Hier heb ik juist respect voor!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:48 schreef DoucheMeermin het volgende:
Misschien een beetje late reactie maar wil er toch wel ff wat over kwijt.
Ik wil geen kinderen, nooit gewild en nu wil ik ze nog niet (ben 32 jaar). Ik hou me er ook niet echt mee bezig. Ik vind kinderen gewoon niet leuk, ja als ze 16 zijn worden ze leuk maar tot die tijd kun je ze niet even ergens anders onderbrengen.
Als je bij mij een baby op schoot zet, leuk, voor 5 minuten en dan ben ik blij dat ik de baby weer terug kan geven. Het zit er gewoon echt niet in bij me, speelde vroeger niet met poppen, was nooit vertederd door kleine kindjes en alles wat daar bij hoort.
Wellicht veranderd dat nog maar ik verwacht het niet. Ik heb er ook op jonge leeftijd wel eens over gepraat bij de huisarts, sterillisatie. Maar werd me ook afgeraden. Mijn vriend hoeft gelukkig ook niet zo nodig, ook zo'n houding van... misschien over 10 jaar. Dat roep ik zelf ook al 15 jaar.
Daar kan je maar beter eerlijk over zijn denk ik. Het beheerst mijn leven niet, maar wel dat van anderen denk ik soms. Ben al eens uitgemaakt voor egoïst. Want degene die dat riep vond dat haar kinderen voor mijn AOW moesten werken. Ben er niet eens op ingegaan, wat een reden om alsnog kinderen te nemen.![]()
Maar mij valt wel op dat een hoop mensen er amper begrip voor op kunnen brengen. Geen kinderen willen. Of mensen nemen het je kwalijk omdat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen. Van dat vermogen tot kunnen zou je gebruiken moeten maken, er dankbaar voor moeten zijn.
Vind ik allemaal geen basis voor het verwekken van een kindje. Ik hoop dat mensen wat meer respect gaan opbrengen voor bewust kinderloze mensen. Ik heb ook respect voor onbewust kinderloze mensen en eveneens (heel veel) respect voor ouders.
zooo... poeh... das er weer uit![]()
Wat een bullshit van diegenequote:Op woensdag 18 mei 2005 14:48 schreef DoucheMeermin het volgende:
Want degene die dat riep vond dat haar kinderen voor mijn AOW moesten werken. Ben er niet eens op ingegaan, wat een reden om alsnog kinderen te nemen.![]()
Ah nog een kattenmoeder!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat een bullshit van diegene
Ten eerste is het een enorme liefdevolle reden om een kind te krijgen: 'Mama wilde je eigenlijk niet, maar wilde ook niet dat de kids van tante Troela voor mijn AOW op zouden draaien, dus nu ben jij er. Aan het werk!'
Ten tweede is het zo dat je als je blijft werken in plaats van gaat parttimen zoals de meeste vrouwen met kinderen, dat WAO-verschil wel hebt ingelopen aan al die premies die je jarenlang betaalt terwijl zij (deels) thuis is voor de kids.
Ten derde maak je ook geen gebruik van bepaalde voorzieningen als zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof, kinderbijslag, enz.
Wat een onzin en wat een onzinreden om iemand aan de kinderen te praten. Bah!
Om die reden kan ik ook wel begrijpen dat mannen zich dan willen laten steriliseren.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:19 schreef erodome het volgende:
Ach je hoort weleens van vrouwen die een kind erdoor drukken, maar dat is niet mijn ding, of je wil beide, of je doet het niet, niets ergers om te zien dan vaders die zuchten en steunen om kinderen die ze niet hadden gewild...
Tja, weet je, ik heb er zo'n moeite mee, met mensen die zich niet kunnen voorstellen dat een ander ergens anders over denkt. Voor mijzelf kan ik me een leven zonder kinderen moeilijk voorstellen, want ik wil ze graag. Maar ik kan me makkelijk indenken dat een ander dat niet heeft. Net als dat ik dol ben op mn harige kattenvriendje, terwijl een ander zoiets heeft van 'yukquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:13 schreef DoucheMeermin het volgende:
Ah nog een kattenmoeder!
Sommige mensen kunnen zich niet voorstellen dat er een leven is zonder kinderen.
Kan best begrijpen dat als je kinderen hebt, dat je ze niet zou willen missen.
Vond dat ook de meest absurde beargumentatie die ik ooit gehoord had. En je moet je soms al zo verdedigen. Voor je schoonmoeder bijvoorbeeld, die iedere kinderwagen die passeert zowat inspringt en graag onder je neus wrijft wie er allemaal zwanger is en wiens kindjes zo vreselijk leuk zijn.
Gelukkig zegt mijn moeder altijd dat het mijn eigen keus is, en dat ze best kan begrijpen dat een leven zonder kinderen ook leuk kan zijn.
Helemaal mee eens, we praten niet over een pakje boter tenslotte.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:25 schreef erodome het volgende:
Nou ja je hebt stiekum kinderen nemen, maar je hebt ook degene die weken en weken aan iemands hoofd zeuren, ontzettend zielig doen en waar toch maar toegegeven wordt voor de lieve vrede.
Geen van beide vind ik wat...
Of graag, of niet.
Hier ben ik het dus geheel mee eens!quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:48 schreef DoucheMeermin het volgende:
Misschien een beetje late reactie maar wil er toch wel ff wat over kwijt.
Ik wil geen kinderen, nooit gewild en nu wil ik ze nog niet (ben 32 jaar). Ik hou me er ook niet echt mee bezig. Ik vind kinderen gewoon niet leuk, ja als ze 16 zijn worden ze leuk maar tot die tijd kun je ze niet even ergens anders onderbrengen.
Als je bij mij een baby op schoot zet, leuk, voor 5 minuten en dan ben ik blij dat ik de baby weer terug kan geven. Het zit er gewoon echt niet in bij me, speelde vroeger niet met poppen, was nooit vertederd door kleine kindjes en alles wat daar bij hoort.
Wellicht veranderd dat nog maar ik verwacht het niet. Ik heb er ook op jonge leeftijd wel eens over gepraat bij de huisarts, sterillisatie. Maar werd me ook afgeraden. Mijn vriend hoeft gelukkig ook niet zo nodig, ook zo'n houding van... misschien over 10 jaar. Dat roep ik zelf ook al 15 jaar.
Daar kan je maar beter eerlijk over zijn denk ik. Het beheerst mijn leven niet, maar wel dat van anderen denk ik soms. Ben al eens uitgemaakt voor egoïst. Want degene die dat riep vond dat haar kinderen voor mijn AOW moesten werken. Ben er niet eens op ingegaan, wat een reden om alsnog kinderen te nemen.![]()
Maar mij valt wel op dat een hoop mensen er amper begrip voor op kunnen brengen. Geen kinderen willen. Of mensen nemen het je kwalijk omdat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen. Van dat vermogen tot kunnen zou je gebruiken moeten maken, er dankbaar voor moeten zijn.
Vind ik allemaal geen basis voor het verwekken van een kindje. Ik hoop dat mensen wat meer respect gaan opbrengen voor bewust kinderloze mensen. Ik heb ook respect voor onbewust kinderloze mensen en eveneens (heel veel) respect voor ouders.
zooo... poeh... das er weer uit![]()
precies,..quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:25 schreef erodome het volgende:
Nou ja je hebt stiekum kinderen nemen, maar je hebt ook degene die weken en weken aan iemands hoofd zeuren, ontzettend zielig doen en waar toch maar toegegeven wordt voor de lieve vrede.
Geen van beide vind ik wat...
Of graag, of niet.
Dus jij gaat een bak met geld besparen aan oppas?quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Overigens is het voor een ander sowieso niet gauw goed: mijn schoonmoeder heeft aan de ene kant een dochter die geen kinderen wil (en dat kan niet want kinderen zijn zaligmakend, volgens haar natuurlijk) en een schoondochter die wil blijven werken, ook als er kindjes komen (en dat kan niet, want huisvrouw zijn is het ideaal van elke vrouw)... wij lachen er heel hard om
![]()
Je bent de eerste lotgenoot die ik tegenkom zo ongeveer.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:32 schreef Twinkeltwin het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus geheel mee eens!
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die belachelijke reacties krijg als ik zeg dat ik geen kinderen wil. Ben nu 33 en heb me vorig jaar laten sterriliseren, geen moment spijt van gehad!
Integendeel, blij dat ik van de pil af ben en voel me veel lekkerder in mn vel zitten
Kill schoonmoeders,.. oke me laatste exschoonmoeder was wel topquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:36 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Dus jij gaat een bak met geld besparen aan oppas?Kan je mooi oma voor vragen dan
![]()
"Niet zeuren, schoonmams... we hebben het over een ideaal wat jij deels mag invullen".
Nooit goed is echt voorbehouden aan schoonmoeders, die hebben dat geloof ik uitgevonden én geperfectioneerd.![]()
Die had je moeten inlijsten, een schoonmoeder die top is is museumwaardigquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:40 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Kill schoonmoeders,.. oke me laatste exschoonmoeder was wel top![]()
![]()
ja maar dat inlijsten was weer zonde geweest,..quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:44 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Die had je moeten inlijsten, een schoonmoeder die top is is museumwaardig![]()
Hulde!, meer vrouwen met die instelling A.U.B,quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:33 schreef SHE het volgende:
Anyway, Ik moet die mormels ook niet...en mocht een meneer dat een probleem vinden, dan weet hij het gat van de deur te vinden![]()
Zoon idee heb ik inderdaad ook,..quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:14 schreef Aaargh! het volgende:
Ik denk trouwens dat het lastiger is om als man geen kinderen te willen dan als vrouw, aangezien er volgens mij meer vrouwen zijn met een diepgewortelde kinderwens dan mannen.
Ik heb ook geen kinderwens maar om het nu zo te omschrijven. Dan doe je weer alsof mensen die wel kinderen willen bijkans achterlijk zijn om daarvoor te kiezen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hulde!, meer vrouwen met die instelling A.U.B,![]()
Ik moet er niet aan denken zeg, en me dan zeker m'n hele leven uit de naad werken voor een paar van die etters, dacht het ff niet. Ik wil me zo goed mogelijk vermaken voordat ik de pijp uit ga en dan is het opvoeden van kinders een enorme verspilling van tijd en geld, je bent basically een jaartje of 20 van je leven kwijt. daarnaast vindt ik die dingen gewoon irritant, vooral als ze klein en hulpbehoevend zijn.
Ik denk trouwens dat het lastiger is om als man geen kinderen te willen dan als vrouw, aangezien er volgens mij meer vrouwen zijn met een diepgewortelde kinderwens dan mannen.
Dat zeg ik niet direct, kinderen nemen heeft een bepaalde invloed op de levensstijl die je er op na kan houden, als dat je bevalt, prima. Het lijkt mij echter niks.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:32 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Ik heb ook geen kinderwens maar om het nu zo te omschrijven. Dan doe je weer alsof mensen die wel kinderen willen bijkans achterlijk zijn om daarvoor te kiezen.
Mwah, lijkt me niet zo problematisch, als het aan mij lag meteen doen.quote:Als we nou allemaal elkaars wens respecteren. Stel je voor dat niemand kinderen meer wilde, dan hadden we ook een probleem.
En hoezo doe ik dat dan ?quote:Dat je ze niet wenst kun je dus ook best duidelijk maken zonder mensen op het hart te trappen.
nee, het is eerder sociaal totaal niet geaccepteerd om ervoor uit te komen. Ik las verhalen over vrouwen die vertelden onvruchtbaar te zijn omdat ze niet steeds op dezelfde schuldopwekkende vragen zaten te wachten. En onvruchtbaar zijn is geaccepteerd als excuus.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Mensen nemen ook alleen kinderen voor zichzelf.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:37 schreef marsterretje het volgende:
Ergens in mijn puberteit zei mijn moeder stellig over mijn wens tot niet-kinderen: "Een leven zonder kinderen is egoistisch en leeg. Je leeft alleen maar voor jezelf dan.
* meld ook!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:36 schreef DoucheMeermin het volgende:
Je bent de eerste lotgenoot die ik tegenkom zo ongeveer.
Hmm.. is het dan zo erg ?quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:41 schreef marsterretje het volgende:
[..]
nee, het is eerder sociaal totaal niet geaccepteerd om ervoor uit te komen. Ik las verhalen over vrouwen die vertelden onvruchtbaar te zijn omdat ze niet steeds op dezelfde schuldopwekkende vragen zaten te wachten. En onvruchtbaar zijn is geaccepteerd als excuus.
Tuurlijk is dat egoistisch, mensen nemen geen kinderen om de wereld een plezier te doen, maar omdat ze ze zelf graag willen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:47 schreef DoucheMeermin het volgende:
Misschien is het ook wel egoistisch om kinderen te nemen, moeilijk oordelen.
Mwah, als iemand zich daar al druk over maakt kan ie maar beter lekker veilig thuis op de kinders passen.quote:(...) Ik ben ook niet dol op kinderen. Een ander wel, dus zal het nooit etters noemen.
Tuurlijk, geen probleem dat ze kinders willen, ik val mensen niet lastig met mijn niet-kinderwens, jammer dat het andersom een beetje aan respect ontbreekt. Prima dat je kinderen leuk vind, maar neem ze alsjeblieft niet mee naar buiten als ze zich niet kunnen gedragen, en vooral niet in bussen en treinen, op een drukke zaterdag in de stad of in de supermarkt.quote:Net zo goed als ik gerespecteerd wil worden met mijn wens geen kinderen te krijgen, willen mensen met kinderen of de wens ook gerespecteerd worden.
Kweenie hoor, als iemand zich zo snel "op zijn/haar hart getrapt" voelt, dan moet je je niet op het internet begeven.quote:En dan kun je daar best rekening mee houden toch? En je wat leuker uitdrukken op een manier waarbij je een stuk zekerder bent dat je anderen niet op hun hart trapt.
Dat het sociaal NIET te geaccepteerd is, is te sterk gezegd. Maar het is zo dat de meeste mensen op een gegeven moment ouder worden. Voor mannen betekent dit in NL helaas nog steeds weinig. De meeste mannen blijven fullt-time werken, terwijl vrouwen, zeker in NL, voor een part-time baan gaan. Als vrouw moet je al vrij vroeg in je carriere gaan denken of je kinderwens gaat storen in haar wens naar een carriere. Wil ik hogerop? Hoe lang nog? Hoor je vaak over mannen die op hun 25e, na hun studie nadenken over later part-time gaan werken omdat hun vriendin dan kinderen wil? Nee hequote:Op woensdag 18 mei 2005 16:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hmm.. is het dan zo erg ?
Mensen kijken je wel eens raar aan als je zegt nooit kinderen te willen, maar ik ben toch al een raar figuurdus dat ben ik op zich wel gewend. Maar als man heb ik iig nooit ervaren dat het sociaal niet geaccepteerd werd, waarom zou dat bij vrouwen zoveel anders zijn ?
Misschien wil je je onderscheiden met zulke uitlatingen maar dat kan ook op andere manieren hoor. Staat nog sjieker ook. Bijkomend voordeel is dat mensen eerder geneigd zijn om naar je te luisteren als je je genuanceerder uitdrukt. Probeer het eens, het is echt niet moeilijk.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:00 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat egoistisch, mensen nemen geen kinderen om de wereld een plezier te doen, maar omdat ze ze zelf graag willen.
[..]
Mwah, als iemand zich daar al druk over maakt kan ie maar beter lekker veilig thuis op de kinders passen.
[..]
Tuurlijk, geen probleem dat ze kinders willen, ik val mensen niet lastig met mijn niet-kinderwens, jammer dat het andersom een beetje aan respect ontbreekt. Prima dat je kinderen leuk vind, maar neem ze alsjeblieft niet mee naar buiten als ze zich niet kunnen gedragen, en vooral niet in bussen en treinen, op een drukke zaterdag in de stad of in de supermarkt.
[..]
Kweenie hoor, als iemand zich zo snel "op zijn/haar hart getrapt" voelt, dan moet je je niet op het internet begeven.
Ach, ieder zijn " wens "quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hulde!, meer vrouwen met die instelling A.U.B,![]()
Ik moet er niet aan denken zeg, en me dan zeker m'n hele leven uit de naad werken voor een paar van die etters, dacht het ff niet. Ik wil me zo goed mogelijk vermaken voordat ik de pijp uit ga en dan is het opvoeden van kinders een enorme verspilling van tijd en geld, je bent basically een jaartje of 20 van je leven kwijt. daarnaast vindt ik die dingen gewoon irritant, vooral als ze klein en hulpbehoevend zijn.
Neu niet om de kinderen, maar part-time werken is wel iets waar ik over nadenk, ik wil genoeg verdienen om relaxed te kunnen leven, maar ook niet meer dan dat. (ik denk niet dat er iemand is die op zijn sterfbed denkt: "zo, heb ik me daar m'n hele leven toch een potje lekker gewerkt")quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:02 schreef marsterretje het volgende:
Hoor je vaak over mannen die op hun 25e, na hun studie nadenken over later part-time gaan werken omdat hun vriendin dan kinderen wil? Nee he
Tja, de realiteit is nu eenmaal dat heel veel vrouwen de drang hebben een nest te bouwen. En omdat de mens nu eenmaal graag mag generaliseren gaat 'men' er van uit dat alle vrouwen nu eenmaal nesteldrang hebben.quote:De drang naar kinderen wordt als iets normaals gezien voor vrouwen, iets natuurlijks, en voor mannen iets dat leuk is, iets dat hen overkomt op een bepaald punt in het leven. Zo komt het natuurlijk nooit naar voren in dewerkelijkheid, maar de mythes over moederschap zijn wel veel sterker over vaderschap.
Doe ik de hele dag al, hier zeg ik gewoon lekker waar 't op staat.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:11 schreef DoucheMeermin het volgende:
Bijkomend voordeel is dat mensen eerder geneigd zijn om naar je te luisteren als je je genuanceerder uitdrukt. Probeer het eens, het is echt niet moeilijk.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar als man heb ik iig nooit ervaren dat het sociaal niet geaccepteerd werd, waarom zou dat bij vrouwen zoveel anders zijn ?
Als 'men' ervan uitgaat, onstaat er sociale druk om kinderen te krijgen, en is het 'frowned upon' om als vrouw daar tegenin te gaan.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:42 schreef Aaargh! het volgende:
Tja, de realiteit is nu eenmaal dat heel veel vrouwen de drang hebben een nest te bouwen. En omdat de mens nu eenmaal graag mag generaliseren gaat 'men' er van uit dat alle vrouwen nu eenmaal nesteldrang hebben.
Precies mijn instellingquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:37 schreef SHE het volgende:
Ik sta wat dat betreft lekker egoistisch in het leven. Ik wil lol hebben, geld uitsluitend aan mezelf en mijn partner spenderen en vooral geen tot weinig verplichtingen hebben.
Zo zie ik dat zelf niet, de meeste vrouwen willen kinderen, dus je kan er in de omgang met vrouwen normaliter van uitgaan dat het om een exemplaar met nesteldrang gaat. Maar ikzelf vindt het niet raar of onacceptabel als iemand van de 'norm' afwijkt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:48 schreef marsterretje het volgende:
Kij, je geeft antwoord op je eigen vraag!
[..]
Als 'men' ervan uitgaat, onstaat er sociale druk om kinderen te krijgen, en is het 'frowned upon' om als vrouw daar tegenin te gaan.
Ik begrijp hier geen snars van. Je trouwt toch met iemand omdat je van hem HOUDT, niet omdat hij je kinderen kan gaan geven die je nog niet hebt, dus niet kent, en waar je dus (nog) niet van kunt houden??quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:52 schreef Mukie het volgende:
Ik heb het zien gebeuren bij een vriendin van me die al 10 jaar samen was en getrouwd. Ze zij inmiddels gescheiden want haar kinderwens was gewoon te sterk.
Dit is heel herkenbaar, helaas.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:41 schreef marsterretje het volgende:
[..]
nee, het is eerder sociaal totaal niet geaccepteerd om ervoor uit te komen. Ik las verhalen over vrouwen die vertelden onvruchtbaar te zijn omdat ze niet steeds op dezelfde schuldopwekkende vragen zaten te wachten. En onvruchtbaar zijn is geaccepteerd als excuus.
Bij onvruchtbaarheid zijn er andere opties. Bijv. donorzaad, of adoptie. Toch een ietwat andere situatie imhoquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:45 schreef Nijntjuh het volgende:
Stel dat jou vriendin (of jij, want ik begrijp dat jij ook een kinderwens hebt en geen energie wilt steken in een relatie met iemand die geen kids wil) toevallig een man treft die onvruchtbaar is, wat dan? Ook scheiden?
ja, ik trouw met iemand omdat ik van hem hou. Maar ik heb ook een sterke kinderwens. Dus de relatie zal op een bepaald moment toch stuklopen, want ik kan me geen leven inbeelden zonder kinderen, daar kan de liefde voor mijn man echt niet tegenop ...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:45 schreef Nijntjuh het volgende:
Ik begrijp hier geen snars van. Je trouwt toch met iemand omdat je van hem HOUDT, niet omdat hij je kinderen kan gaan geven die je nog niet hebt, dus niet kent, en waar je dus (nog) niet van kunt houden??
Stel dat jou vriendin (of jij, want ik begrijp dat jij ook een kinderwens hebt en geen energie wilt steken in een relatie met iemand die geen kids wil) toevallig een man treft die onvruchtbaar is, wat dan? Ook scheiden?
Het is ook niet de bedoeling iemand aan te vallen hoor ofzo. Ik begrijp het alleen niet, vanwege het feit dat mijn logica zegt: je gaat ene relatie aan omdat je van die specifike persoon houdt. Als ik jouw verhaal lees, lijkt het mij dat jouw gevoel meer loopt langs de lijn: ik kan dan deze persoon houden, MITS hij met mij een gezin wil stichten (al dan niet via adotie etc).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:08 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ja, ik trouw met iemand omdat ik van hem hou. Maar ik heb ook een sterke kinderwens. Dus de relatie zal op een bepaald moment toch stuklopen, want ik kan me geen leven inbeelden zonder kinderen, daar kan de liefde voor mijn man echt niet tegenop ...
en een onvruchtbare man ... dan is er nog altijd een adoptiemogelijkheid.
Mijn kinderwens opbergen voor een man is me net een te groot offer, ik vind het maar iets te gemakkelijk om te zeggen dat ik iemand moet nemen met alles erop en eraan ... als er te grote meningsverschillen zijn, zal de relatie gewoon niet werken.
om hier nog eens op te reageren. Ik vind 'houden van' iemand op zich echt geen voldoende basis om een relatie aan te gaan. Ik vind dat je toch ook wel eenzelfde toekomstvisie nodig hebt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:45 schreef Nijntjuh het volgende:
[..]
Ik begrijp hier geen snars van. Je trouwt toch met iemand omdat je van hem HOUDT, niet omdat hij je kinderen kan gaan geven die je nog niet hebt, dus niet kent, en waar je dus (nog) niet van kunt houden??
...als je van iemand houdt of gaat houden, neem je die persoon met alles erop en eraan...
Als je echt van iemand houdt en kunt houden dan kun je concessies doen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
om hier nog eens op te reageren. Ik vind 'houden van' iemand op zich echt geen voldoende basis om een relatie aan te gaan. Ik vind dat je toch ook wel eenzelfde toekomstvisie nodig hebt.
Zo zal ik nooit stoppen met werken omdat mijn partner dat zou willen, zo zal ik me bijvoorbeeld ook nooit bekeren tot een ander geloof voor mijn partner, zo zal ik ook nooit verhuizen naar een ander continent en nog zo veel meer ... zo geef in ook mijn kinderwens niet op, omdat die mij te dierbaar is.
De liefde voor mijn partner is diep, maar kan en mag echt niet ten koste van mezelf gaan.
ik vraag me af hoe je concessies kan doen over je woonplaats en kinderen. Je verhuist of je verhuist niet, je hebt kinderen of je hebt er geen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:31 schreef DoucheMeermin het volgende:
Als je echt van iemand houdt en kunt houden dan kun je concessies doen.
Ik zou door het vuur gaan voor mijn man, en als we verschillend zouden denken over geloof, een kinderwens of emigreren, wij houden van elkaar, al jarenlang en we zouden daar uitkomen, juist omdat we zo'n sterke relatie hebben. Dat heeft niks met "ten koste van jezelf te maken", dat is de keuze die je maakt om een relatie aan te gaan lijkt me.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:31 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Als je echt van iemand houdt en kunt houden dan kun je concessies doen.
Ik zou door het vuur gaan voor mijn man, en als we verschillend zouden denken over geloof, een kinderwens of emigreren, wij houden van elkaar, al jarenlang en we zouden daar uitkomen, juist omdat we zo'n sterke relatie hebben. Dat heeft niks met "ten koste van jezelf te maken", dat is de keuze die je maakt om een relatie aan te gaan lijkt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |