Er zijn al genoeg andere regels die het tonen van je geslachtsorgaan in het openbaar verbieden.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:24 schreef Solomon het volgende:
Van mij mogen ze wildplassen legaliseren. Tegen gebouwen zeiken is natuurlijk wat anders, en op klaarlichte dag midden in de stad gaan zeiken is natuurlijk ook geen goed id
die momumentale panden weten al eeuwen dat zeik te weerstaan, itt die moderne meuk. Niks mis mee met tegen een kerkmuurtje zeikenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Nou, als je tegen monumentale gebouwen gaat pissen ben je natuurlijk fout bezig. Daar zijn die dingen niet voor bedoeld. Maar als je gewoon lekker in de struiken of in de vaart staat te pissen is toch niets mis mee? Zouden ze van mij inderdaad mogen legaliseren
Geldt ook voor ouderen.quote:Op zondag 8 mei 2005 00:15 schreef Tup het volgende:
Het is toegestaan om bij "hoge nood" van een klein kind op de vluchtstrook te stoppen en je kind te laten afwateren.
Als je na kunt denken dan kun je ook bedenken dat in een steegje niet zoveel wind staat waardoor de meur langer blijft hangen. Zeker als meerdere mensen daar lopen te zeiken. Je zou maar de bewoner zijn die langs die steeg woont en niet eens normaal een raam open kan doen zonder dat je hele kamer naar de zeik gaat stinken.quote:Als ik toevallig moet pissen, dan is mijn natuurlijke behoefte om dat te doen.
Ik zoek , als na kunnen denkend mens, dan ook een plekje op waar ik dit (naar ik hoop) ongestoord kan doen.
Heb 't zelf meegemaakt dat ik dit in een steegje deed en er twee politieluitjes te paard langskwamen die hier een opmerking over maakten.
True.... Maar de politie staat immers boven de wet.quote:Commentaar natuurlijk maar gelukkig was ik nog bij de les om op te merken waarom het vervoermiddel waarop ze zaten wel legaal hun shit zouden kunnen lozen en ik als burger hier een boete voor zou krijgen.
Ook het uitlaten van honden is meestal aan regels gebonden. Dat de hondeneigenaren zich daar niet aan houden is een tweede. Maar zij riskeren dan ook een boete.quote:Om nog wat steviger in mijn schoenen te staan daar maar meteen de overlast van honden opgenoemd waar de trouwe baasjes ook de shit van laten liggen zodat jij daar in het voorbijgaan lekker in kan trappen.
Je had natuurlijk naar de plee kunnen gaan voor je vertrok, of het op kunnen houden tot je op bestemming was.quote:Ik doe dit natuurlijk niet voor m'n lol maar het zou toch te bezopen zijn door dit soort regels om het maar in je broek te doen?
Zeg PBerends,quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een boete levert meer op dan die lullige 50 eurocent.
In een hoer pissen voor 25 euro?
Boeien, je bent toch geen wijf, denk?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:15 schreef pberends het volgende:
Openbare toiletten zijn zo smerig als de ziekte dus dat is ook al geen optie. De plee's in de treinen zuigen ook al dus dat valt ook al af.
Gewoon een peeskamertje binnenlopen, gebruik maken van de WC, betalen en weglopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een boete levert meer op dan die lullige 50 eurocent.
In een hoer pissen voor 25 euro?
quote:Op zondag 8 mei 2005 23:07 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zeg PBerends,
Als je een beetje een strakke aars hebt, dan mag je vast voor niets in de muil van een geile nicht pissen. Zeker in A'dam moet het geen probleem zijn om deze te vinden. Gele zakdoek aan de broek en op zoek naar SCH zou ik zeggen.
Prima concept. In navolging van 'Probleemwijken' nu 'Wildplassers'.quote:Op maandag 9 mei 2005 11:29 schreef tim2308 het volgende:
SBS6
Nee, het programma heette "De Kantonrechter". En daar kwam toevallig een wildplasser in voor....quote:Op maandag 9 mei 2005 11:36 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Prima concept. In navolging van 'Probleemwijken' nu 'Wildplassers'.
Een beetje op z'n Willibrords zeg maar: 'Hey joh, waarom hejje da gedaan? Hey!'
Nee, ik bedoel een geheel nieuw programma!quote:Op maandag 9 mei 2005 12:02 schreef tim2308 het volgende:
Nee, het programma heette "De Kantonrechter". En daar kwam toevallig een wildplasser in voor....
Ze moeten er gewoon een verwijderingsbijdrage op heffen.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Een band uit Friesland heeft hier nog een moi liedje over gemaakt
Met quote's als
"al dat bier in mijn lijf heeft al genoeg gekost, ik hoeftoch niet te betalen om het weer kwijt te raken?"
Zou een goede brandbrief voor Koelman (http://www.koelman.com) geweest zijn:quote:Op maandag 9 mei 2005 19:35 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ze moeten er gewoon een verwijderingsbijdrage op heffen.
In Utrecht is de gracht een open riool. Pissen daarin maakt het legaal dus : )quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar als je gewoon lekker in de struiken of in de vaart staat te pissen is toch niets mis mee? Zouden ze van mij inderdaad mogen legaliseren
Nee hoor, je wordt helemaal niet gedwongen. Dat mogen ze wettelijk gezien nieteens. Dus als jij die toilettrol voorbij loopt zonder een muntje in d'r etensbakje te pleuren, sta je volledig in je recht. Voorwaarde is wel dat je in die kroeg (of andere uitgaansgelegenheid) wel iets genuttigd hebt. Maar dat lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:31 schreef Byte_Me het volgende:
wildplassen in de natuur vind ik ook wel kunnen. tegen gebouwen enzo is wat minder. Maar het meest irritante vind ik dat je tegenwoordig overal wordt gedwongen te betalen om te pissen. als ik in de kroeg sta te zuipen wil ik gratis naar de plee kunnen, maar dat wordt dus steeds minder mogelijk.
Ja, maar ik heb plastabletten. Moet ik elk half uur een terrasje pikken, omdat ik moet plassen!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:46 schreef RiDo78 het volgende:
Voorwaarde is wel dat je in die kroeg (of andere uitgaansgelegenheid) wel iets genuttigd hebt. Maar dat lijkt me logisch.
Je snapt ook best dat kroegbazen niet zitten te wachten op allerlei volk dat alleen komt pissen zonder iets uit te geven. Brengt niks op, kost wel geld. Geen ondernemer die daar zin in heeft natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb plastabletten. Moet ik elk half uur een terrasje pikken, omdat ik moet plassen!
Gaarne een referentie naar een wetsartikel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:46 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Nee hoor, je wordt helemaal niet gedwongen. Dat mogen ze wettelijk gezien nieteens.
bron: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=43382&cat=800quote:De Consumentenbond en de Stichting de Ombudsman hebben stappers
opgeroepen niet te betalen voor toiletgebruik in een kroeg. De
'toilettol' is niet illegaal, maar volgens juristen kunnen bezoekers
niet gedwongen worden te betalen.
Volgens de consumentenbond moet toiletbezoek in horeca-gelegenheden
gratis zijn. Ze noemen de kosten, die soms oplopen tot vijftig cent,
schandalig. Een schoon toilet hoort bij horeca gelegenheden bij de
prijs inbegrepen te zijn.
Echte actie kan de Consumentenbond niet ondernemen. Er klaagt namelijk
niemand over de hoge toilettol. Mensen slikken het bedrag keer op
keer toch maar weer. De consumentenbond adviseert daarom zelf
een signaal af te geven. "Laat in het café weten dat je het er niet
mee eens bent. Weiger gewoon te betalen voor een plasje."
Stichting de Ombudsman keek twee jaar geleden al hoe de zaak juridisch
in elkaar zit bij de toiletten van V&D. Daaruit bleek dat er sprake
was van een rechtsgeldige overeenkomst zolang er een bordje hangt dat
toiletgebruik 20 cent kost en de bezoeker vervolgens stilzwijgend akkoord
gaat door op de wc plaats te nemen. De toiletten van V&D zijn echter
openbare toiletten. Voor wat betreft horeca-gelegenheden zegt de Ombudsman:
"Het is zeer onfatsoenlijk hiervoor geld te vragen. Je kunt niet gedwongen
worden te betalen."
quote:Op zondag 8 mei 2005 23:07 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zeg PBerends,
Als je een beetje een strakke aars hebt, dan mag je vast voor niets in de muil van een geile nicht pissen. Zeker in A'dam moet het geen probleem zijn om deze te vinden. Gele zakdoek aan de broek en op zoek naar SCH zou ik zeggen.
Zo belachelijk is het niet. Die zaken zijn geen openbare toiletten en hebben weinig zin om alle smerigheid van niet-klanten op te ruimen. Jij laat toch ook niet de hele wijk bij jou op het toilet of wel?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:35 schreef Gia het volgende:
Vind het ook zo belachelijk dat je niet gewoon een lunchroom of zo binnen kunt lopen om effe te plassen. Hangt er zo'n bordje: Bij gebruik van toilet consumptie verplicht.
In helmond is geen openbaar toilet en ben je tijdens het stadten aangewezen op cafés en lunchrooms, maar dan moet je wel meteen effe gaan zitten en wat gebruiken.
Belachelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |