb ook geen kinderwens maar om het nu zo te omschrijven. Dan doe je weer alsof mensen die wel kinderen willen bijkans achterlijk zijn om daarvoor te kiezen.
Als we nou allemaal elkaars wens respecteren. Stel je voor dat niemand kinderen meer wilde, dan hadden we ook een probleem. Dat je ze niet wenst kun je dus ook best duidelijk maken zonder mensen op het hart te trappen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:36:01 #122
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27120544
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:32 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Ik heb ook geen kinderwens maar om het nu zo te omschrijven. Dan doe je weer alsof mensen die wel kinderen willen bijkans achterlijk zijn om daarvoor te kiezen.
Dat zeg ik niet direct, kinderen nemen heeft een bepaalde invloed op de levensstijl die je er op na kan houden, als dat je bevalt, prima. Het lijkt mij echter niks.
quote:
Als we nou allemaal elkaars wens respecteren. Stel je voor dat niemand kinderen meer wilde, dan hadden we ook een probleem.
Mwah, lijkt me niet zo problematisch, als het aan mij lag meteen doen.
quote:
Dat je ze niet wenst kun je dus ook best duidelijk maken zonder mensen op het hart te trappen.
En hoezo doe ik dat dan ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_27120576
Ergens in mijn puberteit zei mijn moeder stellig over mijn wens tot niet-kinderen: "Een leven zonder kinderen is egoistisch en leeg. Je leeft alleen maar voor jezelf dan." Ook toendertijd was ik het al ernstig niet eens met deze uitspraak, en dat is niet veranderd de afgelopen 10 jaar.
Moeder onderschatten impliciete impact van hun booschappen, mocht een onbekende zo'n uitspraak doen lach ik erom, maarja, tis wel ja moeder he .

En ook al zit ik nog lang niet in een periode van mijn leven waarin ik serieus over kinderen ja/nee moet gaan nadenken (ben 25), het blijft spoken van mensen die het goed weten. Vooral het "wacht maar, straks wil je niets liever!" is een veelgehoorde. Juist daar word ik zoooooo moe van. Ik wacht me de pleuris, maar vooralsnog zonder enige vorm van resultaat. Het begint er meer en meer op te lijken dat het er gewoon niet is!

Respect natuurlijk voor mannen en vrouwen die hun leven gevuld zien door kinderen. Maar, het is zo makkelijke mensen, dan ook respect terug voor de andere opvatting. Werken wij nog een tijdje fulltime verder terwijl uw koters u verplicht tot part-timer veroordeeld .
pi_27120714
quote:

[..]

nee, het is eerder sociaal totaal niet geaccepteerd om ervoor uit te komen. Ik las verhalen over vrouwen die vertelden onvruchtbaar te zijn omdat ze niet steeds op dezelfde schuldopwekkende vragen zaten te wachten. En onvruchtbaar zijn is geaccepteerd als excuus.
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:42:24 #125
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27120747
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:37 schreef marsterretje het volgende:
Ergens in mijn puberteit zei mijn moeder stellig over mijn wens tot niet-kinderen: "Een leven zonder kinderen is egoistisch en leeg. Je leeft alleen maar voor jezelf dan.
Mensen nemen ook alleen kinderen voor zichzelf.

Tuurlijk leef je alleen voor jezelf, voor wie anders dan ?
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:45:14 #126
38577 Racerat
Life's a ratrace
pi_27120859
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:36 schreef DoucheMeermin het volgende:

Je bent de eerste lotgenoot die ik tegenkom zo ongeveer.
* meld ook!

Ben vrouw, 30+ en heb nooit kinderen gewild. Ook altijd gezegd 'misschien over 5 jaar of zo'. Maar de eierstokken hebben nooit gerammeld. Ik wil ze gewoon niet. Klaar.

Maar nu even on topic: ik kan me het probleem van TS wel voorstellen. Ook al kennen ze elkaar pas 3 weken.

Ik denk dat ze beter nu al een serieus gesprek hierover kan hebben dan straks als ze niet meer zonder elkaar kunnen en alles veel pijnlijker wordt.
Als die jongen echt heel zeker weet dat hij nooit van z'n leven kinderen zal willen (en dat moet zij hem dan natuurlijk wel laten uitspreken) en zij weet zeker dat ze dat wel wil, dan valt er verder weinig op te bouwen lijkt mij.
Dan weten ze nu al dat ze ooit gaan struikelen. Nu vallen ze nog zacht.

Maar volgens mij is het wel zo dat veel jonge jongens heel hard roepen dat ze never nooit kinderen willen en daar later toch anders over gaan denken...(spreek uit ervaring)
Biertje? Koekje d'r bij?
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:45:47 #127
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27120874
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:41 schreef marsterretje het volgende:

[..]

nee, het is eerder sociaal totaal niet geaccepteerd om ervoor uit te komen. Ik las verhalen over vrouwen die vertelden onvruchtbaar te zijn omdat ze niet steeds op dezelfde schuldopwekkende vragen zaten te wachten. En onvruchtbaar zijn is geaccepteerd als excuus.
Hmm.. is het dan zo erg ?
Mensen kijken je wel eens raar aan als je zegt nooit kinderen te willen, maar ik ben toch al een raar figuur dus dat ben ik op zich wel gewend. Maar als man heb ik iig nooit ervaren dat het sociaal niet geaccepteerd werd, waarom zou dat bij vrouwen zoveel anders zijn ?
pi_27120912
Misschien is het ook wel egoistisch om kinderen te nemen, moeilijk oordelen.
Voor het instandhouden van de wereldbevolking hoef je het inderdaad niet te doen, genoeg andere mensen die dat op zich nemen. Maar dat moet iedereen zelf weten. Ik ben ook niet dol op kinderen. Een ander wel, dus zal het nooit etters noemen. Net zo goed als ik gerespecteerd wil worden met mijn wens geen kinderen te krijgen, willen mensen met kinderen of de wens ook gerespecteerd worden.
En dan kun je daar best rekening mee houden toch? En je wat leuker uitdrukken op een manier waarbij je een stuk zekerder bent dat je anderen niet op hun hart trapt.

Just my 2 cents
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:00:32 #129
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27121314
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:47 schreef DoucheMeermin het volgende:
Misschien is het ook wel egoistisch om kinderen te nemen, moeilijk oordelen.
Tuurlijk is dat egoistisch, mensen nemen geen kinderen om de wereld een plezier te doen, maar omdat ze ze zelf graag willen.
quote:
(...) Ik ben ook niet dol op kinderen. Een ander wel, dus zal het nooit etters noemen.
Mwah, als iemand zich daar al druk over maakt kan ie maar beter lekker veilig thuis op de kinders passen.
quote:
Net zo goed als ik gerespecteerd wil worden met mijn wens geen kinderen te krijgen, willen mensen met kinderen of de wens ook gerespecteerd worden.
Tuurlijk, geen probleem dat ze kinders willen, ik val mensen niet lastig met mijn niet-kinderwens, jammer dat het andersom een beetje aan respect ontbreekt. Prima dat je kinderen leuk vind, maar neem ze alsjeblieft niet mee naar buiten als ze zich niet kunnen gedragen, en vooral niet in bussen en treinen, op een drukke zaterdag in de stad of in de supermarkt.
quote:
En dan kun je daar best rekening mee houden toch? En je wat leuker uitdrukken op een manier waarbij je een stuk zekerder bent dat je anderen niet op hun hart trapt.
Kweenie hoor, als iemand zich zo snel "op zijn/haar hart getrapt" voelt, dan moet je je niet op het internet begeven.
pi_27121369
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Hmm.. is het dan zo erg ?
Mensen kijken je wel eens raar aan als je zegt nooit kinderen te willen, maar ik ben toch al een raar figuur dus dat ben ik op zich wel gewend. Maar als man heb ik iig nooit ervaren dat het sociaal niet geaccepteerd werd, waarom zou dat bij vrouwen zoveel anders zijn ?
Dat het sociaal NIET te geaccepteerd is, is te sterk gezegd. Maar het is zo dat de meeste mensen op een gegeven moment ouder worden. Voor mannen betekent dit in NL helaas nog steeds weinig. De meeste mannen blijven fullt-time werken, terwijl vrouwen, zeker in NL, voor een part-time baan gaan. Als vrouw moet je al vrij vroeg in je carriere gaan denken of je kinderwens gaat storen in haar wens naar een carriere. Wil ik hogerop? Hoe lang nog? Hoor je vaak over mannen die op hun 25e, na hun studie nadenken over later part-time gaan werken omdat hun vriendin dan kinderen wil? Nee he

Voor vrouwen wordt het als een "natuurlijke gang van zaken" gezien dat je kinderen wilt. Het is de prachtigste ervaring om te bevallen blablabla. De meeste vrouwen willen wel kinderen. Heel impliciet denk ik dat het hier op neer komt: De drang naar kinderen wordt als iets normaals gezien voor vrouwen, iets natuurlijks, en voor mannen iets dat leuk is, iets dat hen overkomt op een bepaald punt in het leven. Zo komt het natuurlijk nooit naar voren in dewerkelijkheid, maar de mythes over moederschap zijn wel veel sterker over vaderschap.
pi_27121662
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:00 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat egoistisch, mensen nemen geen kinderen om de wereld een plezier te doen, maar omdat ze ze zelf graag willen.
[..]

Mwah, als iemand zich daar al druk over maakt kan ie maar beter lekker veilig thuis op de kinders passen.
[..]

Tuurlijk, geen probleem dat ze kinders willen, ik val mensen niet lastig met mijn niet-kinderwens, jammer dat het andersom een beetje aan respect ontbreekt. Prima dat je kinderen leuk vind, maar neem ze alsjeblieft niet mee naar buiten als ze zich niet kunnen gedragen, en vooral niet in bussen en treinen, op een drukke zaterdag in de stad of in de supermarkt.
[..]

Kweenie hoor, als iemand zich zo snel "op zijn/haar hart getrapt" voelt, dan moet je je niet op het internet begeven.
Misschien wil je je onderscheiden met zulke uitlatingen maar dat kan ook op andere manieren hoor. Staat nog sjieker ook. Bijkomend voordeel is dat mensen eerder geneigd zijn om naar je te luisteren als je je genuanceerder uitdrukt. Probeer het eens, het is echt niet moeilijk.
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:37:42 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_27122378
quote:

[..]

Ach, ieder zijn " wens "
Het is mens eigen je voort te planten, en ik kan me de vreugd van een kleine ook wel voorstellen, maar ik voel er weinig voor zoveel in te leveren.
Ik sta wat dat betreft lekker egoistisch in het leven. Ik wil lol hebben, geld uitsluitend aan mezelf en mijn partner spenderen en vooral geen tot weinig verplichtingen hebben.
Bovendien krijg ik altijd kippevel als ik een baby hoor huilen, ik kan gewoon niet tegen dat geluid ..
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:42:19 #133
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27122487
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:02 schreef marsterretje het volgende:
Hoor je vaak over mannen die op hun 25e, na hun studie nadenken over later part-time gaan werken omdat hun vriendin dan kinderen wil? Nee he
Neu niet om de kinderen, maar part-time werken is wel iets waar ik over nadenk, ik wil genoeg verdienen om relaxed te kunnen leven, maar ook niet meer dan dat. (ik denk niet dat er iemand is die op zijn sterfbed denkt: "zo, heb ik me daar m'n hele leven toch een potje lekker gewerkt")
quote:
De drang naar kinderen wordt als iets normaals gezien voor vrouwen, iets natuurlijks, en voor mannen iets dat leuk is, iets dat hen overkomt op een bepaald punt in het leven. Zo komt het natuurlijk nooit naar voren in dewerkelijkheid, maar de mythes over moederschap zijn wel veel sterker over vaderschap.
Tja, de realiteit is nu eenmaal dat heel veel vrouwen de drang hebben een nest te bouwen. En omdat de mens nu eenmaal graag mag generaliseren gaat 'men' er van uit dat alle vrouwen nu eenmaal nesteldrang hebben.
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:45:10 #134
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27122573
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:11 schreef DoucheMeermin het volgende:
Bijkomend voordeel is dat mensen eerder geneigd zijn om naar je te luisteren als je je genuanceerder uitdrukt. Probeer het eens, het is echt niet moeilijk.
Doe ik de hele dag al, hier zeg ik gewoon lekker waar 't op staat.
pi_27122677
Kij, je geeft antwoord op je eigen vraag!
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
Maar als man heb ik iig nooit ervaren dat het sociaal niet geaccepteerd werd, waarom zou dat bij vrouwen zoveel anders zijn ?
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:42 schreef Aaargh! het volgende:

Tja, de realiteit is nu eenmaal dat heel veel vrouwen de drang hebben een nest te bouwen. En omdat de mens nu eenmaal graag mag generaliseren gaat 'men' er van uit dat alle vrouwen nu eenmaal nesteldrang hebben.
Als 'men' ervan uitgaat, onstaat er sociale druk om kinderen te krijgen, en is het 'frowned upon' om als vrouw daar tegenin te gaan.
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:56:27 #136
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27122884
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:37 schreef SHE het volgende:
Ik sta wat dat betreft lekker egoistisch in het leven. Ik wil lol hebben, geld uitsluitend aan mezelf en mijn partner spenderen en vooral geen tot weinig verplichtingen hebben.
Precies mijn instelling

Daarnaast zijn kinderen gewoon niet leuk. Nog erger zijn de mensen die hun kinderen geweldig vinden en denken dat de hele wereld die mening deelt.
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:59:31 #137
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27122971
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:48 schreef marsterretje het volgende:
Kij, je geeft antwoord op je eigen vraag!
[..]

Als 'men' ervan uitgaat, onstaat er sociale druk om kinderen te krijgen, en is het 'frowned upon' om als vrouw daar tegenin te gaan.
Zo zie ik dat zelf niet, de meeste vrouwen willen kinderen, dus je kan er in de omgang met vrouwen normaliter van uitgaan dat het om een exemplaar met nesteldrang gaat. Maar ikzelf vindt het niet raar of onacceptabel als iemand van de 'norm' afwijkt.
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:18:12 #138
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27123525
Je hebt pas een maandje een relatie met hem... Ik zou eerst maar van andere dingen genieten en als alles echt goed verloopt pas aan kinderen gaan denken.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:45:02 #139
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_27201215
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:52 schreef Mukie het volgende:
Ik heb het zien gebeuren bij een vriendin van me die al 10 jaar samen was en getrouwd. Ze zij inmiddels gescheiden want haar kinderwens was gewoon te sterk.
Ik begrijp hier geen snars van. Je trouwt toch met iemand omdat je van hem HOUDT, niet omdat hij je kinderen kan gaan geven die je nog niet hebt, dus niet kent, en waar je dus (nog) niet van kunt houden??

Stel dat jou vriendin (of jij, want ik begrijp dat jij ook een kinderwens hebt en geen energie wilt steken in een relatie met iemand die geen kids wil) toevallig een man treft die onvruchtbaar is, wat dan? Ook scheiden?

Toen mijn man en ik elkaar leerde kennen maakt hij ook meteen duidelijk: er komen geen kinderen. Ik heb naar de reden gevraagd, hij heeft mij die gegeven. Het werd mij duidelijk dat hij er echt wel over na gedacht had, en dat was dat. Ik was 24 toen we verliefd werden. Destijds voorspelde iedereen die mij " dat gaat nog problemn geven, en wat doe je als je biologische klok gaat tikken?"

Simpel: ik hoef toch niet alles te hebben wat ik wil? Mijn biologische klok (wat dat ook maar is) is perfect gedresseerd (ik ben inmiddels bijna 37), ik geniet van mijn fantastische man, bij tijd en wijle geniet ik van de kinderen van anderen. Jeetje, waar staat geschreven dat je alles wat je wilt ook MOET hebben?

@TS: je moet je eigen overweging maken, als je van iemand houdt of gaat houden, neem je die persoon met alles erop en eraan. Je hebt overigens ook goeie kans dat hij dit zegt omdat hij er NU niet klaar voor is. Steriliseren is wel redelijk radicaal, dat duidt erop dat hij bang is voor een 'ongelukje'. Als jij het eens kunt zijn met hem dat kinderen NU niet in de relatie passen heb je kans dat ie niet voor sterilisatie kiest. Komt tijd, komt raad. Veel succes met je nieuewe relatie
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:47:28 #140
8949 Nijntjuh
pi_27201283
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:41 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Dit is heel herkenbaar, helaas.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:50:50 #141
121202 Sheva
lulletje rosenwater
pi_27201365
sjesis, drie weken en al zeuren over kinderen. het ligt eraan hoe oud ie is, maar een mening van mensen in de 20 jaar, zal zeker nog wel kunnen veranderen hoor.
Heb jy gezegd dat ik een lul was?
21.5.04 RIP
Fotoboekje
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 23:03:30 #142
43556 miss_dynastie
pi_27201715
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:45 schreef Nijntjuh het volgende:
Stel dat jou vriendin (of jij, want ik begrijp dat jij ook een kinderwens hebt en geen energie wilt steken in een relatie met iemand die geen kids wil) toevallig een man treft die onvruchtbaar is, wat dan? Ook scheiden?
Bij onvruchtbaarheid zijn er andere opties. Bijv. donorzaad, of adoptie. Toch een ietwat andere situatie imho
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:08:53 #143
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27201865
quote:

Ik begrijp hier geen snars van. Je trouwt toch met iemand omdat je van hem HOUDT, niet omdat hij je kinderen kan gaan geven die je nog niet hebt, dus niet kent, en waar je dus (nog) niet van kunt houden??

ja, ik trouw met iemand omdat ik van hem hou. Maar ik heb ook een sterke kinderwens. Dus de relatie zal op een bepaald moment toch stuklopen, want ik kan me geen leven inbeelden zonder kinderen, daar kan de liefde voor mijn man echt niet tegenop ...

en een onvruchtbare man ... dan is er nog altijd een adoptiemogelijkheid.

Mijn kinderwens opbergen voor een man is me net een te groot offer , ik vind het maar iets te gemakkelijk om te zeggen dat ik iemand moet nemen met alles erop en eraan ... als er te grote meningsverschillen zijn, zal de relatie gewoon niet werken.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:17:28 #144
8949 Nijntjuh
pi_27202150
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:08 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ja, ik trouw met iemand omdat ik van hem hou. Maar ik heb ook een sterke kinderwens. Dus de relatie zal op een bepaald moment toch stuklopen, want ik kan me geen leven inbeelden zonder kinderen, daar kan de liefde voor mijn man echt niet tegenop ...

en een onvruchtbare man ... dan is er nog altijd een adoptiemogelijkheid.

Mijn kinderwens opbergen voor een man is me net een te groot offer , ik vind het maar iets te gemakkelijk om te zeggen dat ik iemand moet nemen met alles erop en eraan ... als er te grote meningsverschillen zijn, zal de relatie gewoon niet werken.
Het is ook niet de bedoeling iemand aan te vallen hoor ofzo. Ik begrijp het alleen niet, vanwege het feit dat mijn logica zegt: je gaat ene relatie aan omdat je van die specifike persoon houdt. Als ik jouw verhaal lees, lijkt het mij dat jouw gevoel meer loopt langs de lijn: ik kan dan deze persoon houden, MITS hij met mij een gezin wil stichten (al dan niet via adotie etc).

Misschien zit mijn onbegrip in de term "kinderwens". Ik kan mij voorstellen dat je een bestaand kind mist, maar ik kan me moelijke indenken dat je kinderen zo graag wilt (kinderen die dus nog geboren moeten worden) dat je daar je relatie aan op offert.

Overigens kan ik makkelijker mee in het niet aangaan van een relatie als de potentiele partner aangeeft geen kinderen te willen/een vreemde fetisj te hebben/alcoholist te zijn/vul hier randvoorwaarde in. Ik kan moeilijker mee in het bovengenoemde voorbeeld waar iemand na 10 jaar (!) de relatie verbreekt omdat de man geen kinderen wil.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:34:46 #145
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27202671
Daarom Nijntjuh wil ik heel vlug weten in een relatie, of de anderen kinderen wil, zoneen, dan zal het werkelijk niets worden

en ik ga een relatie aan omdat ik van een specifieke persoon hou, zeker maar ik kan mijn liefde toch niet ten koste van alles laten gaan, ik kan toch niet mijn eigen dromen en verwachtingen zo maar in de vuilbak gooien.

en zelfs na een relatie van 10 jaar ... ik zou te ongelukkig worden als er geen kinderen zouden komen, heel de relatie zou om zeep zijn. Dan vind ik het beter dat hij een partner vindt die dezelfde meningen als hem heeft en ook geen kinderen wil. Dat zou ons beiden gelukkiger maken.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:23:37 #146
96937 Myriam7
En amor..
pi_27219923
Het lijkt mij een afschuwelijk dilemma, als beiden niet dezelfde wens hebben. En als er een is die het verloop van hun gezamelijke leven anders voor zich ziet.
Maakt niet uit of het de man of de vrouw is die deze kinderwens uitspreekt. Je moet er beiden voor de volle 100% achter staan.
Zo ook met de bewuste keuze om geen kinderen te krijgen.
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
pi_27220640
quote:

[..]

...als je van iemand houdt of gaat houden, neem je die persoon met alles erop en eraan...
om hier nog eens op te reageren. Ik vind 'houden van' iemand op zich echt geen voldoende basis om een relatie aan te gaan. Ik vind dat je toch ook wel eenzelfde toekomstvisie nodig hebt.

Zo zal ik nooit stoppen met werken omdat mijn partner dat zou willen, zo zal ik me bijvoorbeeld ook nooit bekeren tot een ander geloof voor mijn partner, zo zal ik ook nooit verhuizen naar een ander continent en nog zo veel meer ... zo geef in ook mijn kinderwens niet op, omdat die mij te dierbaar is.

De liefde voor mijn partner is diep, maar kan en mag echt niet ten koste van mezelf gaan.
pi_27221857
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:50 schreef petitlapin het volgende:

[..]

om hier nog eens op te reageren. Ik vind 'houden van' iemand op zich echt geen voldoende basis om een relatie aan te gaan. Ik vind dat je toch ook wel eenzelfde toekomstvisie nodig hebt.

Zo zal ik nooit stoppen met werken omdat mijn partner dat zou willen, zo zal ik me bijvoorbeeld ook nooit bekeren tot een ander geloof voor mijn partner, zo zal ik ook nooit verhuizen naar een ander continent en nog zo veel meer ... zo geef in ook mijn kinderwens niet op, omdat die mij te dierbaar is.

De liefde voor mijn partner is diep, maar kan en mag echt niet ten koste van mezelf gaan.
Als je echt van iemand houdt en kunt houden dan kun je concessies doen.
Ik zou door het vuur gaan voor mijn man, en als we verschillend zouden denken over geloof, een kinderwens of emigreren, wij houden van elkaar, al jarenlang en we zouden daar uitkomen, juist omdat we zo'n sterke relatie hebben. Dat heeft niks met "ten koste van jezelf te maken", dat is de keuze die je maakt om een relatie aan te gaan lijkt me.
pi_27222162
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:31 schreef DoucheMeermin het volgende:

Ik zou door het vuur gaan voor mijn man, en als we verschillend zouden denken over geloof, een kinderwens of emigreren, wij houden van elkaar, al jarenlang en we zouden daar uitkomen, juist omdat we zo'n sterke relatie hebben. Dat heeft niks met "ten koste van jezelf te maken", dat is de keuze die je maakt om een relatie aan te gaan lijkt me.
ik vraag me af hoe je concessies kan doen over je woonplaats en kinderen. Je verhuist of je verhuist niet, je hebt kinderen of je hebt er geen.

ik zie niet in hoe je dat kan overbruggen, als je 100 % zeker weet dat je kinderen wil/in een bepaald land wil leven. Als ik dus toegeef om geen kinderen te hebben, of om te verhuizen, is dat tegen mijn wil in, ik zou er doodongelukkig van worden.
pi_27222310
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:31 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Zulke grote (kinderen, geloof, emigreren) concessies moeten doen betekent dat je een (serieuze) relatie niet eens wil beginnen al , lijkt me
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27222524
Ik zou geen concessies kunnen doen over zulke ingrijpende beslissingen.
Ik wil graag kinderen en als ik een partner zou hebben die absoluut geen kinderen wil is de relatie voor mij over, denk ik.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:48:57 #152
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27228391
Hoe zit het dan met andere 'belangrijke' issues, ik zou bijvoorbeeld nooit willen trouwen, is dat ook een showstopper ?
pi_27228579
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:48 schreef Aaargh! het volgende:
Hoe zit het dan met andere 'belangrijke' issues, ik zou bijvoorbeeld nooit willen trouwen, is dat ook een showstopper ?
best wel
wil je dan met mij nooit trouwen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:59:22 #154
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27228845
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:53 schreef milagro het volgende:

[..]

best wel
wil je dan met mij nooit trouwen

Op zich ben ik iemand die zich iig probeert niet te veel door emotie te laten beinvloeden, maar diep van binnen ben ik wel een heel klein beetje een romanticus , vandaar dat ik trouwen echt not-done vind.
pi_27229054
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:59 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Op zich ben ik iemand die zich iig probeert niet te veel door emotie te laten beinvloeden, maar diep van binnen ben ik wel een heel klein beetje een romanticus , vandaar dat ik trouwen echt not-done vind.
je wilt met me trouwen dus

jammer, ik wil namelijk ook nooit trouwen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:09:45 #156
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27229258
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:04 schreef milagro het volgende:

je wilt met me trouwen dus
pi_27229328
Ik denk dat je genoeg van iemand kunt houden om bepaalde doelen opzij te zetten.
Mits wederzijds uiteraard, moet niet zo zijn dat alles volgens de wens van 1 persoon gaat binnen een relatie. Maar belangrijkste in mijn leven is toch wel m'n man.
Iets wat ik op m'n 20e niet gedacht had, toen zei ik ook dat ik nooit wilde trouwen en dat ik nooit zou verhuizen voor een man, of m'n carriere zou opgeven. Nou zijn die laatste 2 redenen nooit van toepassing geweest maar als de situatie er naar is dan zou ik dat wel overwegen.
Nooit is natuurlijk wel een heel erg zwaar woord, dingen gaan soms anders dan je ooit had kunnen denken.
Owja, even to make it clear, wij zijn geen klef stel dat samen op de bank zit avond na avond, we gaan nogal onze eigen weg, hebben weinig gemeenschappelijke hobbies. Maar dan nog kun je heel veel voor elkaar over hebben dus.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:11:45 #158
37769 erodome
Zweefteef
pi_27229343
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:32 schreef Twinkeltwin het volgende:

[..]

Moet je de reactie's eens horen als je bewust een jonge moeder wil zijn die thuis wil blijven voor haar kind....
Dan krijg je de meest belachelijke reactie's, lekker laten gaan en je eigen ding doen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:16:48 #159
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27229536
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:11 schreef DoucheMeermin het volgende:
(...)
Iets wat ik op m'n 20e niet gedacht had, toen zei ik ook dat ik nooit wilde trouwen en dat ik nooit zou verhuizen voor een man, of m'n carriere zou opgeven. Nou zijn die laatste 2 redenen nooit van toepassing geweest maar als de situatie er naar is dan zou ik dat wel overwegen. (..)
Als je puur om praktische redenen met iemand trouwt kan ik misschien nog inkomen, maar daar heb je tegenwoordig samenlevingscontracten enzo voor, de toegevoegde waarde van trouwen zie ik dan niet zo.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:18:32 #160
37769 erodome
Zweefteef
pi_27229604
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:16 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Als je puur om praktische redenen met iemand trouwt kan ik misschien nog inkomen, maar daar heb je tegenwoordig samenlevingscontracten enzo voor, de toegevoegde waarde van trouwen zie ik dan niet zo.
Het is gewoon leuk, even een dag om je liefde van de daken te schreeuwen, te bevestigen naar de hele wereld toe.

Het heeft niet meer waarde dan een samenlevingscontract, het geeft gewoon een leukere dag
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:22:09 #161
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27229768
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:18 schreef erodome het volgende:
Het is gewoon leuk, even een dag om je liefde van de daken te schreeuwen, te bevestigen naar de hele wereld toe.
Trouwen is juist het tegenovergestelde van dat.
pi_27229866
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:11 schreef DoucheMeermin het volgende:
Ik denk dat je genoeg van iemand kunt houden om bepaalde doelen opzij te zetten.
nooit
ik zal mijzelf atlijd liever zien dan mijn partner.

als mijn partner niet kan leven met dingen die ik uitermate belangrijk en essentieel vind, is het voor mij gedaan. Concessies zijn altijd mogelijk, maar een kinderwens opgeven, vind ik net iets te veel gevraagd.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:25:54 #163
37769 erodome
Zweefteef
pi_27229926
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:22 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Trouwen is juist het tegenovergestelde van dat.
Vind ik van niet, heb een geweldige dag gehad toen....
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:36:33 #164
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27230312
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Vind ik van niet, heb een geweldige dag gehad toen....
Dat zal best, maar als je trouwt beloof je voor altijd van elkaar te houden "till death do us part" etc.

Dat kan je helemaal niet beloven, daar heb je nl. geen invloed op. M.a.w. je staat met z'n beiden glashard tegen elkaar te liegen, mooie basis voor een relatie.
pi_27230424
ik bedoel HALLO, als je er nooit over begonnen was had je dit nooit geweten en had je fluitend een relatie.
Bovendien is het nog niet zeker dat jullie voor altijd bij elkaar blijven en dus samen kinderen krijgen en dat weet je zeker niet als je 20 bent en nog maar 3 weken verkering.
En stel in die ene 5% kans dat jullie relatie langer dan 5 jaar duurt en jullie serieus over kinderen gaan denken, is het best mogelijk dat hij alsnog overstag gaat
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:40:01 #166
33189 RM-rf
1/998001
pi_27230430
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:45 schreef milagro het volgende:

Zulke grote (kinderen, geloof, emigreren) concessies moeten doen betekent dat je een (serieuze) relatie niet eens wil beginnen al , lijkt me
Dat ligt een beetje aan de persoon, iemand die zelf heel duidelijke vaste denkbeelden heeft over zijn toekomst, en een verandering daarvan niet kan en wil accepteren, moet dat inderdaad niet doen .... maar het is onjuist om te zeggen, dat je zulke concessies nooit zou moeten nemen, het _kan_ natuurlijk wel degelijk ... als iemand daar bereid is moeite voor te doen.
Verder betekent het feit om iemand zulke concessies zou doen, nooit dat de relatie ook werkelijk kan 'slagen', maar het kan soms ook best het waard zijn om dat risico te nemen...
En ja, alledrie de 'grote concessies' heb ik gedaan, en ik zou mn relatie wel degelijk als én serieus, alswel 'gelukkig' betitellen.. enkel hecht ikzelf weinig waarde aan het 'voorspellen van mijn toekomst', en heb ikzelf gewoon de dingen geaccepteerd zoals ze kwamen en me daaraan aangepast...,

Dat zou volgens mij ook gewoon een afweging voor mensen moeten kunnen zijn... verwachten zij dat anderen zich aan hén aanpassen, óf, en in welke mate, zij zij zelf bereid zich aan de wensen, verwachtingen van anderen aan te passen ... of dat nu hun partner is, of eventueel zelfs de familie, of de gemeenschap waarin ze leven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27230556
ik ga me niet bekeren, ik ga niet geen kinderen willen, ik ga niet geen huisdieren willen voor een vent.
dus een man die daar vanaf begin af aan al heel stellig in is (katten komen er NIET in, kinderen gaan niet gebeuren, en we gaan in de kerk trouwen) , nou doei

en ja daar ben ik dus heel stellig in , ik zou ze NOOIT doen, dergelijke concessies
pi_27230620
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:40 schreef RM-rf het volgende:

verwachten zij dat anderen zich aan hén aanpassen, óf, en in welke mate, zij zij zelf bereid zich aan de wensen, verwachtingen van anderen aan te passen ...
ik wens een relatie waarin zulke immense 'aanpassingen' gewoon niet nodig zijn. Waarin ik en mijn partner beiden dezelfde denkbeelden hebben.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:56:20 #169
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27230984
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:45 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik wens een relatie waarin zulke immense 'aanpassingen' gewoon niet nodig zijn. Waarin ik en mijn partner beiden dezelfde denkbeelden hebben.
Dus je zoekt een soort kloon van jezelf maar dan met een Y chromosoom ?
pi_27231102
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dus je zoekt een soort kloon van jezelf maar dan met een Y chromsoom ?
lees eerst eens al mijn post voor je zo'n opmerking maakt. Natuulijk niet, ik wil gerust over veel dingen toegevingen doen, maar niet over zaken die ik essentieel vind, zoals wel/geen kinderen
pi_27235985
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:59 schreef petitlapin het volgende:

[..]

lees eerst eens al mijn post voor je zo'n opmerking maakt. Natuulijk niet, ik wil gerust over veel dingen toegevingen doen, maar niet over zaken die ik essentieel vind, zoals wel/geen kinderen
Een beetje gelijk heeft hij wel in dit deel vind ik. Want bedoel, als je je op veel belangrijke fronten niet wenst aan te passen dan kun je net zo goed alleenstaand blijven, heb je nooit zulke dillema's.

Over trouwen en samenlevingscontracten:
Waarom zou je een samenlevingscontract opstellen als iets veel makkelijker te regelen is.
Tot de dood ons scheidt: Op zo'n moment meen je dat ook, dus zie er geen leugen in.
En dat mag ook weggelaten worden in je trouwrede.
Een goed huwelijk tot de dood bestaat wel degelijk hoor, misschien ook afhankelijk hoe je opgroeit.
Mijn ouders zijn door de dood gescheiden, mijn schoonouders leven nog, wij hebben geen echtscheidingen in de beide families. Zal best schelen als je al geen voorbeelden hebt hoe het niet moet.
pi_27236332
quote:
Op zondag 22 mei 2005 01:44 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Een beetje gelijk heeft hij wel in dit deel vind ik. Want bedoel, als je je op veel belangrijke fronten niet wenst aan te passen dan kun je net zo goed alleenstaand blijven, heb je nooit zulke dillema's.
wat een onzin weer
juist op de belangrijke fronten is het van belang dat je gelijk gestemd bent, en op de minder belangrijke fronten doe je de eventuele concessies.
ergo, als je op belangrijke fronten compleet van mening verschilt, zul je ws al sowieso niet voor elkaar kiezen, en wat die dingen dan zijn, ben je toch wel binnen een half jaartje achter, lijkt me en haak je dus af voor het echt serieus wordt.
quote:
Waarom zou je een samenlevingscontract opstellen als iets veel makkelijker te regelen is.
Tot de dood ons scheidt: Op zo'n moment meen je dat ook, dus zie er geen leugen in.
En dat mag ook weggelaten worden in je trouwrede.
Een goed huwelijk tot de dood bestaat wel degelijk hoor, misschien ook afhankelijk hoe je opgroeit.
Mijn ouders zijn door de dood gescheiden, mijn schoonouders leven nog, wij hebben geen echtscheidingen in de beide families. Zal best schelen als je al geen voorbeelden hebt hoe het niet moet.
Ja, en er zijn natuurlijk geen slechte huwelijken.
Er zijn zat mensen met een kuthuwelijk, die toch bij elkaar blijven, uit gemakzucht, gebrek aan beter, vanwege de kids, het geloof, geld, komt geen liefde bij kijken, hoor
Het komt best voor dat kinderen als ze volwassen zijn pas merken of te horen krijgen dat Pa en Ma met fikse tegenzin bij elkaar blijven vanwege 1vd bovengenoemde redenen, ook al toen de kids nog thuis woonden/klein waren, maar ja tot de dood hun scheidt,he, desnoods diep ongelukkig
  zondag 22 mei 2005 @ 02:33:46 #173
33189 RM-rf
1/998001
pi_27236739
quote:
Op zondag 22 mei 2005 02:01 schreef milagro het volgende:

[..]

wat een onzin weer
juist op de belangrijke fronten is het van belang dat je gelijk gestemd bent, en op de minder belangrijke fronten doe je de eventuele concessies.
ergo, als je op belangrijke fronten compleet van mening verschilt, zul je ws al sowieso niet voor elkaar kiezen, en wat die dingen dan zijn, ben je toch wel binnen een half jaartje achter, lijkt me en haak je dus af voor het echt serieus wordt.
Natuurlijk, als dat jouw 'persoonlijke' keuze is, heb je daartoe alle recht, maar jouw persoonlijke keuze hier te presenteren als 'absolutheid' wat de toonzetting toch wel lijkt te impliceren, is misschien in het geval van de topicstarter niet juist ...

In mijn geval (daarom reageerde ik op jouw post, waar je drie 'absolute keuzes' noemde, die een serieuse relatie onmogelijk zouden maken) is het zo dat ik een vrouw uit een ander land leerde kennen en verliefd werd... ik wilde toen geen kinderen, zeker niet op de korte termijn...
Maar heb tevens wel besloten te emigreren voor haar ... de cultuur waar ik toen terecht kwam, is best wel behoorlijk ktholiek, en ik heb me aangepast naar die cultuur..

Tevens, ze werd ook snel zwanger (niet uit kwade wil, ik had er zelf ook een rol in, in de zin dat ik het niet tegenging) ...
na de geboorte van mijn dochter heb ik echter besloten dat ik niet een tweede kind wilde, iets wat we ook samen besloten hebben, op basis van wat eigenlijk ik voornamelijk wilde ... (overigens, ik wilde niet nog een kind, omdat ik juist de zorg voor mn dochter erg hoog schatte, ik vreesde met meer kinderen 'geleefd' te worden door die zorgplicht)

Ik geloof/hoop dat ik geen slechte vader ben, ik ben dol op mn dochter en houd enorm veel van haar, ze is een belangrijk deel van mijn leven, dat nu ook een structuur kent, die anders is dan voorheen... omdat ik me ook aangepast heb ...

Die 'aanpassing' is geen kwestie van 'moeten' voor me, maar komt gewoon mee met de wijze hoe ik tegenover mensen sta die na zijn in mijn leven..

Ik wil niet beweren dat mij keuzes dan weer zouden moeten gelden voor alle anderen, iedereen moet die keuzes zelf maken, maar in dit topic presenteren veel mensen ook hun persoonlijke keuze, hun toekomstverwachting als een 'absoluutheid'... en lijken te suggereren dat geluk maar op één manier te bereiken is, als je enkel je eigen wil volgt....

Dat zelf kan, alhoewel het natuurlijk een 'recht' is van iedereen, ook een bron zijn van conflicten met anderen in je omgeving, als die daar kennelijk een andere visie op hebben ... je kunt dat conflict 'verharden' dor iedere mogelijkheid tot 'samen uitvinden', en 'aanpassen' te ontzeggen, als een onmogelijkheid te zien ... of je kunt ook jezelf afvragen of en hoe je je ook kunt vinden in een leven waar je ook soms toegeeft aan de wensen van je partner, je omgeving...

In het geval van de Topicstarter hier: die vertelt dat ze een jongen heeft leren kennen die heel 'definitief' is over kinderen... terwijl zij nu misschien geen kinderen wil, maar wel het idee heeft dat dat 'ooit' zou kunnen komen ...

In haar geval, lijkt het me een redelijke overweging, waar zij een keuze moet maken in hoeverre haar 'eigen beeld van de toekomst' mogelijk kan veranderen, als ze besluit met die partner te blijven ...
dat is een keuze, waar er geen voorgedefinieerd 'goed' of 'fout' kan aangewezen worden ... en evenmin kan je suggereren dat de keuze die iemand dan treft , om ofwel de relatie door te zetten, ofwel het af te breken, zal leiden tot geluk of ongeluk...
Het lastige is wel, dat als je die keuzes maakt, je er ook zelf achter moet staan en moet blijven staan... 'achteraf toch spijt hebben' is de enige zonde die je werkelijk kunt begaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27236812
quote:
Op zondag 22 mei 2005 02:01 schreef milagro het volgende:

[..]

wat een onzin weer
[..]

Ja, en er zijn natuurlijk geen slechte huwelijken.
Er zijn zat mensen met een kuthuwelijk, die toch bij elkaar blijven, uit gemakzucht, gebrek aan beter, vanwege de kids, het geloof, geld, komt geen liefde bij kijken, hoor
Het komt best voor dat kinderen als ze volwassen zijn pas merken of te horen krijgen dat Pa en Ma met fikse tegenzin bij elkaar blijven vanwege 1vd bovengenoemde redenen, ook al toen de kids nog thuis woonden/klein waren, maar ja tot de dood hun scheidt,he, desnoods diep ongelukkig
Beetje kort door de bocht, ik zeg niet dat er geen slechte huwelijken zijn.... Alleen als je veel voorbeelden hebt van hoe het niet moet, zal het je wel huiveriger maken voor zoiets als het huwelijk. Ik vind wel dat mensen te makkelijk trouwen soms, moet ieder voor zich weten natuurlijk maar een paar jaar wachten en de kat uit de boom kijken had voor sommige mensen vast niet verkeerd geweest.
Wat betreft je eerste quote, ik denk niet dat mijn partner en ik veel dezelfde standpunten delen. Maar dat hoeft ook niet, we hebben altijd wat te lullen en zelden ruzie eigenlijk. Ook niet als we samen op vakantie gaan en wekenlang dag en nacht in elkaars gezelschap zijn.
Ik denk dat de manier waarop je met elkaars mening omgaat heel belangrijk is. Soms ben ik het niet met hem eens en andersom idem. Maar soms laten we elkaar ook inzien wat het positieve van de keerzijde is. In mijn ogen
(express zo omschreven want ik denk dat hier geen waarheid voor bestaat, aangezien iedereen dat anders ervaart)
is een relatie concessies kunnen doen. Als je elkaar vertrouwt, steunt en veel voor elkaar over hebt, dan heb je een hele aardige basis.
  zondag 22 mei 2005 @ 02:45:28 #175
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27236894
quote:
Op zondag 22 mei 2005 01:44 schreef DoucheMeermin het volgende:
Je kan het wel menen, maar je *weet* gewoon dat het niet iets is waar je controle over hebt, en dus kan je de belofte gewoon niet maken.

Logica gaat voor emotie, altijd.
pi_27238073
quote:
Op zondag 22 mei 2005 02:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Je kan het wel menen, maar je *weet* gewoon dat het niet iets is waar je controle over hebt, en dus kan je de belofte gewoon niet maken.

Logica gaat voor emotie, altijd.
True, en m'n portemonee weer voor de logica
Als je geen bombarie of feest wil is trouwen nog altijd de beste en meest goedkope oplossing. Als je tenminste niet nog eens gaat scheiden daarna. Je hebt toch in één klap alles goed geregeld naar elkaar toe. Je hoeft niet steeds naar de notaris om je samenlevingscontract bij te werken etc.
Ik vind trouwen op alle fronten nog steeds de beste oplossing voor later mbt pensioen, levensverzekering, eigen huis etc.
  zondag 22 mei 2005 @ 10:37:41 #177
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27238646
Een relatie is toch juist concessies doen? Ook al heb je dat soms niet door omdat je van diegene waar je een relatie mee hebt houdt. Zo niet zit er iets fout. En dan nog kun je zaken tegenkomen zoals TS wel of geen kinderen. In mijn relatie loopt ook een grote beslissing wat de een niet wil en de andere wel. Heel erg moeilijk en ik hoop dat onze liefde groot genoeg is om er samen uit te komen.
Proud Powerpauper
pi_27238822
quote:
Op zondag 22 mei 2005 10:37 schreef Nuek het volgende:
Een relatie is toch juist concessies doen? Ook al heb je dat soms niet door omdat je van diegene waar je een relatie mee hebt houdt. Zo niet zit er iets fout. En dan nog kun je zaken tegenkomen zoals TS wel of geen kinderen. In mijn relatie loopt ook een grote beslissing wat de een niet wil en de andere wel. Heel erg moeilijk en ik hoop dat onze liefde groot genoeg is om er samen uit te komen.
Ik hoop voor je dat jullie relatie inderdaad sterk genoeg is, maar ik denk dat je al heel goed op weg bent beiden, dat de overweging er ligt. Dat je niet allebei gelijk roept, ik wil het niet, ik heb het nooit gewild. Je denkt er over na, juist omdat je veel van iemand houdt, en alleen het feit dat je dan niet direct een deur dichtsmijt is een goed punt. Aldus de mening van deze oude muts. Heel veel sterkte en wijsheid!
pi_27239354
quote:
Op zondag 22 mei 2005 10:37 schreef Nuek het volgende:
Waarom is een relatie concessies doen over juist de grote issues?
Het zijn toch juist de grote issues , waarbij je op 1 lijn wilt zitten?
En ik vind kinderen ja of nee bijvoorbeeld een heel grote issue.
Bepaalde politieke overtuigingen kunnen dat ook zijn.
Iemand die op dat vlak compleet anders in het leven staat, ga je die tegemoet komen?

Als een relatie juist concessies doen is, betekent het dus dat eigenlijk alleen het fysieke hoeft te kloppen, voor de rest valt er wel een mouw aan te passen.

Natuurlijk kom je elkaar op punten tegemoet, maar op hele essentiele punten zal ik niet inbinden en als die punten voor de andere partij net zo essentieel zijn, hij ook niet.
En zo hoort het ook.
pi_27239493
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:20 schreef milagro het volgende:

[..]

Iemand die op dat vlak compleet anders in het leven staat, ga je die tegemoet komen?

Als een relatie juist concessies doen is, betekent het dus dat eigenlijk alleen het fysieke hoeft te kloppen, voor de rest valt er wel een mouw aan te passen.

Natuurlijk kom je elkaar op punten tegemoet, maar op hele essentiele punten zal ik niet inbinden en als die punten voor de andere partij net zo essentieel zijn, hij ook niet.
En zo hoort het ook.
Dat ligt er aan wat je ziet in een relatie. Ik heb geen voorwaarden waaraan iemand moet voldoen, niet meer althans. En alleen lichamelijk, het is maar net waar je op valt.
Voor mij persoonlijk is dat niet eens te omschrijven. Het is gewoon één grote combi die mijn partner zo verschrikkelijk leuk maakt voor mij.
En of hij nou wel of geen kinderen wil of moslim, katholiek, of ongelovig is... of in Australië wil gaan wonen, heeft nooit meegewogen toen ik verliefd werd.
Vroeger wilde ik perse een vriend die ouder was of minstens even oud als ik. Nouja, over willen gesproken, mijn man is 5 jaar jonger dan ik. Als ik had gezegd, het wordt niks met ons, ik wil geen jongere vriend, dan had ik veel gemist. Om maar eens een voorbeeld te geven hoe anders het kan lopen dan het ideaalbeeld wat je voor ogen hebt.
Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben om met iemand te kunnen lachen, huilen, knuffen en te knokken voor een fijn bestaan samen.
pi_27239746
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:28 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wat je ziet in een relatie. Ik heb geen voorwaarden waaraan iemand moet voldoen, niet meer althans. En alleen lichamelijk, het is maar net waar je op valt.
Voor mij persoonlijk is dat niet eens te omschrijven. Het is gewoon één grote combi die mijn partner zo verschrikkelijk leuk maakt voor mij.
En of hij nou wel of geen kinderen wil of moslim, katholiek, of ongelovig is... of in Australië wil gaan wonen, heeft nooit meegewogen toen ik verliefd werd.
Vroeger wilde ik perse een vriend die ouder was of minstens even oud als ik. Nouja, over willen gesproken, mijn man is 5 jaar jonger dan ik. Als ik had gezegd, het wordt niks met ons, ik wil geen jongere vriend, dan had ik veel gemist. Om maar eens een voorbeeld te geven hoe anders het kan lopen dan het ideaalbeeld wat je voor ogen hebt.
Je hoeft niet dezelfde standpunten te hebben om met iemand te kunnen lachen, huilen, knuffen en te knokken voor een fijn bestaan samen.
Op essentiele punten wil ik dat wel, dezelfde standpunten hebben.
Snap werkelijk niet dat dat er niet toe zou doen.
Iemand die extreem racistische ideeen heeft, nee dank u.
Iemand die streng gelovig is met de bijbehorende in mijn ogen bekrompen ideeen, nee, dank u.
Geen concessies mogelijk daar.
Iemand die absoluut geen kinderen wilt, nee dank u.
Geen concessies mogelijk daar.

Dat je over bepaalde dingen ms in je verliefdheid over heen stapt, okay, maar verliefd blijf je niet 24/7 een relatie lang, die mooie ogen en die leuke lach zijn dan echt niet meer genoeg, hoor.
De essentiele dingen in mijn leven zullen op termijn, als ik daar concessies aan doe, me toch opbreken, ze zijn immers essentieel voor mij.
Lijkt mij dus echt ongezond juist als je relatie een en al concessies is, of tenminste dan op de genoemde essentiele punten.
Die concessies kun je ms doen in je verliefdheid, maar op den duur breekt het op, bij mij.

Ik val op een vent, deels op uiterlijk natuurlijk, maar vooral op waar hij voor staat, hoe hij in het leven staat, wat hem bezig houdt, zijn interesses, overtuigingen etc.
Als ik op al die vlakken concessies moet gaan doen, dan kan ik niet anders dan concluderen dat we gewoon niet bij elkaar passen

Ik denk dat Bombie hier wel een mooie bijdrage zou kunnen leveren
Ms komt-ie nog
  zondag 22 mei 2005 @ 11:41:43 #182
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27239783
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:28 schreef DoucheMeermin het volgende:
Het is gewoon één grote combi die mijn partner zo verschrikkelijk leuk maakt voor mij.
wel sorry, ik zou mij en mijn partner verschrikkelijk egoïstisch vinden moest ik doodgraag en perse kinderen willen, en mijn partner per se niet, en dan die relatie maar laten doordraaien 'uit liefde'.

Ik zou sterven van verdriet, moest ik mijn kinderwens zo zien verdwijen, dan gun ik hem liever een partner die ook geen kinderen wil.

en dat voorbeeld van een jongere/oudere vriend maakt gewoon geen steek, dat verandert je leven niet fundamenteel, wel/geen kinderen voor mij wel.
  zondag 22 mei 2005 @ 12:03:12 #183
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27240259
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:20 schreef milagro het volgende:

[..]

En zo hoort het ook.
Ik krijg het idee dat je geen idee hebt waar je het over hebt en dit niet zelf hebt meegemaakt.
Liefde is veel sterker dan een afweging maken en iemand de deur wijzen op grond van een gedachtenverschil.
Proud Powerpauper
  zondag 22 mei 2005 @ 12:08:56 #184
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27240370
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:03 schreef Nuek het volgende:

Ik krijg het idee dat je geen idee hebt waar je het over hebt en dit niet zelf hebt meegemaakt.
Liefde is veel sterker dan een afweging maken en iemand de deur wijzen op grond van een gedachtenverschil.
dus jij zou een kinderwens opgeven voor je partner ? of juist wel kinderen nemen, als je er geen wil ?

en je kan milagro veel verwijten, maar een gebrek aan levenservaring hoort daar wel niet bij, vind ik
  zondag 22 mei 2005 @ 12:38:01 #185
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27240890
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:08 schreef petitlapin het volgende:

[..]

dus jij zou een kinderwens opgeven voor je partner ? of juist wel kinderen nemen, als je er geen wil ?

en je kan milagro veel verwijten, maar een gebrek aan levenservaring hoort daar wel niet bij, vind ik
Het ligt er aan hoe veel je van iemand houdt. Daarnaast is elke situatie anders dus ik kan daar niet zo 1,2,3 antwoord op geven.
Ik vind het wel een beetje te kort door de bocht door keihard te zeggen dat je dan een andere partner gaat zoeken. Zo werkt het in de praktijk nl. niet.
Proud Powerpauper
  zondag 22 mei 2005 @ 12:41:21 #186
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_27240947
quote:
Het gaat hier wel om hele essentiele zaken, namelijk hoe je de rest van je leven inricht.

Het gaat niet alleen om kinderen, want naast dat ik helemaal niks met kinderen heb, heeft het nog meer gevolgen. Kinderen nemen leid tot een huis met hyptheek in een 'nette' buurt, elke zaterdag het gras maaien en de auto wassen, je week in week uit van 9 tot 5 uit de naad werken zodat mevrouw en de kinders een 'leuk' leven kunnen leiden, en elk jaar 3 weken met de caravan naar zuid-frankrijk.

Kortom, middelmatigheid ten top. Prima als dat je ding is, maar ik zou mijn leven niet willen/kunnen delen met iemand die dat ambieert.
  zondag 22 mei 2005 @ 13:09:24 #187
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27241556
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:38 schreef Nuek het volgende:

[..]

Het ligt er aan hoe veel je van iemand houdt. Daarnaast is elke situatie anders dus ik kan daar niet zo 1,2,3 antwoord op geven.
Ik vind het wel een beetje te kort door de bocht door keihard te zeggen dat je dan een andere partner gaat zoeken. Zo werkt het in de praktijk nl. niet.
jawel hoor, als mijn partner 100% geen kinderen wil, en ik 100 % wel, is het afgelopen. Hierover zijn voor mij geen toegevingen mogelijk, over sommige dingen wel, hierover niet.
pi_27242027
Ik sluit me aan bij de mening van Nuek, liefde laat zich niet dwingen en voorspellen in mijn ogen.
Ik ben al ruim 5 jaar stapelverliefd en zover ik kan oordelen mijn partner ook nog steeds op mij. Kan dat slijten? Misschien kun je wel je best doen om dat juist in stand te houden.

Mijn ouders waren 33 jaar getrouwd en tot op de laatste dag verliefd.

Ik vraag me af wie sommige mensen willen overtuigen? Jezelf?
Zoals ik al zei gaat iedereen anders om met relaties, gelukkig maar, anders waren we allemaal een grijze muis. En wellicht ben je nu begin 20 o.i.d. Toen dacht ik ook verstandig te zijn, een beetje tolerantere houding en ruim denken kwam pas later. Wie weet hoe simpel alles straks is als ik 50 ben. Maar kort gezegd, we willen allemaal ons leven uitstippelen en weinig mensen kunnen als ze bejaard zijn zeggen dat het zo gelopen is als ze in gedachten hadden ooit.
Hoe flexibeler je daar mee om gaat, hoe groter de kansen op een gelukkig leven.
pi_27242043
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:09 schreef petitlapin het volgende:

[..]

jawel hoor, als mijn partner 100% geen kinderen wil, en ik 100 % wel, is het afgelopen. Hierover zijn voor mij geen toegevingen mogelijk, over sommige dingen wel, hierover niet.
En als je zit met percentages als 75%, dus de één heeft zoiets van "als het moet, dan maar kinderen, maar van mij hoeft het niet"?

Je kunt namelijk niet in de toekomst kijken. Je weet niet of die 75% niet willen misschien 50% niet willen worden, of 100% niet willen. En je weet ook niet of 25% wel willen uiteindelijk genoeg zal blijken als het punt daar komt dat kinderen een concreet iets worden, als er knopen doorgehakt moeten worden.

Kijk, 100% tegenover elkaar staan, dan is het inderdaad duidelijk. Maar er zijn zo ontzettend veel nuances tussen, hoe zou je dan reageren?
pi_27242235
Wie weet kun je wel helemaal geen kinderen krijgen, 1 op de 10 stellen schijnt al ongewenst kinderloos te blijven. Dat is dus best een reeele kans. Dump je de liefde van je leven, en heb je nog niks.
Je krijgt geen garanties in het leven, ik denk wel eens dat als we geboren worden, dat onze levensloop al ergens uit de toekomstprinter rolt. Ik neem het leven zoals het komt, en ben heel gelukkig, ondanks dat niet alles vlekkeloos ging. Maar zelfs dat zie ik positief, ook de mindere dingen in een mensenleven kunnen waardevol zijn, als leerproces bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † zondag 22 mei 2005 @ 13:38:26 #191
43556 miss_dynastie
pi_27242364
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:33 schreef DoucheMeermin het volgende:
Wie weet kun je wel helemaal geen kinderen krijgen, 1 op de 10 stellen schijnt al ongewenst kinderloos te blijven. Dat is dus best een reeele kans. Dump je de liefde van je leven, en heb je nog niks.
Nou ja, dan kan je bijv. nog een kindje adopteren. Of pleegouder worden. Ik noem maar wat
Toch een heel andere situatie dan leven met een partner die per se geen kinderen wil.
pi_27242528
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:33 schreef DoucheMeermin het volgende:
Je krijgt geen garanties in het leven, ik denk wel eens dat als we geboren worden, dat onze levensloop al ergens uit de toekomstprinter rolt. Ik neem het leven zoals het komt, en ben heel gelukkig, ondanks dat niet alles vlekkeloos ging. Maar zelfs dat zie ik positief, ook de mindere dingen in een mensenleven kunnen waardevol zijn, als leerproces bijvoorbeeld.
Geen kinderen kunnen krijgen is om te beginnen iets fysieks, niet iets mentaals. Als iemand geen kinderen kan krijgen, dan kan diegene daar niks aan doen. Dat kun je hem/haar niet kwalijk nemen, en dat gebeurt vaak ook niet. Wat ontstaat in dat geval, is een gedeeld verdriet. Je streeft samen een doel na, wat nooit behaald zal worden door oorzaken buiten jezelf. Daar kijk je elkaar niet op aan.

Als iemand geen kinderen wil krijgen, dan kan diegene daar in principe wel iets aan doen (of dat zou moeten is een volgende). Dat kun je diegene kwalijk nemen en, hoe veel je ook van iemand houdt, vaak gebeurt dat ook. Er is geen gedeeld verdriet, er is maar verdriet bij één partner, wat vaak leidt tot verwijdering van elkaar. Eén van beiden heeft zijn zin, is daar blij mee, terwijl de ander zal moeten accepteren dat zijn/haar doel nooit behaald zal worden met als oorzaak de ander. Daar ga je die ander dan ook vaak op aan kijken.

En inderdaad, zoals miss_dynastie al zei, als je geen kinderen kunt krijgen dan kun je overgaan tot andere vormen van ouderschap, adoptie, pleegouderschap, wellicht zelfs een draagmoeder. Dan ga je er opnieuw samen voor. Als één van beiden geen kinderen wil dan loopt de weg dood en zijn er geen andere mogelijkheden.
pi_27242700
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, dan kan je bijv. nog een kindje adopteren. Of pleegouder worden. Ik noem maar wat
Toch een heel andere situatie dan leven met een partner die per se geen kinderen wil.
Alsof dat zo makkelijk gaat. Mijn zus en zwager kunnen samen maar niet zwanger worden, en zijn met adoptie bezig, al een paar jaar. Inmiddels zijn ze ook wat ouder, na al die jaren proberen.
Dus ze mogen al niet eens meer uit alle landen adopteren, geloof alleen nog uit Colombia want ze zijn ook niet gelovig en je gelooft telt voor sommige landen ook weer mee.
In ieder geval moeten ze nu nog 2 jaar wachten, ze zijn door de selectie heen. Ze krijgen ook geen baby meer dan, maar een kindje van een wat oudere leeftjd, 5 of 6 bijvoorbeeld.
Ze kregen ook cursussen omdat die kinderen geestelijk meestal enorm beschadigd zijn. En dan moet je ook nog blij zijn dat je een fatsoenlijk inkomen hebt, want het is enorm duur, adoptie, zo'n 10.000 euro begint het mee.
Een pleegkind is een stuk lastiger, want die wonen soms maar tijdelijk bij je. Meestal is dat van tevoren niet duidelijk hoe lang. Dus dan is het moeilijk om als je eigen kind te gaan zien.
  † In Memoriam † zondag 22 mei 2005 @ 13:54:19 #194
43556 miss_dynastie
pi_27242792
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:51 schreef DoucheMeermin het volgende:
Alsof dat zo makkelijk gaat.
Maar dat hoor je mij toch helemaal niet zeggen
Maar je hebt nog wel opties. Dat is iets heel anders dan een partner die zegt 'nee, voor mij geen kinderen'.
  zondag 22 mei 2005 @ 14:29:41 #195
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27243635
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:26 schreef innovative het volgende:

En als je zit met percentages als 75%, dus de één heeft zoiets van "als het moet, dan maar kinderen, maar van mij hoeft het niet"?

Je kunt namelijk niet in de toekomst kijken. Je weet niet of die 75% niet willen misschien 50% niet willen worden, of 100% niet willen. En je weet ook niet of 25% wel willen uiteindelijk genoeg zal blijken als het punt daar komt dat kinderen een concreet iets worden, als er knopen doorgehakt moeten worden.

Kijk, 100% tegenover elkaar staan, dan is het inderdaad duidelijk. Maar er zijn zo ontzettend veel nuances tussen, hoe zou je dan reageren?
als iemand er niet radicaal tegen is, is er tenminste nog plaats voor een dialoog. Zo kan iemand ook nog eens 100 % van gedacht veranderen. Maar als op het moment dat het voor mij echt tijd wordt om aan kinderen te beginnen, rond mijn dertigste, mijn partner geen kinderen wil, dan is het voor mij afgelopen.
  zondag 22 mei 2005 @ 14:45:21 #196
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27244014
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:26 schreef DoucheMeermin het volgende:
Ik sluit me aan bij de mening van Nuek, liefde laat zich niet dwingen en voorspellen in mijn ogen.
Ik ben al ruim 5 jaar stapelverliefd en zover ik kan oordelen mijn partner ook nog steeds op mij. Kan dat slijten? Misschien kun je wel je best doen om dat juist in stand te houden.

Mijn ouders waren 33 jaar getrouwd en tot op de laatste dag verliefd.

Ik vraag me af wie sommige mensen willen overtuigen? Jezelf?
Zoals ik al zei gaat iedereen anders om met relaties, gelukkig maar, anders waren we allemaal een grijze muis. En wellicht ben je nu begin 20 o.i.d. Toen dacht ik ook verstandig te zijn, een beetje tolerantere houding en ruim denken kwam pas later. Wie weet hoe simpel alles straks is als ik 50 ben. Maar kort gezegd, we willen allemaal ons leven uitstippelen en weinig mensen kunnen als ze bejaard zijn zeggen dat het zo gelopen is als ze in gedachten hadden ooit.
Hoe flexibeler je daar mee om gaat, hoe groter de kansen op een gelukkig leven.
het feit dat het leven anders kan verlopen dan verwacht, is toch geen argument om dan maar op voorhand mijn kans op een kind op te geven voor mij partner, die écht geen kinderen wil Dan is het zeker al een verloren zaak.

ik sta versteld en ik heb er bewondering voor dat jullie echt dingen die super essentieel zijn voor jullie zouden willen opgeven voor jullie partners, ik zou het niet kunnen, ik zou er aan kapot gaan.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:10:12 #197
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_27244620
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:45 schreef petitlapin het volgende:

[..]

het feit dat het leven anders kan verlopen dan verwacht, is toch geen argument om dan maar op voorhand mijn kans op een kind op te geven voor mij partner, die écht geen kinderen wil Dan is het zeker al een verloren zaak.

ik sta versteld en ik heb er bewondering voor dat jullie echt dingen die super essentieel zijn voor jullie zouden willen opgeven voor jullie partners, ik zou het niet kunnen, ik zou er aan kapot gaan.
Uiteindelijk blijf jij wel samen met je partner over, met of zonder kinderen en met hem of haar deel je je leven. Gaan kinderen dan boven de liefde van je leven?
Proud Powerpauper
pi_27245021
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:45 schreef petitlapin het volgende:

[..]
Misschien ga je dat later zelf ook nog wel doen. Wil je samen met je partner een fijn leven opbouwen en zie je meer mooie dingen dan de vastomlijnde wensen die je nu voor ogen hebt.
Hoeft niet zo te gaan maar ik merk zelf dat ik daarin makkelijker en minder veeleisend in wordt daarmate ik bejaarder word. Zie dat ook bij vrienden en vriendinnen.
Dat ze zich meer richten op hun geluk en dat makkelijker realiseren omdat ze er minder eisen aan stellen.
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:10 schreef Nuek het volgende:

[..]

Uiteindelijk blijf jij wel samen met je partner over, met of zonder kinderen en met hem of haar deel je je leven. Gaan kinderen dan boven de liefde van je leven?
Das inderdaad ook een goed argument, die kinderen vliegen na een jaartje of 18 wel uit.
Als ze je al niet eerder beu zijn.
pi_27245102
quote:

[..]

nee, ik heb idd nul komma nul ervaring en heb nog nooit gehouden van iemand en weet dus niet wat liefde is

je kan heel veel van iemand houden, en toch kan het niet werken, omdat je op heel essentiele dingen radicaal verschilt of blijkt te verschillen, en waar je wel degelijk nadenkt over concessies doen en afwegingen maakt en dan tot de conclusie komt dat het voor jou en/of voor hem gewoon geen optie is, om een concessie op dat specifieke vlak te doen.

echt onzin om dan te stellen dat ik niet weet waar ik het over heb, misschien weet ik juist wel als een ander waar ik het over heb, en weet ik ook hoe zeer het kan doen, als een relatie niet werkt, terwijl je toch van elkaar houdt omdat er een onoverbrugbare hindernis is.

En die essentiele zaken zijn voor mij bv kinderen en een levensovertuiging op bep. punten.
Stel mijn partner is gelovig en wijst homoseksualiteit categorisch af, zal een homoseksueel kind de deur wijzen, dan wijs ik dus hem de deur , dat is een consessie die ik niet KAN doen, om maar eens een extreme situatie te noemen.

En met de deur wijzen, bedoel ik dus niet letterlijk op stel en sprong de relatie beeindigen, maar het zou een dusdanige hindernis, conflict gaan vormen, dat het de relatie zal ondermijnen op den duur.
Zoals het niet willen van kinderen dat ook zou doen, of ontrouw.
Geen concessies daar waar de zaken compleet maar dan ook compleet tegen mijn gevoel, waar ik voor sta in ga.
pi_27245297
Ergens moet ik ook wel lachen om deze discussie.
Neem nou vreemdgaan, hele volksstammen vrouwen roepen... als mijn man vreemdgaat, dan kan hij gelijk zijn koffers pakken. De praktijk wijst uit dat zo'n 70% het in zo'n situatie toch nog probeert.
Als je een tijd bij elkaar bent, zul je toch gaan roeien met de riemen die je hebt, als je van elkaar houdt.
Het is niet te voorspellen eigenlijk wat je zult doen.
Zelfs niet als je man anti-homo is en je zoon homo. Of je dan je man de deur wijst, ik vraag het me af als je bijvoorbeeld al 20 jaar getrouwd bent.
Dan zit je gewoon tussen 2 vuren denk ik en probeer je je man en zoon naar elkaar te brengen.
Lijkt me trouwens zinvoller dan gelijk scheiden, eerst proberen problemen op te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')