best welquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:48 schreef Aaargh! het volgende:
Hoe zit het dan met andere 'belangrijke' issues, ik zou bijvoorbeeld nooit willen trouwen, is dat ook een showstopper ?
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:53 schreef milagro het volgende:
[..]
best wel
wil je dan met mij nooit trouwen
je wilt met me trouwen dusquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:59 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Op zich ben ik iemand die zich iig probeert niet te veel door emotie te laten beinvloeden, maar diep van binnen ben ik wel een heel klein beetje een romanticus, vandaar dat ik trouwen echt not-done vind.
Moet je de reactie's eens horen als je bewust een jonge moeder wil zijn die thuis wil blijven voor haar kind....quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:32 schreef Twinkeltwin het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus geheel mee eens!
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die belachelijke reacties krijg als ik zeg dat ik geen kinderen wil. Ben nu 33 en heb me vorig jaar laten sterriliseren, geen moment spijt van gehad!
Integendeel, blij dat ik van de pil af ben en voel me veel lekkerder in mn vel zitten![]()
Als je puur om praktische redenen met iemand trouwt kan ik misschien nog inkomen, maar daar heb je tegenwoordig samenlevingscontracten enzo voor, de toegevoegde waarde van trouwen zie ik dan niet zo.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:11 schreef DoucheMeermin het volgende:
(...)
Iets wat ik op m'n 20e niet gedacht had, toen zei ik ook dat ik nooit wilde trouwen en dat ik nooit zou verhuizen voor een man, of m'n carriere zou opgeven. Nou zijn die laatste 2 redenen nooit van toepassing geweest maar als de situatie er naar is dan zou ik dat wel overwegen. (..)
Het is gewoon leuk, even een dag om je liefde van de daken te schreeuwen, te bevestigen naar de hele wereld toe.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:16 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Als je puur om praktische redenen met iemand trouwt kan ik misschien nog inkomen, maar daar heb je tegenwoordig samenlevingscontracten enzo voor, de toegevoegde waarde van trouwen zie ik dan niet zo.
Trouwen is juist het tegenovergestelde van dat.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:18 schreef erodome het volgende:
Het is gewoon leuk, even een dag om je liefde van de daken te schreeuwen, te bevestigen naar de hele wereld toe.
nooitquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:11 schreef DoucheMeermin het volgende:
Ik denk dat je genoeg van iemand kunt houden om bepaalde doelen opzij te zetten.
Vind ik van niet, heb een geweldige dag gehad toen....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:22 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Trouwen is juist het tegenovergestelde van dat.
Dat zal best, maar als je trouwt beloof je voor altijd van elkaar te houden "till death do us part" etc.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind ik van niet, heb een geweldige dag gehad toen....
Dat ligt een beetje aan de persoon, iemand die zelf heel duidelijke vaste denkbeelden heeft over zijn toekomst, en een verandering daarvan niet kan en wil accepteren, moet dat inderdaad niet doen .... maar het is onjuist om te zeggen, dat je zulke concessies nooit zou moeten nemen, het _kan_ natuurlijk wel degelijk ... als iemand daar bereid is moeite voor te doen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:45 schreef milagro het volgende:
Zulke grote (kinderen, geloof, emigreren) concessies moeten doen betekent dat je een (serieuze) relatie niet eens wil beginnen al , lijkt me
ik wens een relatie waarin zulke immense 'aanpassingen' gewoon niet nodig zijn. Waarin ik en mijn partner beiden dezelfde denkbeelden hebben.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:40 schreef RM-rf het volgende:
verwachten zij dat anderen zich aan hén aanpassen, óf, en in welke mate, zij zij zelf bereid zich aan de wensen, verwachtingen van anderen aan te passen ...
Dus je zoekt een soort kloon van jezelf maar dan met een Y chromosoom ?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:45 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik wens een relatie waarin zulke immense 'aanpassingen' gewoon niet nodig zijn. Waarin ik en mijn partner beiden dezelfde denkbeelden hebben.
lees eerst eens al mijn post voor je zo'n opmerking maakt. Natuulijk niet, ik wil gerust over veel dingen toegevingen doen, maar niet over zaken die ik essentieel vind, zoals wel/geen kinderenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:56 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dus je zoekt een soort kloon van jezelf maar dan met een Y chromsoom ?
Een beetje gelijk heeft hij wel in dit deel vind ik. Want bedoel, als je je op veel belangrijke fronten niet wenst aan te passen dan kun je net zo goed alleenstaand blijven, heb je nooit zulke dillema's.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:59 schreef petitlapin het volgende:
[..]
lees eerst eens al mijn post voor je zo'n opmerking maakt. Natuulijk niet, ik wil gerust over veel dingen toegevingen doen, maar niet over zaken die ik essentieel vind, zoals wel/geen kinderen
wat een onzin weerquote:Op zondag 22 mei 2005 01:44 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Een beetje gelijk heeft hij wel in dit deel vind ik. Want bedoel, als je je op veel belangrijke fronten niet wenst aan te passen dan kun je net zo goed alleenstaand blijven, heb je nooit zulke dillema's.
Ja, en er zijn natuurlijk geen slechte huwelijken.quote:Over trouwen en samenlevingscontracten:
Waarom zou je een samenlevingscontract opstellen als iets veel makkelijker te regelen is.
Tot de dood ons scheidt: Op zo'n moment meen je dat ook, dus zie er geen leugen in.
En dat mag ook weggelaten worden in je trouwrede.
Een goed huwelijk tot de dood bestaat wel degelijk hoor, misschien ook afhankelijk hoe je opgroeit.
Mijn ouders zijn door de dood gescheiden, mijn schoonouders leven nog, wij hebben geen echtscheidingen in de beide families. Zal best schelen als je al geen voorbeelden hebt hoe het niet moet.
Natuurlijk, als dat jouw 'persoonlijke' keuze is, heb je daartoe alle recht, maar jouw persoonlijke keuze hier te presenteren als 'absolutheid' wat de toonzetting toch wel lijkt te impliceren, is misschien in het geval van de topicstarter niet juist ...quote:Op zondag 22 mei 2005 02:01 schreef milagro het volgende:
[..]
wat een onzin weer
juist op de belangrijke fronten is het van belang dat je gelijk gestemd bent, en op de minder belangrijke fronten doe je de eventuele concessies.
ergo, als je op belangrijke fronten compleet van mening verschilt, zul je ws al sowieso niet voor elkaar kiezen, en wat die dingen dan zijn, ben je toch wel binnen een half jaartje achter, lijkt me en haak je dus af voor het echt serieus wordt.
Beetje kort door de bocht, ik zeg niet dat er geen slechte huwelijken zijn.... Alleen als je veel voorbeelden hebt van hoe het niet moet, zal het je wel huiveriger maken voor zoiets als het huwelijk. Ik vind wel dat mensen te makkelijk trouwen soms, moet ieder voor zich weten natuurlijk maar een paar jaar wachten en de kat uit de boom kijken had voor sommige mensen vast niet verkeerd geweest.quote:Op zondag 22 mei 2005 02:01 schreef milagro het volgende:
[..]
wat een onzin weer
juist op de belangrijke fronten is het van belang dat je gelijk gestemd bent, en op de minder belangrijke fronten doe je de eventuele concessies.
ergo, als je op belangrijke fronten compleet van mening verschilt, zul je ws al sowieso niet voor elkaar kiezen, en wat die dingen dan zijn, ben je toch wel binnen een half jaartje achter, lijkt me en haak je dus af voor het echt serieus wordt.
[..]
Ja, en er zijn natuurlijk geen slechte huwelijken.
Er zijn zat mensen met een kuthuwelijk, die toch bij elkaar blijven, uit gemakzucht, gebrek aan beter, vanwege de kids, het geloof, geld, komt geen liefde bij kijken, hoor
Het komt best voor dat kinderen als ze volwassen zijn pas merken of te horen krijgen dat Pa en Ma met fikse tegenzin bij elkaar blijven vanwege 1vd bovengenoemde redenen, ook al toen de kids nog thuis woonden/klein waren, maar ja tot de dood hun scheidt,he, desnoods diep ongelukkig
Je kan het wel menen, maar je *weet* gewoon dat het niet iets is waar je controle over hebt, en dus kan je de belofte gewoon niet maken.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:44 schreef DoucheMeermin het volgende:
Over trouwen en samenlevingscontracten:
Waarom zou je een samenlevingscontract opstellen als iets veel makkelijker te regelen is.
Tot de dood ons scheidt: Op zo'n moment meen je dat ook, dus zie er geen leugen in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |