By the way...... Zit je daarvoor niet in het verkeerde topic. Dit valt toch zeker onder astrale erotiek.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:06 schreef FuifDuif het volgende:
Zeg maar Mirage, als je je zo één voelt met mij, zullen we eens een afspraak plannen om ook fysiek één te worden.
exactquote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:06 schreef FuifDuif het volgende:
Ja Mirage, die overtuiging heb ik dus ook steeds meer. Uiteindelijk zijn wij allemaal één, als één collectief bewustzijn zeg maar. Als één God zeg maar. Het individuele leven hier op aarde is in feite een illusie, omdat het de indruk wekt dat jij als persoon losstaat van een ander persoon enzovoort. Fysiek is dat wel zo, maar spiritueel dus niet.
quote:Zeg maar Mirage, als je je zo één voelt met mij, zullen we eens een afspraak plannen om ook fysiek één te worden.
Hier kom ik vanavond even op terug.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:55 schreef iteejer het volgende:
Mirage, dit collectieve leven van jou, zit daar ook al het leven in? Dus ook van planten en dieren? Een soort van kosmisch leven, dat zichzelf kan nestelen in biochemische structuren zoals planten dieren en mensen?
(Zou zich dat ook ooit in een kunstmatig iets kunnen nestelen, bv in een machine?)
En, tweede punt, wat denk je van de stelling dat we 'goed' moeten doen in dit leven om zo het totale leven langzaamaan 'schoon te spoelen', beter te maken?
Kan je van zand chips bakken? Nee serieus, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:19 schreef livEliveD het volgende:
Zand zelf is niks maar bak er chips van en ineens kan het heel veel. Hier is geen extra ingrediënt voor nodig om het te laten werken. Geen centrale sturing dat beslist wat er gebeurt. Toch geloof ik er in dat als je dat zand op de juiste manier bakt het ook zelfbewust zal zijn.
Verschillende definities:quote:Net als met reincarnatie. Wat reïncarneert er dan? Wat blijft er over na je overlijden dat weer reïncarneert? Ik zou niet weten welk component. Als ik uitga van een ziel, als in iets dat het ervaren (!) van emoties omvat, en deze ziel komt in een nieuw lichaam wat is er dan toegevoegd? De identiteit van deze nieuwe persoon is immers begrensd door wat deze weet en dus puur door zijn geheugen. Dat 'ik' besef kan dus niet bestaan zonder geheugen en dit geheugen is een materiele structuur die wordt afgebroken bij overlijden (soms helaas al tijdens je leven).
Volgens mij kan het zo wijds zijn, dat het onze (menselijke) perceptie wel eens danig te boven zal kunnen gaan.quote:Hiermee wil ik overigens niet impliceren dat paranormale ervaringen klets zijn want dat dat zo is heb ik ook een hard hoofd in. Ik denk alleen niet dat je het ziel concept perse nodig hebt om een coherent model te maken dat deze ervaringen mogelijk maakt.
Ik heb nog niet haar hele boek (geleid door het licht, ook het enige boek nog wat ik van haar ken) gelezen hoor. Alleen het begin en daarna een paar losse stukken, en daar kwam ik dus de passage in tegen die ik in mn beginpost heb gezet.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:12 schreef sweetgirly het volgende:
Hypnotiseurs, Rasta Rostelli bijv.ed, werken overigens ook met dit astrale lichaam.
Niemand snapt er vaak een jojo van hoe het werkt, maar het zou in die zin (het weer) kunnen verklaren.
dat vind ik dan weer![]()
edit- Betty J.Eady zei je, kwam me al bekend voor, heb het boek 'De kracht van pure liefde' van haar hier liggen, voor een prikkie ofzo toen op de kop getikt. Volgens mij ben ik er aan begonnen, maar vond ik het te zoetsappig of echt te ver gezocht. I don't know, vond het niet lekker (weg)lezen iig. Meestal, valt mezelf nu op, vind ik mannen die over dit soort dingen schrijven, tot nu toe, veelzeggender.
Osho bijv., of Echart J. Tolle en zelfs John Gray.
Maar misschien ga ik er (nu) wel binnenkort in beginnen, kijken wat ik er nu van vind, zeg ik wel gelijk misschien wat ik ervan denk, van haar visies.
Die herinneringen uit dat celgeheugen zouden dan dus komen van je voorouders. Door de generaties heen worden er nieuwe ervaringen opgedaan en opgeslagen. Je kan je dan dus dingen 'herinneren' die je ouders hebben meegemaakt of gedacht, maar ook je oma, je overoverovergrootopa etc.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En waar komen die herinneringen vandaan?
Baseer je mening niet op één boek of één persoon. Michael Newton heeft tests gedaan betreffende vorige levens, reincarnatie en life between lifes met ongeveer 3000 personen. Ongeacht religie, afkomst, leeftijd of kennis waren de resultaten van die tests nagenoeg gelijk.
Als je met vragen hierover zit, kan je me mailen als je dat wilt.
Wat ik in de OP niet terugvind is wat er dan wel gaat gebeuren met de geest/ziel van de overledene. Alleen wat er niet mee gebeurd.quote:
Nee. Het is dan een ziel die leeft in de astrale wereld. Maar elke ziel die daar leeft gaat maar 1 keer naar de aarde om daar eens een leventje mee te maken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:40 schreef FuifDuif het volgende:
Tulpje, maar in dat boek zegt ze toch wel dat reïncarnatie bestaat? Denk aan die passage over die ziel die wilde incarneren in een gehandicapt mens. Ze zegt volgens mij duidelijk dat de zielen terug komen op aarde om daar dingen te leren.
En de schrijver zelf heeft het allemaal wel begrepen?quote:Op maandag 16 mei 2005 23:18 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Ik kan jullie het boek "Een blik in het Hiernamaals" van Jozef Rulof. Dat gaat over een soort plan van overledenen om deze aarde te helpen in het spirituisme.
Daarin wordt verteld dat er nog geen enkele ziel van aarde zo gestemd was dat het de sfeer van christus binnen mocht. Ook werd verteld dat Christus niet terug zal keren naar de aarde, omdat na 2000 jaar niemand zijn leer juist heeft begrepen.
Mijn gevoel zegt precies hetzelfde. Deze gedachte lijkt mij ook het meest logisch.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:24 schreef Mirage het volgende:
Wat je nu moet geloven of denken ?
Zoals jíj het voelt.
Er zijn voor iedere theoriedie je kan bedenken wel mensen te vinden die (denken) het meegemaakt of ervaren hebben.
Zelf sluit ik niet uit dat wij reïncarneren, hoewel ik het wel anders zie.
Mijn eigen inzicht is dat wij "één" zijn...allemaal verbonden met elkaar ( de ziel of wat voor naam je het ook wil geven ).
Delen van dat "één" worden in een jasje "het lichaam" gegoten waarop het als (ogenschijnlijk) zelfstandig mens leeft. Dat wat in het lichaam gegoten is maakt nog steeds deel uit van het één.
Het kan dus ook linken naar herinneringen van het één ( die door een deel van het één toen het in een lichaam zat gevormd zijn ).
Zodra je terug keert naar het één kan je wat mij betreft ook weer terug komen in een lichaam.
Al dan niet zoals het deeltje al eerder gesplitst was van het één of gemengt met een deeltje dat zelf ook al in een lichaam gegoten is geweest... waardoor de ziel ( laten we het deeltje maar even zo noemen ) gevormd is uit delen wat eerder afzonderlijk van elkaar in een lichaam gegoten is geweest.
Voor mijn gevoel is alles dus één en kan je op meerdere manieren dingen herinneren uit vorige levens die al dan niet door het deeltje van het één dat nu jouw ziel vormt meegemaakt is.
In mijn optiek is de ziel het enige niet vergankelijke aan ons bestaan en daarbij ook het meest waardevolle wat wij bezitten en de rest is eigenlijk maar bijzaak.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:04 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zoiets kun je wel zeggen, maar dat heeft pas dan echt waarde als je ook weet wat je onder die ziel moet verstaan.
Vanuit een soort totaal-visie, maar ook en vooral als iets wat een plaats heeft in eigen ervaringen.
Tenminste, dergelijke redenaties zorgden er steeds voor dat ik mijn eigen ideeen talloze malen in de prullebak gekieopt heb en weer moest anapassen etc
Ehhhhhhquote:Op maandag 16 mei 2005 17:13 schreef sweetgirly het volgende:
Kan je van zand chips bakken? Nee serieus, dat wist ik niet.
Wist wel dat je van aardappels veel kan maken, maar van zand, cool.
Dit omschrijf je wel mooi. Puur geborenquote:Verschillende definities:
1. één we worden allemaal puur geboren, na verloop van tijd vertroebelt het één en ander (helaas).
Dit vind ik iets teveel aannames. Waarom 7? Waarom geen 6 of 8?quote:2. geest en/of astrale lichaam (theorie van de 7 lichamen, het eerste fysieke lichaam overlijdt dus in die zin)
Drie sta ik wel voor open. Als in een soort algemene informatiebron die te raadplegen is. Nu is dit ook maar een naampje en niet echt een verklaring. Verder moet er nog aardig wat gebeuren in de medische wetenschap idd. Een groot deel is echter simpelweg niet geschikt om met medicijnen te behandelen omdat er teveel chaos is je hoofd zit die je niet zomaar kunt veranderen.quote:3. het geheugen zit niet (zie 2 weer) in het fysieke lichaam (en/of alleen), dat bijv. mensen ziek kunnen worden door stress/veel frustraties en/of onderdrukking van etc, is algemeen bekend. Brok in je keel hebben, is ook een klein voorbeeldje. Er zit, naar mijn mening dus meer onder, waar onder, onder het fysieke. En dan heb ik het niet over gedachtes alleen. We slaan het op. Daarom is alleen een medicijn en/of operatie soms niet alleen voldoende vermoed ik. Vooral niet als het onverwerkt blijft en/of niet los komt. En dan komen we misschien ook weer terug, om te leren, uiteindelijk. Hebben we geleerd/ondervonden komen we misschien niet meer terug en/of worden we geboren, uit jawel, onszelf, deze vind ik trouwens zo mooi.
Dat zou zo maar kunnen iddquote:Volgens mij kan het zo wijds zijn, dat het onze (menselijke) perceptie wel eens danig te boven zal kunnen gaan.
Ik dacht dat men tegenwoordig juist steeds meer er van overtuigd raakt dat herinneringen niet in de hersenen worden opgeslagen en wellicht zelfs niet in het fysieke lichaam. Er zijn een aantal studies die deze gedachte ondersteunen. Hersenen worden meer en meer gezien als een soort ontvanger van signalen. Een soort doorgeefluik en machine van het lichaam.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:05 schreef displission het volgende:
Ik denk dat de herinneringen uit de hersenen komen. Ik kan me voorstellen dat je zonder een been kunt leven, maar als je een normaal gezond mens bent is het bijna onmogelijk om zonder je hersenen te leven danwel een normaal leven te hebben. Ik ben dan wel van mening dat de informatie uit het verleden ligt opgeslagen in cellen, maar dat de hersenen hier een crusiale rol in spelen, daar ligt immers je geheugen.
Ja, ik heb ze zo niet bij de hand, maar ze staan in de literatuurlijst van een boek van mij. Ik zal er vandaag naar kijken en kom er op terug. Natuurlijk niet zomaar in het luchtledigequote:Op donderdag 19 mei 2005 10:30 schreef displission het volgende:
heb je links van die studies? dus dat het geheugen daarbuiten ligt bedoel je? in de lucht?
Dat geloof ik dus niet wat je zegt. De hersenen zijn nog en eens niet helemaal onderzocht en op het terein van onderzoek gaan ze al gelijk verder dan dat. Nee, ik ben nog steeds van mening dat ons geheugen en alles wat daarbij komt in onze hersenen afspeelt fuifduif. Maar als jij bewijzen hebt..graag..
quote:Edit: Een model van 2 stammen die uit dezelfde bron zijn voortgekomen, maar geen contact meer met elkaar hebben.
Ergens zijn de wegen gesplitst tussen, laten we zeggen, stam A en stam B; de kinderen van stam A dragen dus volgens de theorie wat "materiaal" van stam B en de kinderen van stam B dragen wat "materiaal" van stam A.... Dan wordt het lastig op het moment dat een kind van stam A een reincarnatie-herinnering krijgt van een kind van stam B, dit kan niet zijn doorgegeven door de voorouders, omdat het leven van kind B pas plaatsvond na de splitsing. Ik hoop dat het nog te volgen is.
quote:- Er zijn mensen die herinneringen hebben van een leven als dier, hoe past dat in de genen-theorie? (uiteraard valt ook dit soort herinneringen niet te controleren).
Aannames? Theorieën joh! En waarom niet?quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:36 schreef livEliveD het volgende:
Dit vind ik iets teveel aannames. Waarom 7? Waarom geen 6 of 8?![]()
Ja, ieder voor zich.quote:Drie sta ik wel voor open. Als in een soort algemene informatiebron die te raadplegen is. Nu is dit ook maar een naampje en niet echt een verklaring. Verder moet er nog aardig wat gebeuren in de medische wetenschap idd. Een groot deel is echter simpelweg niet geschikt om met medicijnen te behandelen omdat er teveel chaos is je hoofd zit die je niet zomaar kunt veranderen.
Ik zou graag willen dat je dit makkelijker vertelt want ik kan niet reageren op het bovenstaande omdat het best wel moeilijk voor me is om te bergrijpen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:26 schreef Nature het volgende:
Displission, aangezien jij gelooft in de cellen-theorie, zou je kunnen zeggen hoe je aankijkt tegen de volgende punten die ik eerder heb gepost?
[..]
[..]
Ik vind dieren ook waardevol en geloof zeker dat ze veel kunnen ervaren.quote:de dieren liggen op dat gebied dus ook dichter bij ons als nu denken..vergis je niet, ik praat niet met dieren..ik schat wel de waarde van de dieren in
Als je het dus hebt over "een dier wat je bent geweest", dan doel je dus op de evolutietheorie, dat je van dat dier afstamt, of lees ik dit verkeerd? Maarja, er zijn mensen met herinneringen dat ze een vogel waren in de Middeleeuwen, daar kunnen ze nooit van afstammen.quote:En wat cellen hiermee te maken hebben..een dier wat je wilt zijn of kan zijn of bent geweest..het is natuurlijk niet te bewijzen..het enige gevoel wat telt is je verbintenis die je voelt..en misschien kun je deze wel met vrienden delen, maar niet met de rest van de wereld..het blijft jouw wereldje..
Ik denk dat zijn/haar herinneringen in jouw cellen zijn opgeslagen omdat je je daar persee mee wilt verbinden. Het is nodig om verder te gaan het helpt je verder op je pad. Zo zal een man die dacht dat hij vroeger Osiris was dezelfde mythologische ervaring meemaken, maar dan in een ander tijdsbestek. Het is dan wel wat moeilijker om "the big-picture" te zien, maar deze is er wel degelijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:07 schreef Nature het volgende:
Sorry dat het te onduidelijk was, ik zal het effe opnieuw uittypen![]()
Volgens de cellen-theorie zijn reincarnatie-herinneringen opgeslagen in de cellen, dat betekent dus, voor zover ik het kan zien, dat deze herinneringen afkomstig zijn van je (verre) voorouders. Op het moment dat je herinneringen krijgt van iemand die nooit contact heeft gehad met iemand in jouw bloedlijn, omdat diegene bijvoorbeeld in een ander gebied leefde, hoe is het dan mogelijk dat zijn/haar herinneringen in jouw cellen zijn opgeslagen?
Of een simpeler voorbeeld: Hoe kun je een reincarnatie-herinnering hebben van iemand die nooit kinderen heeft gehad, en nooit een goede band met een ander mens heeft gehad?
[..]
Wat ik een beetje bedoel is het volgende: Je hebt een of andere klotenervaring in je jeugd waardoor je op latere leeftijd depressief wordt. Je weet niet echt waarom maar op de een of andere manier heb je een rotgevoel. Ome pillenboer geeft je positieve stofjes waardoor je je happy gaat voelen maar in feite zou een betere oplossing zijn om de basis aan te pakken. Waar zit die herinnering? Kom je daar met medicijnen bij? En wat doe je dan? Allemaal dingen die voorlopig nog geen oplossing hebben. Therapie of iets dergelijks lijkt me dan beter.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:24 schreef sweetgirly het volgende:
Maar hoe bedoel je precies, een groot deel is echter niet geschikt om met medicijnen te behandelen, gezien de chaos in het hoofd? Denk eerder andersom namelijk, een groot deel is niet alleen met medicijnen te behandelen, gezien de chaos in het mentale, etc lichaam.
Ik denk dat de reguliere gezondheidszorg samen moet gaan met de alternatieve. Dan moet de alternatieve geneeskunde natuurlijk wel wat volwassener worden. Er zitten nog genoeg rotte appels tussen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Wat ik een beetje bedoel is het volgende: Je hebt een of andere klotenervaring in je jeugd waardoor je op latere leeftijd depressief wordt. Je weet niet echt waarom maar op de een of andere manier heb je een rotgevoel. Ome pillenboer geeft je positieve stofjes waardoor je je happy gaat voelen maar in feite zou een betere oplossing zijn om de basis aan te pakken. Waar zit die herinnering? Kom je daar met medicijnen bij? En wat doe je dan? Allemaal dingen die voorlopig nog geen oplossing hebben. Therapie of iets dergelijks lijkt me dan beter.
Beetje laat, maar ja.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:55 schreef iteejer het volgende:
Mirage, dit collectieve leven van jou, zit daar ook al het leven in? Dus ook van planten en dieren? Een soort van kosmisch leven, dat zichzelf kan nestelen in biochemische structuren zoals planten dieren en mensen?
(Zou zich dat ook ooit in een kunstmatig iets kunnen nestelen, bv in een machine?)
Helemaal mee eens.. alleen het woordje "moet" stoort mij eraan. Ik ben namelijk van mening dat er niemand "is" die algemeen geldende verplichtingen/ eisen aan ons op heeft gelegd of probeert te leggen zoals bijvoorbeeld een Christelijke God.quote:En, tweede punt, wat denk je van de stelling dat we 'goed' moeten doen in dit leven om zo het totale leven langzaamaan 'schoon te spoelen', beter te maken?
Persoonlijk vind ik dit een beetje te ver gaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:29 schreef Enyalius het volgende:
kunt er niet op lezen. vind die info op het astrale vlak. ga op reis zou ik zeggen.
trouwens wat betreft dodenherdenken. doodgaan is niet traumatisch maar zielen gaan verder. en door hun oude naam te gebruiken roep je ze weer op en haal je ze weer trug voor een tijdje. dit kan traumatisch ervaren worden door de individu met een ziel die op zo'n plakaat opgelezen word. omdat die ziel dus weer even op reis gaat naar die plek omdat ie geroepen werd door zo'n malloot die niet es weet dat ie het doet. daarom moeten in mijn opinie...NOOIT namen hardop opgelezen worden bij een dodenherdenking, zelfs niet eens stil gelezen worden door een begaafd persoon.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:29 schreef Enyalius het volgende:
als je begaafd bent en bewust iemand bij de volle naam opnoemd komt die ziel al naar voren.
quote:schijnbaar was deze beambte begaafd
Als we even deze theorie van jou volgen, zou er dus niets aan de hand hoeven zijn op 5 mei.quote:nu doe dit es ff op een grotere schaal zoals een dode herdenking van 5mei en we hebben een klein probleempje
mooie post hoor !quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:09 schreef displission het volgende:
Ik zal een voorbeeld noemen en dit is best wel persoonlijk dus val me er niet op aan, kijk alleen wat je ermee wilt doen. Ik schrijf een zin op kijk jij maar(1 ieder mag kijken wat ie er van vind):
ik val diep, kom eruit, recover en stijg. Ik val dieper, ik kom eruit en ik stijg verder, ik val het diepst, ik denk ik om eruit en ik groei dmv. positiviteit te waarborgen.
Wat ik hiermee bedoel is het volgende. A mistake can lead to ur advance. De meeste mensen willen allemaal perfect zijn, als we vallen zien we dat meestal in de normale realitiet als iets totaal onperfects, we zijn uit de running en kunnen wel janken. Als daarna een eventuele depressie volgt, of hoe je het ook wilt noemen en mensen helpen je weer overeind zie je de eigenlijke perfectie van het leven langzaam maar zeker in. Zo moet je dus kunnen accepteren en kunnen incaseren. En wat ik zo mooi vind en waar ik me helemaal in kan vinden is dat enyalius(ken je niet by the way zegt:) volg je gevoel en probeer te accepteren hoe dingen gaan. Probeer op een gegeven moment ook terug te kijken, maar durf ook vooruit te kijken. Houdt vast aan je fouten en leer ervan..zodoende komen er dagen dat het tegenzit en nog erger wordt. Sleep jezelf uit deze negativiteit en houdt aan dan vast aan het positieve of probeer de lijn op een bepaald niveau vast te houden om weer tot rust te komen. Wees wakker in je eigen wereld..Luister met al je oren open en help je medemens met je kennis die je hebt. Er is niks mooiers dan dat..! Iets wat jij wilt voor een ander(de ander heeft het bijv. hard nodig) kun jij hartstikke goed geven! Zo dat wilde ik kwijt in dit topic..
* displission hoopt dat jullie er wat aan hebben
Inderdaad, mooi gezegd jongen...quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:09 schreef displission het volgende:
Ik zal een voorbeeld noemen en dit is best wel persoonlijk dus val me er niet op aan, kijk alleen wat je ermee wilt doen. Ik schrijf een zin op kijk jij maar(1 ieder mag kijken wat ie er van vind):
ik val diep, kom eruit, recover en stijg. Ik val dieper, ik kom eruit en ik stijg verder, ik val het diepst, ik denk ik om eruit en ik groei dmv. positiviteit te waarborgen.
Wat ik hiermee bedoel is het volgende. A mistake can lead to ur advance. De meeste mensen willen allemaal perfect zijn, als we vallen zien we dat meestal in de normale realitiet als iets totaal onperfects, we zijn uit de running en kunnen wel janken. Als daarna een eventuele depressie volgt, of hoe je het ook wilt noemen en mensen helpen je weer overeind zie je de eigenlijke perfectie van het leven langzaam maar zeker in. Zo moet je dus kunnen accepteren en kunnen incaseren. En wat ik zo mooi vind en waar ik me helemaal in kan vinden is dat enyalius(ken je niet by the way zegt:) volg je gevoel en probeer te accepteren hoe dingen gaan. Probeer op een gegeven moment ook terug te kijken, maar durf ook vooruit te kijken. Houdt vast aan je fouten en leer ervan..zodoende komen er dagen dat het tegenzit en nog erger wordt. Sleep jezelf uit deze negativiteit en houdt aan dan vast aan het positieve of probeer de lijn op een bepaald niveau vast te houden om weer tot rust te komen. Wees wakker in je eigen wereld..Luister met al je oren open en help je medemens met je kennis die je hebt. Er is niks mooiers dan dat..! Iets wat jij wilt voor een ander(de ander heeft het bijv. hard nodig) kun jij hartstikke goed geven! Zo dat wilde ik kwijt in dit topic..
* displission hoopt dat jullie er wat aan hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |