Ik heb deze songtekst van een site die die gasten kent volgens mij...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:19 schreef Parvus het volgende:
ik dacht trouwens misschien 1e zinnetje van refrein
"je bent een chef echt absurd"
tekst is in dit geval onbelangrijk:quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:30 schreef -Numlock- het volgende:
Hij klinkt leuk. Alleen jammer van de slechte tekst.
Niet echtquote:Op donderdag 12 mei 2005 23:18 schreef Boeman het volgende:
[..]
tekst is in dit geval onbelangrijk:
De klanken en de beat doen het hem
quote:Over de Jeugd
Ze hebben elkaar leren kennen bij Idols 1, maar laat je niet misleiden. Pepijn, Freddie en Oliçio, beter bekend onder aliassen P. Dronq, Vieze Fur en Willie Wartaal, zijn samen de opkomende hiphopgroep De Jeugd van Tegenwoordig. De groep is ontstaan uit de grote Spaarndammerkliek, die onder andere bestaat uit klinkende namen als Sandder, Dubbel B, El Nilio, Majoor Floshart en vele meer.
De beats worden uitgewerkt door Bastian, een Nederlandse DJ die al wat langer meedraait en misschien het bekendst is voor zijn videoclip ‘You’ve got my love’. Juist ja, met de dansende tieten.
"Kliekman moet drinken met alle geweld, en als alles op is, is er statiegeld"
Uit ‘Laag’
Ze willen geld, bier en sex. Ze zijn blut, altijd lam en rappen over de gekste shit. Dit gemixt met funky beats van DJ Bastian en je krijgt een mix van dronken raps over van alles en nog wat met geweldige beats.
"Ik zie je met je slabbert, (slabbert) en tover die raps uit mijn knapzak als een ghetto Dauwe Dabbert."
Uit ‘Kliederen’
Ja, het is ruw, rauw, grof en gek, maar ik vind het geniaal! Het is van die aanstekelijke no-nonsense hiphop zoals het hoort in Nederland. Wij horen niet te rappen over goud, over hoe gangsta wij wel niet zijn en hoe we iedereen zullen doodmaken, want Nederlanders zijn helemaal niet gangster. Want moeten gewoon lol hebben, gek doen, goede muziek maken en tja, bier drinken.
dit tekst is juist gaafquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:30 schreef -Numlock- het volgende:
Hij klinkt leuk. Alleen jammer van de slechte tekst.
* ijsmeis gaat hem even downloaden, want ze heeft hem nog niet gehoord.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef Sjoewe het volgende:
http://www.dekliek.nl/fil(...)tskeburt.avi.torrent
En deze link is volkomen legaal hij komt van Sandder (de gast van De jeugd van tegenwoordig) zelf, en hij staat dus ook gewoon op hun site
Zit niet eens geluid bij jaquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef Sjoewe het volgende:
http://www.dekliek.nl/fil(...)tskeburt.avi.torrent
En deze link is volkomen legaal hij komt van Sandder (de gast van De jeugd van tegenwoordig) zelf, en hij staat dus ook gewoon op hun site
Dan zal mijn comp wel weer raar doenquote:
Ehhhh wel hoor, ik zit er nu naar te kijken sjembekquote:
dan ben jij net iets stoerder dan ikquote:Op zondag 15 mei 2005 10:08 schreef Mirel het volgende:
Ken hem al sinds december 8)
jeetje wat stoer zeg, mag ik je aanraken?quote:Op zondag 15 mei 2005 10:08 schreef Mirel het volgende:
Preciesquote:Op maandag 16 mei 2005 18:44 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
jeetje wat stoer zeg, mag ik je aanraken?
Ach ja, het kan erger (usher hé May)quote:
Sorryquote:Op maandag 16 mei 2005 19:50 schreef Mayy het volgende:
hou je kop, nooit ben je eens lief tegen mij
![]()
Dat is inderdaad maar te hopen jaquote:Op maandag 16 mei 2005 19:58 schreef Xebrozius het volgende:
Ik hoop maar dat de plaat bedoelt dat hip hop niets is en het een sarcastisch nummer is.
Ander ben ik genoodzaakt om een geweer te kopen en die lui af te schieten.
www.dekliek.nl Kan je ook andere nummers downloaden. Het is ongeveer zo serieus als Balkenende die aankondigd een coupe soleil te nemenquote:Op maandag 16 mei 2005 19:58 schreef Xebrozius het volgende:
Ik hoop maar dat de plaat bedoelt dat hip hop niets is en het een sarcastisch nummer is.
Ander ben ik genoodzaakt om een geweer te kopen en die lui af te schieten.
quote:Op maandag 16 mei 2005 19:58 schreef Xebrozius het volgende:
Ik hoop maar dat de plaat bedoelt dat hip hop niets is
Hoi Mirel.quote:Op zondag 15 mei 2005 10:08 schreef Mirel het volgende:
Al is hij zo kut als wat, hij word toch gehypt als de pest (misschien mensen gister geluisterd naar Ruud de Wild op 538?) en dus zal het geforceerd een hit worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:24 schreef borisz het volgende:
wat een kut plaat, ik hoorde hem laatst bij 538 maar ik vind er niks aan
Ik heb nu een uurtje de tv aan ongeveer en hij is hier al 3 keer voorbijgekomen op de verschillende muziekzenders en dat is niet vanwege de kwaliteit van het nummerquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Al is hij zo kut als wat, hij word toch gehypt als de pest (misschien mensen gister geluisterd naar Ruud de Wild op 538?) en dus zal het geforceerd een hit worden.
...inmiddels als MP3-ringtone..quote:Wat is niau kauw watskeburt in de schuur
Is bij jouw alles rustig of gezeur met de buur?
Of zijn het biertjes voor gratis of gewoon pleurisduur
En ben je baudibau of een treurig figuur
Voor alle vrouwen en chickies, van Joure tot Maastrikkie
Heb die vrouwen in m'n dickies yo we houden het jiggy
Baudibau net als een gek met al dat goud in m'n mikkie
Twee gezichten een formule als Lauda en Nikki
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:19 schreef ZeroVince het volgende:
* ZeroVince heeft:
[..]
...inmiddels als MP3-ringtone..
Naar mijn weten gewoon geproduceerd door die dude die achter Bastian zat (tietenvideo, u got my love)...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:07 schreef ThE_ED het volgende:
Dat originele nummer is toch van Fatboy Slim geloofik?
Het is een remake van dat nummer met "You know what is what, but you don't know what is what" erin, ik dacht dat dat van fatboy slim was. Maar idd staat er te lezen dat de beats van Bastian komen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:31 schreef Cochese het volgende:
[..]
Naar mijn weten gewoon geproduceerd door die dude die achter Bastian zat (tietenvideo, u got my love)...
Wat zij zegt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:17 schreef Mukie het volgende:
Mega irritante tekst, lelijke lui, domme clip, enerverend stopwoordje.
Dus tja, niet zo mijn ding
Da's een mening, en iedereen heeft er een...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:34 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Wat zij zegt. [afbeelding]
Ik hoorde het gisteren voor het eerst (Raymann)
Mijn god, wat een bagger.
Huilie!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:46 schreef Cochese het volgende:
[..]
Da's een mening, en iedereen heeft er een...
Ik vraag me alleen af waarom jij die van jou komt ventileren als je het toch al een zaadnummer vindt. Sterker nog, je leest de hele thread door, KNEUS!!!
Volgens mij post jij wel vaker nietszeggende dingetjes, yes?!
Well u just called me a huilie...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:00 schreef Bupatih het volgende:
Huilie!
Als ik het een zaadnummer vind, mag ik toch mijn mening geven?
Ja.
Oké, dan doe ik dat toch. [afbeelding]
P.S.
Schelden mag niet![]()
Dat mag je niet zeggen, anders wordt Cochese boos.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:01 schreef Ondergrond het volgende:
Verschrikkelijk noobig kutnummer.
Vooral de mensen die je nu op straat opeens hoort bleren: "Watkuburt".
Sorry. Ben al wegquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:39 schreef nipeng het volgende:
Doe eens normaal tegen elkaar mensen.
Is geen FatboySlim nummer, die sample is veel ouder! Enfin, ik zie de parallel sowieso niet... vergezocht enzo...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:10 schreef ThE_ED het volgende:
Ah, ik hoor net dat het gebaseerd is op Star 69 van Fatboy Slim. Klopt dus wat ik dacht.
http://www.lyricsfreak.com/f/fatboy-slim/53299.html
Ja, hij zal ook wel een sample gebruikt hebben idd.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:56 schreef Cochese het volgende:
[..]
Is geen FatboySlim nummer, die sample is veel ouder!
Komnou, de gesproken/gezongen tekst is precies hetzelfde metrum!quote:Enfin, ik zie de parallel sowieso niet... vergezocht enzo...
Daar mag je hier niet om vragen dus laat dat voortaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:47 schreef mikeonline het volgende:
wie heeft het nummer voorjekijkendoorlopen van hun voor me ?
Een jambek (zo schrijf je het volgens mij) gebruiken wij hier in de buurt (twente e.d.) gewoon voor een kneus.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:03 schreef Lukaso het volgende:
ikkuh, kom maar op msn
weet iemand wat een "sjembek" is? en heeft iemand nog een link naar een site met een straattaalwoordenboek ofzow? al eerder voorbij zien komen volgensmij maar weer vergeten...
quote:Op zondag 22 mei 2005 12:20 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Een jambek (zo schrijf je het volgens mij) gebruiken wij hier in de buurt (twente e.d.) gewoon voor een kneus.
Ik vind het belachelijk dat het zowiezo naar de hiphop kant wordt getrokkenquote:Op zondag 22 mei 2005 14:21 schreef Henkmanz het volgende:
Ik vind het jammer dat die gasten hiphop belachelijk maken.
Denk je dat?quote:Op zondag 22 mei 2005 14:25 schreef Sjoewe het volgende:
Ze maken hiphop niet zo zeer belachelijk, als te meer de gangstafactor ervan.
quote:Op zondag 22 mei 2005 14:28 schreef Sjoewe het volgende:
Ohja, en voor wie het live wil zien:"
Vanmiddag 16:00u op het Neude in Utrecht
Whehe, ik volg die gasten al een paar jaar. Ik WEET dat ze er gewoon een loopje mee nemen. Die jongens willen gewoon lol maken. Meer echt niet. Dat het nu opeens een hit wordt is allen maar grappig want het nummer is al sinds begin december uit.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:27 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Denk je dat?
Volgens mij willen ze gewoon laten zien dat ze een hitgevoelige producer uitgezocht hebben, die hun onverstaanbare onzin wel wilde registreren.
Op welke manier maken ze dan volgens jou de 'gangster' factor belachelijk? Ik zie alleen dat ze zichzelf compleet voor sjaak (of sjembek) zetten.
Jah natuurlijk is het voor de gein.. Moest er nog eens bijkomen dat het serieus bedoeld wasquote:Op zondag 22 mei 2005 14:30 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Whehe, ik volg die gasten al een paar jaar. Ik WEET dat ze er gewoon een loopje mee nemen. Die jongens willen gewoon lol maken. Meer echt niet. Dat het nu opeens een hit wordt is allen maar grappig want het nummer is al sinds begin december uit.
Een kijkje op hun site (www.dekliek.nl) en je ziet ook meteen in dat het allemaal maar voor het lolletje is.
Mjah om eerlijk te zijn.. ik weet niet wat ik nou eigenlijk zo superslecht vind aan het nummer.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:35 schreef Sjoewe het volgende:
Tja het zal smaak zijn. Ik hou er wel van als mensen zichzelf niet al te serieus nemen en lekker doen waar ze zin in hebben. Ik bedoel het is toch geweldig:
Je neemt in een dronken bui met wat vrienden een singeltje op (al die gasten hebben ook wat met serieuzere hiphip trouwens, dat terzijde) en drie maanden later is iedereen het op straat aan het neuriën. Ik vind het lollig. Volwassen worden kan altijd nog
* Klopt. Heb je helemaal gelijk in maar zo is het nummer ontstaan. Ze hebben wat nederlandse woorden laten rijmen in een internationaal rijmwoorden boek. Dus ja er klopt taaltechnisch gezien geen hout van.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:38 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Mjah om eerlijk te zijn.. ik weet niet wat ik nou eigenlijk zo superslecht vind aan het nummer.
Het feit dat....
..die taal van hun gewoon helemaal uit de duim gezogen is (check)
..die kop van die witte kerel gewoon echt te ver gaat (kan ie niks aan doen, check)
..je niet meer normaal MTV aan kan zetten of dat schijtnummer komt weer (check)
..mensen uit je directe omgeving de text uit hun hoofd kennen, en het zoveel, en zo lang mogelijk gaan roepen![]()
![]()
![]()
(check, double check)
..ze nederlandse hiphop (ook al is het gein) compleet verneuken vanuit commercieel oogpunt. (check)
*Fixed*quote:Op zondag 22 mei 2005 14:21 schreef Henkmanz het volgende:
Ik vind het terecht dat die gasten hiphop belachelijk maken.
wtf? die gozert met dan halflange haar?superrrr lekkerr ding man!!!quote:Op zondag 22 mei 2005 14:45 schreef Sjoewe het volgende:
* Jup Pep heeft niet echt een fotogeniek hoofd
Da's bullshit goede man; sprak twee van die drie gisteren en er komt een compleet album aan. Is al gesigned, distributie gaat TopNotch doen...quote:Op zondag 22 mei 2005 14:30 schreef Sjoewe het volgende:
Whehe, ik volg die gasten al een paar jaar. Ik WEET dat ze er gewoon een loopje mee nemen. Die jongens willen gewoon lol maken. Meer echt niet. Dat het nu opeens een hit wordt is allen maar grappig want het nummer is al sinds begin december uit.
Een kijkje op hun site (www.dekliek.nl) en je ziet ook meteen in dat het allemaal maar voor het lolletje is.
Haha, you got me beat. DAT wist is nog niet. Die gasten kennende dacht ik dat het wel bij een lolletje zou blijven. Ze brengen al een paar jaar van dit soort fucknummers uit 1 á 2 per jaar. Maar dat ze nou een album gaan maken, tja dat doet wel een beetje af aan de geloofwaardigheid iddquote:Op zondag 22 mei 2005 15:20 schreef Cochese het volgende:
[..]
Da's bullshit goede man; sprak twee van die drie gisteren en er komt een compleet album aan. Is al gesigned, distributie gaat TopNotch doen...
We hadden het over Detroit Grand Pubas, bladibla: "Dat is min of meer ook hoe we ons willen positioneren... anders... ons ding".
Het is veel meer dan alleen een gimmick, yessur!
Precies ..quote:Op zondag 22 mei 2005 15:15 schreef Prep2Fight het volgende:
Hoe krijg ik dit kuttopic uit mijn MyActivetopics list
Ja..quote:Op zondag 22 mei 2005 17:58 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Hij blijft maar omhoog komen steeds!
Wie heeft het over top40 hiphoppers dan? Ali B neem ik ook niet serieus.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:36 schreef webfreak het volgende:
Gisteren liet iemand me dit horen, en ik kan er wel om lachen
En het is bullshit om te zeggen dat ze Nederlandse hiphop-scene zouden verneuken. Het is gewoon een grap. De gemiddelde top40-hiphopper neemt zichzelf véééél te serieus, en dat is gewoon nergens voor nodig, zeker niet als je met Marco Borsato op een podium hebt gestaan
Ja, of de zogenaamde underground hiphoppers danquote:Op maandag 23 mei 2005 17:46 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Wie heeft het over top40 hiphoppers dan? Ali B neem ik ook niet serieus.
je zegt het alquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ik zal wel onder een steen leven of zo, maar ik heb dit nog steeds niet gehoord..
Tja, sommige mensen zitten niet de hele dag met hun snuit voor de TV om TMF te kijken.. maar goed, zal er eens naar zoeken.quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:26 schreef Lukaso het volgende:
zijn rap-styl is toch wel gruwelijk, zo hoor je het niet vaak
Schrijf jij er maar is eentje danquote:
De Banne is geen achterbuurtquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:59 schreef dynast het volgende:
Fijne achterbuurt sjam rap.. erg fijn.
ik heb het niet over de tekst maar over zijn flow, die is echt 10x niks. vieze freddy (quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:25 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Schrijf jij er maar is eentje dan.. succes.. het lijkt makkelijk ja, maar het moet ook lekker flowen e.d.
Andere versies?quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:57 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind die andere versies echt zwaaaaar kansloos.
Vreselijk.
idd ze waren daar ookquote:Op donderdag 26 mei 2005 11:46 schreef pberends het volgende:
Wat een nummer![]()
. Waren zij niet bij Raymann is Laat? Waarom staan ze nog niet in de top 40? Zo'n breezernummer moet toch goed scoren?
Vanochtend op de radio hoorde ik dat ze op 1 stonden.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:46 schreef pberends het volgende:
Wat een nummer![]()
. Waren zij niet bij Raymann is Laat? Waarom staan ze nog niet in de top 40? Zo'n breezernummer moet toch goed scoren?
Kus met lekker ding waar gaat het heen met de wereldquote:Op donderdag 26 mei 2005 11:47 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Vanochtend op de radio hoorde ik dat ze op 1 stonden.
Maar dat Kus met Lekker ding nu op 1 staat.
kijkquote:Op donderdag 26 mei 2005 11:50 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Legale linkjes !
Haagse versie
Brabantse versie
Achterhoekse versie
PEACE gek, watskeburt in de schuur?quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:51 schreef Marczilla het volgende:
Beat en sound is opzich wel goed, ik stoor me alleen vreselijk aan de tekst. Vooral nu ik deze daadwerkelijk gelezen heb.
Het zijn godverdomme een paar pleurisventjes die een paar keeeeeeeeeeeeenker klappen zouden moeten krijgen. Als dit de jeugd van tegenwooridg is, pleit ik voor een razzia en alle mensen die zich met deze gasten identificeren laten liquideren op de dam. Keeeeeeeeeeeeenker kijken of er dan nog zo stoer wordt gerapt.
PEACE
Mhaow, ik denk dat je al snel op 40% van de jeugd zit als je het hebt over de groep die zich hiermee identificeert.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:51 schreef Marczilla het volgende:
Beat en sound is opzich wel goed, ik stoor me alleen vreselijk aan de tekst. Vooral nu ik deze daadwerkelijk gelezen heb.
Het zijn godverdomme een paar pleurisventjes die een paar keeeeeeeeeeeeenker klappen zouden moeten krijgen. Als dit de jeugd van tegenwooridg is, pleit ik voor een razzia en alle mensen die zich met deze gasten identificeren laten liquideren op de dam. Keeeeeeeeeeeeenker kijken of er dan nog zo stoer wordt gerapt.
PEACE
quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:50 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Legale linkjes !
Haagse versie
Brabantse versie
Achterhoekse versie
Of gewoon niet?quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:41 schreef Prep2Fight het volgende:
Straks op 3FM een uur lang Tom Waits in Carre! Luisteren dus! van 23:00 tot 24:00
![]()
Ik zei jaren geleden al dat die tweede fase op de middelbare school alleen maar hersenloze kadavers zou voortbrengen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Mhaow, ik denk dat je al snel op 40% van de jeugd zit als je het hebt over de groep die zich hiermee identificeert.
No shit Sherlock. Het is met een knipoog naar 'gansta rap'-slang, vandaar dat ook yo uhh, fo' shizzle in de tekst terug komt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:50 schreef pberends het volgende:
Trouwens totaal gejat van Snoop Dogg, met z'n shizlle wizzle-style; oftewel woorden lekker vervormen en verzinnen en talen door elkaar gebruiken, alleen dan op een Nederlandse manier.
Daar is het dus al te laat voorquote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:32 schreef Henkmanz het volgende:
Waar ik over nadacht, ik neem aan dat die mensen zichzelf niet serieus nemen.. maar als ze nou gaan optreden is het eigenlijk best kansloos ;D.
Sta je daar op stage onzin te verkondigen voor een kinderpubliek.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:14 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
No shit Sherlock. Het is met een knipoog naar 'gansta rap'-slang, vandaar dat ook yo uhh, fo' shizzle in de tekst terug komt.![]()
Deze linkjes zijn leuker dan het origineelquote:
Bertusquote:
Die jongens zelf ook niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:29 schreef DaMook het volgende:
Kut plaat![]()
Kan iemand de vertaling even geven ? ik snap er de ballen van.
het was 40 minutenquote:Op donderdag 26 mei 2005 22:41 schreef Prep2Fight het volgende:
Straks op 3FM een uur lang Tom Waits in Carre! Luisteren dus! van 23:00 tot 24:00
![]()
Ja, maar wel 40 minuten genieten..quote:
Tis tenminste echte muziekquote:
Het is 'wel geinig' voor 1 keer..........leuk gevonden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:32 schreef Zanderrr het volgende:
Nou ja, heb 't nu dus ook een keer gehoord. 't zal mijn humor wel niet wezen of zo...
quote:"Ons nummer Watskeburt is pure kunst, het is dat er een beat onder zit", zegt P. Dronq, ofwel Pepijn von Bièreliér, van de groep De Jeugd Van Tegenwoordig. "Maar ik zie in kroegen wel mensen met hun hoofd bewegen op onze muziek", zegt medebandlid Vieze Fur, ofwel Freddie van Nazareth, uiteraard geboren op eerste kerstdag. "Ja ik weet dat het gebeurt, maar daar is het nummer dus niet voor gemaakt", reageert P. Dronq.
Niet iedereen luistert alleen maar naar de tekst, het is gewoon een leuk nummer!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:36 schreef Super_Six_One het volgende:
Ja uh... ik persoonlijk voel niks voor deze teksten. Allemaal zo standaard. Alleen maar zeiken en zeiken. Misschien dat dingen respectvoller en duidelijker overkomen als je het gewoon in ABN neerzet. Begrijpen we het allemaal, en komt het ook niet zo aso over. (net als alle overige rap, R&B etc... van tegenwoordig)
Al benaderd dit de realiteit, voor een enkeling, wat sommigen hier zeggen, dan kan ik net zo goed van elk krantenartikel een "rap" maken. Je begrijpt, eigenlijk slaat het nergens op. Niks muziekaals aan te vinden, en simpelweg verhalen vertellen over wat men zoal kan gebeuren in het dagelijks leven, of wat is gebeurd.
Sinds snappi is het hard achteruit gegaanquote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:13 schreef Parvus het volgende:
Heeft de top40 ooit niveau gehad dan?
Ik ook wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:23 schreef Lukaso het volgende:
Ik vind die avatar van Chen wel oké
Of anders sla je de plank volledig mis zegquote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:36 schreef Super_Six_One het volgende:
Ja uh... ik persoonlijk voel niks voor deze teksten. Allemaal zo standaard. Alleen maar zeiken en zeiken. Misschien dat dingen respectvoller en duidelijker overkomen als je het gewoon in ABN neerzet. Begrijpen we het allemaal, en komt het ook niet zo aso over. (net als alle overige rap, R&B etc... van tegenwoordig)
Al benaderd dit de realiteit, voor een enkeling, wat sommigen hier zeggen, dan kan ik net zo goed van elk krantenartikel een "rap" maken. Je begrijpt, eigenlijk slaat het nergens op. Niks muziekaals aan te vinden, en simpelweg verhalen vertellen over wat men zoal kan gebeuren in het dagelijks leven, of wat is gebeurd.
Daar ben ik het met je mee eens, ik benaderde het puur inhoudelijkquote:Op zaterdag 28 mei 2005 10:25 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Niet iedereen luistert alleen maar naar de tekst, het is gewoon een leuk nummer!
En als je die rappers niet verstaat, maakt dat imo niet uit, als er leuke, logsche klanken uitkomen op de maat van de muziek, vind ik het mooi! En er is al gezegt dat er gewoon een geweldige beat achter dit nummer zit.
" Het maakt niet uit wat je zingt, als het maar klinkt..! " - Guzman geloof ik![]()
Inderdaad, als je denkt dat dit serieus is ben je best wel behoorlijk dom.quote:Op zondag 29 mei 2005 01:27 schreef Flap13 het volgende:
Geweldig nummer! Ik geloof alleen dat ze hier door de meeste mensen serieuzer genomen worden dan ze dat zelf doen. Zag een stukje 'watskeburt' waarbij men aan de donkere dude vroegen of hij ook wat wilde zeggen. 'Ik ben de excuus-neger', zie hij: 'ik zeg niet zoveel'![]()
Als iemand denkt dat er daadwerkelijk iets gezegd wordt in dit nummer, dan heeft diegene een behoorlijke plaat voor zijn hoofd...
hele liedje is gewoon een grote grap die erg grappig uitpaktquote:Op zondag 29 mei 2005 01:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, als je denkt dat dit serieus is ben je best wel behoorlijk dom.
Dit hele nummer is als grap bedoelt, en om een lichte spot met rap te drijven. In de meeste rap gaat het alleen maar om schelden want dat is stoer, dus daarom roepen zij ook: "kenkerrrrrrr" lijkt me. Ik heb er niet echt moeite mee hoor, net alsof ze de bedoeling hebben iemand kanker te wensenquote:Op zondag 29 mei 2005 05:41 schreef Laton het volgende:
ik snap niet dat mensen zo zeiken over dat kanker..
In de meeste grote steden _is_ het al een normaal scheldwoord.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:55 schreef Punkerdude het volgende:
nog ff en iedereen vindt kanker een normaal scheldwoord.
het gaat om het principe.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:57 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dit hele nummer is als grap bedoelt, en om een lichte spot met rap te drijven. In de meeste rap gaat het alleen maar om schelden want dat is stoer, dus daarom roepen zij ook: "kenkerrrrrrr" lijkt me. Ik heb er niet echt moeite mee hoor, net alsof ze de bedoeling hebben iemand kanker te wensen.
Ik snap ook wel dat het stom is, maar ik denk dat ze het gewoon gebruiken om de hiphop-scene op de hak te nemen. Het is ook pauper, maar dat 95% van het schelden.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:36 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
het gaat om het principe.
als jij net te horen krijgt dat een bekende van je kanker heeft en je hoort opeens op de radio de hele tijd kanker (ook al is het nr een grap)...wat denk je dan?
wat zou diegene die kanker heeft wel niet denken?
Ik heb in de hele hiphopscene nog nooit het woord 'kanker' gehoord totdat die gasten er mee kwamen.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:48 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat het stom is, maar ik denk dat ze het gewoon gebruiken om de hiphop-scene op de hak te nemen. Het is ook pauper, maar dat 95% van het schelden.
Ik denk persoonlijk dat we 90% van alles soorten Rap c.q. R&B niet serieus moeten nemenquote:Op zondag 29 mei 2005 01:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, als je denkt dat dit serieus is ben je best wel behoorlijk dom.
"Boeien, ze hebben het niet over mij"?quote:Op zondag 29 mei 2005 12:36 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
als jij net te horen krijgt dat een bekende van je kanker heeft en je hoort opeens op de radio de hele tijd kanker (ook al is het nr een grap)...wat denk je dan?
Moet je toch vaker naar de commerciele shit luisteren, daar hoor ik het wel eens en geloof me ik luister niet veel commerciele hiphop. Maar goed, het gaat ook niet per se om het woord "kanker" maar gewoon om het feit dat de commerciele hiphop gewoon crap is lijkt me.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:22 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik heb in de hele hiphopscene nog nooit het woord 'kanker' gehoord totdat die gasten er mee kwamen.
Dus bullshit.
Die zou waarschijnlijk denken..oei ik moet snel naar het ziekenhuis.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:36 schreef Punkerdude het volgende:
[Kanker] de extreme reacties op t woordquote:Op zondag 29 mei 2005 12:36 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 mei 2005 15:15 schreef -Clowntje- het volgende:
Beetje slechte kwaliteit, maar Metro online PDF heeft niet beter..
[afbeelding]
Nou punkerdude, waar zijn de punk-idealen gebleven? De sex-pistols zongen over een 'holiday to the new Belsen' waarmee ze Bergen-Belsen, het vernietigingskamp van de nazi's bedoelden. Vindt je 'holidays in the sun' nu opeens een slecht nummer? Dat ge-'keeenker' moet je niet zo serieus nemen. Je neemt het woord 'tyfus' of 'tering' toch ook niet letterlijk, is het wel? Jankerig gedoe, en dat nog wel van een persoon die zich identificeert met Punk. Treurig.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:36 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
Watskeburt...man die tieten zijn absuuurd, watskebuuurtquote:Op zondag 29 mei 2005 17:40 schreef Junkie het volgende:
[afbeelding]
[[url=http://img178.echo.cx/img178/296/1632234zl.th.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img221.echo.cx/img221/4118/1632247lm.th.jpg]afbeelding][/URL]
via: http://partyflock.nl/gallery/39989.html
Teerriinnggggggg.....
had je niet moeten reagerenquote:Op zondag 29 mei 2005 19:51 schreef Dark_Killah het volgende:
En weer staat dit topic boven in mijn MyAt.
tsjemigquote:Op zondag 29 mei 2005 17:40 schreef Junkie het volgende:
[afbeelding]
[[url=http://img178.echo.cx/img178/296/1632234zl.th.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img221.echo.cx/img221/4118/1632247lm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Teerriinnggggggg.....
Dit mag vaker gebeuerenquote:Op zondag 29 mei 2005 17:40 schreef Junkie het volgende:
[afbeelding]
Teerriinnggggggg.....
Holy fuckquote:Op zondag 29 mei 2005 17:40 schreef Junkie het volgende:
[afbeelding]
Teerriinnggggggg.....
Tja.. kanker is nou eenmaal populair in de "jongeren/straat taal" ... en hoe vaak hoor je nou een liedje in die "taal" met een steengoeie beat.. dat is dan herkenbaar..quote:Op zondag 29 mei 2005 21:38 schreef kippiekippie het volgende:
zielige vage gasten, die t misschien nog ver brengen ook...
al dat ge'k*nker', waar is dat nou voor nodig!! Ze bewijzen wederom maar weer dat ze zonder schelden en ernstige ziektes op te noemen te weinig aandacht zouden trekken...
je kan dit toch geen echte muziek noemen!!!![]()
de strip uit de metro is wel leuk![]()
![]()
quote:Op zondag 29 mei 2005 17:40 schreef Junkie het volgende:
[afbeelding]
Teerriinnggggggg.....
quote:Op zondag 29 mei 2005 19:48 schreef Laton het volgende:
[..]
Watskeburt...man die tieten zijn absuuurd, watskebuuurt
deze is beter volgens mijquote:Op zondag 29 mei 2005 15:15 schreef -Clowntje- het volgende:
Beetje slechte kwaliteit, maar Metro online PDF heeft niet beter..
[afbeelding]
Al dat?quote:Op zondag 29 mei 2005 21:38 schreef kippiekippie het volgende:
al dat ge'k*nker', waar is dat nou voor nodig!!
Hij is zo iemand die met een blocnote-tje in de hand teksten afspeurt of er niet ergens een naar woord staat...om daar vervolgens over te gaan zeiken.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:28 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Al dat?
Ik weet niet waar joiw focus ligt maar volgens mij is dat toch geen kenmerkend iets van het liedje...
Steengoeie beat..............?!?!? Iedere sjembek met een drumcomputer is een genie!quote:Op zondag 29 mei 2005 23:02 schreef TwztId het volgende:
[..]
Tja.. kanker is nou eenmaal populair in de "jongeren/straat taal" ... en hoe vaak hoor je nou een liedje in die "taal" met een steengoeie beat.. dat is dan herkenbaar..
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:32 schreef M.A.R.S. het volgende:
[..]
Steengoeie beat..............?!?!? Iedere sjembek met een drumcomputer is een genie!
Nog 14quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:35 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]Precies..
Enne, gooi hier nog effe snel 15 posts in! Dan is het topic vol en dan zie ik deze nooit meer terug in my active topics list
Extince is mijn heldquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Het mooiste is nog dat die regel over ''twee gezichten, een formule'' beter is dan al wat Extince, Brainpower en al die andere kneuzen ooit te berde hebben gebracht..
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Het mooiste is nog dat die regel over ''twee gezichten, een formule'' beter is dan al wat Extince, Brainpower en al die andere kneuzen ooit te berde hebben gebracht..
Noem er dan eens een paar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:42 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Extince nooit met zulke vergelijkingen oid kwam heb je dus nog nooit wat van Extince gehoord.
De meeste hiphop is al eeuwen irritant, goed dat deze gasten dat op deze manier nog even duidelijk maken. De meeste hiphoptaal (zeker de nederlandse) is trouwens ook kompleet uit de duim gezogen... dat een stel domme puistige lulletjes dat op straat gaan overnemen zegt meer iets over de schaapachtige natuur van de nederlandse jongerenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:36 schreef TC_Artemis het volgende:
Haha, dat liedje is gewoon te irritant dat 'ie leuk wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |