quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En juist vamwege die verschillen is het vrijwel onmogelijk om een democratische islamitische partij in Nederland op te richten ?
Dan ben je waarschijnlijk vergeten wat democratie eigenlijk inhoud (en dat op 4-mei).quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:51 schreef TGT het volgende:
Nou laten we het iig proberen te voorkomen dat zo'n partij er komt..
Nee hoor... Het mooie van een democratie is dat je zoiets kan voorkomen door er niet op te stemmenquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan ben je waarschijnlijk vergeten wat democratie eigenlijk inhoud (en dat op 4-mei).
"Some pigs are more equal than other pigs - G.Orwell."
Ik stel voor: 1 waarschuwing en een boete aan elke gebruiker die er last van heeft of zegt te hebben (gehad) en daarna naar Siberie!quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
idd, Strafbaar stellen die hap.... En dan gaan werken met kruimeltjes boetes.
Ik zag hem ook eens op Amsterdam CS. Zielig he, verdient hij nog niet genoeg om een auto te kopen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:03 schreef pberends het volgende:
Ik zag vanmiddag Paultje Rosenmuller alias Zakkenvuller.
Op Utrecht Centraal... ik dacht: Hey dat is die Rosenlul, maar ik kon het niet echt goed zien dus liep ik 2 seconden achter 'm aan... toen keek ie heel schichtig achter zich om alsof hij brandende ogen in z'n rug voelde...
Die gast is wel lang zeg, hij's zo 1,95...
quote:Ik wilde nog zeggen "Dit is niet normaal rechts, maar extreem rechts", maar ik ben een fatsoenlijke man watje.
Reken er maar op dat die flikker eerste kas reist, maar dat GroenLinks zelf voor het afschaffen van eerste klas isquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik zag hem ook eens op Amsterdam CS. Zielig he, verdient hij nog niet genoeg om een auto te kopen.
[..]
Die 70k vind ik niet echt boeiend. Wel dat hij maar 1 dag per week daarvoor moet werken.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:07 schreef TGT het volgende:
70.000 per jaar vangt die knakker eyPrettig hoor.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4412655quote:Chávez geeft problemen olieproductie toe
De Venezolaanse president Chávez heeft voor het eerst toegegeven dat zijn land minder olie produceert dan de geplande 3,1 miljoen vaten per dag. Volgens Chávez schiet de productie met 100.000 vaten per dag te kort.
Chávez wijt de achterstand vooral aan verkeerd management bij de staatsoliemaatschappij PDVSA. Bij het bedrijf, dat eind 2002 volledig lam werd gelegd door een langdurige staking, zijn alleen dit jaar dertig leidinggevenden ontslagen. Overigens kondigde Chávez ook een onderzoek aan naar mogelijke sabotage.
Zelfs het herdenkingsgeluid is nep.quote:Signaal Waalsdorpervlakte komt van geluidsband
Het hoornsignaal dat ook vanavond weer zal klinken bij de traditionele Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte in Den Haag is niet live. Het signaal wordt al vijftien jaar 'geplaybackt'.
Dat bevestigt Vincent Gaal, tot voor kort voorzitter van het Erepeloton Waalsdorp. Het Erepeloton Waalsdorp is een vereniging die bestaat uit vrijwilligers. Zij organiseren de jaarlijkse Dodenherdenking in het duingebied op 4 mei.
Het signaal 'taptoe' gaat vooraf aan de twee minuten stilte die om 20 uur in acht wordt genomen ter herdenking van de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Nu pas blijkt dat het signaal al zeker vijftien jaar afkomstig is van een geluidstape.
Partijen hou je niet tegen door er niet op te stemmen, alleen hun aantal zetels.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:00 schreef TGT het volgende:
[..]
Nee hoor... Het mooie van een democratie is dat je zoiets kan voorkomen door er niet op te stemmen
quote:Brazilië wijst voorwaarden hulp VS af
ROTTERDAM, 4 MEI. Brazilië heeft gisteren een Amerikaanse donatie van 40 miljoen dollar geweigerd wegens het standpunt van de regering-Bush over de bestrijding van aids/hiv.
Washington stelde als voorwaarde voor het geld dat Brazilië zijn aids-beleid zou richten op seksuele onthouding en trouw, in plaats van de nadruk te leggen op veilig vrijen. Ook vroegen de VS om instemming met een verklaring over de verwerpelijkheid van prostitutie.
Verschillende landen en organisaties hebben de afgelopen jaren geklaagd over wat de Amerikaanse ,,muilkorf'' wordt genoemd: organisaties die zich inzetten voor veilig vrijen of abortus niet verwerpen, krijgen geen Amerikaanse donaties.
,,Ik wil graag bevestigen dat Brazilië deze beslissing heeft genomen om zijn autonomie over zaken gerelateerd aan het nationale aids-beleid te bewaren en vanwege ethische en mensenrechtelijke principes'', zei Pedro Chequer, directeur van het Braziliaanse aids-programma gisteren tegen de Britse krant The Guardian.
Brazilië is een van de weinige landen ter wereld waar het aantal aids-doden de afgelopen jaren is gedaald. Dat is volgens velen te danken aan het eigengereide aids-beleid: Brazilië herstructureerde met hulp van de Wereldbank de gezondheidszorg en zorgde ervoor dat klinieken en voorlichtingsprogramma's werden opgezet. Behandelingen, bloedtesten, aids-remmende medicijnen en condooms worden gratis aangeboden.
Aids-activisten verwelkomden gisteren het besluit van de Braziliaanse regering. Met name het Amerikaanse standpunt over prostitutie zou volgens hen een belemmering kunnen worden voor prostituees in hun poging klanten te dwingen tot het gebruik van condooms. ,,Het is een feit dat het om aids te bestrijden noodzakelijk is om samen te werken met die bevolkingsgroepen die het grootste risico lopen om besmet te raken. Het zou een schending van mensenrechten zijn om hun, louter op basis van morele overwegingen, hulp te weigeren die hun leven kan redden'', zei de Braziliaan Atila Roque, directeur van ActionAid USA.
Sonia Correa van de Associação Brasileira Interdisciplinar de AIDS, was eveneens tevreden, maar stelde wel dat ,,de VS hetzelfde doen bij andere landen en dat niet ieder land de mogelijkheid heeft 'nee' te zeggen. Zo waren hulporganisaties verbolgen over het feit dat Oeganda - een lichtend voorbeeld in Afrika - is overgegaan op een door de VS gefinancierd aids-programma dat seksuele onthouding in plaats van condoomgebruik bepleit.
Right onquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:48 schreef Harry_Sack het volgende:
http://www.designavagina.com/gameShaved/
Michiel Smit is zelf een neger.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:04 schreef Sidekick het volgende:
De grootste neo-nazi van Nederland is niet meer welkom op het 5meidebat. Verrassend.
http://www.standaard.be/nieuws/uitsmijter/index.asp?Snel=1&ArticleID=DMF04052005_031quote:Ratzingers kat mag Vaticaan niet binnen
16:09:24
VATICAANSTAD - Verhuizen is een hele klus, ook voor de nieuwe paus Benedictus XVI. Nadat verhuizers eerder al hemel en aarde moesten bewegen om zijn piano in de pauselijke vertrekken te krijgen, kreeg de nieuwe paus nu het verbod om zijn katten mee te nemen naar het pauselijk paleis. Dat meldt KerkNet Vlaanderen vandaag.
,,Iedereen kent de liefde van de nieuwe paus voor poezen'', zegt een medewerkster van de paus. ,,Hij brengt nu noodgedwongen regelmatig een bezoek aan zijn vorige appartementje buiten Rome om er zijn katten te verzorgen."
Iedereen hoopt dat het Vaticaan dan toch toestemming verleent om de poezen in het pauselijk paleis toe te laten, aldus KerkNet Vlaanderen.
Kardinaal Tarcisio Bertone vertelde dat de paus bijzonder oog heeft voor de straatkatten rond het Vaticaan. Sommige poezen wandelen dan ook gewoon met hem mee als hij naar zijn kantoor stapt. De kardinaal voegde luidens KerkNet er met een knipoog aan toe dat ook de Zwitserse Wacht al eens moest tussenkomen, en de paus erop wees dat de katten het Vaticaan belegeren.
De nieuwe paus staat met zijn liefde voor dieren alvast in een lange christelijke traditie, benadrukt het katholieke persbureau. ,,De liefde van St.-Franciscus van Assisi voor dieren is alom bekend en van de orthodoxe heilige Sergius van Radonezh en Serafim wordt zelfs gezegd dat hij de beren temde."
Ik wist wel dat je het leuk zou vindenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |