Het lijkt wel alsof Nederland dezelfde richting op gaat als China. Een gefrustreerd landje waar men doods bang is voor de vrijheid van menings uiting en gedachte controle van de burger een feit is.quote:Mohammed B. is overgebracht naar de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught. De moordenaar van Theo van Gogh zat tot nu toe vast in de Bijlmerbajes in Amsterdam. Justitie wil echter voorkomen dat B. andere gevangenen probeert te werven voor de Jihad - de heilige oorlog - en gaat hem volledig isoleren.
Het NOS Journaal meldt dit vanavond op basis van bronnen bij justitie. Door zowel de advocaat van B. als justitie wordt geen commentaar gegeven op de zaak.
In de Bijlmerbajes werd B. ook al apart gehouden van andere gedetineerden. Hij had wel recht op sport, recreatie en frisse lucht, maar mocht geen contact hebben met andere gevangenen. Dit lukte hem af en toe echter toch. Tijdens zijn verblijf in het Pieter Baan Centrum, de observatiekliniek van justitie in Utrecht, probeerde hij ook al andere gevangenen te beïnvloeden met zijn extreme denkbeelden.
Door een team van deskundigen is nu besloten dat B. moet worden overgeplaatst naar de EBI. Deze gevangenis bestaat uit 25 cellen, waar gevangenen die extreem vluchtgevaarlijk zijn en bij ontsnapping een onaanvaardbaar risico vormen voor de maatschappij verblijven.
Jij zit dus te wachten op de volgende mafketel die dit keer wellicht Amsterdam CS opblaast?quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:57 schreef Scandum het volgende:
Mohammed B. naar Extra Beveiligde Inrichting
Mohammed B. naar Extra Beveiligde Inrichting
[..]
Het lijkt wel alsof Nederland dezelfde richting op gaat als China. Een gefrustreerd landje waar men doods bang is voor de vrijheid van menings uiting en gedachte controle van de burger een feit is.
Aan de ene kant is het diep triest, en aan de andere kant weer hilarisch dat die knul afgezonderd word zodat hij geen 'onschuldige' zieltjes kan verzieken.
46% aangezien 56% autochtoon was, het was een nogal subtiele afronding.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:14 schreef freud het volgende:
Aangezien ongeveer een derde van de criminelen bevestigd allochtoon is (illegalen niet inbegrepen), is het niet ondenkbaar dat een groot deel van de inwoners allochtoon is.
Is het dan al bij voorbaat niet een verloren zaak als dit soort maatregelen nodig zijn? Daar komt het toch echt op neer zoals jij het stelt.quote:Zo vreemd vind ik het dus niet dat men bang is dat hij als fundementalistische held gezien wordt, en hem wil isoleren. Je moet simpele debieltjes niet met iemand in contact brengen die ze rare ideeen geeft lijkt me.
Waarom? Hij is toch een Nederlanderquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:12 schreef McCarthy het volgende:
heel goed dit. Kunnen we de kosten op de marokaanse staat verhalen?
Wat mij betreft voeren we met terug werkende kracht de doodstraf in en krijgt die gast een spuitje. Maar met spuitjes los je het probleem niet op, tenzij je het over 1.5 miljoen spuitjes hebt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:18 schreef blieblie het volgende:
Jij zit dus te wachten op de volgende mafketel die dit keer wellicht Amsterdam CS opblaast?
Verwacht ik wel dat mocht er ooit een keer iets bij je in de buurt gebeuren dat je er dan per direct naar toe rent ipv. er vanaf.
de helft dan , hij heeft ongetwijfeld 2 paspoorten.quote:
Hij zal echt niet de enige Marokkaan/moslim in de gevangenis zijnquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:07 schreef Kiegie het volgende:
Ik begrijp er ook niet veel van.
Is die Mohammed B. dan zo'n begenadigd spreker? Als ik hem zo hoorde in de rechtszaal, zou ik denken van niet.
Kent hij speciale technieken om twijfelende knaapjes over de terroristische streep te trekken? Ik kan het me niet voorstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |