elsevierquote:Bouyeri schreef dreigbrief aan Nederlandse volk
Het gaat hier niet om een grap of om grootspraak van de verdachte, waarschuwde officier van justitie Koos Plooy. Mohammed Bouyeri, die wordt van verdacht van de moord op filmmaker Theo van Gogh, schreef in een 'open brief aan het Nederlandse volk' dat de Nederlanders met hun eigen bloed moeten betalen voor de slachting van miljoenen moslims.
In de brief schrijft Bouyeri dat Allah moslims heeft opgedragen 'het ongelovige volk van Nederland' te doden. Hij prijst de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten en vervloekt de strijd tussen Amerika en Nederland 'in de strijd tussen wereldheerschappij van geloof en ongeloof'.
De inhoud van de dreigbrief werd openbaar gemaakt tijdens de tweede pro-forma zitting tegen twaalf verdachten van de Hofstadgroep. De twaalf werden in de eerste weken na de moord op Van Gogh, op 2 november, opgepakt. Met de aanhouding van de verdachten zei het OM 'een of meer aanslagen in Nederland' te hebben verijdeld.
Schuldige
Bouyeri voorspelt Nederlanders in de brief dat 'het bloed van moslimbroeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed'. Want 'als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen'.
'Het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het verkrachten en vermoorden van onze broeders en zusters,' besluit Bouyeri.
Toen hij de brief schreef was Bouyeri zich er volgens het OM van bewust dat de inhoud ervan veel commotie teweeg zou brengen. Hij zou er in zijn testament op hebben gewezen dat de brief negatieve gevolgen voor zijn 'broeders en zusters' zal hebben. Zij moesten in een vergadering maar beslissen of de brief na zijn dood openbaar moest worden gemaakt.
Leider
Tijdens de pro forma-zitting zei het OM vandaag verder dat Mohammed Bouyeri wordt beschouwd als spil van de Hofstadgroep. De AIVD heeft lange tijd volgehouden dat hij alleen zijdelings bij de groep betrokken was. Inmiddels heeft de veiligheidsdienst toegegeven een 'inschattingsfout' te hebben gemaakt.
Het is nog niet duidelijk wanneer de zaak tegen de twaalf, die worden verdacht van deelname aan een criminele, terroristische organisatie, inhoudelijk wordt behandeld.
Ik studeer geschiedenis en ik weet van niksquote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
elsevier
Hoe groter de rol blijkt van Bouyeri, hoe meer de AIVD imo heeft gefaald.
Maar waarom is Nederland schuldig aan de dood en martelingen van moslimbroeders? Heb ik iets gemist in de wereldgeschiedenis?
Misschien doelt ie op de kontlikkerij aan het adres van Amerika, of de hulp in Irak en Afghanistan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
elsevier
Maar waarom is Nederland schuldig aan de dood en martelingen van moslimbroeders? Heb ik iets gemist in de wereldgeschiedenis?
Goeie conclusie waar ik wel achter sta. Ik neem de OM en de AIVD niet meer serieus sinds de vrijlating van Samir A.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
Kruistochten ?!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
If you want something done properly, you've got to do it yourselfquote:OM: Mohammed B. gaf leiding aan Hofstadgroep
ANP
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag voor het eerst duidelijk gesteld dat de vermeende moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., in zijn visie een leidinggevende rol had in het zogenoemde terreurnetwerk de Hofstadgroep. Dat wordt voor justitie een van de belangrijkste pijlers om aan te tonen dat de Hofstadgroep daadwerkelijk een terroristische organisatie is.
Tja, dat zou kunnen: nu weten ze wél zeker dat het OM de zaak gaat winnen, dus hoe erger de persoon, hoe mooier de overwinning wordt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:48 schreef Harry_Sack het volgende:
[...]
Hoeveel dikker moet het er bovenop gelegd worden? Er is gewoon een vijand nodig, dat is alles
Hoe zat dat dan in Darfour? Daar waren toch Arabieren bezig met het vermoorden en verkrachten van de bevolking.quote:'Het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het verkrachten en vermoorden van onze broeders en zusters,' besluit Bouyeri.
Tuurlijk, het is altijd voor de goede zaak.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Tja, dat zou kunnen: nu weten ze wél zeker dat het OM de zaak gaat winnen, dus hoe erger de persoon, hoe mooier de overwinning wordt.
In de tijd van de Kruistochten bestond er nog geen Nederland en ook geen volk dat zich Nederlands voelde. Dus dat zal het niet zijn. Hij doelt vast en zeker op onze meeloperij met de V.S.quote:Kruistochten ?!
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:31 schreef NightH4wk het volgende:
Wel wazig dat hij Israel vergeten is in z'n brief. Of is dat deel nog niet gepubliceerd?
Zionistische entiteit bedoel jequote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:31 schreef NightH4wk het volgende:
Wel wazig dat hij Israel vergeten is in z'n brief. Of is dat deel nog niet gepubliceerd?
In de hoop vrees aanwakkeren, zoals dat de laatste jaren het geval is.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:49 schreef Chris_Redfield het volgende:
Ik snap niet dat men zijn mening nog bekend maakt
Tis alleen wel spijtig dat Europa niet echt op het juiste spoor zit. Demografisch zijn we zwaar de lul als we niet de juiste maatregelen nemen.quote:
Je weet toch hoe er in sommige moslimkringen tegen de rol van de westerse landen in het midden oosten conflict en de strijd in Afghanistan en Irak wordt aangekeken?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
Precies straks een code in ons velletje en we hebben geen paspoort of id kaart meer nodigquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
In de hoop vrees aanwakkeren, zoals dat de laatste jaren het geval is.
"Een terroristische aanslag is niet afwendbaar", "Dreiging terroristische aanslagen groter dan ooit", "Terroristen in Nederland beschikken over chemische wapens" etc. etc.
Het is maar dat u het weet, en vreest, wij zullen helaas uw vrijheden nog meer moeten inperken voor uw eigen veiligheid.
Ach ja.... de kruistochten.... de laatste was al weer in 1270...quote:
Stellingname is wat anders dan kontlikkerij!!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien doelt ie op de kontlikkerij aan het adres van Amerika, of de hulp in Irak en Afghanistan.
En al-Zarqawi heeft al meer Moslims vermoord gekregen dan de VS de afgelopen jaren in Irak. Stel mafkezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Stellingname is wat anders dan kontlikkerij!!
Frappant is ook dat Mohammed Bouyeri de ongeveer 1 miljoen Irakezen vergeet die zijn omgekomen onder het regime van Saddam Hoessein. Liever de hel van de vrijheid dan de zogenaamde hemel van de dictatuur.
Ik gok dat meneer van Gogh niet bepaald door Allah gemaakt is destijds.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:04 schreef DjDev het volgende:
Hoe durf je iemand te doden die Allah heeft gemaakt!
Bron?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:03 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
En al-Zarqawi heeft al meer Moslims vermoord gekregen dan de VS de afgelopen jaren in Irak. Stel mafkezen.
nee maar ik probeer uit te leggen waarom ik als moslim het slecht vind dat mensen die denken dat ze als moslims anders gelovigen/niet gelovigen moeten doden.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:25 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ik gok dat meneer van Gogh niet bepaald door Allah gemaakt is destijds.
Dan denk ik eerder door de ooievaar ofzo, want volgens mij was van gogh niet echt bepaald een gelovig mens. Ofzo.
Ik heb een betere: We moeten gewoon vliegtuigen kapen en dan in opvallende en bekende bekende boren, als ze écht van vrijheid en democratie houden, zullen ze wel meer oppassen dan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:06 schreef NightH4wk het volgende:
We moeten gewoon iets leuks bedenken: als ze een NBC-bom ofzo laten ontploffen dan gooien we Mekka plat. Als ze echt Moslim zijn zullen ze wel iets meer oppassen dan.
Beetje matten is altijd wel ok.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb een betere: We moeten gewoon vliegtuigen kapen en dan in opvallende en bekende bekende boren, als ze écht van vrijheid en democratie houden, zullen ze wel meer oppassen dan.
.
Is goed.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
We zullen het even vragen...
[afbeelding]
Mohammedje moet lekker z`n bek dicht houden en geen voorspellingen doen want het is wel gebleken dat hij dat niet kan. Eikeltje ging er vanuit nu met 77 minderjarige meisjes in de hemel te zitten die wanneer hij zou willen lekker met z`n besneden piemeltje zouden spelen. Helaas... Gast heeft de profetische gave van een hondedrol..quote:Bouyeri voorspelt Nederlanders in de brief dat 'het bloed van moslimbroeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed'. Want 'als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen'.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:55 schreef Tarak het volgende:
Ach ja.... de kruistochten.... de laatste was al weer in 1270...![]()
De kruistochten waren van zo'n onbeduidende invloed op het toenmalige kalifaat, dat deze in de Arabische geschiedenis niet eens een voetnoot waard zijn.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien doelt ie op de kontlikkerij aan het adres van Amerika, of de hulp in Irak en Afghanistan.
Onwijs slimme jongen die Mohammedquote:dat de Nederlanders met hun eigen bloed moeten betalen voor de slachting van miljoenen moslims.
Dat zal wel het zijn. En wat dat betreft ben ik het wel met hem eens dat ook Nederland wat rode vingerafdrukvlekken heeft op diverse plaatsen in de wereld, en met rood bedoel ik geen rode verfquote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja vast, ze zijn momenteel al bezig de hele buurt hier af te slachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:04 schreef DjDev het volgende:
Hoezo dom om die brief openbaar te maken![]()
Nu gaan al die KUT marokkanen moorden plegen![]()
Opruimen, en dat zeg jij over mensen die Allah heeft gemaakt, en dan noem je jezelf moslim?quote:Hoe durf je iemand te doden die Allah heeft gemaakt!
Van mij mogen ze alle arabieren van deze wereld opruimen al ze Mekka maar laten staan is het ok
Deze overtuiging is in zijn geheel juist.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:02 schreef JanPoedel het volgende:
Toegeven is dan enkel voor watjes en (s)linkse mensen.
Indeed, maar er is hoop. Bijna alle voorspellingen zeggen dat er zeer binnenkort weer een flinke oorlog uitbreekt in Europa. Dat zal, door het verliezen van elke vorm van ridderlijkheid, de demografische schaal in ons voordeel doen keren. Of we zullen ten onder gaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:49 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Tis alleen wel spijtig dat Europa niet echt op het juiste spoor zit. Demografisch zijn we zwaar de lul als we niet de juiste maatregelen nemen.
Of misschien is het een wat vrije vertaling en heeft B zijn brief in het Arabisch geschreven?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
Op welke strijd tussen Amerika en Nederland (welke hij zou vervloeken) hij hier zou doelen is me namelijk een raadsel.quote:Hij prijst de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten en vervloekt de strijd tussen Amerika en Nederland 'in de strijd tussen wereldheerschappij van geloof en ongeloof'.
Was het niet zoiets als Christendom probeert te vergeven en genade te prediken zoals Jezus dat wenst, doch wat vaak niet lukt.. (helaas)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:46 schreef Suko het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistochten Dat schijnt diep te zitten maar dan kunnen we wel aan de gang blijven. Wat te denken van de ongelovigen (heidenen) in de middeleeuwen, de Roomse kerk heeft toen flink huis gehouden, dat reken ik ze niet meer aan, als ongelovige. Misschien moet de Islam dat maar eens gaan prediken in de moskee, in de Koran staat vast wel iets over vergiffenis.![]()
Oh nee héquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Op welke strijd tussen Amerika en Nederland (welke hij zou vervloeken) hij hier zou doelen is me namelijk een raadsel.
Wederom scherpzinnig Tiesemans!quote:Op woensdag 4 mei 2005 04:01 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Oh nee hétoch niet weer van die vage indicatie's waaruit zou moeten blijken dat het onrustig is rondom de illuminati en die verdomde vrijmetselarij :S
Bildeburgers - MJ-12 - trilateral council :S
Remember in zowel Nederland als in de VS heb je van bovenstaande clubs mensen die elkaars kontje likken, en anderen die in stilte oorlog voeren omwille van de macht en controle.
En dan zou B bijde fronten ook nog wel ff willen bevechten , namelijk diegene voor of tegen komst van (uhm hoe heet die anti-Christ sjaak ook al weer) zijn ?
Pff heeft ie nog een hoop werk voor de boeg ... gekke kerel...
Mag ie trouwens ook wel hopen dat ze hem niet omleggen zodra er een kans zich aandient.
....
Twin peaks goes Dutch ...... kickuh...![]()
Netwerk is goed bezigquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:27 schreef milagro het volgende:
En vanavond Martine vd O. bij Netwerk, de tot de Islam bekeerde en geradicaliseerde blondine uit het Westland, die samen met Nouredine El F. opgepakt is.
Ze is weer vrij en Netwerk sprak met haar.
Vrede brengen op haar manier? Ze gaat ook al met hele vredelievende mensen om. Ik geloof er dus geen zak van SCH.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Netwerk is goed bezig![]()
Ik zag gisteren een voorstukje. Een groenbehoofddoekte juffrouw die zei dat ze alleen maar vrede wilde brengen![]()
Ben benieuwd.
Ik wacht haar verhaal even af.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vrede brengen op haar manier? Ze gaat ook al met hele vredelievende mensen om. Ik geloof er dus geen zak van SCH.
Ze is een verraadster.
Dat lijkt me ook het beste SCH. Wellicht dat ik dan mijn mening bijstel of juist niet.quote:
Ik snap de term verraadster in dit verband niet helemaal. Het pleit niet voor haar dat ze zich in dergelijke kringen ophoudt maar aan wie pleegt ze verraad?quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook het beste SCH. Wellicht dat ik dan mijn mening bijstel of juist niet.
Maar voor wat ik nu weet is ze een verraadster. Ze gaat niet voor niets om met mensen welke een zeer dubieus alibi hebben.
Aan haar land. Als ze zich met mensen ophoud welke de samenleving wilt ontwrichten is ze een verraadster.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap de term verraadster in dit verband niet helemaal. Het pleit niet voor haar dat ze zich in dergelijke kringen ophoudt maar aan wie pleegt ze verraad?
Je vindt criminelen dus gewoon verraders?quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Aan haar land. Als ze zich met mensen ophoud welke de samenleving wilt ontwrichten is ze een verraadster.
Een lieve moslimquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:04 schreef DjDev het volgende:
Nu gaan al die KUT marokkanen moorden plegen
Ik ben zelf moslim maar wat haat ik die mongolen die denken dat ze anderen mogen vermoorden!!
Flikker toch op!
Van mij mogen ze alle arabieren van deze wereld opruimen al ze Mekka maar laten staan is het ok
Als dat met een terroristisch oogmerk is ja. 100%quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Je vindt criminelen dus gewoon verraders?
Erg hè? In haar jeugd zou "het" een neo-nazi geweest te zijn, maar omdat ze enkel aandacht kreeg van Marocjes die daar aanstoot aan neemden (of een gelijke in haar zagen) kreeg ze intresse in de islam. Ze kwam in Netwerk over als iemand die geen idee heeft van wat ze zegt of heel goed die indruk weet te wekken.quote:
Die kut marokkanen hoeft niemand zich zorgen over te maken, die gasten zouden eerder een moord plegen om hun scooters dan om hun geloof. Het merendeel van de moslims houdt zich ook niet met zulke zaken bezig, er is echter een groep extremisten die gevaarlijk zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:04 schreef DjDev het volgende:
Nu gaan al die KUT marokkanen moorden plegen
Ik ben zelf moslim maar wat haat ik die mongolen die denken dat ze anderen mogen vermoorden!!
Flikker toch op!
Ze lezen meequote:Op vrijdag 16 september 2005 19:40 schreef Spammert het volgende:
Wist ik al.
Laat ze maar komen. Handgranaten in mijn kelder liggen klaar.
Het nieuwsbericht stond hier ook al voor je die topic opende hier en is daarom omhoog geschopt. Verder graag FB in de daarvoor bedoelde topic.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:58 schreef Scandum het volgende:
Mohammed B. naar Extra Beveiligde Inrichting is een ander nieuws bericht en een andere discussie Klowjow.
Misschien slotje eraf? Het heeft iig weinig zin om hier verder te gaan..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |