Ik wilde idd soundtrack horen, maar het is al goed...je wist het op zich wel.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:36 schreef Jappr het volgende:
Jep, voortaan hebben we elke week een nieuw jubileum-topicquote:Op maandag 9 mei 2005 19:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Een -ik meende dat ik daarstraks nog zag dat CDI werd geopend- TVP
Ik heb nog niet de helft van de topics van de laatste tijd teruggelezen. Dat geldt waarschijnlijk ook voor anderen. Het gevolg is dat er steeds vaker per ongeluk dezelfde vragen worden gesteld. Is echt niet handigquote:Op maandag 9 mei 2005 19:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jep, voortaan hebben we elke week een nieuw jubileum-topic
oh god... volgende keer ben ik kritscher geloof ikquote:Op maandag 9 mei 2005 19:44 schreef Jappr het volgende:danku
Ik vind het weer een moment voor een klassiekemuziek vraag
Welke russische componist stierf in 1975(we houden het recent!)
ik lees ook niet alles terugquote:Op maandag 9 mei 2005 19:44 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik heb nog niet de helft van de topics van de laatste tijd teruggelezen. Dat geldt waarschijnlijk ook voor anderen. Het gevolg is dat er steeds vaker per ongeluk dezelfde vragen worden gesteld. Is echt niet handig![]()
Ik hoop dat belsen die uit zichzelf deel CD gaat noemenquote:Op maandag 9 mei 2005 19:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Fok! Muziek Trivia deel CCCCJubileumtopic
Is tchaikovsky niet al langer dood?quote:Op maandag 9 mei 2005 19:54 schreef Neleos het volgende:
Tsjaikosky dan misschien.
En wederom scoort DD een puntje op een vraag van mijquote:Op maandag 9 mei 2005 20:13 schreef DaisyDuke het volgende:
Every breath you take - the police
Klopt, maar ik denk als ik m ga wijzigen krijg je misschien discussie als iemand net in dezelfde minuut reageert....quote:
Natuurlijk!quote:Op maandag 9 mei 2005 20:21 schreef peaceman het volgende:
Velvet Underground
quote:Op maandag 9 mei 2005 20:27 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Alex Kapranos van Franz Ferdinand ??
quote:
quote:Op maandag 9 mei 2005 20:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
Als ik meer tijd had gehad had ik jullie langer laten lijden op de foto.![]()
![]()
bigshadow +1
quote:Op maandag 9 mei 2005 20:50 schreef belsen het volgende:
Zo... We hebben d'r zin in.
Ik ga deel 400 openen.
Noppequote:Op maandag 9 mei 2005 21:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Is dat Joe?
nee dusquote:Op maandag 9 mei 2005 19:52 schreef ranja het volgende:
Ik hoop dat belsen die uit zichzelf deel CD gaat noemen
Die oehoe vraag is niet aan mij besteed, vandaag in elk geval. Die andere moet ik morgen ff printen op mijn werk...quote:Op maandag 9 mei 2005 21:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Doe es een hint, ik kom nl. nu al niet meer verder met belsen's jubilieumvraag
Dus ik heb weer tijd voor deze
Ik zou maar opschietenquote:Op maandag 9 mei 2005 21:49 schreef peaceman het volgende:
Die andere moet ik morgen ff printen op mijn werk...
Tja... heb hier geen printer die inkt heeft... ben je al zo ver dan?quote:
quote:Op maandag 9 mei 2005 22:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja... heb hier geen printer die inkt heeft... ben je al zo ver dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ah, is dat nou het Michelin-mannetjequote:Op maandag 9 mei 2005 22:10 schreef bigshadow het volgende:
Geen Mister pony, denk qua naam aan bijvoorbeeld
[afbeelding]
Tyrese?quote:Op maandag 9 mei 2005 22:21 schreef bartrid het volgende:
Tyre?
quote:Op maandag 9 mei 2005 22:15 schreef ranja het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wacht, ik kan dat natuurlijk gewoon checken![]()
quote:scored their breakthrough success with the ambitious concept album
, which tells the story of a fortune hunter whose disillusionment with Reagan-era American society leads him to join a shadowy plot to assassinate corrupt leaders. For such a detailed story line (there is also a tragic romance thrown in), the band keeps its focus remarkably well, and the music is just as ambitious, featuring a ten-minute track with orchestrations by Michael Kamen. Those experiments don't tend to work as well as the tighter, more melodic prog metal songs, which are frequently gems, especially the singles "
" and "
." Granted, the lyrics and political observations can sometimes be too serious and intellectual for their own good (few bands can make lines like "There's no raison d'être" work). But despite the occasional flaws, it's surprising how well
does work, and it's a testament to
's creativity and talent that they can pull off a project of this magnitude.
Jep,quote:Op maandag 9 mei 2005 22:41 schreef bartrid het volgende:
Queensryche - Operation Mindcrime
quote:Echoing his ability to compensate for his own musical weaknesses,manages to turn his character's personal shortcomings into
's strengths: Communication failures, both technological and human, allow
to deftly examine body language and small gestures. His character's lack of prospects and disconnect with work and family highlight the importance of friendship (especially, perhaps, to young urban adults). His crippling self-doubt (at the record's start, any hiccup in his day is proof that he should just spend it in bed) and need for approval from others makes his solipsistic epiphany all the more heart-wrenching.
The Streets - A Grand Don't Come For Free?quote:Op maandag 9 mei 2005 23:09 schreef bartrid het volgende:
een stukje uit een review van een ander concept album. Welke van wie?
[..]
Is correctquote:Op maandag 9 mei 2005 23:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
The Streets - A Grand Don't Come For Free?
Britten, dus dan heten ze Colour of Fire, maar toch:quote:Op maandag 9 mei 2005 23:48 schreef bigshadow het volgende:
Oh wacht, ik heb hunnie gezien op lowlands, color of fire toch?
Je hebt gelijk, ik moet nu extra veel punten hier gaan scoren anders ben ik echt lost in de rankingquote:Op maandag 9 mei 2005 23:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Britten, dus dan heten ze Colour of Fire, maar toch:
bigshadow +1
Jaja, wie had dat verwachtquote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:03 schreef ranja het volgende:
Damon Albarn?
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:26 schreef GLO het volgende:
Will Smith
Da's een andere Clint Eastwood.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:27 schreef peaceman het volgende:
dat jullie Clint niet hebben....
Clint Eastwood en General Saint - Stop that train 1984quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:27 schreef belsen het volgende:
[..]
Was volgens mij eerst rapper, toen acteur en toen rapper/acteur.
Vandaar ook die onzinnige bijrollen voor Jazzy Jeff in The Fresh Prince of Bel-Air...
[..]
Da's een andere Clint Eastwood.
Ja mooi is dat. Ik ben netjes opgehouden na 15 (waarvan 1 fout, daar niet van). Terwijl belsen pas in tweede instantie 15 goed had volgens mij (Thomas Acda eerst acteur? Dacht het niet. Zelfde vraag ik me af bij Johnny & Rijk).quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:29 schreef ranja het volgende:
heb ik weer vergeten te zeggen van geen reserves posten![]()
Belsen +1
You're right.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:27 schreef belsen het volgende:
[..]
Was volgens mij eerst rapper, toen acteur en toen rapper/acteur.
Like belsen said: da's een andere Clint Eastwoodquote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Clint Eastwood en General Saint - Stop that train 1984
is t echt?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:37 schreef GLO het volgende:
[..]
Like belsen said: da's een andere Clint Eastwood
Alvast eentje goed, je mag zelf raden welke...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:45 schreef ranja het volgende:
Danny de Munck
Huub van der Lubbe
Willeke Alberti
Leen Jongewaard
Ted de Braak
Ja, die kunnen we nogal zien...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:36 schreef belsen het volgende:
Mijn favoriete film allertijden is Ciske de Rat, die ik zo'n 400 keer ondertussen gezien heb (en inderdaad bijna letterlijk woord voor woord kan opzeggen)...
[afbeelding]
Noem mij minstens vijf spelers uit de film, die ook een muzikale carrièrre hebben gehad.
Er staan er ook al vijf op de voorkant als hoofdrolspelers.
Kijk dat zijn er al twee.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:45 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, die kunnen we nogal zien...
Heb ooit vijf minuten van die film gezien, dus dat wordt deels gokwerk:
Danny de Munk
Willeke Alberti
Linda van Dyck
Huub Stapel
Johnny Jordaan
Helaas...quote:
Johnny Kraaykamp...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:54 schreef GLO het volgende:
Cornelis Vreeswijk
Johnny Kraaykamp
André van Duin
Als Recercheur Mutsken.quote:
Nee meesquote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:05 schreef ranja het volgende:
Ik ga slapen. Doe rustig aan vannacht, niet teveel punten verdelen
Nee, want die kon ik zeker wel waarderen...quote:
Robert Longquote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:13 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, want die kon ik zeker wel waarderen...
Minder leuk en bekender.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:25 schreef GLO het volgende:
Ach, Hurmen ven Vien.
Maar die musicalster...
Moeilijk te zien in het halfdonker, maar is het Willem Nijholt misschien![]()
Punt en vraag voor GLO!quote:Danny de Munk als 'Ciske himself'
Herman van Veen als Schoolmeester Bruis
Willem Nijholt als Henri
Rijk de Gooyer als Recercheur Mutsken
Linda van Dyck als Tante Jans
Ghehehe. Drie goed. Anne zit daar niet bij.quote:
Je hebt je rust verdiend belsenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:44 schreef belsen het volgende:
Ik heb hem maar opgezocht, dan kan ik rustig gaan slapen met de gedachte dat er gelukkig toch nog een nummer is van Herman van Veen dat ik niet ken.
Ik dacht trouwens dat Anne een heel grote hit was geweest, maar dat valt dus hard tegen.
Of mee natuurlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:44 schreef belsen het volgende:
Ik dacht trouwens dat Anne een heel grote hit was geweest, maar dat valt dus hard tegen.
Ik kan die cd's ook wel dromen volgens mijquote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:56 schreef Grobbel het volgende:
Rozengeur (en maneschijn)
Ik was een grote fan van Herman van Veen toen ik 8-10 jaar oud was of zo.
Nou, groot, relatief dan... 21e plaats is niet echt super.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:07 schreef cafca het volgende:
Ik ben in mijn jonge jaren overspoeld door deze muziek...
Nooit geweten dat dat een grote hit is geweest..
Nee, maar wel een van de grootste hits van HVVquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, groot, relatief dan... 21e plaats is niet echt super.
Wat dan weer meer over HvV zegt dan over die hitquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, maar wel een van de grootste hits van HVV
Ach, zijn albums hebben altijd wel goed verkocht, dus het zal 'm worst wezen denk ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat dan weer meer over HvV zegt dan over die hit
Nope, Braziliaans.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:21 schreef ranja het volgende:
Dit is toch een francaise? Plaatje is wel eerder geweest maar wie van de dames was het ook weer![]()
(ik had er best 8 kunnen vragen, denk ik)quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:34 schreef peaceman het volgende:
Brian Jones
Ron Wood
Bill Wyman
Keith Richards
Mick Jagger
Charlie Watts
Netjes. Ik had het er zelf niet uitgehaald.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:20 schreef Z het volgende:
Klinkt als Jimi. Voodoo Chile?
Welke band?quote:Like most bands formed by former music journalists,was a highly conceptual group. The trio's concept was to fuse the British pop sounds of '60s London with the dance club rhythms and productions that defined the post-acid house England of the early '90s. Led by songwriters Bob Stanley and Pete Wiggs, and fronted by vocalist Sarah Cracknell, the group managed to carry out their concept, and, in the process, they helped make indie dance a viable genre within the U.K. Throughout the early '90s,
racked up a string of indie hit singles that were driven by deep club beats -- encompassing anything from house and techno to hip-hop and disco -- and layered with light melodies, detailed productions, clever lyrics, and Cracknell's breathy vocals. They revived the sounds of swinging London, as well as the concept of the three-minute pop single being a catchy, ephemeral piece of ear candy, in post-acid house Britain, thereby setting the stage for Brit-pop. Though most Brit-pop bands rejected the dance inclinations of
, they nevertheless adopted the trio's aesthetic, which celebrated the sound and style of classic '60s pop.
quote:Imposante, twee uur durende dubbel-cd met maar liefst 28 tracks. Opgesplitst in twee delen: een dag- en een nacht-zijde. De band voert de luisteraar langs extreme tegenstellingen, maar de enorme kwantiteit dient gedoseerd geconsumeerd te worden.
Correct!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:07 schreef dolle_hond het volgende:
smashing pumpkins - mellon colli and infinite sadness
quote:Consideringsupposedly went through hundreds of songs and several discarded albums to arrive at this final product, the laziness of this songwriting borders on the offensive. Whether recycling dynamics from the band's back catalog (see: "Perfect Situation") or taking the easy Mother Goose rhyme (see: every fucking song here), these 12 tracks sound as if they were dashed off in an afternoon's work, maybe with Rubin holding the band at gunpoint. The one half-decent song on the record, "This Is Such a Pity", fails to even maintain its status as a pleasant Cars homage, interjecting a guitar solo that sounds like it was cut from the original score to Top Gun.
neleos+1quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:12 schreef Neleos het volgende:
The Original Soundtrack
Ha. 0 goed.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1 kane
2 di -rect
3 destiny's child?
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:41 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Oh albums...dat had ik nog niet door
Ja, vorige week stond ie op 1 zie ik.quote:
same here..tis om tequote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:50 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik heb last van plaatsvervangende schaamte voor mijn volk
Juistquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:06 schreef ranja het volgende:
Weezer?
mijn god....quote:
meer reviews volgen indien nodigquote:I happen to think that this group was a lot better than Depeche Mode were during the 80s. Their lyrics are much better and their hooks too. Everytime I listen to this CD I am immediately taken back to 1985 when I wore black all the time and posed as the biggest Cure fan when I was actually afan. I bought most of their 12 inches and unfortunately when I moved out to AZ they warped (the vinyl lps). This is now the only CD I have of them...If I buy anything else, I might cry because they bring on so many good memories and so much nostalgia for the old KROQ sound.
quote:Dieses Best of Album kann ich absolut empfehlen! Es ist eine gute Mischung aus Musik zum entspannen oder auch was für Leute die mal ein wenig tanzen wollen. Die Stimme vonist beeindruckend! Songs wie
oder
lassen alte Zeiten wieder erwachen! Die titel
und
lassen das Gefühl geben das Tanzbein zu schwingen.
quote:The compilation pretty much spans the work of the band during the entire 80's decade. For those unfamiliar with, the tracks can all be grouped into the 1980's synth / electronic pop category. It was the catchy tunes, and decent lyrics that made this band stand out above the rest of the genre.
Most tracks are arranged in chronological order, and so it is interesting to hear the subtle changes in the band's direction from one song to the next. One of the tracks,, cannot be found on their other albums, and for a fan of
this is more than enough reason to buy the CD.
gelijke smilies gelijke titels trouwens (alsof dat helpt)quote:wurden bekannt als Synthezizer Pop Band in den 80ern und zählen zu den erfolgreichsten und besten dieser Kategorie von Musik, vergleichbar mit Bands wie Ultravox, Heaven 17 oder New Order.
Das vorliegende Album ist eine Single Collection mit den erfolgreichsten Hits der Band. Bei 18 Stücken kann man sich wirklich nicht beschweren ... und es fehlt wirklich nichts von den erfolgreichen Stücken. Da ist z.B., das seinem Namen alle Ehre macht,
mit dem provokanten Namen, der Soundteppich von
, die Pop-Balade
usw.
Ze hebben beide een Substance. Maar die zijn het geen van beidequote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:22 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Of misschien Substance van New order?
Die heette toch ook zo? Of alleen die van Joy division?
synthi-pop en dat een bekend nummer niet op een album stond (zat daardoor ook aan simple minds te denken, maar die zijn niet synthi).quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Niemand Grodder, toch?
Eigenlijk 'Rozengeur En Marjolein', maar omdat je de enige was die in de buurt kwam én omdat de single in de Top 40 merkwaardig genoeg alleen als 'Rozengeur' genoteerd stond, reken ik 'm toch goed.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:56 schreef Grobbel het volgende:
Rozengeur (en maneschijn)
Ik was een grote fan van Herman van Veen toen ik 8-10 jaar oud was of zo.
Da's ook bijna een punt waardquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:09 schreef ranja het volgende:
Overigens mag je van mij wel doorgaan Grobbel, Glo kan nog wel een poosje wegblijven.
Knap hoor, zo snel!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:17 schreef ranja het volgende:
Marillion - Misplaced childhood
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |