elsevierquote:Bouyeri schreef dreigbrief aan Nederlandse volk
Het gaat hier niet om een grap of om grootspraak van de verdachte, waarschuwde officier van justitie Koos Plooy. Mohammed Bouyeri, die wordt van verdacht van de moord op filmmaker Theo van Gogh, schreef in een 'open brief aan het Nederlandse volk' dat de Nederlanders met hun eigen bloed moeten betalen voor de slachting van miljoenen moslims.
In de brief schrijft Bouyeri dat Allah moslims heeft opgedragen 'het ongelovige volk van Nederland' te doden. Hij prijst de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten en vervloekt de strijd tussen Amerika en Nederland 'in de strijd tussen wereldheerschappij van geloof en ongeloof'.
De inhoud van de dreigbrief werd openbaar gemaakt tijdens de tweede pro-forma zitting tegen twaalf verdachten van de Hofstadgroep. De twaalf werden in de eerste weken na de moord op Van Gogh, op 2 november, opgepakt. Met de aanhouding van de verdachten zei het OM 'een of meer aanslagen in Nederland' te hebben verijdeld.
Schuldige
Bouyeri voorspelt Nederlanders in de brief dat 'het bloed van moslimbroeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed'. Want 'als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen'.
'Het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het verkrachten en vermoorden van onze broeders en zusters,' besluit Bouyeri.
Toen hij de brief schreef was Bouyeri zich er volgens het OM van bewust dat de inhoud ervan veel commotie teweeg zou brengen. Hij zou er in zijn testament op hebben gewezen dat de brief negatieve gevolgen voor zijn 'broeders en zusters' zal hebben. Zij moesten in een vergadering maar beslissen of de brief na zijn dood openbaar moest worden gemaakt.
Leider
Tijdens de pro forma-zitting zei het OM vandaag verder dat Mohammed Bouyeri wordt beschouwd als spil van de Hofstadgroep. De AIVD heeft lange tijd volgehouden dat hij alleen zijdelings bij de groep betrokken was. Inmiddels heeft de veiligheidsdienst toegegeven een 'inschattingsfout' te hebben gemaakt.
Het is nog niet duidelijk wanneer de zaak tegen de twaalf, die worden verdacht van deelname aan een criminele, terroristische organisatie, inhoudelijk wordt behandeld.
Ik studeer geschiedenis en ik weet van niksquote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
elsevier
Hoe groter de rol blijkt van Bouyeri, hoe meer de AIVD imo heeft gefaald.
Maar waarom is Nederland schuldig aan de dood en martelingen van moslimbroeders? Heb ik iets gemist in de wereldgeschiedenis?
Misschien doelt ie op de kontlikkerij aan het adres van Amerika, of de hulp in Irak en Afghanistan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
elsevier
Maar waarom is Nederland schuldig aan de dood en martelingen van moslimbroeders? Heb ik iets gemist in de wereldgeschiedenis?
Goeie conclusie waar ik wel achter sta. Ik neem de OM en de AIVD niet meer serieus sinds de vrijlating van Samir A.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
Kruistochten ?!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
If you want something done properly, you've got to do it yourselfquote:OM: Mohammed B. gaf leiding aan Hofstadgroep
ANP
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag voor het eerst duidelijk gesteld dat de vermeende moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., in zijn visie een leidinggevende rol had in het zogenoemde terreurnetwerk de Hofstadgroep. Dat wordt voor justitie een van de belangrijkste pijlers om aan te tonen dat de Hofstadgroep daadwerkelijk een terroristische organisatie is.
Tja, dat zou kunnen: nu weten ze wél zeker dat het OM de zaak gaat winnen, dus hoe erger de persoon, hoe mooier de overwinning wordt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:48 schreef Harry_Sack het volgende:
[...]
Hoeveel dikker moet het er bovenop gelegd worden? Er is gewoon een vijand nodig, dat is alles
Hoe zat dat dan in Darfour? Daar waren toch Arabieren bezig met het vermoorden en verkrachten van de bevolking.quote:'Het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het verkrachten en vermoorden van onze broeders en zusters,' besluit Bouyeri.
Tuurlijk, het is altijd voor de goede zaak.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Tja, dat zou kunnen: nu weten ze wél zeker dat het OM de zaak gaat winnen, dus hoe erger de persoon, hoe mooier de overwinning wordt.
In de tijd van de Kruistochten bestond er nog geen Nederland en ook geen volk dat zich Nederlands voelde. Dus dat zal het niet zijn. Hij doelt vast en zeker op onze meeloperij met de V.S.quote:Kruistochten ?!
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:31 schreef NightH4wk het volgende:
Wel wazig dat hij Israel vergeten is in z'n brief. Of is dat deel nog niet gepubliceerd?
Zionistische entiteit bedoel jequote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:31 schreef NightH4wk het volgende:
Wel wazig dat hij Israel vergeten is in z'n brief. Of is dat deel nog niet gepubliceerd?
In de hoop vrees aanwakkeren, zoals dat de laatste jaren het geval is.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:49 schreef Chris_Redfield het volgende:
Ik snap niet dat men zijn mening nog bekend maakt
Tis alleen wel spijtig dat Europa niet echt op het juiste spoor zit. Demografisch zijn we zwaar de lul als we niet de juiste maatregelen nemen.quote:
Je weet toch hoe er in sommige moslimkringen tegen de rol van de westerse landen in het midden oosten conflict en de strijd in Afghanistan en Irak wordt aangekeken?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef sizzler het volgende:
Precies straks een code in ons velletje en we hebben geen paspoort of id kaart meer nodigquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
In de hoop vrees aanwakkeren, zoals dat de laatste jaren het geval is.
"Een terroristische aanslag is niet afwendbaar", "Dreiging terroristische aanslagen groter dan ooit", "Terroristen in Nederland beschikken over chemische wapens" etc. etc.
Het is maar dat u het weet, en vreest, wij zullen helaas uw vrijheden nog meer moeten inperken voor uw eigen veiligheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |